Kantaverkko kohta pullollaan kotimaista sähköä

Iceman

Hallitus on näköjään päässyt yhteisymmärryksiin turvesähkön syöttötariffijärjestelmästä

Ilmetyttää vaan laitoksien koko yli 120 MW. Montako kyseisen kokoista lauhdelaitosta suomesta löytyy? Tietääkseni yksi? Ja sekin valtion omistuksessa viellä.

http://www.ktm.fi/index.phtml?i=1724&s=222

11

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ec pidä turvevoimaloista, kun teeveessä on näytetty minkä pölyymäärän se ympäristöön kehittää. Mun pitämisestä ei tietenkään mitään väliäkään.

      Tässä tapauksessa kyse taitaa olla puoluepolitiikasta. Tämmöstä saadaan kun ei ole selkeää energiapolitiikkaa.

      • Iceman

        Ihan mielenkiinnon vuoksi missä päin on ollut pölyongelmia?


      • Iceman kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnon vuoksi missä päin on ollut pölyongelmia?

        Juuh, turvesuot ne pöllyää, ei varmaankaan turvevoimalat ppahemmin.


      • linjatonta
        Vastaaja kirjoitti:

        Juuh, turvesuot ne pöllyää, ei varmaankaan turvevoimalat ppahemmin.

        Turve on verrattavissa fossiilisiin aineisiin. Erittäin hitaasti uusiutuva ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää.

        Ei hyvä.


      • linjatonta kirjoitti:

        Turve on verrattavissa fossiilisiin aineisiin. Erittäin hitaasti uusiutuva ja lisää ilmakehän hiilidioksidimäärää.

        Ei hyvä.

        Turve pölyää suolla ja tehtaalla paha terveysriski lähistölle ! (kuskit ja tehtaan väki).Kysymys :Paljonko turpeen TUHKA säteilee ? MÄ LUULEN VASTAUS EI KÄY ...


      • Iceman
        juht kirjoitti:

        Turve pölyää suolla ja tehtaalla paha terveysriski lähistölle ! (kuskit ja tehtaan väki).Kysymys :Paljonko turpeen TUHKA säteilee ? MÄ LUULEN VASTAUS EI KÄY ...

        Turvepoltossa syntyvä tuhka on hiukan punaisen väristä mutta säteily määristä ei ole mitään hajuakaan. Ei se ainakaan palohaavoja aiheuta kylmänä. Kivihiili poltossa syntyvä tuhka säteilee muistaakseni huomattavasti enemmän....

        PS: Onks sillä mitään väliä. Varmasti tukosvahteinna toimivat "pommit" säteilevät huomattavasti enemmän.


      • Iceman kirjoitti:

        Turvepoltossa syntyvä tuhka on hiukan punaisen väristä mutta säteily määristä ei ole mitään hajuakaan. Ei se ainakaan palohaavoja aiheuta kylmänä. Kivihiili poltossa syntyvä tuhka säteilee muistaakseni huomattavasti enemmän....

        PS: Onks sillä mitään väliä. Varmasti tukosvahteinna toimivat "pommit" säteilevät huomattavasti enemmän.

        Pommin säteily on luhytikäistä 1-2 sekunttia. Kyllä turpeen tuhka säteilee *paremmin*


    • Arska

      Kyseistä kokoluokkaa edustavia laitoksia on maassamme kolme kappaletta. Tosin vain yksi niistä tuottaa yksinomaan lauhdesähköä.

      • Iceman

        Kyllä niitä löytyy neljä kappaletta mut tuo pääasiallinen polttoaine rajaa periaatteessa yhden pois ja tietenkin kaikki muut paitsi yksi ovat väliottolauhdelaitoksia. Toisaalta teho taitaa rajata yhden suuren pois, tais olla max tuotanto 115 MW ei muista tarkemmin eli on vähän kiikunkaakun (Nostaa kattilapainetta parilla baarilla kyllä teho nousee :) )


      • Arska
        Iceman kirjoitti:

        Kyllä niitä löytyy neljä kappaletta mut tuo pääasiallinen polttoaine rajaa periaatteessa yhden pois ja tietenkin kaikki muut paitsi yksi ovat väliottolauhdelaitoksia. Toisaalta teho taitaa rajata yhden suuren pois, tais olla max tuotanto 115 MW ei muista tarkemmin eli on vähän kiikunkaakun (Nostaa kattilapainetta parilla baarilla kyllä teho nousee :) )

        Niinpä. Jätin sen yhden (isoimman) mainitsematta juuri siitä syystä ette oletin, ettei turve ole siellä ainakaan tällä hetkellä pääpolttoaine.


      • Iceman
        Arska kirjoitti:

        Niinpä. Jätin sen yhden (isoimman) mainitsematta juuri siitä syystä ette oletin, ettei turve ole siellä ainakaan tällä hetkellä pääpolttoaine.

        Kyseisen laitoksen sähkön ja lämmön tuotantoon ei juuri Pekkarisen tukipaketit vaikuta. ¨

        Kyseisen laitoksen pääpolttoaineen on helppo vaihtaa turpeeseen jos rahaa alkaa tulevaan eduskunnasta päin. PVO kiittää ja kumartaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe