miten laittaa zyxel prestige 600 series sillattuun tilaan

CVRL

hei, voisiko joku neuvoa tarkkaan miten laittaa zyxel prestige 600 series-modeemi sillattuun tilaan? tarvitsin aika tarkkoja ohjeita...

t.cvrl

14

31446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fct

      Käyttöjärjestelmä ja modeemin tarkka malli (lukee tarrassa modeemin pohjassa, kohdassa Model Number)?

      • CVRL

        käyttöjärjestelmä windows xp home edition
        model no 401336


      • fct
        CVRL kirjoitti:

        käyttöjärjestelmä windows xp home edition
        model no 401336

        Kytke laitteeseen virta ja odota kunnees sys-valo lakkaa vilkkumasta. Paina laitteen takana olevaa reset-painiketta yhtäjaksoisesti 7 sekuntia.


      • CVRL
        fct kirjoitti:

        Kytke laitteeseen virta ja odota kunnees sys-valo lakkaa vilkkumasta. Paina laitteen takana olevaa reset-painiketta yhtäjaksoisesti 7 sekuntia.

        jotain muutakin tehdä koska en pääse nettiin lainkaan nyt vaikka tein sen ja verkkoyhteyden mukaan netti on yhdistetty? miten saan sen sillatun tilan pois jos se pelkästään silleen pitäisi toimia?


      • reititys OK
        fct kirjoitti:

        Kytke laitteeseen virta ja odota kunnees sys-valo lakkaa vilkkumasta. Paina laitteen takana olevaa reset-painiketta yhtäjaksoisesti 7 sekuntia.

        Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan! Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

        Tehdasasetuksien palauttamisen jälkeen pitää asettaa VPI/VCI -arvot kohdalleen modeemin asetuksissa (kohta Wizard Setup - ISP Parameters for Internet Access). Katso ne operaattorisi tiedoista. Esim. Elisalla ne ovat VPI 0, VCI 100.


      • reititys OK
        CVRL kirjoitti:

        jotain muutakin tehdä koska en pääse nettiin lainkaan nyt vaikka tein sen ja verkkoyhteyden mukaan netti on yhdistetty? miten saan sen sillatun tilan pois jos se pelkästään silleen pitäisi toimia?

        Siis tehdasasetuksien palauttamisen jälkeen pitää asettaa VPI/VCI -arvot kohdalleen modeemin asetuksissa (kohta Wizard Setup - ISP Parameters for Internet Access). Katso ne operaattorisi tiedoista. Esim. Elisalla ne ovat VPI 0, VCI 100.


      • fct
        reititys OK kirjoitti:

        Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan! Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

        Tehdasasetuksien palauttamisen jälkeen pitää asettaa VPI/VCI -arvot kohdalleen modeemin asetuksissa (kohta Wizard Setup - ISP Parameters for Internet Access). Katso ne operaattorisi tiedoista. Esim. Elisalla ne ovat VPI 0, VCI 100.

        > Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan!

        Minä en kirjoittanut mitään P660HW-61:sta tai siitä, mitä se tekee.

        > Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

        Siltaavaa tilaa pitäisi käyttää siksi, ettei siltaava liittymä toimi reititinliittymänä, eikä myöskään toisin päin. Se että pistät osoitteenmuunnoksen ja palomuurit päälle, ei tee liittymästäsi yhtään sen reitittävämpää kuin se niitä ilmankaan on.


      • reitittää...
        fct kirjoitti:

        > Eikös noilla ohjeilla modeemi palauteta tehdasasetukset? Silloin ainakin oma ZyXEL 600 series -modeemini (tarkemmin P660HW-61) menee reitittävään tilaan!

        Minä en kirjoittanut mitään P660HW-61:sta tai siitä, mitä se tekee.

        > Ja itse tietenkin käytän sitä reitittävää tilaa (jossa NAT ja palomuuri myös oletuksena päällä tehdasasetuksissa) ihan tarkoituksella, sillä miksi pitäisikään käyttää siltaavaa tilaa? :)

        Siltaavaa tilaa pitäisi käyttää siksi, ettei siltaava liittymä toimi reititinliittymänä, eikä myöskään toisin päin. Se että pistät osoitteenmuunnoksen ja palomuurit päälle, ei tee liittymästäsi yhtään sen reitittävämpää kuin se niitä ilmankaan on.

        > Minä en kirjoittanut mitään P660HW-61:sta tai siitä, mitä se tekee.

        Niin, tässähän oli kyse "zyxel prestige 600 series-modeemista".

        Tarkempaa mallia kun ei kerrottu (enkä sitä mallinumerostakaan jatkanut etsiä), niin kirjoinpa yhdestä siihen samaan 600-sarjaan kuuluvasta modeemista... Omankin modeemin mallimerkintä on vain 600 series".
        Miksi sinä sitten et kertonut tarkempaa mallia, johon ohje oli tarkoitettu, jotta kaikki muiden 600-sarjan modeemimallien omistajat eivät sitä turhaan käyttäisi?


    • hubahubahuu

      Täällähän on taasen tekniikot paikanpäällä.

      Tämä modeemi menee siltaavaan tilaan ku käyt tekemässä wizard setupin, ja valitset encapsulation modeksi bridgedin.

    • CVRL

      saa sinne oikeat asetukset kun on mennyt tehdasasetuksiin? ei se auttanut vaikka laitoin sillattuun tilaan sen...

      • koitaha mennä verkkoyhteyksiin ja korjata yhteys


      • Jormaaaa

        Joo vaan eipä löydy zyxelin sivuilta enää ko. laitetta...ei kannata tämän firman tuotteisiin hairahtua...


      • secushell
        Jormaaaa kirjoitti:

        Joo vaan eipä löydy zyxelin sivuilta enää ko. laitetta...ei kannata tämän firman tuotteisiin hairahtua...

        Omassani lukee päällä 600 series ja alla varsinainen malli, joka on 660HW.
        Olisi mukava tietää mikä on se malli joka ei löydy Z:n sivuilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe