kärhö

kärhämö

tiedätkö miten kärhöstä saa uuden alun? katkastaanko oksa ja juurrutetaan vedessä vai pitääkö ottaa maasta juuripaakku??

7

1799

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muualtakin

saa taimia noin 4 eurolla.
      nopeasti kaunista ja rehevää.
      itse lisääminen on mielenkiintoista ja taloudellista, mutta joittenkin kasvien kohdalla kannatanee uhrata muutama euro...?

• minä myös

uteliaisuuttani kokeilin ja leikkasin alppikärhöstä pari pistokasta. laitoin ne heti multaan ja muovihupun alla ovat olleet pari viikkoa. Välillä niitä tulettelen. Vihreinä ovat pysyneet, juurista on vaikea sanoa, kun ovat mullassa. Kerron syksymmällä, kuinka kävi...

• sormet jumissa

...

• kärhämö
        sormet jumissa kirjoitti:

...

Kiitos vinkistä, ja onnea sun taimelle!

• ellit
        kärhämö kirjoitti:

Kiitos vinkistä, ja onnea sun taimelle!

Pikkukukalliset kärhöt lähtevät hyvin siemenistä,mutta kantsii kylvää heti kun tuleentuvat ja antaa olla talvi ulkona,saavat samalla kylmäkäsittelyn.Omani siementää ympärilleen hiekkaan ja kivien koloihin, sieltä niitä löytyy pieniä alkuja.

• *Annabelle*
        ellit kirjoitti:

Pikkukukalliset kärhöt lähtevät hyvin siemenistä,mutta kantsii kylvää heti kun tuleentuvat ja antaa olla talvi ulkona,saavat samalla kylmäkäsittelyn.Omani siementää ympärilleen hiekkaan ja kivien koloihin, sieltä niitä löytyy pieniä alkuja.

miten saisin kärhöni selviytymään hengissä talven yli.Mulla on nyt kolmas kokeilukerta ja kaikki erilaisia kasvupaikkoja.Mikä siinä on se juttu, kun en ole ennen onnistunut.kellaria mulla ei ole.Nykyinen taimi on puulaatikossa kasvamassa.asun rivarissa ja mietin pitääkö se kaivaa maahan ja peittää jollain-ja millä?oljilla?Styroksilla?havuilla?kukkii upeasti turvemullassa puolivarjossa.haluaisin sen kasvavan siinä vielä ensi kesänäkin.on niin upea kukka!kukat ovat punavalkoiset.

• mammales
        *Annabelle* kirjoitti:

miten saisin kärhöni selviytymään hengissä talven yli.Mulla on nyt kolmas kokeilukerta ja kaikki erilaisia kasvupaikkoja.Mikä siinä on se juttu, kun en ole ennen onnistunut.kellaria mulla ei ole.Nykyinen taimi on puulaatikossa kasvamassa.asun rivarissa ja mietin pitääkö se kaivaa maahan ja peittää jollain-ja millä?oljilla?Styroksilla?havuilla?kukkii upeasti turvemullassa puolivarjossa.haluaisin sen kasvavan siinä vielä ensi kesänäkin.on niin upea kukka!kukat ovat punavalkoiset.

Itse katkaisin keväällä jalokärhöstäni jackmaniista oksan, jonka sitten laitoin hiekkavesiseokseen, ja on juurtunut kunnolla ja kasvaa jo mittaa naapurin puutarhassa. Itse peittelen jalokärhöni vyöhyke 3, kun routa on maassa, paljon lehtiä (haravoinnin aikaan) tyvelle, ja sitten vielä paljon havuja päälle. Tietenkin kannattaa katsoa talvella että on mahdollisimman paljon lunta päällä. Ja kärrätä vaikka vielä aika ajoin sitä lisää. En ole vielä ainakaan menettänyt yhtään kärhöäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      284
      1161
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      286
      1028
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      920
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      889
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      839
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      73
      818
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      108
      692
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      578
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      561
    10. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      11
      508
    Aihe