Auto on 124 diesel.
Kytkinnesteen vaihto suoritetaan käsittääkseni siten, että etujarrun ilmausruuvista vedetään letku kytkimen pääsylinterin ilmausruuviin ja poistettava neste valutetaan kytkimen työsylinterin ilmausruuvista ulos jarrua painamalla.
Olenko aivan hakoteillä?
Jos olen oikeassa luulossa, niin missä tarkalleen sijaitsee kytkimen pääsylinteri?
Työsylinterihän on hyvällä hollilla laatikon kupeessa.
Kytkinnesteiden vaihto?
4
1109
Vastaukset
- Terppa
Enpä ole moista ohjetta vielä kuullutkaan, periattessa voi tietysti onnistua noinkin. Itse vaihdoin joskus nesteet ihan valuttamalla vanhaa vaan pois, tai sitten kytkimen pääsylinterille johtava letku jarrunestesäiliöltä irti ja jollain ruutalla saapi työnnettyä uudet nesteet järjestelmään. Kytkimen pääsylinteri sijaitsee muistaakseni kojelaudan alla, rintapellin sisäpuolella, mutta siihen ei pitäisi tarvita kajota. Toivottavasti oli apua..
- MB Freak
Pääsylinterissä ei ole ilmausruuvia.Muistaakseni "virallinen" ilmaustapa on kuten sanoit mutta jarrusylinteriltä kytkimen työsylinteriin letku ja ilmat yläkautta pois?
- MB Freak
luin väärin!Siis tarkoititkin nesteitten vaihtoa, minä taas pelkkää ilmausta...
Pääsylinteri tosiaan siellä kytkinpolkimen "alla".Siinä ei siis ilmausruuvia.Jarru/kytkinneste säiliöstä lähtee putki pääsylinterille, ehkä siitä onnistuis valuttaa nesteet ilman ilmaa=)
Jätän puheenvuoron viisaammille! - Silver
MB Freak kirjoitti:
luin väärin!Siis tarkoititkin nesteitten vaihtoa, minä taas pelkkää ilmausta...
Pääsylinteri tosiaan siellä kytkinpolkimen "alla".Siinä ei siis ilmausruuvia.Jarru/kytkinneste säiliöstä lähtee putki pääsylinterille, ehkä siitä onnistuis valuttaa nesteet ilman ilmaa=)
Jätän puheenvuoron viisaammille!Helpoiten homma onnistuu "Eazy-Bleed" ilmauspullolla, jota tuo maahan Kaasutin-Expertti.
Pulloon tulee nestettä, toinen letku renkaaseen
( = painetta) toinen letku, jossa on korkki
tulee alkup.korkin tilalle. Sitten vaan availemaan
ilmaruuveja. Koska ilmauspulloon tulee nestettä
niin ei pääse vahingossa hörppäämään ilmaa uudestaan, joten tällä on helppo vaihtaa vaikkapa
jarrunesteetkin.
Jos tämä laite ei ole saatavilla, niin lähes kaikissa tarvikeliikkeissä on myytävänä simppelimpää versiota, eli paineletku/ ja korkki
( ilman säiliötä ) hinta jotain 20 €.
Jomman kumman hankinta kannattaa, koska sen jälkeen kytkin- ja jarruilmaukset onnistuvat
helposti. Myös yksin ilman apulaista.
Tuo alussa kuvattu "temppu" on hyvä tietää
hätäkonstina, jos jossain taipaleella joutuu
töihin. HUOM: ilmaamatonta kytkinjärjestelmää
ei voi ilmata polkimella - voi olla, että pääsylinterin mäntä jumiutuu "pohjalle".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740