VAROITUS: S-Market tuplaveloittaa

olkaa tarkkana!

Tutkin tässä eräänä päivänä vähän tarkemmin tiliotettani ja huomasin, että S-Market oli veloittanut täsmälleen saman summan samana päivänä kahteen kertaan. Kyseessä ei ollut maanantai, joten viikonlopulta kerääntyneistä summista ei ollut kyse.

Marssin kauppaan ja he hyvittivätkin virheensä.

Selailin kuitenkin tilihistoriaani pitemmältä ajalta ja huomasin, että S-Market oli veloittanut joinakin päivinä kaksi summaa, joista toinen oli yleensä isompi ja toinen n. 5 eur tai alle. Käyn k.o kaupassa yleensä vain kerran, joten homma haiskahtaa.

Aion tutkia nämä S-Marketin korttilaskutukset suurennuslasin kanssa ja suosittelen muitakin tarkkailemaan mitä kaupat teiltä veloittavat korttiostosten yhteydessä.

13

3799

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin myös..

tästä on jo aikaa, mutta halikon prismassa mulle kävi kerran aivan vastaavasti. ja eikös prismakin ole s-ketjua?

sama ostos oli veloitettu visa electronilla maksaessani kahteen kertaan.
      tarkkailen tiliotteita aika tarkasti ja kun huomasin tapahtuneen, niin soitin pankkiini (sampo).
      siellä ystävällinen asiakaspalvelija poisti duplikaatin samantien ja totesi, ettei tämä nyt ollut ihan ensimmäinen kerta..

• Mam

Eiköhän näissäkin tapauksissa ole käynyt niin, että pankki on veloittanut summan asiakkaan tililtä useampaan kertaan... Kaupasta kuitenkin lähtevät pankkikorttimaksut vain kertaalleen...

• linjavirhe

Vika saattaa olla tiedonsiirrossa, jolloin erä saattaa siirtyä pankkiin veloitettavaksi kahteenkin kertaan, mistä tahansa myymälästä taikka ketjusta taikka kaupasta.
        Mutta tällöin kyllä tulee veloitetuksi kaikkien ostot kahteen kertaan ja erä yleensä korjataankin kerralla.
        Toisaalta saattaa käydä niin, ettei siirto onnistu lainkaan eikä veloitustakaan asiakkaan tililtä siis tapahdu. Nämäkin virheet kyllä täsmäytksissä havaitaan ja veloitus näistä voi tapahtua vaikka viikkojenkin kuluttua alkuperäisestä ostotapahtumasta.

• xxy
        linjavirhe kirjoitti:

Vika saattaa olla tiedonsiirrossa, jolloin erä saattaa siirtyä pankkiin veloitettavaksi kahteenkin kertaan, mistä tahansa myymälästä taikka ketjusta taikka kaupasta.
        Mutta tällöin kyllä tulee veloitetuksi kaikkien ostot kahteen kertaan ja erä yleensä korjataankin kerralla.
        Toisaalta saattaa käydä niin, ettei siirto onnistu lainkaan eikä veloitustakaan asiakkaan tililtä siis tapahdu. Nämäkin virheet kyllä täsmäytksissä havaitaan ja veloitus näistä voi tapahtua vaikka viikkojenkin kuluttua alkuperäisestä ostotapahtumasta.

Näyttää siltä, että varsin laajamittaisesti valuuttaa siirtyy väärään suuntaan. Mikä kaupparyhmittymä tekee parhaiten voittoa....?

• Mam
        xxy kirjoitti:

Näyttää siltä, että varsin laajamittaisesti valuuttaa siirtyy väärään suuntaan. Mikä kaupparyhmittymä tekee parhaiten voittoa....?

On se niin kummaa, kun osa ihmisistä edelleen kuvittelee kauppojen tahallaan tekevän "virheitä" omaksi hyväkseen ja ryöstävän asiakkaita tarkoituksella. Ihan vaan pikku vinkki: KAUPAT EIVÄT TAHALLAAN HUIJAA ASIAKKAITA!!!

Mikäli kaupat esimerkiksi veloittaisivat tahallaan asiakkaiden ostokset kahteen kertaan, tulisi tilitysten kanssa ongelmia... Kaikki ostot katsos kun menevät kirjanpidon kautta. ja Suomen maassa tuo tilintarkastus on aika valvottua puuhaa, eli herättäisi hieman kysymyksiä jos yhtäkkiä näkyisikin hämäriä maksuja tileillä...

Ja katsos kun kauppoja ei yksinkertaisesti kiinnosta huijata asiakasta. Ei todellakaan.

• Korjaantuvatko
        Mam kirjoitti:

On se niin kummaa, kun osa ihmisistä edelleen kuvittelee kauppojen tahallaan tekevän "virheitä" omaksi hyväkseen ja ryöstävän asiakkaita tarkoituksella. Ihan vaan pikku vinkki: KAUPAT EIVÄT TAHALLAAN HUIJAA ASIAKKAITA!!!

Mikäli kaupat esimerkiksi veloittaisivat tahallaan asiakkaiden ostokset kahteen kertaan, tulisi tilitysten kanssa ongelmia... Kaikki ostot katsos kun menevät kirjanpidon kautta. ja Suomen maassa tuo tilintarkastus on aika valvottua puuhaa, eli herättäisi hieman kysymyksiä jos yhtäkkiä näkyisikin hämäriä maksuja tileillä...

Ja katsos kun kauppoja ei yksinkertaisesti kiinnosta huijata asiakasta. Ei todellakaan.

myös liikaa veloitetut ajallaan? Yleensä tulee seurattua omia ostoksia, mutta joku aika sitten oli veloitettu tililtä noin 20, josta mulla ei löytynyt kuittia -en siis muista oonko ostanut vai en. Oon kovasti luottanu siihen ettei ylimääräisiä veloiteta.

• Mam
        Korjaantuvatko kirjoitti:

myös liikaa veloitetut ajallaan? Yleensä tulee seurattua omia ostoksia, mutta joku aika sitten oli veloitettu tililtä noin 20, josta mulla ei löytynyt kuittia -en siis muista oonko ostanut vai en. Oon kovasti luottanu siihen ettei ylimääräisiä veloiteta.

Kannattaa ottaa yhteyttä ko. kauppaan ja pyytää heitä tarkistamaan kuitit. Pankki-/luottokortin numerolla löytyvät kaikki kuitit, jotka olet maksanut ja saat halutessasi niistä kopiot itsellesi...

• mutta en
        Mam kirjoitti:

Kannattaa ottaa yhteyttä ko. kauppaan ja pyytää heitä tarkistamaan kuitit. Pankki-/luottokortin numerolla löytyvät kaikki kuitit, jotka olet maksanut ja saat halutessasi niistä kopiot itsellesi...

kehtaa jos olenkin vaan unohtanut ostaneeni jotain..tyhmää, mutta minkäs teet.

• Mam
        mutta en kirjoitti:

kehtaa jos olenkin vaan unohtanut ostaneeni jotain..tyhmää, mutta minkäs teet.

Kannattaa kehdata,ei siinä ole mitään hävettävää! Itse olen suuren marketin asiakaspalvelussa töissä, ja siellä kohtaamme tällaisia tilanteita aina tasaisin väliajoin. Kukaan ei naura asiakkaalle, vaan tapaus halutaan selvittää niin hyvin kuin mahdollista, myös meidän päässä! Rohkeasti vaan kysymään :)

• mutta
        Mam kirjoitti:

Kannattaa kehdata,ei siinä ole mitään hävettävää! Itse olen suuren marketin asiakaspalvelussa töissä, ja siellä kohtaamme tällaisia tilanteita aina tasaisin väliajoin. Kukaan ei naura asiakkaalle, vaan tapaus halutaan selvittää niin hyvin kuin mahdollista, myös meidän päässä! Rohkeasti vaan kysymään :)

erehdyin kerran kyselemään s-marketissa "noloja":
        Olin tosi väsynyt työviikon jälkeen, mutta erehdyin kuitenkin asioille kotimatkalla -kassalla luulin antaneeni 20 euron setelin myyjälle ja myyjä laittoi setelin kassaan, sitten hän sanoikin että seteli olikin kymmenen euron seteli -minä maksoin kiltisti lisää, mutta asia jäi vaivaamaan, joten kysyin asiakaspalvelusta josko minulle voisi soittaa mikäli kassaan jää ylimääräinen 10. Se ei käynyt vaan halusivat estelyistäni huolimatta selvittää asian heti ja kuuluttivat myyjän paikalle -hän oli jo lähtenyt kassalta, mutta lipas tuotiin asiakaspalvelupisteeseen, jossa se laskettiin eikä ylimääräistä löytynyt.
        Kassat katsoivat minua ja minua nolotti -pyysin anteeksi ko. kassalta, joka oli tullut takaisin ja vaikutti happamalta -lähdin.
        Asioidessani samassa liikkeessä myyjät ovat katsoneet minua, varmasti tapauksen johdosta. Ko. kassa sattui olemaan vielä ulkomaalaisittain suomea puhuva, joten en tiedä minkälaiseksi ihmiseksi minut leimattiin -hävettää vieläkin.
        Luulin tosiaan, että minulla ei ollut kymmenen euron seteleitä -ainoastaan 20.
        Eräs kaverini työskentelee kassana ja haukkuu usein asiakkaita ja kuulemma kaikki inhoavat juuri niitä, jotka luulevat, että heiltä on veloitettu liikaa tms. sitten näistä asiakkaista puhutaan kahvipöydissä ala-arvoiseen sävyyn..

• Anonyymi00011

Minulle eivät ole palauttaneet. 5€ summasta kyse. Jatkossa en asioi kuin Lidl ja k kaupat.

• Anonyymi00012

Ei veloitusta, ei palautusta. Se ylimääräinen katevaraus ei näy palautuksena vaan se varaus on vaan peruttu.

• Anonyymi00013

Itselle käynyt samoin ja pitkällisen reklamaation jälkeen ylimääräinen veloitua palautettiin. Olkaa tarkkoina S-kaupoissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      211
      2088
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1247
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1137
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      986
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      881
    6. Mitä toivot tulevaisuudelta?

😊
      Ikävä
      71
      813
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      34
      688
    Aihe