Vähän yli kaksi vuotta käytössä olleissa C5 Break 2,0 Autom Michelin kesärenkaissa (ajettu noin 24 tkm) on kulutuspintaa jäljellä enää 3-4 mm.
Kuluminen on mielestäni ollut huomattavasti nopeampaa kuin edellisessä autossani Xantiassa, jonka kesärenkaat olivat samassa kunnossa kaksinkertaisen ajokilometrimäärän jälkeen.
Oletteko havainneet että C5 kuluttaisi renkaita normaali nopeammin.
C5:n renkaiden kuluminen
28
4978
Vastaukset
- kuluu takarenkaat
C5:ssa eturenkaita enemmän.
Noin 1.5 mm ero verrattuna eturenkaisiin.
Kyseessä on henkilömalli.
Takapää auraa pirusti ( vetelee hyväpintaisella soratiellä joissa on erilainen pito oikealla ja vasemmalla puolella )
Takarenkaat kuluu ulkoreunoista enemmän.
Autotehdas korjaa jotakin korin virheajo-ominaisuutta takarenkaiden aurauksella.
Renkailla on nyt ajettu n 30 000 km, ja syksyllä menee pinnat sakoille
Uutena taka-akselistoa korjailtiin maahantuojan toimesta, en teidä mitä siellä tehtiin.
Renkaat on jokin Michelin Energy . . .
Melko pieni vierintävastus, mutta todella huono kulutuskestävyys.
Kuiva- eikä märkäpito ei ole mikään mairitteleva.
Tässä autossa urheilulliset renkaat olisivatkin todella haaskausta. Pappa-autohan tämä on.- yhtä
virhettä.
- moista
Ihan tasaisesti kuluvat edessä ja takana. Auto on C5 II:n Michelinin pilot primacy renkailla, jotka ovat myös erittäin hiljaiset ajossa.
Koskas automerkki on alkanut vaikuttaa renkaiden kulumiseen? Minä pölvästi kun olen aina luullut, että se nopea kuluminen johtuu renkaista, ajotyylistä tai pielessä olevista aurauskulmista ;) - CVIvm2002
jep, meillä tuntuisi kuluttavan takatossuja ihan samaa tahtia kuin etupäässäkin, hyvin outoa. Aiemmissa autoissani takarenkaat kestivät noin 2x sen matkan mitä eturenkaat. Kaiken lisäksi kuluminen ei ole ihan tasaista, ulkoreunat kuluvat enemmän. Huollon mielestä kaikki kulmat ovat kyllä oikein suunnattuja ?!? Ajotyyli suht rauhallinen, niinkuin tuollaiselle isolle kissalle kuuluukin.
- Yrjö
Jos renkaat kuluvat reunoilta enemmän,lisää hyvä ihminen paineet kohdalleen.Eikö yläkerta hoksaa noin yksinkertaista asiaa.
- ja yleensä..
Yrjö kirjoitti:
Jos renkaat kuluvat reunoilta enemmän,lisää hyvä ihminen paineet kohdalleen.Eikö yläkerta hoksaa noin yksinkertaista asiaa.
onko jotenkin outoa jos renkaat kuluu...ainakin jos ajatte autolla.
matti ei tykkää sotia...matti myy renkaita. - yleistyy vauhdilla
ja yleensä.. kirjoitti:
onko jotenkin outoa jos renkaat kuluu...ainakin jos ajatte autolla.
matti ei tykkää sotia...matti myy renkaita.Ei ihmiset nykyään autoista mitään ymmärrä, kaikesta syytetään jos ei muuta niin automerkkiä. Jarrut vinkuu, renkaat kuluu, tuulilasi naarmuuntuu ja öljyäkin häviää... voi voi sentään ;)
- CVIvm2002
yleistyy vauhdilla kirjoitti:
Ei ihmiset nykyään autoista mitään ymmärrä, kaikesta syytetään jos ei muuta niin automerkkiä. Jarrut vinkuu, renkaat kuluu, tuulilasi naarmuuntuu ja öljyäkin häviää... voi voi sentään ;)
Luettelostasi jarrujen vinkuminen sekä öljyn kulutus menevät kyllä automerkin/mallin piikkiin kuin myös renkaiden kuluminen silloin, kun kuluminen on ulkoreunapainoitteista.
Jos rengas kuluu pelkästään keskeltä on ylipainetta, jos taas KUMMASTAKIN reunasta on alipainetta, se siitä pyhästä tietämättömyydestä.
Tuulilasin naarmuunuminen on normaalia kuin myös renkaiden TASAINEN kuluminen niin, että etuvetoisessa etupää kuluu nopeammin kuin takapää. - ppouta
CVIvm2002 kirjoitti:
Luettelostasi jarrujen vinkuminen sekä öljyn kulutus menevät kyllä automerkin/mallin piikkiin kuin myös renkaiden kuluminen silloin, kun kuluminen on ulkoreunapainoitteista.
Jos rengas kuluu pelkästään keskeltä on ylipainetta, jos taas KUMMASTAKIN reunasta on alipainetta, se siitä pyhästä tietämättömyydestä.
Tuulilasin naarmuunuminen on normaalia kuin myös renkaiden TASAINEN kuluminen niin, että etuvetoisessa etupää kuluu nopeammin kuin takapää.jaksaa kitistä koiranluiden kolinoista tai renkaiden kulumisesta? Vaihtaa vaan auton semmoseen merkkiin/maliin joka tyydyttäää...outoa mutta lapsellista vonkumista.
eiku...siks tää palsta on että saa purkaantua... - Mnää taas
ppouta kirjoitti:
jaksaa kitistä koiranluiden kolinoista tai renkaiden kulumisesta? Vaihtaa vaan auton semmoseen merkkiin/maliin joka tyydyttäää...outoa mutta lapsellista vonkumista.
eiku...siks tää palsta on että saa purkaantua...Oliko oikeasti jotain asiaa tähän aiheeseen vai pitikö vain päästä purkamaan painetta?
- Käypä esimerkki
CVIvm2002 kirjoitti:
Luettelostasi jarrujen vinkuminen sekä öljyn kulutus menevät kyllä automerkin/mallin piikkiin kuin myös renkaiden kuluminen silloin, kun kuluminen on ulkoreunapainoitteista.
Jos rengas kuluu pelkästään keskeltä on ylipainetta, jos taas KUMMASTAKIN reunasta on alipainetta, se siitä pyhästä tietämättömyydestä.
Tuulilasin naarmuunuminen on normaalia kuin myös renkaiden TASAINEN kuluminen niin, että etuvetoisessa etupää kuluu nopeammin kuin takapää.Ai autokos se vinkuukin jarruttaessa, eikä jarrupalat tai levyt. Myös jokainen auto kuluttaa öljyä ja sen lisäys tarvittaessa on ihan normaalia merkistä riippumatta. Rengas kuluu kun se pyörii asvalttia vasten. Epätasainen kuluminen johtuu taas vääristä säädöistä tai vääristä ilmanpaineista, ei automerkistä. Mielenkiintoista tietämystä sinulta torvelo! ;)
- Heku
CVIvm2002 kirjoitti:
Luettelostasi jarrujen vinkuminen sekä öljyn kulutus menevät kyllä automerkin/mallin piikkiin kuin myös renkaiden kuluminen silloin, kun kuluminen on ulkoreunapainoitteista.
Jos rengas kuluu pelkästään keskeltä on ylipainetta, jos taas KUMMASTAKIN reunasta on alipainetta, se siitä pyhästä tietämättömyydestä.
Tuulilasin naarmuunuminen on normaalia kuin myös renkaiden TASAINEN kuluminen niin, että etuvetoisessa etupää kuluu nopeammin kuin takapää.Juttelin tyypin kanssa jota kunnioitan suuresta tietämyksestä renkaiden osalta ja itselläni 205-65-15 alla jotka kuluneet enemmän keskeltä. Sanoi että nykyään näissä leveissä renkaissa merkitsee useimmiten liian pientä painetta kun renkaiden rakenteet ovat muuttuneet. "Venyttää" keskiosaa keskipakoisvoiman vaikutuksesta enemmän kun vyörakenne on eri. Tuli mullekin aika yllärinä tuo juttu.
- kuluminen
Yrjö kirjoitti:
Jos renkaat kuluvat reunoilta enemmän,lisää hyvä ihminen paineet kohdalleen.Eikö yläkerta hoksaa noin yksinkertaista asiaa.
tapahtuu nimenomaan niin, että kumia kuluu renkaiden oletetun keskikehän ulkoluolelta enemmän kuin sisäpuolelta, symmetrisesti, ei siis vain olasta.
Minä ainaakaan en osaa laittaa ilmaa vain renkaan ulkopintaan.
Takarenkaissa on väärä auraus tai renkaat ovat pyöräkotelossa ulompana kuin alapuolella.
Tällaisella tehottomalla pappaautollakin vetävien pyörien renkaiden luulisi kuitenkin olevan kuluvampia.
Voi olla että citikassa tämä(kään) ei pidä paikkaansa, tok, tok, hulluja nuo ranskalaiset. - ppouta
kuluminen kirjoitti:
tapahtuu nimenomaan niin, että kumia kuluu renkaiden oletetun keskikehän ulkoluolelta enemmän kuin sisäpuolelta, symmetrisesti, ei siis vain olasta.
Minä ainaakaan en osaa laittaa ilmaa vain renkaan ulkopintaan.
Takarenkaissa on väärä auraus tai renkaat ovat pyöräkotelossa ulompana kuin alapuolella.
Tällaisella tehottomalla pappaautollakin vetävien pyörien renkaiden luulisi kuitenkin olevan kuluvampia.
Voi olla että citikassa tämä(kään) ei pidä paikkaansa, tok, tok, hulluja nuo ranskalaiset.Citikalla jos kotelotkaan ei ole kohdallaan??
- CVIvm2002
Käypä esimerkki kirjoitti:
Ai autokos se vinkuukin jarruttaessa, eikä jarrupalat tai levyt. Myös jokainen auto kuluttaa öljyä ja sen lisäys tarvittaessa on ihan normaalia merkistä riippumatta. Rengas kuluu kun se pyörii asvalttia vasten. Epätasainen kuluminen johtuu taas vääristä säädöistä tai vääristä ilmanpaineista, ei automerkistä. Mielenkiintoista tietämystä sinulta torvelo! ;)
Juujuu, mutta kun huolto sanoo että kulmat on ok.
Kumpi mahtaa olla oikeassa, huolto vai tällainen tavallinen tallaaja, jonka mielestä kulmat pitäisi säädättää mutta huolto sanoo vaan ookoota. - CVIvm2002
Heku kirjoitti:
Juttelin tyypin kanssa jota kunnioitan suuresta tietämyksestä renkaiden osalta ja itselläni 205-65-15 alla jotka kuluneet enemmän keskeltä. Sanoi että nykyään näissä leveissä renkaissa merkitsee useimmiten liian pientä painetta kun renkaiden rakenteet ovat muuttuneet. "Venyttää" keskiosaa keskipakoisvoiman vaikutuksesta enemmän kun vyörakenne on eri. Tuli mullekin aika yllärinä tuo juttu.
Jopas, aika hurja teoria. Miten sitten ylipaine, kai sekin vielä sentään kuluttaa keskeltä? On vaikea kuvitella, että reuna venyisi ylipaineessa enemmän kuin keskiosa.
Näin ajateltuna väärä paine aiheuttaisi aina keskikulumaa, reunakuluma puolestaan olisi aina virhellisten kulmien aikaansaannosta. Mielenkiintoista, kysäses siltä kaveriltas mikä on se profiilisuhde (leveys/korkeys), jolla tämmöistä alkaa esiintymään! - Jep jep
CVIvm2002 kirjoitti:
Juujuu, mutta kun huolto sanoo että kulmat on ok.
Kumpi mahtaa olla oikeassa, huolto vai tällainen tavallinen tallaaja, jonka mielestä kulmat pitäisi säädättää mutta huolto sanoo vaan ookoota.Veisin auton suuntaukseen ja tarkastukseen johonkin rengasliikkeeseen. Siellä tunnetaan hyvin rengasasiat, joista taas merkkihuolloilla ei ole hajuakaan ;)
- CVIvm2002
kuluminen kirjoitti:
tapahtuu nimenomaan niin, että kumia kuluu renkaiden oletetun keskikehän ulkoluolelta enemmän kuin sisäpuolelta, symmetrisesti, ei siis vain olasta.
Minä ainaakaan en osaa laittaa ilmaa vain renkaan ulkopintaan.
Takarenkaissa on väärä auraus tai renkaat ovat pyöräkotelossa ulompana kuin alapuolella.
Tällaisella tehottomalla pappaautollakin vetävien pyörien renkaiden luulisi kuitenkin olevan kuluvampia.
Voi olla että citikassa tämä(kään) ei pidä paikkaansa, tok, tok, hulluja nuo ranskalaiset."tai renkaat ovat pyöräkotelossa ulompana kuin alapuolella. " Tarkoitat siis positiivista camberia takana, tuo olisi aika harvinaista, ihan kuin joku takamottinen pikkufiiatti aikanaan!
Goggelilla en pikaisesti löytänyt vitosen kulma-arvoja, joku viisaampi ehkä tietää. - Heku
CVIvm2002 kirjoitti:
Jopas, aika hurja teoria. Miten sitten ylipaine, kai sekin vielä sentään kuluttaa keskeltä? On vaikea kuvitella, että reuna venyisi ylipaineessa enemmän kuin keskiosa.
Näin ajateltuna väärä paine aiheuttaisi aina keskikulumaa, reunakuluma puolestaan olisi aina virhellisten kulmien aikaansaannosta. Mielenkiintoista, kysäses siltä kaveriltas mikä on se profiilisuhde (leveys/korkeys), jolla tämmöistä alkaa esiintymään!aika jännää. Olen itsekin aika skeptinen niissä jutuissa mihin on vuosien mittaan totuttu. Ylipaineestakin oli juttua mutten nyt justiinsa muista miten se meni. Voin vähän kysellä lisää, pari päivää varmaan menee. On kuitenkin kundi joka työkseen on häärännyt renkaiden kanssa kymmeniä vuosia muutakin kuin vaihtanut niitä.
- se menee
Heku kirjoitti:
Juttelin tyypin kanssa jota kunnioitan suuresta tietämyksestä renkaiden osalta ja itselläni 205-65-15 alla jotka kuluneet enemmän keskeltä. Sanoi että nykyään näissä leveissä renkaissa merkitsee useimmiten liian pientä painetta kun renkaiden rakenteet ovat muuttuneet. "Venyttää" keskiosaa keskipakoisvoiman vaikutuksesta enemmän kun vyörakenne on eri. Tuli mullekin aika yllärinä tuo juttu.
155/13 kumeissa liian korkea paine kulutti keskeltä ja matala reunoilta. Nykyisissä matalaprofiilisissa liian matala paine syö kumin keskustaa. Rakenteet on muuttuneet vanhoista "hyvistä" ajoista. Tarkkailkaa niitä paineita useammin kuin vain renkaan vaihdossa!
- minä olen
ajanut 2003 avella jo 8 vuotta ja 600 000 km samoilla renkailla, ranskikset on paskoja.
P.S. isälläni on -70 corolla, hän on ajanut jo 2 miljoonaa km samoilla renkailla.- Minämies
Minä ajelin Toyota Corollalla 700.000km alkuperäisillä öljyillä ja samoilla jarrupaloilla.
Isäni vaihtoi juuri vanhan 900.000km ajetun vm-85 Toyota Camrynsä uuteen Avensikseen. Hyvittivät Camrystä vielä 28.000e, että hyvin oli Camry pitänyt hintansa... - ostin
Minämies kirjoitti:
Minä ajelin Toyota Corollalla 700.000km alkuperäisillä öljyillä ja samoilla jarrupaloilla.
Isäni vaihtoi juuri vanhan 900.000km ajetun vm-85 Toyota Camrynsä uuteen Avensikseen. Hyvittivät Camrystä vielä 28.000e, että hyvin oli Camry pitänyt hintansa...isäsi vanhan Camryn ja ajan sillä nykyään puutavaralasteja välillä Petsamo-Inari, samat renkaat ja oljyt pelittävät vielä. Näin täällä junttiperällä.
- mie vaan
mahtaa isin tojossa olla umpikumirenkaat jos 2 miljuunaa kilsaa kestää tai sitten on insinjöörit kehittänyt salaa uutukaisen gummiseoksen jo 35 vuotta sitten!
- perhepiirissä
rengasliike, ja tuttua on Citikan rengasmurheet.
Takarenkaat varsinkin on citikoissa todellista kulutustavaraa.
Jossain vuosimalleissa on C5:ssä ollut jotain vikaa taka-akselissa, jolloin renkaiden kulutus oli vieläkin rajumpaa.
Hyviä asiakkaita rengasliikkeessä nuo citroenistit.- Perhepiirissä
Meilläkin on perhepiirissä yksi juoppo joka ajelee Toyta Corollalla kännissä ja kirjoittelee kaikkea lapsellista sontaa Citroen palstalle...
- valittaa kohtaloasi
Perhepiirissä kirjoitti:
Meilläkin on perhepiirissä yksi juoppo joka ajelee Toyta Corollalla kännissä ja kirjoittelee kaikkea lapsellista sontaa Citroen palstalle...
C5:n taka-renkaiden epänormaali kuluminen on kuitenkin faktaa, ei p----aa, kuten kirjoittaja yllä alatyylisesti kuvaili.
- sitronisti
valittaa kohtaloasi kirjoitti:
C5:n taka-renkaiden epänormaali kuluminen on kuitenkin faktaa, ei p----aa, kuten kirjoittaja yllä alatyylisesti kuvaili.
Itselläni on C5 break ja ei siinä kyllä takarenkaat poikkeuksellisesti kuluneet ole. Totta tuokin, jos matalaprofiilisetrenkaat riittävästi alipaineiset kuluvat ne keskeltä kuten ylipaineisinakin (-0,5bar ja profiili pienempi kuin 60%). Kaikissa nykyautoissa tuppaa tuo taka-akselin geometria kuluttamaan vanhempia malleja enemmän rengasta. Hulluinta on, että vaihtamalla kapeaan ja korkeaan kuluminen on pienempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006