Olen horoskoopiltani Neitsyt ja uskoni horoskooppeihin on menossa.. Ensinnäkin en ole luonteeltani ollenkaan sellainen kuin Neitsyestä sanotaan ja toiseksi päivän horoskooppi ei kertakaan ole pitänyt paikkaansa. On turhauttavaa lukea joka päivä horoskooppi täällä suomi24:sessa, kun tietää että se ei kuitenkaan pidä paikkaansa tai tule toteutumaan.. Mutta aina kuitenkin toivon, että se toteutuisi. Ehkä se on vain niin, että se joka uskoo horoskooppeihin alkaa elämään niin kuin horoskoopissa sanotaan, ja siksi horoskooppi totetuu.. Onko näin..?!
Pitävätkö horoskoopit paikkansa?
17
3274
Vastaukset
- Universastro
Kuinka ihmeen monta kertaa teille ääliöille täytyy selittää että on olemassa kaksi aivan erilaista horoskooppia. Toinen on viihdettä ja kirjoitetaan lehtiin, toinen on tiedettä ja sitä opetetaan yliopistoissakin. Ota selvää siitä ja usko siihen sillä se on pätevää aina.
- Anonyymi
Mikä uskominen pätevään on? Sehän on tietämistä. Minä tiedän, ja esi-isämme tiesivät, että horoskoopit toimivat. Se on kirjotettu raamatussa, Zoharissa, koraanissa...
- ottaenhan
horoskoopit ovat niin ympäripyöreitä, että jokainen löytää niistä jotain omalle kohdalleen sattuvaa. Itse olen aina naureskellut niille kunnes..
Horoskoopissani sanottiin jotain joka piti täsmälleen, päivää myöten paikkansa. :S Se oli kammottavaa..- steinbock
Esimerkiksi lehtihoroskoopit pitävät paikkaansa saman verran kuin vaikka ne horoskoopit, jotka jo edesmennyt toimittajatuttava kirjoitteli aikanaan erääseen keskisuomalaiseen lehteen.
"Horoskooppariuransa" hän aloitti puuhastelemalla päivän verran. Tulosta syntyi tekstinpätkien muodossa ja näitä valmiita tekstejä hän tasapuolisesti vaihdellen jakoi eri merkeille.
Jatkossa homma oli parin minuutin juttu ennen painoon lähettämistä ja sattuma saneli "uskovan" lukijan kannalta loput.
Uskooko joku, jos väitän, että nykyisin tehokkuudesta tingitään ja toimittajat oikein "paneutuvat hartaasti" horoskooppien kirjoittamiseen? :))))
- AROSUSI-09
Mäkin olen Neitsyt ja harvemmin luen tämänkään palstan stroboskooppeja.Niitä kirjoittavat ihmiset tietävät harvoin ennustelusta hevonhumppaa ja ne voi ottaa sillai...huvituksena./Se,mikä on totta on,että eri horoskooppimerkeissä on jotkut tietyt luonteenpiirteet,jotka tulevat esiin kun vähän rapsuttaa pintaa.Räyh.
- neitsyt myöskin
Moi!
Käypä katsomassa mikä on nouseva merkkisi ja luonteenpiirteesi voivat saada selityksen... Ja päivän horoskooppeihin pitää suhtautua hupina, ennemmin kannattaa tutkiskella omaa tähtikarttaansa, jonka voi tehdä itse tai tilata joltakin astrologilta, joka pystyy tähtikarttasi myös tulkitsemaan. Myös netistä saat ilmaiseksi teettää oman tähtikartan ja saat myös tulkinnan siitä. - Vesimies80
riippuu myös siitä, että missä kohdin neitsyen aikaa olet syntynyt... esim mieheni on virallisesti horoskoopiltaan neitsyt, syntynyt 21.9, mutta luonne, rakkaus, yms kaikki horoskoopit pitävät paikkansa vain kun ne lukee vaa´an osalta... eli hänellä hallitsevana on vaaka, kuinka sinulla?
Oletko sinä puolittain leijona tai vaaka?- -NN-
Joku on syntynyt samana päivänä kuin minä.. eli miehesi.
Täytyy vaan sanoa, et minussa ei kyl vaakaa löydy ollenkaan. Luonne neitsyt/jouskari, joka on siis nousevamerkkini. - kun luet tämän
Siihen on syynä ns. Progressio, missä yhtä vuotta eliniässä vastaa yksi päivä kartalla. Esim. 21 pv syntynyt on siirtynyt seuraavaan merkkiin n. 3 vuotiaana, siis vaakaan.
- atinaJ
Omasta mielestäni ne ovat aina olleet täyttä huuhaata, vaikka kauris sopii horoskoopikseni paremmin kuin hyvin. Silloin tällöin horoskooppia lukiessa oikein alkaa ihmetellä että miten tää voi olla totta ku se on niin paikkansa pitävä. Näin kuitenkin harvoin käy.
Mutta silti niitä tulee luettua. :D - Anonyymi
Tiina Kallio on niin hyvä että sama horoskooppini tuli 2 kertaa ja puoliso tuli 3 pvän päästä näkyviin. Siellä kirjoitti julkisesti joku nainen että miksi hänellä on sama horoskooppi kuin eri merkillä. Hän on hyvä tai oli.
- Anonyymi
Kyllä ne pitää paikkansa kuten jo raamatussakin on todettu, mutta itse en haluaisi puhua niistä sillä nimellä.
Luonneidentiteetti tai ihmisluonteen ajan seuranta kuulostaa paremmalta. Eikö ihmiset osaa olla luovia tällaisten asioiden suhteen?- Anonyymi
Parempi olisi, jos suurempi osa ihmisistä perustaisi näkemyksensä mahdollisiman hyvin perustellun tiedon varaan.
Nyt moni nielee vaikka mitä, kun 'se tuntuu niin kivalta'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempi olisi, jos suurempi osa ihmisistä perustaisi näkemyksensä mahdollisiman hyvin perustellun tiedon varaan.
Nyt moni nielee vaikka mitä, kun 'se tuntuu niin kivalta'.Jostain taas tuntuu niin kivalta, kun saa uskoa, ettei voi olla olemassa sellaista, joka voisi voittaa heidät...
- Anonyymi
Omassa luonteessa ei vaikuta vain yksi osa, vaan monta:
- vuosiluonne, sen elementti, sekä nouseva luonne.
- kuukausiluonne, sen elementti, sekä nouseva luonne.
- planeettojen (9) sijainnit.
- lisäksi kannattaa tutkia ki elementti, sekä druidien nk. puuhoroskooppi. - Anonyymi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008898786.html
"Seida Sohrabin kolumni: Kaltaiseni sinkut epäonnistuvat kerta toisensa jälkeen"
Ei sanaakaan horoskoopeista ja astrologiasta. Eikö hän tiedä, vai onko häntä kielletty puhumasta?
Missä ovat avioliittotoimistot?- Anonyymi
Sri Lankassa avioero prosentti n. 5-7 tienoilla, koska siellä otetaan luonne huomioon. Missä ois taho, joka yhdistäis oikeat ihmiset avioliittotoimiston kautta Suomessa? Vai onko se vaikeaa epäsosiaalisen käärmeen vuonna itsenäistetyssä Suomessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389