Mikä mopo kannattaa hommata ?

mr-mopo

Olen hommaamassa harjoittelumopoa 13v pojalle mutta en tiedä mikä mopo kannattaa ostaa.

Olen harkinnut: minicrossia=199€ kuulemma ihan pilipali vehje, samurai 110cc=499€ seki kuulemma pilipali hintaansa nähden, sitten olen miettinyt 1000€ käytettyä derbi r (Vuosimalli 1998) millä sit vois ajella sen harjottelu ajan ja sit ku on 15v ni mopo iän, mut kestääks semmonen sit sen koko mopo-iän ja harjottelu-iän (5vuotta), olen myös miettiny sellast käytettyy mopoo=200€-400€ mut en oo löytäny viel mitään, sit oon miettiny 200€-400€ Suzuki PV käytettynä ja mä miettisin kans sitä et jos ostais uuden derbin pojalle mut siihen menee sit jo ihan älyttömästi rahaa ja se on sit aika kallis harjottelumopo mut tietty se sen kaa ajelis sit sen koko mopo-iän auto-ikään saakka. Nyt haluaisin teiän mielipiteet asiasta et kannattaaks mun ostaa pojalle joku noista tai joku ihan muu, sanokaa te. Kiitos etukäteen vastanneille. PS: Ajattelin ostaa eka pojalle harjottelumopon jollai 200€-400€ ja sit vast 15v sen kunnon mopon, ehkä joku enduro. Mut sanokaa mikä olis parhain vaihtoehto noist tai sit jos noist ei mikään kuulosta hyvältä ni sanokaa mikä sitten.

120

33040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr-mopo

      että mopo jota olen hankkimassa 13v pojalle niin tulee sitten tavallaan mökkimopoksi/peltomopoksi näin ens alkuun. Olen lukenut noita samurai 110cc juttuja niin onks semmonen sit hyvä 13v pojalle mökkimopoks/peltomopoks? Jos ei ni kertokaa mikä sit.

      • asfdafdssdf

        Joo säähän ostit eka helkama raisun 70e-80e joka hajos ja myit sen meille ja saatiin kuntoon ja sit samalla ostit meiltä solifer sm:n onko toiminut??? raisu on hahahha


      • dfgbvrg

        kannattaa ostaa 125cc samurai ennemmin kuin mikään 110,125cc on pieni mutta vetoa,ärhäkkyyttä ja ylipäätään TEHOA! löytyy sitten kun sun poikas on ajanut hetken niin sillä saa alata kickkailemaankin ja se vasta hauskaa onkin että suosittelen sitä lämpimästi sullekkin / sun pojalles!


      • honda crf boy

        honda crf 100cc olis hyvä harjottelu mopo aika kallis kyllä mutta kestävä ja äänet on pienet siltä varalta jos mummoja sattuu asumaan lähellä


      • Nimetön

        samurai on hyvä mökki ja pelto mopoksi meinaa itellä on


      • korsonpoika
        asfdafdssdf kirjoitti:

        Joo säähän ostit eka helkama raisun 70e-80e joka hajos ja myit sen meille ja saatiin kuntoon ja sit samalla ostit meiltä solifer sm:n onko toiminut??? raisu on hahahha

        ...joku hopeasiipi vai....pää kiinni,se oli HELKAMA!!! Osta Raisu....kysy vaikka sliipareilta(sleepy sleeppers)
        Paras mitä markkinoilta löytyy,tooodella tehokas italialainen motori minarellin väkivahva moottori... ;) ...eipähän ainakaan tule illat pitkäx ku rassailee...
        Kokemusta on,kun ajelin miltei 10tkm vm.88 Raisulla pitkiäkin matkoja...Kerrankin lähettiin Korsosta(suomen napa) vihtijärvelle ja kax isompaa remppaa matkalla(katkojan käret ja kaasaritukos)...meinas itku tulla ennenku oltii perillä...menomatka kesti 14 tuntia,mut takasin tultiin ihan yhtä soittoo...


      • mincrossman
        Nimetön kirjoitti:

        samurai on hyvä mökki ja pelto mopoksi meinaa itellä on

        nii että ku noissa samurai 50cc on painorajana 40kg nii pystyyks niit käyttää n. 50 kg ihmine ? kiitos .


      • honda monkey-ukko

        Samurai ei ole mistään laadukkaimmasta päästä... Riippuu vähän kui paljo ajelee ja näin.....
        Itse omistan Honda Monkeyn sekä BSE mad cow joka on kuitenkin hieman epäilyttävä, koska ei ole valmistajalla kotisivuja, mutta hyvin on kestänyt.
        muita laatu pelejä ovat Pitpro ja CRZ, mutta kyllä sillä samuraillakin ajaa ja jos ei halua paljoa rahaa pistää meno peliin niin osta ihmeessä samurai 110, mutta jos ostat sen uutena kannattaa kiristää pultit yms.


      • A
        mincrossman kirjoitti:

        nii että ku noissa samurai 50cc on painorajana 40kg nii pystyyks niit käyttää n. 50 kg ihmine ? kiitos .

        Oon ite 60kg ja oon ajellu semmosta 40kg max. paino olevaa pientä kiinalais mönkijää ja samuraita. Kummatkin kesti mua ja vei ihan hyvin :) Mun serkun mies painaa yli 100 ja sitäkin ne vie ihan hyvin.


      • c8h232

        ööööööö onks se poika ikiin ajan mopol??? millä????


      • jsd9
        dfgbvrg kirjoitti:

        kannattaa ostaa 125cc samurai ennemmin kuin mikään 110,125cc on pieni mutta vetoa,ärhäkkyyttä ja ylipäätään TEHOA! löytyy sitten kun sun poikas on ajanut hetken niin sillä saa alata kickkailemaankin ja se vasta hauskaa onkin että suosittelen sitä lämpimästi sullekkin / sun pojalles!

        kaveriki ostaa jonkun 110cc samurain ku paljo parempi 125ccXD


      • jx8d0f
        mincrossman kirjoitti:

        nii että ku noissa samurai 50cc on painorajana 40kg nii pystyyks niit käyttää n. 50 kg ihmine ? kiitos .

        joo voi ajaa se voi vaa kulkee vähä hiljempaa mutku siin on tehoo ni


      • moooiiiii

        ei kannata ostaa samuraita kaveril ekaks hajos taka pinnat ja vähän ajan pääst leikkas kii ja oli melkee uus kannattaa ostaa mad cow merkkinen esimerkiks se on 125cc mutta ei se mene rajottimenkaa ku jonku 80-90


      • jukhyl

        joku halpa yamaha tai ktm ne kestää toisinku samurai kannattaa ensiks vähän kalliimpi ku monta halpaa. näin se vaan on!


      • fekajwepgr
        honda crf boy kirjoitti:

        honda crf 100cc olis hyvä harjottelu mopo aika kallis kyllä mutta kestävä ja äänet on pienet siltä varalta jos mummoja sattuu asumaan lähellä

        nii just toi oli hyvä tai sit vaa yamaha tai ktm..... kyllä ne kestää vaikka onkin kalliita...


      • qwesrdtkrsea
        mincrossman kirjoitti:

        nii että ku noissa samurai 50cc on painorajana 40kg nii pystyyks niit käyttää n. 50 kg ihmine ? kiitos .

        pystyy tehot vain laskee hieman ja kulkee huonommin, Mutta ei se haittaa ei niitä paljon häviä!!


      • juusot
        A kirjoitti:

        Oon ite 60kg ja oon ajellu semmosta 40kg max. paino olevaa pientä kiinalais mönkijää ja samuraita. Kummatkin kesti mua ja vei ihan hyvin :) Mun serkun mies painaa yli 100 ja sitäkin ne vie ihan hyvin.

        sitä varten niis on painorajat ,kun ylipainonen pyörään nähden ajaa toistuvast niin runkoon tulee,hiusmurtumia ja on vaarallinen samoin kuin jarrut jne on laskettu niin että toimii hyvin kun laskettu sen mukaan että painorajaa noudatetaan,eli jos sitä ajaa 60 -100kg ni mopo muuttuu hengenvaaralliseksi vehkeeksi,joten en suosittelisi kellekkään,joten ostakaa sellainen joka varmast kestää ja on turvallinen jarrutuksissa.hyvää kevään alkua kaikill ja turvallisia kilometrejä kaikille


      • Jammuhulluuuu
        dfgbvrg kirjoitti:

        kannattaa ostaa 125cc samurai ennemmin kuin mikään 110,125cc on pieni mutta vetoa,ärhäkkyyttä ja ylipäätään TEHOA! löytyy sitten kun sun poikas on ajanut hetken niin sillä saa alata kickkailemaankin ja se vasta hauskaa onkin että suosittelen sitä lämpimästi sullekkin / sun pojalles!

        Älä yritä tappaa toisten lapsii. Samurait on vaarallisii. Ja älä myöskää yritä tappaa mut nauruu. bitch please!!!! Ps osta pojalles yamaha pw80 kulkee 80km/h ilma rajotinta.


    • yzf

      Osta se derbi. Kyllä tämän päivän mopot kestää tosi hyvin melkein mitä vaan. Sit ku poika täyttää 15v niin tutulla vehkeellä ajaminen on paljon turvallisempaa. Lisäksi huoltaminen on tutulle vehkeellen paljon helpompaa. Ja korjaamistarpeenkin tietää ajoissa kun on tuttu vekotin. Saattaa nimittäin käydä pian niin, että kun 15 tulee mittariin ja hommataan 'uusi käytetty' mopo niin siinä saattaa silloin ollakkin koko ajan jotain fixattavaa.

      • mr-mopo

        Kiitos vastauksesta.

        Viel vähän tietoa tarvittais:
        Kannataako mun ostaa 13v pojalle semmonen samurai 110cc=499€ vai joku käytetty mopo mihin sais mennä rahaa korkeintaa 200€-400€.

        Tosta samuraista sen verran et kestääks se sit 2-3 vuotta vai meneeks se sen 6kk jälkeen täysin rikki?

        Ja käytetystä moposta sen verran et kannattaaks sitä sit ostaa, jos se meneeki rikki heti tai, jos siin on koko ajan jotain fixattavaa?


      • manki
        mr-mopo kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Viel vähän tietoa tarvittais:
        Kannataako mun ostaa 13v pojalle semmonen samurai 110cc=499€ vai joku käytetty mopo mihin sais mennä rahaa korkeintaa 200€-400€.

        Tosta samuraista sen verran et kestääks se sit 2-3 vuotta vai meneeks se sen 6kk jälkeen täysin rikki?

        Ja käytetystä moposta sen verran et kannattaaks sitä sit ostaa, jos se meneeki rikki heti tai, jos siin on koko ajan jotain fixattavaa?

        se samurai saattaa mennä kuukaudessa rikki mu kaveril meni ja putki helis ku hullu.


    • alalskki

      osta honda monkey saat multa hyvän mankin 500 euroo just tehty jotai pikku huoltoja.
      www.mototalli.com siellä se mopos on kysele lisää.

    • adga

      ps. ei kannata ostaa alle 300e mopoo useimmat o rikki tai jotai.

      • rikut

        moi voin ostaa ton mopon eli ton mankiin jos sulla on se viellä kuukauden päästä ps joku


      • qwedbfsijawjoebfs

        niin niissä sanotaan että ei mitään vikaa mutta jotain hajoaa nopeasti! Se on korjattu mutta huonosti joten hajoaa äkkiä ei alle 300E!! muuten ei edes kannata ostaa!!!!!!


    • minä itse...

      mulla ittellä on samurai 110cc kyl se on ollu iha hyvä mutta ku käytii ostaa se nii siinä oli kytkin hajalla. Joten ei muuta ku käytii vaihtaa se sitte. Nyt oon sillä laittomasti ajellu meiän lähellä olevalla pellolla.
      Sen kokonen toi samurai on että sillä voi ajaa n.140 cm tyyppi mutta 160 cm voi olla vähä ns. "polvet suussa".

      • samurai

        olen 175cm minulla on samurai 110cc ja minun mielestä se menee vielä jotenkin


      • .<.<.<.<.<....
        samurai kirjoitti:

        olen 175cm minulla on samurai 110cc ja minun mielestä se menee vielä jotenkin

        oon lähemmäs 180cm 14v ja omistan samurai 110:n en todellakaan aja polvet kurkussa :o ei ees oo liian pien ku vertaa mankii


      • samuraix

        oon 170 pitkä, ja se on JUST sopiva. Stongaa piti vaa kääntää.


      • just..
        .<.<.<.<.<.... kirjoitti:

        oon lähemmäs 180cm 14v ja omistan samurai 110:n en todellakaan aja polvet kurkussa :o ei ees oo liian pien ku vertaa mankii

        oon ite 15v n. 165cm pitkä ja oon ajanu samurailla pari vuotta. en todellakaa sillä enää pysty ajaan, se on ihan liian pieni. Pikkuveli on 145cm pitkä sille se on aika sopivankokonen mökkimopo.


      • kawasakikkxxxxxxxxxxxxxxxxx...
        samurai kirjoitti:

        olen 175cm minulla on samurai 110cc ja minun mielestä se menee vielä jotenkin

        Joo itse olen ostamassa akwasak kx 80 itse tykkäsin siitä kun koitin, tosin pirtsakka se onkin, kannattaisko ostaa joku merkkimopo, kiinalaiset on sitä laatua mitä on...


      • ?!?
        .<.<.<.<.<.... kirjoitti:

        oon lähemmäs 180cm 14v ja omistan samurai 110:n en todellakaan aja polvet kurkussa :o ei ees oo liian pien ku vertaa mankii

        Nii


    • hdfijfiqo

      Juu mul on ittel Samurai 110cc se on iha kelpo peli mut siit tahtoo vähä hitsaukset irrota esim.pakoputkest eli ei kannata ostaa jos ei osaa hitsata itse tai voihan sitä kysyaä apua tuttaviltakin. Ei kannata olla pituutta kun n.140-160cm muuten on vähä polvet kurkus.Mut kyl siin tehoja on ja muuten iha hyvä mopo et ei muutako ostamaan vaa...

    • ktrhjijth
    • mopoman

      kannattaa varmaa ostaa joku käytetty yamhan crossari tai joku semmonen ja sit 15 vuotiaana kunnon mopo..

      • Osta

        Osta ihmeessä Suzuki pv tai honda monkey! Niillä on helpoin lähteä harjoittelemaan ja halvimmat osat. Minicrossikin vois olla hyvä mut en sitte tiedä kun ne on niin pieniä et ei oo kiva ajella kauaa ja ne on enemmän temppumopoi. Yks vaihtoehto olis tietenkin joku uusenduro esim. derbi, yamaha dt, rieju rr yms.. mut niihin on kalliit osat ja kaikki muukin kallista. Eli itse ostaisin Suzuki pvn tai mankin


      • onnnnn

        paskoja niil ei tee mitää iha sukkii derbi ownz j00000000


      • !
        Osta kirjoitti:

        Osta ihmeessä Suzuki pv tai honda monkey! Niillä on helpoin lähteä harjoittelemaan ja halvimmat osat. Minicrossikin vois olla hyvä mut en sitte tiedä kun ne on niin pieniä et ei oo kiva ajella kauaa ja ne on enemmän temppumopoi. Yks vaihtoehto olis tietenkin joku uusenduro esim. derbi, yamaha dt, rieju rr yms.. mut niihin on kalliit osat ja kaikki muukin kallista. Eli itse ostaisin Suzuki pvn tai mankin

        Joopa ei sitte toi pv tai manki yhtää pieni oo. oon 170cm ja pystyn viel hyvi ajaa 110cc crossil.


      • junnari
        onnnnn kirjoitti:

        paskoja niil ei tee mitää iha sukkii derbi ownz j00000000

        njaa, en ny siihe derbiin koskis pitkällä tikullakaan sähkövikoja täynnä ainoo hyvä puoli on vaihteet.


      • Derbimopoilija
        junnari kirjoitti:

        njaa, en ny siihe derbiin koskis pitkällä tikullakaan sähkövikoja täynnä ainoo hyvä puoli on vaihteet.

        Derbin sähköviat o lähes aina ite aiheutettuja ja derbin laatikko on ehk kaikkie aikojen paskoin...


    • eijeijei

      ei varmaa kannata ostaa mitään 110 kuutioista ku saattaa olla aika äkänen harjottelumopoks.

      • . . . .:.....

        Vai että semmoinen tapaus.

        Ensimmäisenä sanon, että Samurai:ta en suosittele ostamaan. Tietysti se on oivallinen harjoittelu vehje, mutta hinta/laatusuhde. . Yksi kaveri osti 110 cc usatec crossipyörän ja se ei kestänyt mitään, akut irtoili, muoviosat lähti. Käytännössä se koko pyörä oli nippusiteillä/ teipeillä korjattu. Cdi boxi irtosi melkein ensimmäisenä päivänä.

        Tuo selittää halvan hinnan, ne on sitä kiinan ongelmajätettä!

        Jos poika on jo 13 v. ja kahden vuoden päästä saa jo mopokortin, niin suosittelen lämpimästi, että odotatte siihen asti ja ostatte pojalle kunnon Derbin, Yamahan, MBK. . tai joku muu laatu enduro. Hintaa niillä on. . 2500- 3300 e. mutta ovat sen veroisia.
        Sen tiedän, että alle 160 cm. niillä on aika vaarallinen ajaa, koska ovat melko kookkaita pyöriä ja kuivapainoa on 100- 140 kg.

        Jos poika ei ole koskaan ajanut mopolla, vuokraatte vaikka pojalle jonkun harjoittelumopon, että poika saa ensituntuman ja pääsee ajamaan sitten omalla vehkeellä turvallisin mielin.


      • samuraix
        . . . .:..... kirjoitti:

        Vai että semmoinen tapaus.

        Ensimmäisenä sanon, että Samurai:ta en suosittele ostamaan. Tietysti se on oivallinen harjoittelu vehje, mutta hinta/laatusuhde. . Yksi kaveri osti 110 cc usatec crossipyörän ja se ei kestänyt mitään, akut irtoili, muoviosat lähti. Käytännössä se koko pyörä oli nippusiteillä/ teipeillä korjattu. Cdi boxi irtosi melkein ensimmäisenä päivänä.

        Tuo selittää halvan hinnan, ne on sitä kiinan ongelmajätettä!

        Jos poika on jo 13 v. ja kahden vuoden päästä saa jo mopokortin, niin suosittelen lämpimästi, että odotatte siihen asti ja ostatte pojalle kunnon Derbin, Yamahan, MBK. . tai joku muu laatu enduro. Hintaa niillä on. . 2500- 3300 e. mutta ovat sen veroisia.
        Sen tiedän, että alle 160 cm. niillä on aika vaarallinen ajaa, koska ovat melko kookkaita pyöriä ja kuivapainoa on 100- 140 kg.

        Jos poika ei ole koskaan ajanut mopolla, vuokraatte vaikka pojalle jonkun harjoittelumopon, että poika saa ensituntuman ja pääsee ajamaan sitten omalla vehkeellä turvallisin mielin.

        Usatec jasamurai on kaks eri asiaa. TIESITKÖ!!!???
        Samurain kone on 96 vuoden hondan 107 cc kone.
        Se ei hajoo koskaan.


    • aasdasdasdd

      Osta Helkama tossu...

    • vilsku95

      mulla on suzuki pv en ole löytänyt ostajaa vielä ja näin sun viestin niin suzuki pv ja se on musta 400e maksaa tietty kannattaa tinkata että jos ei oo mitään mopoa ajanut niin suzuki pv on sellan millä mäkin aloitin ja huom olen 11v että se kelpaa kaiken kokosille mutta kun nyt tuli sellanen että tartten uuden kovemman pelin niin 400e tässä sun pojalle mopo

      • Jontte992

        Suosittelen ensi mopoksi pv/monkey on sopivan kokoinen helppo ajaa ja opetella perus asiat.


      • Manikn ostanu
        Jontte992 kirjoitti:

        Suosittelen ensi mopoksi pv/monkey on sopivan kokoinen helppo ajaa ja opetella perus asiat.

        Kyllä tosiasia on niin että pienellä mopolla on helppo ja hyvää opetella alkeet,aina on mietittävä mitä maksaa mistäkin mutta edullinen manki on hyä rtkaisu !!!!! Ei ole niin "paskoja" kun luullaan .... >Kokemusta on !


      • derbi11111111

        osta multa hyvä derbi senda x-treme vuosimallii 2004. maksais 1200e . olen 14v ja ittelläni on kaks derbii myyn ton toisen ja ostan soramontuille samurain 110cc. derbissä kaikki toimii käynnnistys poljin jotenkin.


    • aaaa

      kannattaisi ostaa samurai 110cc on hyvä se ei mene heti rikki ja se kulkee jopa lähes 80 kilometriä tunnissa.Sitten kun poika on jo 15 osta uusi enduro!

    • niinpä niin kai se on

      joo eka mopo kannattaa olla halpa muttei esialkuu kannata ostaa aivan uutta koska tuollaisella hinnalla saa vain uusista mopoista huonoja pili pali vehkeitä kuten esim samurai tai vastaavat merkit jotkin esim.suzuki pv vuosimallia 93 voi toimia paremmijn kuin uudet saman hintaiset

    • SIRNE

      Osta vanha kunnon PAPPA-TUNTURI tai TUNTURI SUPER SPORT pojalles nii seki saa tiätää millast o ajaa kunnon pelillä!

    • szxhjfkhcxz

      ktm!ktm!ktm!

      • samuraix

        Jos ostaa Kotarin nii sun täytyy olla miljardöörääri. Mäntä pitää vaihtaa50 kilsan ajon jälkee ja se maksaa noin satkun. Sit kaikki muutki osat täytyy vaihtaa.


    • kdirfeikeijei

      itel on honda manki suosittelen niitä löytyy vaikka mistä 100-500 euron eestä

    • mese

      samurai on vitun hyvä vehe sen saa 399e

      • rotti1

        mistä ostit


    • mopo derbi

      kannattais varmaa hankkia heti se uusi mopo koska ku se on hankittu ni ei si 15v tuusitä mopo ruljanssii ja säästyt sä ki stressilt sillon mut löytyyhän niit hyvii käytettyi ja suhkot uusi oma poika saman ikänen ja hankin derbi senda sm makso käytettyn 2100 ja poika lupas olla pyytämäst mitään pitkää aikaa

    • Nimetön

      kyllä toi samurai kannattaisi ostaa on ne kuulemma aika kestäviä ja ite olen sitä mieltä että sillä on tosi kiva ajella kuhan oppii käyttämään sitä ja se myös on helppo kkäyttönen

    • SAMUKKA

      SAMUKKA ON KUNNON MOPO ITELLÄ ON SAMUKKA TOIMII VIELÄKIN 2VUOTTA VANHA

    • -epeli_

      kannattaa ehdottomasti ostaa samurai 110cc minicrossi

    • kynjakf

      samurain 110 se on kestävä ei hajo helposti ja eihän tuo haittais jos pikkuvikaa hintaan nähden.mutta ku alat jotai kalliimpaa nii kyl se kirpasee vähä ku romuttuu koko paska. 110 se on sittenku on 15 nii skootteri.

      • samurai samu

        oon ite 12w ja samurai ollut 2v hyvin on toiminut ja toimii vieläkin on ratastettu kerran se kulkee tällä hetkellä jotain 90km/h 100km/h joltakin siltä väliltä kannattaa ostaa samurau


      • joku
        samurai samu kirjoitti:

        oon ite 12w ja samurai ollut 2v hyvin on toiminut ja toimii vieläkin on ratastettu kerran se kulkee tällä hetkellä jotain 90km/h 100km/h joltakin siltä väliltä kannattaa ostaa samurau

        Oon Samuraita ostamassa eli ostanko 110cc vai 150cc? noissa on kyllä hinta ero mutta onko mitä muuta eroo tehossa ja muussa? et kumman te ostaisittte? Onko kummassakin hyviä- , ja huonoja puolia?


      • SamuraiMan
        joku kirjoitti:

        Oon Samuraita ostamassa eli ostanko 110cc vai 150cc? noissa on kyllä hinta ero mutta onko mitä muuta eroo tehossa ja muussa? et kumman te ostaisittte? Onko kummassakin hyviä- , ja huonoja puolia?

        150 kuutioinen on parempi, mutta jos haluaa hálvemmalla jonkun pyörän niin sitten kannatta ostaa 110cc.
        Itteläni on 110cc ja se on kyllä hommansa hyvin hoitanut. Kelpaa mökki/kuoppa-ajoon, Kyllä sillä radallakin pärjää...
        150 kuutioisessa on äänissä suuri ero, että jos ajelee pihassa, niin satakymppi on siihen parempi.
        150 kuutioisessa on enemmän tehoa ja ääntäkin sen myötä. Suosittelen kumpaakin.


      • pape2
        samurai samu kirjoitti:

        oon ite 12w ja samurai ollut 2v hyvin on toiminut ja toimii vieläkin on ratastettu kerran se kulkee tällä hetkellä jotain 90km/h 100km/h joltakin siltä väliltä kannattaa ostaa samurau

        §amurai on mun mopo oon 8v ja se on 110 jee


    • Manki

      Osta harjottelu mopoks käytetty manki,koska se on pienempi ku uusendurot ja tehoa melkee saman verran jos poika sanoo:iskä tää kulkee liian hitaast! nii viritä sitten semmoseks et pojal on mukava ajaa ja vauhtii riittävästi

    • Yamaha 85cc

      Jos meinaatte ostaa pojalle crossin nii yli kymmenen vuotiaille yamaha 85cc crossi on paras

      • rotti1

        mistä semmosen


    • deedy

      kannattaa ostaa joku minicrossi ihan aluksi. ne on kummiski vähän pienempii kuin oikeet mopot, pojan jalat yltää paremmin maahan ja muutenkin koko on parempi. on meidän minicrossi toiminu tosi hyvin, 2-3vuotta vanha. Ja jos poika kaatuu sillä crossilla, niin eipähän kauheesti harmita että on pistäny vähän rahaa crossiin, kuin että kaatuis jollain uudella derbillä ja kauheat naarmut sun muut siinä.
      ite en kyllä ostais mitään derbiä, ihan paska. yamaha, peugeot, aprilia ym. , parempia!

      • miiqu

        kuka tieetäämistä
        saa hallvala mini crossin ?


      • samuraix
        miiqu kirjoitti:

        kuka tieetäämistä
        saa hallvala mini crossin ?

        Honkkarista viidel huntil saat 08 samun


    • Nimetön

      kannattaa ostaa samurai 50cc kulkee ku ostaa utena yli 40km h.mul on itellään sellanen mut se on siitä huono ku se ei oo polkastava se on vedettävä mut on se ihan hyvä ite rynäsin sil kun se on niin ärhäkkä eikä sitä oo ees virittetty mul meni siinä jalka sain kepit ja sattu iha v****i.

      • Crossi

        Niillä samurai 50cc ei tee mitää ku on lukenu noit sen juttuja. jokaises sanotaan et hajos samantie...


    • fdfsdfsdf

      ktm 85 kuutioinen maksaa sen 3700 euroo harrastepeli alottelija mopo

    • xcvfd

      PV tietty..........

    • SamuraiMan
      • Suzukin kannattaja

        Kannattaa melkeen ehdottomasti ostaa Suzuki PV. ittellä on semmonen ollu 5vuotiaasta lähtien ja nyt oon kolmetoista, ei ole mikään mennyt paskaks, vaikka on kaavuttu tuhat ja sata kertaa. että on kokemusta melkei 9 vuoden ajalta, eli tiiän että on ainakin hyvä mopo. Temppuiluunki on erittäin hyvä mopo. viritys osiakii saa halval jos tarttee. Että osta vaan suzuki pv ni on varma peli!


    • heheh

      osta kawasaki kx85 sille se on tosi hyvä aloittelijan crossari mulla oli se ekana pyöränä ja olin tyytyväinen

    • k-g-s

      osta suzuki pv50 se kestää ainaki vaik virityksenki...
      ja se on niin halpa et voi ostaa sit ko täyttää 15 ni vaik kunno mopon älä osta derpiä se on paska vehje pv kestäää...

      • pölkypöyrä

        Kuules osta pojalles polku pyörä joka maksaa 400e niin ja sitten ostat kun se on 15v niin jonkun mopon joka kulkee hikiset 30km/h... niin kuule jannu!!!!!!


    • gileraman

      Iha vaa kaikille tiedoks, hommatkaa Gilera! Sillä pääsee!!!

    • samurai mies

      eiköhän samurai ole paras. aion itse ostaa myös samurain. siinä on voimaa ku pienessä kylässä.

      • ddffd

        Samurai on halpaa kiinalaista rihkamakamaa, Siksi hintakin on niin alhainen.


      • samuraix
        ddffd kirjoitti:

        Samurai on halpaa kiinalaista rihkamakamaa, Siksi hintakin on niin alhainen.

        Ite oot kiinalainen rihkamakama


      • Crossi
        samuraix kirjoitti:

        Ite oot kiinalainen rihkamakama

        Joo


    • zAntz

      kannattaa ostaa joku halpa 50cc mopo ja ehkä vähän piristää sitä ja sitten silloi ku 15v ni tollanen derbi..ei sit yhtä mopoa jaksa katella koko aikaa varsinkaan 13v kaipaa todennäköisesti vaihtelua :D


      110cc on melko äksyjä mutta jos vähän on järkeä päässä niin tajuaahan sen sitte ne rajat :P.

      Ensin ostat jonku 400e pv tjsp. 15v vuoteen säästät ja ostat sellasen kunnon enskan ;)

    • Nimetön

      hommaa samurai se ei ole kovin hyvä crossi pyöräksi mutta normaali ajoon ihan hyvä ja kulkee 75kmh

      • samuraix

        Mullakin on se samurai 110, MUTTA osia vähän hajonnu esim. CDI, tulpanhattu, ketjut on pudonnu, sytys ongelmia, paoputki putoo jokatapauksessa, sun muuta. Mut Kyl se ihan kiva on ku ei oo muutakaan.


      • pakeoo

        Jos haluaa ilmettä kaasujouseen niin osta jokin energiajuoma tölkki (0.250l) ja leikkaa siita yläosa pois ja laita se jousen kaasusäiliön päälle.


    • ara18

      osta jumstar se on hyvä se on 125 mini crossi ja hinta on 690e ja se kulkee 80-90 ja sen painoraja on 120kg ja voit katsella vähä sivulta
      http://www.gravelpit.fi!

      • Crossi

        Mul on itellä kiinalainen 110 kuutioinen mxb vaik on kiinalainen nii ei mitää vikaa. Tehoa on yli 7hv. Tosi mukava rällätä eikä hintakaa ole paha, uutena n:500e


      • jerryten
        Crossi kirjoitti:

        Mul on itellä kiinalainen 110 kuutioinen mxb vaik on kiinalainen nii ei mitää vikaa. Tehoa on yli 7hv. Tosi mukava rällätä eikä hintakaa ole paha, uutena n:500e

        ostin kinroad princeen skyteamin 110cc koneen ja makso saman verran ku samurai 110cc :Dettä on se vähä laadukkaampi se skyteam ku joku vitu samurai ei lol


      • Crossi
        jerryten kirjoitti:

        ostin kinroad princeen skyteamin 110cc koneen ja makso saman verran ku samurai 110cc :Dettä on se vähä laadukkaampi se skyteam ku joku vitu samurai ei lol

        Paljo siin skyteam 110cc moottoris on tehoo?


      • ownaaajaa
        Crossi kirjoitti:

        Paljo siin skyteam 110cc moottoris on tehoo?

        osta suzuki pv tai honda monkey! ne samurait on kiina vehkeit jokka hajoo hetkes.


      • Crossi
        ownaaajaa kirjoitti:

        osta suzuki pv tai honda monkey! ne samurait on kiina vehkeit jokka hajoo hetkes.

        Jotkut samurait hajoo hetkes ja jotkut kestää aika hyvinki. Mankit ja pv:t on kestävii mut huono tehosii.


      • fdfdf
        Crossi kirjoitti:

        Jotkut samurait hajoo hetkes ja jotkut kestää aika hyvinki. Mankit ja pv:t on kestävii mut huono tehosii.

        Jaa monkey pienitehosii? mitä vielä osta skyteam monkey 50 joku käytetty siin on hyvin tehoo mopoks (niissä ei kuristukset auta mitää ite en oo tehny mitää ja kulkee 70km/h)


    • onks omenassa sokeria

      mä tiiän hommaa sille yamahan tai kawasakin moottoripyörä ja tapa se lapses sillä.

    • m.sutinen

      moro ! pojalle ostin ensimopoksi 2005 kinuskin samurai 110cc ja poika oli tyytyväinan, peli oli toimintavarma tekniikalta. kaikki mitä meni rikki voi kuski katsoa peilin paitsi paria hítsaus saumaan lukuunottamatta. nyt poika täyttää 15v. ja riejua vailla.

    • i want domination
    • d(-.-)b

      kannattaa ostaa PV. se on oikeesti ihan älyttömän laatu mopo. oon nyt ite 17 ja oon ajanu 5 v. asti samalla PV:llä eikä oo vielä kertaakaan käyny mitään suurempaa vahinkoa, meinaan sellasta että ois tarvinnu tehä joku hirvee koneremppa. Ja kyllähän ton PV:nkin ihan kivasti saa kulkemaan, omani ei kulje kun 80 mut kaveri sai omansa kulkemaan 105 km/h.

      • pompeli123

        Kannattaa ostaa pv mielummin kuin joku samurai osa niist hajoo heti käsiin


      • ernesti on perseestä
        pompeli123 kirjoitti:

        Kannattaa ostaa pv mielummin kuin joku samurai osa niist hajoo heti käsiin

        Kannattaa osta nokia-2330-c2


    • Smoosmoo

      Osta joku halpa ja toimiva kiinan mopo. Ne on sellasii et kyl ne kestää sen ajon mut jos menee täysin paskaks ni ei tunnu missää vaik ostais uuden ja myis sen vanhan varaosiks. Ittelläni on tälläne idän ihme eikä mitään vikoja... ainakaan vielä, ajettukki on ihan kohtalaisesti. Chunlan 50cc 2002 kaksataaeuroo!

    • osta pv

      kannattaa ostaa suzuki pv iha paras oli manki mut pläääh surkee osta pv mulki o nyt ja pv see löytyy sika helposti osia

      • lollilpops

        osta bse


    • ...

      Joku tuolla mainitsi että samurailla pitää ajaa polvet suussa, ja että mankilla vielä enemmän... Mä oon päälle 190, ja mulla on Monkey... eikä siinä todellakaan, ole niin huono ajoasento ku jotku väittää.. :)

    • Tälläne ehdotus!

      Suosittelen kattelee nettimoto.com sivulta pojalles joku halpa laatu mopo, sellane halpamil ois vaik ajettukkii paljo mut siis iha harjotteluun vaa..
      Sitte ku poikas on mopoiässä ni tuunailet ja laitat sen kuntoon ja myyntiin, yrität vaikka saaha vähä voittoo ja sit ostat niillä rahoilla jatoki pistät vähän väliin niin jonkun kunnon mopon ( väliin maksaminen toki riippuu siitä millaseks oot sen tuunannu ;;).

      Mut eikös oiski iha fiksujuttu? Se on sitte iha eri asia jos et oo mopojen kaa touhunnu, että et ossaakkaa laitella mopoja sit kannataa ehkä miettii joku toine keino. En kuitenkaa suosittele mitää Samurai 110cc mopoja koska ne menettää myyntiarvonsa ku on ajettu vähänkii enemmä.

    • Kevinbse95

      Semmone ku BSE ois ihan hyvä. ite ostin viime vuonna glanspowerilta bse 125cc ja hintakin oli vain 449e. Toiminut erinomaisesti ja tehoa riittää! Hintasuhteessa todella hyvä!

    • Crossi aluks

      Suzuki Pv se on ihan hyvä ostos ja se kestää mut tollasessa jos aikoo ostaa niin joku 500e ylöspäin hintaa pv: ssä ellet ite osaa korjata. Ja jos aiot ostaa sen uuden mopon pojalles niin kehotan sillon Derbi,Gilera,Yamaha noi kestää ainaski ellei tuu jtn sähkövikoja sun muita pikkuvikoja. Noi Kiina,Japani vehkeet niin niitä en suosittele ne kestää sen 1-2v ellei niil ajeta ku kerta vuodessa silloin ehkä pidempään. Mut Hommaa pojalles crossi pyörä (Kunnon crossi pyörä) sit kun sillä osaa ajaa niin sen mopon voi hommata 15v

    • wutah

      Ne joil o kokemusta suzuki pv:eist nii vois kertoo et voiks about 180cm tyyppi ajaa kyseisel vehkeel ilma suurempii ongelmii??

    • Lollerod

      Osta Aprilia RS 50... Sitä voi käyttää pitkää...

    • mr robinson

      Varsinkin kakstahtimopot pitäisi kieltää, äänien ja valtavan saasteen takia.
      Kakstahti päästot vastaa kymmentä uutta henkilöautoa.
      Ja virittelystä 1000euron sakot ja tukka pois.

    • aa4

      Suositttelen Harjottelumopoksi Suzuki PV:tä, Itelläni kun olin 10 v niin oli Ekana mopona PV ja ajelin sillä 3 vuotta, kunnes sain 85 crossin ja nyt ois tarkoitus ostaa 15 iässä Yamaha DT -11

    • jfhfhyururuit

      ÄLÄ tuu tänne mopojuttujes kanssa, osta penikalle polkupyörä, kun kuitenkin se on huonokuntoinen vässäke.

    • pv etsijä

      myykää joku 300e pv tartteis harjotus mopoks! :)

    • hp h356

      Kyllä se pv on paras osta pv... :DDDD samurait on vitun paskoi

    • o9867ikwkowlow

      yamha pw80

    • Aika kuluu !!!!!

      Eikös viesti ole aloitettu v:2006 tuskin tämä poika enään haaveilee mopoista.taitaa olla jo tussu mielessä enemminkin!!!!!!

    • juho 21

      Helvetti et todellakaan osta mitään derbii. Se lahoo käsii koko vitun paska ja sit miulummi pv tai joku muu paitsi derbiä mutta ei kiinalaista.

    • kyllä se on juu3222

      eI KANNATA miää 200 euron mopoo ostaa sitte tietty jos haluu koko aika olla sitä korjaamas

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe