Minkälaisia tukia/kehyksiä olette mahtaneet marjapensaillenne rakentaa, jotta eivät oksat kasvaisi maata pitkin?
Kokeilin tehdä sellaisen keskitappiversion, jossa oli keskellä pensasta harjanvarsi ja siitä lähti pienolankaa säteittäin eri suuntiin ja pensasta kiertää naru, joka on kiinni pienolangoissa ja pitää oksia ylhäällä.
Ei siitä niin hieno tullut kuin se kuvitelmissani oli, mutta toimii.
Jos on kuvia niin a'vot, mutta sanallinenkin selitys kelpaa!
Parhaimmat tietty välitän palkkion toivossa niksipirkkaan =)
Pensaiden kehykset
1
592
Vastaukset
- pms68
laita siihen keskitappiin 3-4 narua ja tee jostakin putkesta kehys tosin pienelle taimelle sopii vaikka hulavanne. Sido rengas naruilla sopivalel korkeudeelle. On siisti ja toimiva. Tarvittaessa naruja voi kiristellä ja löysätä. Musta vesiputki on aika jäykkää ja kovaa muovia, yhdistä sen päät joko puutapilla tms kappaleella.
Tällaiseen puskaan on helppo laittaa harso (se valkoinen) päälle ja vaikka pyykkipojilla kiinni naruihin niin linnnut ei syö satoa. Rastas tosin menee harson alle jos reunat kovin korkealla.. Meillä näin suojattu puskat kymmenen vuotta ja hyvin toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408