Kyllä täällä on saanut lukea roppakaupalla noita juttuja, joissa haukutaan Petosta pelkäksi huumehörhöjen, juoppojen ja hullujen asuinalueeksi, joka EI TODELLAKAAN pidä paikkaansa!
Itse olen asunut liki 10 vuotta ihan tässä "keskustassa", enkä ole ikikuuna päivänä joutunut kenenkään uhkailujen tai muunkaan häiriköinnin kohteeksi, en edes paikallisissa kuppiloissakaan.
En myöskään ikikuuna päivänä suostuisi muuttamaan täältä minnekään muualle.
Ihmettelen suuresti näitä mollaajia, että onkohan suurinkaan osa edes koskaan asunut itse täällä, vai ovatko nämä parjausjutut perua vielä sieltä kultaisilta kasarivuosilta, kun Petonen oli vielä lapsenkengissään ja tänne todellakin tungettiin kaikki "ala-arvoinen" aines asumaan kauas sivistyksestä?
Ajat ovat muuttuneet, samoin Petonen. Tottakai täälläkin sattuu ja tapahtuu, lähes suurin asuma-alue kun Kuopiossa sattuu vielä olemaan ja asukasmääräkin on sen mukainen. Vaan näyttäkääs minulle mollaajat sellainen asuma-alue, jossa ei tapahdu ikinä mitään ja missä ei poliisin pillit joskus huutaisi? Taitaapa vähiin käydä sellaiset...Totta kyllä on, että Petosella(kin) on asuinalueita, joissa rytisee alamaailman vasarat useammin kuin laki sallii, mutta eipäs yleistetä.
Joku viisas on vielä haukkunut lisäksi Petosen Nikun talot ja niitten asukkaat, itsekin satun asumaan ihan Nikun vuokra-asunnossa, eikä meillä ole ollut sen suurempia järjestyshäiriöitäkään. Poliisiautoa en ole täällä vierailulla kymmenen vuoden aikana kertaakaan nähnyt, eikä talossamme asu ainoatakaan "pohjasakan" edustajaa. Ihmeellistä, eikö totta?
Kehottaisin nyt vain tietämättömiä haukkujia perehtymään asioihin paremmin ennenkuin alatte kritisoida mitään. Petosesta on kehittymässä teidän takianne varsinainen kauhujen urbaanilegenda.
Petosta parjaavat
15
2195
Vastaukset
- hilima
Petosella on porskuteltu jo 15 vuotta ja ei oo hätyytelly kukaan koskaan. kateellisten puhetta.
- -------------
Kyllä käy katteeks, pääsispä Petoselle asumaan.
- Deerer
Petosella asuin yli kolme vuotta Nikun talossa ja en lähtis sinne enää millää.Talossa vieraili poliisi vähintään kaksi kertaa viikossa, huumejengiä asui alakerrassa, pultsuja ylhäällä ja lapsia ei uskaltanu jättää yksin ulos, vaikka olivat jo kouluikäisiä! Asu vaan siellä ja nauti!
- ole asunut
petosella, mutta tuli mieleen ( enkä liene ainoa)et sulla on ollut huono tuuri, kun juuri siihen taloon on ollut poliisilla usein asiaa.
Toisekseen, poliisin käynti on myös hyvä merkki siitä, että joku puuttuu järjestyshäiriöihin.
Tiedän, että monissa kerrostaloissa (ei väliä onko vuokra/omistus) on häiriöitä, mutta pitkäaikaiset asukkaat varsinkin haluavat olla sokeita ja kuuroja...ei kuulu mulle mentaliteetilla...varsinkin, kun häiriön aiheuttaa tuttu naapuri.
- olisi kysymys..
En voinut olla lukematta viestiäsi, kun itsekin olen kovasti ainakin suunnitellut siihen petoselle muuttamista. Siksipä ajattelinkin sinua vaivata tälläisellä kysymyksellä, että mitäs mieltä olet tuosta kulmakadusta, että onko miten rauhatonta aluetta? Siinä karhubaarin takana? Itselläni on kaksi pientä/leikki-ikäistä lasta ja tietysti se seutu pistää miettimään, että uskaltaako sinne lasten kanssa tulla..?
- Petoslainen
ei ole tarkempaa tietoa minkälaista Kulmakadulla nykyään on, itse asuin siellä joskus vuonna 1 ja 2 vuoden verran eikä siellä mitään isompaa häikkää silloin ollut. Riippunee paljon missä talossa asunto on, onhan siinä niitä useampiakin.
- kuitenkin
Petoslainen kirjoitti:
ei ole tarkempaa tietoa minkälaista Kulmakadulla nykyään on, itse asuin siellä joskus vuonna 1 ja 2 vuoden verran eikä siellä mitään isompaa häikkää silloin ollut. Riippunee paljon missä talossa asunto on, onhan siinä niitä useampiakin.
ja hyvääkesän jatkoa.
- jokuuuuu
Petosen omakoti ja omistus rivitaloasuntojen asutusalueet ovat erittäin rauhallisia.. Petosella olevat nikun talot ovat asia erikseen. Niissäkin varmasti asuu normaalejakin ihmisiä, mutta suurin osa asukkaista on täyspäiväisiä juppoja tai/ja narkkareita.. Nikun talot on häpeäksi koko kuopiolle!
- Samaa mieltä
Juppo on viron kielellä älykäs ihminen, kiitos mielipiteestä, minustakin nikuntaloissa suurin osa on hyvää ja älykästä porukkaa.
- xzy
No ainakin Nikun Teerentien taloissa on rauhallista!
- Kakka-Housu
ite asuttiin siellä pari vuotta sitten ja pulit puukotti toisiaan mutta muuten aika rauhallinen
- takana
Torpankadulla, ja hyvin viihdymme. Piha-alue siisti ja lasten leikkipaikat moitteettomia.
- asuneet jo 20v
Ei minkäänlaista harmia ole ollut koko aikana. Juoppoja on suomessa joka ainoassa paikassa missä ihmisiä liikkuu, ja viinakauppoja perustetaan sitä mukaa lisää. Siistitään porukalla edes ne pullot ja lasinsirut pois lähitienoolta ja lenkkeillessä vähän kauempaakin, niin ei lapset ja koirat satuta jalkojaan. Varsinkin täällä uimarannalla on joskus törkeesti pulloja, jopa vedessä kymmenittäin killumassa, miksi ne pitää särkeä, onko siihen joku järkeenkäypä selitys? Ihmetellään vaan kamalasti,että onpa törkyistä, mutta kukaan ei suostu tekemään mitään siisteyden hyväksi.
Miksiköhän esm. Ruotsissa on niin siistiä jokapaikassa, ei minkäänlaista roskaa näy missään. - minulle...
asuneet jo 20v kirjoitti:
Ei minkäänlaista harmia ole ollut koko aikana. Juoppoja on suomessa joka ainoassa paikassa missä ihmisiä liikkuu, ja viinakauppoja perustetaan sitä mukaa lisää. Siistitään porukalla edes ne pullot ja lasinsirut pois lähitienoolta ja lenkkeillessä vähän kauempaakin, niin ei lapset ja koirat satuta jalkojaan. Varsinkin täällä uimarannalla on joskus törkeesti pulloja, jopa vedessä kymmenittäin killumassa, miksi ne pitää särkeä, onko siihen joku järkeenkäypä selitys? Ihmetellään vaan kamalasti,että onpa törkyistä, mutta kukaan ei suostu tekemään mitään siisteyden hyväksi.
Miksiköhän esm. Ruotsissa on niin siistiä jokapaikassa, ei minkäänlaista roskaa näy missään.Mitkä on nämä "nikun talot"???????? Itse olen muuttamassa Pyörönkaari 22 ja asunnon omistaa yksityinen, jolle muutan vuokralle.Millainen talo tämä on ja miten alueen ympäristö? Asuin joskus aikaisemmin Rovaniemellä. Siellä todella huonomainei´sella alueella ja saton vuokra-asunnossa. Asunto oli todella siisti ja rauhallinen, eikä koko vuoden aikana ollut ongelmia. Alueella kyllä asui työttömiä ja ehkä alkoholisteja muita alueita enemmän, mutta katukuvassa sitä ei huomannut. Oikeastaan meitä opiskelijoita se oli täynnä. Oulussa asuin arvostetulla asuinalueella uudesaa kerrostalossa ja tässä maahanmuuttajia norkoilee rapussa. Lapset leikkii hississä ja käytävissä. Talossa myös jatkuvasti mekkalaa jostain huoneistosta. Lisäksi "sijaitsee keskustan tuntumassa" oli aluksi ihan hyvä asia, mut helkkarin levotonta on ulkona arki-iltoinakin ollut.
Onko Petonen siis joku slummilähiö vai joskus ollut sellainen????
Mielestäni se on ollut saaristokaupungin kans ehdokkaana Suomen parhaimmaksi asuinalueeksi. Ihmettelen muutenkin et oman kaupungin porukka haukkuu koko ajan Kuopiota.. Niin kuin teki myös paikalliset Oulussa ja Rovaniemellä paikalliset haukkuivat Rpvaniemeä. Mielestäni nämä kaikki kaupungit ovat olleet ihania ja kivoja piakkoja asua. Jopa oma pieni kotikuntani mun mieleen.... Eiköhän jokaisen elämä ja viihtyvyys missä milloinkin ole itsestä kiinni. Kuopiota haukutaan huumekaupungiksi ja samoin Rovaniemiemeä haukutaan. Itse on roissa nähnyt tätä mitenkään, vaikka liikuin paljon yöelämässä. Mut liikuin omien "ei todellakaan huumeheepojen kans" kavereiden kans ja en norkoillut missään kaduilla ja lähiöissä vapaa-ajalla... Itsestä se on kiinni millainen kaupunkikuva muodostuu!!!
- Anonyymi
Mitkä on Petosen pahimmat alueet / osoitteet?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983