Hallitus on näköjään päässyt yhteisymmärryksiin turvesähkön syöttötariffijärjestelmästä
Ilmetyttää vaan laitoksien koko yli 120 MW. Montako kyseisen kokoista lauhdelaitosta suomesta löytyy? Tietääkseni yksi? Ja sekin valtion omistuksessa viellä.
http://www.ktm.fi/index.phtml?i=1724&s=222
Kantaverkko kohta pullollaan kotimaista sähköä
11
794
Vastaukset
Ec pidä turvevoimaloista, kun teeveessä on näytetty minkä pölyymäärän se ympäristöön kehittää. Mun pitämisestä ei tietenkään mitään väliäkään.
Tässä tapauksessa kyse taitaa olla puoluepolitiikasta. Tämmöstä saadaan kun ei ole selkeää energiapolitiikkaa.- Iceman
Ihan mielenkiinnon vuoksi missä päin on ollut pölyongelmia?
Iceman kirjoitti:
Ihan mielenkiinnon vuoksi missä päin on ollut pölyongelmia?
Juuh, turvesuot ne pöllyää, ei varmaankaan turvevoimalat ppahemmin.
- linjatonta
Vastaaja kirjoitti:
Juuh, turvesuot ne pöllyää, ei varmaankaan turvevoimalat ppahemmin.
Turve on verrattavissa fossiilisiin aineisiin. Erittäin hitaasti uusiutuva ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää.
Ei hyvä. linjatonta kirjoitti:
Turve on verrattavissa fossiilisiin aineisiin. Erittäin hitaasti uusiutuva ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää.
Ei hyvä.Turve pölyää suolla ja tehtaalla paha terveysriski lähistölle ! (kuskit ja tehtaan väki).Kysymys :Paljonko turpeen TUHKA säteilee ? MÄ LUULEN VASTAUS EI KÄY ...
- Iceman
juht kirjoitti:
Turve pölyää suolla ja tehtaalla paha terveysriski lähistölle ! (kuskit ja tehtaan väki).Kysymys :Paljonko turpeen TUHKA säteilee ? MÄ LUULEN VASTAUS EI KÄY ...
Turvepoltossa syntyvä tuhka on hiukan punaisen väristä mutta säteily määristä ei ole mitään hajuakaan. Ei se ainakaan palohaavoja aiheuta kylmänä. Kivihiili poltossa syntyvä tuhka säteilee muistaakseni huomattavasti enemmän....
PS: Onks sillä mitään väliä. Varmasti tukosvahteinna toimivat "pommit" säteilevät huomattavasti enemmän. Iceman kirjoitti:
Turvepoltossa syntyvä tuhka on hiukan punaisen väristä mutta säteily määristä ei ole mitään hajuakaan. Ei se ainakaan palohaavoja aiheuta kylmänä. Kivihiili poltossa syntyvä tuhka säteilee muistaakseni huomattavasti enemmän....
PS: Onks sillä mitään väliä. Varmasti tukosvahteinna toimivat "pommit" säteilevät huomattavasti enemmän.Pommin säteily on luhytikäistä 1-2 sekunttia. Kyllä turpeen tuhka säteilee *paremmin*
- Arska
Kyseistä kokoluokkaa edustavia laitoksia on maassamme kolme kappaletta. Tosin vain yksi niistä tuottaa yksinomaan lauhdesähköä.
- Iceman
Kyllä niitä löytyy neljä kappaletta mut tuo pääasiallinen polttoaine rajaa periaatteessa yhden pois ja tietenkin kaikki muut paitsi yksi ovat väliottolauhdelaitoksia. Toisaalta teho taitaa rajata yhden suuren pois, tais olla max tuotanto 115 MW ei muista tarkemmin eli on vähän kiikunkaakun (Nostaa kattilapainetta parilla baarilla kyllä teho nousee :) )
- Arska
Iceman kirjoitti:
Kyllä niitä löytyy neljä kappaletta mut tuo pääasiallinen polttoaine rajaa periaatteessa yhden pois ja tietenkin kaikki muut paitsi yksi ovat väliottolauhdelaitoksia. Toisaalta teho taitaa rajata yhden suuren pois, tais olla max tuotanto 115 MW ei muista tarkemmin eli on vähän kiikunkaakun (Nostaa kattilapainetta parilla baarilla kyllä teho nousee :) )
Niinpä. Jätin sen yhden (isoimman) mainitsematta juuri siitä syystä ette oletin, ettei turve ole siellä ainakaan tällä hetkellä pääpolttoaine.
- Iceman
Arska kirjoitti:
Niinpä. Jätin sen yhden (isoimman) mainitsematta juuri siitä syystä ette oletin, ettei turve ole siellä ainakaan tällä hetkellä pääpolttoaine.
Kyseisen laitoksen sähkön ja lämmön tuotantoon ei juuri Pekkarisen tukipaketit vaikuta. ¨
Kyseisen laitoksen pääpolttoaineen on helppo vaihtaa turpeeseen jos rahaa alkaa tulevaan eduskunnasta päin. PVO kiittää ja kumartaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483