Olen huomannut, että kirppiksiltä löytyy merkkejä laidasta laitaan. Olen ostellut Salon suurkirppikseltä paljon puoleen lape-hintaan ja ollut tyytyväinen. :)
Postimerkkien hankkiminen
7
2401
Vastaukset
- hinnat
Niin - LaPen ja Norman hinnat ovat aika suolaisia kirpputoreille, sääntönä voi pitää, että 1/3 näiden luetteloiden hinnoista on se mitä kirppareilla tai netissä kannattaa merkeistä maksaa. Tämä sääntö toimii edullisilla merkeillä, hinta alle 10 euroa, kalliit merkit voivat ylittää luettelohinnat, ne ovat aivan merkkikohtaisia asioita.
Mutta yli 50 % luettelohinnasta on rosvousta jos puhe on alle 10 euron merkeistä.
Kauppiaat myyvät 10-30 % halvemmalla kuin luettelossa mainittu hinta on, ja tällöin merkin laadusta on jo hieman parempi takuu, vaikka aitoutus puuttuisikin.- kirppiskävijä
on Manhattanin (Pitkämäenkatu)kirppiksellä keskiosassa paikka jossa myydään tosi halvalla erittäin laadukkaita merkkejä. Suomi pr tub ym sarjoja ja eriä, hinnat ovat n. - 75% luettelosta ja niitä on siellä paljon, on ollut jo pidemmänaikaa ja myyntilaatikot täydentyy koko ajan.
- keräilijä_
kirppiskävijä kirjoitti:
on Manhattanin (Pitkämäenkatu)kirppiksellä keskiosassa paikka jossa myydään tosi halvalla erittäin laadukkaita merkkejä. Suomi pr tub ym sarjoja ja eriä, hinnat ovat n. - 75% luettelosta ja niitä on siellä paljon, on ollut jo pidemmänaikaa ja myyntilaatikot täydentyy koko ajan.
taas Piispanristin kirppiksellä on laajat valikoimat suomea ja ulkomaita kohtuuhintaan.Olen löytänyt vanhoja seteleitäkin 1800-luvulta alkaen.
- tuota
koetappas käydä katsomassa vaikka systeemi.net Sieltä löytyy reaalihinnat normaalimerkeille, mikäli et innostu kilpailemaan jonkun vedättäjän kanssa. Harvinaisuudet voivat nousta jopa luettelohintojen yli, mutta tavallisten ja massamerkkien hinta on 0,1% - 15& luettelohinnoista. Ihan kunnollistakin tavaraa välillä löytyy. Joitakin ammattikauppiaita kannattaa varoa.
- Liina
itse saan postimerkit kirjekavereideni kirjeistä, mulla on n. 50 kirjekaveria :)
- nykyään ole
kuin noita 1-luokan tarramerkkejä ja niihinhän tulee tosi surkeat leimat. Mistäs sitten hankit vanhemmat tyypit ja paremmat leimat?
- Liina
nykyään ole kirjoitti:
kuin noita 1-luokan tarramerkkejä ja niihinhän tulee tosi surkeat leimat. Mistäs sitten hankit vanhemmat tyypit ja paremmat leimat?
En ole kyllä huomannu mitään erilaista leimoissa "vanhoihin" verrattuna. Ja kyllä niitä perinteisiäkin merkkejä on vielä olemassa. Tosin toi tarramerkkien liotus on toisinaan hankalampaa ku tavallisten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708