Missä nopeimmat parkkipirkot?

Kuinka nopeasti on tullut sakkolappu, jos on unohtunut parkkikiekko, tai maksu ja palaat hoitamaan asian kuntoon? Minulla unohtui kiekon laitto Oulussa, kävelin muutaman kymmenen metriä kulman taakse erään liikkeen ovelle, jossa luki "muistitko parkkikiekon", palasin takaisin ja lappu oli jo pyyhkijässä, eikä sakottajaa näkynyt enää missään. Kyllä oli nopeaa toimintaa.

Samoin oli käydä toisen kerran Oulussa myös, kun olin työntämässä kolikoita maksuautomaattiin, joka ei autolle näkynyt, kun oli nurkan takana, toinen olisi ollut näkyvissä, mutta paljon kauempana. Vaimo sattui kuitenkin olemaan autossa ja sanoi lappua kirjoittavalle minun olevan just maksamassa.

Rovaniemellä ollaan myös nopeita. Ajoin autoni maksulliseen ruutuun ja etsin kolikoita, mutta eihän minulla euroja ollut, vaan eri maan rahaa kolikoina. Tutulla kaverilla oli liike siinä vieressä ja menin sisään kysyäkseni voisiko hän vaihtaa minulle parkkimittariin passeleita kolikoita. Sattui vaan olemaan puhelu kesken hänellä ja piti odotella minuutti, tai puolitoista. Sakkolappuhan siinä ehti tulla.

Jyväskylässä olen nähnyt asiallisemman ja kiireettömän "parkkipirkon" ei ollut kuitenkaan "Pirkko", vaan miespuolinen. Heppu ei sakottanut heti havaitsemiaan virheellisesti pysäköityjä, vaan vilkuili kelloaan ja kierteli alueella selvästi odotellen. Sitten viimein, kun aikaa oli ilmeisesti kulunut riittävästi, hän siirtyi kirjoitteluvaiheeseen.

15

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyräkinttu

Pysäköi laillisille paikoille äläkä pihtaile kolikoiden kanssa. Ei tule sakkoja. Työtään he vain tekevät, mitäs siitä tulisi, jos joka auton vieressä pitäisi aina puoli tuntia kytätä.

• hmh..

Ihan laillisille paikoillehan hän on parkeerannut. On vain ollut kyse siitä, että automaatti ei ole toiminut, tai on unohtanut kiekon, mutta on palannut heti laittamaan sen.

Itselläni kävi kerran niin, että kävin liikkeessa ihan vain hetken ja kun palasin, oli pirkko kirjoittamassa lappua. Kävelin pokkana autoon sisään ja hurruutin pois. =) Ei ole postissa kuulunut lappua.

• hmh.. kirjoitti:

Ihan laillisille paikoillehan hän on parkeerannut. On vain ollut kyse siitä, että automaatti ei ole toiminut, tai on unohtanut kiekon, mutta on palannut heti laittamaan sen.

Itselläni kävi kerran niin, että kävin liikkeessa ihan vain hetken ja kun palasin, oli pirkko kirjoittamassa lappua. Kävelin pokkana autoon sisään ja hurruutin pois. =) Ei ole postissa kuulunut lappua.

Lisäksi vääristelee kaikki jutut. Nickit vaihtuu, tyyli pysyy.

• Käyräkinttu
        Kairakettu kirjoitti:

Lisäksi vääristelee kaikki jutut. Nickit vaihtuu, tyyli pysyy.

Sinä kirjoitit aikaisemmin nimimerkillä Runttaaja.

Oletko myös Executioner?

• Kun ei laillisille paikoille ehdi edes siksi hetkeksi pysäköidä, että ehtisi vaihtaa mittariin sopivaa rahaa, niin pysäköin mihin haluan, enkä käytä kiekkoja, enkä kolikoita. Huonolla tuurilla sellainen pysäköinti maksaa hiukan enemmän, mutta kannattaa. Eipähän tarvitse huolehtia pikkuasioista, eikä tässä ole mistään kolikoiden pihistelystä kyse. Eivät muuten edes aina sakota, kun huomaavat kilven.

• Käyräkinttu kirjoitti:

Sinä kirjoitit aikaisemmin nimimerkillä Runttaaja.

Oletko myös Executioner?

Mikä trauma sinulla onkaan Runttaajasta? Mistä saat kaikkia hölmöyksiä päähäsi? Nyt vielä Executioner, hehheh. Hakeudu hoitoon.

• Kalevi Konepelti

Fantomeita ne on - ikinä et niitä näe, mutta sakkolappu kyllä ilmestyy tuulilasiin. Ne väijyy puskan takana ja kirjoittaa sakon valmiiksi. Sitten kun selän kääntää ne sujauttaa sen autoon.

• olevan

Ei tästä tule mitään kisaa. Munkin kokemukseni on Oulusta. Menin kirjastoon niin pitkälle sisään että näin lainaustiskillä lapun kiekon käyttöpakosta. Siitä takaisin autolle ja siellähän se lappu oli jo lepattamassa. Eikä kirjoittajaa taaskaan näy missään. Haamuja niiden on pakko olla.

• Riivinrauta ratin takaa

Ajoin maksulliseen parkkiin, olin menossa pikaisesti käymään postissa. Lähin automaatti oli rikki. Kun kävelin hieman kauempana olevalle ja olin palaamassa autolle, Parkkipirkko kurvasi viereiseen pysäköintiruutuun.

Parin viikon kuluttua samalla pysäköintipaikalla: ajoin ruutuun, kävelin kauempana olevalle automaatille (lähin edelleen rikki) ja olin juuri saanut lapun kojelaudan päälle kun näin Pirkon kauempana laputtamassa.

Kannattaa ainakin Kulttuurikeskuksen parkkipaikalla pitää varansa.

• Pysäköinninvalvoja parkkeerasi itse autonsa väärin ja pääsin siitä huomauttamaan. Jostain syystä jätti kirjoittamatta autooni sakkolapun, eikä omaansakaan lappua laittanut.

• ...samat naamat

Kävin kolikoita vaihtamassa ja sillä aikaa...
      Olin maksamassa ja sillä aikaa...
      "Unohdin" parkkikiekon ja lappuliisa sakotti pikkumaisuuksissaan..

Miten vaikeaa se ajaminen on, kun se parkkeeraaminenkin tuotta noin paljon tuskaa?

Mitä noita pirkkoja olen nähnyt pyörimässä, eivät todellakaan kiirehdi sen lappunsa kanssa. Tarkastavat autojonon tai -rivin aika verkkaisin askelin ja jos laiminlyönyt löytyy, katselevat hetken ympärilleen, ennen kuin alkavat kirjallisuutta harrastamaan.

Jos lappua pukkaa pyyhkijän alle, kannattaisi etsiä syyllistä ensin siitä omassa ajokortissa esiintyvästä ihmisestä.

• ...se ymmärtäminen on joillekin?

"Mitä noita pirkkoja olen nähnyt pyörimässä, eivät todellakaan kiirehdi sen lappunsa kanssa."

Jotkut kiirehtivät ja jotkut eivät, johan tuo tuli avauksessakin mainittua. Jos sinä olet nähnyt vain niitä verkkaisia, niin etpä ole paljon nähnyt. Joillekin pitää olla aina vääntämässä samat asiat moneen kertaan, se kertoo jotain...

Ei sitä rahaa taivaalta sada, sen vuoksi pitää ensin pysähtyä johonkin ja käydä noutamassa sitä jostain, ennen kuin voi maksaa pysäköinnistä. Helpointa on tietysti jättää auto vaan parkkiin ja maksaa pysäköinnistä sitten jälkikäteen hiukan enemmän.

• muuttuvat

Ei ajaminen ole vaikeaa. Ei myöskään sääntöjen noudattaminen. Ainakaan minulle. Siksi se juuri harmittaa kun yrittää tosissaan ja silti saa rapsut.

Tuo Oulun kirjaston tapaus josta kirjoitin aiemmin on tällainen esimerkkitapaus. Se tapahtui puoli vuotta Oulusta muuttoni jälkeen. Sillä välin ennen maksuton parkki oli muuttunut kiekolliseksi, mutta merkkejä ei oltu vielä kunnolla laitettu paikalleen. Sinne pystyi ajamaan niin että ei näe sitä persereiän kokoista kiekonkuvaa sen toisen liittymän pielessä.

• Peruttua sain kuitenkin

Olimme muuttamassa ja ed. päivänä toin töistä lainaan nokkakärryt. Ajoin oven eteen ja vein kärryt sisälle ja kipaisin autolle takaisin.
      Lappuliisat kaksinkappalein olivat juuri poistumassa kun tulin ovesta.

Kuuluvalla äänellä tokaisin " Kyllä Te joka paikkaan kerkeätte. Vein juuri" ... ja selitin mitä ja miksi. Kadunvarren mittaripaikat oli onnekseni kaikki täynnä.
      Hammasta purren repivät lapun.

• Alik. Kine

Jätin auton parkkiruudukon viereen. Tullessani takaisin autolle, oli tuulilasissa parkkisakko odottamassa. Sakko oli lyöty siihen kaksi minuuttia sen jälkeen kun olin poistunut autostani.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe