kertokaa te jotka ootte kokeillu ni lisää et onks tullu hyviä tuloksia..?? ite käytän niist tehtyy kasvovettä päivittäin ja iho paranee koko ajan lisää =) jesh vihdoinki!!
Piharatamosta..
11
3306
Vastaukset
- minä itse
Olen lukenut hieman skeptisenä näitä piharatamo-vinkkejä täältä palstalta, mutta googlettamalla löytyy ihan faktatietoakin :
"Ratamon lehdet tai niistä puristettu mehu on tehokasta myös finneihin, kutinaan ja hyönteisten puremiin. Erityisesti kaikenlaisiin kasvien ja pesuaineiden aiheuttamiin ärsytysihottumiin lehdillä on suotuisa vaikutus. Ratamon lehdet sisältävät allantoiinia, joka tehostaa ihosolujen muodostumista ja pehmentää arpikudosta. Kasvin sisältämällä aukubosidi-glykosidilla on bakteereja tuhoava vaikutus."- piik
tiedän kyl noi faktat itekki jo! =) kyselen vaa niiltä jotka on nyt ton villityksen takia lehtiä kokeillu et ovatko he tyytyväisii tuloksiin jos niit on tullu.. ite oon! =)
- ylex
piik kirjoitti:
tiedän kyl noi faktat itekki jo! =) kyselen vaa niiltä jotka on nyt ton villityksen takia lehtiä kokeillu et ovatko he tyytyväisii tuloksiin jos niit on tullu.. ite oon! =)
minähän tästä piharatamosta ekana mainitsinkin..eli oon kokeillu jo kuukauden ajan melkein joka päivä niitä lehtiä olen laittanut finnien päälle ja kyllä ne tehoaa...
- *Dolphin
ylex kirjoitti:
minähän tästä piharatamosta ekana mainitsinkin..eli oon kokeillu jo kuukauden ajan melkein joka päivä niitä lehtiä olen laittanut finnien päälle ja kyllä ne tehoaa...
Onko piharatamo tehonnut sinulle myös aknen jättämiin arpiin?
- ainakin
*Dolphin kirjoitti:
on tehonnut : )
- piik
*Dolphin kirjoitti:
just arpia lähinnä tarkotin ku ei oo finnejä oikeestaa enää.. =)
- *Dolphin
piik kirjoitti:
just arpia lähinnä tarkotin ku ei oo finnejä oikeestaa enää.. =)
Eli tarkoitatko, että tämä ns. kasvovesi on auttanut arpiisi vai piharatamon lehtien laittaminen kasvoille? Millaisia arpia sinulla on? Onko piharatamo auttanut myös kuoppamaisiin arpiin tasoittamalla ihoa vai lähinnä haalentanut punaisia finnien jättämiä jälkiä? Voisitko vielä kerran sanoa, että miten tuota kasvovettä teet =).
Kiitos vastauksista jo etukäteen! - piik
*Dolphin kirjoitti:
Eli tarkoitatko, että tämä ns. kasvovesi on auttanut arpiisi vai piharatamon lehtien laittaminen kasvoille? Millaisia arpia sinulla on? Onko piharatamo auttanut myös kuoppamaisiin arpiin tasoittamalla ihoa vai lähinnä haalentanut punaisia finnien jättämiä jälkiä? Voisitko vielä kerran sanoa, että miten tuota kasvovettä teet =).
Kiitos vastauksista jo etukäteen!ihan varma et kumpi on auttanu enemmän, se et laitoin alus niit lehtiä arpien päälle vai toi kasvovesi mut uskon et molemmat on melko tehokkaita.. ainaki punaset arvet on vaalentunu tai hävinny kokonaa ja ihon pinta on kans tasottunu ja iho tullu pehmeemmäks..
eli teen sen näin:
Otan paljon piharatamon lehtiä (ehkä noin 30) laitan ne korkeeseen muoviastiaan ja survon sauvasekottimella lehdet mössöksi.
Sen jälkee viel puristan lehtiä koska niistä tulee viel sen jälkeen paljon nestettä. Sit kerään tumman nesteen purkkiin ja laimennan sen noin 1:10 kylmällä vedellä. siit voi myös tehä vahvempaa tai laimeempaa jos haluu. ehkä eka vois tehä vähän vahvempaa ja sit myöhempää käyttöö varten laimeeta.. =)
kannattaa ehkä säilyttää jääkaapissa ni säilyy paremmin - Kilppinen
piik kirjoitti:
ihan varma et kumpi on auttanu enemmän, se et laitoin alus niit lehtiä arpien päälle vai toi kasvovesi mut uskon et molemmat on melko tehokkaita.. ainaki punaset arvet on vaalentunu tai hävinny kokonaa ja ihon pinta on kans tasottunu ja iho tullu pehmeemmäks..
eli teen sen näin:
Otan paljon piharatamon lehtiä (ehkä noin 30) laitan ne korkeeseen muoviastiaan ja survon sauvasekottimella lehdet mössöksi.
Sen jälkee viel puristan lehtiä koska niistä tulee viel sen jälkeen paljon nestettä. Sit kerään tumman nesteen purkkiin ja laimennan sen noin 1:10 kylmällä vedellä. siit voi myös tehä vahvempaa tai laimeempaa jos haluu. ehkä eka vois tehä vähän vahvempaa ja sit myöhempää käyttöö varten laimeeta.. =)
kannattaa ehkä säilyttää jääkaapissa ni säilyy paremminOn jo kauan kertonut että aina jos on paise, ajos.. tms. sitä pitää hautoa piharatamolla, koska se "ajaa" sen mädän ulos. Miksei siis sama pätisi finneihin. Täytyypä kerätä niitä ja kokeilla
- ratamoloving
toimii finneihin,
elikkä pari desii vettä kiehuvaksi kattilassa, sitte lisää pari kourallista ratamonlehtiä ja anna hautua tunti. sen jälkee siivilöi lehet pois ja tää neste jääkaappii ja valmista on'.
tai sitte että iha muutama minuuti kiehauttaa ratamonlehtiä kattilassa ja sit finnijen päällee vartiksi tms. auttaa finneihi. - Ei se vitsi o
Itse hoidin nuoruuden aknen kuriin ennen kuin pääsi pahaksi... Piharatamoa, hauteena murskatuista lehdistä.Noin 10 min kerta.
Sopii muuten suuvesiinkin desinfioimaan, ja on saippuantekijällekin kiva kaverikasvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822