vanhat volvot

jukka

uusimmat versiot volvoista menee mutta kuka kehtaa edes ajaa ylpeänä vanhalla volvolla joka on kuin pahvilaatikko ja kulmat niin teräviä että haava tulee! vanhat volvot on niin rumia laatikoita että huhhuh! kuka sellasia kehtaa väittää siisteiks ja parhaimmiks autoiks mitä on tehty?? opetelkaa ensin tuntemaan autoja älkää isän vanhan volvon perusteella kun isä on sanonu et se on hyvä ja kestävä ruvetko selittämään et volvot on hyviä ja hienoja kun ette edes mitään tiedä!!!

21

4678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sami 22

      ja kaiken tämä lisäksi volvot viel aivan helvetisti bensaa ne tulee tosi kalliiksi ajaa näillä bensa hinnoilla! ei kannatava ostos volvo, ainakaan vanha!

      • testdriver

        volvo 240:nen kaasutin malli, kulutus sekalaisessa ajossa talvella 9litraa kesällä pääsee 8 litraan, mikä on aivan normaalin nyky-keskiluokan auton kulutus. voitte päätellä volvon koneesta vähäsen että mistä se on tehty. todella halpaa ajoa autoon ei tarvi tehdä muuta kuin huollattaa kaasutin tarvittaessa, öljyn ja suodattimien vaihto ja silloin kun kehtaa niin käydä tankkaamassa bensaa. eli tod yksin kertaista, ja mikä parasta täysin huoletonta ja on mukava aina ohitella liikenteessä uusia ja kaiken laisia autoja kun ne on aina tientukkona vanhan volvoni edessä.
        tv. uuden ja vanhan volvon omistaja


      • Halvalla pääsee...

        Yksikään vanha Volvo ei tule polttoaineen kulutuksen vuoksi kalliiksi ajaa. Jos on vanha hyvin toimiva Volvo, niin pitää ajaa vuodessa aivan hirveitä kilometrejä, että tulee vanhalla Volvolla ajo kalliimmaksi kuin vastaavan kokoluokan yhdelläkään uudella autolla. Kun lasket uuden auton arvonalennuksen, määräaikaishuollot ja vakuutusmaksut, niin uusilla autoilla se ajo vasta kalliiksi tulee. Monihan on katsonutkin minua murhaavasti, kun on puhuttu, että autoilu on Suomessa kallista ja itse olen todennu, että eihän tuo hirveästi maksa ja ei monta prosenttia vuosiansioista vie. No itse kylläkin ajan vanhalla autolla (autolla ennen pling pling aikaa), johon teen itse huollot ja tarvittavat rempat, niin halpaa on. :)


    • Remontti-Reiska, 740-kuski

      Mietippä että liikenteessä pyörii vieläkin jatkuvasti jopa 1970-luvun Volvoja, eikö se jo kerro autosta jotain? Nämäkin pelit ovat suurimmaksi osaksi ruosteettomia, aivan käyttökelpoisia yksilöitä. Bensaahan ne vie, mutta sekin on käyttäjästä kiinni. Itse omistin -78 mallisen 242-Volvon ja sain kulutuksen pysymään maantieajossa 8-8,5 litran tuntumassa. Eiväthän nämä Volvo-mallit (ainakaan vanhat) mitään kaunottaria välttämättä ole, mutta sekin on vain makuasia..kuitenkin tärkeintä on käytännöllisyys: tilat ennenkaikkea, ja miettikääpä kuinka lämmin auto Volvo on, se on minulle yksi tärkeimpiä perusteita miksi olen valinnut Volvon..ja kertaakaan en ole Volvolla jäänyt välille, kolmas on menossa.

    • Bemari

      vanhan volvot on kuppasen tautisen
      rumia.! järkkyttävää katsella niitä
      niitä joitain mitä on vielä liiikenteessä..hyi hyi-...

      • Seurailija

        Tunnettu tosi asia bemu henkilöiltä löytyy valkaistu tai muuten värjätty käsitelty hiuskuontalo ja seksuaalliset taipumukset ovat arveluttavia:esiintyy homoutta ym...seksuaallisesti kieroutuneisuutta
        Ranteessa ranta rolex jne.......alla isukin tai pankin auto jota ei ole tarkoituskaan maksaa!Huumeiden käyttöä,rikollisuutta ........

        Vilkaiskaapa joskus bemu kuskeja eiks pidäkkin paikkansa????

        Otatko kuumat ????????????????bemasti nisti

        :-) :-) :-)


    • testdriver

      juuri sellaisia kuin omistaja niistä haluaa. eli vaikka esimerkiksi 240 joskus omistaja ei paljon autonsa esteettiseen ulkonäköön juuri satsaa tai taidot eivät riitä siihen. uuden 240:sen omistaja voi halutessaa desingnöidä autonsa juuri niin kuin haluaa, ja vaihto ehtoja on monia.
      volvojen 240:sien vuosimalli liikenteessä on nuilta väliltä 75-80-85-90-92 josta johtuen suurimmalla osalla 240:sillä on ajettu yli puolmiljoonaa kilometriä. myynnissä on paljon km mittaria ruuvattuja volvoja, mutta volvon tunteva kyllä erottaa sen kulumisen. minkä näköinen on 240 jonka ulkonäköön on panostettu= siisti ja ajattoman näköinen. esimerkiksi otetaan nyt vaikka toyota avensis tai bmw 500:sarja, miltä ne näyttäisivät jos siinä ois mustat puskurit, musta etuhelma, mustat sivuhelmat, musta takanäkösuoja,= ei näyttäisi todellakaan siistiltä. mutta jos maalaamme volvoon noi korin väriin niin auto näyttää jo huomattavasti nykyaikaisemmalta ja jos volvon omistaja satsai vielä kunnon audiojärjestelmään ja samalla lisä äänieristäs vähääänisellä koko auton, laittas ilmastoinnin, vaihtas ohajauspyörän R-sport malliseen/tai foliatech:n ratinpäälynen, vanteet pistäs 16", ja alkuperäinen sport alustasarja=hieman matalampi ja urheilullisempi, org-takaspoileri. ja käyttäs laitattamassa asiantuntevassa virittämössä koneen noin 230hv katuvireeseen. sanon minä että parempaa uutta autoa jonka ovh on alle 160tmk saa hakea.. sanokaa jos löydätte(ette takuulla löydä).
      väitättekö että 75-85 vuoden bemut, meset, toyot, maztat, pösöt ymm. on hyvännäköisiä vrt.240: EI OLE, tosin eihän niitä kyllä nykyään enään nääkkään juuri liikenteessä ehkä kymmenen vuotta sitten jokunen vielä liikku.

      • Remontti-Reiska

        aivan oikein, näin se on. Niinkuin edellisessä kirjoituksessani totesin, vielä jopa 1970-luvun Volvot liikkuu vakituiseen maanteillämme, BMW- ja Mersu-miesten harmiksi...:) Mutta jos totta puhutaan niin harva auto kestää n. 30 vuotta päivittäin liikenteessä, uskon että -78 242:seni on vielä Jyväskylän seudulla käytössä, minne se möin kesällä -99. Km-lukema oli (vasta) 310.000 (ja pitää paikkaansa, auto ollut isoisäni käytössä v.1980) että kyllä se siellä varmasti pyörii vielä seuraavat 10 vuotta. En kuitenkaan morkkaa muita automerkkejä..anteeksi BMW- ja Mersukuskit jos loukkasin mutta Volovo on hyvä..niinku on Mese ja Bemukin!! Huh huh..tulihan tekstiä...


    • pitäis vähä ajatella enste...

      Itse ajan 13 vuotta vanhalla 200 -sarjan farkulla mm. siitä syystä, että siinä on isompi takaluukku kuin nykyisissä malleisssa ja että kyseinen malli on edelleen yksi turvallisimmista autoista mitä maanteillä liikkuu. Itse olen 190 cm pitkä ja painoakin on 130 kg eli en mahdu näihin uusiin malleihin ja jos sisälle pääsee niin ajoasentoa ei saa millään. Vanha Volvo on lisäksi riittävän korkea, että sinne on hyvä istahtaa. Haluan auton joka toimii luotettavasti normaalilla huollolla eikä jätä tielle. Kaverilla on puoli vuotta vanha T-4 ja se on jo käynyt koslan kanssa huollossa 12 kertaa. Se kertoo nykyautojen luotettavuudesta ja kestävyydestä kaiken. JA auto on yhtä kulmikas kuin isäntänsä. Ulkonäkö on minusta eduksi ja makuasia. Nykyautot ovat samasta muotista eikä niitä tunnista ilman merkkejä yhden yhtäkään. Sääli vaan kun nykyruikutuksella saadaan se aikaiseksi, että vanhoihin autoihin tulee järjettömät käyttömaksut sen tähden, että saataisiin uusista autoista 20 % hinnasta pois. Minusta ei ole mitää järkeä ostaa rautakasaa (nyk. muovi) kovalla hinnalla pihalle ruostumaan ja arvoaan menettämään vuodessa enemmän kuin mun 13 vuotiaan hinta tällä hetkellä on.
      Vuosimalli ei merkitse mitään eli on mulle aivan sama ajaako joku uudella autolla vai ei. Itse en ajaisi.

      • kokemuksella antti

        joo onhan niisä vanhoissa volvoissa
        isompi peräkontin luukku..
        mutta sanot että sun kokoiselle henkilölle ei löydy ajoasentoja
        mä olen melkein just samalainen ja mulle löytyy.. jukka sä taidat
        olla joku nuori.. ei mun iskä
        ole mulle volvoa mainostanut
        en vois edes muilla autoilla ajaa.
        ku ne on niin pieniä että niillä
        on ahdas ajaa.. mulla on s60..
        mitä se haittaa jos on vanha volvo..
        ei se mun meilestä ruma ole..
        mutta muut merkit ei osaa tehdä kunnon autoja


    • Volvo kuski vm. -81

      No saattaahan ne syödä paljon mutta remppaa ei tarttee tehä. Itellä on 244GL -77 joten ikää on mutta ei oo tarvinnu korjailla paljoa, paitsi vähä hitsailla. Ajettu n.700000 km. Vuonna -77 käyttöön otettuja autoja on suomessa liikenteessä n. 6000 ja siitä reilu kymmenesosa on juuri volvoja eli 242,244 ja 245:sia. Se kai kertoo jotain laadusta. Miten paljo on esimerkiksi saman vuosimallin tojotia liikenteessä? Ei kovin paljoa luulen! Ja miten paljo muut saman kokoiset autot syö? Taitaa pojatki ajella joillakin näistä nyky ufoista jotka ei muistuta autoa pätkänkään vertaa.

      • Tunnen myös onnellisen ladakus

        ...Legoautoa. Ainoa auto, jonka mallin voi valmistaa kahdesta Legopalikasta.
        Okei, on ne kestäviä ja isoja. Mutta maku asioista on kai turha kiistellä.


    • Joku friikki...

      Vanha Volvo on turvallinen, lämmin ja varma käyttöpeli!! Verrataan nyt vaikka 83 vuoden Corollaa ja 240. Pitääkö tähän enää edes perustelua laittaa..? Ja myös uudet Volvot ovat paljon turvallisempia kuin japsit. Japseissahan ei ole peltiä ollenkaan: japsi peitellään foliolla ja maalataan, ja kun maali on tarpeeksi kuivaa otetaan folion reunasta kiinni ja WIUH, vetästään folio pois maalin alta! :) Volvohan on painava kuluttava traktori, mutta oih, niin lämmin ja turvallinen kuin oma äiti!

    • Volvo 240 gl

      Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia. :)

      • volvoville

        Niin vanhat volvot ovat kestäviä, ikäisekseen turvallisia ja helppoja huoltaa. Terveisin 940 dieselin omistaja.


    • 140:stä alko

      itellä ollu noin 10:n vanhaa volvoo,ja myös en tielle o jääny,nykynen 740 farmari ollu 4v,ainoo mitä sille on tehty ,tankattu,renkaita vaihdettu,yks akku,ja öljyä joskus lisätty.kilsoja 450000 ja takaluukku täynnä raksa miehen työkaluja.VOIKO HALVEMPAA JA TURVALLISEMPAA AJOO OLLA.

    • puppelipoika

      kyllä auton pitää olla nätti ehdottomasti, eihän pojat muuten huomaa mua.

    • fiksu peli

      No en tiedä onko tuo pyhimys Volvo, niin hirveä pahvilaatikko, vaikka onkin 60 luvun designia. Ja uskallan väittää, että herättää liikenteessä paljon enemmän kunnioitusta kuin monet uudet tusina autot, joita tulee joka kadunkulmauksessa vastaan, jos vain on siististi laitettu.

    • Ruottin rautaa

      Itellä nyt 240GLE vm.1990, aut., 2.om., aj. kohta 600000km, alkuperäinen kone, vaihdelaatikko ja perä (perässä on jo vähän löysää). Leimasta läpi eka kerralla ja toimii.

    • Anonyymi

      HELLO,,kuka muistaa volvon philips,, mallin V8 ja jenkkimallinen ei löydy kuvia enää,,oli mallikappale tehty..volvo hande..

    • Anonyymi

      Päääkiiii seon paras ja kestävin eiioo maailmassa siistämpää ja kestevempää autoa kuin volvo 740

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe