millista osastolla on ?
kuinka kauan siellä joutuu olemaan ja mitä siellä tehdään ? mitä siellä syödään ?
kertokaa omia kokemuksia osasto hoidoistanne !
ja sitten...mulla on alle viikko aikaa lihottaa itteäni.miten sen tenn ??! teen lähes mitä vain joten kertokaa kiltit !
millaista osastolla on ?
8
4348
Vastaukset
- kokenuuuuu
Niin no riippuu ihan millaiselle osastolle joudut itse olen ollut vain tavallisessa sairaalassa,siellä minulle oli oma huone tv ja radio,en saanut tuoda sinne omia ruokia herkkuja tai mitään muutakaan minun piti syödä siellä pakosti vähintään 5 kertaa päivässä ammulla murot tai puuro,leipää,maitoa ja muutkin ruuat ihan normaalisti ja siellä kaikki valehtelu huomataan ja jos siellä ei tee asioita rehellisn keinoin ei pääse pois ,minulla oli siellä kokoajan ahdistunut olo,itkin kokoajan miksi olen tehnyt näin tyhmästi itselleni,tuotan kovaa tuskaa vanhemmilleni ja se paikka sai minut tajuamaan ettei kannate olla laiha ja siellä kuvitelmat itsestänikin helpottivat ja ajattelin että hei enhän minä olekkaan lihava vaan laiha sun pitää vaan sanoa itsellesi se että et ole lihava vaan laiha ja pian alat näkemään todellisuuden nyt vaan alat syömään normaalisti ja jatkat sitä niin kyllä elämäkin hittasti alkaa tuntumaan paremmalta etkä pidä itseäsi lihavana.
- ne sinne
karkkia tai jotain muuta makeaa ??
kun meidän sairaalassa on ainakin kauppa niin saakohan sieltä hakea karkkia mielin määrin..se ois jännää...
mutta en silti halua sinne.joten lihotus vinkkejä kiitos ! - yksinkertaista.
ne sinne kirjoitti:
karkkia tai jotain muuta makeaa ??
kun meidän sairaalassa on ainakin kauppa niin saakohan sieltä hakea karkkia mielin määrin..se ois jännää...
mutta en silti halua sinne.joten lihotus vinkkejä kiitos !Syöt vaan paljon ja jätät liikunnan väliin. Monilla ihmisillä paino meinaa väkisin nousta, vaikka sitä ei varsinaisesti tavoittelisikaan, joten ei luulisi olevan sinullekaan vaikeaa. Ja varmaan tiedät, että rasva on energiapitoisinta, joten laita vähän runsaammin rasvaa ruokaa, syö pähkinöitä ja vaikka suklaata. Ei sekään pahaksi ole, jos ei sitä syö päivästä toiseen. Tietysti myös riittävästi proteiineja ja hiilihydraatteja. Varmaan tiedät nämä jutut itsekin!
Tietysti jos on anoreksia, niin painonnostaminen voi olla vaikeaa, vaikka tietääkin käytännössä. miten pitää toimia.
- lisää !
muitten kokemuksia ? muo meinaa pelottaa.
- Tiedoton13
Itse jouduin osastolle, kun paino oli tippunut alle 37 kilon, vaikka sitä oltiin yritelty nostaa jo pari kuukautta. Mentiin äidin kanssa sairaalaan johonkin tarkastukseen ja lääkäri sanoinkin, että joudun jäämään sinne.
Olin samassa huoneessa erään toisen anorektikon kanssa ja huoneessa oli 24 tuntia vuorokaudessa hoitaja vahtimassa. Siellä oli 5 kertaa päivässä ruoka (aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) ja liikkua ei saanut yhtään. Syönnin jälkeen piti aina olla puoli tuntia tekemättä mitään ja vessaan tuli aina hoitaja mukaan. Ekoina päivinä en saanut edes liikkua huoneessa (joka oli todella pieni muutenkin), vaan minun piti vain maata tai olla sängyllä. Painorajat asetettiin, että pääsen pois kun paino on yli 39 kiloa.
Ruoka oli ihan tavallista ja normaalia. Huomasin siellä, että kuvani normaalista syömisestä oli aivan vääristynyt ja opin syömään taas tavalliseen tapaan. Tankkasin oikein kunnolla, pyysin aina lisää ja söin vielä vanhempien tuomia herkkuja. Motivaatio pois pääsyyn oli niin suuri. Pääsinkin jo viikon päästä ulos, 5 kiloa painavempana (42,3 kg). Eikä haitannut paskaakaan tuo lihoaminen, sillä olen aina halunnutkin vain lihota, koska anoreksiani ei ollut laihuuden ihannointia..
Mutta kyllä kannatti. Ilman osastohoitoa en olisi varmasti oppinut syömään taas kunnolla ja olisin varmaan kuollut.- onnekas
Sairaalahoidossa on juuri tuo vika, että paino nostetaan rajaan, joka ei ole hengenvaarallinen, mutta todellinen syy jää hoitamatta ja paino tippuu uudelleen kotiuduttua. Sinä olet onnekas, jos sinulla henkinen sairaus ei ollut saanut ylivaltaa ja painon nousun mukana tervehtyi myös mieli, usein näin ei ole.
Paitsi painon nosto sairaalassa, myös mielenterveyspuolen hoito pitäisi saada kuntoon. Siksi joskus nuorisopsykiatrinen on parempi vaihtoehto. Paras tietysti, jos ensin nostetaan paino ja estetään kuolema ja sitten aloitetaan avopuolen terapia tai jatketaan laitoshoitoa psykiatrisella. - teit
syöntien välillä ??
miten "vapaa" aikasi kului ? - Tiedoton13
teit kirjoitti:
syöntien välillä ??
miten "vapaa" aikasi kului ?Luin, katsoin telkkaria, juttelin vanhempien (tulivat joka päivä vierailulle) tai hoitajien kanssa, tein ristikoita.. Kyllä se aika yllättävän nopeasti meni, vaikkei oikeastaan saanut tehdä mitään. Sitä vain eli ruoka-aikojen mukaan. Oli oikeastaan tosi helppoa elämää, söi vain kaiken mitä eteen kannettiin ja sai vapaata koulusta (laiha lohtu, silloin olisin mielummin ollut koulussa). :P Tietysti takapuoleen ja selkään koski kamalasti vain olla sängyllä ja raikas ilma olisi tehnyt hyvää, mutta ulos ei tietenkään saanut lähteä, kun ei edes huoneessa saanut liikkua.
Tietysti loppuviikosta, kun painoni oli noussut, sain liikkua huoneessa ja viimeisenä päivänä jopa osastolla. Minulle vain sattui se huono aika, että oli pääsiäinen ja lääkärit olivat poissa sen ajan ja en saanut yhtään informaatiota, mihin suuntaan painoni oli menossa. Punnitus nimittäin tapahtui sokkona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1644602Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o1973302Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562902Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1132881Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis392820Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos452175Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132097Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552015En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131915Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien601441