Nyt **rkele riittää!!!

Tuleva ex VolxWagonisti

Kertokaas S40 Volvon talvi(ym.) ominaisuudet. Jäätyykö lukot, käsijarru ja huohottimet niinkun muissakin autoissa vai onko Volvo vieläkin tehty pohjoismaisiin oloihin???
Nyt on ollu 10-15 raatia pakkasta ja oon kolmepäivää peräkkäin ollu pelastuspartiona kun tuttujen ja kylänmiesten autot on hileessä pitkin tienvarsia. Oma toimii viä suunnilleen ku välillä sulattelee...
Jotenkin vaan tuntuu, että olis merkin vaihdon aika.

78

9420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perin tyytyväinen

      S40 Ollut vuodesta 1997, pelaa moitteetta kelissä kuin kelissä. Juuri viikko sitten palasin viikon lomalta Leviltä. Joka päivä ajettiin, isolla pokalla. Lämmössä riittää, ei huurru ikkunat, kertakaikkiaan loistoauto sekä mukavuus.

      • Tumppi =)

        Tosin nuorempi malli, mutta ei mitään ongelmia ollut.
        Ainoa mikä oli, niin radion antenni jääty, ettei se viimeinen pätkä mennyt sisään, mutta aseöljy auttoi siihenkin =)


      • Mitsuplate

        Mikäs siinä,jos vähään tyytyy...


      • S40 2.0 Automaatti

        tarkenet autossasi. Viime talvena pakkasta 23 ja autoon ei tullut sopivan lämmintä 150 km ajon jälkeenkään. Toisin sanoen ei lämminnyt siihen mennessä niin paljoa että lämpötilansäädintä olis tarvinnut kääntää pienemmälle. Laitoin pahvia nokkaan, joka auttoi sen verran että öljyn lämpötilaa näyttävä ajotietokone totesi sen olevan muutakin kuin "Cold". Kysyin huollossa voiko asialle tehdä jotain, mutta kaveri totesi "tällaisia nää on, mutta on joku näillä lapissakin käynyt" lieneekö kesällä?
        Niin ja tietty muutaman ensikilometrin aikana ei vilkut toimi, mutta eihän niitä talvella tarvita.


      • volvo-freak
        Tumppi =) kirjoitti:

        Tosin nuorempi malli, mutta ei mitään ongelmia ollut.
        Ainoa mikä oli, niin radion antenni jääty, ettei se viimeinen pätkä mennyt sisään, mutta aseöljy auttoi siihenkin =)

        Joo, varmaan jokaiselle tuttu ongelma noi moottoriantennit. Jos niiden hoitaminen unohtuu vähäksi aikaa, niin on kyllä sen verran jumissa (muutenkin kuin jäässä) että uutta antennia saa marssia ostamaan. Kesäkeleillä vähän sentään pärjää niiden kanssa. Lieneekö suola se tekijä, josta pintamateriaali ei isommin tykkää...?


      • Perin tyytyväinen
        S40 2.0 Automaatti kirjoitti:

        tarkenet autossasi. Viime talvena pakkasta 23 ja autoon ei tullut sopivan lämmintä 150 km ajon jälkeenkään. Toisin sanoen ei lämminnyt siihen mennessä niin paljoa että lämpötilansäädintä olis tarvinnut kääntää pienemmälle. Laitoin pahvia nokkaan, joka auttoi sen verran että öljyn lämpötilaa näyttävä ajotietokone totesi sen olevan muutakin kuin "Cold". Kysyin huollossa voiko asialle tehdä jotain, mutta kaveri totesi "tällaisia nää on, mutta on joku näillä lapissakin käynyt" lieneekö kesällä?
        Niin ja tietty muutaman ensikilometrin aikana ei vilkut toimi, mutta eihän niitä talvella tarvita.

        Terveisiä! En tiedä minulla on vm 97 automaatti myös. On lämmin ja kaikinpuolin hyvä vehje.


      • S40 2.0 Automaatti
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Terveisiä! En tiedä minulla on vm 97 automaatti myös. On lämmin ja kaikinpuolin hyvä vehje.

        omani maanantaikappale vai sinulla käynyt hemmetin hyvä tuuri?


      • Perin tyytyväinen
        S40 2.0 Automaatti kirjoitti:

        omani maanantaikappale vai sinulla käynyt hemmetin hyvä tuuri?

        sitten sinulla jotain vialla, esim lämmityslaitteessa, minulla ajoinfolaite näyttää veden lämmön pysyttelevän kovillakin pakkasilla
        86-89 asteen lukemissa. Öljyn lämpö ei nouse näin talviaikaan luettavaksi, siinä muistaakseni on 50 astetta alarajana. Se ettei lapinkeikallakaan ikkuna huurru tai vedä jäähän auttaa kun käyttää ilmastointia päällä.


      • S40 2.0 Automaatti
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        sitten sinulla jotain vialla, esim lämmityslaitteessa, minulla ajoinfolaite näyttää veden lämmön pysyttelevän kovillakin pakkasilla
        86-89 asteen lukemissa. Öljyn lämpö ei nouse näin talviaikaan luettavaksi, siinä muistaakseni on 50 astetta alarajana. Se ettei lapinkeikallakaan ikkuna huurru tai vedä jäähän auttaa kun käyttää ilmastointia päällä.

        mitään ole vialla. No se että ikkunat ei huurru tai jäädy ei vielä tarkoita sitä että autoon tulisi 20 asteen pakkasella sopivan lämmintä (22 astetta) sisälle. Ei minullakaan ikkuna jäässä ole, mutta tuo n.86 astetta ei tunnu riittävän tuottamaan tarpeeksi lämmintä 20 pakkasilla. Omassa autossani ei ole ilmastointia, mutta eihän kompuran pitäisi mennä edes päälle alle nollan lämpötilassa, joten sillä ei muutenkaan luulisi olevan tekemistä tämän asian kanssa.


      • Perin tyytyväinen
        S40 2.0 Automaatti kirjoitti:

        mitään ole vialla. No se että ikkunat ei huurru tai jäädy ei vielä tarkoita sitä että autoon tulisi 20 asteen pakkasella sopivan lämmintä (22 astetta) sisälle. Ei minullakaan ikkuna jäässä ole, mutta tuo n.86 astetta ei tunnu riittävän tuottamaan tarpeeksi lämmintä 20 pakkasilla. Omassa autossani ei ole ilmastointia, mutta eihän kompuran pitäisi mennä edes päälle alle nollan lämpötilassa, joten sillä ei muutenkaan luulisi olevan tekemistä tämän asian kanssa.

        Miksiköhän sinulla ei lämpö riitä, osaathan varmasti käyttää lämppäriä maximaalisesti. Kyllä ilmastointia voi ja ehkä pitääkin käyttää myös pakkasilla. En osaa kuin ihmetellä. Mitähän mieltä toiset ovat nelikymppisten lämmön riittävyydestä?


      • S40 2.0 Automaatti
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Miksiköhän sinulla ei lämpö riitä, osaathan varmasti käyttää lämppäriä maximaalisesti. Kyllä ilmastointia voi ja ehkä pitääkin käyttää myös pakkasilla. En osaa kuin ihmetellä. Mitähän mieltä toiset ovat nelikymppisten lämmön riittävyydestä?

        Kun pakkasta alkaa olla 15 niin lämpötilan säädin on pidettävä ns. "nappulat kaakossa" -asennossa, elikkäs täysillä. Virtausta 75% alas ja loput tuulilasille ettei mene huuruun. Puhallin kakkosella, sillä kolmosella se pitää jo sellaista meteliä ettei sitä kuuntele erkkikään, nelosesta puhumattakaan.


      • S40 2.0 Automaatti
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Miksiköhän sinulla ei lämpö riitä, osaathan varmasti käyttää lämppäriä maximaalisesti. Kyllä ilmastointia voi ja ehkä pitääkin käyttää myös pakkasilla. En osaa kuin ihmetellä. Mitähän mieltä toiset ovat nelikymppisten lämmön riittävyydestä?

        minulla kun tuota jäähdytystä ei autossani ole (on ihan tarpeeksi viileä muutenkin :)) niin mitä hyötyä siitä olisi pakkasella. Silloin ilma on muutenkin kuivenpaa jolloin kosteutta ei juurikaan muodostu. Volvosta en tiedä mutta naapurin audissa ilmastointi menee pois päältä automatic kun ulkolämpötila menee nollaan.


      • on
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Miksiköhän sinulla ei lämpö riitä, osaathan varmasti käyttää lämppäriä maximaalisesti. Kyllä ilmastointia voi ja ehkä pitääkin käyttää myös pakkasilla. En osaa kuin ihmetellä. Mitähän mieltä toiset ovat nelikymppisten lämmön riittävyydestä?

        Juuri tänään ajoin 400 km. Lämpöäkin kyllä 40:ssä riittää. Säädin lämmön 25 C:een ja mittasin ilmastointilaitteen tuottaman lämmön. Mittari näytti 24 C, joten aika nöyrästi tuntuu lämmöntuotto toimivan. Ulkona pakkasta -20 C.


      • dere
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        sitten sinulla jotain vialla, esim lämmityslaitteessa, minulla ajoinfolaite näyttää veden lämmön pysyttelevän kovillakin pakkasilla
        86-89 asteen lukemissa. Öljyn lämpö ei nouse näin talviaikaan luettavaksi, siinä muistaakseni on 50 astetta alarajana. Se ettei lapinkeikallakaan ikkuna huurru tai vedä jäähän auttaa kun käyttää ilmastointia päällä.

        Teillähän voi olla eroja lämmityslaitteissa koska toinen on varustettu ilmastoinnilla ja toinen ei.
        Lämppärin kenno ja evaporaattorihan kulkevat usein samassa paketissa ts. ilmastoinnilla varustetussa vois olla esim. suurempi,tehokkaampi kennosto.


      • VolvoS40
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Miksiköhän sinulla ei lämpö riitä, osaathan varmasti käyttää lämppäriä maximaalisesti. Kyllä ilmastointia voi ja ehkä pitääkin käyttää myös pakkasilla. En osaa kuin ihmetellä. Mitähän mieltä toiset ovat nelikymppisten lämmön riittävyydestä?

        ilman ilmastointiakin kun vaan säätää sen manuaali-ilmastoinnin jutun lämpimälle niin kyllä sieltä lämmintä tulee.


        ettei vaan olisi termostaatti hajoamassa itseltäsi tai joku muu vika? tukkeutunut ilmafiltteri tuulettimessa?


      • skip
        S40 2.0 Automaatti kirjoitti:

        tarkenet autossasi. Viime talvena pakkasta 23 ja autoon ei tullut sopivan lämmintä 150 km ajon jälkeenkään. Toisin sanoen ei lämminnyt siihen mennessä niin paljoa että lämpötilansäädintä olis tarvinnut kääntää pienemmälle. Laitoin pahvia nokkaan, joka auttoi sen verran että öljyn lämpötilaa näyttävä ajotietokone totesi sen olevan muutakin kuin "Cold". Kysyin huollossa voiko asialle tehdä jotain, mutta kaveri totesi "tällaisia nää on, mutta on joku näillä lapissakin käynyt" lieneekö kesällä?
        Niin ja tietty muutaman ensikilometrin aikana ei vilkut toimi, mutta eihän niitä talvella tarvita.

        No vihdoinkin! Meikäläinen on kärsinyt täsmälleen samasta ongelmasta. Työmatkalla (30min) on täysin turha toivoakaan, että kaksivuotias S40 2,0T lämpiäisi edes tyydyttävälle tasolle.

        Bilia vastaa kyselyihin, että tjaa... lienee simmonen tyyppivika. Sviddu, tyyppivika my ass.

        Ikävää haukkua muuten hyvää autoa, mutta lämppäri lienee surkein mitä _milloinkaan_ olen kokenut.


      • S40 2.0 Automaatti
        skip kirjoitti:

        No vihdoinkin! Meikäläinen on kärsinyt täsmälleen samasta ongelmasta. Työmatkalla (30min) on täysin turha toivoakaan, että kaksivuotias S40 2,0T lämpiäisi edes tyydyttävälle tasolle.

        Bilia vastaa kyselyihin, että tjaa... lienee simmonen tyyppivika. Sviddu, tyyppivika my ass.

        Ikävää haukkua muuten hyvää autoa, mutta lämppäri lienee surkein mitä _milloinkaan_ olen kokenut.

        että vika on meikäläisen tuntoaistissa, mutta onneksi joku muukin kuin minä ja vaimoni ollaan lämmityksestä samaa mieltä. Jossain jenkki keskustelupalstalla joku sanoi "it's cool to have a volvo", olen samaa mieltä.


      • S40 2.0 Automaatti
        skip kirjoitti:

        No vihdoinkin! Meikäläinen on kärsinyt täsmälleen samasta ongelmasta. Työmatkalla (30min) on täysin turha toivoakaan, että kaksivuotias S40 2,0T lämpiäisi edes tyydyttävälle tasolle.

        Bilia vastaa kyselyihin, että tjaa... lienee simmonen tyyppivika. Sviddu, tyyppivika my ass.

        Ikävää haukkua muuten hyvää autoa, mutta lämppäri lienee surkein mitä _milloinkaan_ olen kokenut.

        että mun tuntoaistissa on vikaa. Mutta löytyihän joku toinen joka on minun ja vaimoni kanssa samaa mieltä että lämmintä ei tule tarpeeksi, tai ei ainakaan siedettävin keinoin. Pahvi siellä auton nokassa auttoi jonkin verran, mutta leudoilla säillä alkoi lämmöt nousta, joten ei sekään lopullinen ratkaisu ole. Näin joskus jollain jenkkiläisellä keskustelupalstalla jonkun sanovan "it's cool to have a Volvo", olen täysin samaa mieltä.


      • S40 2.0 Automaatti
        S40 2.0 Automaatti kirjoitti:

        että vika on meikäläisen tuntoaistissa, mutta onneksi joku muukin kuin minä ja vaimoni ollaan lämmityksestä samaa mieltä. Jossain jenkki keskustelupalstalla joku sanoi "it's cool to have a volvo", olen samaa mieltä.

        ensin ei tule viestiä ollenkaan, ja sitten kun sen kirjoittaa uusiksi, niin edellinenkin yritys tulee näkyviin. Weird?!?


      • Perin tyytyväinen
        S40 2.0 Automaatti kirjoitti:

        että mun tuntoaistissa on vikaa. Mutta löytyihän joku toinen joka on minun ja vaimoni kanssa samaa mieltä että lämmintä ei tule tarpeeksi, tai ei ainakaan siedettävin keinoin. Pahvi siellä auton nokassa auttoi jonkin verran, mutta leudoilla säillä alkoi lämmöt nousta, joten ei sekään lopullinen ratkaisu ole. Näin joskus jollain jenkkiläisellä keskustelupalstalla jonkun sanovan "it's cool to have a Volvo", olen täysin samaa mieltä.

        Jotain kummaa teidän vehkeissä on kun ei lämpö riitä. Itselläni on S-40 vm. 1997 1.8 Autom.
        Malli Business class ilmastoinnilla. Olen ollut erinomaisen tyytyväinen autoon kaikilta osin. Oletteko pakkasoloissa päässeet vertailemaan muihin nelikymppisiin että tuntuisiko eroa?


      • 850 Tdi STW
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Jotain kummaa teidän vehkeissä on kun ei lämpö riitä. Itselläni on S-40 vm. 1997 1.8 Autom.
        Malli Business class ilmastoinnilla. Olen ollut erinomaisen tyytyväinen autoon kaikilta osin. Oletteko pakkasoloissa päässeet vertailemaan muihin nelikymppisiin että tuntuisiko eroa?

        Mulla on kyllä toiminut moitteetta ja on lämmin.
        Viime talvena -36 pakkasta ja ei leulassa mitään pahveja enkä laita ja silti lämpes normaalisti.


      • Ex-S40 2.0 Automaatti
        Perin tyytyväinen kirjoitti:

        Jotain kummaa teidän vehkeissä on kun ei lämpö riitä. Itselläni on S-40 vm. 1997 1.8 Autom.
        Malli Business class ilmastoinnilla. Olen ollut erinomaisen tyytyväinen autoon kaikilta osin. Oletteko pakkasoloissa päässeet vertailemaan muihin nelikymppisiin että tuntuisiko eroa?

        ja vaihdoin Volvon pois. Sain vielä kohtalaiset välirahat uudempaan autoon. Se ainakin koeajojen perusteella tuntui lämpimältä ja ilmastointikin siinä on vakiona. Ajo-ominaisuudet paranivat kertaheitolla. Moottoritiellä mennään suoraan ilman että kokoajan tarttee pikkasen korjailla. Jarrutkin on tosi tehokkaat. Merkki tosin vaihtui toiseen, mutta sehän on jo ihan toinen juttu.


      • Plääh

        Niin se oli ennen ja niin se on nyt: "pikku" volvot ovat tarkoitettu niille, joilla ei ole varaa oikeisiin volvoihin. Turha siis odottaa korvikkeen käyttäytyvän kuin oikean >;D


    • mese

      Volvo olla paska!! Se olla hyvä traktori pelto..
      muten ihan kökköpaska!!
      hhahahaaaaaa!!

      • BM

        umpi kateellinen joka huonommalla ajaa buahahahaa.
        Tosi asiassa aika surkea tekstiä yritä laajentaa sana varastoasi joka ei näytä paskaa kummempi olevan


      • ....
        BM kirjoitti:

        umpi kateellinen joka huonommalla ajaa buahahahaa.
        Tosi asiassa aika surkea tekstiä yritä laajentaa sana varastoasi joka ei näytä paskaa kummempi olevan

        mites toi oma sanavarastos?...miehet...


    • tero

      Kyllä se jonkinmoinen huolto ja ylläpito on ihan järkevää, lukkoihin rasvaa jne.
      Osta iso volvo ne on suunniteltu pohjolan oloihin, hollannissa ne ei oikein osaa.

      • Volvo omistaja

        Hei

        Minulla on ollut S40 -98 ja yli 30 asteen pakkanen ei ollut ongelma.
        Nykyinen 2002 vuoden V40 eikä ongelmia.
        Käytä lukoissa mielummin aseöljyä kuin huonoja lukkosulia.
        Tuo oli muistaakseni autoliiton vinkki ja se pätee kaikkiin
        autoihin.
        Olen ajanut Volvolla 30 asteen pakkasessa ja mielestäni erittäin
        hyvin toimi.

        -Volvo se kuitenkin on vaikka lapselliset väittää toisin.


      • TK

        Uusi 9-3 äläkä mitään ikivanhaa mopomallia kuin 40-sarja on. Volvolta on tulossa uusi pikkumalli, mutta silti Saab on parempi kaikin puolin. Käy kokeilemassa niin tiedät!

        PS. Samalla vältät naapurin naureskelun!


      • Tuleva ex VolxWagonisti
        TK kirjoitti:

        Uusi 9-3 äläkä mitään ikivanhaa mopomallia kuin 40-sarja on. Volvolta on tulossa uusi pikkumalli, mutta silti Saab on parempi kaikin puolin. Käy kokeilemassa niin tiedät!

        PS. Samalla vältät naapurin naureskelun!

        *ittu Te ootte kyllä toivottomia!!!

        Mielestäni en kysynyt mitään Saappaasta, enkä muistakaan "paremmista" merkeistä. Selvennyksenä Teille sanottakoon, että kyse on VOLVO:sta.


      • Sven-Bertil
        Tuleva ex VolxWagonisti kirjoitti:

        *ittu Te ootte kyllä toivottomia!!!

        Mielestäni en kysynyt mitään Saappaasta, enkä muistakaan "paremmista" merkeistä. Selvennyksenä Teille sanottakoon, että kyse on VOLVO:sta.

        No osta sitten aito ruotsi- Volvo,eikä mitään saatanan mitsun pohjalevylle hollanissa kasattua häkkyrää,äläkä huuda siellä!


      • Volvisti
        Sven-Bertil kirjoitti:

        No osta sitten aito ruotsi- Volvo,eikä mitään saatanan mitsun pohjalevylle hollanissa kasattua häkkyrää,äläkä huuda siellä!

        Kai tiedät, että ainoat Volvot mitä kasataan enää ruotsissa on S80 ja C70 pieni osa V70-sarjaa.

        S40/V40 tehdään siellä hollannissa ja S60 ym. jossain belgiassa.

        joten se siitä aidosta ruotsivolvosta.

        Tuolta voi katsoa jossei usko (myös kiinnostavana yksityiskohtana malesian tehtaat.. millanenkohan olis joku S80 joka on tehty thaimaassa.. :D:D ):

        http://www.autointell.com/european_companies/volvo_cars/volvo-mfg/volvo-car-plants.htm


        puhumattakaan noista luvuista.. katsokaa miten paljon noita halvimpia s40/v40 malleja tehdään!


      • Tuleva ex VolxWagonisti
        Sven-Bertil kirjoitti:

        No osta sitten aito ruotsi- Volvo,eikä mitään saatanan mitsun pohjalevylle hollanissa kasattua häkkyrää,äläkä huuda siellä!

        ...taisin osua heikkoon kohtaan? :)


      • Kasaus
        Volvisti kirjoitti:

        Kai tiedät, että ainoat Volvot mitä kasataan enää ruotsissa on S80 ja C70 pieni osa V70-sarjaa.

        S40/V40 tehdään siellä hollannissa ja S60 ym. jossain belgiassa.

        joten se siitä aidosta ruotsivolvosta.

        Tuolta voi katsoa jossei usko (myös kiinnostavana yksityiskohtana malesian tehtaat.. millanenkohan olis joku S80 joka on tehty thaimaassa.. :D:D ):

        http://www.autointell.com/european_companies/volvo_cars/volvo-mfg/volvo-car-plants.htm


        puhumattakaan noista luvuista.. katsokaa miten paljon noita halvimpia s40/v40 malleja tehdään!

        Tuskin kyse siitä missä kasataan, vaan minkä päälle kasataan? Tuskin sinäkään taloa suolle rakenna.


      • volvo-freak
        Volvo omistaja kirjoitti:

        Hei

        Minulla on ollut S40 -98 ja yli 30 asteen pakkanen ei ollut ongelma.
        Nykyinen 2002 vuoden V40 eikä ongelmia.
        Käytä lukoissa mielummin aseöljyä kuin huonoja lukkosulia.
        Tuo oli muistaakseni autoliiton vinkki ja se pätee kaikkiin
        autoihin.
        Olen ajanut Volvolla 30 asteen pakkasessa ja mielestäni erittäin
        hyvin toimi.

        -Volvo se kuitenkin on vaikka lapselliset väittää toisin.

        Onko niissä autoissa muuten ollut paljon eroa, onko 40-sarja kehittynyt?


      • Volvisti
        Kasaus kirjoitti:

        Tuskin kyse siitä missä kasataan, vaan minkä päälle kasataan? Tuskin sinäkään taloa suolle rakenna.

        Mutta sillä nyt ei ole mitään väliä minkälaisen talon rakentaa suolle kun se kuitenkin uppoaa.

        Volvoissa on vähän sama juttu sillä osat ovat kaikissa melkolailla samanlaisia (paitsi että pienin s40 ja v40 jakaa joitain osia mitsubitshin kanssa ja toisaalta esmes V70 sarjan osista osa on tiettyjä Fordin osia jne), joten ihan sama missä se kootaan kunhan ei ihan apinoita ole tehtaassa.


    • s40

      Eipä ole ongelmia ollut (vm.-01). Tuntuu lämpiävänkin suht.nopeesti. Talvirengasvalinta 195/65/16 suositeltava.

      • volvo-freak

        Varmaan tarkoitit, että 15-tuuman vanteella...? 205/55-16 ei mahdu kunnolla pyörimään 2001-mallissa, joten tuskin mahtuu 195/65/16.


    • Exeex volvo

      Välttää s40:n ongelmat on olla ostamatta sitä tai jos sen on jo ehtinyt tehdä vaihtaa auto pikapikaa esim. uuten Mitsubishi Lanceriin tai Isuzu Bellettiin. Näissä ei tietääkseni ole ollut koskaan mitään talviongelmia. Ja jos autoa pitää tallissa ei ongelmia ole lukkojen kanssa.
      Mikä helvetin idea on muutenkaan ostaa Volvo jos se kerran on niin huono kun kaikki haukkuvat. Tyhmä ei tarvitse olla!!!

    • Wannabe-Volvoilija

      Jos VW:sta vaihdat, niin 40-sarja on menoa ojasta allikkoon. Eihän se ole Volvo vaan mikälie hollannikas!

      60/70/80-sarjat perustuvat Volvon pohjoismaiseen perinteeseen; 40-sarjan taustalla kummittelee yhä joku sukkanauhavetoinen DAF. Eikä sen alustan viritys ole lähellekään kohdallaan. Ei ansaitse Volvon nimeä.

      • V702.4T

        40 sarja on ihan aito volvo. Näillä 40 sarjan arvostelijoilla ei vaikuta olevan mitään käsitystä ko. autosta. Kunhan toistelevat jostain kuulemiaan hokemia.
        Niin, 40 sarjan talviominaisuudet on ihan kohdallaan. Volvomainen aliohjaava ajokäytös, tehokas lämmityslaite, joka pitää ikkunat auki, pissapoika ei jäädy, kunnolliset valopesurit, lukkojen jäätymisestä en tiedä kun itse käytin avainta vain kerran testimielessä muutoin aina kauko-ohjainta, käynnistyy pakkasesta huolimatta. Miinuksena pyöräkotelot keräävät lunta ja ei suksiluukkua.


      • Autoa 2vkoa testannut
        V702.4T kirjoitti:

        40 sarja on ihan aito volvo. Näillä 40 sarjan arvostelijoilla ei vaikuta olevan mitään käsitystä ko. autosta. Kunhan toistelevat jostain kuulemiaan hokemia.
        Niin, 40 sarjan talviominaisuudet on ihan kohdallaan. Volvomainen aliohjaava ajokäytös, tehokas lämmityslaite, joka pitää ikkunat auki, pissapoika ei jäädy, kunnolliset valopesurit, lukkojen jäätymisestä en tiedä kun itse käytin avainta vain kerran testimielessä muutoin aina kauko-ohjainta, käynnistyy pakkasesta huolimatta. Miinuksena pyöräkotelot keräävät lunta ja ei suksiluukkua.

        Jos 40-sarja on aito "Volvo" ja varustettu aidon Volvon talviominaisuuksilla,ei voi muuta sanoa kuin että kauas on Volvo tippunut jonkun 240;sen talviominaisuuksista!


      • volvo-freak
        V702.4T kirjoitti:

        40 sarja on ihan aito volvo. Näillä 40 sarjan arvostelijoilla ei vaikuta olevan mitään käsitystä ko. autosta. Kunhan toistelevat jostain kuulemiaan hokemia.
        Niin, 40 sarjan talviominaisuudet on ihan kohdallaan. Volvomainen aliohjaava ajokäytös, tehokas lämmityslaite, joka pitää ikkunat auki, pissapoika ei jäädy, kunnolliset valopesurit, lukkojen jäätymisestä en tiedä kun itse käytin avainta vain kerran testimielessä muutoin aina kauko-ohjainta, käynnistyy pakkasesta huolimatta. Miinuksena pyöräkotelot keräävät lunta ja ei suksiluukkua.

        Uudemmat ei enää kerää lunta niin paljoa sinne pyöränkoteloon. V40:n (voi olla kaikkien farkkumallisten ongelma) ongelmaksi voidaan mielestäni liian tehoton takalasin lämmitin sekä turhan helposti jäätyvät takalaatikon lukko. Lukko sinällään toimii, mutta kun sitä painiketta ei saa painettua sisälle... Mutta muuten olen kanssasi samaa mieltä, tosin kokemusta omasta V40:stä on vasta 1,5 vuoden ajalta ja 45tkm matkalta.


      • autoilija
        Autoa 2vkoa testannut kirjoitti:

        Jos 40-sarja on aito "Volvo" ja varustettu aidon Volvon talviominaisuuksilla,ei voi muuta sanoa kuin että kauas on Volvo tippunut jonkun 240;sen talviominaisuuksista!

        Volvo 240 ontähän mennessä ainut talvitestin voittanut auto, joka ei edes käynnistynyt ennenkuin tehtiin koneremontti. Oli nääs pöllynnyt kuljetuksessa lunta nokkahihnan väliin ja käynnistäessä meni jako sekaisin ja kone vaurioitui. Että se niistä talviautoista ja talvitestien luotettavuudesta. Suomalainenhan ajattelee, ettei esim amerikkalainen osaa tehdä talviautoa. Monikohan on käynyt katsomassa Kanadan ja Alaskan talvea. On pikkusen eri pakkaset ja lumet kuin meillä.


    • VW

      NO VOLVOHAN ON MAAILMAN NOPEIN TRAKTORI,
      VOLKKARI ON SENTÄÄN AUTO ISOLLA A!!!!!!

      • Jepi

        Volkkari ei ole todellakaan suunniteltu talvea varten. Parilla kaverilla on ollut VW ja kumpikin on valittanut että se jäätyy täysin kun pakkanen menee -20 hujakoille, mutta volvosta ei ole kokemuksia joten sitä en voi kommentoida. Mulla on nyt -91 vuoden corolla eikä mitään ongelmia tämmöisissä pakkasissa (toisin kuin nuo kansan vaunut).


      • A-HA
        Jepi kirjoitti:

        Volkkari ei ole todellakaan suunniteltu talvea varten. Parilla kaverilla on ollut VW ja kumpikin on valittanut että se jäätyy täysin kun pakkanen menee -20 hujakoille, mutta volvosta ei ole kokemuksia joten sitä en voi kommentoida. Mulla on nyt -91 vuoden corolla eikä mitään ongelmia tämmöisissä pakkasissa (toisin kuin nuo kansan vaunut).

        Pari kaveria just joo... Ja niillä on mitkä volkkarit? jotkut -81 kuplat? Kyllä ne varmaan jäätyy ku siihe aikaan tiedetty edes mitä pakkanen on. Kattoo nykypäivän autoja niin ei niistä mikään jäädy vaikka tulis -30 astetta KELVINIÄ!


      • MakeM

        Moikka,

        Itselläni oli vm99 TDi Passat. Kylmempi kuin mikään aiemmista autoistani. Kun oli reilut 20 astetta pakkasta, ei todellakaan tarjennut ajella. Saatikaan että ikkunat olisivat pysyneet sulina.


      • -
        A-HA kirjoitti:

        Pari kaveria just joo... Ja niillä on mitkä volkkarit? jotkut -81 kuplat? Kyllä ne varmaan jäätyy ku siihe aikaan tiedetty edes mitä pakkanen on. Kattoo nykypäivän autoja niin ei niistä mikään jäädy vaikka tulis -30 astetta KELVINIÄ!

        golf III kelvannee nykypäivän autoksi?

        ei nimittäin naurattanut kun jollain ~10asteen pakkasella oven lukko jäätyi, niin ettei ovi mennyt kiinni! Matkaa oli vielä jäljellä vaivaiset pari sataa kilometriä. Mitä tästä opimme? ...ei kannata avata natsipakastimen ovea talvella, jossei ole jo perillä..


      • tdi passat
        MakeM kirjoitti:

        Moikka,

        Itselläni oli vm99 TDi Passat. Kylmempi kuin mikään aiemmista autoistani. Kun oli reilut 20 astetta pakkasta, ei todellakaan tarjennut ajella. Saatikaan että ikkunat olisivat pysyneet sulina.

        omistan tuommosen -99 tdi passatin ja vaikka tiesin/olin kuullut, että lämpöä ei ole liialti talvisaikaan tarjolla, niin hankin ko. auton ihan laadun yms. vuoksi. Ja nyt parin viikon pakkaspäivien jälkeen voin ilokseni todeta, että ikkunat ovat pysyneet täysin sulina eikä lämpöäkään ole ollut liian vähän. Näin ollen taitaa olla ihan vaan kateelliset panettelua tuo Passattien haukkuminen.

        Hyviä pakkaspäivien jatkoa...;)


      • 323
        A-HA kirjoitti:

        Pari kaveria just joo... Ja niillä on mitkä volkkarit? jotkut -81 kuplat? Kyllä ne varmaan jäätyy ku siihe aikaan tiedetty edes mitä pakkanen on. Kattoo nykypäivän autoja niin ei niistä mikään jäädy vaikka tulis -30 astetta KELVINIÄ!

        Paljastit juuri itse amatöörimaisuutesi!!! Vuonna 1981 Kupla ei enää kuulunut Suomen tuontimallistoon. Tosi asia, että Volkkari ei ole talviauto (jäätyvät lukot ja huohotusjärjestelmä 1,4:ssa tai heikko läämmitysteho etenkin TDI:ssä).
        Ongelma on siinä, että sakemannit ei jaksa tänne pohjoiseen vaivautua - Mersun ja Bemun miehiä lukuunottamatta - raakileitaan testaamaan. Lisäksi toi uusien mallien testaus tuntuu jäävän muutenkin kesken...ja jää lopulta asiakkaiden tehtäväksi. Jaappanin pojat paljon tunnollisempia...ne tosiaan tulee parin pohjoismaan takia hiomaan autojansa talveen soveltuvaksi! Ja kyllä nuo pakkasaamut tuntuu erottavan Corollan Golfista. Corolla lähtee pihasta, mutta Volkkari kuski joutuu helposti joukkoliikenteen kuskattavaksi - luonnonsuojelua tämäkin ;)


      • 40 autoa

        N. 40 autoa omistaneena eniten vakavia vikoja on ollut VW-Audi-tuotteissa, samoin niiden huolto on alle kaiken arvostelun. Kallista romurautaa ostaessa ja käyttäessä. Kyllä kaikissa autoissa pikkuharmeja on, mutta kun edellämainituissa paukkuu milloin kone, milloin mikäkin vakava vika tielle jättää. Volvot sentään pelaa, niin aidot kuin Rellu-Volvotkin. Nyky-sakemanneilla ei tee mitään. Sukulaisenkin uusi iso huippukallis Bemu jätti heti uutena anturivian takia tielle. Kivaa yli 100000 euron autossa.


      • 40 autoa
        tdi passat kirjoitti:

        omistan tuommosen -99 tdi passatin ja vaikka tiesin/olin kuullut, että lämpöä ei ole liialti talvisaikaan tarjolla, niin hankin ko. auton ihan laadun yms. vuoksi. Ja nyt parin viikon pakkaspäivien jälkeen voin ilokseni todeta, että ikkunat ovat pysyneet täysin sulina eikä lämpöäkään ole ollut liian vähän. Näin ollen taitaa olla ihan vaan kateelliset panettelua tuo Passattien haukkuminen.

        Hyviä pakkaspäivien jatkoa...;)

        Hah-hah, kyllä hymy voi kohta hyytyä! On näköjään takuuaika jo ohi. Vuoden sisään kun parikin 2000-4000 euron korjauslaskua saat, niin kauankohan kehut! Esim kannenpultit venyy ja vesi lirahtaa mäntien päälle, kansi ja männänrenkaat paukkuu, kivaa olla tiiselivolkkaristi, hekoheko!


      • tdi passat
        40 autoa kirjoitti:

        Hah-hah, kyllä hymy voi kohta hyytyä! On näköjään takuuaika jo ohi. Vuoden sisään kun parikin 2000-4000 euron korjauslaskua saat, niin kauankohan kehut! Esim kannenpultit venyy ja vesi lirahtaa mäntien päälle, kansi ja männänrenkaat paukkuu, kivaa olla tiiselivolkkaristi, hekoheko!

        Taidat vaan olla yksinkertaisesti niin tyhmä kaveri, että et osaa itse huoltaa autoasi. Taidat olla niitä kavereita, jotka ajavat autollaan määräaikaishuollosta toiseen ilman että edes vaivautuu kurkistamaan konepellin alle. Monilta suurilta ongelmilta välttyy kun pitää silmänsä auki ja ns. kuuntelee autoaan.

        Ja sehän on faktaa, että ranskalaiset ovat ainoastaan hyviä lautasella mehevän pihvin kanssa...


      • tdi passat
        40 autoa kirjoitti:

        N. 40 autoa omistaneena eniten vakavia vikoja on ollut VW-Audi-tuotteissa, samoin niiden huolto on alle kaiken arvostelun. Kallista romurautaa ostaessa ja käyttäessä. Kyllä kaikissa autoissa pikkuharmeja on, mutta kun edellämainituissa paukkuu milloin kone, milloin mikäkin vakava vika tielle jättää. Volvot sentään pelaa, niin aidot kuin Rellu-Volvotkin. Nyky-sakemanneilla ei tee mitään. Sukulaisenkin uusi iso huippukallis Bemu jätti heti uutena anturivian takia tielle. Kivaa yli 100000 euron autossa.

        Taidat vaan olla yksinkertaisesti niin tyhmä kaveri, että et osaa itse huoltaa autoasi. Taidat olla niitä kavereita, jotka ajavat autollaan määräaikaishuollosta toiseen ilman että edes vaivautuu kurkistamaan konepellin alle. Monilta suurilta ongelmilta välttyy kun pitää silmänsä auki ja ns. kuuntelee autoaan.

        Ja sehän on faktaa, että ranskalaiset ovat ainoastaan hyviä lautasella mehevän pihvin kanssa...


      • 40autoa
        tdi passat kirjoitti:

        Taidat vaan olla yksinkertaisesti niin tyhmä kaveri, että et osaa itse huoltaa autoasi. Taidat olla niitä kavereita, jotka ajavat autollaan määräaikaishuollosta toiseen ilman että edes vaivautuu kurkistamaan konepellin alle. Monilta suurilta ongelmilta välttyy kun pitää silmänsä auki ja ns. kuuntelee autoaan.

        Ja sehän on faktaa, että ranskalaiset ovat ainoastaan hyviä lautasella mehevän pihvin kanssa...

        No,no! Osakkaana jakelu-ja taksiyhtiössä. Ajanut ja huoltanut autoja yli 40v. Ranskalaisilla ja italialaisilla ajettu ilman suurempia murheita kuluttavaa seka-ajoa yleensä 400-700 tkm. Volkkareitten murheet alkaa 200 tkm jälkeen. Pahin tyyppivika on ns venyvät kannenpultit ja uusissa kannet ei kestä lisätehojen lämpökuormia. Ole vaan onnellinen Passatistasi niin kauan kuin sitä onnea kestää. Joillain kestää, joillain on huonompi tuuri. Kestävää dieseliä VW ei ole vielä tähän mennessä oppinut rakentamaan. Meidän firmoilla on kokemusta yli 10 milj km ja itsellä 2,5 milj km, että oiskohan tuo korva jo kehittynyt kuuntelemaan dieselin raksutusta vai liekö alkanut kuulo heikkenemään, kun jo eläkkeellekin heittivät


      • 40 autoa
        tdi passat kirjoitti:

        Taidat vaan olla yksinkertaisesti niin tyhmä kaveri, että et osaa itse huoltaa autoasi. Taidat olla niitä kavereita, jotka ajavat autollaan määräaikaishuollosta toiseen ilman että edes vaivautuu kurkistamaan konepellin alle. Monilta suurilta ongelmilta välttyy kun pitää silmänsä auki ja ns. kuuntelee autoaan.

        Ja sehän on faktaa, että ranskalaiset ovat ainoastaan hyviä lautasella mehevän pihvin kanssa...

        Teksti otsakkeen "Tyhmä?" alla!


      • vanha mies

        Noin puhuu syvällä asiantuntijan rintaäänellä nuori mies ostettuaan osamaksulla 1. autonsa. Eihän muut voi olla autoja kuin hänen VW. Sanoihan automyyjäkin niin jo kaupassa. Kyllä vuodet ja siperia opettaa, ettei sitä parasta autoa isolla A:lla ole olemassakaan.


      • autokuski
        Jepi kirjoitti:

        Volkkari ei ole todellakaan suunniteltu talvea varten. Parilla kaverilla on ollut VW ja kumpikin on valittanut että se jäätyy täysin kun pakkanen menee -20 hujakoille, mutta volvosta ei ole kokemuksia joten sitä en voi kommentoida. Mulla on nyt -91 vuoden corolla eikä mitään ongelmia tämmöisissä pakkasissa (toisin kuin nuo kansan vaunut).

        Tosi on! VW ei ole nyt eikä ole koskaan ollutkaan talveen sopiva kulkine. Firman Transporteristakin pamahti kaikki öljyt pihalle kesken ajon viime talvena 20 asteen pakkasessa. Syynä ilmeisesti jäätynyt huohotussysteemi. Onneksi tapahtui huoltoaseman kohdalla, niin saatiin yltä päältä öljyinen konehuone pestyksi ja auto huollon ja öljynvaihdon jälkeen kotimatkalle. Onneksi ei oltu korvessa.


      • mustang
        Jepi kirjoitti:

        Volkkari ei ole todellakaan suunniteltu talvea varten. Parilla kaverilla on ollut VW ja kumpikin on valittanut että se jäätyy täysin kun pakkanen menee -20 hujakoille, mutta volvosta ei ole kokemuksia joten sitä en voi kommentoida. Mulla on nyt -91 vuoden corolla eikä mitään ongelmia tämmöisissä pakkasissa (toisin kuin nuo kansan vaunut).

        Turha
        Oikeastaan
        Yrittää
        Ohitusta
        Tällä
        Autolla
        heh heh...corolla.no jippii...


      • MakeM
        tdi passat kirjoitti:

        Taidat vaan olla yksinkertaisesti niin tyhmä kaveri, että et osaa itse huoltaa autoasi. Taidat olla niitä kavereita, jotka ajavat autollaan määräaikaishuollosta toiseen ilman että edes vaivautuu kurkistamaan konepellin alle. Monilta suurilta ongelmilta välttyy kun pitää silmänsä auki ja ns. kuuntelee autoaan.

        Ja sehän on faktaa, että ranskalaiset ovat ainoastaan hyviä lautasella mehevän pihvin kanssa...

        Kerta aletaan mussuttamaan provoista ja kettuiluista, niin tässä hieman faktaa joka nyt ei paljoa tosin volvofoorumille kuulu, mutta silti.

        Omistin passattini kaksi vuotta, mittariin kertyi 200tkm. Hankin auton n. 20tkm ajettuna. Pyrin tekemään jokaisen huollon autooni viimeistään määräaikana, mielellään jopa hieman aiemminkin, joten uskon että huono huolto ei ollut syynä autoani vaivaaviin pikkuongelmiin joita ei saatu kahden vuoden aikana selvitettyä. Tässä hieman listaa joita kohtasin:

        1. Kohtuukylmä ja lämpöä ei saanut lisää
        2. Aikanani hanskalokeron luukku vaihdettiin kolme kertaa
        3. Turbon magneettiventtiili särkyi n. 50tkm välein, onneksi huollossa vuoden takuu joten maksaa piti vain kerran
        4. Turbon happianturi särkyi 100tkm, lasku n. 500e
        5. Kuskin oven sarana vaihdettu n. 60tkm
        6. Kuskin ovessa armoton natina vanhalla sekä uudella saranalla
        7. Alatukivarsien löystymisestä tms muistaakseni johtuen nelipyöräsuuntaus molempina kesinä että auto kulki suoraan, ei ole passatiin tämäkään halpa.

        Mutta huoltohenkilöstöstöstä on vain positiivista kerrottavaa Volkkarilla! Volvon miehillä on vielä paljon oppivuosia edessään! Hyvä huolto onkin ainoa mitä volkkariajoilta kaipaan!


      • MakeM
        MakeM kirjoitti:

        Kerta aletaan mussuttamaan provoista ja kettuiluista, niin tässä hieman faktaa joka nyt ei paljoa tosin volvofoorumille kuulu, mutta silti.

        Omistin passattini kaksi vuotta, mittariin kertyi 200tkm. Hankin auton n. 20tkm ajettuna. Pyrin tekemään jokaisen huollon autooni viimeistään määräaikana, mielellään jopa hieman aiemminkin, joten uskon että huono huolto ei ollut syynä autoani vaivaaviin pikkuongelmiin joita ei saatu kahden vuoden aikana selvitettyä. Tässä hieman listaa joita kohtasin:

        1. Kohtuukylmä ja lämpöä ei saanut lisää
        2. Aikanani hanskalokeron luukku vaihdettiin kolme kertaa
        3. Turbon magneettiventtiili särkyi n. 50tkm välein, onneksi huollossa vuoden takuu joten maksaa piti vain kerran
        4. Turbon happianturi särkyi 100tkm, lasku n. 500e
        5. Kuskin oven sarana vaihdettu n. 60tkm
        6. Kuskin ovessa armoton natina vanhalla sekä uudella saranalla
        7. Alatukivarsien löystymisestä tms muistaakseni johtuen nelipyöräsuuntaus molempina kesinä että auto kulki suoraan, ei ole passatiin tämäkään halpa.

        Mutta huoltohenkilöstöstöstä on vain positiivista kerrottavaa Volkkarilla! Volvon miehillä on vielä paljon oppivuosia edessään! Hyvä huolto onkin ainoa mitä volkkariajoilta kaipaan!

        Äskeisestä unohtui ehkä pahiten käyttöä riivaava vika, lukot! Kuskin oven lukkopesä vaihdettiin kerran. Siitä huolimatta keskuslukitus reistaili vähänväliä, kun käänsit ovet lukkoon niin kuskin ovi ok, muut lukot 5s kuluttua pompsahtivat takaisin auki :) kohtuullisen rasittava vika.. tulet kaupasta ja ovet onkin taas auki.. automaattisesti!


      • exVW
        MakeM kirjoitti:

        Kerta aletaan mussuttamaan provoista ja kettuiluista, niin tässä hieman faktaa joka nyt ei paljoa tosin volvofoorumille kuulu, mutta silti.

        Omistin passattini kaksi vuotta, mittariin kertyi 200tkm. Hankin auton n. 20tkm ajettuna. Pyrin tekemään jokaisen huollon autooni viimeistään määräaikana, mielellään jopa hieman aiemminkin, joten uskon että huono huolto ei ollut syynä autoani vaivaaviin pikkuongelmiin joita ei saatu kahden vuoden aikana selvitettyä. Tässä hieman listaa joita kohtasin:

        1. Kohtuukylmä ja lämpöä ei saanut lisää
        2. Aikanani hanskalokeron luukku vaihdettiin kolme kertaa
        3. Turbon magneettiventtiili särkyi n. 50tkm välein, onneksi huollossa vuoden takuu joten maksaa piti vain kerran
        4. Turbon happianturi särkyi 100tkm, lasku n. 500e
        5. Kuskin oven sarana vaihdettu n. 60tkm
        6. Kuskin ovessa armoton natina vanhalla sekä uudella saranalla
        7. Alatukivarsien löystymisestä tms muistaakseni johtuen nelipyöräsuuntaus molempina kesinä että auto kulki suoraan, ei ole passatiin tämäkään halpa.

        Mutta huoltohenkilöstöstöstä on vain positiivista kerrottavaa Volkkarilla! Volvon miehillä on vielä paljon oppivuosia edessään! Hyvä huolto onkin ainoa mitä volkkariajoilta kaipaan!

        Huollon ystävällisyys ja mukavuus on korjaamokohtainen ja henkilöstä kiinni. Se ei kuitenkaan takaa, että auto on todella huollettu. Sinunkin autosi, niinkuin usea muukin Volkkari ja Audi on saanut valohoitohuoltoa. Sarananvaihtokin johtuu yksinkertaisesti saranoitten huoltamattomuudesta. Kuivana äänettömästi toimivia saranoita on harvassa autossa.


    • Fiat-mies

      Minulla on Fiat Regata vuodelta 85. Aina on toiminut talvellakin moitteetta, ja lämpöä riittää ja ikkunat pysyvät auki.

      • 40 autoa

        Fiatissa on todennäköisesti yksi parhaista hinta-laatusuhteista nykyisin. 7 Fiiua on 2.- tai3.-autona perheessämme ollut ja vain kerran on hall-anturin johdon murtuminen tielle jättänyt. Suomessa on ihmeelliset auton arvostukset. Kun ostaa vähän käytetyn Fiiun, saa parhaan vastineen rahalleen. Fiatin tuotehan oli paras ja toimintavarmin F1:ssäkin. Ajakoot "saksapaskoilla" lompakkonsa tyhjäksi, kellä varaa on! Eihän niissä ole mitään luonnettakaan. Kehitysmaasiirtolaisten kasaamia virityksiähän ne. Eihän sakemanni ite oo tehdastyötä tehnyt vuosikymmeniin.


      • 960 POWER
        40 autoa kirjoitti:

        Fiatissa on todennäköisesti yksi parhaista hinta-laatusuhteista nykyisin. 7 Fiiua on 2.- tai3.-autona perheessämme ollut ja vain kerran on hall-anturin johdon murtuminen tielle jättänyt. Suomessa on ihmeelliset auton arvostukset. Kun ostaa vähän käytetyn Fiiun, saa parhaan vastineen rahalleen. Fiatin tuotehan oli paras ja toimintavarmin F1:ssäkin. Ajakoot "saksapaskoilla" lompakkonsa tyhjäksi, kellä varaa on! Eihän niissä ole mitään luonnettakaan. Kehitysmaasiirtolaisten kasaamia virityksiähän ne. Eihän sakemanni ite oo tehdastyötä tehnyt vuosikymmeniin.

        Sähän nää jutut selvästikkin tiedät...kumma juttu kun Fiatilla katsatusviranomaisten mukaan (rekistäristäpoistumistilasto löytyy Tuulilasin Käytetyt-special numbasta 10B/2001)yksi lyhyemmistä käyttöiästä...

        Ko.tilastossa pitkäikäisin automerkki on "kehitysmaasiirtotyöläisten" valmistama Mercedes-Benz,toiseksi pisinikä oli muualla Volvo-merkkisellä autolla.

        Suomessa auton arvostus perustuu käyttäjäkokemuksiin,ei mielikuviin,joita sulla tuntuu kyllä riittävän,ja aika valheellisia sellaisia!


      • 40 auton jälkeen Viat:tiin!
        40 autoa kirjoitti:

        Fiatissa on todennäköisesti yksi parhaista hinta-laatusuhteista nykyisin. 7 Fiiua on 2.- tai3.-autona perheessämme ollut ja vain kerran on hall-anturin johdon murtuminen tielle jättänyt. Suomessa on ihmeelliset auton arvostukset. Kun ostaa vähän käytetyn Fiiun, saa parhaan vastineen rahalleen. Fiatin tuotehan oli paras ja toimintavarmin F1:ssäkin. Ajakoot "saksapaskoilla" lompakkonsa tyhjäksi, kellä varaa on! Eihän niissä ole mitään luonnettakaan. Kehitysmaasiirtolaisten kasaamia virityksiähän ne. Eihän sakemanni ite oo tehdastyötä tehnyt vuosikymmeniin.

        Ihminen ,jolla ollut 40 autoa,ja päätyy sitten Fiattiin on kyllä aika erikoinen tapaus!Mitähän ne muut on olleet?


      • Aamen

        Paljonko ajat ko.pyydyksellä vuodessa 5000-6000km?Vai vähemmän...


      • 40 autoa
        960 POWER kirjoitti:

        Sähän nää jutut selvästikkin tiedät...kumma juttu kun Fiatilla katsatusviranomaisten mukaan (rekistäristäpoistumistilasto löytyy Tuulilasin Käytetyt-special numbasta 10B/2001)yksi lyhyemmistä käyttöiästä...

        Ko.tilastossa pitkäikäisin automerkki on "kehitysmaasiirtotyöläisten" valmistama Mercedes-Benz,toiseksi pisinikä oli muualla Volvo-merkkisellä autolla.

        Suomessa auton arvostus perustuu käyttäjäkokemuksiin,ei mielikuviin,joita sulla tuntuu kyllä riittävän,ja aika valheellisia sellaisia!

        Mistäköhän "960" oli puhe! Absoluuttinen laatu on ihan eri asia kuin hinta/laatusuhde. Rollssi kestää varmaan kauemmin kuin taksi-Mersu tai Volvo. Fiat on halvimman luokan käyttöpirssi, jolla kansa siirtyy paikasta toiseen. Useimpien liikkumistarve täyttyy sillä ja Fiat täyttää sen tarpeen hyvin ja edullisesti. Esim Volvo 960:n kilometri- ja vuosihinta on niin korkea, ettei auto anna mitään vastinetta tälle rahalle,ei edes sitä laatua. Volvoilla (myös 960) olen ajanut 0,5 milj km, yhteensä olen ajanut 2,5 milj km. Omassa käytössäni on ollut yli 40 autoa, ja jos siihen lisätään perheeni ja firmojeni autot, niitä tullee liki sata ja kilometrejä yli 10 miljoonaa. Riittäisikö "960 powerille" käyttäjäkokemuksiksi yli 40 ammattiajovuoden ohella.


      • 40 autoa
        40 auton jälkeen Viat:tiin! kirjoitti:

        Ihminen ,jolla ollut 40 autoa,ja päätyy sitten Fiattiin on kyllä aika erikoinen tapaus!Mitähän ne muut on olleet?

        Matka-ajossa ja taksikäytössä on eri vehkeet kuin esim vaimolla 2km:n työ- ja kauppamatkalla. Eli meillä on noita vehkeitä eri tarkoituksiin ja erilaisille käyttömäärille. Tavaranliikutteluunkin on ihka omat vempaimet. Euroopassa liikkuu tavaraa muuten eniten Fiatin itse tai sen yhteistyökumppanien valmistamilla vehkeillä. Siellä ei montaa nyyttiä Mersun kyydissä kulje. Sakemannikin on sen verran hyvä laskemaan, että vähiin jää mersu- ja volvokilometrit. Joten vasta kortin saaneet vauva-asiantuntijat pysykäähän nahoissanne!


      • Fiat-mies

        Kun nyt kerran tulin aloittaneeksi juttua Fiatista, ja joku tuossa edellä puhui Fiatin hintalaatusuhteesta ja joku kysäisi paljonko autollani ajan, niin pistänpä nyt hieman jatkoa juttuun.

        Autollani on siis ikää jo 17 vuotta, ajokilometrejä takana n. 223 tuhatta. Ostin autoni vuonna 1995, olen sen kolmas omistaja. Kilometrejä siinä oli tuolloin n. 180 tuhatta. Vuosittain en tällä autolla aja kuin ehkä n. 3000 km (talviauto). Suurin ongelma autossa on ollut ruoste, johtuen paljolti siitä, ettei sille selvästikään ole ruostesuojauksia tehty omistajien toimesta, ja ulkona se on seissyt varmaan koko ikänsä.

        Kahdesti kyseinen auto on minut tien päälle jättänyt. Ensimmäisellä kerralla laturista loppui hiilet (oma tyhmyys kun en tajunnut ajoissa), ja toisella kertaa laturista hajosi sitten jotain muuta. Osat, joita olen joutunut muutoin vaihtamaan ovat olleet normaaleja kulutusosia, joita noilla kilometreillä joutuu vaihtamaan jokaiseen autoon. Auto oli ostettaessa suorastaan naurettavan halpa (alle 6000mk), ja osat ovat todella edullisia muiden autojen vastaaviin verrattuna.

        Auto on hyvä ajaa, lämpöä kovillakin pakkasilla, ikkunat pysyvät sulina. Luotettavuus on myös hyvää luokkaa, kuten mainitsin vain kulutusosia on tarvinnut vaihdella (jos ei lasketa ruostekorjauksia). Auto jopa seisoi yhden vuoden porukoitten mökillä metsässä, ja lähti sen jälkeen ensimmäisellä yrittämällä käyntiin, ja päälle ajoin sillä vielä 800km:n matkan kotiin, ilman ongelmia.

        Eipä ole ollut tarvetta sitä vaihtaa muuhun autoon. Ja vielä noista tilastoista autojen kestosta. Mitä luulette, onko autojen pidolla jotain eroa, jos kysymyksessä on 300 tmk:n mersu tai 80tmk:n Fiatti? Ja vaikuttaako käytetyn auton romuttamollevientikynnykseen sen arvo (mersujen ja Fiattien hinnat kun ovat pikkuisen eri luokkaa käytettynäkin)? Itse olen sitä mieltä, että tyhmät, joilla ei ole rahalleen parempaakaan käyttöä ostavat mersuja.


      • Tommi
        40 autoa kirjoitti:

        Mistäköhän "960" oli puhe! Absoluuttinen laatu on ihan eri asia kuin hinta/laatusuhde. Rollssi kestää varmaan kauemmin kuin taksi-Mersu tai Volvo. Fiat on halvimman luokan käyttöpirssi, jolla kansa siirtyy paikasta toiseen. Useimpien liikkumistarve täyttyy sillä ja Fiat täyttää sen tarpeen hyvin ja edullisesti. Esim Volvo 960:n kilometri- ja vuosihinta on niin korkea, ettei auto anna mitään vastinetta tälle rahalle,ei edes sitä laatua. Volvoilla (myös 960) olen ajanut 0,5 milj km, yhteensä olen ajanut 2,5 milj km. Omassa käytössäni on ollut yli 40 autoa, ja jos siihen lisätään perheeni ja firmojeni autot, niitä tullee liki sata ja kilometrejä yli 10 miljoonaa. Riittäisikö "960 powerille" käyttäjäkokemuksiksi yli 40 ammattiajovuoden ohella.

        Mitä enemmän juttujasi luen tulen vain vakuuttuneemmaksi ettet ole tainnut omistaa yhtään autoa.


      • 960 POWER
        Fiat-mies kirjoitti:

        Kun nyt kerran tulin aloittaneeksi juttua Fiatista, ja joku tuossa edellä puhui Fiatin hintalaatusuhteesta ja joku kysäisi paljonko autollani ajan, niin pistänpä nyt hieman jatkoa juttuun.

        Autollani on siis ikää jo 17 vuotta, ajokilometrejä takana n. 223 tuhatta. Ostin autoni vuonna 1995, olen sen kolmas omistaja. Kilometrejä siinä oli tuolloin n. 180 tuhatta. Vuosittain en tällä autolla aja kuin ehkä n. 3000 km (talviauto). Suurin ongelma autossa on ollut ruoste, johtuen paljolti siitä, ettei sille selvästikään ole ruostesuojauksia tehty omistajien toimesta, ja ulkona se on seissyt varmaan koko ikänsä.

        Kahdesti kyseinen auto on minut tien päälle jättänyt. Ensimmäisellä kerralla laturista loppui hiilet (oma tyhmyys kun en tajunnut ajoissa), ja toisella kertaa laturista hajosi sitten jotain muuta. Osat, joita olen joutunut muutoin vaihtamaan ovat olleet normaaleja kulutusosia, joita noilla kilometreillä joutuu vaihtamaan jokaiseen autoon. Auto oli ostettaessa suorastaan naurettavan halpa (alle 6000mk), ja osat ovat todella edullisia muiden autojen vastaaviin verrattuna.

        Auto on hyvä ajaa, lämpöä kovillakin pakkasilla, ikkunat pysyvät sulina. Luotettavuus on myös hyvää luokkaa, kuten mainitsin vain kulutusosia on tarvinnut vaihdella (jos ei lasketa ruostekorjauksia). Auto jopa seisoi yhden vuoden porukoitten mökillä metsässä, ja lähti sen jälkeen ensimmäisellä yrittämällä käyntiin, ja päälle ajoin sillä vielä 800km:n matkan kotiin, ilman ongelmia.

        Eipä ole ollut tarvetta sitä vaihtaa muuhun autoon. Ja vielä noista tilastoista autojen kestosta. Mitä luulette, onko autojen pidolla jotain eroa, jos kysymyksessä on 300 tmk:n mersu tai 80tmk:n Fiatti? Ja vaikuttaako käytetyn auton romuttamollevientikynnykseen sen arvo (mersujen ja Fiattien hinnat kun ovat pikkuisen eri luokkaa käytettynäkin)? Itse olen sitä mieltä, että tyhmät, joilla ei ole rahalleen parempaakaan käyttöä ostavat mersuja.

        Mitäs pirua se Mersu tähän kuuluu,tää kirjoituksesi on Volvo-palstalla tahvo!
        Ja mihinkähän verrattuna se sun Fiiuussi on "hyvä ajaa".
        Ja vielä tähän loppuun;Paljonkohan luulet olevan eroa ajetuilla kilometreillä,jollain Fiatilla tahi isolla Volvolla tai vaikka nyt sitten sillä Mersulla tuon ikäisenä..
        Sä oot kyllä aika huvittava tapaus!


      • Fiat-mies
        960 POWER kirjoitti:

        Mitäs pirua se Mersu tähän kuuluu,tää kirjoituksesi on Volvo-palstalla tahvo!
        Ja mihinkähän verrattuna se sun Fiiuussi on "hyvä ajaa".
        Ja vielä tähän loppuun;Paljonkohan luulet olevan eroa ajetuilla kilometreillä,jollain Fiatilla tahi isolla Volvolla tai vaikka nyt sitten sillä Mersulla tuon ikäisenä..
        Sä oot kyllä aika huvittava tapaus!

        Teinipojalta kyllä kuulostat. Vaikuttaa vähän siltä, että ainoa asia mitä itse autolle osaisit tehdä on laittaa bensaa tankkiin (jos nyt sitäkään). Tuon mersun olit kyllä sinä itse tuonut mukaan tähän keskusteluun jo tuolla aiemmin selittämällä käyttöikätilastoja. Halusin vain kiinnittää huomion siihen, että tilastot ovat vain tilastoja. Auton käyttöikään todellakin vaikuttaa sen hinta, ja sen arvostus. Ja arvostus taas ei aina näytä kaikilla pohjaavan tosiasiohin.

        Siinä vaiheessa kun rahoille on parempaakin käyttöä, kuin joku statussymboli, on vähän laskeskeltava paljonko rahoilleen saa vastinetta autoa ostaessaan (tämähän juuri se hinta/laatu-suhde, jota et tunnu ymmärtävän). Veikkaanpa, että kun 960:lläsi (tai ehkä se on isäsi auto) on ikää 17 vuotta ja takana yli 200tkm, jos silloin laskettaisiin hintaa kilometreille niin Fiattini voittaisi tämän vertailun ylivoimaisesti. Ensinnäkin jo autojen hinnoissa on valtava ero, samoin osien hinnoissa. Ja kuten sanoin ei Fiattiini ole loppujen lopuksi kovin suuria remontteja tarvinnut tehdä.

        Mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, niin väitteeni Fiatin hyvistä ajo-ominaisuuksista pohjaavat tosiasioihin. Ohjaustuntuma on hyvä, auto on kokoisekseen vakaa kaikissa Suomen teillä sallituissa nopeuksissa (takapään lehtijousitus saattaa aiheuttaa pientä tuijausta äkillisillä ohjausliikkeillä suurissa nopeuksissa, mutta niinhän se aiheuttaa monissa muissakin autoissa), moottori vastaa kokoisekseen ja ikäisekseen todella hyvin, vaihteet menevät päälle kuten pitääkin. Tietenkin tähän kohtaan on mainittava, että minulla on ajokokemusta myös 760:llä Volvoilla jotka kyllä suuremmissa nopeuksissa pesivät Fiattini ajo-ominaisuuksillaan, mutta jälleen on muistettava, että Suomen teillä periaatteessa saa ajaa parhaimmillaan vain 120:ä.

        Autot ovat minulle harrastus, samoin kuin monille ystävilleni, joten jotain niistä kyllä uskaltaisin väittää tietäväni. Loppuun vielä maininta, että ainakin vanhemmat Volvot (vielä 200- ja 700-sarjalaiset) olivat todella laadukkaita, kestäviä autoja. Porukoillani oli 760 GLE, joka oli poisvaihtohetkellä toistakymmentä vuotta vanha, ja mittarissa olii lähemmäs 400tkm. Autossa ainut mikä oli pehmennyt oli kuskin penkki. Ehkä lujin auto, mitä olen nähnyt. Kuitenkin tällä autolla ja Fiatilla oli jonkin verran hintaeroa. Myös osien hintaero oli pöyristyttävä. Joten kilometrit kyllä Fiiulla tässäkin tapauksessa tulivat halvemmiksi.


      • Nörteille
        Tommi kirjoitti:

        Mitä enemmän juttujasi luen tulen vain vakuuttuneemmaksi ettet ole tainnut omistaa yhtään autoa.

        Jos olet tuota mieltä,"Tommi", niin oma on häpeesi. Kerrankin olisi nörteillä tilaisuus tentata todellisia kokemuksia ja tietoa, mutta jos ei "viisaille" herroille kelpaa, niin olkoot. Onhan mutu-tiedon varassa eläminen ihan mielenkiintoista. Ehkä sinäkin olet joitain kokemuksia rikkaampi 40 ajovuoden jälkeen.


      • 40 autoa
        960 POWER kirjoitti:

        Mitäs pirua se Mersu tähän kuuluu,tää kirjoituksesi on Volvo-palstalla tahvo!
        Ja mihinkähän verrattuna se sun Fiiuussi on "hyvä ajaa".
        Ja vielä tähän loppuun;Paljonkohan luulet olevan eroa ajetuilla kilometreillä,jollain Fiatilla tahi isolla Volvolla tai vaikka nyt sitten sillä Mersulla tuon ikäisenä..
        Sä oot kyllä aika huvittava tapaus!

        "Murkkujen" uho on uskomaton, pitäisi jättää omaan arvoonsa, mutta kun ei ole muutakaan tekemistä, niin vastataan niistä ajo-ominaisuuksistasi. Saat ottaa isäsi 960-Volvon ja valita minulle halvimman löytämäsi katsastuskuntoisen etuveto- Fiatin. Sitten saat valita muutaman kilometrin mittaisen talvisen pikkutien pikataipaleeksi. Uskallan väittää, että minä eläkepappa pesen sinut Volvoinesi mennen-tullen kyseisellä pätkällä. Siinä sinulle näyte ajo-ominaisuuksista.


      • 40 autoa
        960 POWER kirjoitti:

        Mitäs pirua se Mersu tähän kuuluu,tää kirjoituksesi on Volvo-palstalla tahvo!
        Ja mihinkähän verrattuna se sun Fiiuussi on "hyvä ajaa".
        Ja vielä tähän loppuun;Paljonkohan luulet olevan eroa ajetuilla kilometreillä,jollain Fiatilla tahi isolla Volvolla tai vaikka nyt sitten sillä Mersulla tuon ikäisenä..
        Sä oot kyllä aika huvittava tapaus!

        "Murkkujen" uho on uskomaton. Pitäisi jättää omaan arvoonsa, mutta kun ei ole mitään muutakaan tekemistä niin vastataan noihin "ajo-ominaisuuksiin". Saat valita halvimman löytämäsi katsastuskuntoisen etuveto-Fiatin kelvollisin talvirenkain ja lähteä Volvollasi valisemallesi suljetulle talviselle muutaman kilometrin pikkutienpätkälle. Uskallan väittää, että minä eläkepappa "pesen" sinut ja Volvosi tällä pikataipaleella mennentullen. Siinä näyte ajo-ominaisuuksista.


    • jooooooooo

      minul fiat ja ollut toyota he hehehehehheh
      ei tämmösil pakkasil lasinostimet toimi eikä
      muutkaa lada o hyvä uusi samarakin on huono

      lada siinä on -55 c auto starttasin 44 asteen
      pakkasessa ja hyvin lähti ota lada!!!!!!!


      KAIKISSA MERKEISSÄ JOTAKI EI HÄTÄÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe