Auto on 124 diesel.
Kytkinnesteen vaihto suoritetaan käsittääkseni siten, että etujarrun ilmausruuvista vedetään letku kytkimen pääsylinterin ilmausruuviin ja poistettava neste valutetaan kytkimen työsylinterin ilmausruuvista ulos jarrua painamalla.
Olenko aivan hakoteillä?
Jos olen oikeassa luulossa, niin missä tarkalleen sijaitsee kytkimen pääsylinteri?
Työsylinterihän on hyvällä hollilla laatikon kupeessa.
Kytkinnesteiden vaihto?
4
1221
Vastaukset
- Terppa
Enpä ole moista ohjetta vielä kuullutkaan, periattessa voi tietysti onnistua noinkin. Itse vaihdoin joskus nesteet ihan valuttamalla vanhaa vaan pois, tai sitten kytkimen pääsylinterille johtava letku jarrunestesäiliöltä irti ja jollain ruutalla saapi työnnettyä uudet nesteet järjestelmään. Kytkimen pääsylinteri sijaitsee muistaakseni kojelaudan alla, rintapellin sisäpuolella, mutta siihen ei pitäisi tarvita kajota. Toivottavasti oli apua..
- MB Freak
Pääsylinterissä ei ole ilmausruuvia.Muistaakseni "virallinen" ilmaustapa on kuten sanoit mutta jarrusylinteriltä kytkimen työsylinteriin letku ja ilmat yläkautta pois?
- MB Freak
luin väärin!Siis tarkoititkin nesteitten vaihtoa, minä taas pelkkää ilmausta...
Pääsylinteri tosiaan siellä kytkinpolkimen "alla".Siinä ei siis ilmausruuvia.Jarru/kytkinneste säiliöstä lähtee putki pääsylinterille, ehkä siitä onnistuis valuttaa nesteet ilman ilmaa=)
Jätän puheenvuoron viisaammille! - Silver
MB Freak kirjoitti:
luin väärin!Siis tarkoititkin nesteitten vaihtoa, minä taas pelkkää ilmausta...
Pääsylinteri tosiaan siellä kytkinpolkimen "alla".Siinä ei siis ilmausruuvia.Jarru/kytkinneste säiliöstä lähtee putki pääsylinterille, ehkä siitä onnistuis valuttaa nesteet ilman ilmaa=)
Jätän puheenvuoron viisaammille!Helpoiten homma onnistuu "Eazy-Bleed" ilmauspullolla, jota tuo maahan Kaasutin-Expertti.
Pulloon tulee nestettä, toinen letku renkaaseen
( = painetta) toinen letku, jossa on korkki
tulee alkup.korkin tilalle. Sitten vaan availemaan
ilmaruuveja. Koska ilmauspulloon tulee nestettä
niin ei pääse vahingossa hörppäämään ilmaa uudestaan, joten tällä on helppo vaihtaa vaikkapa
jarrunesteetkin.
Jos tämä laite ei ole saatavilla, niin lähes kaikissa tarvikeliikkeissä on myytävänä simppelimpää versiota, eli paineletku/ ja korkki
( ilman säiliötä ) hinta jotain 20 €.
Jomman kumman hankinta kannattaa, koska sen jälkeen kytkin- ja jarruilmaukset onnistuvat
helposti. Myös yksin ilman apulaista.
Tuo alussa kuvattu "temppu" on hyvä tietää
hätäkonstina, jos jossain taipaleella joutuu
töihin. HUOM: ilmaamatonta kytkinjärjestelmää
ei voi ilmata polkimella - voi olla, että pääsylinterin mäntä jumiutuu "pohjalle".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968