Auto on 124 diesel.
Kytkinnesteen vaihto suoritetaan käsittääkseni siten, että etujarrun ilmausruuvista vedetään letku kytkimen pääsylinterin ilmausruuviin ja poistettava neste valutetaan kytkimen työsylinterin ilmausruuvista ulos jarrua painamalla.
Olenko aivan hakoteillä?
Jos olen oikeassa luulossa, niin missä tarkalleen sijaitsee kytkimen pääsylinteri?
Työsylinterihän on hyvällä hollilla laatikon kupeessa.
Kytkinnesteiden vaihto?
4
1260
Vastaukset
- Terppa
Enpä ole moista ohjetta vielä kuullutkaan, periattessa voi tietysti onnistua noinkin. Itse vaihdoin joskus nesteet ihan valuttamalla vanhaa vaan pois, tai sitten kytkimen pääsylinterille johtava letku jarrunestesäiliöltä irti ja jollain ruutalla saapi työnnettyä uudet nesteet järjestelmään. Kytkimen pääsylinteri sijaitsee muistaakseni kojelaudan alla, rintapellin sisäpuolella, mutta siihen ei pitäisi tarvita kajota. Toivottavasti oli apua..
- MB Freak
Pääsylinterissä ei ole ilmausruuvia.Muistaakseni "virallinen" ilmaustapa on kuten sanoit mutta jarrusylinteriltä kytkimen työsylinteriin letku ja ilmat yläkautta pois?
- MB Freak
luin väärin!Siis tarkoititkin nesteitten vaihtoa, minä taas pelkkää ilmausta...
Pääsylinteri tosiaan siellä kytkinpolkimen "alla".Siinä ei siis ilmausruuvia.Jarru/kytkinneste säiliöstä lähtee putki pääsylinterille, ehkä siitä onnistuis valuttaa nesteet ilman ilmaa=)
Jätän puheenvuoron viisaammille! - Silver
MB Freak kirjoitti:
luin väärin!Siis tarkoititkin nesteitten vaihtoa, minä taas pelkkää ilmausta...
Pääsylinteri tosiaan siellä kytkinpolkimen "alla".Siinä ei siis ilmausruuvia.Jarru/kytkinneste säiliöstä lähtee putki pääsylinterille, ehkä siitä onnistuis valuttaa nesteet ilman ilmaa=)
Jätän puheenvuoron viisaammille!Helpoiten homma onnistuu "Eazy-Bleed" ilmauspullolla, jota tuo maahan Kaasutin-Expertti.
Pulloon tulee nestettä, toinen letku renkaaseen
( = painetta) toinen letku, jossa on korkki
tulee alkup.korkin tilalle. Sitten vaan availemaan
ilmaruuveja. Koska ilmauspulloon tulee nestettä
niin ei pääse vahingossa hörppäämään ilmaa uudestaan, joten tällä on helppo vaihtaa vaikkapa
jarrunesteetkin.
Jos tämä laite ei ole saatavilla, niin lähes kaikissa tarvikeliikkeissä on myytävänä simppelimpää versiota, eli paineletku/ ja korkki
( ilman säiliötä ) hinta jotain 20 €.
Jomman kumman hankinta kannattaa, koska sen jälkeen kytkin- ja jarruilmaukset onnistuvat
helposti. Myös yksin ilman apulaista.
Tuo alussa kuvattu "temppu" on hyvä tietää
hätäkonstina, jos jossain taipaleella joutuu
töihin. HUOM: ilmaamatonta kytkinjärjestelmää
ei voi ilmata polkimella - voi olla, että pääsylinterin mäntä jumiutuu "pohjalle".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41819