MpKK:n upseerin koulutusohjelman yläikäraja on 26v.
onko tietoa millä perusteilla ikärajaan on tehty poikkeuksia vai onko tehty ollenkaan?
Onko ovet lopullisesti suljettu kolmekymppiseltä?
kiitos etukäteen,
yli-ikäisenä ammattiupseeriksi
12
7865
Vastaukset
- t: ressu
Luulisin (ei varma tieto) että ainoa poikkeus lienee sellaisen siviilikoulutuksen tai erikoistaitojen omaaminen, josta "firmalle" on hyötyä.
Tarkemmin kannattanee kysyä ao. oppilaitoksesta, - tie on suljettu
Kysymys? -Miksi heräsit vasta 3-kymppisenä kyselemään tällaisia.
Niinkuin "Ressu" tuossa totesi niin ainoastan jokin erikoistilanne voisi tulla kysymykseen kohdallasi.
Kerro meille mikä se erikoistilanne voisi olla kohdallasi!?- löytyä
Olen ekonomi, aikoinani ajattelin hakea kadettikouluun mutta sitten jäi hakematta kun olin jo ennen inttiä päässyt kauppikseen.
Olen ollut pidemmän aikaa totaalisen kyllästynyt liike-elämään ja uskon, että olisin ollut hyvä kouluttaja, ainakin aikanani kokelaana homma toimi mielestäni hyvin.
No joo, ymmärrän toki, että olen myöhässä asian suhteen.
Kiitos teille, jotka vaivautuivat kommentoimaan. - löytyä sitten mahiksia
löytyä kirjoitti:
Olen ekonomi, aikoinani ajattelin hakea kadettikouluun mutta sitten jäi hakematta kun olin jo ennen inttiä päässyt kauppikseen.
Olen ollut pidemmän aikaa totaalisen kyllästynyt liike-elämään ja uskon, että olisin ollut hyvä kouluttaja, ainakin aikanani kokelaana homma toimi mielestäni hyvin.
Kiitos teille, jotka vaivautuivat kommentoimaan.-Ekonomille ei taida juurikaan löytyä käyttöä sotatyönjohtajana (olihan se Tunt.sotilaan Rahikainenkin eräänlainen liikenero ja "ekonomi"!)
Mutta jos haluat välttämättä päästä puolustuslaitoksen palvelukseen, niin onnistuuhan se myös siviiliteitse Sinun koulutuksellasi.
Ota selvää puolustushallinnon vapaista viroista tai toimista ja hae sopivaksi katsomaasi.
Myös siellä on ylenemismahdollisuudet jopa kansliapäälliköksi asti, kun täydennät vähän koulutustasi muun toimen ohessa.
Kansliapäällikkö on samanarvoinen kuin kenraalikunta! - informaatiota...
löytyä kirjoitti:
Kiitos teille, jotka vaivautuivat kommentoimaan.Jos sinulla on jo valmiiksi ekonomin paperit (=ylempi korkeakoulututkinto), niin Puolustusvoimilla on satavarmasti käyttöä sinulle ja 3-vuotinen paikkakin saattaisi löytyä. Äkkiä kuvittelisin sinun päätyvän hankinta- tai suunnittelupuolelle johonkin esikuntaan.
Ekonomin papereiden ansiosta saatat jopa yletä kurssitovereitasi nopeammin. Nykyisinhän STM-tutkinto (=ylempi korkeakoulututkinto) suoritetaan vasta muutama vuotta Kadettikoulun jälkeen.
Jos haluat olla hyödyntämättä nykyistä osaamistasi ja pyrit kenttäkouluttajaksi, niin täällä jaetut neuvot ovat varmaan relevantteja.
Paperit kannattaa aina jättää...
- Kapi
En nyt ihan tarkaan muista miten se homma meni, mutta muistaakseni kaverini pääsi vajaa kolmikymppisenä MPKK:lle...
Tosin, se hyväksyttiin ikänsä takia vain määräaikeisen reservinupseerin tutkintoon (se koulutus joka kestää vuoden, ja töissä saa olla 5 5 vuotta) Kuulemma johtu sen korkeasta iästä, että pääs vaan siihen "vänrikkiputkeen"... Mikähän logiikka siinäkin nyt sitten oli...- Vanha majuri
... "Tosin, se hyväksyttiin ikänsä takia vain määräaikeisen reservinupseerin tutkintoon (se koulutus joka kestää vuoden, ja töissä saa olla 5 5 vuotta) Kuulemma johtu sen korkeasta iästä, että pääs vaan siihen "...
Jos tuo pitää paikkansa, niin vasttasit jo siihen itse. 30 5 5 on neljäkymmentä, jota vanhempia upseereita ei tarvita kentällä. Nykyisellä koulutusjärjestelmällä ja korkealla eläkeiällä meitä esikuntien täytteitä onihan riittävästi, mutta riittävän nuorista kouluttajista ja sodan ajan johtajista on aina pulaa.
Kouluttaja aika oli mielenkiintoista ja välillä sitä kaipaa takaisin kentälle, vaikka oikeasti tietääkin jo olevansa liian vanha niihin hommiin. Jos on taloudellisesti mahdollista viettää muutamia "välivuosia", niin kannattaa miettiä. MARU:n palkka ei päätä huimaa, mutta tehtävät ovat varmasti mukavia. Lisäksi saa sellaisen opintokokonaisuuden, jota voi varmasti myöhemmin käyttää hyväkseen. - alkup.
Vanha majuri kirjoitti:
... "Tosin, se hyväksyttiin ikänsä takia vain määräaikeisen reservinupseerin tutkintoon (se koulutus joka kestää vuoden, ja töissä saa olla 5 5 vuotta) Kuulemma johtu sen korkeasta iästä, että pääs vaan siihen "...
Jos tuo pitää paikkansa, niin vasttasit jo siihen itse. 30 5 5 on neljäkymmentä, jota vanhempia upseereita ei tarvita kentällä. Nykyisellä koulutusjärjestelmällä ja korkealla eläkeiällä meitä esikuntien täytteitä onihan riittävästi, mutta riittävän nuorista kouluttajista ja sodan ajan johtajista on aina pulaa.
Kouluttaja aika oli mielenkiintoista ja välillä sitä kaipaa takaisin kentälle, vaikka oikeasti tietääkin jo olevansa liian vanha niihin hommiin. Jos on taloudellisesti mahdollista viettää muutamia "välivuosia", niin kannattaa miettiä. MARU:n palkka ei päätä huimaa, mutta tehtävät ovat varmasti mukavia. Lisäksi saa sellaisen opintokokonaisuuden, jota voi varmasti myöhemmin käyttää hyväkseen.Ei ole kyllä varaa irrottautua "muutamaksi vuodeksi" nykyisistä hommista sillä riskillä, että joutuu taas lakki kourassa sitten hommia kyselemään. Ala kehittyy sitä vauhtia.
Mulla pointtina olisi nimenomaisesti ollut hankkiutua jonnekin korpivaruskuntaan kouluttajan hommiin, olen istunut ihan tarpeeksi toimistossa.
Pitänee keksiä jotain muuta, kiitos kommenteista.
- jos olet
erikoisasiantuntija USA:n ECHLON kuuntelujärjestelmään perehtynyt nörtti.
Toinen vaihtiehto on venäjänkielentaito ja perehtyneisyys Venäjän armeijan ja laivaston tietoliikennekuunteluun.
Et tarvitse RUK:kia vaan saat natsat ja viran automaattisesti kykyjesi mukaan.
Terveisin "värvääjä"- jos olet...
-unohtui sanoa, että niissä toimissa et voi saada unoformua kaulusnatsoineen käytettäväksesi missään tilanteessa, etkä kenellekään puhua työasioista, -et edes vaimollesi, jos olet perhellinen!
- kaikesta...
voi keskustella, jos et rikosrekisteriä tarjoa. Siis lyhyesti - poikkeuksia on.
Lähtökohtaisesti et ehkä pääse kuin MARU-linjalle, mutta hyvä menestys Kadettikurssilla avaa ovia. Jos olet 1. vuosikurssilla oman kurssisi priimus (tai lähellä sitä), niin varmasti pääset jatkoon. Jos et heti, niin varsin nopeasti. Kysymys kuuluukin. Luuletko olevasi kärjessä...? - Joku vaan
Eihän toi 26v ole kuin suuntaa antava ikä. Tietysti se on jollakin tapaa karsiva tekijä, mutta kyllä herrat sitten pähkii että pääsetkö valintatilaisuuteen ja jos pääset niin tie alkaa olla auki.
Kannattaa kuitenkin harkita lähtöä koska ikää alkaa olla. Huom palvelusvuodet eläke. Puhumattakaan siitä että suurin osa tulevista opiskelukavereista on juuri armeijan pakollisesta päässeitä. Jos tykkää teini testosta niin sekaan vaan.
Sinulla on elämäkokemusta ja oma katsomus maailmaan. Ottaen huomioon millainen "aivopesula" ks paikka on, suosittelen suurta harkintaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232346- 1121967
- 1131617
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421483Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91407Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016118932Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15919Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35917Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt81865