miten laittaa zyxel prestige 600 series sillattuun tilaan

CVRL

hei, voisiko joku neuvoa tarkkaan miten laittaa zyxel prestige 600 series-modeemi sillattuun tilaan? tarvitsin aika tarkkoja ohjeita...

t.cvrl

14

31555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fct

Käyttöjärjestelmä ja modeemin tarkka malli (lukee tarrassa modeemin pohjassa, kohdassa Model Number)?

• CVRL

käyttöjärjestelmä windows xp home edition
        model no 401336

• fct
        CVRL kirjoitti:

käyttöjärjestelmä windows xp home edition
        model no 401336

Kytke laitteeseen virta ja odota kunnees sys-valo lakkaa vilkkumasta. Paina laitteen takana olevaa reset-painiketta yhtäjaksoisesti 7 sekuntia.

• CVRL
        fct kirjoitti:

Kytke laitteeseen virta ja odota kunnees sys-valo lakkaa vilkkumasta. Paina laitteen takana olevaa reset-painiketta yhtäjaksoisesti 7 sekuntia.

jotain muutakin tehdä koska en pääse nettiin lainkaan nyt vaikka tein sen ja verkkoyhteyden mukaan netti on yhdistetty? miten saan sen sillatun tilan pois jos se pelkästään silleen pitäisi toimia?

• reititys OK
        fct kirjoitti:

Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan! Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

Tehdasasetuksien palauttamisen jälkeen pitää asettaa VPI/VCI -arvot kohdalleen modeemin asetuksissa (kohta Wizard Setup - ISP Parameters for Internet Access). Katso ne operaattorisi tiedoista. Esim. Elisalla ne ovat VPI 0, VCI 100.

• reititys OK
        CVRL kirjoitti:

jotain muutakin tehdä koska en pääse nettiin lainkaan nyt vaikka tein sen ja verkkoyhteyden mukaan netti on yhdistetty? miten saan sen sillatun tilan pois jos se pelkästään silleen pitäisi toimia?

Siis tehdasasetuksien palauttamisen jälkeen pitää asettaa VPI/VCI -arvot kohdalleen modeemin asetuksissa (kohta Wizard Setup - ISP Parameters for Internet Access). Katso ne operaattorisi tiedoista. Esim. Elisalla ne ovat VPI 0, VCI 100.

• fct
        reititys OK kirjoitti:

Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan! Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

Tehdasasetuksien palauttamisen jälkeen pitää asettaa VPI/VCI -arvot kohdalleen modeemin asetuksissa (kohta Wizard Setup - ISP Parameters for Internet Access). Katso ne operaattorisi tiedoista. Esim. Elisalla ne ovat VPI 0, VCI 100.

> Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan!

Minä en kirjoittanut mitään P660HW-61:sta tai siitä, mitä se tekee.

> Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

Siltaavaa tilaa pitäisi käyttää siksi, ettei siltaava liittymä toimi reititinliittymänä, eikä myöskään toisin päin. Se että pistät osoitteenmuunnoksen ja palomuurit päälle, ei tee liittymästäsi yhtään sen reitittävämpää kuin se niitä ilmankaan on.

• reitittää...
        fct kirjoitti:

> Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan!

Minä en kirjoittanut mitään P660HW-61:sta tai siitä, mitä se tekee.

> Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

Siltaavaa tilaa pitäisi käyttää siksi, ettei siltaava liittymä toimi reititinliittymänä, eikä myöskään toisin päin. Se että pistät osoitteenmuunnoksen ja palomuurit päälle, ei tee liittymästäsi yhtään sen reitittävämpää kuin se niitä ilmankaan on.

> Minä en kirjoittanut mitään P660HW-61:sta tai siitä, mitä se tekee.

Niin, tässähän oli kyse "zyxel prestige 600 series-modeemista".

Tarkempaa mallia kun ei kerrottu (enkä sitä mallinumerostakaan jatkanut etsiä), niin kirjoinpa yhdestä siihen samaan 600-sarjaan kuuluvasta modeemista... Omankin modeemin mallimerkintä on vain 600 series".
        Miksi sinä sitten et kertonut tarkempaa mallia, johon ohje oli tarkoitettu, jotta kaikki muiden 600-sarjan modeemimallien omistajat eivät sitä turhaan käyttäisi?

• hubahubahuu

Täällähän on taasen tekniikot paikanpäällä.

Tämä modeemi menee siltaavaan tilaan ku käyt tekemässä wizard setupin, ja valitset encapsulation modeksi bridgedin.

• CVRL

saa sinne oikeat asetukset kun on mennyt tehdasasetuksiin? ei se auttanut vaikka laitoin sillattuun tilaan sen...

• koitaha mennä verkkoyhteyksiin ja korjata yhteys

• Jormaaaa

Joo vaan eipä löydy zyxelin sivuilta enää ko. laitetta...ei kannata tämän firman tuotteisiin hairahtua...

• secushell
        Jormaaaa kirjoitti:

Joo vaan eipä löydy zyxelin sivuilta enää ko. laitetta...ei kannata tämän firman tuotteisiin hairahtua...

Omassani lukee päällä 600 series ja alla varsinainen malli, joka on 660HW.
        Olisi mukava tietää mikä on se malli joka ei löydy Z:n sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2774
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2027
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1756
    4. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      49
      1693
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1491
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1184
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      194
      997
    Aihe