Kaksi päivää riitti!

Vapautettu

Kaksi päivää riitti mulle. Nyt olen vapautettu rauhanajan palveluksesta. Tekstailen just kavereille että olen jo aidan paremmalla puolella! :)

Toiset osaa ja toiset ei.

25

4864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö -86

Mitä ihmeen kehumista tos on?? Ite oisin vaa iha hiljaa ja häpeissäni... Kyl ny sen verra miestä pitää olla, et armeijan suorittaa kunnialla (tai edes jotenkii) läpi.

• onnittelen vapautettua

onhan siinä paljonkin kehumista jos selviää 2 päivällä, sen sijaan että olisi 180 päivää palkattomana orjana. ei se ole häpeän aihe vaan ansaitun ylpeilyn, kun mokoman paskan osaa välttää!

mene itse armeijaan ennenkuin tulet lässyttämään.

• miettisit vähän

Mitäköhän vittua sinäki luulet armeijasta taikka miehisyydestä tietäväsi?

Onko tullu mieleen että armeijasta vapautetaan riittävien terveydellisten syiden takia? Jos on niin pahat allergiat ettei pysty edes tuvassa nukkumaan, tai jos selässä on perinnöllinen vika jonka takia ei pysty painavia reppuja kantamaan... Ne tarkoittaa varmaan sitä että on niin neiti että ei pysty armeijaa suorittamaan!

Oikeasti!

Olen huomannut, että melkoinen osa näistä naurettavista armeijakommenteista tulee nimenomaan naisilta jotka

- eivät ole käyneet armeijaa
        - eivät koskaan armeijaan mene.

Kun edes viikon verran näkisitte lähietäisyydeltä vaikka sitä alokasaikaa siellä lastentarhassa, niin voisi aika monelta puheet tästä hienosta "miesten koulusta" muuttua.

• asia erikseen
        miettisit vähän kirjoitti:

Onko tullu mieleen että armeijasta vapautetaan riittävien terveydellisten syiden takia? Jos on niin pahat allergiat ettei pysty edes tuvassa nukkumaan, tai jos selässä on perinnöllinen vika jonka takia ei pysty painavia reppuja kantamaan... Ne tarkoittaa varmaan sitä että on niin neiti että ei pysty armeijaa suorittamaan!

Oikeasti!

Olen huomannut, että melkoinen osa näistä naurettavista armeijakommenteista tulee nimenomaan naisilta jotka

Kun edes viikon verran näkisitte lähietäisyydeltä vaikka sitä alokasaikaa siellä lastentarhassa, niin voisi aika monelta puheet tästä hienosta "miesten koulusta" muuttua.

Totta kai jos on jokin sairaus tms. ettei pysty siellä olemaan, niin on ihan ymmärrettävää, että intti jää kesken. Mut jos vaan tahallaa perseilee siel nii paljo, et ne lähettää kotii kasvamaa, ni se ei oo mun mielest mikää kehumisen aihe. Tota tarkotin.

• hmmh
        asia erikseen kirjoitti:

Totta kai jos on jokin sairaus tms. ettei pysty siellä olemaan, niin on ihan ymmärrettävää, että intti jää kesken. Mut jos vaan tahallaa perseilee siel nii paljo, et ne lähettää kotii kasvamaa, ni se ei oo mun mielest mikää kehumisen aihe. Tota tarkotin.

ei siellä tartte perseillä, riittää kun sanoo että homma ei kiinnosta ja lähtee pois.

Kaikkia ei mokoma lapsellinen pelleily kiinnosta.

• Olen Mies.

Itse olen käynyt armeijan. Mutta oletko sinä tyttö 86? Jos et ole käynyt niin mitä olet toisia arvostelemaan.

• on muutettu

Oikeasti!

helpommaksi vain teidänlasiten tissiposkien takia, jotka eivät muuten sitä saisi käytyä. Raukat.

• jääkäri

oon samaa mieltä et intti käydään kunniallisesti loppuun mut mikä sä oot tuomitseemaan toisen päätöstä vai oletko käynyt ite intin?jos et tienny ni naiset voi myös käydä intin vai etkö uskalla käy vielä samal taval ku tolle mamman pojal

• TJ0

Oikeasti!

MITÄ VARTEN ARMEIJAAN ASTI ON MENNY JOS ON SAIRAUKSIA, KUTSUNNOIS JO SELLAISET KÄÄNNYTETÄÄN!

• SAIRAS
        TJ0 kirjoitti:

MITÄ VARTEN ARMEIJAAN ASTI ON MENNY JOS ON SAIRAUKSIA, KUTSUNNOIS JO SELLAISET KÄÄNNYTETÄÄN!

Siltä vaikuttaa, kyllä mua vaan ollaan sinne työntämässä vaikka en voi olla siellä

• hyvin sanottu

noinhan se on.

itse en vapautusta hankkinut vaikka mieli teki, mutta en ole yhtään katkera niille jotka sen tekevät. mitä enemmän teitä on, sen parempi!

aika monet militaristikitisijät olisivat itse halunneet kanssa hankkia vapautuksen, mutta eivät uskaltaneet. katkeruus suuntautuu sitten niihin jotka osaa hommat hoitaa paremmin.

• A.S.D.

Meille rehelliset alikessut teroittivat mieliin jo ensimmäisenä päivänä:

"Muistakaa, että kenenkään joka ei halua olla täällä, ei tarvitse olla täällä."

No, itse olin 11 kuukautta. En tiedä kannattiko. En katso siitä ajasta saaneeni elämääni minkäänlaista hyötyä. Ehkä ne jotka saivat käytettyä tuon ajan opiskeluun tai työntekoon olivat todellisia voittajia, ainakin taloudellisessa mielessä. Tulihan heistä yhden vuoden tulojen verran meitä rikkaampia.

• tk3

VOI VITTU MITÄ LUUSEREITA. MITEN VOIT EDES VERRATA PARIKYMPPISEN RÄKÄNOKAN VUOSITULOJA SIIHEN MITÄ ARMEIJAN RESERVIUPSEERIKOULUTUS MYÖHEMMÄSSÄ ELÄMÄSSÄ HYÖDYTTÄÄ? ESIM. JORMA
        OLLILA OLI OMAN RESERVIUPSEERIKURSSINSA OPPILASKUNNAN PUHEENJOHTAJA JA MUIDENKIN SUURTEN PÖRSSIYHTIÖIDEN PÄÄJOHTAJAT OVAT LÄHES POIKKEUKSETTA RESERVIN UPSEEREJA. EN VÄITÄ ETTÄ RUKIN KÄYMINEN TAKAISI MENESTYKSEN ELÄMÄSSÄ MUTTA KYLLÄ SE JOTAIN KERTOO MIEHESTÄ.

• vapaa mies
        tk3 kirjoitti:

VOI VITTU MITÄ LUUSEREITA. MITEN VOIT EDES VERRATA PARIKYMPPISEN RÄKÄNOKAN VUOSITULOJA SIIHEN MITÄ ARMEIJAN RESERVIUPSEERIKOULUTUS MYÖHEMMÄSSÄ ELÄMÄSSÄ HYÖDYTTÄÄ? ESIM. JORMA
        OLLILA OLI OMAN RESERVIUPSEERIKURSSINSA OPPILASKUNNAN PUHEENJOHTAJA JA MUIDENKIN SUURTEN PÖRSSIYHTIÖIDEN PÄÄJOHTAJAT OVAT LÄHES POIKKEUKSETTA RESERVIN UPSEEREJA. EN VÄITÄ ETTÄ RUKIN KÄYMINEN TAKAISI MENESTYKSEN ELÄMÄSSÄ MUTTA KYLLÄ SE JOTAIN KERTOO MIEHESTÄ.

Vaikka parikymppisenä ei paljon tienaisikaan niin varusmiespalvelus viivästyttää opintoja, ja siten töihinmenoa, ja aiheuttaa kertautuvan tulonmenetyksen. Palvelusvuosi tulee maksamaan varusmiehelle ehkä 25 000 euroa menetetyn työvuoden myötä.

Nokian pääjohtaja on nykyään Olli-Pekka Kallasvuo, joka on saanut/hankkinut vapautuksen armeijasta. Isojen pörssiyhtiöiden kuten Nokian toiminta on lähes kokonaan kansainvälistä. Luuletko että jotain Bill Gatesiä tai Kiinalaista johtajaa kiinnostaa vittujakaan suomalaisen yritysjohtajan armeijankäymiset, kun he neuvottelevat bisneksistä. Ei kiinnosta!

• logiikka....
        tk3 kirjoitti:

... "OLLILA OLI OMAN RESERVIUPSEERIKURSSINSA OPPILASKUNNAN PUHEENJOHTAJA "

No Ollila valittiin ilmeisesti sen takia tuohon hommaan, että hän oli jo silloin hyvä johtaja, jolle tuo RUK ei ole varmaan tuonut minkäänlaista lisäarvoa.

Oppilaskunnan puheenjohtajuudessa tarvitaankin enemmän siviilijohtamisen taitoja, kuin sotilasjohtajuutta.

Opetettiinko sinulle RUK:ssa (mahdatko olla käynyt koko koulua?), että CAPS LOCK päällä kirjoittaminen
        a) tarkoittaa huutamista netin keskustelupalstoilla
        b) tuottaa hankalasti luettavaa tekstiä

Tuo koko pörssiyhtiöhöpötys näissä RUK- jutuissa on täysin naurettavaa: RUK:ssa koulutetaan reservin sotilasjohtajia, joista jotkut ovat käyneet muitakin kouluja ja päätyneet vaikkapa yritysjohtajiksi.

Pörssiyhtiön johtoa valitessa vaikuttavat kyllä aivan kaikki muut asiat, kuin RUK. Niin kuin ketjussa sanottiin, Kallasvuo on saanut vapautuksen armeijasta, ja hän taitaa ollakin ainoa suomalainen, joka on todella suureksi luokiteltavan pörssiyhtiön johdossa.

• minä vaan
        tk3 kirjoitti:

Hmm. Mä tiedän sellasia parikymppisiä "räkänokkia, jotka tienaa tällähetkellä yli 2700EUR/kk :)

• on punnittu
        logiikka.... kirjoitti:

... "OLLILA OLI OMAN RESERVIUPSEERIKURSSINSA OPPILASKUNNAN PUHEENJOHTAJA "

No Ollila valittiin ilmeisesti sen takia tuohon hommaan, että hän oli jo silloin hyvä johtaja, jolle tuo RUK ei ole varmaan tuonut minkäänlaista lisäarvoa.

Oppilaskunnan puheenjohtajuudessa tarvitaankin enemmän siviilijohtamisen taitoja, kuin sotilasjohtajuutta.

Opetettiinko sinulle RUK:ssa (mahdatko olla käynyt koko koulua?), että CAPS LOCK päällä kirjoittaminen
        a) tarkoittaa huutamista netin keskustelupalstoilla
        b) tuottaa hankalasti luettavaa tekstiä

Tuo koko pörssiyhtiöhöpötys näissä RUK- jutuissa on täysin naurettavaa: RUK:ssa koulutetaan reservin sotilasjohtajia, joista jotkut ovat käyneet muitakin kouluja ja päätyneet vaikkapa yritysjohtajiksi.

Pörssiyhtiön johtoa valitessa vaikuttavat kyllä aivan kaikki muut asiat, kuin RUK. Niin kuin ketjussa sanottiin, Kallasvuo on saanut vapautuksen armeijasta, ja hän taitaa ollakin ainoa suomalainen, joka on todella suureksi luokiteltavan pörssiyhtiön johdossa.

ja kevyeksi havaittu,heti alkuunsa,luuserit jotka välttelee armeijaa ovat valinneet tulevaisuuden linjansa joka on päästä eteenpäin toisten kustannuksella.

• ResKers

Onko TODELLAKIN kunnia-asia telle jättää intti käymättä.SAATANAN NEIDIT!

• laivakoira

Ja taas saamme todistaa sitä kuinka keskimääräistä korkeammam keskustelutaidon intin käyneet hallitsevat. Rakentavaa ja perusteltua...

• mutta
        laivakoira kirjoitti:

Ja taas saamme todistaa sitä kuinka keskimääräistä korkeammam keskustelutaidon intin käyneet hallitsevat. Rakentavaa ja perusteltua...

Ei minullekaan varmasti mikään hirveän hyödyllinen kokemus tuo armeija ollut, mutta tulipahan käytyä. En kyllä ymmärrä kuinka kaverit jotka eivät 180 päivää elämästään voi kotimaalleen uhrata, voivat astella sossunluukulle.

• Kenttäkelpoisuus: Kiitettävä
        mutta kirjoitti:

Ei minullekaan varmasti mikään hirveän hyödyllinen kokemus tuo armeija ollut, mutta tulipahan käytyä. En kyllä ymmärrä kuinka kaverit jotka eivät 180 päivää elämästään voi kotimaalleen uhrata, voivat astella sossunluukulle.

Olin sen 11 kuukautta vuonna 90-91. Työt jäi vuodeksi ja taloudellisesti oli tosi tiukkaa. Asuin jo silloin omassa kämpässä ja siihen aikaan armeija ei vuokria maksellut. Vanhemmista ei ollut apua ja lomille lähtö vitutti kun ei oikein ollut ruokaa kaapissa. Onneksi sen aikainen tyttöystävä kävi töissä. Mutta tässä tulee se pointti. Kun pääsin intistä niin sossu maksoi lain mukaan jotain kotiutusrahaa tällaisille kurjimuksille kuin minä olin siihen aikaan. Kun olin käynyt virkailijan puheilla ja ja saanut sen lapun millä tuon muutaman satasen sai luukulta niin muistan hyvin sen että tämä virkailija-täti ei katsonut edes mua vaan nöyryytti puhumalla kolleegalleen olan yli samaan aikaan kun lykkäs rahan kouraan, ei ymmärrystä ei mitään.

Sen siitä siis sai kun antoi 11 kuukautta isänmaalleen. Tuosta kuukausi eteenpäin niin tilit juoksi jo normaalisti ja laskut maksettiin,mutta tapahtuma on jäänyt mieleen, ehkäpä koko elinajakseni. Armeijasta muuten muistan hyvät ystävät ja yhteishengen. Opin myös kärsimään vääryyttä ilman että koko ajan täytyy siitä huutaa ja itkeä.

• Duskwalker

Siitä jää hieno merkintä papereihin ja ihan tiedoksi työnantaja saa nähtäväkseen palvelus todistuksen niin halutessan. Eli ooneksi olkoon kusit aika totaalisesti sen sitten :D

• eddie

ainakaan mun kohalla: ei oo koskaan työnantaja kyselly armeijan perään.

• Gonapaappa vm 2000

Oot todella raukka. Eipä oo paljon kehumista. Tuomomset joutas lähettä sinne minne aurinko ei paista !

• Anonyymi

Oho, aika hyvin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      79
      7655
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      74
      7444
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      166
      6059
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      55
      4956
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4159
    6. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3880
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      3562
    8. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3517
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      98
      2913
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      209
      2552
    Aihe