Volvo 240 Diesel 86-

Voiko Volvoon luottaa??

Tarkoituksenani olisi hankkia 240 diesel volvo -86 tai uuudempi. Ovatko ko. autot millaisia kestävyydeltään? Onko totta, että autolla joutuu ajamaan uusi kansi peräkontissa aina, vai ovatko ne sittenkin kelpo pelejä??
Mitä paikkoja autosta kannattaisi tutkia mahdollisella osto hetkellä??
Mitä kannattaisi maksaa 86-87 dieselistä, jolla ajettu "koneremontin" jälkeen alle 100 tkm??

7

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diesel rulez

ei ole totta että dieselin kansi ei kestäis, kokemusta 500000km ilman kannen aukaisua, kone ei syö öljyä, eikä ole ikinä jättänyt tielle muusta kuin renkaan puhkeamis syystä. huomio! kun ajelee rauhallisesti eli yhtäjaksoista nopeutta ei mielellään yli 130km/H ja vaihtelee vaihteet ajoissa jolloin dieselin mursaaka väänto on käytössä niin kilometrejä on eliniän aikaa ajella.
      volvon alusta on kestävä, vaihteisto ja perä on tukevaa tekoa. lämmin ja huoleton auto. jos löydät konerempaatun dieselin niin ei muuta kuin ostamaan vaan, takuulla mukava ja yllätyksetön talvi/kesä-auto.
      tehoa on käytössä tod laajasti aivan tyhjäkäynti alueelta ei kovin ylös asti.
      plussaa on myös se että en keksi mitään moitittavaa, keksittekö te?

• J

Hyvä pelihän tuo on 300 tkm ajettu jne...ainoa miinus oli tänä viikonloppuna, kun tuo pakkanen putosi -25 (tai allekkin helsingissä) oli kylmäkäynnistyvyys ilman lohkolämmitystä hiukan jähmeää. Mutta kunnon lämmityksen jälkeen kone käynnistyi muhevasti murahtaen! Muuten ollut huoleton auto - kunhan huoltaa auton ajallaan ja oikein! Eli ei yritä korjata vanhaa vaan vaihtaa uutta! Osta pois vaan! Muista tarkastaa (kuten kaikista 200 sarjan volvoista) etujousikuppien kunto, alipainepumpun kunto (kallis uusia - helppo homma kylläkin), pakoputken ensimmäisen osan kunto (2 kpl kolmen putken paketteja - suht. kallis uusia ja vittumainen tehdä itse!), jakopäänhihnan viimeisin vaihto (hihnahan on vaihdettava n. 100 tkm välein, mieluummin jo 80-90 tkm välein - toisin kuin bilia väittää (120 tkm), takajarrujen toiminta (jarrujen tehokkuuden vuoksi takajarrut saattavat aikaa myöten alkaa laahata/jumittua; auto hidastaa vauhtiaan jo suht pienellä jarruvoimalla eikä välity pääasiassa kuin etulevyihin). Paikkoja on monia, mutta siinä nyt ainakin ne mihin olen itse törmännyt. Toivottavasti on apua.

• DIESELILLÄ PÄSEE

D6-KONEELLA PÄÄSEE TODELLAKIN PALJON KILOMETRJÄ KUNHAN EI PÄÄSTÄ LÄMPEEMÄÄN, ELI JOS EI RÄÄKKÄÄ TARPEETTOMASTI JA VAIHTAA KANNENTIIVISTEEN AJOISSA (EI TARTTE VAIHTAA JOS EI OLE OIREITA).PIENESTÄ ÖLJYN KULUTUKSESTA EI KANNATA HUOLESTUA. MIELESTÄNI TARTTEE OLLA 5-VAIHTEINEN JOKO NAPPI-TAI NORM. KONE JAKSAA KYLLÄ VÄÄNTÄÄ.

PS. OLEN SAMAA MIELTÄ ED. VAST. KANSSA

• volvo man
        DIESELILLÄ PÄSEE kirjoitti:

D6-KONEELLA PÄÄSEE TODELLAKIN PALJON KILOMETRJÄ KUNHAN EI PÄÄSTÄ LÄMPEEMÄÄN, ELI JOS EI RÄÄKKÄÄ TARPEETTOMASTI JA VAIHTAA KANNENTIIVISTEEN AJOISSA (EI TARTTE VAIHTAA JOS EI OLE OIREITA).PIENESTÄ ÖLJYN KULUTUKSESTA EI KANNATA HUOLESTUA. MIELESTÄNI TARTTEE OLLA 5-VAIHTEINEN JOKO NAPPI-TAI NORM. KONE JAKSAA KYLLÄ VÄÄNTÄÄ.

PS. OLEN SAMAA MIELTÄ ED. VAST. KANSSA

kyllä nämä vanhat diesel volvot on lujaa tekoa ja erittäin mukava ajaa väännön vuoksi nuita pikku teitä.ei ole koskaan ollu mitään muuta vikaa kun että putken olen vaihtanut(vittumainen oli vaihtaa mut hyvä tuli).välitykset ovat aika lyhvet,joten tuo nappi vitone on iha hyvä jutska..

• Onnellinen 240 omistaja
        volvo man kirjoitti:

kyllä nämä vanhat diesel volvot on lujaa tekoa ja erittäin mukava ajaa väännön vuoksi nuita pikku teitä.ei ole koskaan ollu mitään muuta vikaa kun että putken olen vaihtanut(vittumainen oli vaihtaa mut hyvä tuli).välitykset ovat aika lyhvet,joten tuo nappi vitone on iha hyvä jutska..

Itellä 1988 vuoden 240, ajettu 1165780km kone rempattu 780000 ajetun kilometrin jälkeen ja matka jatkuu. Saa laittaa vasikkahaallisen nyky autoja et pystyy samaan ja korjauskustannukset/tarpeet olleet kyllä todella minimaalliset. Ollut minulla vuodesta 1992 ja sitä ennen taksina

• Moi, mahtavat kilometrit nimimerkki onnellinen 240 omistaja!

Ostit siis auton noin 4 vuotta vanhana, paljonko silloin oli Volvon mittarissa?

Kiinnostaa kun itse olen ajanut diesel 940 Volvollani "vain" 250 000km, ja ostaessa auton vuonna 2007 sillä oli ajettu hieman alle 300 tuhatta km, ja nyt mittarissa on 522 000km.

On mukava lukea juttuja ihmisistä jotka ovat ajaneet paljon Volvollaan, moi.

• Sillä minäkin!

Volvo vaan kestää vuodesta vuoteen.

Näkeehän sen taksitolpillakin millä merkillä ammattimiehet ajaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7304
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3143
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      34
      2380
    4. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      27
      1938
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1908
    6. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1877
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1602
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1569
    9. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      10