Hei!
Minkä merkkistä kumin ja muovin hoitoainetta (siis mömmöä, jonka pitäisi tehdä harmaantuneesta puskurista musta) kannattaisi hankkia? Puskurin pitäisi siis pysyä mustana pitempään kuin seuraavaan aurinkoiseen päivään. Onko kokemuksia huonoista tai hyvistä aineista?
Muovin/kumin-fiksaus
6
4064
Vastaukset
- illo
Jostain olen kuullut, että kuumailmapuhaltimella lämmittämällä värin saisi takaisin. En tiedä miten homma pelaa, joten en ole itse kokeillut. Jos täällä on joku joka osaa menetelmän niin voisi kertoa tarkemmin!
- M82...
Ainakinkorreks ja Autoglymmyyvät mustavahaa joka on yllättävän hyvää ainetta.
Mustavaha ei tartu auton omaan maalipintaan jos auto on vastavahattu vaan se lähteenätisti pois maalipinnasta. Mustavaha vaikuttaa vain mustiin muovi ja kumiosiin. Itse laitankin aina tuon mustavahan aina auton muun vahauksen yhteydessä (tai siis auton vahauksen jälkeen). Jos auton mustatosat ovattodella harmaat niin se vaatii muutaman käsittelyn ennen kuin mustat muoviosat alakavat pysyä mustina.
Mustavaha lähteen aika helposti pois autonpesun yhdeydessä mutta ajan kanssa ja muutamien käsittelyjen jälkeen musta väri säilyy paremmin. Itse en ole sen kummemmin kiinnittänyt huomiota kuinka monta käsittelyä sitä on omaan autoon tullut laitettua mutta aina välillä sitä tulee laitettua. Ja ei ne mustat osat enää ihan yhtä harmaita ole kuin joskus ennen vaikka sitä autoa pesisi muutaman kerran.
Itse olen käyttänyt Korrekin mustavahaa mutta se tulee heti vaihtumaan johonkin muun merkkiseen mustavahaa sillä Korrekin purkku on tolkuttoman huona. Pullosta on vaikea annostella kunnollista määrää vahaa ja sitä tulee aina liian vähän tai liian paljon. Samoin pullo pärskii helposti vahaa joten siinä saa olla aika tarkkana ettei sotke omia vaatteita mustavahaan. Aine itsessään on kyllä ihan hyvää.
Itse olen myös lukenut tästä foorumista että tuo kuumailmapuhallin joten auttaisi mustiin osiin mutta enpä ole vielä itse toistaiseksi kokeillut ehkä jo senkin takia että olen vähän skeptinen tuon asian suhteen. - fiksari
glymin bumper care toimii melko hyvin,levität annat kuivua ja uusit käsittelyn kerran/kaksi.
jatkossa tarpeen mukaan. - puhallin
Eli siis mustaanpuskuriin saat oikean mustan värin takaisin todella sillä, kun kuumailmapuhaltimella puskurin käyt kauttaaltaan läpi. Varo kuitenkin että et polta puskuria, sillä muovi sulaa ja pehmenee aika herkästi. Siis pidä puhallinta riittävän kaukana, ja kokeile välillä puskuria, ettei kuumu liiaksi.
Jotenkin se poistaa kaiken "paskan", eli siis ikäänkuin polttaa lian pois, ja palauttaa muovin joukossa olevan öljypitoisen aineen pintaan niin, että alkuperäinen väri tulee esiin.
Jos olet kuitenkin käyttänyt jotain vahaa puskuriin lähiaikoina, kannattaa ennen kuumakäsittelyä puskurit pestä liuotin pesulla ja harjalla, sekä lopuksi huuhtoa ja kuivata kunnolla.
Kuumailma puhaltimia saa ihan edullisesti, eli jo noin 15-20 eurolla ihan autotarvikeliikkeistä tai rautakaupoista.- Illo
Hieno homma, täytyy kokeilla kun sai huhuille vahvistusta.
Miinuksena vielä noista mustista vahoista tulee mieleen, että ne tuntuu tekevän puskurit todella sähköisiksi. Ei tarvi autoa kuin vähän liikuttaa niin heti on töhnäkerros päällä!
auto glymin vinyyli aine(ei todellakaan se mitä hyllystä saa) vaan mitä fiksifirmoihin myydään on tosi hyvää.. ja tosiaan se kuumailma puhallin ja sen jälkeen vinyyli aine päälle niin kyllä toimii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013098GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521045Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24791