Win 95 asennus tyhjään koneeseen

123

Yritän asentaa vanhaan koneeseen win 95:n. Olen tyhjentänyt koneen poistamalla kaikki osiot fdiskillä. Tämän jälkeen loin ensisijaisen dos-osion c: ja formatoin sen. Olen myös asettanut käynnistysjärjestyksen floppy, cd, ide0.

Kun laitan win95 asennus cd:n koneeseen, win 95 käynnistysruutu vilahtaa ja sen jälkeen ilmestyy komentorivi-ikkuna jossa lukee Microsoft Windows 95 blaa blaa ja sen jälkeen C:\>
Mitä tähän pitäisi osata kirjoittaa, jotta asennus käynnistyy, vai olenko ihan hakoteillä koko hommassa?

37

5543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terbbuli

      Ihan oikein se menee. Eikun laitat sen 95:sen asentumaan. Siellä cd:n juuressa on se olikossenyt 'setup' -niminen exe joka pitää käynnistää.

      • 123

        cd:ltä asennusohjelma pitäisi saada käynnistymään, mutta kun en pääse cd:n sisältöön käsiksi. Miten se mahtaa tapahtua? jollain komennolla. Onko cd-aseman kirjain automaattisesti D, vai miten löydän koko aseman?


      • levyasematunnus
        123 kirjoitti:

        cd:ltä asennusohjelma pitäisi saada käynnistymään, mutta kun en pääse cd:n sisältöön käsiksi. Miten se mahtaa tapahtua? jollain komennolla. Onko cd-aseman kirjain automaattisesti D, vai miten löydän koko aseman?

        määräytyy sen mukaan, mitä asennusohjelma (ja kone) havaitsee, ja levyasematunnus voi hyvinkin olla C:\>. Jos näytössä näkyy tuollainen, voisi antee komennon "dir", joka tekee luettelon levyasemassa olevista tiedostoista. Jos siellä näkyy "setup.exe", annetaan komento "setup", jolloin asennus käynnistyy.

        "cd" kannattaa biosista asentaa ensimmäiseksi, koska siltähän asennus käynnistyy.

        Jos kyseessä on Windows 95 päivitysasennuspaketti (Update), vaatii asennuksen onnistuminen esimerkiksi Windows 3.1 tai Windows 3.11 levykeasennussarjan ensimmäistä levykettä, jota täytyy käyttää levykeasemassa ennenkuin asennus voi käynnistyä.


    • Toisinaan täällä

      Eka juttu: Kun formatoit levyn formatoitko sen FAT-titedostomuodoksi. Win95 ei tunnista muuta.

      • 123

        näytti olevvan FAT16. Pitäisi ilmeisesti olla toimiva.


      • Toisinaan täällä

        No sitten siihen kehotteen perään vaan CD-aseman asematunnus ja setup.exe ja enter Pitäisi lähteä pelittämään.


      • 123
        Toisinaan täällä kirjoitti:

        No sitten siihen kehotteen perään vaan CD-aseman asematunnus ja setup.exe ja enter Pitäisi lähteä pelittämään.

        tuo cd aseman tunnus ja miten sen vaihdetaan tuon C:\ tilalle? Eli miten asetan cd aseman tunnuksen ja entäs tuo vaihto?


      • FreeDOS
        123 kirjoitti:

        tuo cd aseman tunnus ja miten sen vaihdetaan tuon C:\ tilalle? Eli miten asetan cd aseman tunnuksen ja entäs tuo vaihto?

        Siis oletkos jos kokeillut seuraavia (yksi komento per rivi)?


        d:
        setup.exe

        Jos taas asema d: ei näy, CD-ROM on jollain toisella tunnisteella tai sitten vaikeammassa tapauksessa tarvit ensin sopivan ajurin jonka avulla saat CD-ROM-asemasi näkyville.


    • G'Kar

      Onko sillä sinun käynnistyslevylläsi ollenkaan ajureita CD-asemalle?

      • G'Kar

      • 123
        G'Kar kirjoitti:

        Siitä on aikaa, kun olen Windows 95:n kanssa touhunnut, mutta täällä on ainakin yksi ohje buuttikorpun tekemiseen.

        http://edu.jaiko.fi/kayttis/bootti/bootti.pdf

        Nyt on win95 boottilevyke, jonka pitäisi sisältää ajurit. (Kokeilin myös win98 levykkeellä, jossa ainakin on ajurit).

        Kun laitan levykkeen sisään, tulee ilmoitukset, että Käynnistetään win95 ja ilmoitus cdrom-asemasta jne. Kun laitan win95 asennus-cd:n asemaan, mitään ei kuitenkaan tapahdu (ei myöskään, jos cd laittaa asemaan jo konetta käynnistettäessä).

        En edelleenkään saa vaihdettua asematunnusta, joka on a:\>, koska en saa mistään kirjoitettua kaksoispistettä. En siis pääse käsiksi cd:n setup-tiedostoon.


    • näin.

      1. Aseta asennuslevyke1 tai CD- levy asemaan. 2. Valitse tiedostohallinnassa tai järjestelmähallinnassa, tiedosto suorita. 3. Kirjoita aseman kirjain, kaksoispiste, kenoviiva, ja asenna. Esimerkiksi a:\asenna

      Jos asennus suoritetaan CD- asemalta, kirjoita win95\ennen asenna sanaa.

      • koneessa

        kun ei tuota niinvain tehdä.


      • asetukset.
        koneessa kirjoitti:

        kun ei tuota niinvain tehdä.

        Windowsin asentaminen MS - Dosista
        1. Aseta asennuslevyke 1 tai Windowsin CD - levy asemaan. 2. Kirjoita kehotteen jälkeen aseman kirjain, kaksoispiste, kenoviiva ja asema. Esimerkki [c:\ja:\asema
        Jos asennus suoritetaan CD - asemalta, kirjoita win95\ennen asenna sanaa. 3. Paina ENTER - näppäintä ja noudata näyttöön tulevia ohjeita. Siirry asennusohjelmassa eteenpäin napsauttamalla seuraava - painiketta.


    • Valitettavasti melkein kaikki saamasi ohjeet ovat ainakin osittain vääriä!

      Formatoinnin toki teit parametrillä format c: /s

      Muistaakseni win95 tarvitsee alleen dosin (tässä voin muistaa väärinkin; eli voit toki kokeilla suoraan 98-buutilla), toiseksi win95-cd ei ole buuttaava.
      Biosissa buuttijärjestys a, cd, c, kuten olet jo laittanut.

      Ohjeeni olisi, että ajat jonkun dos-version alle, haet win 98-buutin, millä saat cd-aseman toimimaan.

      Dos-asennuksen jälkeen buutti 98-levykkeellä, cd-rom-tuki käyttöön. Ota huomioon, että se tekee ram-driven, jolloin cd-asematunnus muuttuu yhtä kirjainta ylemmäksi (d=>e).
      e:asenna (setup)
      Onnistuisiko näin?

      (Vielä maalaan kauhukuvia; autoexec.bat ja config.sys kannattaa sitten optimoida, mutta sehän on sitten eri tarina)

      • Oikein.

        Annoona, mutta kopioin windowsin asetukset suoraan kirjasta Sorry.


      • Oikein. kirjoitti:

        Annoona, mutta kopioin windowsin asetukset suoraan kirjasta Sorry.

        Siis mitkä asetukset?


      • asetukset.
        annoona kirjoitti:

        Siis mitkä asetukset?

        Kopioin ne 95:sen asetukset kopioin ne suoraan kirjasta koska, minulla on vieläkin sen lisenssi olemassa.


      • Oikein. kirjoitti:

        Annoona, mutta kopioin windowsin asetukset suoraan kirjasta Sorry.

        "Windowsin asentaminen MS - Dosista
        1. Aseta asennuslevyke 1 tai Windowsin CD - levy asemaan."
        Tämän olevinani kerroin, dos alle, myös sen, että 95-levy ei ole buuttaava ja täytyy käynnistää cd-tuen kanssa 98lla.

        "2. Kirjoita kehotteen jälkeen aseman kirjain, kaksoispiste, kenoviiva ja asema."
        Buutilla mennään a-asemalle, mistä sitten cd-asemalle, kenoviivoja ei tarvita
        (e: asenna)

        "Esimerkki [c:\ja:\asema"
        Tässä kohdin älyni himmenee huomattavasti!
        c-asemalta et voi asentaa käyttistä! vai mitä tarkoitit

        "Jos asennus suoritetaan CD-asemalta, kirjoita win95\ennen asenna sanaa."
        ? Mainitsin, että cd-asematunnus muuttuu, cd-aseman sisällön voi tarkistaa dir-komennolla.
        Koska koneessa on 95-levy, ei se mitään muuta sinne ala asentamaan

        "3. Paina ENTER - näppäintä ja noudata näyttöön tulevia ohjeita. Siirry asennusohjelmassa eteenpäin napsauttamalla seuraava - painiketta."

        Pahoillani, mutta suoraan kirjasta lainatut ohjeet aloittelijalle? ovat ihan hepreaa

        Oletko monesti itse asentanut?


      • Justiina35
        annoona kirjoitti:

        "Windowsin asentaminen MS - Dosista
        1. Aseta asennuslevyke 1 tai Windowsin CD - levy asemaan."
        Tämän olevinani kerroin, dos alle, myös sen, että 95-levy ei ole buuttaava ja täytyy käynnistää cd-tuen kanssa 98lla.

        "2. Kirjoita kehotteen jälkeen aseman kirjain, kaksoispiste, kenoviiva ja asema."
        Buutilla mennään a-asemalle, mistä sitten cd-asemalle, kenoviivoja ei tarvita
        (e: asenna)

        "Esimerkki [c:\ja:\asema"
        Tässä kohdin älyni himmenee huomattavasti!
        c-asemalta et voi asentaa käyttistä! vai mitä tarkoitit

        "Jos asennus suoritetaan CD-asemalta, kirjoita win95\ennen asenna sanaa."
        ? Mainitsin, että cd-asematunnus muuttuu, cd-aseman sisällön voi tarkistaa dir-komennolla.
        Koska koneessa on 95-levy, ei se mitään muuta sinne ala asentamaan

        "3. Paina ENTER - näppäintä ja noudata näyttöön tulevia ohjeita. Siirry asennusohjelmassa eteenpäin napsauttamalla seuraava - painiketta."

        Pahoillani, mutta suoraan kirjasta lainatut ohjeet aloittelijalle? ovat ihan hepreaa

        Oletko monesti itse asentanut?

        tuossa 95:ssa kun en ole koskaan asentanut niin en tiedä, mutta tuli mieleen onko siinä asennustiedot alikansiossa kuten 98:ssa?

        Jos on, niin silloin täytyy cd-asemalle (d:)siirtymisen jälkeen kirjoittaa vielä cd win95 ja vasta sen jälkeen dir/p komennolla näkee millä nimellä asentuu, setup.exe vai asenna.exe

        Näin 98:ssa oli, mutta en kyllä ole varma 95:sta


        Kaksoispisteen sai muuten shift ö komennolla sekä ctrl ö, piti tässä vielä tarkistaa.


      • Justiina35 kirjoitti:

        tuossa 95:ssa kun en ole koskaan asentanut niin en tiedä, mutta tuli mieleen onko siinä asennustiedot alikansiossa kuten 98:ssa?

        Jos on, niin silloin täytyy cd-asemalle (d:)siirtymisen jälkeen kirjoittaa vielä cd win95 ja vasta sen jälkeen dir/p komennolla näkee millä nimellä asentuu, setup.exe vai asenna.exe

        Näin 98:ssa oli, mutta en kyllä ole varma 95:sta


        Kaksoispisteen sai muuten shift ö komennolla sekä ctrl ö, piti tässä vielä tarkistaa.

        Olen xxx kertaa asentanut win95, ja jo monesti kertonut, että cd-asematunnus muuttuu yhtä kirjainta ylemmäksi
        Jos levy ei ole osioitu, cd asematunnus on silloin e:
        D-asemalle buutti lataa vain ram-driven, joten sieltä on mahdoton aloittaa asennusta

        Aikasen kauan viime asennuksesta, mutta muistaakseni ei ole mitään cabbeja, tai jos onkin e:dir/p (ei tartte muistaakseni edes/p, levyn sisältö näkynee koko ruudussa)

        Eli jos 98-buutilla saa koneen käyntiin ja cdn aktiiviseksi;
        e:asenna

        Edelleen huomautan, että formatointi on tehty /s parametrillä


      • Justiina35
        annoona kirjoitti:

        Olen xxx kertaa asentanut win95, ja jo monesti kertonut, että cd-asematunnus muuttuu yhtä kirjainta ylemmäksi
        Jos levy ei ole osioitu, cd asematunnus on silloin e:
        D-asemalle buutti lataa vain ram-driven, joten sieltä on mahdoton aloittaa asennusta

        Aikasen kauan viime asennuksesta, mutta muistaakseni ei ole mitään cabbeja, tai jos onkin e:dir/p (ei tartte muistaakseni edes/p, levyn sisältö näkynee koko ruudussa)

        Eli jos 98-buutilla saa koneen käyntiin ja cdn aktiiviseksi;
        e:asenna

        Edelleen huomautan, että formatointi on tehty /s parametrillä

        uskonhan minä, en väitä vastaan :o)
        Mahtaakohan aloittaja enää lukeakaan näitä, vai vänkääkö täällä enää vastaajat..


      • _win95_
        Justiina35 kirjoitti:

        uskonhan minä, en väitä vastaan :o)
        Mahtaakohan aloittaja enää lukeakaan näitä, vai vänkääkö täällä enää vastaajat..

        Pioneerihenkeä tuntuu olevan, kun pitää ysiviitosta asennella. Olisko löydyksissä 3.11:n korput, asentais sen ensin ja siihen päivityksenä w95. Toimis ainakin romppuasema valmiiksi.

        mscdex.exe:n parametrit pitää osua kohdalleen, että romputin alkaa pyöriä. Vai toimiiko nää uusimmat levynpyörittäjät 1995 ajureilla? No, kai ne toimii.

        Boottikorppukin kyllä kertoo, löytyykö cd-asemalle sopivat ohjaimet.
        Toivottavasti 123 kertoo, kuinka homma etenee.


      • Justiina35 kirjoitti:

        uskonhan minä, en väitä vastaan :o)
        Mahtaakohan aloittaja enää lukeakaan näitä, vai vänkääkö täällä enää vastaajat..

        ...uusia kommnetteja ole tullut kuin sinulta
        Todella yritin auttaa, mutta ei kai sitten ole ollut tarpeeksi
        Toivottavasti alkup. kysyjä saa nyt sitten jostain kautta "ihan oikeat ohjeet"

        Pahoillani toistoista, mutta niin se vain menee - kokemuksella


      • _win95_ kirjoitti:

        Pioneerihenkeä tuntuu olevan, kun pitää ysiviitosta asennella. Olisko löydyksissä 3.11:n korput, asentais sen ensin ja siihen päivityksenä w95. Toimis ainakin romppuasema valmiiksi.

        mscdex.exe:n parametrit pitää osua kohdalleen, että romputin alkaa pyöriä. Vai toimiiko nää uusimmat levynpyörittäjät 1995 ajureilla? No, kai ne toimii.

        Boottikorppukin kyllä kertoo, löytyykö cd-asemalle sopivat ohjaimet.
        Toivottavasti 123 kertoo, kuinka homma etenee.

        Win 3.x vaatii edelleen alleen dosin

        Vieläkö toistan itseäni, kun jo kertaalleen mainitsin, että autoexec ja config vaativat optimoinnin sekä dos- että win95 - asennuksen jälkeen


      • Justiina35
        annoona kirjoitti:

        ...uusia kommnetteja ole tullut kuin sinulta
        Todella yritin auttaa, mutta ei kai sitten ole ollut tarpeeksi
        Toivottavasti alkup. kysyjä saa nyt sitten jostain kautta "ihan oikeat ohjeet"

        Pahoillani toistoista, mutta niin se vain menee - kokemuksella

        Enhän minä mitään kettuillut jos niin luulet. Sanoin vaan että kyllähän minä uskon, kun en ole itse sitä edes koskaan asentanut.

        Lueskelin tuossa vaan viestiketjua läpi ja katsoin, ettei aloittajalta ole enää tullut mitään viestejä. Vastauksia vaan pitkä rivi, olisi siis ihan mielenkiintoista tietää onko ap saanut 95:n asennettua.


      • Justiina35 kirjoitti:

        Enhän minä mitään kettuillut jos niin luulet. Sanoin vaan että kyllähän minä uskon, kun en ole itse sitä edes koskaan asentanut.

        Lueskelin tuossa vaan viestiketjua läpi ja katsoin, ettei aloittajalta ole enää tullut mitään viestejä. Vastauksia vaan pitkä rivi, olisi siis ihan mielenkiintoista tietää onko ap saanut 95:n asennettua.

        ...varsin menee kohta itse kukin
        On vaan niin, että vanhat käyttöjärjestelmät vaativat ihan oikeasti enemmän tk-tuntemusta, kuin uusimmat. Outoa!
        Toki itse asennus on ihan helppo, kun sen aloitustoimet oivaltaa oikein
        Win95 vaatii todella optomoinnin, minkä XP esim. tekee automaattisesti (jännä verrata vaikka autoexec- tai config-tiedostoja)


      • _win95_
        annoona kirjoitti:

        ...varsin menee kohta itse kukin
        On vaan niin, että vanhat käyttöjärjestelmät vaativat ihan oikeasti enemmän tk-tuntemusta, kuin uusimmat. Outoa!
        Toki itse asennus on ihan helppo, kun sen aloitustoimet oivaltaa oikein
        Win95 vaatii todella optomoinnin, minkä XP esim. tekee automaattisesti (jännä verrata vaikka autoexec- tai config-tiedostoja)

        device=c:\dos\himem.sys
        files = 30
        buffers = 20
        country=358,,c:\dos\country.sys
        SHELL=C:\DOS\COMMAND.COM /p
        DOS=HIGH

        MOUSE
        \MOUSE\MMOUSE /A5
        @echo off
        PATH C:\DOS;C:\WINDOWS
        set TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
        KEYB
        smartdrv 320 320
        prompt $p$g


      • G'Kar
        annoona kirjoitti:

        Olen xxx kertaa asentanut win95, ja jo monesti kertonut, että cd-asematunnus muuttuu yhtä kirjainta ylemmäksi
        Jos levy ei ole osioitu, cd asematunnus on silloin e:
        D-asemalle buutti lataa vain ram-driven, joten sieltä on mahdoton aloittaa asennusta

        Aikasen kauan viime asennuksesta, mutta muistaakseni ei ole mitään cabbeja, tai jos onkin e:dir/p (ei tartte muistaakseni edes/p, levyn sisältö näkynee koko ruudussa)

        Eli jos 98-buutilla saa koneen käyntiin ja cdn aktiiviseksi;
        e:asenna

        Edelleen huomautan, että formatointi on tehty /s parametrillä

        CD-aseman tunnushan riippuu siitä, miksi se on win 95-buuttikorpulla laitettu. Minulla on muutama kopio buuttikorpusta, jossa cd-aseman tunnus on x: .

        Etsin itselleni tekemiäni vanhoja ohjeita ja löysin seuraavaa. Eli voisi yrittää näillä ohjeilla.

        1. Käynnistä kone buttikorpulla.

        2. Kun näytössä lukee A:\>, laita windows95-asennusromppu koneeseen ja kirjoita romppuaseman tunnus ja kaksoispiste. (Jos kaksoispistettä ei löydy, kokeile eri näppäimiä, kunnes löydät mistä se tulee. Esim. Shift ä.)
        3. Kirjoita:

        cd win95

        4.Kirjoita asenna tai setup riippuen windowsin kieliversiosta.



        Nyt asennuksen pitäisi käynnistyä. Windows 95:ttä varten ei tarvitse asentaa alle mitään dossia, vaan dos asentuu windowsin mukana.


      • G'Kar kirjoitti:

        CD-aseman tunnushan riippuu siitä, miksi se on win 95-buuttikorpulla laitettu. Minulla on muutama kopio buuttikorpusta, jossa cd-aseman tunnus on x: .

        Etsin itselleni tekemiäni vanhoja ohjeita ja löysin seuraavaa. Eli voisi yrittää näillä ohjeilla.

        1. Käynnistä kone buttikorpulla.

        2. Kun näytössä lukee A:\>, laita windows95-asennusromppu koneeseen ja kirjoita romppuaseman tunnus ja kaksoispiste. (Jos kaksoispistettä ei löydy, kokeile eri näppäimiä, kunnes löydät mistä se tulee. Esim. Shift ä.)
        3. Kirjoita:

        cd win95

        4.Kirjoita asenna tai setup riippuen windowsin kieliversiosta.



        Nyt asennuksen pitäisi käynnistyä. Windows 95:ttä varten ei tarvitse asentaa alle mitään dossia, vaan dos asentuu windowsin mukana.

        Edelleen ehdotan käynnistystä win98-buutilla!

        Win95-buutin voi toki tehdä niin, että cd-asema tunnistuu; mutta monikohan aloittelija (saati kokeneempikaan)sen tekee hokkuspokkus?
        Buutin alkuun on ladattava mscdex.exe sekä ko. cd:n .sys-tiedosto.
        Autoexec ja config muokattava niin, että cd-asemalle annetaan "nimi", mikä tahansa, mutta sama molempiin.
        Buutin asematunnuksella ei ole mitään merkitystä itse kiintolevyn kanssa, koska sehän on vain tyhjä c (tai pitäisi olla command.com, dblspace.bin,io.sys, msdos.sys).

        Saa antaa kommentteja, helle saattaa sekoittaa koko pikkunuppini


      • _win95_ kirjoitti:

        device=c:\dos\himem.sys
        files = 30
        buffers = 20
        country=358,,c:\dos\country.sys
        SHELL=C:\DOS\COMMAND.COM /p
        DOS=HIGH

        MOUSE
        \MOUSE\MMOUSE /A5
        @echo off
        PATH C:\DOS;C:\WINDOWS
        set TEMP=C:\WINDOWS\TEMP
        KEYB
        smartdrv 320 320
        prompt $p$g

        ... että himem.sys on ladattu ensimmäiseksi, juuri muuta hyvää en näe

        Ylämuistia (ems) ei ladata ollenkaan (emm386.exe)?

        Autoexecin echo pitäisi olla ensimmäisenä, ainakin smartdrv-asetukset (välimuistin dos-koko/Windows) 2048/1024

        Kai jollain kokoonpanolla toiminut?
        Toki pieni on kaunista!


      • G'Kar
        annoona kirjoitti:

        Edelleen ehdotan käynnistystä win98-buutilla!

        Win95-buutin voi toki tehdä niin, että cd-asema tunnistuu; mutta monikohan aloittelija (saati kokeneempikaan)sen tekee hokkuspokkus?
        Buutin alkuun on ladattava mscdex.exe sekä ko. cd:n .sys-tiedosto.
        Autoexec ja config muokattava niin, että cd-asemalle annetaan "nimi", mikä tahansa, mutta sama molempiin.
        Buutin asematunnuksella ei ole mitään merkitystä itse kiintolevyn kanssa, koska sehän on vain tyhjä c (tai pitäisi olla command.com, dblspace.bin,io.sys, msdos.sys).

        Saa antaa kommentteja, helle saattaa sekoittaa koko pikkunuppini

        Ei siellä kiintolevyllä tarvitse olla mitään. Riittää, että C-osio on formatoitu. Windows 95 ei asennu edes kiintolevylle, jos osiolla on jotain tiedostoja.

        Siinä olet oikeassa, että windows 95 asennuksen voi tehdä ihan yhtä hyvin ysikasilla tehdyllä buuttikorpulla, jossa on cd-ajurit valmiina. Ei sillä ole mitään merkitystä.

        Siis käynnistys boottikorpulta, asennusromppu koneeseen ja sen jälkeen seuraavat komennot.

        A:\>d: (ENTER, d:n paikalle romppuaseman kirjain)
        D:\>cd win95 (ENTER)
        D:\win 95>asenna (ENTER)


      • G'Kar kirjoitti:

        Ei siellä kiintolevyllä tarvitse olla mitään. Riittää, että C-osio on formatoitu. Windows 95 ei asennu edes kiintolevylle, jos osiolla on jotain tiedostoja.

        Siinä olet oikeassa, että windows 95 asennuksen voi tehdä ihan yhtä hyvin ysikasilla tehdyllä buuttikorpulla, jossa on cd-ajurit valmiina. Ei sillä ole mitään merkitystä.

        Siis käynnistys boottikorpulta, asennusromppu koneeseen ja sen jälkeen seuraavat komennot.

        A:\>d: (ENTER, d:n paikalle romppuaseman kirjain)
        D:\>cd win95 (ENTER)
        D:\win 95>asenna (ENTER)

        "95 ei asennu edes kiintolevylle, jos osiolla on jotain tiedostoja."

        Jos formatointi on tehty oikein /s-parametrillä, levylle kopioituvat systeemitiedostot kuten pitääkin!


      • G'Kar
        annoona kirjoitti:

        "95 ei asennu edes kiintolevylle, jos osiolla on jotain tiedostoja."

        Jos formatointi on tehty oikein /s-parametrillä, levylle kopioituvat systeemitiedostot kuten pitääkin!

        Formatointia ei taatusti tarvitse tehdä /s parametrilla. Pelkkä FORMAT C: riittää myös windows 95 asennuksessa. Levyllä ei pidä, eikä saa olla etukäteen mitään systeemitiedostoja. Ei ainakaan siinä Windows 95-versiossa, mitä minä olen koneeseeni asentanut. Olen tästä kyllä täysin varma.


      • 123
        G'Kar kirjoitti:

        Formatointia ei taatusti tarvitse tehdä /s parametrilla. Pelkkä FORMAT C: riittää myös windows 95 asennuksessa. Levyllä ei pidä, eikä saa olla etukäteen mitään systeemitiedostoja. Ei ainakaan siinä Windows 95-versiossa, mitä minä olen koneeseeni asentanut. Olen tästä kyllä täysin varma.

        neuvoista, muutama päivä ollut taukoa koneen ropaamisessa, nyt uudelleen kokeilemaan!

        Suurin ongelma taisi olla se, etten löytänyt kaksoispistettä! =) Huvittavaa.. Yritän annetuilla ohjeilla ja kerron miten käy.


    • 123

      Nyt sain siis vihdoin, neuvojenne avulla, Win95:n asennettua, ja päivitettyä 98:ksi.

      Jos joku vielä seuraa tätä ketjua, kysyisin, miten Win98:n verkkoasetukset täytyy tehdä, että saan laajakaistan toimimaan?

      • helpoin tie

        HElpoin tie on tämä:

        1. Asenna Internet Explorer 6

        2. Tökkäää verkkopiuha seinään

        3. Surfaa

        Vaikeampi tie:

        1. Etsi jostain yhteytesi asetukset, mm. dns-palvelimet jne.

        2. Syötä ne siihen vanhaan IE:hen

        3. Päivitä IE 6:een

        Eli suosittelen ylintä tapaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe