Onko kenelläkään kokemuksia julkisesta terveydenhoidosta?
Minulla epäillään punkista johtuvaa borrelioosia.
Onko minun oikeasti mentävä yksityiselle puolelle?
Olen potilaana keskussairaalassa, mutta muttava tuttu on sanonut, jotta mikset saa asianmukaista hoitoa?
borrelioosi
4
5089
Vastaukset
- Lymen tauti
käytän yksityistä sektoria. Et kerro mitä kaikkea sinulta on tutkittu, mitä näyttää likvor-näyte jne.
Kerrot tuolla muualla että sinulla epäillään borrelioosia, ja tartunnan olisit saanut kauan sitten.
Homma menee valitettavasti niin, että jos se aikoinaan on jäänyt hoitamatta niin ei ole olemassakaan parantavaa hoitoa, oireita toki voidaan helpottaa.
Tietosi ovat kovin suppeat, vaikeata vastata.
En tiedä julkisen puolen toiminnoista, olen koko ajan ollut ykistyisen sektorin tutkimus-ja hoitorumbassa.- punkki76
Tietoni oli vajavaista, anteeksi
vaivat alkoi yhdessä polvessa helmikuussa 2006
Likvor "näytettä ei ole otettu.
Verikokeita hakuammunnalla, kun mm. olivat varmoja klamydiasta. (veikkaan itse borrelioosia)
Ottivat sentään polvinesteestä näytteen. Polvea toki kuvattu, keuhkoja ja senkärankaakin kuvattu sydänfilmikin.
tulehdus arvoja: La 10 CRP 1,2 Hb 156
IgG luokan vasta-ainetaso selvästi koholla myös IgM oli positiivinen
Doximysin 100 mg x 2 50 päivää sekä toki naprometin pieneen kipuun että sain nukuttua.
Polvi vähän rauhoittui.
Antibioottia ei jatkettu vaikka kysyin miksi kuuri oli lyhyt.
sitten minut siirrettiin reumapoliklinikalle huhtikuussa nyt sitten pitäisi parantua syömällä salazopyrin 500 mg 2 x 2 päivässä. lääkettä kohta parikuukautta napsittu.
Polvi on todella sitkeästi turvoksissa turvotus laskenut vain kerran kovan kuumeen takia vuorokaudeksi. Melko terveeltä polvi on kuitenkin tuntunut vain kerran puolen tunnin ajan.
Suvussa reumaa, mutta tuskin tämä sentään reuma.
Vaimo jo meinaa yksityiselle pakottaa, tuntuu olevan huolissaan. - Lymen tauti
punkki76 kirjoitti:
Tietoni oli vajavaista, anteeksi
vaivat alkoi yhdessä polvessa helmikuussa 2006
Likvor "näytettä ei ole otettu.
Verikokeita hakuammunnalla, kun mm. olivat varmoja klamydiasta. (veikkaan itse borrelioosia)
Ottivat sentään polvinesteestä näytteen. Polvea toki kuvattu, keuhkoja ja senkärankaakin kuvattu sydänfilmikin.
tulehdus arvoja: La 10 CRP 1,2 Hb 156
IgG luokan vasta-ainetaso selvästi koholla myös IgM oli positiivinen
Doximysin 100 mg x 2 50 päivää sekä toki naprometin pieneen kipuun että sain nukuttua.
Polvi vähän rauhoittui.
Antibioottia ei jatkettu vaikka kysyin miksi kuuri oli lyhyt.
sitten minut siirrettiin reumapoliklinikalle huhtikuussa nyt sitten pitäisi parantua syömällä salazopyrin 500 mg 2 x 2 päivässä. lääkettä kohta parikuukautta napsittu.
Polvi on todella sitkeästi turvoksissa turvotus laskenut vain kerran kovan kuumeen takia vuorokaudeksi. Melko terveeltä polvi on kuitenkin tuntunut vain kerran puolen tunnin ajan.
Suvussa reumaa, mutta tuskin tämä sentään reuma.
Vaimo jo meinaa yksityiselle pakottaa, tuntuu olevan huolissaan.pitää ehdottomasti ottaa!
Jos sitä ei ole otettu, ei sitten ole epäiltykään borrelioosia! - yx toinen tietoa kaipaava
Lymen tauti kirjoitti:
pitää ehdottomasti ottaa!
Jos sitä ei ole otettu, ei sitten ole epäiltykään borrelioosia!Minkälaiset arvot/tulokset likvor näytteessä on silloin, jos on varmasti borrelioosi?
Mulla tällaisia lukuja:
Li-IGg-Ind = 0.81
S-Alb-T = 41g/l
S-IgG-T = 13.2g/l
Li-IGg = 55mg/l
Li-Alb = 211mg/l
Oireina puutumista kasvojen oikealla puolella. Epäillään ms:ää ja siksi tuo likvor otettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak954341Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka513205- 372927
- 342038
Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua
Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas5061718- 631634
Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?
Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode491480- 411390
- 681304
Mitäs mieltä
Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho171276