allergia?

inttiin menossa

Mulla on suht lievä siitepölyallergia, voiko saada vapautuksen tai edes päästä b-mieheksi? Jos vaikka vähän liioittelen vaivoja...

Meen inttiin talvella ihan vaan siksi, että sitten on melkein koko ajan siitepölyaika. Niin varmasti haittaa palvelusta. Syksyllähän siitepölyä ei ole.

Mulla on kyllä allergialääkitys, mutta ei se ihan kaikkia oireita poista.

15

4143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :::

      mitä vikiset? oletko harkinnut sivaria?

      • inttiin menossa

        Haluan päästä mahdollisimman helpolla, joten kysyin, voiko saada b-paperit tai jopa vapautuksen. Ei minulla ole sinänsä mitään armeijaa vastaan, mutta tietysti haluan tehdä kaiken mahdollisimman helpoksi!

        Eikä mulla ole mitään syytä mennä sivariin kitumaan vuodeksi, kun voin mennä 6 kk armeijaan. haluan vain, että joku vastaisi kysymykseeni!

        Onko siis mahdollista saada b-paperit tai jopa c?


      • tykistön mies
        inttiin menossa kirjoitti:

        Haluan päästä mahdollisimman helpolla, joten kysyin, voiko saada b-paperit tai jopa vapautuksen. Ei minulla ole sinänsä mitään armeijaa vastaan, mutta tietysti haluan tehdä kaiken mahdollisimman helpoksi!

        Eikä mulla ole mitään syytä mennä sivariin kitumaan vuodeksi, kun voin mennä 6 kk armeijaan. haluan vain, että joku vastaisi kysymykseeni!

        Onko siis mahdollista saada b-paperit tai jopa c?

        Sanot vaan olevasi hintti niin ei ole pelkoa armeijasta!


      • vanha mies
        tykistön mies kirjoitti:

        Sanot vaan olevasi hintti niin ei ole pelkoa armeijasta!

        Ottaen huomioon, että nostamasi ketju on seitsemän vuotta vanha, on todennäköistä että aloittajan armeijahuolet on jo jollain tavalla ratkaistu.


      • tykistön mies
        vanha mies kirjoitti:

        Ottaen huomioon, että nostamasi ketju on seitsemän vuotta vanha, on todennäköistä että aloittajan armeijahuolet on jo jollain tavalla ratkaistu.

        Kyllä tykkimies sen toki huomasi!Tarkoitus oli ohjata nuorisoa oikeille raiteille niin ei tarvitsisi päätään seinään sentään lyödä??


    • no nimimerkki tähän

      Tottakai kannnattaa liioitella, ja hankit lääkärintodistuksen jos mahdollista. Mieluiten tietysti semmoisen jossa ei esiinny sellaista sanaa kuin "lievä".

      Myöskin lääkityksestä kysyttäessä on parempi sanoa, ettei se "juurikaan" poista oireita, kuin ettei se poista "ihan kaikkia" oireita. Jne.

    • A.II

      No voi voi ku pikkupojalla vähän nenä vuotaa. Et kuule ehdi siellä metsässä kontatessa valehtelemaan vaivojas lääkärille..

      • vemppakuningas

        niitä pitääkin valittaa jo etukäteen, niin ei tarvitse mennä metsään konttaamaan ollenkaan... ;-)


      • A.II
        vemppakuningas kirjoitti:

        niitä pitääkin valittaa jo etukäteen, niin ei tarvitse mennä metsään konttaamaan ollenkaan... ;-)

        Ihme asennevamma sulla. Ei sitä tetsausta kuitenkaan paria kertaa useammin edes ole koko armeijan aikana. Vaikka sekin on teille neideille liikaa kun meikit leviää naamassa ja muuta kamalaa...


      • vemppakuningas
        A.II kirjoitti:

        Ihme asennevamma sulla. Ei sitä tetsausta kuitenkaan paria kertaa useammin edes ole koko armeijan aikana. Vaikka sekin on teille neideille liikaa kun meikit leviää naamassa ja muuta kamalaa...

        joo onpa kumma asenne, kun en pidä metsässä konttaamista erityisen mielekkäänä (tai miehekkäänä)...

        no ei se mitään, konttaa sinä vaan ihan vapaasti siellä minun puolestani.


      • Nimimerkki-Erkki
        vemppakuningas kirjoitti:

        joo onpa kumma asenne, kun en pidä metsässä konttaamista erityisen mielekkäänä (tai miehekkäänä)...

        no ei se mitään, konttaa sinä vaan ihan vapaasti siellä minun puolestani.

        Sinähän se pelle oot. No elä tuu sitten itkemään kun sodassa sulta ammutaan pää paskaksi kun et tollona tajua suojautua. Ei niitä maahan syöksyjä turhaan harjotella.


    • t: ressu

      Siitepölyallergia ei laske palveluskelpoisuutta mihinkään. Onneksi. Sinun kannaltasi ilmeisesti valitettavasti.

    • just koht näin

      eipä taida onnistua. mitä lääkäri päättää sen kapteeni kumoaa. valita vaan, mutta vapautus toive ajattelua.

    • stumbbi

      C-papereita ei ole toivoakaan saada, b-paperitkin varmaan aika kiven alla. Jos saat valitettua paljon niin hyvä on, sano esim. että yöllä ei pysty nukkumaan ku on nenä niin tukossa. Sano myös että lääkkeet ei tehoa. Aika paljon saat kuitenkin liioitella että pelkästä siitepölyallergiasta b-paprut tulisi. Jos keksit siihen päälle jotain sopivaa (esim. kovat selkäkivut) niin b-paperit voi tulla vähän helpommin...

    • Astmaatikko

      ...vapautusta.
      Kävin itse intin v.1981 ja olen ikuisesti katkera siitä. Minulla oli lievä siitepöly- ja pölyallergia ennen armeijaan menoa. Jouduin olemaan n.3 kk metsässä ja osa siitä oli kunnon höykytystä parhaimpana siitepölyaikana. Lisäksi tuolloin kaikki tuvan patjat, sekä tyynyt olivat lumppu- ja höyhentäytteisiä ja helvetin pölyttäviä, jostain -60 luvulta peräisin. No sain kunnon keuhkokuumeen ja kun valitin siitä Tilkassa, lekuri totesi ettei tommoinen 37 ja risat mitään metsässä juoksemista estä. Kun pääsin siviiliin minulla todettiin astma, mitä minulla ei koskaan ollut ennen inttiä. Laakson keuhkosairaalan ylilääkärin lausunto kumottiin Kelassa valtion korvausten pelossa. Toisella kerralla, muutamien vuosien kuluttua se meni läpi, mutta näin Kela pesi kätensä inttikorvauksista. Tällä hetkellä astmani on niin paha, että se rajoittaa jokapäiväistä elämääni ja joudun syömään 3x vrk:ssa erittäin kalliita lääkkeitä. Näin joudun kantamaan intin muistojani lopun elämääni. Kaiken lisäksi koin armeijan elämäni tarhauttavimpana jaksona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      118
      7369
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      66
      3442
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      72
      1725
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1359
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1283
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1057
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1057
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      972
    9. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      47
      934
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      55
      907
    Aihe