Kaikki särmä ja suuret tunteet kadonneet. Usein kannabista polttavat miehet ovat laihoja, ja pikkasen luikkuja. Hymyilevät kyllä paljon, ja ovat rauhallisia, mutta se jokin tuntuu katoavan sauhutellessa.
Pilviäijät epämaskuliinisia
116
6094
Vastaukset
- ja...
suuren tunteet suomalaisittain: irvistys ja nyrkin puristus. Makunsa kullakin.
- ja epämaskuliinisista
kannabisvätyksistä tarkoittako se automaattisesti että pitää sitten viinaa kittaavista?
Ei. Se ei tarkoita sitä. - kyllä vain
ja epämaskuliinisista kirjoitti:
kannabisvätyksistä tarkoittako se automaattisesti että pitää sitten viinaa kittaavista?
Ei. Se ei tarkoita sitä.Kyllä se niin on. Maailma on mustavalkoinen. Jos kritisoit pilvenpolttoa, olet bodaava väkivaltainen juoppo.
Sama näkyy muuallakin Suomi24:llä. Jos et pidä vanhoista jenkkiautoista, olet köyhä ja kommunisti. - näiden kahden välillä
kyllä vain kirjoitti:
Kyllä se niin on. Maailma on mustavalkoinen. Jos kritisoit pilvenpolttoa, olet bodaava väkivaltainen juoppo.
Sama näkyy muuallakin Suomi24:llä. Jos et pidä vanhoista jenkkiautoista, olet köyhä ja kommunisti.säännöllisesti punaviinia siemaileva ranskalaismies tai päivittäin pilveä polttava hollantilainen, valitsisin ensimmäisen.
Ajatus miehestä joka juo joka päivä 1-2 lasillista punkkua ei ole niin paha, kuin miehestä joka joka päivää polttaa jointin tai kaksi. - MIkke
näiden kahden välillä kirjoitti:
säännöllisesti punaviinia siemaileva ranskalaismies tai päivittäin pilveä polttava hollantilainen, valitsisin ensimmäisen.
Ajatus miehestä joka juo joka päivä 1-2 lasillista punkkua ei ole niin paha, kuin miehestä joka joka päivää polttaa jointin tai kaksi.Oikeasti kiinnostaa, miksi ajattelet asiaa mainitsemallasi tavalla?
Jos mies juo kaksi lasia viiniä joka ilta kello 21.00 jälkeen?
Kerro ajatuksesi.
Jos mies polttaa hamppusavukkeen joka ilta kello 21.00 jälkeen?
Kerro ajatuksesi. - kun kauniisti pyysit :)
MIkke kirjoitti:
Oikeasti kiinnostaa, miksi ajattelet asiaa mainitsemallasi tavalla?
Jos mies juo kaksi lasia viiniä joka ilta kello 21.00 jälkeen?
Kerro ajatuksesi.
Jos mies polttaa hamppusavukkeen joka ilta kello 21.00 jälkeen?
Kerro ajatuksesi.Klo 21.00 jälkeen on nautittu jo maistuva illallinen.
1) Punaviiniä nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin ja siemailee viiniään. Hän saattaa haluta keskustella, lukea kirjaa tai katsella elokuvaa. Keskustelu saattaa olla kiihkeämpää kuin pilvenpolttajan kanssa. Seksuaalisesti ottaen pienet määrät alkoholia poistavat estoja, mutta eivät poista kykyjä. Hän saattaa haluta rakastella siinä onnistuen.
2) Jointin nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin. Hänelle tulee mässyt, ja hän menee takaisin keittiöön hakemaan sipsipussin tai muuta syötävää. Hän myös saattaa haluta katsoa elokuvan tai kuunnella musiikkia. Keskustelu, jos sitä syntyy, on oltava rentoa...siinä ei saa olla liikaa kritiikkiä ja tunnelatausta. Polttelijan ensikuukausien aikana kyvyt ovat ok, mutta pitkäaikainen, päivittäinen polttelu tylsistyttää ja emootiot muuttuvat tasapaksummiksi. Kannabis tekee ihmisistä kyllä rennon ja tasaisen nautiskelijan (ruoka, musiikki jne), mutta seksuaalisesti ja emotionaalisesti särmättömän ja tylsän. - pihvi2
kun kauniisti pyysit :) kirjoitti:
Klo 21.00 jälkeen on nautittu jo maistuva illallinen.
1) Punaviiniä nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin ja siemailee viiniään. Hän saattaa haluta keskustella, lukea kirjaa tai katsella elokuvaa. Keskustelu saattaa olla kiihkeämpää kuin pilvenpolttajan kanssa. Seksuaalisesti ottaen pienet määrät alkoholia poistavat estoja, mutta eivät poista kykyjä. Hän saattaa haluta rakastella siinä onnistuen.
2) Jointin nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin. Hänelle tulee mässyt, ja hän menee takaisin keittiöön hakemaan sipsipussin tai muuta syötävää. Hän myös saattaa haluta katsoa elokuvan tai kuunnella musiikkia. Keskustelu, jos sitä syntyy, on oltava rentoa...siinä ei saa olla liikaa kritiikkiä ja tunnelatausta. Polttelijan ensikuukausien aikana kyvyt ovat ok, mutta pitkäaikainen, päivittäinen polttelu tylsistyttää ja emootiot muuttuvat tasapaksummiksi. Kannabis tekee ihmisistä kyllä rennon ja tasaisen nautiskelijan (ruoka, musiikki jne), mutta seksuaalisesti ja emotionaalisesti särmättömän ja tylsän."Jointin nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin. Hänelle tulee mässyt, ja hän menee takaisin keittiöön hakemaan sipsipussin tai muuta syötävää. Hän myös saattaa haluta katsoa elokuvan tai kuunnella musiikkia. Keskustelu, jos sitä syntyy, on oltava rentoa...siinä ei saa olla liikaa kritiikkiä ja tunnelatausta."
toi on niin totta niin totta....etenkin toi kohta ei saa olla liikaa kritiikkiä tai tunnelatausta.... - Mikke
2) Jointin nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin. Hänelle tulee mässyt, ja hän menee takaisin keittiöön hakemaan sipsipussin tai muuta syötävää. Hän myös saattaa haluta katsoa elokuvan tai kuunnella musiikkia. Keskustelu, jos sitä syntyy, on oltava rentoa...siinä ei saa olla liikaa kritiikkiä ja tunnelatausta. Polttelijan ensikuukausien aikana kyvyt ovat ok, mutta pitkäaikainen, päivittäinen polttelu tylsistyttää ja emootiot muuttuvat tasapaksummiksi. Kannabis tekee ihmisistä kyllä rennon ja tasaisen nautiskelijan (ruoka, musiikki jne), mutta seksuaalisesti ja emotionaalisesti särmättömän ja tylsän.En tunnista itseäni, vaimonikaan ei tunnista minua kuvauksestasi.
Olenko vain poikkeustapaus, se jääköön kaikille pohdittavaksi.
Minä en ainakaan huolestunut kuvauksestasi, sillä enemmän olen kohdan 1. ihminen kuin kohdan kaksi.
Ja olen poltellut satunnaisen säännöllisesti kohta 10 vuotta. - eikö sinulle tule siis
Mikke kirjoitti:
En tunnista itseäni, vaimonikaan ei tunnista minua kuvauksestasi.
Olenko vain poikkeustapaus, se jääköön kaikille pohdittavaksi.
Minä en ainakaan huolestunut kuvauksestasi, sillä enemmän olen kohdan 1. ihminen kuin kohdan kaksi.
Ja olen poltellut satunnaisen säännöllisesti kohta 10 vuotta.ikinä "mässyjä"? Etkö ikinä "syvärentoudu" polttelun jälkeen?
Kaikella kunniotuksella pilvenpolttelijoita kohtaan, he ovat rauhallisia, kiinnostuneita hauskasta läpästä ja usein kulinaristeja, mutta myös taipuvaisia flegmaattisuuteen ja apatiaan.
En ole kertaakaan elämässäni nähnyt jointtia poltellutta ihmistä antautuneen intohimoiseen ja kiihkeään suudelmaan, tuliseen tanssiin tai siihen palavaan läsnäoloon mistä voi syntyä kauneinta intiimiä kahden ihmisen välillä.
"Kannabis users aren't sexy", sanoi eräs hollantilainen nainen. Ja kun katselin ihmisten puoliapaattisia, puolihymyileviä kasvoja coffeeshoppien sisällä, olin kyllä samaa mieltä hänen kanssaan. - en siis tarkoita
eikö sinulle tule siis kirjoitti:
ikinä "mässyjä"? Etkö ikinä "syvärentoudu" polttelun jälkeen?
Kaikella kunniotuksella pilvenpolttelijoita kohtaan, he ovat rauhallisia, kiinnostuneita hauskasta läpästä ja usein kulinaristeja, mutta myös taipuvaisia flegmaattisuuteen ja apatiaan.
En ole kertaakaan elämässäni nähnyt jointtia poltellutta ihmistä antautuneen intohimoiseen ja kiihkeään suudelmaan, tuliseen tanssiin tai siihen palavaan läsnäoloon mistä voi syntyä kauneinta intiimiä kahden ihmisen välillä.
"Kannabis users aren't sexy", sanoi eräs hollantilainen nainen. Ja kun katselin ihmisten puoliapaattisia, puolihymyileviä kasvoja coffeeshoppien sisällä, olin kyllä samaa mieltä hänen kanssaan.nyt sanoa että sinä olisit nimenomaan sellainen. Poikeuksiakin löytyy.
Mutta useat kyllä ovat. - Mikke
eikö sinulle tule siis kirjoitti:
ikinä "mässyjä"? Etkö ikinä "syvärentoudu" polttelun jälkeen?
"Kannabis users aren't sexy", sanoi eräs hollantilainen nainen. Ja kun katselin ihmisten puoliapaattisia, puolihymyileviä kasvoja coffeeshoppien sisällä, olin kyllä samaa mieltä hänen kanssaan.Mässyt ovat alkuaikojen hommia. Ensimmäisen vuoden jälkeen ovat olleet aika harvinaisia. Entä mitä tarkoittaa "syvärentoutuminen"? Onko se sama asia kuin meditaatio? Jos on, niin vastaus on kyllä. Ja olen mennyt ja menen aika syvälle.
Enkä ole kiinnostunut hyvästä läpästä. Sikäli, jos läppä on jotain typerää smalltalk-shit-cräp-tyylistä sontaa. Olen jo hyvin kauan sitten ohittanut sen vaiheen. Silti puhun paljon, mutta vain harvoille.
Tulinen tanssi? Eikö soittaminen käy. Tanssikoot muut, minä teen musiikkia jota tanssia. Ja vaikka sanojakin. "Kalastan sanoja kuolleesta virrasta..."
Ja minä teen sitä mainitsemallasi tavalla -tulisesti. Joskus itkien kokemuksen voimakkuutta. Niin hampun vaikutuksen alaisena, kuin myös ihan luomunakin. Sielu ei etsi tietoa, se tietää jo kaiken. Se etsii tunnetta. Ja minun sieluni itkee usein. Kaikkea tätä mitä tämä maailma nykyisin edustaa. Ahneutta, sokeaa rahan valtaa, pelkoa ja kärsimystä. Jos kuolemani lopettaisi sen, olisin valmis kuolemaan nyt tähän. Heti. Äläkä epäile sanojani. Ainoa mitä pelkään on kipu. Se on todellista.
Et vain ole nähnyt tarpeeksi. Olet nähnyt jotain, ehkä paljonkin, mutta et todellakaan kaikkea. Joten älä vain missään tapauksessa luule niin.
Läsnäolosta? Minä olen ollut yhtä maailmankaikkeuden kanssa, soittaessani transsissa melodioita joita kuollut virta mieleeni ajaa.
Silloin voi puhua jotain läsnäolosta. Ja nyt yritän tuoda sen läsnäolon avioliittooni. Mutta se on vaikeaa, sillä olen yhä edelleen vain ihminen, vain kalpea varjo voimasta joka on rakkauteni lähde.
"Johon me kaikki kuulumme. Johon me kaikki matkaamme."
Katselin baarin ikkunasta sisään, en nähnyt seksikkyyttä niissäkään olennoissa. Joten mitä se todistaa. Ja mistä. Ei mitään, eikä mistään. - useampaan kertaan.
Mikke kirjoitti:
Mässyt ovat alkuaikojen hommia. Ensimmäisen vuoden jälkeen ovat olleet aika harvinaisia. Entä mitä tarkoittaa "syvärentoutuminen"? Onko se sama asia kuin meditaatio? Jos on, niin vastaus on kyllä. Ja olen mennyt ja menen aika syvälle.
Enkä ole kiinnostunut hyvästä läpästä. Sikäli, jos läppä on jotain typerää smalltalk-shit-cräp-tyylistä sontaa. Olen jo hyvin kauan sitten ohittanut sen vaiheen. Silti puhun paljon, mutta vain harvoille.
Tulinen tanssi? Eikö soittaminen käy. Tanssikoot muut, minä teen musiikkia jota tanssia. Ja vaikka sanojakin. "Kalastan sanoja kuolleesta virrasta..."
Ja minä teen sitä mainitsemallasi tavalla -tulisesti. Joskus itkien kokemuksen voimakkuutta. Niin hampun vaikutuksen alaisena, kuin myös ihan luomunakin. Sielu ei etsi tietoa, se tietää jo kaiken. Se etsii tunnetta. Ja minun sieluni itkee usein. Kaikkea tätä mitä tämä maailma nykyisin edustaa. Ahneutta, sokeaa rahan valtaa, pelkoa ja kärsimystä. Jos kuolemani lopettaisi sen, olisin valmis kuolemaan nyt tähän. Heti. Äläkä epäile sanojani. Ainoa mitä pelkään on kipu. Se on todellista.
Et vain ole nähnyt tarpeeksi. Olet nähnyt jotain, ehkä paljonkin, mutta et todellakaan kaikkea. Joten älä vain missään tapauksessa luule niin.
Läsnäolosta? Minä olen ollut yhtä maailmankaikkeuden kanssa, soittaessani transsissa melodioita joita kuollut virta mieleeni ajaa.
Silloin voi puhua jotain läsnäolosta. Ja nyt yritän tuoda sen läsnäolon avioliittooni. Mutta se on vaikeaa, sillä olen yhä edelleen vain ihminen, vain kalpea varjo voimasta joka on rakkauteni lähde.
Katselin baarin ikkunasta sisään, en nähnyt seksikkyyttä niissäkään olennoissa. Joten mitä se todistaa. Ja mistä. Ei mitään, eikä mistään."Kalastan sanoja kuolleesta virrasta..."
Myönnän, tuo lause kolahti suhteessa miten itse haen itseäni osana tätä maapalloa, joka ei enää voi kauhean hyvin.
Asiaan..(Tämä ei ole mitään kritiikkiä, vaan jutustelua lähinnä.)
En minä haluakaan yleistää, valitettavan usein vain näkee miten ihmiset hakevat eri päihteistä ratkaisuja. Joku hakee alkoholista apua kommunikointiin ja tunteiden ilmaisuun, joku kannabiksesta rentoutumiskeinoa. Ja välillä keinoista tulee kävelykeppejä mitä ilman ei pärjää.
Uskon että vartalomme on sielumme temppeli, ja sitä ei saisi häpäistä, emme me itse eikä kukaan ulkopuolinen. Ihminen häpäisee oman elämänsä jos hän lakkaa uskomasta omaan voimaansa, ja takertuu johonkin aineeseen esim. rentoutumiskeinona.
Olen nähnyt miten ihminen muodostaa mentaalisia koukkuja, ja ei enää vain kykene relaamaan ilman savuja, pakenee arkitodellisuutta savujen suloiseen maailmaan. Ja kuitenkin me saamme voimaa kohtaamalla itsemme ja tämän maailman kuten se on. Lopettamalla pakenemisen ja seisomalla selkä suorassa. En ole absolutisti, mutta näen hyvänä pitää silmät auki sekä itsensä että eri aineiden kanssa. Etenkin silmät auki niiden asioiden/aineiden kanssa mitkä lupaavat paratiisia.
Liian usein näkee ihmisten hakevan voimaa ulkopuolelta: päihteistä, uskonnoista, meriiteistä jne. Paratiisi on omassa voimassamme, mikään päihde ei voi sitä antaa. Siten tän asian kelaan. - ketään joka polttaa säännöl...
2) Jointin nauttiva mies köllähtää mukavasti nojatuoliin. Hänelle tulee mässyt, ja hän menee takaisin keittiöön hakemaan sipsipussin tai muuta syötävää. Hän myös saattaa haluta katsoa elokuvan tai kuunnella musiikkia. Keskustelu, jos sitä syntyy, on oltava rentoa...siinä ei saa olla liikaa kritiikkiä ja tunnelatausta. Polttelijan ensikuukausien aikana kyvyt ovat ok, mutta pitkäaikainen, päivittäinen polttelu tylsistyttää ja emootiot muuttuvat tasapaksummiksi. Kannabis tekee ihmisistä kyllä rennon ja tasaisen nautiskelijan (ruoka, musiikki jne), mutta seksuaalisesti ja emotionaalisesti särmättömän ja tylsän.et ilmeisemmin tunne säännöllisesti polttavia? ehkä sellaisen tai kaksi, jotka ovat juuri löytäneet kannabiksen ja heillä vielä ne mässyt iskee. muutaman vuoden päivittäispolttelulla huomaa, että a) mässyjä ei tule b) potenssi ei tipu c) kaiken, paitsi autolla ajamisen, voi suorittaa ihan yhtä hyvin kuin selvinkin päin - riippuen tietty pilven vahvuudesta d) tuntee rajansa
siihen aiempaan kysymykseen vastaisin:
ei voi vastata suoraan aineen takia. en valitse seurustelukumppaneita heidän käyttämien aineiden mukaan, vaan heidän luonteensa mukaan. heidän käyttämä aine - varsinkin kohtuukäytössä - ei kerro mitään käyttäjästään. harmi, että jotkut ovat niin pinnallisia, että valitsevat tosiaan jonkun aineen mukaan kumppaninsa. - niistä jotka ovat joskus
ketään joka polttaa säännöl... kirjoitti:
et ilmeisemmin tunne säännöllisesti polttavia? ehkä sellaisen tai kaksi, jotka ovat juuri löytäneet kannabiksen ja heillä vielä ne mässyt iskee. muutaman vuoden päivittäispolttelulla huomaa, että a) mässyjä ei tule b) potenssi ei tipu c) kaiken, paitsi autolla ajamisen, voi suorittaa ihan yhtä hyvin kuin selvinkin päin - riippuen tietty pilven vahvuudesta d) tuntee rajansa
siihen aiempaan kysymykseen vastaisin:
ei voi vastata suoraan aineen takia. en valitse seurustelukumppaneita heidän käyttämien aineiden mukaan, vaan heidän luonteensa mukaan. heidän käyttämä aine - varsinkin kohtuukäytössä - ei kerro mitään käyttäjästään. harmi, että jotkut ovat niin pinnallisia, että valitsevat tosiaan jonkun aineen mukaan kumppaninsa.kokeilleet kannabista/juuri tutustuneet kannabikseen. Toki ihminen joka polttelee päivittäin on jo niin apaattinen että ei varmasti tule mässyjä eikä mitään muutakaan.
Sinä olet siis huomannut muutaman vuoden päivittäispolttelulla erinäisiä asioita
a) mässyjä ei tule, uskon sen
b) mikä oli potenssisi ennen aloitusta?
c) olet vastuuntunnoton. Sinusta kaiken paitsi autolla ajamisen voi suorittaa tötsyissä. Oletko tötsyissä duunissakin?
d) poltat päivittäin ja tunnet rajasi. Milloin sun maailmassa se raja ylittyy?
Mitä ikinä se on mitä ihminen VALITSEE laittaa kehoonsa kertoo hänestä paljon asioita. - MIkke
niistä jotka ovat joskus kirjoitti:
kokeilleet kannabista/juuri tutustuneet kannabikseen. Toki ihminen joka polttelee päivittäin on jo niin apaattinen että ei varmasti tule mässyjä eikä mitään muutakaan.
Sinä olet siis huomannut muutaman vuoden päivittäispolttelulla erinäisiä asioita
c) olet vastuuntunnoton. Sinusta kaiken paitsi autolla ajamisen voi suorittaa tötsyissä. Oletko tötsyissä duunissakin?
Mitä ikinä se on mitä ihminen VALITSEE laittaa kehoonsa kertoo hänestä paljon asioita."valitsevat tosiaan jonkun aineen mukaan kumppaninsa."
Kun rakkaus ja sielu eivät ole mukana, on vaikea löytää sitä toista ihmistä joka on todellinen rakkautemme, jaetun sielumme toinen puoli. Rakkaus ei valikoi, mutta heidän rakkautensa valikoi vain sellaisen jonka yhteiskuntakin hyväksyisi. Onneksi menetys on vain heidän, ei minun. Miksi he uskaltavat ottaa alkoholia käyttävän miehen? Ja rakastaa/pelätä häntä elämänsä loppuun asti, joka viikonloppu mahdollisesti turpaansa saaden. Onhan alkoholi sentään vähän eri luokan huume kuin vaikkapa hamppu. Mutta he valitsevat itse, valitettavasti vain valheen vallassa, sokeina.
Tai vaeltavat ihmisestä toiseen kenties koko elämänsä, löytämättä koskaan häntä, joka täydentää heidän maallisen elämänsä ja tuo heille onnen. Antaa tunteen siitä, mitä rakkaus voi parhaimmillaan olla.
Hiljaisuus. Jaettu huone, joka on kuitenkin täysi häntä ja hänen voimaansa, ajatuksiaan, rakkauttaan. Sanaton yhteenkuuluvaisuuden tunne, samat unelmat ja haaveet. Tietää usein mitä toinen tarkoittaa tai haluaa jo katseesta, ennen kuin sanat rikkovat hiljaisuuden.
Minä löysin tosirakkauteni, ja minä kiitän siitä pyhää kasvia - hamppua. Jos en koskaan olisi ensimmäistä jointtiani polttanut, en nyt olisi tässä. JOs en olisi uskaltanut, vaan pelännyt samaa valhetta, jota monet pelkäävät, olisin mennyt onneni ohi. Se on totuus tässä asiassa. Ehkä se pelottaa, tai sitä ei saisi sanoa. Mutta se on vain minun totuuteni, ei kehoitus käyttää mitään laitonta päihdettä.
Kaikki edellinen - menneisyyteni - oli vain prologi, jonka jokainen avattu ovi ja jokainen kuljettu polku niiden takana oli vain johdatusta tähän hetkeen. Ja jos tämä tai se katalyytti, mikä tähän on johtanut, sinua tai teitä vituttaa, niin tiedättekö mitä - KIVIÄKIN KIINNOSTAA TEIDÄN MURHEENNE!
Minä ja rakkaani elämme elämämme onnellisena elämämme loppuun asti, itkemme toistemme kuolemaa, odotamme ja tapaamme jälleen seuraavassa elämässä, maailmankaikkeuden ja ajan loppuun asti. Täällä tai muualla. Näin täydellisiä paketteja ei tehty kertakäyttötuotteiksi. Kuvasti lause itserakkautta tai ei, et kuitenkaan voi rakastaa Jumalaa, jos et rakasta Jumalaa myös itsessäsi. Me rakastamme ja elämme ikuisesti. Enkä minä ole mitään itsestäni, vain kasa väliaikaista, häviävää lihaa. Pelkkä instrumentti.
Kysy myös itseltäsi - oletko valmis kuolemaan rakkaasi tähden tai hänen kanssaan, jos niin elämä vaatisi. Et koskaan voi tietää elämästä mitä se tulee vaatimaan. Maailma muuttuu nopeasti. Se mitä oli joskus, voi tulla uudelleen. Kaikki kulkee sykleissä, vain kohteet muuttuvat.
Mieti mitä rakkaus on. Se ei valikoi ihmistä sen mukaan käyttääkö ihminen kenties laitonta päihdettä, jota on käytetty maailmassa tuhansien vuosien ajan, ja joka on alkoholia huomattavasti haitattomampi vaihtoehto.
Jos rakkaus valikoi, se ei ole rakkautta, vaan ehkä vain tarvetta miellyttää järjestelmää ja olla sille kuuliainen. Palvella. Muista, että lanka palaa, äläkä usko valheisiin. Näe totuus peilin takana.
Master of puppets are pulling your strings...
Ja lopeta typerä stereotypisointisi, koska et ole niin hyvä siinäkään. Toistat vain niitä stereotypioita, joita tuhannet toistavat. Olisit luova ja keksisit edes uusia. Yllätä meidät, naurata meitä. - alk.per.kirj.
MIkke kirjoitti:
"valitsevat tosiaan jonkun aineen mukaan kumppaninsa."
Kun rakkaus ja sielu eivät ole mukana, on vaikea löytää sitä toista ihmistä joka on todellinen rakkautemme, jaetun sielumme toinen puoli. Rakkaus ei valikoi, mutta heidän rakkautensa valikoi vain sellaisen jonka yhteiskuntakin hyväksyisi. Onneksi menetys on vain heidän, ei minun. Miksi he uskaltavat ottaa alkoholia käyttävän miehen? Ja rakastaa/pelätä häntä elämänsä loppuun asti, joka viikonloppu mahdollisesti turpaansa saaden. Onhan alkoholi sentään vähän eri luokan huume kuin vaikkapa hamppu. Mutta he valitsevat itse, valitettavasti vain valheen vallassa, sokeina.
Tai vaeltavat ihmisestä toiseen kenties koko elämänsä, löytämättä koskaan häntä, joka täydentää heidän maallisen elämänsä ja tuo heille onnen. Antaa tunteen siitä, mitä rakkaus voi parhaimmillaan olla.
Hiljaisuus. Jaettu huone, joka on kuitenkin täysi häntä ja hänen voimaansa, ajatuksiaan, rakkauttaan. Sanaton yhteenkuuluvaisuuden tunne, samat unelmat ja haaveet. Tietää usein mitä toinen tarkoittaa tai haluaa jo katseesta, ennen kuin sanat rikkovat hiljaisuuden.
Minä löysin tosirakkauteni, ja minä kiitän siitä pyhää kasvia - hamppua. Jos en koskaan olisi ensimmäistä jointtiani polttanut, en nyt olisi tässä. JOs en olisi uskaltanut, vaan pelännyt samaa valhetta, jota monet pelkäävät, olisin mennyt onneni ohi. Se on totuus tässä asiassa. Ehkä se pelottaa, tai sitä ei saisi sanoa. Mutta se on vain minun totuuteni, ei kehoitus käyttää mitään laitonta päihdettä.
Kaikki edellinen - menneisyyteni - oli vain prologi, jonka jokainen avattu ovi ja jokainen kuljettu polku niiden takana oli vain johdatusta tähän hetkeen. Ja jos tämä tai se katalyytti, mikä tähän on johtanut, sinua tai teitä vituttaa, niin tiedättekö mitä - KIVIÄKIN KIINNOSTAA TEIDÄN MURHEENNE!
Minä ja rakkaani elämme elämämme onnellisena elämämme loppuun asti, itkemme toistemme kuolemaa, odotamme ja tapaamme jälleen seuraavassa elämässä, maailmankaikkeuden ja ajan loppuun asti. Täällä tai muualla. Näin täydellisiä paketteja ei tehty kertakäyttötuotteiksi. Kuvasti lause itserakkautta tai ei, et kuitenkaan voi rakastaa Jumalaa, jos et rakasta Jumalaa myös itsessäsi. Me rakastamme ja elämme ikuisesti. Enkä minä ole mitään itsestäni, vain kasa väliaikaista, häviävää lihaa. Pelkkä instrumentti.
Kysy myös itseltäsi - oletko valmis kuolemaan rakkaasi tähden tai hänen kanssaan, jos niin elämä vaatisi. Et koskaan voi tietää elämästä mitä se tulee vaatimaan. Maailma muuttuu nopeasti. Se mitä oli joskus, voi tulla uudelleen. Kaikki kulkee sykleissä, vain kohteet muuttuvat.
Mieti mitä rakkaus on. Se ei valikoi ihmistä sen mukaan käyttääkö ihminen kenties laitonta päihdettä, jota on käytetty maailmassa tuhansien vuosien ajan, ja joka on alkoholia huomattavasti haitattomampi vaihtoehto.
Jos rakkaus valikoi, se ei ole rakkautta, vaan ehkä vain tarvetta miellyttää järjestelmää ja olla sille kuuliainen. Palvella. Muista, että lanka palaa, äläkä usko valheisiin. Näe totuus peilin takana.
Ja lopeta typerä stereotypisointisi, koska et ole niin hyvä siinäkään. Toistat vain niitä stereotypioita, joita tuhannet toistavat. Olisit luova ja keksisit edes uusia. Yllätä meidät, naurata meitä.Yksi parhaimpia ja rehellisimpiä biisejä siitä miten päihde tekee sinusta orjan, se määrää tahdin ja imee sinusta kaiken arvokkaan.
"Taste me you will see
More is all you need
You're dedicated to
How I'm killing you"
Ja minä en ajattele hamppua, kun kuuntelen tätä biisiä. Se ei ole niin vaarallinen kun minulle koulussa opetettiin, mutta se ei ole myöskään "harmiton, kiva paratiisi" kuten jotkut maalailee.
Kannabis on-kuten sanot-pyhä kasvi LÄÄKKEENÄ. Olen vihainen siitä ettei sitä voida esim. Suomessa määrätä AIDS-potilaille lääkkeeksi (parantaa ruokahalua jne) jne. Kannabis toimii paremmin lääkeaineina joihinkin sairauksiin, ja siihen ei muodostu riippuvuutta niin herkästi kuin laillisiin koviin lääkkeisiin.
Kannabis ei silti ole vaaraton pikku päihde, joka tuo ainoastaan ja vain "pikku-high:n". Ja jos ihminen ei sitä näe, kieltäytyy näkemästä, hänen vaaransa muodostaa mentaalinen koukku, tehdä aineesta kävelykeppi, on suuri.
Jokainen rehellinen polttelija tietää ihmisiä jotka ovat muuttuneet apaattisemmiksi polttelun takia. Olen varma että sinäkin olet nähnyt sen, mutta ehkä vain haluat kieltää sen tosiasian.
Sinä et voi tietää kuinka paljon tunnen polttelijoita. Et voi tietää kuinka paljon tuttavapiirini supistuisi jos kieltäytyisin olemasta tekemisissä ihmisten kanssa jonkun tietyn päihteenkäytön takia. Olen kurkkuani myöten täynnä YLISTYSLAULUJA kyllä, iänikuista vaahtoamista siitä miten kannabis tekee sitä ja tätä hyvää, miten se on yhtä vaaratonta kuin vesi.
Rakkauteni ei ole sidoksissa maallisiin asioihin: ei rahaan, valtaan eikä myöskään päihteeseen. Rakkaus on kauneimpia kokemuksia tässä tylyssä maailmassa, ja se on sen arvoista että sen kohtaa myös selvinpäin.
Tunteet ovat elämän mausteita. Miksi valmistaa laimeaa kesäkeittoa kun voi samalla vaivalla tehdä makuhermoille suloista intialaista? Miksi taltuttaa aistinsa jatkuvaan pössöttelyyn kun niistä voi nauttia sen jokaisen hetken minkä elämme täällä?
Aluksi kannabis herkistää aistit kyllä, ja sillä antaa lupauksen nautinnollisista kokemuksista yhä uudelleen. Sinun ei tarvitse kuin väsätä jointti. Hitaasti, mutta varmasti, se alkaa tylsistyttämään säännöllisessä käytössä, ja valitettavan usein polttelija on sokea prosessille, hän jatkaa vain rakkauslaulun hyräilemistä kannabikselle väsätessään jointtia. - Downtown221
alk.per.kirj. kirjoitti:
Yksi parhaimpia ja rehellisimpiä biisejä siitä miten päihde tekee sinusta orjan, se määrää tahdin ja imee sinusta kaiken arvokkaan.
"Taste me you will see
More is all you need
You're dedicated to
How I'm killing you"
Ja minä en ajattele hamppua, kun kuuntelen tätä biisiä. Se ei ole niin vaarallinen kun minulle koulussa opetettiin, mutta se ei ole myöskään "harmiton, kiva paratiisi" kuten jotkut maalailee.
Kannabis on-kuten sanot-pyhä kasvi LÄÄKKEENÄ. Olen vihainen siitä ettei sitä voida esim. Suomessa määrätä AIDS-potilaille lääkkeeksi (parantaa ruokahalua jne) jne. Kannabis toimii paremmin lääkeaineina joihinkin sairauksiin, ja siihen ei muodostu riippuvuutta niin herkästi kuin laillisiin koviin lääkkeisiin.
Kannabis ei silti ole vaaraton pikku päihde, joka tuo ainoastaan ja vain "pikku-high:n". Ja jos ihminen ei sitä näe, kieltäytyy näkemästä, hänen vaaransa muodostaa mentaalinen koukku, tehdä aineesta kävelykeppi, on suuri.
Jokainen rehellinen polttelija tietää ihmisiä jotka ovat muuttuneet apaattisemmiksi polttelun takia. Olen varma että sinäkin olet nähnyt sen, mutta ehkä vain haluat kieltää sen tosiasian.
Sinä et voi tietää kuinka paljon tunnen polttelijoita. Et voi tietää kuinka paljon tuttavapiirini supistuisi jos kieltäytyisin olemasta tekemisissä ihmisten kanssa jonkun tietyn päihteenkäytön takia. Olen kurkkuani myöten täynnä YLISTYSLAULUJA kyllä, iänikuista vaahtoamista siitä miten kannabis tekee sitä ja tätä hyvää, miten se on yhtä vaaratonta kuin vesi.
Rakkauteni ei ole sidoksissa maallisiin asioihin: ei rahaan, valtaan eikä myöskään päihteeseen. Rakkaus on kauneimpia kokemuksia tässä tylyssä maailmassa, ja se on sen arvoista että sen kohtaa myös selvinpäin.
Tunteet ovat elämän mausteita. Miksi valmistaa laimeaa kesäkeittoa kun voi samalla vaivalla tehdä makuhermoille suloista intialaista? Miksi taltuttaa aistinsa jatkuvaan pössöttelyyn kun niistä voi nauttia sen jokaisen hetken minkä elämme täällä?
Aluksi kannabis herkistää aistit kyllä, ja sillä antaa lupauksen nautinnollisista kokemuksista yhä uudelleen. Sinun ei tarvitse kuin väsätä jointti. Hitaasti, mutta varmasti, se alkaa tylsistyttämään säännöllisessä käytössä, ja valitettavan usein polttelija on sokea prosessille, hän jatkaa vain rakkauslaulun hyräilemistä kannabikselle väsätessään jointtia....Siltä osin ettei se ole vain harmiton päihde. Kyllä siitä toki on harmiakin. Vaikeaa on kuitenkin ymmärtää miksi se on laitonta ja alkoholi laillista.
Ymmäräthän, että kannabis päihteenä ON alkoholia haitattomampaa. Sehän tässä juuri saa sapen kiehuman kun nämä tekopyhät juntit paasaa pilven poltosta kossupaukku toisessa ja tupakka toisessa kädessä.
Edelleen, mikään päihde ei ole hyväksi suurkulutuksessa, mutta kohtuudellakin voi polttaa. Mielestäni kannabis kohtuu käytössä on turvallisin ja haitattomin päihde. Ja tämähän on FAKTA! Piste. - ................
Downtown221 kirjoitti:
...Siltä osin ettei se ole vain harmiton päihde. Kyllä siitä toki on harmiakin. Vaikeaa on kuitenkin ymmärtää miksi se on laitonta ja alkoholi laillista.
Ymmäräthän, että kannabis päihteenä ON alkoholia haitattomampaa. Sehän tässä juuri saa sapen kiehuman kun nämä tekopyhät juntit paasaa pilven poltosta kossupaukku toisessa ja tupakka toisessa kädessä.
Edelleen, mikään päihde ei ole hyväksi suurkulutuksessa, mutta kohtuudellakin voi polttaa. Mielestäni kannabis kohtuu käytössä on turvallisin ja haitattomin päihde. Ja tämähän on FAKTA! Piste."Sehän tässä juuri saa sapen kiehuman kun nämä tekopyhät juntit paasaa pilven poltosta kossupaukku toisessa ja tupakka toisessa kädessä."
Tai vaihtoehtoisesti toitottavat olevansa raittiita, ehkä ovatkin, mutta tulevat saarnaamaan pilven kamaluudesta kun samalla takavasemmalla tehdään humalassa taas yhdestä vaimosta pandakarhua mustine silmineen.
Tulee just sellainen sairas olo että nää kauhistelijat katselee pilvenpolttelijaa ja huutaa "KATSOKAA PIRUA! SE ON HELVETISTÄ! SILLÄ ON PUNAISET SILMÄT JA SUU SAVUAA! PANIIKKIPANIIKKI" ... ja sitten kun talonkokoinen demoni seivästää vartaaseen jengiä 5 minuutin päästä niin todetaan vaan että mitäs moisesta, niinhän se on aina tehnyt.
Se mitä ihmiset kokevat kamalana ja pahana on alkoholin yleisyyden takia pahanlaisesti kieroutunut ja se mistä ei osata tuntea alkoholin suhteen pahoinvoivalta transferoidaan pilvenveikkoihin.
Se on aidosti ja syvällisesti perseestä ja saa minut häpeämään sitä että olen suomalainen koska kuitenkin elän näiden ääliöiden seurassa ja samaistun väistämättä heihin. Vittu. - Selvänä
MIkke kirjoitti:
"valitsevat tosiaan jonkun aineen mukaan kumppaninsa."
Ja lopeta typerä stereotypisointisi, koska et ole niin hyvä siinäkään. Toistat vain niitä stereotypioita, joita tuhannet toistavat. Olisit luova ja keksisit edes uusia. Yllätä meidät, naurata meitä."Minä löysin tosirakkauteni, ja minä kiitän siitä pyhää kasvia - hamppua. Jos en koskaan olisi ensimmäistä jointtiani polttanut, en nyt olisi tässä. JOs en olisi uskaltanut, vaan pelännyt samaa valhetta, jota monet pelkäävät, olisin mennyt onneni ohi. Se on totuus tässä asiassa."
Mitä helvettiä...kiität pyhää kasvia?? Mikä tarina teidän tapaamisessa sitten on, jos et olisi häntä löytänyt ilman hamppua? Vai eikö hän olisi huolinut sinua ilman hamppua? Minusta sinä kuulostat hieman sekopäältä, eihän hamppu nyt mikään uskonto tai pelastus ole. Sehän on huume, joka saa yleensä ihmisen näyttämään hiukan tyhmältä. - Selvänä
Mikke kirjoitti:
Mässyt ovat alkuaikojen hommia. Ensimmäisen vuoden jälkeen ovat olleet aika harvinaisia. Entä mitä tarkoittaa "syvärentoutuminen"? Onko se sama asia kuin meditaatio? Jos on, niin vastaus on kyllä. Ja olen mennyt ja menen aika syvälle.
Katselin baarin ikkunasta sisään, en nähnyt seksikkyyttä niissäkään olennoissa. Joten mitä se todistaa. Ja mistä. Ei mitään, eikä mistään."Ainoa mitä pelkään on kipu. Se on todellista."
Kyllähän kannabista käytetään myös pelkojen lieventämiseen ja kipu koskee vähemmän kun tunteet eivät ole yhtä raakoja kuin selvin päin. Kipu on todellista, se on hyvin sanottu. Kyllä kaikki muukin on todellista ja selvin päin elämästä nauttii enemmän, silloin sitä vasta on yhtä maailmankaikkeuden kanssa.
En tiedä kuinka kauan olet hamppua käyttänyt, mutta jos pidempäänkin, niin etkö ole utelias kokeilemaan vaikkapa vuotta aikuiselämästäsi ilman hamppua? Kokeilemaan ja kohtaamaan maailmaa. En minä usko, että hamppu sinusta tekee yhtään sielukkaampaa tai maailman kanssa harmoonisempaa. Minä uskon, että kaikki on sinussa itsessäsi. Älä siis anna hampulle kunniaa omista saavutuksistasi. - Mikke
Selvänä kirjoitti:
"Ainoa mitä pelkään on kipu. Se on todellista."
Kyllähän kannabista käytetään myös pelkojen lieventämiseen ja kipu koskee vähemmän kun tunteet eivät ole yhtä raakoja kuin selvin päin. Kipu on todellista, se on hyvin sanottu. Kyllä kaikki muukin on todellista ja selvin päin elämästä nauttii enemmän, silloin sitä vasta on yhtä maailmankaikkeuden kanssa.
En tiedä kuinka kauan olet hamppua käyttänyt, mutta jos pidempäänkin, niin etkö ole utelias kokeilemaan vaikkapa vuotta aikuiselämästäsi ilman hamppua? Kokeilemaan ja kohtaamaan maailmaa. En minä usko, että hamppu sinusta tekee yhtään sielukkaampaa tai maailman kanssa harmoonisempaa. Minä uskon, että kaikki on sinussa itsessäsi. Älä siis anna hampulle kunniaa omista saavutuksistasi.Maailman kanssa harmonisempaa? Jos maailma on harmoniassa mielestäsi, en haluakaan olla harmoniassa sen kanssa. Haluan olla harmoniassa ainoastaan itseni ja vaimoni kanssa, ja maailmankaikkeuden. Ja muutaman hyvä ystävän. Muu maailma saa painua vaikka helvettiin, minne se onkin hyvää vauhtia menossa. Tai sitten se on jo mainittu paikka, mutta me emme vain sitä tyhmyyksissämme tajua.
Kannabis on minulle työkalu, meditaatioon ja erityisesti musiikkiin. Musiikissa se auttaa yhä edelleen minua avaamaan sellaisia ovia, joita tähän mennessä ei kovinkaan moni ole motorisesti kyennyt avaamaan. Huomaa - motorisesti, ei välttämättä musiikillisesti, koska se on taidelaji, jota arvioidaan yksilötasolla. Motoriikan näkee vaikka videolta, siinä ei ole muuta taikaa arvioida kuin suoritus ja sen puhtaus. Siitäkään ei tosin maallikko mitään tajua. Maallikoille riittää, kun pystyy vähän vetämään 4/4-perusjuttuja ja pari paradiddleä päälle. Vähään ovat tyytyväisiä ja sanovat, että osaa se soittaa. Mutta kun itse soittaa, tietää kuinka vähän osaa ja kuinka alussa on, vaikka osaisi kuinka paljon tahansa. Ne jotka ovat kuulleet, ovat kuulemastaan pitäneet. Tai sitten valehdelleet sokeasti päin naamaa.
Joten väitteet motoriikan heikkenemisestä kuittaan olankohautuksella. Tai että ihminen ei kykene oppimaan. Tämän nopeammin ei prosessia varmasti voi viedä eteenpäin, ainakin todennäköisyys muuttuu hyvin pieneksi.
Minä tehostan aivojen toimintaa, erityisesti pikkuaivojen ja isojen aivojen välistä kommunikaatiota hampun avulla, ja se on nähtävissä soittotuloksissa. Hanki minulle muutama taitava soittaja lisää, niin minä tarjoan sinulle bändin joka soittaa covereina melkein mitä tahansa, kunnes tuottaa omaa materiaalia, jota myös laatikkoon tai lähinnä kovelevyille on kertynyt. Vapise Erkinharju ja Nevalainen. :) Tosin olen ehkä vähän liian vanha siihen leikkiin. Lähinnä tutkin vain ihmisen motorisia ominaisuuksia ja käytän siihen hamppua työkaluna.
Hamppu on vain kemiallinen apuväline, työkalu, jonka avulla saavutan enemmän vielä tämän elämän aikana, joka kuluu uhkaavasti koko ajan. Minulla on parhaimmillaan aktiiviaikaa jäljellä ehkä kymmenen, viisitoista vuotta, minkä jälkeen keho alkaa väistämättä pistää hanttiin. Joten kiire on.
Onneksi elämä ei ele kulunut hukkaan, kuten monien elämä täällä kuluu. He jahtaavat epätoivoisesti niitä unelmia, joiden halutaan heidän unelmiaan olevan, koska se orjuuttaa heidät yhteiskunnan pikku työmuurahaisiksi, joille voidaan silloin tällöin antaa mesipisara palkaksi siitä, että elämä menee tyhjyyden perässä ravaamiseen ja herranhamppien lompakkojen täyttämiseen.
Työkaluna hamppu on hyvä, päivittäispäihteenä mikään ei ole hyväksi ihmiselle pidemmän päälle.
Aivoissa on hampulle ja sen THC:lle erityiset reseptorit, jotka evoluutio on sinne rakentanut aikojen kuluessa. Mutta mikä oli ensin, se on myös yksi perimmäinen kysymys.
Miksi alkoholille ei ole syntynyt samanlaista järjestelmää vuosisatojen tai tuhansien aikana?
Miksi elimistömme ei ole kyennyt sopeutumaan siihen? Rakentamaan järjestelmiä, jotka vähentäisivät vaaraa? Joka vuosi ihmisiä kuolee tuhansia tähän pyhään veroutareliemeen.
Ehkä järjestelmiä ei synny siksi, että alkoholi ei rakenna mitään vaan ainoastaan tuhoaa? Sulattaa synapsien myeiinin kuin voikikkareen alkoholissa. Vaikea on rakentaa, kun rakennusmateriaalit sulavat velliksi. Terveellistä, tottakai. Tai sitten ei. - Kysyjä2
Selvänä kirjoitti:
"Minä löysin tosirakkauteni, ja minä kiitän siitä pyhää kasvia - hamppua. Jos en koskaan olisi ensimmäistä jointtiani polttanut, en nyt olisi tässä. JOs en olisi uskaltanut, vaan pelännyt samaa valhetta, jota monet pelkäävät, olisin mennyt onneni ohi. Se on totuus tässä asiassa."
Mitä helvettiä...kiität pyhää kasvia?? Mikä tarina teidän tapaamisessa sitten on, jos et olisi häntä löytänyt ilman hamppua? Vai eikö hän olisi huolinut sinua ilman hamppua? Minusta sinä kuulostat hieman sekopäältä, eihän hamppu nyt mikään uskonto tai pelastus ole. Sehän on huume, joka saa yleensä ihmisen näyttämään hiukan tyhmältä.Miksi mielestäsi hamppu saa näyttämään tyhmältä?
- Selvänä
Kysyjä2 kirjoitti:
Miksi mielestäsi hamppu saa näyttämään tyhmältä?
Se on vaan oma mielipiteeni. Jokaisella on varmasti oma käsityksensä siitä mitkä piirteet ihmisessä saavat hänet näyttämään subjektiivisesti ajateltuna fiksulta tai tyhmältä.
Mun mielestä hitaasti lampustavat kummallisesti hymyilevät ihmiset näyttävät tavallaan vajaaälyisiltä ja tällä en halua olla loukkaava vaan yritän selittää mielleyhtymääni. Luulisin sen johtuvan siitä, että elokuvissa yms. on aina kuvattu hidasälyisyyttä hitailla liikkeillä ja virnistelynä/hymyilynä tilanteessa kuin tilanteessa.
Toisekseen riippuvuus kun riippuvuus saa ihmisen näyttämään typerältä, oli riippuvuus sitten riippuvuutta aineeseen fysiologisesti, sosiaalisten tilanteiden kautta tai psyykkisesti. Minusta riippuvuutta on kaikki se, kun ihminen aineella kuvittelee tekevänsä elämästään parempaa. Eli saadakseen asian A hänen pitää käyttää ainetta B. Minusta asian A voi hankkia ilman ainetta B oli A sitten hyvä olo, itsevarmuus, rohkeus, rentoutus, jonkun taidon tai kyvyn parantuminen jne. - Selvänä
Mikke kirjoitti:
Maailman kanssa harmonisempaa? Jos maailma on harmoniassa mielestäsi, en haluakaan olla harmoniassa sen kanssa. Haluan olla harmoniassa ainoastaan itseni ja vaimoni kanssa, ja maailmankaikkeuden. Ja muutaman hyvä ystävän. Muu maailma saa painua vaikka helvettiin, minne se onkin hyvää vauhtia menossa. Tai sitten se on jo mainittu paikka, mutta me emme vain sitä tyhmyyksissämme tajua.
Kannabis on minulle työkalu, meditaatioon ja erityisesti musiikkiin. Musiikissa se auttaa yhä edelleen minua avaamaan sellaisia ovia, joita tähän mennessä ei kovinkaan moni ole motorisesti kyennyt avaamaan. Huomaa - motorisesti, ei välttämättä musiikillisesti, koska se on taidelaji, jota arvioidaan yksilötasolla. Motoriikan näkee vaikka videolta, siinä ei ole muuta taikaa arvioida kuin suoritus ja sen puhtaus. Siitäkään ei tosin maallikko mitään tajua. Maallikoille riittää, kun pystyy vähän vetämään 4/4-perusjuttuja ja pari paradiddleä päälle. Vähään ovat tyytyväisiä ja sanovat, että osaa se soittaa. Mutta kun itse soittaa, tietää kuinka vähän osaa ja kuinka alussa on, vaikka osaisi kuinka paljon tahansa. Ne jotka ovat kuulleet, ovat kuulemastaan pitäneet. Tai sitten valehdelleet sokeasti päin naamaa.
Joten väitteet motoriikan heikkenemisestä kuittaan olankohautuksella. Tai että ihminen ei kykene oppimaan. Tämän nopeammin ei prosessia varmasti voi viedä eteenpäin, ainakin todennäköisyys muuttuu hyvin pieneksi.
Minä tehostan aivojen toimintaa, erityisesti pikkuaivojen ja isojen aivojen välistä kommunikaatiota hampun avulla, ja se on nähtävissä soittotuloksissa. Hanki minulle muutama taitava soittaja lisää, niin minä tarjoan sinulle bändin joka soittaa covereina melkein mitä tahansa, kunnes tuottaa omaa materiaalia, jota myös laatikkoon tai lähinnä kovelevyille on kertynyt. Vapise Erkinharju ja Nevalainen. :) Tosin olen ehkä vähän liian vanha siihen leikkiin. Lähinnä tutkin vain ihmisen motorisia ominaisuuksia ja käytän siihen hamppua työkaluna.
Hamppu on vain kemiallinen apuväline, työkalu, jonka avulla saavutan enemmän vielä tämän elämän aikana, joka kuluu uhkaavasti koko ajan. Minulla on parhaimmillaan aktiiviaikaa jäljellä ehkä kymmenen, viisitoista vuotta, minkä jälkeen keho alkaa väistämättä pistää hanttiin. Joten kiire on.
Onneksi elämä ei ele kulunut hukkaan, kuten monien elämä täällä kuluu. He jahtaavat epätoivoisesti niitä unelmia, joiden halutaan heidän unelmiaan olevan, koska se orjuuttaa heidät yhteiskunnan pikku työmuurahaisiksi, joille voidaan silloin tällöin antaa mesipisara palkaksi siitä, että elämä menee tyhjyyden perässä ravaamiseen ja herranhamppien lompakkojen täyttämiseen.
Työkaluna hamppu on hyvä, päivittäispäihteenä mikään ei ole hyväksi ihmiselle pidemmän päälle.
Aivoissa on hampulle ja sen THC:lle erityiset reseptorit, jotka evoluutio on sinne rakentanut aikojen kuluessa. Mutta mikä oli ensin, se on myös yksi perimmäinen kysymys.
Miksi alkoholille ei ole syntynyt samanlaista järjestelmää vuosisatojen tai tuhansien aikana?
Miksi elimistömme ei ole kyennyt sopeutumaan siihen? Rakentamaan järjestelmiä, jotka vähentäisivät vaaraa? Joka vuosi ihmisiä kuolee tuhansia tähän pyhään veroutareliemeen.
Ehkä järjestelmiä ei synny siksi, että alkoholi ei rakenna mitään vaan ainoastaan tuhoaa? Sulattaa synapsien myeiinin kuin voikikkareen alkoholissa. Vaikea on rakentaa, kun rakennusmateriaalit sulavat velliksi. Terveellistä, tottakai. Tai sitten ei.Eli käytät niinsanotusti dopingia. Etkö voi olla tyytyväinen saavutuksiisi ilman että boostaat niitä hampulla? Ajatteletko siis, ettet ole yhtä hyvä ilman hamppua?
Entäs jos lopettaisit hampun käytön, jäisivätkö ne saadut motoristiset soittotaidot olemaan niinkuin opittuina asioina vai tulevatko ne taidot vaan silloin kun olet pöllyssä ja lähtevät sitten pois kunnes saat ne taas takaisin hampulla? Jos ne taidot oppii eivätkä ne häviä tötsyjen hälvennettyä niin kuinka pitkälle itseään sitten voi kehittää hampulla? - Sob3
Selvänä kirjoitti:
Se on vaan oma mielipiteeni. Jokaisella on varmasti oma käsityksensä siitä mitkä piirteet ihmisessä saavat hänet näyttämään subjektiivisesti ajateltuna fiksulta tai tyhmältä.
Mun mielestä hitaasti lampustavat kummallisesti hymyilevät ihmiset näyttävät tavallaan vajaaälyisiltä ja tällä en halua olla loukkaava vaan yritän selittää mielleyhtymääni. Luulisin sen johtuvan siitä, että elokuvissa yms. on aina kuvattu hidasälyisyyttä hitailla liikkeillä ja virnistelynä/hymyilynä tilanteessa kuin tilanteessa.
Toisekseen riippuvuus kun riippuvuus saa ihmisen näyttämään typerältä, oli riippuvuus sitten riippuvuutta aineeseen fysiologisesti, sosiaalisten tilanteiden kautta tai psyykkisesti. Minusta riippuvuutta on kaikki se, kun ihminen aineella kuvittelee tekevänsä elämästään parempaa. Eli saadakseen asian A hänen pitää käyttää ainetta B. Minusta asian A voi hankkia ilman ainetta B oli A sitten hyvä olo, itsevarmuus, rohkeus, rentoutus, jonkun taidon tai kyvyn parantuminen jne....Oloakin on niin monta eriasteista. Hampulla hankittu hyväolo on erinlainen kuin kaljalla tai erilainen kuin urheilusuorituksen aiheuttama hyväolo.
Kun sitä tilaa A ei voi saada käyttämättä substanssia B. Kun substanssia B käyttä liikaa tilaa A ei enää niin voimakkaasti saada. Kun tilaa A ei enää saavuteta substansilla B, niin on aika pitää tauko ja olla ilman substanssia B.
Helppoa? - Selvänä
Sob3 kirjoitti:
...Oloakin on niin monta eriasteista. Hampulla hankittu hyväolo on erinlainen kuin kaljalla tai erilainen kuin urheilusuorituksen aiheuttama hyväolo.
Kun sitä tilaa A ei voi saada käyttämättä substanssia B. Kun substanssia B käyttä liikaa tilaa A ei enää niin voimakkaasti saada. Kun tilaa A ei enää saavuteta substansilla B, niin on aika pitää tauko ja olla ilman substanssia B.
Helppoa?Joo näin on! Mutta nyt sinä käsittelitkin asiaa tietynlaisen päihtymystilan hakemisella ja saavuttamisena. Sama juttu että käy baarissa muutaman kerran vuodessa hakemassa juuri sellaisen päihtymystilan jota ei ilman alkoholia saa.
Minä puhuin siitä riippuvuudesta kun ainetta (mitä tahansa kahvista heroiiniin) käytetään normaalielämässä. Elikkä Mikke esimerkiksi tuolla puhui soittotaidon parantamisesta ja vaimonsa tapaamisesta ja yhteydestä maailmankaikkeuteen... Tunnen sellaisia, jotka luulevat voivansa rentoutua, lakata ujostelemasta, tutustua ihmisiin, kohdata vaikeita tilanteita tai suunnilleen olla parempia ihmisiä käyttäessään. Yksi tuttu ei pysty käymään töissä ilman hamppua, ei ole kuulemma yhtä rento ja supliikki jos ei vahvista itseään (hänestä ei siis edes huomaa että on pilvessä - ainoa tällainen muuten kenet olen tavannut). Nämä riippuvaiset luulevat elävänsä parempaa elämää näin tai olevansa parempia itse käyttäessään - se kaikki on kuitenkin itsepetosta ja silmänlumetta. Mun mielestä jokainen ihminen on juuri tarpeeksi hyvä, kaunis ja pystyvä sellaisenaan ilman mitään boostausta. - Sob3
Selvänä kirjoitti:
Joo näin on! Mutta nyt sinä käsittelitkin asiaa tietynlaisen päihtymystilan hakemisella ja saavuttamisena. Sama juttu että käy baarissa muutaman kerran vuodessa hakemassa juuri sellaisen päihtymystilan jota ei ilman alkoholia saa.
Minä puhuin siitä riippuvuudesta kun ainetta (mitä tahansa kahvista heroiiniin) käytetään normaalielämässä. Elikkä Mikke esimerkiksi tuolla puhui soittotaidon parantamisesta ja vaimonsa tapaamisesta ja yhteydestä maailmankaikkeuteen... Tunnen sellaisia, jotka luulevat voivansa rentoutua, lakata ujostelemasta, tutustua ihmisiin, kohdata vaikeita tilanteita tai suunnilleen olla parempia ihmisiä käyttäessään. Yksi tuttu ei pysty käymään töissä ilman hamppua, ei ole kuulemma yhtä rento ja supliikki jos ei vahvista itseään (hänestä ei siis edes huomaa että on pilvessä - ainoa tällainen muuten kenet olen tavannut). Nämä riippuvaiset luulevat elävänsä parempaa elämää näin tai olevansa parempia itse käyttäessään - se kaikki on kuitenkin itsepetosta ja silmänlumetta. Mun mielestä jokainen ihminen on juuri tarpeeksi hyvä, kaunis ja pystyvä sellaisenaan ilman mitään boostausta.Mutta, jos luulee/tietää pärjäävänsä paremmin tietyissä asioissa ja kokeekin niin, niin miksi sitä ei sitten voisi käyttää? Mistä yleensäkin voi tietää pärjääkö juuri tietyissä tilanteissa paremmin kuin selvinpäin?
Juodaanhan esim. kahviakin jokapäivä "piristykseksi" niin miksi niin sitten tehdään jos asiat hoituisi "selvinpäin" yhtä hyvin tai jopa paremmin?
Minun mielestä jos soittaa jotain instrumenttiä ja keksii "päissään" usein jotain huippuriffejä niin voi aivan hyvin käyttää vaikka sitä hamppua ikäänkuin "työvälineenä". Millä sitä kukaan koskaan voi todistaa, että samalaisia ideoita syntyisikään ilman näitä "työkaluja"?
Iät ja ajat muusikot ovat käyttäneet näitä "mielentyökaluja" apunaan kehittääkseen musiikkia. Koska siitä hampun poltosta ei ole juuri mitään haittaa (vert. dopingit) niin mielestäni on ihan sallittua jopa suotavaakin "doupata" kohtuudella. - Mikke
Selvänä kirjoitti:
Eli käytät niinsanotusti dopingia. Etkö voi olla tyytyväinen saavutuksiisi ilman että boostaat niitä hampulla? Ajatteletko siis, ettet ole yhtä hyvä ilman hamppua?
Entäs jos lopettaisit hampun käytön, jäisivätkö ne saadut motoristiset soittotaidot olemaan niinkuin opittuina asioina vai tulevatko ne taidot vaan silloin kun olet pöllyssä ja lähtevät sitten pois kunnes saat ne taas takaisin hampulla? Jos ne taidot oppii eivätkä ne häviä tötsyjen hälvennettyä niin kuinka pitkälle itseään sitten voi kehittää hampulla?Kysymys ei ole tyytyväisyydestä. Kysymys on käytettävissä olevasta ajasta ja siitä, kuinka saavutan siinä mahdollisimman paljon.
Kaikki taidot, joita olen saavuttanut tähän mennessä, harjoitellessani selvinpäin tai myös kannabispäihtyneenä, ovat olemassa niin selvinpäin kuin myös päihtyneenä. Missään en myöskään ole maininnut (tässä ketjussa) käyttömääriäni tai käytön intensiteettiä. Olen poltellut satunnaisen säännöllisesti kohta kymmenen vuotta.
Musiikissa hamppu avaa uusia ovia, mutta ei sulje vanhoja, koska se ei vaurioita synapseja, joihin saavutettava "data" koodaantuu. Jos stimuloisin harjoittelua vaikkapa amfetamiinilla, saavuttaisin varmasti nopeampia suorituksia, mutta vaurioittaisin aivojani, eikä se ole sen arvoista. Sama koskee alkoholia, mikä myös vaikeuttaisi motorista koordinaatiota, mitä taas hamppu ei tee lainkaan.
Kuten tiedät musiikista, se on vain eräänlainen opeteltava kieli. Kieli joka koostuu yksinkertaisista peruspalasista, kuten kielemme koostuu aakkosista ja niistä rakennettavista perusrakentaista. AA - AN - AN - Anna annalle tolua. AA - Anna sammuu.
Sama koskee myös musiikkia. Peruspalikoiden pienelläkin määrällä kykenee tuottamaa runsaasti materiaalia, kunhan näiden palasten käyttämisen hallitsee hyvin. Monet tekevätkin sen virheen, että ryntäävät liian nopeasti ja suorittavat harjoitukset hutiloiden ja yrittävät liian nopeasti hallita liian lukuisia määriä peruspalikoita. Lisäksi monet eivät tajua ihmiskehon optimaalista toimintaa suhteessa aivojen kykyyn omaksua uusia asioita (esimerkiksi liian vähän toistoja liian vähäisellä tempovaihtelulla) ja ergonomisia soittotapoja. Perusasiat eivät ole kunnossa, jolloin hukataan aivan turhaan aikaa ja vaivaa saavuttamatta sitä maksimaalista kehitystä, joka olisi mahdollista saavuttaa, jos harjoitukset tehtäisiin oikein.
Yhtä hyvin voisit muuten kysyä, olenko unohtanut äidinkieleni rakenteita tai lauseita, jos luulet, että unohdan sitä mukaan harjoituksiani kun olen ne tehnyt. En mielestäni ole. Taitaa siinäkin olla päinvastoin. Olen alkanut enemmän ja enemmän kiinnittää huomiota itse kielen rakenteeseen ja sen psykolinqvistiikkaan.
Musiikki on vain toisenlainen kieli kuin se mitä puhumme. Musiikki on sielun kieli. Mekaanisesti ajateltuna rytmit ja melodiat syntyvät isoissa aivoissa, korkeamman tietoisuuden alueella ja ne ajetaan pikkuaivoihin, jotka siirtävät melodian tai rytmin "sanat" instrumentille, keholle, joka toistaa ne. Hamppu stimuloi isoja aivoja, mahdollistaen uusien ovien spontaanin avautumisen. Ovien joiden takana on taas jotain musiikillisesti uutta. "Oho! Oliko tuo vahinko vai osaanko tehdä sen uudelleen...?"
Ei todellakaan ole ihme, että monet muusikot käyttävät hamppua inspiraation lähteenä. Siihen se on täydellinen väline oikein käytettynä.
Olen tullut siihen tulokseen kehityksestä, että rajoja ei ole, mutta elämä ei riitä. Ainakaan minun, kun olen vasta vähän vanhemmalla iällä aloittanut.
Enkä tarkoita tällä sitä, että aina pitäisi soittaa tai että aina soittaisin päihtyneenä. Se on vain työkalu, jota käytän. Yleinen treenipäiväni koostuu noin neljästä tunnin harjoittelusta, joiden kaava on tarkkaan mietitty, jotta kaikki soittamisen osa-alueet tulevat huomioiduksi. Ensimmäiset kolme soitan pääsääntöisesti selvinpäin, koska elämässäni on muutakin kuin hamppu ja soittaminen, mutta päivän viimeisellä tunnilla illalla saatan vapauttaa mieleni. Ja kun mieli on vapaa, perse seuraa mukana.
Seuraan kaikessa soittamisessa kuuluisan oppi-isäni neuvoja: "Jos se toimii, käytä sitä". - Selvänä
Sob3 kirjoitti:
Mutta, jos luulee/tietää pärjäävänsä paremmin tietyissä asioissa ja kokeekin niin, niin miksi sitä ei sitten voisi käyttää? Mistä yleensäkin voi tietää pärjääkö juuri tietyissä tilanteissa paremmin kuin selvinpäin?
Juodaanhan esim. kahviakin jokapäivä "piristykseksi" niin miksi niin sitten tehdään jos asiat hoituisi "selvinpäin" yhtä hyvin tai jopa paremmin?
Minun mielestä jos soittaa jotain instrumenttiä ja keksii "päissään" usein jotain huippuriffejä niin voi aivan hyvin käyttää vaikka sitä hamppua ikäänkuin "työvälineenä". Millä sitä kukaan koskaan voi todistaa, että samalaisia ideoita syntyisikään ilman näitä "työkaluja"?
Iät ja ajat muusikot ovat käyttäneet näitä "mielentyökaluja" apunaan kehittääkseen musiikkia. Koska siitä hampun poltosta ei ole juuri mitään haittaa (vert. dopingit) niin mielestäni on ihan sallittua jopa suotavaakin "doupata" kohtuudella.Mun mielestä kannabiksen käyttö ei ole missään tapauksessa hyvä juttu, saatikka sitten riippuvuutena. Näiden asioiden kanssa saisi olla varovainen koska jatkuvasti törmää kannabista ihannoiviin, siis sellaisiin, jotka yrittävät kaikin tavoin saada ympärillään olevat kannabismyönteisiksi. Huono juttu! Kannabispsykoosi ei ole kiva juttu, kannabikseenkin voi jäädä vahvasti koukkuun (tiedän yhden joka rikos/velkakierteessä ihan pelkän kannabiksen takia) ja ylipäätään minkään päihteen käyttöön ei pitäisi kannustaa.
Tuohon douppaamiseen...en tiedä, ei ole vaan mun juttu, eli en vaan ymmärrä. Mun mielestä ihminen olisi paljon onnellisempi hyväksyessään itsensä juuri sellaisena kuin on ja olemalla ylpeä tai edes tyytyväinen saavutuksiinsa ilman lisäaineita. Sama juttu tupakan kanssa, se luikertelee lopulta muka osaksi persoonaa ja yhtäkkiä esim. hermoja voidaankin hallita vaan polttamalla.
Ja lisäksi...pää kyllä pehmenee kannabista käytettäessä. Jos tätä ei tiedosta, joku nuori muusikko aloittaa tämän työkalun käytön, sattuukin jäämään koukkuun, ehkä sairastuu kannabispsykoosiin jos huono mäihä käy, ehkä jäätyään koukkuun polttelee tms. päänsä pehmeäksi. Riippuvuuksista ei ole helppo päästä irti ja monille syntyy riippuvuus, tupakoitsijoista tietty useimmille.
Ei muuta kun oma luovuus irti ja vaikkapa sitten musiikkia luomaan, on niitä hienoja veisuja selvinkin päin syntynyt. - Mikke
Selvänä kirjoitti:
Mun mielestä kannabiksen käyttö ei ole missään tapauksessa hyvä juttu, saatikka sitten riippuvuutena. Näiden asioiden kanssa saisi olla varovainen koska jatkuvasti törmää kannabista ihannoiviin, siis sellaisiin, jotka yrittävät kaikin tavoin saada ympärillään olevat kannabismyönteisiksi. Huono juttu! Kannabispsykoosi ei ole kiva juttu, kannabikseenkin voi jäädä vahvasti koukkuun (tiedän yhden joka rikos/velkakierteessä ihan pelkän kannabiksen takia) ja ylipäätään minkään päihteen käyttöön ei pitäisi kannustaa.
Tuohon douppaamiseen...en tiedä, ei ole vaan mun juttu, eli en vaan ymmärrä. Mun mielestä ihminen olisi paljon onnellisempi hyväksyessään itsensä juuri sellaisena kuin on ja olemalla ylpeä tai edes tyytyväinen saavutuksiinsa ilman lisäaineita. Sama juttu tupakan kanssa, se luikertelee lopulta muka osaksi persoonaa ja yhtäkkiä esim. hermoja voidaankin hallita vaan polttamalla.
Ja lisäksi...pää kyllä pehmenee kannabista käytettäessä. Jos tätä ei tiedosta, joku nuori muusikko aloittaa tämän työkalun käytön, sattuukin jäämään koukkuun, ehkä sairastuu kannabispsykoosiin jos huono mäihä käy, ehkä jäätyään koukkuun polttelee tms. päänsä pehmeäksi. Riippuvuuksista ei ole helppo päästä irti ja monille syntyy riippuvuus, tupakoitsijoista tietty useimmille.
Ei muuta kun oma luovuus irti ja vaikkapa sitten musiikkia luomaan, on niitä hienoja veisuja selvinkin päin syntynyt.Tuo psykoosi on aika outo mörkö. Alkoholi aiheuttaa psykoosin noin neljä kertaa todennäköisemmin kuin kannabis, mutta eipä paljon uutisissa näy juttuja alkoholipsykooseista, vaikka viinaa vedetään tässä maassa kaksin käsin.
Joten jos se on harvinainen alkoholinkin kanssa, taitaa se olla vielä paljon harvinaisempi hampun kanssa. Mutta hyvä lyömäase se on. Pienestä todennäköisyydestä huolimatta yksi tehokkaimpia. Ja nekin vähäiset psykoosit voitaisiin aika pitkälti eliminoida, jos ihmisille annettaisiin informaatiota prepsykoottisista oireista. Nyt odotetaan siihen asti, että paskat on housuissa ja sanotaan, että "mitäs me sanoimme".
Psykoosista ei suuri yleisö tiedä todellisuudessa mitään, ja mielisairaudet kantavat niskassaan pitkää kristillistä häpeästigmaa. Hyvä ase, ehkä paras.
Onneksi kuoli, ettei seonnut... - Selvänä
Mikke kirjoitti:
Kysymys ei ole tyytyväisyydestä. Kysymys on käytettävissä olevasta ajasta ja siitä, kuinka saavutan siinä mahdollisimman paljon.
Kaikki taidot, joita olen saavuttanut tähän mennessä, harjoitellessani selvinpäin tai myös kannabispäihtyneenä, ovat olemassa niin selvinpäin kuin myös päihtyneenä. Missään en myöskään ole maininnut (tässä ketjussa) käyttömääriäni tai käytön intensiteettiä. Olen poltellut satunnaisen säännöllisesti kohta kymmenen vuotta.
Musiikissa hamppu avaa uusia ovia, mutta ei sulje vanhoja, koska se ei vaurioita synapseja, joihin saavutettava "data" koodaantuu. Jos stimuloisin harjoittelua vaikkapa amfetamiinilla, saavuttaisin varmasti nopeampia suorituksia, mutta vaurioittaisin aivojani, eikä se ole sen arvoista. Sama koskee alkoholia, mikä myös vaikeuttaisi motorista koordinaatiota, mitä taas hamppu ei tee lainkaan.
Kuten tiedät musiikista, se on vain eräänlainen opeteltava kieli. Kieli joka koostuu yksinkertaisista peruspalasista, kuten kielemme koostuu aakkosista ja niistä rakennettavista perusrakentaista. AA - AN - AN - Anna annalle tolua. AA - Anna sammuu.
Sama koskee myös musiikkia. Peruspalikoiden pienelläkin määrällä kykenee tuottamaa runsaasti materiaalia, kunhan näiden palasten käyttämisen hallitsee hyvin. Monet tekevätkin sen virheen, että ryntäävät liian nopeasti ja suorittavat harjoitukset hutiloiden ja yrittävät liian nopeasti hallita liian lukuisia määriä peruspalikoita. Lisäksi monet eivät tajua ihmiskehon optimaalista toimintaa suhteessa aivojen kykyyn omaksua uusia asioita (esimerkiksi liian vähän toistoja liian vähäisellä tempovaihtelulla) ja ergonomisia soittotapoja. Perusasiat eivät ole kunnossa, jolloin hukataan aivan turhaan aikaa ja vaivaa saavuttamatta sitä maksimaalista kehitystä, joka olisi mahdollista saavuttaa, jos harjoitukset tehtäisiin oikein.
Yhtä hyvin voisit muuten kysyä, olenko unohtanut äidinkieleni rakenteita tai lauseita, jos luulet, että unohdan sitä mukaan harjoituksiani kun olen ne tehnyt. En mielestäni ole. Taitaa siinäkin olla päinvastoin. Olen alkanut enemmän ja enemmän kiinnittää huomiota itse kielen rakenteeseen ja sen psykolinqvistiikkaan.
Musiikki on vain toisenlainen kieli kuin se mitä puhumme. Musiikki on sielun kieli. Mekaanisesti ajateltuna rytmit ja melodiat syntyvät isoissa aivoissa, korkeamman tietoisuuden alueella ja ne ajetaan pikkuaivoihin, jotka siirtävät melodian tai rytmin "sanat" instrumentille, keholle, joka toistaa ne. Hamppu stimuloi isoja aivoja, mahdollistaen uusien ovien spontaanin avautumisen. Ovien joiden takana on taas jotain musiikillisesti uutta. "Oho! Oliko tuo vahinko vai osaanko tehdä sen uudelleen...?"
Ei todellakaan ole ihme, että monet muusikot käyttävät hamppua inspiraation lähteenä. Siihen se on täydellinen väline oikein käytettynä.
Olen tullut siihen tulokseen kehityksestä, että rajoja ei ole, mutta elämä ei riitä. Ainakaan minun, kun olen vasta vähän vanhemmalla iällä aloittanut.
Enkä tarkoita tällä sitä, että aina pitäisi soittaa tai että aina soittaisin päihtyneenä. Se on vain työkalu, jota käytän. Yleinen treenipäiväni koostuu noin neljästä tunnin harjoittelusta, joiden kaava on tarkkaan mietitty, jotta kaikki soittamisen osa-alueet tulevat huomioiduksi. Ensimmäiset kolme soitan pääsääntöisesti selvinpäin, koska elämässäni on muutakin kuin hamppu ja soittaminen, mutta päivän viimeisellä tunnilla illalla saatan vapauttaa mieleni. Ja kun mieli on vapaa, perse seuraa mukana.
Seuraan kaikessa soittamisessa kuuluisan oppi-isäni neuvoja: "Jos se toimii, käytä sitä"."Kysymys ei ole tyytyväisyydestä. Kysymys on käytettävissä olevasta ajasta ja siitä, kuinka saavutan siinä mahdollisimman paljon."
Tässä ajatusmaailmamme esimerkiksi eroavat sen suhteen, että itsekin olen toki kiinnostunut saavuttamaan moniakin asioita, mutta en käyttämällä jotakin ainetta työkaluna. Doping aiheuttaa minussa surua, paineet ajavat urheilijat ottamaan riskin kehonsa vaarantamisesta kovien odotusten takia. Osa varmaankin haluaa "saavuttaa mahdollisimman paljon aikana, joka heillä on käytettävissään".
"Missään en myöskään ole maininnut (tässä ketjussa) käyttömääriäni tai käytön intensiteettiä. Olen poltellut satunnaisen säännöllisesti kohta kymmenen vuotta."
En ymmärtänyt mihin tämä liittyy, mutta näin olin arvellutkin.
Mainitsit alkoholin ja amfetamiinin vaihtoehtoisina työkaluina - silti en edelleenkään tajua: etkö todella usko pystyväsi suorituksiisi ilman päihteitä? Onko välttämätöntä olla joku työkalu?
"Perusasiat eivät ole kunnossa, jolloin hukataan aivan turhaan aikaa ja vaivaa saavuttamatta sitä maksimaalista kehitystä, joka olisi mahdollista saavuttaa, jos harjoitukset tehtäisiin oikein."
Minusta sinä tässäkin kerrot, että maksimaalinen kehitys olisi mahdollista saavuttaa jos hajoitukset tehtäisiin oikein. Tässä hampusta ei ollut mainintaa, mutta kuuluuko se "oikeen tehtyyn harjoitukseen"?
"Yhtä hyvin voisit muuten kysyä, olenko unohtanut äidinkieleni rakenteita tai lauseita, jos luulet, että unohdan sitä mukaan harjoituksiani kun olen ne tehnyt."
Ilman muuta ajattelin, että olet oppinut äidinkielen rakenteet ja lauseet ennen kannabiksen käytön aloittamista. Tarkoitin aikaisemmassa viestissäni kysyä sitä, että ovatko nuo koordinaatio-oivallukset voimassa vain päihtymysajan...tiedätkö niinkuin Super-Hessu söi taikamaapähkinän osatakseen lentää, mutta vaikutuksen lakattua taito hävisi.
"Ei todellakaan ole ihme, että monet muusikot käyttävät hamppua inspiraation lähteenä."
Eivät voi käyttää?? Kai musiikki nyt jostain muusta syntyy sinullakin kuin hampusta?!
- MIkke
Selvänä kirjoitti:
"Kysymys ei ole tyytyväisyydestä. Kysymys on käytettävissä olevasta ajasta ja siitä, kuinka saavutan siinä mahdollisimman paljon."
Tässä ajatusmaailmamme esimerkiksi eroavat sen suhteen, että itsekin olen toki kiinnostunut saavuttamaan moniakin asioita, mutta en käyttämällä jotakin ainetta työkaluna. Doping aiheuttaa minussa surua, paineet ajavat urheilijat ottamaan riskin kehonsa vaarantamisesta kovien odotusten takia. Osa varmaankin haluaa "saavuttaa mahdollisimman paljon aikana, joka heillä on käytettävissään".
"Missään en myöskään ole maininnut (tässä ketjussa) käyttömääriäni tai käytön intensiteettiä. Olen poltellut satunnaisen säännöllisesti kohta kymmenen vuotta."
En ymmärtänyt mihin tämä liittyy, mutta näin olin arvellutkin.
Mainitsit alkoholin ja amfetamiinin vaihtoehtoisina työkaluina - silti en edelleenkään tajua: etkö todella usko pystyväsi suorituksiisi ilman päihteitä? Onko välttämätöntä olla joku työkalu?
"Perusasiat eivät ole kunnossa, jolloin hukataan aivan turhaan aikaa ja vaivaa saavuttamatta sitä maksimaalista kehitystä, joka olisi mahdollista saavuttaa, jos harjoitukset tehtäisiin oikein."
Minusta sinä tässäkin kerrot, että maksimaalinen kehitys olisi mahdollista saavuttaa jos hajoitukset tehtäisiin oikein. Tässä hampusta ei ollut mainintaa, mutta kuuluuko se "oikeen tehtyyn harjoitukseen"?
"Yhtä hyvin voisit muuten kysyä, olenko unohtanut äidinkieleni rakenteita tai lauseita, jos luulet, että unohdan sitä mukaan harjoituksiani kun olen ne tehnyt."
Ilman muuta ajattelin, että olet oppinut äidinkielen rakenteet ja lauseet ennen kannabiksen käytön aloittamista. Tarkoitin aikaisemmassa viestissäni kysyä sitä, että ovatko nuo koordinaatio-oivallukset voimassa vain päihtymysajan...tiedätkö niinkuin Super-Hessu söi taikamaapähkinän osatakseen lentää, mutta vaikutuksen lakattua taito hävisi.
"Ei todellakaan ole ihme, että monet muusikot käyttävät hamppua inspiraation lähteenä."
Eivät voi käyttää?? Kai musiikki nyt jostain muusta syntyy sinullakin kuin hampusta?!
Yritä nyt ymmärtää. Minä olen melkein 40. Ei minulla ole sitä aikaa, joka on hänellä, joka kykenee aloittamaan kymmenen vanhana. Ja minä käytän keinoja, jotka toimivat, ja jotka eivät vaaranna terveyttäni kohtuuttomasti. Muu argumentointi tämän asian tiimoilta on turhaa.
Jos haluat jotain tietää, niin minä soitan rumpuja siten, että kykenen soittamaan sekä vasen- että oikeakätisesti. Ja myös vasen- ja oikeajalkaisesti, vuorotellen tai erikseen. Erikseen soittaessa ainoa ero on nopeus, joka vuorotellen soittaessa on luonnollisesti vähän nopeampi. Kykenen siis soittamaan minkä tahansa kuvion minkä osaan (tai minkä saan soimaan päähäni) aloittamalla joko vasemmalla tai oikealla jalalla, tai kädellä. Ja harjoittelu jatkuu, jotta saadaan lisää palikoita.
Etsi minulle muutama muu vastaava rumpali, joka tähän kykenee. Aion olla Röyhkän mainitsema ihmelapsi ja loppuun asti, mutta silti yritän pitää egoni pienenä. Tajusin vain kerran pienessä pilvessä, miten ihminen toimii motorisesti. Sen jälkeen aloin soittamaan rumpuja, koska se oli tuon oivalluksen jälkeen hyvin helppoa.
Nyt kykenen soittamaan musiikkia sektorilla kotimainen iskelmä - Nightwish - Peer Gunt - melkein mitä tahansa. Jos et usko, voin heittää jossain vaiheessa jonnekin huonolaatuista videota.
Minulla on sama juttu kuin Nicko McBrainilla. En tajua itse teoriasta paljon mitään, mutta soitan melkein minkä tahansa kappaleen. Ja ne joita en kykene soittamaan nyt - katsotaan vuoden päästä.
Enkä näe kannabista keinotekoisena apukeinona, koska aivoissamme on tälle aineelle luontaiset, sisäsyntyiset reseptorit ja ainetta on käytetty tuhansia vuosia. Haitat alkoivat alle sata vuotta sitten, kun joku typerys keksi, että hamppua ei saisi käyttää, koska se syö viina- ja tupakkayhtiöiden tuloja. Se että sinä näet hampun keinotekoisena apukeinona, kertoo mielestäni vain siitä, että sinä olet niellyt koukun jota vuosia on syötetty.
Reseptorit ovat meillä jos syntyessämme, ja minä vain käytän niitä sillä tavalla, jolla niitä on tarkoitus käyttää. Luonnonmukaisesti.
Jos pelottaa edetä, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan. - itselläni hamppu
MIkke kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää. Minä olen melkein 40. Ei minulla ole sitä aikaa, joka on hänellä, joka kykenee aloittamaan kymmenen vanhana. Ja minä käytän keinoja, jotka toimivat, ja jotka eivät vaaranna terveyttäni kohtuuttomasti. Muu argumentointi tämän asian tiimoilta on turhaa.
Jos haluat jotain tietää, niin minä soitan rumpuja siten, että kykenen soittamaan sekä vasen- että oikeakätisesti. Ja myös vasen- ja oikeajalkaisesti, vuorotellen tai erikseen. Erikseen soittaessa ainoa ero on nopeus, joka vuorotellen soittaessa on luonnollisesti vähän nopeampi. Kykenen siis soittamaan minkä tahansa kuvion minkä osaan (tai minkä saan soimaan päähäni) aloittamalla joko vasemmalla tai oikealla jalalla, tai kädellä. Ja harjoittelu jatkuu, jotta saadaan lisää palikoita.
Etsi minulle muutama muu vastaava rumpali, joka tähän kykenee. Aion olla Röyhkän mainitsema ihmelapsi ja loppuun asti, mutta silti yritän pitää egoni pienenä. Tajusin vain kerran pienessä pilvessä, miten ihminen toimii motorisesti. Sen jälkeen aloin soittamaan rumpuja, koska se oli tuon oivalluksen jälkeen hyvin helppoa.
Nyt kykenen soittamaan musiikkia sektorilla kotimainen iskelmä - Nightwish - Peer Gunt - melkein mitä tahansa. Jos et usko, voin heittää jossain vaiheessa jonnekin huonolaatuista videota.
Minulla on sama juttu kuin Nicko McBrainilla. En tajua itse teoriasta paljon mitään, mutta soitan melkein minkä tahansa kappaleen. Ja ne joita en kykene soittamaan nyt - katsotaan vuoden päästä.
Enkä näe kannabista keinotekoisena apukeinona, koska aivoissamme on tälle aineelle luontaiset, sisäsyntyiset reseptorit ja ainetta on käytetty tuhansia vuosia. Haitat alkoivat alle sata vuotta sitten, kun joku typerys keksi, että hamppua ei saisi käyttää, koska se syö viina- ja tupakkayhtiöiden tuloja. Se että sinä näet hampun keinotekoisena apukeinona, kertoo mielestäni vain siitä, että sinä olet niellyt koukun jota vuosia on syötetty.
Reseptorit ovat meillä jos syntyessämme, ja minä vain käytän niitä sillä tavalla, jolla niitä on tarkoitus käyttää. Luonnonmukaisesti.
Jos pelottaa edetä, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan.toimii niin, että, käsitän kuunneltua musiikkia pirun paljon herkemmin ja kaikki vivahteet erottaa sadasosasekunnin tarkkuudella.
Omassa soittamisessa kummallisesti ongelmaksi muodostuu juuri motoriikka, kitaran kanssa motoriikka alkaa ontumaan. En ole varmaan oivaltanut tuota motoristista yhtälöä, mistä puhuit, voitko hiukan valaista lisää?
Samaten "sävelkorva" tavallaan katoaa. Kaikki mitä soittaa alkaa kuulostamaan hyvältä, eli tietyn kaltainen rajattomuus soittamiseen/musiikkiin tulee, kaikki opitut rajat häviää. En tiedä miltä se lopulta kuulostaa, ei ole tullut nauhoitettua, mutta joitain samoja kuvioita olen hakenut selvinpäin ja ne ei oikein ole kuulostanee hyvältä.
Tosin en ole paljoa poltellut, joten kai se sitten avautuu joskus paremmin lopulta, se inspiraation lähde tässäkin.
Lisättäköön, että kännipäissään soittamisesta nyt ei ainakaan tule mitään, joten turha moralisoida. - Selvänä
MIkke kirjoitti:
Jos pelottaa edetä, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan.Eli kolmikymppisenä kun aloittelit satunnaisen säännöllistä hamppuiluasi, sait älynväläyksen ihmisen motoriikasta - ostaa päräytit rummut ja pussillisen ruohoa ja päätit alkaa Röyhkän ihmelapseksi. Samalla kun uurastat nelituntisia harjoituspäiviä mietiskelet, olet yhteydessä vaimoosi ja maailmankaikkeuteen ja kirjoittelet netissä. Mikäli käyt vielä ansiotyössä, ymmärrän ajan olevan kortilla. Mitenkä vaimosi suhtautuu toimeliaisiin päiviisi vai oletko yhtä omistautunut hänen kanssaan vietetylle ajalle kun pyrkimyksellesi ihmelapseksi.
Olet siis kuten Nicko McBrain ja haluaisit olla Dave Weckl tai George Kollias. Siinä matkallahan välietappina voisi olla vaikkapa Jeff Porcaro, Mike Portnoy, Heikki Malmberg tai Thomas Lang? Tuolla taitomäärällä lienet ammattimuusikko.
"Enkä näe kannabista keinotekoisena apukeinona, koska aivoissamme on tälle aineelle luontaiset, sisäsyntyiset reseptorit ja ainetta on käytetty tuhansia vuosia."
Sama juttu tupakan kanssa ja paskaahan tuokin on.
"Haitat alkoivat alle sata vuotta sitten, kun joku typerys keksi, että hamppua ei saisi käyttää, koska se syö viina- ja tupakkayhtiöiden tuloja."
Et usko tuohon itsekään, ja hampussako ei olisi haittoja? Jaa, mutta tupakankin haitat voisivat olla keksittyjä...ehkä joku korvaushoidon valmistaja tai kansanterveyslaitos onkin vaan keksinyt sen, että tästä luonnollisesta kasvista voisi olla haittaa.
Jos pelottaa edetä ilman aineita, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan ja pyytää apua. - MIkke
itselläni hamppu kirjoitti:
toimii niin, että, käsitän kuunneltua musiikkia pirun paljon herkemmin ja kaikki vivahteet erottaa sadasosasekunnin tarkkuudella.
Omassa soittamisessa kummallisesti ongelmaksi muodostuu juuri motoriikka, kitaran kanssa motoriikka alkaa ontumaan. En ole varmaan oivaltanut tuota motoristista yhtälöä, mistä puhuit, voitko hiukan valaista lisää?
Samaten "sävelkorva" tavallaan katoaa. Kaikki mitä soittaa alkaa kuulostamaan hyvältä, eli tietyn kaltainen rajattomuus soittamiseen/musiikkiin tulee, kaikki opitut rajat häviää. En tiedä miltä se lopulta kuulostaa, ei ole tullut nauhoitettua, mutta joitain samoja kuvioita olen hakenut selvinpäin ja ne ei oikein ole kuulostanee hyvältä.
Tosin en ole paljoa poltellut, joten kai se sitten avautuu joskus paremmin lopulta, se inspiraation lähde tässäkin.
Lisättäköön, että kännipäissään soittamisesta nyt ei ainakaan tule mitään, joten turha moralisoida."käsitän kuunneltua musiikkia pirun paljon herkemmin ja kaikki vivahteet erottaa sadasosasekunnin tarkkuudella."
Se on aika jännä, kun löytää tutuistakin kappaleista elementtejä, joita ei siellä ole koskaan aikaisemmin kuullut olevan. Tosin pilasin yhden biisin kuuntelut loppuelämäksi, kun kuulin sieltä clapsejä. Vähän liian vanhaa tavaraa nykymusiikkiin, ja varsinkin punkkiin. 80-luku meni jo. Ja punkkiin. Hoh!
Mutta niin vain oli tuottaja sellaista paskaa sinne laittanut.
"Omassa soittamisessa kummallisesti ongelmaksi muodostuu juuri motoriikka, kitaran kanssa motoriikka alkaa ontumaan. En ole varmaan oivaltanut tuota motoristista yhtälöä, mistä puhuit, voitko hiukan valaista lisää?"
En osaa sanoa kitarasta mitään. Tai sen soittamisen motoriikasta. Tiedän sen olevan vaikeaa, ainakin minulle se on sitä, sen vähän mitä olen yrittänyt.
Olen aina kokenut olevani natural born drummer, en laske koskaan rytmejä, en ole koskaan laskenut. En vaikka jokainen rummunsoiton opas niin kehoittaa tekemään.
Laitan melodian soimaan päähän, seuraan ja täytän bassokulkua tai jäljittelen sitä suoraan,
ja annan vain mennä. Otan vastaan kosmista lähetystä, joka kertoo minulle, minne kappaletta viedään. Ja olen oikeassa yli 90% kappaleista. Tottakai jotkut kierot möllit vaihtavat tahtilajia täysin odotamatta, jotta ei ihan heti pääse mukaan, mutta toisella kerralla sitten jo muistaa senkin. Tai harjoittelemalla ainakin.
Joku osa minusta ihmettelee, miksi ylipäätään opetetaan laskemaan ja vielä korostetaan sitä erityisesti. Ei toimi minulla. Onko se muilla välttämätön, vai ainoastaan keksitty paha, sitä en osaa sanoa.
En halua hidastaa soittoa sitomalla mieltäni hitaisiin ajatusrakenteisiin, joita minulle laskeminen edustaa. Luon päähäni, soitan mielessäni, ajatuskaavan, kuten tekisin sen rummuilla ja samaan aikaan teen sen rummuilla.
Tunnen pääosin rummun kielen ja osaan pilkkoa kuulemani kappaleet paloiksi, ja hidastaa tarvittaessa jonkin fillin mielessäni, jotta tajuan kuinka se on rakennettu. Minkä jälkeen sen voi toistaa. Se on luonnollista, normaalia. En väitä että se on aina helppoa, mutta vielä ei ole tullut vastaan täysin mahdotonta patternia. Työläitä, toki. Ja monia. Mutta joka päivä mennään eteenpäin.
Minun on vaikea kuvata sitä oivallusta. Se oli sellainen aika voimakas kosminen juttu, jossa pohdin aivojen rakennetta ja toimintaa neuronitasolla. Ja sitä, miten aivot ottavat vastaan kosmista informaatiota avaruuden ikkunasta - sanottakoon nyt vaikka Jumalalta, jos joku termi on pakko heittää. Yhtä hyvin tuossa voisi olla vaikka "ufoilta".
Se rakentuu sen ajatuksen varaan, että on sairasta ajatella ihmisen olevan vain kahden raajan olento. Ei ole olemassa primääriä ja sekundääriä puolta, on vain kaksi primääriä, joista toinen on jäänyt jälkeen jostain syystä. Tämän ajattelin olevan se, että väylän leveys ja nopeus (aivokurkiainen) ei normaalisti riitä kahteen primääriin kanavaan. Ei ilman harjoitusta. Joten evoluution on ollut helpompaa ja vähemmän energiaa kuluttavaa käyttää toista kaistaa pääjärjestelmänä ja toista vain tukevana. Nyt kun läskiä ja perunaa riittää, voidaan vetää aivoista kaikki tehot ulos ilman, että kuollaan talvella nälkään.
Harjoitteluni perustuu siihen, että kaikkia raajoja harjoitetaan tasapuolisesti, jolloin "motoristen pääprosessorien" tahdistus tapahtuu soittamisen edetessä automaattisesti, ilman erityisiä harjoituksia. Joita tosin teen myös, koska ne nopeuttavat prosessia.
En tajua, miksi tätä eivät tee kaikki. Vai onko minulla vain jonkinlainen motorinen poikkeavuus, vai ovatko muut vain laiskoja, ja tekevät jutut helpolla tavalla, sitä en tiedä.
Ja tajusin, että aivot eivät ole tabula rasa. Ne sisältävät musiikillisesti kaiken, mutta se pitää vain kaivaa esille. Laiskat vain eivät jaksa, koska jos vartissa ei irtoa Metallican "Dyers Eve", niin ei kannata jatkaa enää koskaan.
Rummuissa jokainen liike on jotain tai se on jostain pois. Kun hi-hat on toisessa reunassa, oikea tai vasenkätisesti, eikä virvelin edessä, syntyy suuri määrä täysin tarpeetonta liikettä, jota olisi voinut käyttää johonkin muuhun, luomaan jotain. Turha on ilmaa huitoa, jos voi käyttää senkin 32:n ajan äänen tuottamiseen.
Lisäksi hamppu antaa mahdollisuuden ns. fleshfeedbackiin. Tätä on vaikea selittää, se pitää tuntea. Tuntea kehossa, että nyt uppoaa oikeaan paikkaan. Osuu ja uppoaa. Tätä tunnetta minun on joskus vaikea löytää ihan selvinpäin. Ehkä se johtuu siitä, että ei ole ruokaa niille reseptoreille, joita tässä toiminnassa tarvitaan.
"Samaten "sävelkorva" tavallaan katoaa. Kaikki mitä soittaa alkaa kuulostamaan hyvältä, eli tietyn kaltainen rajattomuus soittamiseen/musiikkiin tulee, kaikki opitut rajat häviää. En tiedä miltä se lopulta kuulostaa, ei ole tullut nauhoitettua, mutta joitain samoja kuvioita olen hakenut selvinpäin ja ne ei oikein ole kuulostanee hyvältä."
Sama asia rytmin suhteen. Kun on vähän liikaa poltellut, soitto saattaa sujua omasta mielestä ihan mahtavasti, ja pysyä jopa musiikin tai jopa metronomin tahdissakin, mutta videokamera paljastaa karun totuuden.
Kun tämän tajuaa ja pääsee siitä mielen harhasta ja "ajan imaginäärisestä taipumisesta" eroon, myös videokamera näyttää sen totuuden, että soitto sujuu todellisuudessakin hyvin ja bassot pysyvät ruodussa. Itsekritiikki kasvaa kohisten, kun pääsee tarkkailemaan itseään ja hyväksyy, että hamppu on vain työkalu, se ei tee kenestäkään mitään. Mutta se voi auttaa prosessissa, jossa ihmisestä tulee jotain.
John Densmore (The Doors) on todennut, että hamppu on hyvä väline harjoittelussa, mutta keikalla sitä ei kannata käyttää, koska keikalla ei saa antautua mielen vietäväksi. Jos ei sitten vetele vaikka jazzia.
"Tosin en ole paljoa poltellut, joten kai se sitten avautuu joskus paremmin lopulta, se inspiraation lähde tässäkin."
Muista pitää järki mukana päihteilyssä, ja opettele tuntemaan mahdolliset prepsykoottiset oireet, jotta viisaasti ja sekoamatta osaisit elää. :)
"Lisättäköön, että kännipäissään soittamisesta nyt ei ainakaan tule mitään, joten turha moralisoida."
Aivan totta. Yritetty on - kokeilumielellä. Motoriikka kännissä - perseestä. Itsekriittisyys - perseestä. Taiteellinen näkemys - samasta paikasta. - MIkke
Selvänä kirjoitti:
Eli kolmikymppisenä kun aloittelit satunnaisen säännöllistä hamppuiluasi, sait älynväläyksen ihmisen motoriikasta - ostaa päräytit rummut ja pussillisen ruohoa ja päätit alkaa Röyhkän ihmelapseksi. Samalla kun uurastat nelituntisia harjoituspäiviä mietiskelet, olet yhteydessä vaimoosi ja maailmankaikkeuteen ja kirjoittelet netissä. Mikäli käyt vielä ansiotyössä, ymmärrän ajan olevan kortilla. Mitenkä vaimosi suhtautuu toimeliaisiin päiviisi vai oletko yhtä omistautunut hänen kanssaan vietetylle ajalle kun pyrkimyksellesi ihmelapseksi.
Olet siis kuten Nicko McBrain ja haluaisit olla Dave Weckl tai George Kollias. Siinä matkallahan välietappina voisi olla vaikkapa Jeff Porcaro, Mike Portnoy, Heikki Malmberg tai Thomas Lang? Tuolla taitomäärällä lienet ammattimuusikko.
"Enkä näe kannabista keinotekoisena apukeinona, koska aivoissamme on tälle aineelle luontaiset, sisäsyntyiset reseptorit ja ainetta on käytetty tuhansia vuosia."
"Haitat alkoivat alle sata vuotta sitten, kun joku typerys keksi, että hamppua ei saisi käyttää, koska se syö viina- ja tupakkayhtiöiden tuloja."
Et usko tuohon itsekään, ja hampussako ei olisi haittoja? Jaa, mutta tupakankin haitat voisivat olla keksittyjä...ehkä joku korvaushoidon valmistaja tai kansanterveyslaitos onkin vaan keksinyt sen, että tästä luonnollisesta kasvista voisi olla haittaa.
Jos pelottaa edetä ilman aineita, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan ja pyytää apua.Rummut ostin vasta vuosi sitten. Ainakin ensimmäiset kuvat niistä on otettu viime vuoden elokuussa. Nyt olen tehnyt vuodessa sen, mihin muut käyttävät yleensä jotain kolme vuotta.
- Mikke
Selvänä kirjoitti:
Eli kolmikymppisenä kun aloittelit satunnaisen säännöllistä hamppuiluasi, sait älynväläyksen ihmisen motoriikasta - ostaa päräytit rummut ja pussillisen ruohoa ja päätit alkaa Röyhkän ihmelapseksi. Samalla kun uurastat nelituntisia harjoituspäiviä mietiskelet, olet yhteydessä vaimoosi ja maailmankaikkeuteen ja kirjoittelet netissä. Mikäli käyt vielä ansiotyössä, ymmärrän ajan olevan kortilla. Mitenkä vaimosi suhtautuu toimeliaisiin päiviisi vai oletko yhtä omistautunut hänen kanssaan vietetylle ajalle kun pyrkimyksellesi ihmelapseksi.
Jos pelottaa edetä ilman aineita, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan ja pyytää apua."Mitenkä vaimosi suhtautuu toimeliaisiin päiviisi vai oletko yhtä omistautunut hänen kanssaan vietetylle ajalle kun pyrkimyksellesi ihmelapseksi."
Tänään kävimme ajamassa 30 kilometrin pyörälenkin. Olen omistautunut hänelle täydellisesti, mutta koska hänkin on nähnyt kehitykseni nopeuden, hän antaa minulle tilaa soittaa, jotta kehitys menee eteenpäin.
"Olet siis kuten Nicko McBrain ja haluaisit olla Dave Weckl tai George Kollias."
Weckl on yksi suurista esikuvistani, vaikka hänenkään tuplapedaalityöskentelynsä ei rakennu vaihteluun vaan ainoastaan akselille primääri/sekundääri. Aika loppuu häneltäkin tässä elämässä, mutta sitten taas jatketaan.
"Siinä matkallahan välietappina voisi olla vaikkapa Jeff Porcaro, Mike Portnoy, Heikki Malmberg tai Thomas Lang? Tuolla taitomäärällä lienet ammattimuusikko."
Porcano on valitettavasti kuollut. Portnoyn tunnen nimeltä, ja tiedän, että hän on 25:n joukossa tällä hetkellä, kuten Wecklkin. En ole vielä ammattimuusikko, mutta lupaava alku kyllä. Aika loppuu ihmelapseltakin. Valitettavaa.
"Sama juttu tupakan kanssa ja paskaahan tuokin on."
Niin, nikotiini on myös luontainen aine, mutta sen ongelma on se, että se aiheuttaa ihan helvetillisen riippuvuuden. Poltin itsekin melkein 20 vuotta, mutta hampun avulla lopetin hieman yli vuosi sitten, kun tajusin, että en pääse rummunsoitossa eteenpäin, jos kunto ei kasva.
Et usko tuohon itsekään, ja hampussako ei olisi haittoja? Jaa, mutta tupakankin haitat voisivat olla keksittyjä...ehkä joku korvaushoidon valmistaja tai kansanterveyslaitos onkin vaan keksinyt sen, että tästä luonnollisesta kasvista voisi olla haittaa."
Voit takertua yhteen sanaan tai nähdä metsän puun takana. Nyt et näe. Muutetaan siis hieman. Hampun haitat kasvoivat moninkertaisiksi kun siitä tuli laitonta. Kannattaa ihan tutustua hampun kieltolain historiaan, vai pelkäätkö, että maailmankuvasi romahtaa kun kaikki ei olekaan niin kuin on kerrottu.
"os pelottaa edetä ilman aineita, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan ja pyytää apua."
Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet. - Selvänä
Mikke kirjoitti:
"Mitenkä vaimosi suhtautuu toimeliaisiin päiviisi vai oletko yhtä omistautunut hänen kanssaan vietetylle ajalle kun pyrkimyksellesi ihmelapseksi."
Tänään kävimme ajamassa 30 kilometrin pyörälenkin. Olen omistautunut hänelle täydellisesti, mutta koska hänkin on nähnyt kehitykseni nopeuden, hän antaa minulle tilaa soittaa, jotta kehitys menee eteenpäin.
"Olet siis kuten Nicko McBrain ja haluaisit olla Dave Weckl tai George Kollias."
Weckl on yksi suurista esikuvistani, vaikka hänenkään tuplapedaalityöskentelynsä ei rakennu vaihteluun vaan ainoastaan akselille primääri/sekundääri. Aika loppuu häneltäkin tässä elämässä, mutta sitten taas jatketaan.
"Siinä matkallahan välietappina voisi olla vaikkapa Jeff Porcaro, Mike Portnoy, Heikki Malmberg tai Thomas Lang? Tuolla taitomäärällä lienet ammattimuusikko."
Porcano on valitettavasti kuollut. Portnoyn tunnen nimeltä, ja tiedän, että hän on 25:n joukossa tällä hetkellä, kuten Wecklkin. En ole vielä ammattimuusikko, mutta lupaava alku kyllä. Aika loppuu ihmelapseltakin. Valitettavaa.
Niin, nikotiini on myös luontainen aine, mutta sen ongelma on se, että se aiheuttaa ihan helvetillisen riippuvuuden. Poltin itsekin melkein 20 vuotta, mutta hampun avulla lopetin hieman yli vuosi sitten, kun tajusin, että en pääse rummunsoitossa eteenpäin, jos kunto ei kasva.
Et usko tuohon itsekään, ja hampussako ei olisi haittoja? Jaa, mutta tupakankin haitat voisivat olla keksittyjä...ehkä joku korvaushoidon valmistaja tai kansanterveyslaitos onkin vaan keksinyt sen, että tästä luonnollisesta kasvista voisi olla haittaa."
Voit takertua yhteen sanaan tai nähdä metsän puun takana. Nyt et näe. Muutetaan siis hieman. Hampun haitat kasvoivat moninkertaisiksi kun siitä tuli laitonta. Kannattaa ihan tutustua hampun kieltolain historiaan, vai pelkäätkö, että maailmankuvasi romahtaa kun kaikki ei olekaan niin kuin on kerrottu.
"os pelottaa edetä ilman aineita, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan ja pyytää apua."
Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet."Hampun haitat kasvoivat moninkertaisiksi kun siitä tuli laitonta."
Ei ne haitat ole mihinkään kasvaneet, paitsi jos on laitettu paskaa sekaan. Yksi mahdollisuushan on, että kun haitat huomattiin hampusta tehtiin päihteenä laiton.
"Jos pelottaa edetä ilman aineita, niin kannattaa sitten pysyä paikoillaan ja pyytää apua."
"Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet."
Ei vaan nimenomaan jos pelottaa edetä ilman aineita, kannattaa pysähtyä ja pyytää apua. Oli se aine mikä tahansa mainitsemistasi tai jokin muu. Mikään aine ei saisi minun mielestäni saada ihmisessä niin suurta "valtaa", ettei ilman sitä uskaltaisi edetä. Eikä nyt viitsittäisi sekoittaa saatanaa tähän asiaan, eikä kyllä mielellään Jumalaakaan.
Mutta ihan tosissaan - luulisi bändien kilpailevan sinusta. Omassa bändissäni osataan ainakin rumpalia arvostaa. Tietysti teknisesti lahjakas rumpali tai muusikko ylipäätään tarvitsee muitakin avuja menestyäkseen. Se, että osaa soittaa ihan samalla tavalla kuin se ja se, ei kerro vielä sitä osaako soittaja olla/työskennellä ryhmässä, tehdä kompromisseja, tehdä yhteisiä sovituksia esim. covereissa, luoda bändille oma soundi... Mutta sitä asiaa ei muuta mikään, että mielestäni annat ihan turhaan hampulle selvän kunnian siitä mihin pystyt musiikillisesti lahjakkaana. (Lisäksi nuo yhteydet maailmankaikkeuteen ja muut hölinät kuulostavat joka kerta niin hirveältä hippeilyltä että.)
Kyllä, Porcaro on kuollut, mutta työ muistetaan edelleen. - Mikke_ORIG
Mikke kirjoitti:
"Mitenkä vaimosi suhtautuu toimeliaisiin päiviisi vai oletko yhtä omistautunut hänen kanssaan vietetylle ajalle kun pyrkimyksellesi ihmelapseksi."
Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet."Hampun haitat kasvoivat moninkertaisiksi kun siitä tuli laitonta."
Ei ne haitat ole mihinkään kasvaneet, paitsi jos on laitettu paskaa sekaan."
Onko laillisen hampun haittoja se, että ihminen tungetaan putkaan ja että hänen kotinsa revitään kappaleiksi? Monia kertoja... Sillä joka kerran, ja niin edelleen. Mutta elämän loppuun asti.
Onko laillisen hampun haittoja se, että myytävään tuotteeseen tungetaan sekaan kaikkea paskaa. Vrt. Alkoholiin mitä tahansa nestettä joka on itse perustuotetta halvempaa.
Onko laillisen hampun haittoja se, että samoilta myyjiltä saa myös kovia huumeita ja niitä tyrkytetään. Joskua annetaan llmaiseksi pieniä näytteitä. 90% muiden laittomien päihteiden kuin hampun kokeiluista johtuu siitä, että myyjä antaa mukaan ilmaisia näyte-eriä, tai hamppu "on loppu", mutta amfetamiinia olisi.
"Yksi mahdollisuushan on, että kun haitat huomattiin hampusta tehtiin päihteenä laiton."
Kaiva nyt esille se hampun kieltolain historia, äläkä vain jatkuvasti spekuloi sekundäärisillä argumenteilla. Se vie puoli tuntia elämästäsi.
"Ei vaan nimenomaan jos pelottaa edetä ilman aineita, kannattaa pysähtyä ja pyytää apua."
Mutta kun ei pelota. Ei todellakaan. Vain kipu pelottaa minua. Olen nähnyt kuvani mustassa peilissä kynttilänvalossa, kohdannut demonini ja olemme nykyään ystäviä. Tiedän mitä hän haluaa, ja hän tietää, että ei tule sitä koskaan saamaan tässä elämässä.
Ei minua pelota käyttää moottorisahaakaan, koska sekin on vain työkalu. Tarpeellinen monta kertaa. Tai sorvia.
"Oli se aine mikä tahansa mainitsemistasi tai jokin muu. Mikään aine ei saisi minun mielestäni saada ihmisessä niin suurta "valtaa", ettei ilman sitä uskaltaisi edetä."
Tämä on hyvä pointti. "Niin suurta valtaa." Vähän kuin jos aina vain ajaisi autolla, vaikka matkaa olisi vain 100 metriä. Meno olisi kuin jenkkilässä, kun ei postilaatikolle voi mennä kävellen. Silti auto on hyvä olemassa, se nopeuttaa pitkillä taipaleilla.
"Mutta ihan tosissaan - luulisi bändien kilpailevan sinusta."
Olisi ihan turha lähteä liikkeelle, kun soittotaidoissa on paljon parantamisen varaa. Lista on seuraava:
- Bassokuviot toimivat. Liian hyvin suhteessa muuhun kokonaisuuteen.
- Rudimentteja on liian vähän.
- Paradiddleja on liian vähän.
- Tahdistus ei ole riittävän hyvä.
- Koordinaatio ei ole riittävän hyvä.
- Fillien määrä liian vähäinen.
- Double- ja singlestrokerollin nopeus ei tyydytä minua. Vaan tokko koskaan.
- En voi tässä iässä lähteä enää, eikä niin kiinnostakaan.
Lähinnä minua kiinnostaa ihminen mekaanisena olentona, pienenä robottina. Ja sen kontrollointi. Kuinka hyvin saan lihan tottelemaan mieltä kun jatkan harjoittelua. Luonteeni on perfektionistinen. Ja musiikki on lähestulkoon ainoa tapa toteuttaa täydellistä perfektionismia ilman, että muut siitä joutuvat kärsimään. Voin hakea rauhassa optimaamista ajastusta ja sykettä, kun taistelen metronomin kanssa. Ei minua todellisuudessa niin kauheasti kiinnosta soittaa kenenkään kanssa. Joutuisin tutustumaan joihinkin uusiin ihmisiin, jotka lopulta paljastuisivat ehkä täysin idiooteiksi, joista pitäisi lopulta päästä kuitenkin eroon. Ei kiitos.
"Mutta sitä asiaa ei muuta mikään, että mielestäni annat ihan turhaan hampulle selvän kunnian siitä mihin pystyt musiikillisesti lahjakkaana."
Annetaan kunnia sille, kenelle kunnia kuuluu. Tämä on periaatteeni. Itse en ole mitään. Vain pelkkä varjo itsestäni.
"Lisäksi nuo yhteydet maailmankaikkeuteen ja muut hölinät kuulostavat joka kerta niin hirveältä hippeilyltä että."
Ehkä se johtuu siitä, että olen sitäkin. Olen mitä vaan, mitä nyt tarvitaan. Jos sinä et yhteyttä kykene tuntemaan, ei se ole minulta pois. - tyyppi kirjoitelemassa........
niistä jotka ovat joskus kirjoitti:
kokeilleet kannabista/juuri tutustuneet kannabikseen. Toki ihminen joka polttelee päivittäin on jo niin apaattinen että ei varmasti tule mässyjä eikä mitään muutakaan.
Mitä ikinä se on mitä ihminen VALITSEE laittaa kehoonsa kertoo hänestä paljon asioita."Toki ihminen joka polttelee päivittäin on jo niin apaattinen että ei varmasti tule mässyjä eikä mitään muutakaan."
Hienoa yleistämistä. Minusta tosin ei monikaan edes päältä päin näe koska olen polttanut ja koska en. Ellen pukeutuisi, kuten pukeudun, ei minusta edes arvaisi naamasta, että poltan.
"b) mikä oli potenssisi ennen aloitusta?"
Samanlainen, kuin nykyään. En ainakaan huomaa eroa. Ja vaikka se paranisikin polttelun lopettamisella, niin silti muutaman tunnin sessiot saa riittää. En minä haluakkaan yli 3-5h settejä. Oikeesti 5 tuntiakin alkaa olee jo sellanen, että seuraavana päivänä kävely on herkkää. Kuinka pitkiä sessioita sä oikeen haluat? Eläin.
"c) olet vastuuntunnoton. Sinusta kaiken paitsi autolla ajamisen voi suorittaa tötsyissä. Oletko tötsyissä duunissakin?"
Jaahans. Tuomariko se siellä? Lisätäänkö tähän nyt sitten sinun mieliksi lista: Autolla ajo, raskaiden koneiden kuljettajat, poliisit, lääkärit, lentäjät... jatka itse lisää - maalaisjärki, kato. Ja jos joskus meneekin aamuröökinä se eilisillan jointin jämä, niin mitä sitten, jos teen työni kuitenkin sataprosenttisesti, joskus vähän yli? Joku K-Kaupan lihatiskin tyyppi saa mun puolesta olla vaikka herskan vaikutuksen alaisena, ei se mun pihvin makuun tuu vaikuttaa yhtään.
Se lääkäri joka leikkaa mun maksan, ku viina tekee tuhojaan saa mun puolesta olla ihan selvinpäin.
"d) poltat päivittäin ja tunnet rajasi. Milloin sun maailmassa se raja ylittyy?"
Täällä Utopiassa mun raja ylittyy silloin kun tuntuu siltä. Täällä Utopiassa me tarkkaillaan omia rajoja ja ne vaihtelee väsymyksen, toleranssin, syödyn ruo'an, muiden otettujen substanssien (alkoholi esimerkiksi buustaa kannabista ja toisinpäin) ja muiden tekijöiden eläessä myös. Me täällä Utopiassa emme pysty antamaan tarkkaa yleispätevää vastausta "0,7g per jointti on aina liikaa".
"Mitä ikinä se on mitä ihminen VALITSEE laittaa kehoonsa kertoo hänestä paljon asioita."
Siksi se vähähaittaisin, kannabis. - on paskaa
Selvänä kirjoitti:
Mun mielestä kannabiksen käyttö ei ole missään tapauksessa hyvä juttu, saatikka sitten riippuvuutena. Näiden asioiden kanssa saisi olla varovainen koska jatkuvasti törmää kannabista ihannoiviin, siis sellaisiin, jotka yrittävät kaikin tavoin saada ympärillään olevat kannabismyönteisiksi. Huono juttu! Kannabispsykoosi ei ole kiva juttu, kannabikseenkin voi jäädä vahvasti koukkuun (tiedän yhden joka rikos/velkakierteessä ihan pelkän kannabiksen takia) ja ylipäätään minkään päihteen käyttöön ei pitäisi kannustaa.
Ei muuta kun oma luovuus irti ja vaikkapa sitten musiikkia luomaan, on niitä hienoja veisuja selvinkin päin syntynyt."Ja lisäksi...pää kyllä pehmenee kannabista käytettäessä. Jos tätä ei tiedosta, joku nuori muusikko aloittaa tämän työkalun käytön, sattuukin jäämään koukkuun, ehkä sairastuu kannabispsykoosiin jos huono mäihä käy, ehkä jäätyään koukkuun polttelee tms. päänsä pehmeäksi."
Siksi New Orleansista, Memphisistä, Chigagosta ja muista Blues- ja Jazz-kaupungeista tuleekin niin paskaa musaa. - alk.per.kirj.
tyyppi kirjoitelemassa........ kirjoitti:
"Toki ihminen joka polttelee päivittäin on jo niin apaattinen että ei varmasti tule mässyjä eikä mitään muutakaan."
Hienoa yleistämistä. Minusta tosin ei monikaan edes päältä päin näe koska olen polttanut ja koska en. Ellen pukeutuisi, kuten pukeudun, ei minusta edes arvaisi naamasta, että poltan.
"b) mikä oli potenssisi ennen aloitusta?"
Samanlainen, kuin nykyään. En ainakaan huomaa eroa. Ja vaikka se paranisikin polttelun lopettamisella, niin silti muutaman tunnin sessiot saa riittää. En minä haluakkaan yli 3-5h settejä. Oikeesti 5 tuntiakin alkaa olee jo sellanen, että seuraavana päivänä kävely on herkkää. Kuinka pitkiä sessioita sä oikeen haluat? Eläin.
"c) olet vastuuntunnoton. Sinusta kaiken paitsi autolla ajamisen voi suorittaa tötsyissä. Oletko tötsyissä duunissakin?"
Jaahans. Tuomariko se siellä? Lisätäänkö tähän nyt sitten sinun mieliksi lista: Autolla ajo, raskaiden koneiden kuljettajat, poliisit, lääkärit, lentäjät... jatka itse lisää - maalaisjärki, kato. Ja jos joskus meneekin aamuröökinä se eilisillan jointin jämä, niin mitä sitten, jos teen työni kuitenkin sataprosenttisesti, joskus vähän yli? Joku K-Kaupan lihatiskin tyyppi saa mun puolesta olla vaikka herskan vaikutuksen alaisena, ei se mun pihvin makuun tuu vaikuttaa yhtään.
Se lääkäri joka leikkaa mun maksan, ku viina tekee tuhojaan saa mun puolesta olla ihan selvinpäin.
"d) poltat päivittäin ja tunnet rajasi. Milloin sun maailmassa se raja ylittyy?"
Täällä Utopiassa mun raja ylittyy silloin kun tuntuu siltä. Täällä Utopiassa me tarkkaillaan omia rajoja ja ne vaihtelee väsymyksen, toleranssin, syödyn ruo'an, muiden otettujen substanssien (alkoholi esimerkiksi buustaa kannabista ja toisinpäin) ja muiden tekijöiden eläessä myös. Me täällä Utopiassa emme pysty antamaan tarkkaa yleispätevää vastausta "0,7g per jointti on aina liikaa".
"Mitä ikinä se on mitä ihminen VALITSEE laittaa kehoonsa kertoo hänestä paljon asioita."
Siksi se vähähaittaisin, kannabis.a) "Minusta tosin ei monikaan edes päältä päin näe koska olen polttanut ja koska en. Ellen pukeutuisi, kuten pukeudun, ei minusta edes arvaisi naamasta, että poltan."
Minä en aluksi havainnut milloin ihminen on polttanut ja milloin ei, koska kannabiksen vaikutus ihmiseen on niin erilainen kuin alkoholin. Me kaikki elämme tässä alkokulttuurissa, ja näemme, haistamme milloin joku on maistellut.
Kun tutustuin tähän uuteen maailmaan opin kuitenkin nopeasti erottamaan milloin joku on poltellut: sen näkee silmistä, kehon liikeistä, puhetavasta ja hymystäkin. Kyllä polttelija toisensa tunnistaa.
b) "Eläin."
I agree with you.
Et siis usko päihteen vaikuttaneen seksuaaliviettiisi. Kaksi vaihtoehtoa: joko se ei ole vaikuttanut tai sitten kiellät totuuden. Kuinka moni päihteidenkäyttäjä kieltää totuuden, ihan dokaajista narkkeihin?
Mmm...en ole missään vaiheessa sanonut että pidän kannabista jonain demonisena huumeena. Monessa suhteessa se on vaarattomampi kuin alkoholi. SE EI SILTI OLE VAARATON!
Dokaajien kunniaksi: yleensä ne kykenee selvinpäin tunnnustamaan alkoholin SELKEÄT haitat, juodessa ne sitten unohtuukin ja kukaan ei kuuntele saarnoja juodessaan.
Kannabiksen polttelijat taas laulavat ylistyslauluja, kieltävät kannabiksen huonot vaikutukset ja yleensä myös oman apatiansa (jos se on edenny sinne asteelle). - Terveysministeri
alk.per.kirj. kirjoitti:
a) "Minusta tosin ei monikaan edes päältä päin näe koska olen polttanut ja koska en. Ellen pukeutuisi, kuten pukeudun, ei minusta edes arvaisi naamasta, että poltan."
Minä en aluksi havainnut milloin ihminen on polttanut ja milloin ei, koska kannabiksen vaikutus ihmiseen on niin erilainen kuin alkoholin. Me kaikki elämme tässä alkokulttuurissa, ja näemme, haistamme milloin joku on maistellut.
Kun tutustuin tähän uuteen maailmaan opin kuitenkin nopeasti erottamaan milloin joku on poltellut: sen näkee silmistä, kehon liikeistä, puhetavasta ja hymystäkin. Kyllä polttelija toisensa tunnistaa.
b) "Eläin."
I agree with you.
Et siis usko päihteen vaikuttaneen seksuaaliviettiisi. Kaksi vaihtoehtoa: joko se ei ole vaikuttanut tai sitten kiellät totuuden. Kuinka moni päihteidenkäyttäjä kieltää totuuden, ihan dokaajista narkkeihin?
Mmm...en ole missään vaiheessa sanonut että pidän kannabista jonain demonisena huumeena. Monessa suhteessa se on vaarattomampi kuin alkoholi. SE EI SILTI OLE VAARATON!
Dokaajien kunniaksi: yleensä ne kykenee selvinpäin tunnnustamaan alkoholin SELKEÄT haitat, juodessa ne sitten unohtuukin ja kukaan ei kuuntele saarnoja juodessaan.
Kannabiksen polttelijat taas laulavat ylistyslauluja, kieltävät kannabiksen huonot vaikutukset ja yleensä myös oman apatiansa (jos se on edenny sinne asteelle).Kohtuukäyttö tai päivittäinen käyttö, silti terveellisin päihde maapallolla.
Miksi ihmeessä jaksatte valittaa kannabiksesta, menkää paasaamaan tonne viinapuolelle kaljasta kun se on KAIKILTA osin haitallisempaa.
Hamppu ON haitattomin, mutta liika on aina liikaa ja kaikessa jopa vedessä. - eläin.............
alk.per.kirj. kirjoitti:
a) "Minusta tosin ei monikaan edes päältä päin näe koska olen polttanut ja koska en. Ellen pukeutuisi, kuten pukeudun, ei minusta edes arvaisi naamasta, että poltan."
b) "Eläin."
I agree with you.
Kannabiksen polttelijat taas laulavat ylistyslauluja, kieltävät kannabiksen huonot vaikutukset ja yleensä myös oman apatiansa (jos se on edenny sinne asteelle)."Kun tutustuin tähän uuteen maailmaan opin kuitenkin nopeasti erottamaan milloin joku on poltellut: sen näkee silmistä, kehon liikeistä, puhetavasta ja hymystäkin. Kyllä polttelija toisensa tunnistaa."
Jos polttaa paljon, niin tottakai se näkyy. Oma pikku pikku jointti usean kerran päivässä pitää tasaisesti sen kivan pikku pikku rentoutuksen päällä, mutta ei näy edes polttelevalle päälle päin. Näkee kyllä että ylipäänsä poltan, mutta ei näe olenko juuri polttanut vai en. En polta siksi, että muut näkisivät, kuinka pilvessä mä voin olla. En itse asiassa mieti muiden mielipiteitä siinä polttaessani ollenkaan.
"Et siis usko päihteen vaikuttaneen seksuaaliviettiisi. Kaksi vaihtoehtoa: joko se ei ole vaikuttanut tai sitten kiellät totuuden."
Mitä merkitystä sillä on, kumpiko se on? Se toimii, eikä ole montaakaan huonoa kokemusta, ellei sitten kännihäröilyitä laske mukaan. Kuinka paljon ja pitkän aikaa sinä sitten pidät normaalina? Eikö nyt muutama tunti ihan oikeesti riitä? Nymfomaniako sua vaivaa? Nukkuakkin pitää.
"Mmm...en ole missään vaiheessa sanonut että pidän kannabista jonain demonisena huumeena."
sanoit... ja melkein samaan hengenvetoon:
"Kannabiksen polttelijat taas laulavat ylistyslauluja, kieltävät kannabiksen huonot vaikutukset ja yleensä myös oman apatiansa (jos se on edenny sinne asteelle)."
Hyvä disclaimer. (jos se on edenny sinne asteelle), enäänkö se ei ole ehdotonta, että tulee apatia kun polttaa? Aikaisemmissa viesteissäsihän kannabiksen käyttäjät olivat saamattomia laiskiaisia, joilla ei seiso? - Selvänä
Mikke kirjoitti:
Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet.”Onko laillisen hampun haittoja se, että ihminen tungetaan putkaan ja että hänen kotinsa revitään kappaleiksi? ”
Yhtä hyvin voisit kysyä onko laillisen lapsipornon tuottamisen/levittämisen (kauhea ajatuskin) haittoja se, että ihminen tungetaan putkaan ja että hänen kotinsa revitään kappaleiksi? Paitsi että tuo kappaleiksi repiminen oli yliampuvasti sanottu niin eihän lauseessasi ole kysymys hampun haitoista. Mainitsemasi ”haitta” liittyy rikokseen eikä suoranaisesti hamppuun. Vertaus on luonnollisesti huono.
”Onko laillisen hampun haittoja se, että myytävään tuotteeseen tungetaan sekaan kaikkea paskaa.”
Käsittääkseni hampun vapauttamisesta puhuttaessa puhutaan yleisimmin kotikasvatuksen ja käytön sallimisesta. Tällöinhän käyttäjän tulisi huolehtia siitä millä kasvinsa lannoittaa. Monet hampun kannattajathan perustelevat hampun laillistamisen jopa sodan ja terrorismin, rikollisuudesta nyt puhumattakaan, vastaisena tekona. Tällöin kotikasvatus olisikin se suotava keino saada itselleen hamppua, eikä Suomeen ehkä syntyisikään coffee shoppeja. Eli hamppu olisi joka tapauksessa kasvatettava itse. Mitä tulee hampun kotikasvatukseen tällä hetkellä niin kyllähän sitä monella on pikku puutarha jo tälläkin hetkellä, eikä siis pelkoa paskasta.
”Onko laillisen hampun haittoja se, että samoilta myyjiltä saa myös kovia huumeita ja niitä tyrkytetään. Joskua annetaan llmaiseksi pieniä näytteitä. 90% muiden laittomien päihteiden kuin hampun kokeiluista johtuu siitä, että myyjä antaa mukaan ilmaisia näyte-eriä, tai hamppu "on loppu", mutta amfetamiinia olisi.”
Edelleenkin, laillista hamppua olisi luultavimmin kotikasvatuksella itse omaan käyttöön tuotettava hamppu. Tälläkään hetkellä kotikasvatettua hamppua ei tarvitse itseltään ostaa ja joutua tyrkytyksen kohteeksi. JOS hamppu laillistettaisiin niin, että sitä saisi ostettua esim. coffee shopeista, uskon ettei menisi kauaa kun osalla kahvilanpitäjistä olisi yhteydet ns. kovien huumeiden tuottajiin/välittäjiin ja voipi olla, että näytteitä jaettaisiin. Kyllähän nuuskaakin saa monesti tiskin alta.
Mielestäni väite nimenomaan hampun haittojen moninkertaistumisesta kieltolain takia on hiukan tikusta väännetty. Lisäksi: ei ole pakko toimia lainvastaisesti, valintahan on jokaisen oma. Jos rikkoo lakia, on seurauksista turha kitistä.
Alituisesti huolettava asia on nuoret. Tällä hetkellä saa työskennellä hartiavoimin jo täysikäisille laillisen alkoholin takia. Voisiko laillisesta hampusta tulla osa suomalaista ”kulttuuria”, jossa päihteet ovat mukana arjessa ja juhlassa? Jos melkein kaikki nuoret kokeilevat tällä hetkellä alkoholia, lisääntyisivät todennäköisesti myös kannabiskokeilut. Näin ollen riski siihen, että päihteen avulla ratkastaisiin ongelmia tai hoidettaisiin masennusta saattaisi kasvaa. Ja nuoret eivät edes osaa vielä katsoa asioita yhtä monesta näkökulmasta kuin aikuiset. Ylipäätään päihteet ovat kansanterveydellinen ongelma, siitä ei pääse mihinkään.
Aikuisissa minua huolettaa lähinnä se, että joillekin kehittyy päihteeseen riippuvuus. Lisäksi se on surullista, että joillakin ihmisillä päihteet tulevat osaksi minäkuvaa ja vaikuttavat siihen miten ihminen määrittelee itsensä. Kukapa sitä osaa etukäteen sanoa käykö niin itselle. Sinussa Mikke huolestuttaa tuo, että annat hampulle kunnian siitä, että tapasit vaimosi ja että tunnut katsovan itseäsi vain kanavana sille virralle, jonka hamppu tuo sinussa esiin soittaessasi.
”Mutta kun ei pelota. Ei todellakaan.”
En kai minä niin sanonutkaan. Muokkasin vain kirjoittamasi ”elämänohjeen” itselleni sopivaksi.
"Oli se aine mikä tahansa mainitsemistasi tai jokin muu. Mikään aine ei saisi minun mielestäni saada ihmisessä niin suurta "valtaa", ettei ilman sitä uskaltaisi edetä."
Tämä on hyvä pointti. "Niin suurta valtaa." Vähän kuin jos aina vain ajaisi autolla, vaikka matkaa olisi vain 100 metriä. Meno olisi kuin jenkkilässä, kun ei postilaatikolle voi mennä kävellen. Silti auto on hyvä olemassa, se nopeuttaa pitkillä taipaleilla.”
Olen yrittänyt tuoda ilmi sitä, että mielestäni ihannetilanne olisi se, ettei ihminen olisi riippuvainen mistään aineesta eikä mielellään mistään asiastakaan jne. Riippuvuuteen liitän kaiken sosiaalisen, fyysisen ja psyykkisen riippuvuuden sekä sen, että jokin aine vaikuttaa siihen miten ihminen määrittelee itsensä. Luen joukkoon myös sen, että jokin aine tuntuu ainoalta tavalta saada/tulla joksikin joka tuntuu välttämättömältä oman hyvän olon tai riittävyydentunteen takia.
"Mutta sitä asiaa ei muuta mikään, että mielestäni annat ihan turhaan hampulle selvän kunnian siitä mihin pystyt musiikillisesti lahjakkaana."
”Annetaan kunnia sille, kenelle kunnia kuuluu. Tämä on periaatteeni. Itse en ole mitään. Vain pelkkä varjo itsestäni.”
Olenko siis ymmärtänyt oikein: hampulle kunnia siitä mihin pystyt musiikillisesti lahjakkaana? Au!
”Jos sinä et yhteyttä kykene tuntemaan, ei se ole minulta pois.”
Koen olevani osa tätä kaikkea, ehkä tuntemuksesi yhteydestä on sama asia? Elän, hengitän, tuotan jotain, kehitän jotain, pidän arvossa saamaani (kehoni, lahjani, mahdollisuuteni) ja kiitän tästä kaikesta. - Mikke
Mikke kirjoitti:
Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet.”Onko laillisen hampun haittoja se, että ihminen tungetaan putkaan ja että hänen kotinsa revitään kappaleiksi? ”
"Yhtä hyvin voisit kysyä onko laillisen lapsipornon tuottamisen/levittämisen (kauhea ajatuskin) haittoja se, että ihminen tungetaan putkaan ja että hänen kotinsa revitään kappaleiksi? Paitsi että tuo kappaleiksi repiminen oli yliampuvasti sanottu niin eihän lauseessasi ole kysymys hampun haitoista. Mainitsemasi ”haitta” liittyy rikokseen eikä suoranaisesti hamppuun. Vertaus on luonnollisesti huono."
Vertaus on sitäluokkaa huono, että katson keskustelun päättyneeksi. Tajuat varmasti mikä ero on hampunpolttelulla ja lapsiin sekaantumisella. Vaikka molemmat ovat rikoksia, vain toisessa on uhri. Tästä huolimatta kuitenkin yhdistät ne, vaikkakin pahoitellen. Se ei tee asiasta kuitenkaan yhtään hyväksyttävämpää.
Kiitos, kuulemiin. Minä menen polttamaan pilveä ja soittamaan rumpuja... - Selvänä
Mikke kirjoitti:
Ja vaikka kahvi, tee, kaakao, viina, energiajuomat, tupakka maittaa, niin hamppu vain on se paha, saatanasta lähtöisin oleva asia, mitä ei saa käyttää, kun herrat niin ovat sanoneet.Olet ilman muuta täysin oikeassa. Pyydän syvästi anteeksi, tosin en tietenkään keneltäkään erityisesti. Alitajuisesti valitsin vertauksen luultavasti sen takia, että se on kaikenlaisen lasten hyväksikäytön ohessa ensimmäinen rikos mikä minulla tulee mieleen. Koska lapsiin kohdistuvat rikokset ovat pahimpia.
Toivon, että saisin vedettyä kirjoittamani siltä osin takaisin, mutten saa. Osoitin paitsi ajattelemattomuutta myös helvetin huonoa makua. - RIP
Mikke kirjoitti:
Kysymys ei ole tyytyväisyydestä. Kysymys on käytettävissä olevasta ajasta ja siitä, kuinka saavutan siinä mahdollisimman paljon.
Seuraan kaikessa soittamisessa kuuluisan oppi-isäni neuvoja: "Jos se toimii, käytä sitä".Maailmankaikkeus ei vaadi sinun saavuttavan mitään ja aikaa sinulla on vaikka kuinka.. jos todella olet ykseydessä ei aikaa ole, eikä saavutuksiakaan. Et taida todella olla läsnä, kun on sinulla on tarve toistaa itseäsi noin.
Mitä tarkoittaa "rajoja ei ole, mutta elämä ei riitä?" aikamoista höpinää sanoisin. eläeläelä kun olet elossa vielä, kauniilla sanoilla ei kauan hengissä pysy. - Mikke
RIP kirjoitti:
Maailmankaikkeus ei vaadi sinun saavuttavan mitään ja aikaa sinulla on vaikka kuinka.. jos todella olet ykseydessä ei aikaa ole, eikä saavutuksiakaan. Et taida todella olla läsnä, kun on sinulla on tarve toistaa itseäsi noin.
Mitä tarkoittaa "rajoja ei ole, mutta elämä ei riitä?" aikamoista höpinää sanoisin. eläeläelä kun olet elossa vielä, kauniilla sanoilla ei kauan hengissä pysy."Maailmankaikkeus ei vaadi sinun saavuttavan mitään ja aikaa sinulla on vaikka kuinka.."
Ei vaadi, mutta haluaa. Siinä on suuri ero. Aikaa on, mutta haluan elämän aikana saavuttaa mahdollisimman paljon, jotta pääsen nopeammin.
- Antisomina
Niin...
Tiedätkös...
Minä tässä aamusta syötin lapseni, ihan pehmeän rauhallisella otteella huudosta huolimatta.
Olisiko pitänyt suuttua ja ottaa mora kouraan ja hoitaa oma "reviiri" puhtaaksi kun pienokainen vääntää vaipan täyteen ehtaa paskaa, siis sellaista kiinteistä ravinnoista tulevaa haisevaa emäpaskaa?
Niin. Olisi vissiin pitänyt paiskata penska miehekkäästi vaimolle joka on valvonut koko yön rauhoitellen lasta, tekee nimittäin hampaita. Lähteä kaljalle - "TÄMÄ EI OLE MIESTEN TÖITÄ, ÄMMÄT HOITAA LAPSIA".
Ei kuules pikkupoika. Mieheys ei ole meidän maailmassamme enää sitä että läpäistään napinpainallukella 80 senttiä karkaistua terästä tai vedetään pullo viinaa tai riehutaan kesätansseissa.
Mieheys on nykyään oman paikkansa ja velvollisuutensa täyttämistä ja usein omien mielihalujensa tukahduttamista. Se mitä tapahtuu velvollisuuksien tuolla puolen - jokaisen omassa henkilökohtaisessa ajassa - mistä kukin henkilökohtaisesti hakee voimansa - kuuluu hänelle itselleen. Ei sinulle tai kenellekään muulle.
Yritäppä nyt miettiä tätä "maskuliinisuutta" ihan uusiksi. Jos sinusta maskuliinista on ajella kaksi viikkoa moottoripyörällä tai vaikka ajaa metsää lakoon 50 hehtaaria niin mieti uudestaan.
Minulle mieheys on paikkani tietämistä ja lapseni & perheeni rakastamista ja duunin hoitamista siinä samalla. Jos se ei "miehuudeksi" riitä niin arvaas mitä...
... mä olen helvetin ylpeä munallinen akka.- mutta sen mukaan mitä olen
nähnyt pilveä polttavat perheenisät ovat yleensä rauhallisia, vastuullisiakin ja hoitavat työnsä.
Ajatellaan vaikkapa isää joka polttelee useamman jointin päivässä ja isää joka juo useamman (esim. 3-4 olutta) annoksen päivässä. Ongelmia syntyy äkäiseen jälkimmäisessä perheessä. Ja ongelmien laatu on usein huutamista, tappelemista, koska alkoholi vaikuttaa kiihdyttävästi.
Ongelmia voi toki syntyä myös ensimmäisessä perheessä. Ne ovat laadultaan tod. näk. erilaisia.
Maskuliinisuuteen kuuluu toki kyky huolehtia perheestä, olet oikeassa. Mutta siihen kuuluu myös muut asiat kuten omasta terveydestä huolehtiminen, seksuaalisuus jne.
Seksi on yksinkertaisesti parempaa kun ihminen on emotionaalinen ja herkkä. Kannabis tylsistyttää, se hioo särmiä pois ja tasoittaa kaikkia emootioita. Alkuvaiheessa tuntuu siltä että emootiot voimistuvat, nautinnot myös. Mutta ei kauan... - Antisomina
mutta sen mukaan mitä olen kirjoitti:
nähnyt pilveä polttavat perheenisät ovat yleensä rauhallisia, vastuullisiakin ja hoitavat työnsä.
Ajatellaan vaikkapa isää joka polttelee useamman jointin päivässä ja isää joka juo useamman (esim. 3-4 olutta) annoksen päivässä. Ongelmia syntyy äkäiseen jälkimmäisessä perheessä. Ja ongelmien laatu on usein huutamista, tappelemista, koska alkoholi vaikuttaa kiihdyttävästi.
Ongelmia voi toki syntyä myös ensimmäisessä perheessä. Ne ovat laadultaan tod. näk. erilaisia.
Maskuliinisuuteen kuuluu toki kyky huolehtia perheestä, olet oikeassa. Mutta siihen kuuluu myös muut asiat kuten omasta terveydestä huolehtiminen, seksuaalisuus jne.
Seksi on yksinkertaisesti parempaa kun ihminen on emotionaalinen ja herkkä. Kannabis tylsistyttää, se hioo särmiä pois ja tasoittaa kaikkia emootioita. Alkuvaiheessa tuntuu siltä että emootiot voimistuvat, nautinnot myös. Mutta ei kauan...Miksi uskot että kannabiksen suurkäyttäjästä olisi perheenisäksi?
Ei ole.
Pysytään realiteeteissa. Siinä realiteetissa jossa 90% kannabiksenkäyttäjistä käyttää alle 5 kertaa vuodessa. - 90% käyttää
Antisomina kirjoitti:
Miksi uskot että kannabiksen suurkäyttäjästä olisi perheenisäksi?
Ei ole.
Pysytään realiteeteissa. Siinä realiteetissa jossa 90% kannabiksenkäyttäjistä käyttää alle 5 kertaa vuodessa.alle 5 kertaa vuodessa?
Olen nähnyt että päivittäin polttava kykenee hoitamaan duuninsa ja perheensä. Hän ei juo, eikä käytä muuta. Mutta henk. koht. mielipiteeni mukaan päivittäinen käyttö näkyy liiallisena rauhallisuutena, jopa apatiana.
Nevertheless, mies joka juo 3 olutta joka päivä suurella tod. näk. aiheuttaa enemmän harmia perheellen kuin mies joka polttaa joka päivä.
Se ei muuta mitenkään sitä faktaa miten kannabis vaikuttaa ihmiseen ja hänen persoonaansa. Haitat näkyvät vain hitaammin ja piilotetummin kuin alkoholia juovan kanssa.
Ihminen on satunnaiskäyttäjä jos hän polttaa alle 5 kertaa vuodessa. Ja vaikka varmaan haluat väittää vastaan, satunnaiskäyttäjiä tuntuu olevan aika harvassa aivan samalla tavalla kuin suurkuluttajia, yleensä kannabiksen polttelijat ovat jostain tuosta väliltä. - .....................
90% käyttää kirjoitti:
alle 5 kertaa vuodessa?
Olen nähnyt että päivittäin polttava kykenee hoitamaan duuninsa ja perheensä. Hän ei juo, eikä käytä muuta. Mutta henk. koht. mielipiteeni mukaan päivittäinen käyttö näkyy liiallisena rauhallisuutena, jopa apatiana.
Nevertheless, mies joka juo 3 olutta joka päivä suurella tod. näk. aiheuttaa enemmän harmia perheellen kuin mies joka polttaa joka päivä.
Se ei muuta mitenkään sitä faktaa miten kannabis vaikuttaa ihmiseen ja hänen persoonaansa. Haitat näkyvät vain hitaammin ja piilotetummin kuin alkoholia juovan kanssa.
Ihminen on satunnaiskäyttäjä jos hän polttaa alle 5 kertaa vuodessa. Ja vaikka varmaan haluat väittää vastaan, satunnaiskäyttäjiä tuntuu olevan aika harvassa aivan samalla tavalla kuin suurkuluttajia, yleensä kannabiksen polttelijat ovat jostain tuosta väliltä.Googlaa.
- pihvi2
jep mie oon huomannu ton saman että suuret tunteet katoo kun polttelee....
- Mikke
Nyt kiinnostaa tietää, mitä ovat nämä mystiset "suuret tunteet", jotka tässä keskustelussa on ainakin kahdesti jo mainittu?
- pihvi2
Mikke kirjoitti:
Nyt kiinnostaa tietää, mitä ovat nämä mystiset "suuret tunteet", jotka tässä keskustelussa on ainakin kahdesti jo mainittu?
no siis tunnehuiput, kyky kokea suurta iloa, suurta rakkautta, suuri seksuaalinen orgasmi jne
mutta myös suurta pelkoa, suurta vitutusta jne....(useimmilla?) kannabiksen käyttö latistaa näitä tuntemuksia... - wandererman
pihvi2 kirjoitti:
no siis tunnehuiput, kyky kokea suurta iloa, suurta rakkautta, suuri seksuaalinen orgasmi jne
mutta myös suurta pelkoa, suurta vitutusta jne....(useimmilla?) kannabiksen käyttö latistaa näitä tuntemuksia...jännää miten niin moni täällä v##tuuntu. kyllä joka jätkällä pitäisi aivot raksuttaa ainaki sänkyhommiin liittyen.
- .......................
wandererman kirjoitti:
jännää miten niin moni täällä v##tuuntu. kyllä joka jätkällä pitäisi aivot raksuttaa ainaki sänkyhommiin liittyen.
Ja joka jätkällä pitäis raksuttaa ettei se kohtuullinenkaan polttelu piliin vaikuta tai kasvata äijille tissejä.
Miksi koko kannabiksenkäyttäjien laaja kirjo ja se millaisia he ovat pitäisi käsittää ainoastaan suurkäyttäjien kautta?
Aivotonta. Mutta ehkäpä "maskuliinisuus" on. - Mikke
....................... kirjoitti:
Ja joka jätkällä pitäis raksuttaa ettei se kohtuullinenkaan polttelu piliin vaikuta tai kasvata äijille tissejä.
Miksi koko kannabiksenkäyttäjien laaja kirjo ja se millaisia he ovat pitäisi käsittää ainoastaan suurkäyttäjien kautta?
Aivotonta. Mutta ehkäpä "maskuliinisuus" on.Minun ekoja kannabistuttujani oli eräs kehonrakentaja, eikä mikään pieni. Eikä spekuloida siten sekundaarisilla argumenteilla.
Joten pitäisikö minun nyt olla sitä mieltä, että suurin osa kannabiksenkäyttäjistä on isoja ja vahvoja miehiä? Ilmeisesti, jos tämän keskustelun sumeaa logiikkaa seurataan ja katson vielä lopuksi peiliin. HAH! - ......................
Mikke kirjoitti:
Minun ekoja kannabistuttujani oli eräs kehonrakentaja, eikä mikään pieni. Eikä spekuloida siten sekundaarisilla argumenteilla.
Joten pitäisikö minun nyt olla sitä mieltä, että suurin osa kannabiksenkäyttäjistä on isoja ja vahvoja miehiä? Ilmeisesti, jos tämän keskustelun sumeaa logiikkaa seurataan ja katson vielä lopuksi peiliin. HAH!Ja itse ennen pilvenpolttelua kävin salilla ennenkaikkea siksi että mulla oli huono itsetunto ja halu näyttää siltä kuin "muiden silmissä" mun mielestä piti näyttää.
Pilvenpolttelun jälkeen käyn yhä salilla, syy on muuttunut. Galileo Galilein ympyrään ja neliöön kuvaamalla ihmisellä on jenkkakahvat ... :)
- Saija78
Oli vähä laihanpuoleinen, käsissä ei juuri lihaksia. Aina se puhu miten pitäs alkaa treenaa. Lepsukka sellainen, aika vähäsanainen päissään, tykkäs kuunnella musaa. Kaverit kun tuli käymään, piippu kiersi ja niillä oli ihan omat käkätykset ja jutut. Aika out olin siitä hommasta.
- Poltetaan pois
Kerroppas sitten siitä että mikä on maskuliinista?
- esimerkiksi
Hyvä ryhti, rehtiys ja rehellisyys. Fyysinen ja psyykkinen voima ja voimakas tahto. Nuo ovat maskuliinisuuden merkkejä. Epämaskuliinista miehessä on huono ryhti ja epärehellisyys. Fyysinen ja psyykkinen heikkous ja tahdon puute.
- Siis...
esimerkiksi kirjoitti:
Hyvä ryhti, rehtiys ja rehellisyys. Fyysinen ja psyykkinen voima ja voimakas tahto. Nuo ovat maskuliinisuuden merkkejä. Epämaskuliinista miehessä on huono ryhti ja epärehellisyys. Fyysinen ja psyykkinen heikkous ja tahdon puute.
Huonoryhtisiä, epärehellisiä, heikkoja ja tahdottomia?
- alk.per.kirj.
on huolehtia omasta vartalosta, sielun temppelistä. Pilvityypit ovat laihoja, lihaksittomia ja flegmaattisia.
Maskuliinista on uskaltaa tuntea, ja näyttää tunteensa kaikkeine väreineen. Marinistien tunne-elämä on tasapaksua, harmaata savua. - .......................
alk.per.kirj. kirjoitti:
on huolehtia omasta vartalosta, sielun temppelistä. Pilvityypit ovat laihoja, lihaksittomia ja flegmaattisia.
Maskuliinista on uskaltaa tuntea, ja näyttää tunteensa kaikkeine väreineen. Marinistien tunne-elämä on tasapaksua, harmaata savua.Eeeei. Minusta tuo tunteiden näyttäminen on ennekaikkea femiininen ominaisuus. Maskuliinisuus on stoalaisempaa.
Joku The Rasmuksen laulaja ehkäpä voisi olla "tunteiden kokonaiskirjon näyttäjä".
Silti väitän Indiana Joneksen olevan maskuliinisempi. - alk.per.kirj
....................... kirjoitti:
Eeeei. Minusta tuo tunteiden näyttäminen on ennekaikkea femiininen ominaisuus. Maskuliinisuus on stoalaisempaa.
Joku The Rasmuksen laulaja ehkäpä voisi olla "tunteiden kokonaiskirjon näyttäjä".
Silti väitän Indiana Joneksen olevan maskuliinisempi.ainoastaan hempeiden tunteiden näyttämisestä, vaan koko siitä kirjosta.
Mies voi näyttää intohimonsa erilaisilla eleillä, katseilla, äänellä ja hymyllä. Hän voi näyttää halunsa suojella omiaan olematta aggressiivinen hölmö, mies voi näyttää lukemattomia tunteita olematta homohtava. Riippuu täysin tyylistä.
Miehen eläimellinen vetovoima katoaa hiljalleen jos hän tupruttelee olemustaan taivaalle marisätkän kautta. - Mikke
alk.per.kirj. kirjoitti:
Maskuliinista on uskaltaa tuntea, ja näyttää tunteensa kaikkeine väreineen. Marinistien tunne-elämä on tasapaksua, harmaata savua."Pilvityypit ovat laihoja, lihaksittomia ja flegmaattisia."
Aika tolkutonta yleistämistä. - ....................
alk.per.kirj kirjoitti:
ainoastaan hempeiden tunteiden näyttämisestä, vaan koko siitä kirjosta.
Mies voi näyttää intohimonsa erilaisilla eleillä, katseilla, äänellä ja hymyllä. Hän voi näyttää halunsa suojella omiaan olematta aggressiivinen hölmö, mies voi näyttää lukemattomia tunteita olematta homohtava. Riippuu täysin tyylistä.
Miehen eläimellinen vetovoima katoaa hiljalleen jos hän tupruttelee olemustaan taivaalle marisätkän kautta.Ahaa.
Jotenkin tuli sellainen olo että sä taidat olla puutteessa ja katkera :) - alk.per.kirj
.................... kirjoitti:
Ahaa.
Jotenkin tuli sellainen olo että sä taidat olla puutteessa ja katkera :)Minä odotin milloin tuo tulee. Yleensä se tulee kun ei mitään muuta enää keksi.
Puutteessa en, mutta surullinen kyllä. On skeidaa nähdä kun ihmiset joista välität/välitit polttavat persoonansa yläilmoihin. - alk.per.kirj
Mikke kirjoitti:
"Pilvityypit ovat laihoja, lihaksittomia ja flegmaattisia."
Aika tolkutonta yleistämistä.or better visit Amsterdam...
Useimmat tupruttelevat marisätkän lisäksi tupakkaa. Ja ok, myös tupakointi vähentää jossain mielessä liikkumisen tarvetta. - vastaus kymysykseen
Siis... kirjoitti:
Huonoryhtisiä, epärehellisiä, heikkoja ja tahdottomia?
Kun puhutaan feminiinisistä miehistä, kyllä he ovat huonoryhtisiä, epärehellisiä, heikkoja ja tahdottomia. Varsinkin jos polttavat pilveä.
- .....................
alk.per.kirj kirjoitti:
Minä odotin milloin tuo tulee. Yleensä se tulee kun ei mitään muuta enää keksi.
Puutteessa en, mutta surullinen kyllä. On skeidaa nähdä kun ihmiset joista välität/välitit polttavat persoonansa yläilmoihin.Eeetpä. Nettinörtti :)
LOL itsellesi. - El toro
alk.per.kirj. kirjoitti:
Maskuliinista on uskaltaa tuntea, ja näyttää tunteensa kaikkeine väreineen. Marinistien tunne-elämä on tasapaksua, harmaata savua.Meidän porukassa (6 henkilöä) jokainen käydään salilla treenaamassa, jokainen on keskiverto "äijää" vahvempi, jokaisella on nainen ja jokaisen nainen on tyytyväinen.
Eikä sitä polteta jokapäivä, joka viikko kuitenkin muutamana päivänä viikossa. Ei ole pakko olla mikään laiha "kukkaispoika" jos sitä pilveä pössyttelee!
Älä YLEISTÄ!!!!
Katoppas niitä viinasieppoja, onko ne sinun mielestä maskuliinisia? Mitenkäs tunteiden kirjo? Mitenkäs tunteiden ilmaisutaito tai MIKÄÄN muu taito yleensä?
Lopuksi, PÄIHTEEN KUIN PÄIHTEEN LIIKA KÄYTTÖ TURRUTTA TUNTEITA, eikö? - .......................
El toro kirjoitti:
Meidän porukassa (6 henkilöä) jokainen käydään salilla treenaamassa, jokainen on keskiverto "äijää" vahvempi, jokaisella on nainen ja jokaisen nainen on tyytyväinen.
Eikä sitä polteta jokapäivä, joka viikko kuitenkin muutamana päivänä viikossa. Ei ole pakko olla mikään laiha "kukkaispoika" jos sitä pilveä pössyttelee!
Älä YLEISTÄ!!!!
Katoppas niitä viinasieppoja, onko ne sinun mielestä maskuliinisia? Mitenkäs tunteiden kirjo? Mitenkäs tunteiden ilmaisutaito tai MIKÄÄN muu taito yleensä?
Lopuksi, PÄIHTEEN KUIN PÄIHTEEN LIIKA KÄYTTÖ TURRUTTA TUNTEITA, eikö?Pilvi on muuten loistava bodaripäihde välipäiville, ei mene seuraavalta päivältä voimat... :)
- päihteen kuin päihteen
El toro kirjoitti:
Meidän porukassa (6 henkilöä) jokainen käydään salilla treenaamassa, jokainen on keskiverto "äijää" vahvempi, jokaisella on nainen ja jokaisen nainen on tyytyväinen.
Älä YLEISTÄ!!!!
Lopuksi, PÄIHTEEN KUIN PÄIHTEEN LIIKA KÄYTTÖ TURRUTTA TUNTEITA, eikö?liikakäyttö turruttaa, ja usein muuttaa ihmisen persoonaa.
Polttavatko teidän porukan naiset kannabista? - MIkke
päihteen kuin päihteen kirjoitti:
liikakäyttö turruttaa, ja usein muuttaa ihmisen persoonaa.
Polttavatko teidän porukan naiset kannabista?Ja persoonan muutos on aina vain negatiivinen asia, vai?
Mikäli mikään ei muutu, jatkuu kaikki vain loputtamasti samanlaisena. Onko se ideaali?
Jos muutos pelottaa, pyydä ensi kerralla, että saat jäädä savannille syömään banaania. - alk.per.kirj.
MIkke kirjoitti:
Ja persoonan muutos on aina vain negatiivinen asia, vai?
Mikäli mikään ei muutu, jatkuu kaikki vain loputtamasti samanlaisena. Onko se ideaali?
Jos muutos pelottaa, pyydä ensi kerralla, että saat jäädä savannille syömään banaania.koko ajan, hyväksyimme sen tai emme. Jokainen määrittää itse sen onko muutos negatiivinen vai positiivinen.
Kuinka moni päihteidenkäyttäjä pakenee muutosta päihteeseen? - El toro
päihteen kuin päihteen kirjoitti:
liikakäyttö turruttaa, ja usein muuttaa ihmisen persoonaa.
Polttavatko teidän porukan naiset kannabista?...Silloin tällöin, muutamia kertoja vuodessa.
Asia ei tunnu heitä haittaavan kunhan ei mene päivittäiseksi touhuksi ja se ei mene. Nuorempana se on sitä ollut ja tiedän sen että päivittäin kun pössytteli niin mikään ei oikei tuntunut ottavan tulta alleen.
Satunnaisessa polttamisessa taas en näe mitään harmia, päinvastoin se on oiva mauste elämään niinkuin monilla on se perjantaipullo. Mikä siinä on niin väärin että minä nautin pullon sijaan sätkän? Elämässä pitää olla joskus hauskaakin ja saakin olla.
Katsos, kaikkia ei tosiaankaan miellytä se baareissa istuminen ja jatkuvasti varuillaan oleminen millon tulee nyrkkiä, milloin tulee pullosta. Voimaa toki löytyy pistää vastaan, mutta kun EI KIINNOSTA niin ei kiinnosta... - Damnet
El toro kirjoitti:
...Silloin tällöin, muutamia kertoja vuodessa.
Asia ei tunnu heitä haittaavan kunhan ei mene päivittäiseksi touhuksi ja se ei mene. Nuorempana se on sitä ollut ja tiedän sen että päivittäin kun pössytteli niin mikään ei oikei tuntunut ottavan tulta alleen.
Satunnaisessa polttamisessa taas en näe mitään harmia, päinvastoin se on oiva mauste elämään niinkuin monilla on se perjantaipullo. Mikä siinä on niin väärin että minä nautin pullon sijaan sätkän? Elämässä pitää olla joskus hauskaakin ja saakin olla.
Katsos, kaikkia ei tosiaankaan miellytä se baareissa istuminen ja jatkuvasti varuillaan oleminen millon tulee nyrkkiä, milloin tulee pullosta. Voimaa toki löytyy pistää vastaan, mutta kun EI KIINNOSTA niin ei kiinnosta...Baareissa & humalassa ei stressitaso lievity, pikkemminkin kasvaa!
tossa olet kyllä niin oikeassa ettei tosikaan!
Se on tosi ihanaa olla joskus pilvessä ihan hiljaisessa ja rauhallisessa paikassa. Se on kuin 4 viikon rauhoittumisloma retriitissä muutamassa tunnissa kun kaikki stressitasot katoaa samantien hetkeksi.
- Totta viserrät
Jooh. Sun juttus on sitten vissiin se amfetamiini tai ehkä jopa kokaiini. Saat olla just niin maskuliininen kuin vaan voit kuvitella olevasi...
- hepujepu
Aikasta stereotypioimista tuo on. Ei pidä sitten mitenkään kutiansa. Sama kuin sanoisi ettei naiset osaa ajaa autoa.
Tietenkin on helpompaa ajatella sitä ihmismassaa steoreotypiona mutta ei se siitä totta tee.
Meitä on ihan joka ihmisryhmässä: laihoja, lihavia, keltaisia, valkoisia, mustia, rikkaita, köyhiä, tohtoreita ja työttömiä. Ihan joka laatusta sakkia siihen mahtuu. Mutta pitää muistaa että ihan aikuisten oikeasti 99% ei ikinä naapurilleen kerro polttelustaan. Joten jos et piirejä tiedä niin et myös niitä tunnista.
Ja pitää muistaa että kannabis on kuitenkin mieltä muuttava huume, toisin kuin alkoholi joka on kiihdyttävä. Eli parhaimmat kiksit siitä saa ihmiset jotka tykkäävät ajatella ja miettiä asioita tai luoda. Se ei ole örvellys tavaraa.
Mutta päihde sekin vaan loppujenlopuksi on. Se vain tuppaa sopimaan toisille paremmin kuin toisille... - Kokeillut
Mulla kävi kannabiskokeilujen kanssa silleen että alko vaan nukuttaa sairaasti, ja yhdellä kerralla tuli sairaan epämiellyttävä olo: äänet kuulosti erilaisilta ja ajantaju muuttui, kaikki kulki jotenki hitaasti eteenpäin. Seksi oli jotenki tosi kaukana noista jutuista. Vaikee sanoo miten kaverit jotka käyttää säännöllisesti hoitaa hommansa.
- kuvia?
niin saat nähdä yhden "ruipelon"...
- Noncohol
Tämmösiä todellakin särmänsä menettäneitä tapauksia:
http://ultimod.org/?url=http://frankdiscussion.netfirms.com/who_celebtokers.html
Such bunch of losers and idiots!- No ainakin
Bush hyppäs sieltä heti silmään.
- Näin on, onko näin?
No ainakin kirjoitti:
Bush hyppäs sieltä heti silmään.
Voiko idiootti nousta maailman suurimman sotilas- ja talousmahdin johtajaksi, millä eväillä?
Oikea vastaus tähän on: Tekemällä täsmälleen oikeat asiat oikeaan aikaan.
Tästä voimme vetää johtopäätöksen että idiootit ovat erittäin erittäin erittäin taitavia ja älykkäitä.
Se selittää myös tämän palstan ilmiöintiä. - kysymykseen
Näin on, onko näin? kirjoitti:
Voiko idiootti nousta maailman suurimman sotilas- ja talousmahdin johtajaksi, millä eväillä?
Oikea vastaus tähän on: Tekemällä täsmälleen oikeat asiat oikeaan aikaan.
Tästä voimme vetää johtopäätöksen että idiootit ovat erittäin erittäin erittäin taitavia ja älykkäitä.
Se selittää myös tämän palstan ilmiöintiä."Voiko idiootti nousta maailman suurimman sotilas- ja talousmahdin johtajaksi, millä eväillä?"
Voi, jos hänellä on äärimmäisen vaikutusvaltainen isä ja äärimmäisen taitavat taustajoukot sijoitettuna jossa uskotaan että kuka tahansa voi nousta huipulla. - edelliseen
kysymykseen kirjoitti:
"Voiko idiootti nousta maailman suurimman sotilas- ja talousmahdin johtajaksi, millä eväillä?"
Voi, jos hänellä on äärimmäisen vaikutusvaltainen isä ja äärimmäisen taitavat taustajoukot sijoitettuna jossa uskotaan että kuka tahansa voi nousta huipulla."Voiko idiootti nousta maailman suurimman sotilas- ja talousmahdin johtajaksi, millä eväillä?"
Voi, jos hänellä on äärimmäisen vaikutusvaltainen isä ja äärimmäisen taitavat taustajoukot sijoitettuna maahan jossa uskotaan että kuka tahansa voi nousta huipulla. - mutta hei
kuinka moni on vain kokeillut kerran pari?
- kurz
a) Kirjoittaa tuommosta paskaa alunperin
b) Vastata tuommoiseen viestiin- alk.per.kirj
ei olisi vastailtu tällä määrällä, ellei se olisi osunut hermoon.
Jokainen pössöttelijä tietää syvällä sisimmässään että kannabis latistaa tunne-elämää. - Mikke
alk.per.kirj kirjoitti:
Jokainen pössöttelijä tietää syvällä sisimmässään että kannabis latistaa tunne-elämää.Tai ehkä se vasta antaisi monille ihmisille kosketuksen tunteisiin, joihin heillä ei ennen ole ollut minkäänlaista kosketusta?
Ehkä väitteesi vain oli niin absurdi, että siihen oli pakko puuttua, jotta se ei siirtyisi sellaisenaan vaikkapa kotimaiseen päihdevalistukseen muiden hassujen, typerien ja valheellisten väitteiden joukkoon?
Sellaisten, joissa amerikkalainen teinipoika luuli olevansa kananmuna ja keitti itsensä tynnyrissä. Mutta jäi liian löysäksi. Onneksi hän sitten LSD:n avulla muuttui appelsiiniksi ja alkoi kuoria itseään. Olisi kannattanut kuitenkin muuttua mandariiniksi, koska se on paljon helpompi kuoria. - päihdevalistajiin
Mikke kirjoitti:
Tai ehkä se vasta antaisi monille ihmisille kosketuksen tunteisiin, joihin heillä ei ennen ole ollut minkäänlaista kosketusta?
Ehkä väitteesi vain oli niin absurdi, että siihen oli pakko puuttua, jotta se ei siirtyisi sellaisenaan vaikkapa kotimaiseen päihdevalistukseen muiden hassujen, typerien ja valheellisten väitteiden joukkoon?
Sellaisten, joissa amerikkalainen teinipoika luuli olevansa kananmuna ja keitti itsensä tynnyrissä. Mutta jäi liian löysäksi. Onneksi hän sitten LSD:n avulla muuttui appelsiiniksi ja alkoi kuoria itseään. Olisi kannattanut kuitenkin muuttua mandariiniksi, koska se on paljon helpompi kuoria.sen enempää kuin kannabiksen ylistyslaulua laulaviin.
Koulussa opetettiin että kannabis on vaarallinen huume, johon voi jäädä koukkuun jo yhdestä henkäyksestä. Opetettiin paljon porttiteoriasta mille nauran.
Yhtään sen vaikuttavampaa ei ole polttelijat jotka esitelmöivät ainoastaan kannabiksen hyvistä puolista kieltäen negatiiviset.
Arvio kannabiksen käyttäjien ulkonäöstä oli yleistävä, ja yliampuvakin, mutta tunne-elämästä ei. - MIkke
päihdevalistajiin kirjoitti:
sen enempää kuin kannabiksen ylistyslaulua laulaviin.
Koulussa opetettiin että kannabis on vaarallinen huume, johon voi jäädä koukkuun jo yhdestä henkäyksestä. Opetettiin paljon porttiteoriasta mille nauran.
Yhtään sen vaikuttavampaa ei ole polttelijat jotka esitelmöivät ainoastaan kannabiksen hyvistä puolista kieltäen negatiiviset.
Arvio kannabiksen käyttäjien ulkonäöstä oli yleistävä, ja yliampuvakin, mutta tunne-elämästä ei."Arvio kannabiksen käyttäjien ulkonäöstä oli yleistävä, ja yliampuvakin, mutta tunne-elämästä ei."
Ja tähän loppuun laitat ihan yhtä yleistävän lauseen, jolla kuitenkin yrität tasoittaa aikaisempia lauseita. Jos nyt jo tunnustat, että ulkonäkökommentit olivat yleistäviä, niin jos tätä jatketaan viikko eteenpäin, niin saadaan varmasti sellainen lause, että myös tunne-elämä kommentti oli yleistystä. - Downtown221
MIkke kirjoitti:
"Arvio kannabiksen käyttäjien ulkonäöstä oli yleistävä, ja yliampuvakin, mutta tunne-elämästä ei."
Ja tähän loppuun laitat ihan yhtä yleistävän lauseen, jolla kuitenkin yrität tasoittaa aikaisempia lauseita. Jos nyt jo tunnustat, että ulkonäkökommentit olivat yleistäviä, niin jos tätä jatketaan viikko eteenpäin, niin saadaan varmasti sellainen lause, että myös tunne-elämä kommentti oli yleistystä.!!!
- kysymys.......................
alk.per.kirj kirjoitti:
Jokainen pössöttelijä tietää syvällä sisimmässään että kannabis latistaa tunne-elämää.Tieto vai arvaus?
Eli onko omakohtainen, useamman vuoden kokemus vaiko ihan vaan mutu-pohjalta propagandaheitto? Jos sinulla ei ole SEKÄ omakohtaista useamman vuoden kokemusta, ETTÄ useita lähiystäviä jotka ovat poltelleet päivittäin, et voi edes vitsillä heittää moista heittoa, että kaikilla latistaa tunteita. Varsinkin, kun minulla se tuntuu toimivan juuri toisinpäin.
Yhtä uskottavaa kuin oma mielipiteeni "kaikki, joiden oikean isovarpaan kynsi kasvaa nopeammin, kuin vasemman ovat huonoja matematiikassa". Kaikkihan sen tietää, että niin on? - alk.per.kirj
kysymys....................... kirjoitti:
Tieto vai arvaus?
Eli onko omakohtainen, useamman vuoden kokemus vaiko ihan vaan mutu-pohjalta propagandaheitto? Jos sinulla ei ole SEKÄ omakohtaista useamman vuoden kokemusta, ETTÄ useita lähiystäviä jotka ovat poltelleet päivittäin, et voi edes vitsillä heittää moista heittoa, että kaikilla latistaa tunteita. Varsinkin, kun minulla se tuntuu toimivan juuri toisinpäin.
Yhtä uskottavaa kuin oma mielipiteeni "kaikki, joiden oikean isovarpaan kynsi kasvaa nopeammin, kuin vasemman ovat huonoja matematiikassa". Kaikkihan sen tietää, että niin on?Tieto.
Pyörin aikani musiikoiden ja erinäisten taiteilijoiden kanssa. En ollut itse absolutisti. - Arvuuttaja44
alk.per.kirj kirjoitti:
Tieto.
Pyörin aikani musiikoiden ja erinäisten taiteilijoiden kanssa. En ollut itse absolutisti....Ja kaikki tuntemasi 20 pössyttelijää koki näin kun olet selittänyt vai...?
Hmmmmm, miksi ei meidän piireissä näin käy...?
ÄLÄ YLEISTÄ!
- Been There, Done That
Aikamoisia kaappijeesuksia tämä hamppujengi täällä näyttäisi olevan.
Pari viikkoa runsahasti pössytellyt on kuurinsa jälkeen pari päivää ärtyisä ja päänsärkyinen. Kädet hikoavat ja olo on yleishuono kuin kevyessä vilustumisessa.
Pitkäaikainen päivittäinen sauhuttelu aiheuttaa huonomuistisuutta, hitautta, passivoi sekä lyhentää pinnaa. Se näkyy asioista jotain tietävälle jo olemuksesta ja kuuluu puheesta. Olo ei enää ole normaali ilman tötsyjä koska normaali olo on se kun ollaan tötsyissä.
Miten se nyt voi olla niin vaikeeta myöntää, että kama kuin kama on ongelma jos sitä ottaa päivittäin? Jos et ole vuoteen käytännössä päivääkään selvin päin olet ihminen, jolla on päihdeongelma.
Ymmärrän hyvin kelan ettei kroonisesti jossain kaasussa helluva tyyppi ole erityisen eroottinen.- 987
...Tässä(kin) yhteydessä lienee kohtuus? Vai mitä olet mieltä? Katsos, kaikki meistä ei todellakaan ole niitä päihde ongelmaisia jotka on päivästä toiseen pössyissä.
- Been There, Done That
987 kirjoitti:
...Tässä(kin) yhteydessä lienee kohtuus? Vai mitä olet mieltä? Katsos, kaikki meistä ei todellakaan ole niitä päihde ongelmaisia jotka on päivästä toiseen pössyissä.
Ketjun avaaja puhuu nimenomaan jatkuvasta käytöstä. Siksi voimakkaat reaktiot ihmetyttävät. Kukaan päivittäin poltteleva ei voi kiistää dullan tylsistävää vaikutusta ja jopa tiettyä hörhöytymistä.
Virkistyskäytössä hamppu on alkoholia paljon vaarattomampi aine ja sen tietävät kaikki itsenäiseen ajatteluun kykenevät sekä poliisi ja osa muistakin asioista päättävistä viranomaisista. - riippuu ja roikkuu
"Miten se nyt voi olla niin vaikeeta myöntää, että kama kuin kama on ongelma jos sitä ottaa päivittäin?"
Eli suurin osa saksalaisista, italaialaisista, ranskalaisista ja espanjalaisista elää ongelman kanssa? Siellähän juodaan alkoholia päivittäin ruokajuomana.
Ongelmatkaan ei ole niin ykspiippunen juttu.
Alkoholi hyvänä esimerkkinä. Tiedän henkilöitä, jotka juovat melkein pullollisen punaviiniä päivittäin, eivätkä pidä sitä ongelmana, sillä se on heidän kulttuuriaan ja nauttivat sen ruokajuomana. Tiedän myös henkilön, joka juo joka ilta kaksi olutta, että pääsee nukkumaan. Tämä henkilö joka juo enemmän (viiniä) ei koe sitä ongelmana, vaan kulttuurista opittuna asiana ja tämä joka juo vähemmän kokee sen ongelmana, koska ei saa unta muuten.
Pyydän, huomatkaa ja havaitkaa, että ihmiset ei kaikki ole samasta muotista. - Been There, Done That
riippuu ja roikkuu kirjoitti:
"Miten se nyt voi olla niin vaikeeta myöntää, että kama kuin kama on ongelma jos sitä ottaa päivittäin?"
Eli suurin osa saksalaisista, italaialaisista, ranskalaisista ja espanjalaisista elää ongelman kanssa? Siellähän juodaan alkoholia päivittäin ruokajuomana.
Ongelmatkaan ei ole niin ykspiippunen juttu.
Alkoholi hyvänä esimerkkinä. Tiedän henkilöitä, jotka juovat melkein pullollisen punaviiniä päivittäin, eivätkä pidä sitä ongelmana, sillä se on heidän kulttuuriaan ja nauttivat sen ruokajuomana. Tiedän myös henkilön, joka juo joka ilta kaksi olutta, että pääsee nukkumaan. Tämä henkilö joka juo enemmän (viiniä) ei koe sitä ongelmana, vaan kulttuurista opittuna asiana ja tämä joka juo vähemmän kokee sen ongelmana, koska ei saa unta muuten.
Pyydän, huomatkaa ja havaitkaa, että ihmiset ei kaikki ole samasta muotista.Jos joku juo pullon punaviiniä illassa sillä on alkoholiongelma. Jos joku tarvitsee olutta voidakseen nukkua sillä on alkoholiongelma.
Sitähän voi sitten kokea ihan mitä haluaa. - toi lasketaan?
Been There, Done That kirjoitti:
Jos joku juo pullon punaviiniä illassa sillä on alkoholiongelma. Jos joku tarvitsee olutta voidakseen nukkua sillä on alkoholiongelma.
Sitähän voi sitten kokea ihan mitä haluaa.jos (2 c)*4=f(z-a), silloin (q^2-pi)/6=totuus?
miten se italialainen, joka juo illallisen kanssa sitä viintä, mutta meneekin vaikka lomalle ja ihan vaan unohtaa juoda sen viininsä. menetkö sinä sormi ojossa huutamaan, että sinähän olet alkoholisti, sinun on juotava se pullo, etkö sitä muista? puoli eurooppaa on siis alkoholisteja, vaikkeivat sitä edes itse tiedä? mikä on elämän absoluuttinen totuus ja kaava millä se lasketaan? - Been There, Done That
toi lasketaan? kirjoitti:
jos (2 c)*4=f(z-a), silloin (q^2-pi)/6=totuus?
miten se italialainen, joka juo illallisen kanssa sitä viintä, mutta meneekin vaikka lomalle ja ihan vaan unohtaa juoda sen viininsä. menetkö sinä sormi ojossa huutamaan, että sinähän olet alkoholisti, sinun on juotava se pullo, etkö sitä muista? puoli eurooppaa on siis alkoholisteja, vaikkeivat sitä edes itse tiedä? mikä on elämän absoluuttinen totuus ja kaava millä se lasketaan?Pullo punaviiniä päivässä ylittää kevyesti kaikki mahdoliset alkoholinkäytön riskirajat. Sinun väitteesi siitä, että puolet eurooppalaisista kiskoo kitusiinsa pullon punkkua päivässä täyttää puolestaan tarkoituksellisen valehtelun tuntomerkit.
Miksi turvaudut valehteluun? Miksi päihteiden kohtuukäytöstä puhuminen on sinulle punainen vaate? Miten paljon sitä tötsyä oikein pitää imeä, että omaa käyttöä oikeuttamaan tarvitsee keksiä 0,75 l viiniä päivässä imevä fiktiivinen eurooppalainen???
Päivittäinen päihteiden käyttö ei ole hyväksi minkään päihteen kanssa.
Koet selvästi jossain syvällä sisälläsi oman suhteesi johonkin päihteeseen ongelmalliseksi.
Ehkä kannattaisi sitten tehdä sille asialle jotain ennemmin kuin hyökkäillä täällä niiden kimppuun, jotka arvostavat kohtuutta. - vaikka dysseldorffiin
Pullo punaviiniä päivässä ylittää kevyesti kaikki mahdoliset alkoholinkäytön riskirajat. Sinun väitteesi siitä, että puolet eurooppalaisista kiskoo kitusiinsa pullon punkkua päivässä täyttää puolestaan tarkoituksellisen valehtelun tuntomerkit.
Miksi turvaudut valehteluun? Miksi päihteiden kohtuukäytöstä puhuminen on sinulle punainen vaate? Miten paljon sitä tötsyä oikein pitää imeä, että omaa käyttöä oikeuttamaan tarvitsee keksiä 0,75 l viiniä päivässä imevä fiktiivinen eurooppalainen???
Päivittäinen päihteiden käyttö ei ole hyväksi minkään päihteen kanssa.
Koet selvästi jossain syvällä sisälläsi oman suhteesi johonkin päihteeseen ongelmalliseksi.
Ehkä kannattaisi sitten tehdä sille asialle jotain ennemmin kuin hyökkäillä täällä niiden kimppuun, jotka arvostavat kohtuutta.testi: muuta dysseldorffiin ja mene töihin. ruokatunnilla juo oluen sijaan vaikka maitoa ja katso duunikaveriesi ilmettä.
- Been There, Done That
vaikka dysseldorffiin kirjoitti:
testi: muuta dysseldorffiin ja mene töihin. ruokatunnilla juo oluen sijaan vaikka maitoa ja katso duunikaveriesi ilmettä.
Aika kauas aiheesta olet ajelehtinut. Sen lisäksi et edes yritä keskustella rehellisesti. Mihin se pullollinen viiniä katosi?
En minä ole missään vaiheessa kieltänyt sinua imuroimasta aamusta iltaan 365 päivää vuodessa.
Älä silti yritä selittää, että savussa tai alkoholissa joka päivä marinoituvat aivot toimisivat kuten normaalit. Sinä tiedät ja minä tiedän ettei näin ole.
Kokeile olla kuukausi ilman niin huomaat eron. - 987
Aika kauas aiheesta olet ajelehtinut. Sen lisäksi et edes yritä keskustella rehellisesti. Mihin se pullollinen viiniä katosi?
En minä ole missään vaiheessa kieltänyt sinua imuroimasta aamusta iltaan 365 päivää vuodessa.
Älä silti yritä selittää, että savussa tai alkoholissa joka päivä marinoituvat aivot toimisivat kuten normaalit. Sinä tiedät ja minä tiedän ettei näin ole.
Kokeile olla kuukausi ilman niin huomaat eron....Ei aiheuta pysyviä muutoksia aivoissa kuten alkoholi tekee. Tottakai, jos sinä poltat runsaasti pilveä jokaikinen päivä vaikkapa vuoden niin sehän nyt on selvää ettei pää toimi kunnolla, ei kellään. Viikko tai max. pari niin johan taas kirkastuu. Kokeileppa samaa viinanpirulla.. Heh, ei taida olla ihan niin helppoa.
Ei sitä ole pakko polttaa jokaikinen päivä. Näitä jokapäivä tössytteliöitä jos 300 000:sta löytyy se 1000 niin SO FUCKING WHAT? Ne on jo muutenkin menetettyjä tapauksia, pitkäaikaistyöttömiä ja sekakäyttäjiä.
Poinnttini tässä on se, että kannabis näyttäisi olevan vähän joka suhteessa alkoholia haitattomampaa. Outoa on se että Suomalaisten ON NIIN HELVETIN VAIKEA NIELLÄ TÄMÄ TOSIASIA! - Been There, Done That
987 kirjoitti:
...Ei aiheuta pysyviä muutoksia aivoissa kuten alkoholi tekee. Tottakai, jos sinä poltat runsaasti pilveä jokaikinen päivä vaikkapa vuoden niin sehän nyt on selvää ettei pää toimi kunnolla, ei kellään. Viikko tai max. pari niin johan taas kirkastuu. Kokeileppa samaa viinanpirulla.. Heh, ei taida olla ihan niin helppoa.
Ei sitä ole pakko polttaa jokaikinen päivä. Näitä jokapäivä tössytteliöitä jos 300 000:sta löytyy se 1000 niin SO FUCKING WHAT? Ne on jo muutenkin menetettyjä tapauksia, pitkäaikaistyöttömiä ja sekakäyttäjiä.
Poinnttini tässä on se, että kannabis näyttäisi olevan vähän joka suhteessa alkoholia haitattomampaa. Outoa on se että Suomalaisten ON NIIN HELVETIN VAIKEA NIELLÄ TÄMÄ TOSIASIA!Kuten ehkä huomasitkin totean kannabiksen vaarattomuuden suhteessa alkoholiin tuolla toisaalla, joten voisitko olla huutamatta...
Tätä kyseistä keskusteluahan käydään nyt siitä ovatko jatkuvasti pilveä polttelevat epäseksuaalisia ja emotionaaliselta vasteeltaan latistuneita.
Onko nyt niin, että ainoa sallittu mielipide kannabiksesta on mielestäsi suunnilleenkin: kannabis on parempaa kuin alkoholi? Siis kannabis on parempi päihde kuin teollisuudessa käytetty hiilivetypohjainen liuotin. Minusta tämä ei ole erityisen hyvä argumentti.
Mitä ihmeen väliä alkoholilla tässä kyseisessä keskustelussa on? En olisi edes ottanut sitä mukaan tähän keskusteluun ellei käyttömääriä olisi muiden toimesta alettu verrata alkoholiin.
Liiallinen polttelu tekee hitaaksi, ärtyisäksi kun ollaan hetki ilman, huonomuistiseksi, aloitekyvyttömäksi, veltoksi ja tasaiseksi silloin kun siinä savussa ollaan. Todellinen tunneherkkyys ja empatiakyky kärsii. Ei erityisen seksikästä.
Loppasuina pilveä imevät hörhötsubut ovat muuten tasan yhtä seksikkäitä kuin kaljaa pivittäin lipittävät densuämmät. - mitä välitä?
Kuten ehkä huomasitkin totean kannabiksen vaarattomuuden suhteessa alkoholiin tuolla toisaalla, joten voisitko olla huutamatta...
Tätä kyseistä keskusteluahan käydään nyt siitä ovatko jatkuvasti pilveä polttelevat epäseksuaalisia ja emotionaaliselta vasteeltaan latistuneita.
Onko nyt niin, että ainoa sallittu mielipide kannabiksesta on mielestäsi suunnilleenkin: kannabis on parempaa kuin alkoholi? Siis kannabis on parempi päihde kuin teollisuudessa käytetty hiilivetypohjainen liuotin. Minusta tämä ei ole erityisen hyvä argumentti.
Mitä ihmeen väliä alkoholilla tässä kyseisessä keskustelussa on? En olisi edes ottanut sitä mukaan tähän keskusteluun ellei käyttömääriä olisi muiden toimesta alettu verrata alkoholiin.
Liiallinen polttelu tekee hitaaksi, ärtyisäksi kun ollaan hetki ilman, huonomuistiseksi, aloitekyvyttömäksi, veltoksi ja tasaiseksi silloin kun siinä savussa ollaan. Todellinen tunneherkkyys ja empatiakyky kärsii. Ei erityisen seksikästä.
Loppasuina pilveä imevät hörhötsubut ovat muuten tasan yhtä seksikkäitä kuin kaljaa pivittäin lipittävät densuämmät.Vertaat taas jotain ongelmakäyttäjää ja selvää ihmistä keskenään? Mitä tolkkua tuossa vertailussa on? Hä? Mikset vertaile sitä 97,5% joille ei ikinä tule mitään ongelmia ja selvää keskenään? Niitä jotka eivät polta 24/7. Et huomaa minkään taivaan valtakunnan eroa heissä. Korkeintaan toiset saattavat joskus käyttää savuja seksiä piristämään.
Aivan sama kun vertailisin denzoa ja selvää keskenänsä.. Ei varmaan tartvitse montaa hetkeä miettiä kumman kanssa petiin hyppäisi. Järki käteen.
Typerää ottaa lähtökohdaksi joku 2,5% käyttäjistä ja kanalaumana haukkua kun eivät ole seksikkäitä. Ihan yhtä järkevää on tehdä pornokalenteri juoppolalleista. Ottakaa nyt se 97,5% osuus - eli normikäyttäjät - vertailunkohteeksi ja huomaatte että ihan saman näköisiä jamppoja sieltä toiseltakin puolelta löytyy kuin omalta.
- vihreä äijä
177cm ja 92 kiloa. Hampun ylin ystävä.
Tunteella eläjä, lisäksi luova ja empaattinen.
Menestynyt. Omillaan toimeentuleva. Pidetty.- ja missä piireissä
olet pidetty?
- El Toro
ja missä piireissä kirjoitti:
olet pidetty?
...Olen ainakin ihan normaali kavereiden piirissä pidetty. En tod. pyöri missään nistipiireissä. Sukulaisetkin kehuneet kohteliaaksi, ystävälliseksi ja rauhalliseksi...
Hamppua palaa, kohtuudella kuitenkin...
Mitat: 176/82 - kaikki sun
El Toro kirjoitti:
...Olen ainakin ihan normaali kavereiden piirissä pidetty. En tod. pyöri missään nistipiireissä. Sukulaisetkin kehuneet kohteliaaksi, ystävälliseksi ja rauhalliseksi...
Hamppua palaa, kohtuudella kuitenkin...
Mitat: 176/82kaverisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584