rogaine näyttää auttavan

meanman

elikkäs mulla on takana 2 kuukautta rogainen käyttöä. mulla etuhiuksisto oli alkanut ohentua ja hiusraja oli hieman vetäytynyt (tosin erittäin vähän) ja nyt siis kahen kuukauden käytön jälkeen olen jo havainnut että hiusraja on palannut suurinpiirtein enalleen ja vaaleaa hiusta sieltä jonkinverran pukkaa.. etuhiusket ovat tosin vieläki normaalia jonkinverran ohuemmat ja päänahka paistaa vieläkin käpi varsinkin jos yrittää laittaa fledaa pystyyn. mut ihan hyvältä näyttää tähän mennessä ja mää hartaasti toivon et kun jatkan ton aineen käyttöö niin hiukseni palaavat ennalleen.. mulla hiukset alkoivat lähtemään nuorena 18v ja puolivuotta sitä kattelin ja aloitin ton aineen käytön. mää luulen et jos haluu saaha hiustenlähön kuriin nii se hoito kannattaa kyl alottaa mahollisimman äkkiä ku alkaa ilmetä kaljuuntumista.. niin ainaki mää tein ja ainaki tähänmennesssä näyttää ihan hyvältä. onko muita joilla rogaine on auttanu nimeomaan vetätyvään hiusrajaan ja muutenki tohon etuhiuksiston alueelle??

20

12419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua saanut...

Itsellä ollut lapsesta asti "korkea otsa" eli etuhiusraja melko ylhäällä ja epätarkka, mutta päälaen hiukset alkoivat rajusti ohentua 30v. Rogainesta on tullut apu, hiustenlähtö loppui ja paksuus on palannut pääliosan hiuksiin takaisin. Kasvavat myös "normaalisti" pituutta, kun lähtöaikana päässä olevat hiukset olivat ohutta haperoa, joka irtosi ennenkuin oli 5 cm pitkää. Itsellä tuloksia alkoi näkyä selvästi kuitenkin vasta noin vuoden käytön jälkeen. Nyt olen käyttänyt jo kolmatta vuotta, enkä tuotteesta aijo luopua.

• ohimoilla

Mulla kanssa noin kaksi kuukautta takana Rogainen käyttöä. Ohimoille alkaa selvästi kasvaa uutta hiusta ja noin kolme senttiä syvä lovi ohimoilla näyttäisi kasvavan täyteen hiusta. Otsalla ei hiusrajaan näytä vaikuttavan yhtä hyvin, eikä siihen ole uutta hiusta alkanut kasvaa.

• meanman

kun oot niihin loviin laittanu ainetta ja koko hiusrajaan niin kannattaa sen lisäksi pistää sitä koko etuhiuksistoon muutamien senttien alueelle ite ainaki saan 6-7 painalluksella tämän tehtyä ja tulokset ovat hyvät.

• 2-3 vuotta?

Plarasin muutama vuosi sitten lontoonkielisiä keskusteluryhmiä. Siellä tuntui olevan käsityksenä että Rogaine tehoaa 2-3 vuotta. Tämän jälkeen lääkkeen teho hiipuu ja kaljuuntuminen jatkuu.

Päänahka tottuu aineeseen. Taukojen pitäminen saattaisi pidentää vaikutusaikaa?

• Juhana E

Käsittääkseni tuo mitä sanot on totta että ilman gefinaa/propeciaa, Rogaine tehoaa keskimäärin vain tuon 2-3 vuotta.

Se tosin ei johdu siitä että päänahka tottuu aineeseen vaan enemmän siitä että kaljuuntuminen jatkuu koko ajan "salaa" hiusnystyröissä vaikka käyttääkin rogainea. Rogainehan toimii ikään kuin "teholannoitteena" .. mutta kaljuuntuminen jatkuu kokoajan ja lopulta hiusnystyrät ovat niin surkastuneet ettei rogainella enää ole mihin tehota! Tapahtuu siis nopea kaljuuntuminen.
        (tilannetta voisi verrata siihen että yrittää teholannoittaa aavikoituvaa peltoa = sitä voi viljellä hyvin kunnes aavikoituminen on edennyt tarpeeksi pitkälle jolloin mikään lannoite ei enää auta)

Tämä tarkoittaa myös sitä että jos rogainen ohella käyttää myös propeciaa/gefinaa, mitään " aavikoitumista" ei tapahdu ja näin Rogaine saattaa tehota hyvin useita kymmeniä vuosia.

• menaman
        Juhana E kirjoitti:

Käsittääkseni tuo mitä sanot on totta että ilman gefinaa/propeciaa, Rogaine tehoaa keskimäärin vain tuon 2-3 vuotta.

Se tosin ei johdu siitä että päänahka tottuu aineeseen vaan enemmän siitä että kaljuuntuminen jatkuu koko ajan "salaa" hiusnystyröissä vaikka käyttääkin rogainea. Rogainehan toimii ikään kuin "teholannoitteena" .. mutta kaljuuntuminen jatkuu kokoajan ja lopulta hiusnystyrät ovat niin surkastuneet ettei rogainella enää ole mihin tehota! Tapahtuu siis nopea kaljuuntuminen.
        (tilannetta voisi verrata siihen että yrittää teholannoittaa aavikoituvaa peltoa = sitä voi viljellä hyvin kunnes aavikoituminen on edennyt tarpeeksi pitkälle jolloin mikään lannoite ei enää auta)

Tämä tarkoittaa myös sitä että jos rogainen ohella käyttää myös propeciaa/gefinaa, mitään " aavikoitumista" ei tapahdu ja näin Rogaine saattaa tehota hyvin useita kymmeniä vuosia.

onko sulla jotain näyttöä asialle et rogaine tehoaa keskimäärin vaan 2-3 vuotta vai teetkö päätelmän vaan sitä kautta mitä ite oot kokenu ainetta käyttäessäsi?

• Juhana E

Edelleen, tahdon vielä kerran muistuttaa siitä että jos luottaa pelkkään rogaineen, on väistämättä edessä se päivä jolloin paluu todellisuuten tapahtuu ja silloin tippuu korkealta!

Itsekkin käytän toki rogainea ja se todella tehoaa, kunhan muistaa (ja tämän useimmat unohtaa) ettei rogaine oikeasti pureudu itse kaljuuntumisen syyhyn! Jos geneettisesti määräytyy että tulet olemaan kalju, sanotaan 30-kymppisenä niin sä myös TULET olemaan kalju 30-kymppisenä vaikka miten rogaine nyt näyttää tehoavan hyvin!!

Jos haluat saada itsellesi pari vuotta lisäaikaa, hyvä niin. Silloin Rogaine on hyvä.
      Jos tahdot ehkäistä kaljuuntumista hieman pidemmällä tähtäimellä niin käytä hyvä mies Gefinaa! Jos aloitat gefinan käytön vasta siinä vaiheessa kun rogaine lakkaa vaikuttamasta, olet jo liian myöhään liikkeellä.

En yritä pelotella - en vain tahdo että itse lankeat samaan kuin minä. Eli käytin pitkään pelkkää rogainea. Siinä vaiheessa kun vihdoin heräsin ja aloin käyttämään myös gefinaa, oli kaljuuntuminen salaa edennyt koko sen ajan kun olin kuvitellut että Rogaine estää sitä.
      Rogaine estää sitä näkymästä vähän aikaa.

• meanman

eikoo ihan ookoo suunnitelma et vuoden käyttää pelkkää rogainea ja sitten ottaa avuksi gefinan joka on ilmeisesti reseptilääke vai mitä? onko se sit paskaa ku rogainen nettisivuil lukee et rogaine ehkäisee hiustenlähdön niin kauan ku sitä käyttää? mites muuten tuo gefina tehoaa yksistään eli sillain et lopettas sit aikaan rogainen käytön ja käyttäs pelkkää gefinaa??

• Mikko_

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei Gefinakaan vaikuta varsinaisesti kaljuuntumisen syyhyn... Eikä sitäkään käyttämällä "armonaikaa" välttämättä loputtomiin saa, vaan usein kaljuuntuminen jatkuu ajan myötä Gefinan syönnistä riippumatta.

• Tiedonjanoinen
        meanman kirjoitti:

eikoo ihan ookoo suunnitelma et vuoden käyttää pelkkää rogainea ja sitten ottaa avuksi gefinan joka on ilmeisesti reseptilääke vai mitä? onko se sit paskaa ku rogainen nettisivuil lukee et rogaine ehkäisee hiustenlähdön niin kauan ku sitä käyttää? mites muuten tuo gefina tehoaa yksistään eli sillain et lopettas sit aikaan rogainen käytön ja käyttäs pelkkää gefinaa??

Ei kannata turhaan odottaa vuotta, jos olet varma että kyseessä on miestyyppinen kaljuuntuminen. Sinuna tilaisin heti ajan lääkärille, ja pyytäisin finasteridi-reseptiä.

Tässä vielä kaaviokuva eri aineiden vaikutuksista:

http://img220.imageshack.us/img220/6460/file17do.gif

Itse olen käyttänyt finasteridia kuukauden ja tilasin juuri ulkomailta 4 kk:n annoksen minoksidiilia. Jos aineet eivät vaikuta, niin onpahan ainakin yritetty.

• meanman
        Tiedonjanoinen kirjoitti:

Ei kannata turhaan odottaa vuotta, jos olet varma että kyseessä on miestyyppinen kaljuuntuminen. Sinuna tilaisin heti ajan lääkärille, ja pyytäisin finasteridi-reseptiä.

Itse olen käyttänyt finasteridia kuukauden ja tilasin juuri ulkomailta 4 kk:n annoksen minoksidiilia. Jos aineet eivät vaikuta, niin onpahan ainakin yritetty.

mutta eipä mulla köyhällä opiskelijalla oikeen oo varaa ostaan monenlaisia lääkkeitä ku tiukkaa tekee kustantaa tuo rogaine.. ja toisekseen en välttämättä näe edes syytä ostaa gefinaa koska hiukseni näyttävät palaavan ennalleen rogainen avulla ja se taas luultavasti johtuu siitä että kaljuuntumiseni oli hyvin alkuvaiheessa kun alotin hoidon. luultavasti täs jonku vuoden pari päästä otan sitten gefinaa avuksi tai jätän rogainen pois mutta tällä hetkellä en juurikaan näe syytä vahvistaa lääkitystäni ja taloudellinen tilannekkin sen estänee vai minkäverran nää gefinat maksaa?

• Tiedonjanoinen
        meanman kirjoitti:

mutta eipä mulla köyhällä opiskelijalla oikeen oo varaa ostaan monenlaisia lääkkeitä ku tiukkaa tekee kustantaa tuo rogaine.. ja toisekseen en välttämättä näe edes syytä ostaa gefinaa koska hiukseni näyttävät palaavan ennalleen rogainen avulla ja se taas luultavasti johtuu siitä että kaljuuntumiseni oli hyvin alkuvaiheessa kun alotin hoidon. luultavasti täs jonku vuoden pari päästä otan sitten gefinaa avuksi tai jätän rogainen pois mutta tällä hetkellä en juurikaan näe syytä vahvistaa lääkitystäni ja taloudellinen tilannekkin sen estänee vai minkäverran nää gefinat maksaa?

Gefina maksaa about 25 euroa / 30 kpl. Ja kun jaat jokaisen tabletin 1/4-osaan, se riittää siis vähintään 120 päivää (Olettaen että otat joka päivä yhden neljäsosan). Itse vielä pidän joka viides päivä tauon, joten tuo 30 kpl:n paketti riittää vielä vähän kauemmin. Taisin kyllä itse saada kela-korvauksen lääkkeestä, jota ei ilmeisesti yleensä saa.

• mutta jotain kuitenkin
        Mikko_ kirjoitti:

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei Gefinakaan vaikuta varsinaisesti kaljuuntumisen syyhyn... Eikä sitäkään käyttämällä "armonaikaa" välttämättä loputtomiin saa, vaan usein kaljuuntuminen jatkuu ajan myötä Gefinan syönnistä riippumatta.

***Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei Gefinakaan vaikuta varsinaisesti kaljuuntumisen syyhyn... Eikä sitäkään käyttämällä "armonaikaa" välttämättä loputtomiin saa, vaan usein kaljuuntuminen jatkuu ajan myötä Gefinan syönnistä riippumatta.***

Juu, mutta sillä saa kuitenkin sellaiset 5-15 vuotta voitettua lisäaikaa (jos lääke tehoaa toivotulla tavalla).

Ja monet käyttävät sitä sillä periaatteella, että koska se on paras hoito nykyään, niin sitä käytetään ja toivotaan että se tehoaa siihen asti kun jotain parempaa tulee tilalle.

Jos joskus jotain tehokkaampaa keksitään, niin varmaan silloin on parempi aloittaa hoito finasteridin säilyttämien hiusten kanssa kuin täysin kaljun pään kanssa.

Tämä tietysti on arvaus, sillä ainahan on mahdollista, että finasteridin käyttö nyt tavalla tai toisella estäisi vielä keksimättömien, uusien hoitojen käytön tulevaisuudessa. Aika olematon riski, muttei täysin mahdoton kuitenkaan.

Anyways, ennen kuin geneettisesti sopivia täsmälääkkeitä keksitään, minkä tahansa lääkkeen käyttö on lottoamista sen suhteen että tehoaako se vai ei, ja miten se reagoi muiden lääkkeiden kanssa. Finasteridin kanssa "voittosuhde" nyt on melko hyvä kuitenkin.

• Gef
        Tiedonjanoinen kirjoitti:

Moi,

Olen ymmärtänyt ettei Gefinaa kirjoiteta aina. Eli onko lääkärillä velvollisuus kirjoittaa ns. halvempaa lääkettä (vtr Proprecia) jossa on sama vaikuttava aine?. Jos ei niin keskimäärin monellako lääkärilla joutuu käymään ennen kuin tärppää?. Onko esim kokemuksia www.hiukseton.com suosittelemista erikoislääkäreistä, vai onko ne vaan propecian myyntitykkejä?

• gefina-keijo
        Gef kirjoitti:

Moi,

Olen ymmärtänyt ettei Gefinaa kirjoiteta aina. Eli onko lääkärillä velvollisuus kirjoittaa ns. halvempaa lääkettä (vtr Proprecia) jossa on sama vaikuttava aine?. Jos ei niin keskimäärin monellako lääkärilla joutuu käymään ennen kuin tärppää?. Onko esim kokemuksia www.hiukseton.com suosittelemista erikoislääkäreistä, vai onko ne vaan propecian myyntitykkejä?

heidän asiantuntemuskuksesta kaljuuntumiseen en tiedä, mutta helposti sain gefinaa pyytämättä vaikka olen alle 20 , en kerro keltä

• Mielikärki
        mutta jotain kuitenkin kirjoitti:

***Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei Gefinakaan vaikuta varsinaisesti kaljuuntumisen syyhyn... Eikä sitäkään käyttämällä "armonaikaa" välttämättä loputtomiin saa, vaan usein kaljuuntuminen jatkuu ajan myötä Gefinan syönnistä riippumatta.***

Juu, mutta sillä saa kuitenkin sellaiset 5-15 vuotta voitettua lisäaikaa (jos lääke tehoaa toivotulla tavalla).

Ja monet käyttävät sitä sillä periaatteella, että koska se on paras hoito nykyään, niin sitä käytetään ja toivotaan että se tehoaa siihen asti kun jotain parempaa tulee tilalle.

Jos joskus jotain tehokkaampaa keksitään, niin varmaan silloin on parempi aloittaa hoito finasteridin säilyttämien hiusten kanssa kuin täysin kaljun pään kanssa.

Tämä tietysti on arvaus, sillä ainahan on mahdollista, että finasteridin käyttö nyt tavalla tai toisella estäisi vielä keksimättömien, uusien hoitojen käytön tulevaisuudessa. Aika olematon riski, muttei täysin mahdoton kuitenkaan.

Anyways, ennen kuin geneettisesti sopivia täsmälääkkeitä keksitään, minkä tahansa lääkkeen käyttö on lottoamista sen suhteen että tehoaako se vai ei, ja miten se reagoi muiden lääkkeiden kanssa. Finasteridin kanssa "voittosuhde" nyt on melko hyvä kuitenkin.

Pakko kyllä myöntää, että tämä teidän julistama Rogainen 2-3-vuotinen teho kuulostaa mielenkiintoiselta. Onhan mokomaa litkua mainostettukin ylväin leijonakuvin. En toki tarkoita, että mainoksiin pitäisi sokeasti uskoa, mutta eikö lääkeaine tarvitse selvän (huom.pitkäaikaisen)testituloksen, että sitä ylipänsä voi mainostaa moisilla "4/5-toimii-varmasti-osta-pois"-tempauksilla?

Onko kyseessä oikeasti kylmä fakta? Ilman poikkeuksia?

Kysyn tätä pitkälti sen vuoksi, koska en tahdo aloittaa finasteridi-lääkitystä. Mahdolliset haittavaikutukset eivät kuulosta mukavilta, sillä muun muassa libidon aleneminen ei varmasti ilahduttaisi minua eikä tyttöystävääni. Jos Rogaine todella auttaa vain muutaman vuoden, niin en kyllä aio siihen tuhlata rahojani.

Toivotan kuitenkin onnea kaikille, olipa valintanne mikä tahansa.

• nnnnn.
        mutta jotain kuitenkin kirjoitti:

Montako vuotta Rogainea voi käyttää?`IKUISESKIKO?

• sivuvaikutuksia

Onko Rogainella tai sen rinnakkaisversiolla havaittu sivuvaikutuksena rintojen kasvua tai luomien ilmaantumista?

• meanman

mulla ainakaan oo näkyny minkään valtakunnan sivuoireita ku oon rogainee käyttäny ja tulokset paranevat koko ajan.. kun käytön alottaa nii hiuksia lähtee aluksi aika reilusti mutta sehän ei ole sivuoire ja kuuluu asiaa mut nyt on jo selvää parannusta tapahtunut.

• Tiedonjanoinen
        meanman kirjoitti:

mulla ainakaan oo näkyny minkään valtakunnan sivuoireita ku oon rogainee käyttäny ja tulokset paranevat koko ajan.. kun käytön alottaa nii hiuksia lähtee aluksi aika reilusti mutta sehän ei ole sivuoire ja kuuluu asiaa mut nyt on jo selvää parannusta tapahtunut.

Kauanko sulla lähti hiuksia Rogainen käytön aloittamisen jälkeen? Itse olen käyttänyt minoksidiiliä vähän päälle pari viikkoa, ja hiustenlähtö tuntuu kiihtyneen. Tosin lähtevät hiukset ovat lyhyitä ja hentoja, eli irtoaisivat varmaan joka tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2722
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      17
      1720
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1608
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      83
      1031
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe