Huomio huomio

animattiN

Hermannin pellekoulu alkaa.
Mitä muistatte omista lapsuudessa olleita lasten ohjelmia? Tai voihan niitä muistella, mitä olet katsonut omien lapsien kanssa.

52

1742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the-real-nicki

kun minä olin pieni,niin kuin vieläkin.
      Ei ollut meillä telkkaria, ei ollut niin...
      Piti naapuriin mennä, katsomaan uutiset ja sää..
      Nyt tulee katseltua, tom ja jerry ja simpsonit.
      Siinä se vanhuus hupenee :(

• animattiN

nyt jossain vaiheessa katsoit nuorena joitain lasten ohjelmia edes? Taikka lapsiesi kanssa?

• the-real-nicki
        animattiN kirjoitti:

nyt jossain vaiheessa katsoit nuorena joitain lasten ohjelmia edes? Taikka lapsiesi kanssa?

katsoinhan minä..
        lasteni kans,katsoin disney time cartoonnetwork kanavaa..tosin siitä on aikaa
        niitä piirretyja tuli niin kamalasti,etten oikein muista..pippi..oli suosittu ja turtles.

• animattiN
        the-real-nicki kirjoitti:

katsoinhan minä..
        lasteni kans,katsoin disney time cartoonnetwork kanavaa..tosin siitä on aikaa
        niitä piirretyja tuli niin kamalasti,etten oikein muista..pippi..oli suosittu ja turtles.

Nyt taidat ollakkin aika nuori tv katsoja jos ulkolaisia olet vain ketsellut, vai oletko ulkomailla sitten nähnyt noita ohjelmia.

• the-real-nicki
        animattiN kirjoitti:

Nyt taidat ollakkin aika nuori tv katsoja jos ulkolaisia olet vain ketsellut, vai oletko ulkomailla sitten nähnyt noita ohjelmia.

Muutin Suomesta, eikä mene päivääkää, etten katusi sitä !!
        Itse kyllä katselin lasten ohjelmia pienenä, mut yleensä se oli ulko ilma, mikä kiinosti enemmän..hmm.tai olikos se naapurin tyttö :)

• animattiN
        the-real-nicki kirjoitti:

Muutin Suomesta, eikä mene päivääkää, etten katusi sitä !!
        Itse kyllä katselin lasten ohjelmia pienenä, mut yleensä se oli ulko ilma, mikä kiinosti enemmän..hmm.tai olikos se naapurin tyttö :)

Sitä se naapurintyttö voi teettää, jää lapsuusmuistojen ohjelmat näkemättä. Näkee ihan muita juttuja mielessään, kun kohtaa tytön. :)

• tuli kauan, kauan sitten - siinä oli aina tämä Onni-klovni isoine housuineen, eli tutummin "havaiji-kitaran" taitaja Onni Gideon. Muuta en siitä ohjelmasta enää muistakaan. "Mulkosilmä-Helkamasta" sitä katsottiin - mustavalkoisena tietty.

Tosin minulle Onni-klovni oli silloin jostain kumman syystä "Onni-lonni".......!

Tässä tämä, t. MM.

• animattiN

Tuota ohjelmaa en muista ollenkaan vaikka se taitaa olla kuuskyt luvun tuotoksia?

• animattiN

Juttelin ukkoni kanssa niin muistanhan minä kuitenkin tuon ohjelman. Eikös se siinä koko ajan sanonut että "suolaa enemmän suolaa"

• animattiN

• Alien-8

Kun oikein pinnistelin muistiani,löytyihän sieltä Arja-tädin vetämä Pienten piiri,ja Kylli Kosken siveltimellä piirtämiä iltasatuja.

• Alien-8

fakiiri Kronblom:"Suolaa,suolaa,enämpi suolaa":)

• animattiN
        Alien-8 kirjoitti:

fakiiri Kronblom:"Suolaa,suolaa,enämpi suolaa":)

muistan ja sen kasperin mitä pelkäsin ihan kauheesti.

• Pussipuskapiru
        animattiN kirjoitti:

muistan ja sen kasperin mitä pelkäsin ihan kauheesti.

oli vielä aika vanhanakin piirtämässä, hänet muistan, sellanen rauhallisen kiltti ääni josta ei voinu olla pitämättä.

Piirteli hienosti muutamalla viivalla mielnkiintosen ja elävän näköisiä piirroksia siveltimellä.

• animattiN
        Pussipuskapiru kirjoitti:

oli vielä aika vanhanakin piirtämässä, hänet muistan, sellanen rauhallisen kiltti ääni josta ei voinu olla pitämättä.

Piirteli hienosti muutamalla viivalla mielnkiintosen ja elävän näköisiä piirroksia siveltimellä.

Taisi vielä 90 vuotiaanakin jonkun ohjelman tehdä. Vahinko kun hänen ohjelmansa yleensä oli suoria lähetyksiä, niin ei jäänyt montaa niistä jälkipolville näytettäväksi.

• animattiN

noita ihme katkoksia nykyjään noihin vastauksien perään? Ihan niinkuin olisi vastauksia poistettu vai onko ne laitettu samaan aikaan?

• itse en huomaa muuta kun klikatessani "Lähetä viesti", sen jälkeen tavan mukaan pieni viive - ja viesti ilmaantuu ketjuun *jos tekniikka muuten pelaa*

Tarkenna, t. MM.

• animattiN
        Man-of-Mystery kirjoitti:

itse en huomaa muuta kun klikatessani "Lähetä viesti", sen jälkeen tavan mukaan pieni viive - ja viesti ilmaantuu ketjuun *jos tekniikka muuten pelaa*

Tarkenna, t. MM.

Katsos kun avaan keskustelun niin yleensä viestijono on ehjä, mutta nyt se on aina kuin jotenkin katkonainen ja se on muillakin sivuilla sama juttu. Siis jos sefu on kirjoittanut jotain.
        Miten tän nyt kertoisi,,,,
        Viestiketjussa siinä vasemmalla näkyy että on katkos. Vai onkohan tämä nyt vain mun koneen vika?

• animattiN kirjoitti:

Katsos kun avaan keskustelun niin yleensä viestijono on ehjä, mutta nyt se on aina kuin jotenkin katkonainen ja se on muillakin sivuilla sama juttu. Siis jos sefu on kirjoittanut jotain.
        Miten tän nyt kertoisi,,,,
        Viestiketjussa siinä vasemmalla näkyy että on katkos. Vai onkohan tämä nyt vain mun koneen vika?

tuota ketjun pohjana olevaa sini/valkoraidoitusta ja viestien täplien välistä harmaata viivaa - siinä viivassa erottuu kapea valkoinen "katkos" aina "sinipohjaisen" viestin yläreunassa?

Toivottavasti ymmärsit tarkoitukseni, t. MM.

P.S. En äsken ainakaan esim. Huuhaalla huomannut moista.......?

• animattiN

itse en huomaa muuta kun klikatessani "Lähetä viesti", sen jälkeen tavan mukaan pieni viive - ja viesti ilmaantuu ketjuun *jos tekniikka muuten pelaa*

Tarkenna, t. MM.

Jos olet vastannut jollekkin, on vasemmalla oleva viestiviiva ehjä mutta nyt se ei ole, se yksin kertaisesti on poikki.

• animattiN

tuota ketjun pohjana olevaa sini/valkoraidoitusta ja viestien täplien välistä harmaata viivaa - siinä viivassa erottuu kapea valkoinen "katkos" aina "sinipohjaisen" viestin yläreunassa?

Toivottavasti ymmärsit tarkoitukseni, t. MM.

P.S. En äsken ainakaan esim. Huuhaalla huomannut moista.......?

nyt puhumme samasta asiasta. Mistäköhän se johtuu?

• Taikis
        animattiN kirjoitti:

Jos olet vastannut jollekkin, on vasemmalla oleva viestiviiva ehjä mutta nyt se ei ole, se yksin kertaisesti on poikki.

Seriffin tähti on niin suuri ettei se sovi annettuun tilaan.......;) Huomaan myös nuo katkoskohdat.

• animattiN kirjoitti:

nyt puhumme samasta asiasta. Mistäköhän se johtuu?

ja pieni korjaus äskeiseen: tein Huuhaalle yhteen ketjuun testiviestin ja lähetin sen - sama juttu!

En tosiaankaan osaa sanoa, mistä moinen johtuu *helle pehmittänyt jo viestiketjutkin, kait*

Tässä tämä, t. MM.

• animattiN

ja pieni korjaus äskeiseen: tein Huuhaalle yhteen ketjuun testiviestin ja lähetin sen - sama juttu!

En tosiaankaan osaa sanoa, mistä moinen johtuu *helle pehmittänyt jo viestiketjutkin, kait*

Tässä tämä, t. MM.

jokin syyhän siihen tietenkin on. No ei ajatella sitä sit enempää. :)

• animattiN
        Taikis kirjoitti:

Seriffin tähti on niin suuri ettei se sovi annettuun tilaan.......;) Huomaan myös nuo katkoskohdat.

En siis ole ainut joka näkee kummia. Jos se onkin juuri niin kuin sanoit. Nehän on suurentanut tuon merkin.

• Taikis kirjoitti:

kun katsoo tarkkaan, niin tähti ei ole keskellä valkoista tai sinistä pohjaa, vaan vähän "yläkanttiin" - ja aina oman viestini ylä- sekä alareunoissa (valkoinen/sininen) on nuo katkokset.

Mutta hei: mikäs olikaan tämän ketjun varsinainen aihe? Lastenohjelmia muistelemaan vaan!

Terveisin, MM.

• animattiN

Arja-täti joka leikki sen peilin kanssa? "näen paavon, näen kirstin" Tai jotain sinne päin?

• Lonely_Wolf

kuului Kössi-kenguru, Miisu-kissa (tai Miisa). Nämä oli muistaakseni ennen pikkukakkosta. Jouluisin muistan elävästi Histamiini hevosen, saa vielkin hymyn naamalle :).

Harmi, ettei piirretyt ole entisensä, liikaa noita Pokemonien kaltaista Manga-sarjaa :((.

• animattiN
        Lonely_Wolf kirjoitti:

kuului Kössi-kenguru, Miisu-kissa (tai Miisa). Nämä oli muistaakseni ennen pikkukakkosta. Jouluisin muistan elävästi Histamiini hevosen, saa vielkin hymyn naamalle :).

Harmi, ettei piirretyt ole entisensä, liikaa noita Pokemonien kaltaista Manga-sarjaa :((.

katsoin itsekkin joka kerta. Se oli joskus seitkytluvulla.
        En itsekkään pidä mistään pokemonista tai mitä ne nyt onkaan, liikaa väkivaltaa.

• Lonely_Wolf
        animattiN kirjoitti:

katsoin itsekkin joka kerta. Se oli joskus seitkytluvulla.
        En itsekkään pidä mistään pokemonista tai mitä ne nyt onkaan, liikaa väkivaltaa.

ei todellakaan omille pojille viitsi tarjota, ehtivät oppia sitä myöhemminkin (esim. armeijassa).

Nykyään tulee näytettyä noita Disneyn piirrettyjä DVD:ltä. Timon ja Bumpa on nyt in ja puuha-Pete out :). Sivumennen sanottuna tuo isompi pelaa jo pleikkarilla kohtuullisen siveää peliä.

• Pussipuskapiru
        Lonely_Wolf kirjoitti:

Klop klop ja hevonen on pop!

Tosin "The joulukalenteri" muutamia vuosia sitten oli ihan huippu:))

• Lonely_Wolf
        Pussipuskapiru kirjoitti:

Klop klop ja hevonen on pop!

Tosin "The joulukalenteri" muutamia vuosia sitten oli ihan huippu:))

enää seurattua. Jouluisista iloista tonttu toljander jäi myös mieleen, kun sitä perheen pienimmille näytettiin. Naapurissakin asui ihan hänen näköinen mies :).

• Jermu

Se oli aina niin hauska ohjelma. Siinä oppi kaikki niksejä tankeista.

• Pussipuskapiru

ja ihana nalle jotakin..."olen pieni nalle vain pörheä, lasten kanssa leikin vain ..olen pieni nalle vain pullea - lapset mua rakastaa" Mikäs himskatin nalle se taas olikaan, sitä en enää muista.
      Ja tietty pelle Hermanni, ihana pelle joka tykkäs äitykästään ja jostain tyttelistäkin mutta en muista senkään nimeä..
      Kyllä Pikku-kakkonen oli ennen jautaa;))

Ja sitten piirretysitä ne ihanat mutta iänikuiset Samu Sirkan jouluterveiset jotka taitaa jatkua edelleen...joka joulu:)

Nyt joskus oon vilassu jotain ihme Pokemonia ja ihmetelly että tällänenkö malli annetaan nykyajan pikkupenskoille...

• animattiN

sitä ihan vain nalleksi, en meinaan muista minäkään. Pelle Hermannin äiti taisi olla vain juuri tuo äityli taikka äitykkä.
        Näistä nykyajan ohjelmista en pidä minäkään, kun tuntuu että jokaisessa vain tapellaan.
        Onhan niitä toki ihan rauhallisiakin ohjelmia kuten posti Pete.

• Luppakorva!

Luppakoorva minä sain, korvaanii nääs lerputtaaa...

• animattiN
        Luppakorva! kirjoitti:

Luppakoorva minä sain, korvaanii nääs lerputtaaa...

se tuli, joskus ei vain meinaa mikään tulla mieleen.

• Puuha-Peteä?
        animattiN kirjoitti:

sitä ihan vain nalleksi, en meinaan muista minäkään. Pelle Hermannin äiti taisi olla vain juuri tuo äityli taikka äitykkä.
        Näistä nykyajan ohjelmista en pidä minäkään, kun tuntuu että jokaisessa vain tapellaan.
        Onhan niitä toki ihan rauhallisiakin ohjelmia kuten posti Pete.

Tuo posti pete on ihan outo ohjelma?

• animattiN
        Puuha-Peteä? kirjoitti:

nimellä se onkin, no joka tapauksessa se ajaa sitä posti autoa kissansa kanssa. Vai olikohan se niin?

• animattiN
        Puuha-Peteä? kirjoitti:

mites minä nyt koko ajan viljelen tuota han ja hän loppuja.

• ja,,,

Vinku.

• tulee kerrattua

omien lasten kanssa ja sitten vielä lastenlasten. Ei niistä taida eroon päästä koskaan.

• animattiN

ja käytöskukkakin oli joskus ohjelmistossa.

• oli meillä

aikoinaan kova sana!

• animattiN

ohjelma se sellainen oli, ei meinaan yhtään hajua, ainakaan näin äkkiseltään en muista.

• kakkosen yhteydessä
        animattiN kirjoitti:

ohjelma se sellainen oli, ei meinaan yhtään hajua, ainakaan näin äkkiseltään en muista.

tuli n. 10 vuotta sitten.Lapsi ihan sekosi ja kaivoi kaikki tutit esiin ja jammasi täysillä tv:n edessä.

• animattiN
        kakkosen yhteydessä kirjoitti:

tuli n. 10 vuotta sitten.Lapsi ihan sekosi ja kaivoi kaikki tutit esiin ja jammasi täysillä tv:n edessä.

Nyt sitten minulla on sivistyksessä aukko kun en moista muista, mutta on varmaan ollut hyvä ohjelma jos on saanut muksut jammaamaan. :)

• Anelma
        animattiN kirjoitti:

Nyt sitten minulla on sivistyksessä aukko kun en moista muista, mutta on varmaan ollut hyvä ohjelma jos on saanut muksut jammaamaan. :)

niitä lapsuudenaikasia loruja mitä aina hoettiin? Mulla juolahti äsken mieleen kun kissaa hyppyytin sylissä että: körö körö kirkkoon, papin muorin penkkiin..en muista miten se tuosta jatku..:)

• animattiN
        Anelma kirjoitti:

niitä lapsuudenaikasia loruja mitä aina hoettiin? Mulla juolahti äsken mieleen kun kissaa hyppyytin sylissä että: körö körö kirkkoon, papin muorin penkkiin..en muista miten se tuosta jatku..:)

on minulta ihan hukassa. Muistelisin kuinka mummoni ruotsiksi joskus kertoi jotenkin näin.
        "Paakka paakka bulla" ja siihen sekin sitten jää.

• animattiN
        Anelma kirjoitti:

yhden, mutta onkohan se kuitenkin laulu.
        Missä on peukalo, missä on peukalo
        Täällähän minä,,,,,jne.
        Sitten oli joku missä kissa keitti puuroa ja mentiin sormesta toiseen.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      199
      8000
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      100
      3794
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      132
      3674
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      89
      2971
    5. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      148
      2587
    6. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      47
      2496
    7. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      4
      2318
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      142
      2104
    9. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      68
      1564
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      65
      1429
    Aihe