Volvo - Arktisten olosuhteiden auto...

Kylmä-Kalle

Volvo on helevetin kylmä auto. Nimittäin, olin tutun uuden karhean Volvon kyydissä tulossa talvella Muoniosta etelään päin. Illalla oli jäänyt kumisaappaat auton takalattialle jotka olivat jäätyneet sitten sinne mattoon kiinni niiden mukanan tuoman lumen kanssa. Aamulla lähtiessä huomasimme ne joten laitoimme lämmityksen täysille ja lähdimme köröttelemään kohti etelää. Ajoimme noin 150 km kunnes menimme huoltoasemalle tankkaamaan ja saappaat olivat yhä jäässä kiinni takalattialla!!!!!!!!
Tästä ja ilmeisesti monesta muusta syystä tämä tuttavani ajeleekin nykyään mersulla eikä jäädy varpaat.

29

2846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bemari

      volvo sopii pellolle kyntöhommiin..

      • xc--

        toinen saksalainen persereikä.
        kyllä se volvo on ollu aina bemua parempi noin yleensä.
        volvo voi olla se raktori mutta bemari on se kyntöaura raktorin perässä


      • S-TYPE
        xc-- kirjoitti:

        toinen saksalainen persereikä.
        kyllä se volvo on ollu aina bemua parempi noin yleensä.
        volvo voi olla se raktori mutta bemari on se kyntöaura raktorin perässä

        PASKAT!!!! VOLVOHAN HÄVIÄÄ NYKYÄÄN KAIKILLE!!!!!!!!!!! Ainoa Volvo on jota arvostan on S80, ja sekin on huonompi kuin bemun tai jagen vastaavat


      • Nimimerkki
        S-TYPE kirjoitti:

        PASKAT!!!! VOLVOHAN HÄVIÄÄ NYKYÄÄN KAIKILLE!!!!!!!!!!! Ainoa Volvo on jota arvostan on S80, ja sekin on huonompi kuin bemun tai jagen vastaavat

        S-Type. Kuinka vanha olet? Ja kerro minkä merkkisiä autoja teillä on. Viestisi viittaisi johonkin 13-vuoden ikään.


      • S-TYPE
        Nimimerkki kirjoitti:

        S-Type. Kuinka vanha olet? Ja kerro minkä merkkisiä autoja teillä on. Viestisi viittaisi johonkin 13-vuoden ikään.

        IKÄNI 23v. Volvo S80 2.4(170hp)5-syl automaattivaihteet,nahkaistuimet, automaattinenilmastointi, automaattisesti himmentyvä taustapeili, sähköikkuna, -peilit, 16` Regulus-vanteet kesärenkaina talvella pölykapselit, metalliväri (punainen), sumuvalot, vakionopeudensäätö, ekopuusarja, nahkainen ratti, CD-soitin

        Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive, sähkölasit,-peilit, metalliväri (hopea), nahkasisustus(Beige), lasinen kattoluukku, lämmiteettävä tuulilasi, PDC-parkkitutka, sumuvalot, puuta(PALJON PUUTA!!), Anteran 17` vanteet, automaattivaihteet,-ilmastointi, Lisäkaiuttimet, Jaguar patsas nokalla, sähkäsäätöiset etuistuimet, kuljettajan penkki 2X muistilla, Sähkösäätöinen ratti johon myös muisti liittyy, puu/nahka ratti,

        Jaguar madallettu reilusti, neljä pakoputkea, 300hp, uudet puskurit,ilmanottoaukko konepellissä.0-100km/h n6.9sec


      • S-TYPE
        S-TYPE kirjoitti:

        IKÄNI 23v. Volvo S80 2.4(170hp)5-syl automaattivaihteet,nahkaistuimet, automaattinenilmastointi, automaattisesti himmentyvä taustapeili, sähköikkuna, -peilit, 16` Regulus-vanteet kesärenkaina talvella pölykapselit, metalliväri (punainen), sumuvalot, vakionopeudensäätö, ekopuusarja, nahkainen ratti, CD-soitin

        Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive, sähkölasit,-peilit, metalliväri (hopea), nahkasisustus(Beige), lasinen kattoluukku, lämmiteettävä tuulilasi, PDC-parkkitutka, sumuvalot, puuta(PALJON PUUTA!!), Anteran 17` vanteet, automaattivaihteet,-ilmastointi, Lisäkaiuttimet, Jaguar patsas nokalla, sähkäsäätöiset etuistuimet, kuljettajan penkki 2X muistilla, Sähkösäätöinen ratti johon myös muisti liittyy, puu/nahka ratti,

        Jaguar madallettu reilusti, neljä pakoputkea, 300hp, uudet puskurit,ilmanottoaukko konepellissä.0-100km/h n6.9sec

        Jos haluat ihastella Jaggeani mene osoitteesen

        www.mgracing.an/jaguar/jaguastype.htm


      • s-type = viikon pelle
        S-TYPE kirjoitti:

        Jos haluat ihastella Jaggeani mene osoitteesen

        www.mgracing.an/jaguar/jaguastype.htm

        Onpa sulla hyvä sisälukutaito. URLI:kaan ei toimi... Mene nyt hyvä ihminen säästämään niitä viikkorahojasi että saat joskus edes mopon.


      • S-TYPE
        s-type = viikon pelle kirjoitti:

        Onpa sulla hyvä sisälukutaito. URLI:kaan ei toimi... Mene nyt hyvä ihminen säästämään niitä viikkorahojasi että saat joskus edes mopon.

        No on sulla paska vanha kone, jos toi osoite ei toimi!!! Näköjään himo oli kova päästä kuolaamaan kun noin vitutti!!!


      • s-type=viikon pelle
        S-TYPE kirjoitti:

        No on sulla paska vanha kone, jos toi osoite ei toimi!!! Näköjään himo oli kova päästä kuolaamaan kun noin vitutti!!!

        Sä oot säälittävä, kaikessa surkeudessasi... Sä et tiedä mitään musta tai mun koneesta, mut mä tiedän sen jo susta, että tollasia luusereita tulee vastaan joka päivä. Sä oot taas yks itsestään epävarma uhoaja jolla valitettavasti ei ole mitään konkreettista laittaa sanojensa taakse. Vai pystytkö oikeasti todistamaan mitään, mitä uhoat, todeksi? Jos et niin unohdan että olen ikinä edes kuullut susta.


      • Eki
        s-type=viikon pelle kirjoitti:

        Sä oot säälittävä, kaikessa surkeudessasi... Sä et tiedä mitään musta tai mun koneesta, mut mä tiedän sen jo susta, että tollasia luusereita tulee vastaan joka päivä. Sä oot taas yks itsestään epävarma uhoaja jolla valitettavasti ei ole mitään konkreettista laittaa sanojensa taakse. Vai pystytkö oikeasti todistamaan mitään, mitä uhoat, todeksi? Jos et niin unohdan että olen ikinä edes kuullut susta.

        Totuushan on se että S-Type ei ole pystynyt osoittamaan yhtään juttua todeksi. Kuka vaan voi tänne laittaa nettiosoitteita vaikka Ferrarista ja väittää omistavansa sen. S-Typen jutut ovat lähes kautta linjan ihan kaksijakoisia.


      • S-TYPE
        s-type=viikon pelle kirjoitti:

        Sä oot säälittävä, kaikessa surkeudessasi... Sä et tiedä mitään musta tai mun koneesta, mut mä tiedän sen jo susta, että tollasia luusereita tulee vastaan joka päivä. Sä oot taas yks itsestään epävarma uhoaja jolla valitettavasti ei ole mitään konkreettista laittaa sanojensa taakse. Vai pystytkö oikeasti todistamaan mitään, mitä uhoat, todeksi? Jos et niin unohdan että olen ikinä edes kuullut susta.

        Eikö osoite edelleenkään toimi koneessasi. Tällöin siinä oikeasti on vikaa!!!

        Kysy nyt vaan ihan mitä vaan tästä autosta.

        Vaikka mitä materiaalia on käyttöohjekirjan kansi tai jotain noinkin tyhmää???


      • S-TYPE
        Eki kirjoitti:

        Totuushan on se että S-Type ei ole pystynyt osoittamaan yhtään juttua todeksi. Kuka vaan voi tänne laittaa nettiosoitteita vaikka Ferrarista ja väittää omistavansa sen. S-Typen jutut ovat lähes kautta linjan ihan kaksijakoisia.

        No helvetti onko sitten pakko pistää jotain rekkaria peliin vai mitä??

        Voit kysyä ihan mitä tahansa, tuskin kaikkea lehdestä löytää!!!

        Ja tämä auto ei todellakaan ole mikään Lambo
        !!!


      • jotain vakuuksia, kiitos
        S-TYPE kirjoitti:

        No helvetti onko sitten pakko pistää jotain rekkaria peliin vai mitä??

        Voit kysyä ihan mitä tahansa, tuskin kaikkea lehdestä löytää!!!

        Ja tämä auto ei todellakaan ole mikään Lambo
        !!!

        Pistäs kuule nyt se rekkari kehiin niin vielä voit pelastaa kasvosi... Ei liene sattumaa ettei siinä kuvassa jota väität omaksi autoksesi näy rekkaria... Muutenhan joku voisi oikeasti uskoa että auto on sun... Auto voi olla vaika faijasi tai naapurisi ja silti sä pääset tutkimaan kaiken maailman detaileja siitä ja sitten tulet tänne kehuskelemaan kuinka tiedät kaiken siitä autosta. Sorry, ei vakuuta.


      • kysyn vaan
        S-TYPE kirjoitti:

        IKÄNI 23v. Volvo S80 2.4(170hp)5-syl automaattivaihteet,nahkaistuimet, automaattinenilmastointi, automaattisesti himmentyvä taustapeili, sähköikkuna, -peilit, 16` Regulus-vanteet kesärenkaina talvella pölykapselit, metalliväri (punainen), sumuvalot, vakionopeudensäätö, ekopuusarja, nahkainen ratti, CD-soitin

        Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive, sähkölasit,-peilit, metalliväri (hopea), nahkasisustus(Beige), lasinen kattoluukku, lämmiteettävä tuulilasi, PDC-parkkitutka, sumuvalot, puuta(PALJON PUUTA!!), Anteran 17` vanteet, automaattivaihteet,-ilmastointi, Lisäkaiuttimet, Jaguar patsas nokalla, sähkäsäätöiset etuistuimet, kuljettajan penkki 2X muistilla, Sähkösäätöinen ratti johon myös muisti liittyy, puu/nahka ratti,

        Jaguar madallettu reilusti, neljä pakoputkea, 300hp, uudet puskurit,ilmanottoaukko konepellissä.0-100km/h n6.9sec

        Onko siinä myös automaattisesti hajoavat lasit ja puhkeavat renkaatkin?


    • ss

      mit' nä tuut tänne puhumaan jostakin saappaista kun et ymmärrä autoista mitään. pitääkin tulla tommosten puhumaan paskaa kun oma auto jääkaappi

      • Volvo on paras!

        Volvo on Euroopan nopein traktori ja hyvä niin. Muulla autolla en näissä olosuhteissa ajaisi.


      • Family
        Volvo on paras! kirjoitti:

        Volvo on Euroopan nopein traktori ja hyvä niin. Muulla autolla en näissä olosuhteissa ajaisi.

        Omistin aikoinaan Volvo 740 mielestäni se on täydellisin perheauto mitä minulla on ollut.
        Aina kun kävimme talvella mokillä tarvittiin koko meidän perhe ja osa naapurinkin perheestä että se saatiin työnnettyä pienen mäenikaran yli.
        En ole sen koomminkaan ajanut autoa joka olisi yhtä huono nousemaan mäkeä, kun siihen ei saa vauhtia.


      • Jepsistä
        Family kirjoitti:

        Omistin aikoinaan Volvo 740 mielestäni se on täydellisin perheauto mitä minulla on ollut.
        Aina kun kävimme talvella mokillä tarvittiin koko meidän perhe ja osa naapurinkin perheestä että se saatiin työnnettyä pienen mäenikaran yli.
        En ole sen koomminkaan ajanut autoa joka olisi yhtä huono nousemaan mäkeä, kun siihen ei saa vauhtia.

        Opettelisit ajamaan. Kaikilla etuvetokuskeilla on näköjään tapana lähteä liikkeelle nostamalla kiekat 3000 ja sitten siirtämällä kytkinjalka lepuutuspolkimelle. Rapinan päätytyyä jo mennäänkin aika haipakkaa eteenpäin.
        Jos et Volvolla päässyt mäen päälle niin vika on ollut ratin ja penkin välissä tai sitten sulla oli kesärenkaat.


      • Kokenut
        Jepsistä kirjoitti:

        Opettelisit ajamaan. Kaikilla etuvetokuskeilla on näköjään tapana lähteä liikkeelle nostamalla kiekat 3000 ja sitten siirtämällä kytkinjalka lepuutuspolkimelle. Rapinan päätytyyä jo mennäänkin aika haipakkaa eteenpäin.
        Jos et Volvolla päässyt mäen päälle niin vika on ollut ratin ja penkin välissä tai sitten sulla oli kesärenkaat.

        Totuus on kyllä se että 740 Volvo on ajettavuudeltaan talvella onneton. Ei siinä auta vaikka olisi kuinka varovainen kytkimen kanssa. Jos et lumisissa oloissa saa mäkeen vauhtia niin ei nouse. Eri juttu onkin sitten tämä 850 joka menee. Volvo 240 on paras koskaan tehty takavetoinen Volvo talviolosuhteissa ajettavuudeltaan.


      • mutta no
        Kokenut kirjoitti:

        Totuus on kyllä se että 740 Volvo on ajettavuudeltaan talvella onneton. Ei siinä auta vaikka olisi kuinka varovainen kytkimen kanssa. Jos et lumisissa oloissa saa mäkeen vauhtia niin ei nouse. Eri juttu onkin sitten tämä 850 joka menee. Volvo 240 on paras koskaan tehty takavetoinen Volvo talviolosuhteissa ajettavuudeltaan.

        740:nen farkku on sitte huomattavasti paremmin etenevä auto talvella, perä on hiukan painavampi ja pitoa löytyy hyvin. sedanissa hiukan kevytperä mikä ei kyllä taitavaa autoilijaa haitta tippaakaan, ei muuta kuin hanaa ja sivuluisussa menee, volvo takavetoinen on takavetoiseksi huippu ajettava talvella eteenkin 240:nen siinä ei tarvi kuin toisella kädellä ratista kiinni, ja toisella välillä vaihtaa vaihdetta. kyllä toiset autoilijat kattoo ihmeissää kun meikäläinen pistelee volvolla leveässä kylkimyyryssä vastaan...heh heh


      • 240 on paska urissa
        mutta no kirjoitti:

        740:nen farkku on sitte huomattavasti paremmin etenevä auto talvella, perä on hiukan painavampi ja pitoa löytyy hyvin. sedanissa hiukan kevytperä mikä ei kyllä taitavaa autoilijaa haitta tippaakaan, ei muuta kuin hanaa ja sivuluisussa menee, volvo takavetoinen on takavetoiseksi huippu ajettava talvella eteenkin 240:nen siinä ei tarvi kuin toisella kädellä ratista kiinni, ja toisella välillä vaihtaa vaihdetta. kyllä toiset autoilijat kattoo ihmeissää kun meikäläinen pistelee volvolla leveässä kylkimyyryssä vastaan...heh heh

        Todellakin 240 Vulva kulkee sivuluisussa, koska taka-akseli jostain helevetin syystä 12 cm:ä kapampi kuin etukaseli, joten takarenkaat kulkevat eriurissa, joten uraisella tiellä 240:n on syvältä perseestä. Tajuaahan sen jo lapsikin, että perä hakee kokoajan, joten ei se minusta ole kovinkaan nautittaavaa ajamista.


      • Entinen volvoilija
        Jepsistä kirjoitti:

        Opettelisit ajamaan. Kaikilla etuvetokuskeilla on näköjään tapana lähteä liikkeelle nostamalla kiekat 3000 ja sitten siirtämällä kytkinjalka lepuutuspolkimelle. Rapinan päätytyyä jo mennäänkin aika haipakkaa eteenpäin.
        Jos et Volvolla päässyt mäen päälle niin vika on ollut ratin ja penkin välissä tai sitten sulla oli kesärenkaat.

        Monta volvoa omistanena tiedän niiden talviominaisuudet. Jos puhutaan talviolosuhteista niin kyllä takavetoinen volvo oli aina hangessa kiinni. Ei siihen auta ajotaito tai hyvätrenkaat jos perän ja keilan painosuhde on sellainen fysiikan laille ei mitään voi. Muuten autona ne ovat kohtuullisia ja ainakin koneet kestää.


      • Hojo
        Entinen volvoilija kirjoitti:

        Monta volvoa omistanena tiedän niiden talviominaisuudet. Jos puhutaan talviolosuhteista niin kyllä takavetoinen volvo oli aina hangessa kiinni. Ei siihen auta ajotaito tai hyvätrenkaat jos perän ja keilan painosuhde on sellainen fysiikan laille ei mitään voi. Muuten autona ne ovat kohtuullisia ja ainakin koneet kestää.

        No mä olen ajanut ensin 140 ja 240 sarjan Volvoilla yli 20 vuotta (myös muita merkkejä). Olen kuullut, että 740 sedan olis vähän bemarin tyylinen kevytperä, mutta ainaki 200 sarjan autot lähtevät hyvin liikkeelle tyhjäkäynnistä lähtien vääntävällä moottorilla eli kone ei sammua pätkähdä niinkuin jaappanilaiset ja muut nykyautot joissa pitää olla aina kierroksia koneessa liikkeelle lähdettäessä. Lisäksi suuri maavara auttaa siihen ettei auto jää mahastaan kiinni tantereeseen tai aurausvalliin. Tosin nykyauton hienot helmat naarmuntuvat moisesta tempusta.
        Liikkellelähtö on kiinni kaasun ja kytkimenkäytöstä, mutta jos ei auto jaksa lähteä liikkeelle tyhjäkäynnillä on homma helvetisti hankalampaa. Kyllä siperia opettaa olen nimittäin aikoinaan ajanut monta talvea vanhalla Transitilla, jossa oli nastattomat nappulakuvioiset pinnoitetut kiekot alla. Siinä oppi ennakoimaan kunnei tasasella päässyt edes kaivonkannenyli ilman vauhtia.


      • jobline
        240 on paska urissa kirjoitti:

        Todellakin 240 Vulva kulkee sivuluisussa, koska taka-akseli jostain helevetin syystä 12 cm:ä kapampi kuin etukaseli, joten takarenkaat kulkevat eriurissa, joten uraisella tiellä 240:n on syvältä perseestä. Tajuaahan sen jo lapsikin, että perä hakee kokoajan, joten ei se minusta ole kovinkaan nautittaavaa ajamista.

        niin niin 240:nen ei todellakaan hae urissa yhtään. en tiedä miten se on mahdollista, mutta kyllä ne ruotsalaiset insinöörit on tehneet tosi hyvän auton..
        ja että perä hakee koko ajan.. haista paska kun et tiedä mistä puhut!
        siis 240:menee todella hyvin suoraan jos sitä haluaa, ja ohjaus pyörää ei tarvitse vemputtaa yhtään.
        ohjaustunnoltaan myös 240:on hyvä.
        lähetäänkö ajamaan kilpaa jonnenkkin mutkaiselle/mäkiselle tielle talvella, mä ole aika varma että sä häviät etuvetoisellasi. vaikka yleensä etuvetoinen on nopeampi talvella kuin takavetoinen, mutta 240:on todella nopea vaikka onkin takavetoinen


      • qwerty
        jobline kirjoitti:

        niin niin 240:nen ei todellakaan hae urissa yhtään. en tiedä miten se on mahdollista, mutta kyllä ne ruotsalaiset insinöörit on tehneet tosi hyvän auton..
        ja että perä hakee koko ajan.. haista paska kun et tiedä mistä puhut!
        siis 240:menee todella hyvin suoraan jos sitä haluaa, ja ohjaus pyörää ei tarvitse vemputtaa yhtään.
        ohjaustunnoltaan myös 240:on hyvä.
        lähetäänkö ajamaan kilpaa jonnenkkin mutkaiselle/mäkiselle tielle talvella, mä ole aika varma että sä häviät etuvetoisellasi. vaikka yleensä etuvetoinen on nopeampi talvella kuin takavetoinen, mutta 240:on todella nopea vaikka onkin takavetoinen

        No kerroppa mitä tapahtuu, jos tiessä on syvät jäiset urat ja toinen eturengas on urassa, niin onko samanpuolen takarengas MYÖS SAMASSA urassa???? Kerro, ja jos vastaus on "kyllä", niin mieti on auto silloin täysin suorassa, ja jos vastaus on "ei", niin onko perä tukevasti uran vieressä KOKO ajan ja ei "hae" sitä samaista uraa ollenkaan missään vaiheessa? (ota huomioon se 6 cm/ puoli, jonka verran takarengas kulkee sisemmällä)
        Olen ajanut tuhansia kilometrejä kyseisellä Volvolla, ja kyllä ne uraiset tiet olivat yhtä tuskaa, vaikkakin karhennetulla ja tasaisella lumipolanteella meno oli ihan mallikasta. Jäisisää urissa Volvo vain "muljahti" luistoon, joten valppaana sai olla kokoajan.

        Lähetään ajamaan kilpaa.... no niinpä justiinsa ja vielä Vulvalla voitat hmmmmmm ja pistät kaikki 102 heppaa peliin??? Kerro miksi VITUSSA kaikki nopeimmat kaksivetoiset ovat rallissa AINA etuvetoisia? Ja ei tässä mistään nopeudesta ole kyse, vaan 240:n ihmeellisestä akseli levydestä!


    • S-TYPE

      Meillä on S80 2.4(170hp) kakkosautona eikä ole ollut kylmä!!

    • Huuhaa kirjoittelua

      En usko. Bemaristien panettelua. En pysty pitämään Volvoni (v70) lämppäriä koskaan täysillä. Muuten tulee liian kuuma.

    • Hojo

      Oli varmaan yllätys, että pakkasella seisovaan autoon jäätyy saappaat lattiaan.
      Uusimmista malleista en tiedä, mutta tuskin ovat takapakkia menneet vanhoista hyvistä ajoista, jolloin 200 -sarjan Volvo voitti monta talviautotestiä. Mm. auto lämpeni yli 10 astetta kuumemmaksi kuin seuraava auto. TM:ssä oli kuva jossa testaajat istuivat Volvossa uikkarit jalassa kun ulkona oli - 25 astetta. Muistaaksen pojat saivat mittariin maksimilukemaksi 60 astetta parin tunnin ajon jälkeen. Taidat olla melkoinen vilukissa josset tuossa lämpötilassa tarkene.

    • Säädä

      Jos ei 150 km matkalla osaa säätää lämpöä jalkatilaan riittävästi ei se totisesti ole auton vika.
      Lämmönsäädinten symbolit ovat melko yksinkertaisia.
      Jos ihminen on hiukan tyhmä ei se haittaa koska sille ei voi mitään.
      Mutta ei sillä omalla yksinkertaisuudella kannattaisi näillä palstoilla ylpeillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe