Volvo 240 Diesel 86-

Voiko Volvoon luottaa??

Tarkoituksenani olisi hankkia 240 diesel volvo -86 tai uuudempi. Ovatko ko. autot millaisia kestävyydeltään? Onko totta, että autolla joutuu ajamaan uusi kansi peräkontissa aina, vai ovatko ne sittenkin kelpo pelejä??
Mitä paikkoja autosta kannattaisi tutkia mahdollisella osto hetkellä??
Mitä kannattaisi maksaa 86-87 dieselistä, jolla ajettu "koneremontin" jälkeen alle 100 tkm??

7

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diesel rulez

      ei ole totta että dieselin kansi ei kestäis, kokemusta 500000km ilman kannen aukaisua, kone ei syö öljyä, eikä ole ikinä jättänyt tielle muusta kuin renkaan puhkeamis syystä. huomio! kun ajelee rauhallisesti eli yhtäjaksoista nopeutta ei mielellään yli 130km/H ja vaihtelee vaihteet ajoissa jolloin dieselin mursaaka väänto on käytössä niin kilometrejä on eliniän aikaa ajella.
      volvon alusta on kestävä, vaihteisto ja perä on tukevaa tekoa. lämmin ja huoleton auto. jos löydät konerempaatun dieselin niin ei muuta kuin ostamaan vaan, takuulla mukava ja yllätyksetön talvi/kesä-auto.
      tehoa on käytössä tod laajasti aivan tyhjäkäynti alueelta ei kovin ylös asti.
      plussaa on myös se että en keksi mitään moitittavaa, keksittekö te?

    • J

      Hyvä pelihän tuo on 300 tkm ajettu jne...ainoa miinus oli tänä viikonloppuna, kun tuo pakkanen putosi -25 (tai allekkin helsingissä) oli kylmäkäynnistyvyys ilman lohkolämmitystä hiukan jähmeää. Mutta kunnon lämmityksen jälkeen kone käynnistyi muhevasti murahtaen! Muuten ollut huoleton auto - kunhan huoltaa auton ajallaan ja oikein! Eli ei yritä korjata vanhaa vaan vaihtaa uutta! Osta pois vaan! Muista tarkastaa (kuten kaikista 200 sarjan volvoista) etujousikuppien kunto, alipainepumpun kunto (kallis uusia - helppo homma kylläkin), pakoputken ensimmäisen osan kunto (2 kpl kolmen putken paketteja - suht. kallis uusia ja vittumainen tehdä itse!), jakopäänhihnan viimeisin vaihto (hihnahan on vaihdettava n. 100 tkm välein, mieluummin jo 80-90 tkm välein - toisin kuin bilia väittää (120 tkm), takajarrujen toiminta (jarrujen tehokkuuden vuoksi takajarrut saattavat aikaa myöten alkaa laahata/jumittua; auto hidastaa vauhtiaan jo suht pienellä jarruvoimalla eikä välity pääasiassa kuin etulevyihin). Paikkoja on monia, mutta siinä nyt ainakin ne mihin olen itse törmännyt. Toivottavasti on apua.

      • DIESELILLÄ PÄSEE

        D6-KONEELLA PÄÄSEE TODELLAKIN PALJON KILOMETRJÄ KUNHAN EI PÄÄSTÄ LÄMPEEMÄÄN, ELI JOS EI RÄÄKKÄÄ TARPEETTOMASTI JA VAIHTAA KANNENTIIVISTEEN AJOISSA (EI TARTTE VAIHTAA JOS EI OLE OIREITA).PIENESTÄ ÖLJYN KULUTUKSESTA EI KANNATA HUOLESTUA. MIELESTÄNI TARTTEE OLLA 5-VAIHTEINEN JOKO NAPPI-TAI NORM. KONE JAKSAA KYLLÄ VÄÄNTÄÄ.

        PS. OLEN SAMAA MIELTÄ ED. VAST. KANSSA


      • volvo man
        DIESELILLÄ PÄSEE kirjoitti:

        D6-KONEELLA PÄÄSEE TODELLAKIN PALJON KILOMETRJÄ KUNHAN EI PÄÄSTÄ LÄMPEEMÄÄN, ELI JOS EI RÄÄKKÄÄ TARPEETTOMASTI JA VAIHTAA KANNENTIIVISTEEN AJOISSA (EI TARTTE VAIHTAA JOS EI OLE OIREITA).PIENESTÄ ÖLJYN KULUTUKSESTA EI KANNATA HUOLESTUA. MIELESTÄNI TARTTEE OLLA 5-VAIHTEINEN JOKO NAPPI-TAI NORM. KONE JAKSAA KYLLÄ VÄÄNTÄÄ.

        PS. OLEN SAMAA MIELTÄ ED. VAST. KANSSA

        kyllä nämä vanhat diesel volvot on lujaa tekoa ja erittäin mukava ajaa väännön vuoksi nuita pikku teitä.ei ole koskaan ollu mitään muuta vikaa kun että putken olen vaihtanut(vittumainen oli vaihtaa mut hyvä tuli).välitykset ovat aika lyhvet,joten tuo nappi vitone on iha hyvä jutska..


      • Onnellinen 240 omistaja
        volvo man kirjoitti:

        kyllä nämä vanhat diesel volvot on lujaa tekoa ja erittäin mukava ajaa väännön vuoksi nuita pikku teitä.ei ole koskaan ollu mitään muuta vikaa kun että putken olen vaihtanut(vittumainen oli vaihtaa mut hyvä tuli).välitykset ovat aika lyhvet,joten tuo nappi vitone on iha hyvä jutska..

        Itellä 1988 vuoden 240, ajettu 1165780km kone rempattu 780000 ajetun kilometrin jälkeen ja matka jatkuu. Saa laittaa vasikkahaallisen nyky autoja et pystyy samaan ja korjauskustannukset/tarpeet olleet kyllä todella minimaalliset. Ollut minulla vuodesta 1992 ja sitä ennen taksina


    • Moi, mahtavat kilometrit nimimerkki onnellinen 240 omistaja!

      Ostit siis auton noin 4 vuotta vanhana, paljonko silloin oli Volvon mittarissa?

      Kiinnostaa kun itse olen ajanut diesel 940 Volvollani "vain" 250 000km, ja ostaessa auton vuonna 2007 sillä oli ajettu hieman alle 300 tuhatta km, ja nyt mittarissa on 522 000km.

      On mukava lukea juttuja ihmisistä jotka ovat ajaneet paljon Volvollaan, moi.

    • Sillä minäkin!

      Volvo vaan kestää vuodesta vuoteen.

      Näkeehän sen taksitolpillakin millä merkillä ammattimiehet ajaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe