unihalvaus vai sisäinen taistelu

villeus76

Saan toisinaan unihalvauksia, kai. En ole lääkärillä niistä käynyt juttelemassa, joten varma en ole. Kirjoitan tänne, koska tuo unien tulkitsija tuolla astrologiaosastolla haasteli kerran, että aivan kuin sisälläni ottaisivat hyvä ja paha toisistaan mittaa. Noita ns. halvauksia värittää nimittäin aina vahva pahuuden läsnäolon tuntemus.

Ensimmäinen halvaus tuli iltapäivällä vuosi sitten vappuna. En muista enää hallusinaatiota tarkalleen kuin sen verran, että siinä käteni ja jalkani kohosivat itsestään ylös maatessani sängyllä. Tuona kertana todellakin tunsin että kaksi voimaa taistelee ruumiini hallinnasta. Paha ja hyvä(minä kai).

Toinen kerta tapahtui paria kuukautta myöhemmin. Silloin olin unessani jossain lapsuuteni paikassa maatilalla, isossa hallissani. Minua lähestyi hirviö punaisessa kaavussa, vähän kuin elokuvan The Village hirviö. Hirviö tavoitteli minua kädellään. Hallusinaatiossa ulisin(samoin joka kerralla) ja rukoilin Jumalaa samalla tarraten kaulakoruni ristiä. Kauhun tunne oli murskaava. Heräsin tai oikeammin nousin vain istumaan -silmäni olivat valmiiksi avoinna- ja totesin hirviön muistuttavan erehdyttävästi takkitelinettäni jossa kouluni punaiset haalarit roikkuivat. Lisäksi huomasin että ristini roikkui siististi paitani alla eikä paidan päällä.

Sitten tuli vuoden tauko. Kolmas kerta tuli kuukausi sitten. Siinä istuin kokoussalissa ja vastustin kokouksen puheenjohtajan mielipiteitä. Heilautin raivoissani käsiäni ja tuoli allani ja vierelläni vääntyi käyttökelvottomaksi. Tein niin uudestaan ja kokonainen tuolirivi nousi ilmaan. Sitten huomasin(jälkeenpäin) olevani taas halvaustilassa. Ulisin ja tunsin hirmuista pelkoa kunnes heräsin.

Viimeisin oli selkeästi erilainen kuin muut. Kauhuntunne ei ollut niin paha, eikä siinä esiintynyt samanlaista pahuuden tunnetta kuin aiemmissa. Lisäksi se tapahtui yöllä kun muut taas iltapäivänokosten aikana. Tänä kesänä en myöskään ole ollut yhtä stressaantunut kuin vuosi sitten.

Unihalvausta tai ei, tämä ilmiö on mielenkiintoinen. Onko joku muu kokenut samaa? Olisi mukava vaihtaa kokemuksia. Joku oli tehnyt tästä ilmiöstä gradun jonka pitäisi löytyä myös netistä hakusanalla unihalvaus. Siinä mainittiin myös, että jos oppii kontrolloimaan unihalvaustaan, pystyy kokemaan ruumistairtautumisen. Onko kellään kokemusta?

Aurinkoista kesää ja ennen kaikkea rauhallista unta! :)

16

2497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makezzz

Joo, unihalvauksia on ollut ihan lapsesta asti. Ennen en tiennyt mitä ne on, mutta nyt oon jo pidemmän aikaa tiennyt. Ja nykyään pystyn tosiaan ihan tietoisesti iratautumaan ruumiista, jos unihalvaus tulee. Esim. viimeksi kun tuli, niin tiesin jo kokemuksesta millaista se on. Ajattelin, että koitanpa tässä nyt piruuttain kävellä huoneeni ovesta ulos. Olin varma ettei se onnistu, kun yleensä se käveleminen tuossa tilassa on ollut aika vaivalloista. No kun pääsis ovelle, niin suurinpiirtein samantien heräsin sängystäni silmänräpäyksessä.

Oon oppinut leikittelemään noilla jutuilla. Se on hauskaa tuolalsessa tilassa. Noi on kyllä ihmejuttuja, en tiedä mistä noi aiheutuu. Mutta tajuan kuitenkin sen usein olevan unta, mutta silti pystyn ohjailemaan tapahtumia ja kokemaan ihme juttuja.

• Qadesha

Muistelisin pari kertaa koko elämäni aikana kokeneeni unihalvauksen, ja niistäkään en muista kuin tämän toisen kerran:

Unessa olin jonkinlaisessa ankeassa huonessa jossa oli useita lavereita joille joukko naisia, joihin kuuluin, oli aikeissa asettua levolle. Tällöin kävi ilmi että näiden laverien alla liikuskeli jokin tuntematon peto, ja tätä kohtaan aloin tuntea suurta pelkoa. Yritin sitä etsiä katsellani, ja kun näin sen liikkuvan laverien alla, yritin hutkia sitä tyynyllä.

Samaan aikaan tunsin itseni kyvyttömäksi liikkumaan, ja vain hyvin suuren ponnistuksen jälkeen pystyin liikahtamaan, jolloin sitten samantien heräsinkin unesta kokonaan.

Saman tapaista pelkoa olin joskus aiemmin kokenut semmoisessa unessa että olin Scully, ja Mulderin kanssa tutkin jotain vanhoja luita jonkinlaisessa kaivannossa. Tämän kaivannon yli hyppäsi koiran tapainen peto, ja samalla hetkellä heräsin sängyssäni tuntien ikäänkuin se peto olisi ihan oikeasti hypännyt ylitseni, sänkyni ylitse.

Noinkohan pelkotilat liittyvät yleisemminkin unihalvaustiloihin...?

• Leona

Näin ilmeisesti unta, että olin omassa sängyssäni nukkumassa ja näin miten tumma varjomainen käsi laskeutui kaulalleni/rintakehälleni. En saanut happea ja heräsin siihen kun haukoin oikeastikkin happea.

Pahan läsnäolon tuntemus oli erittäin vahva.

• TheOneAndOnly

Juu, noi on tuttuja mullekin. Ei ole ollut nyt pitkään aikaan, mutta sitten kun niitä tulee, niin näkyvät tulevan ryppäissä.

Lääkärit ei noista tiedä, muuta kuin että unen aikana aivot pistävät lihakset kiinni, jotta et heiluisi. Noita on siis jokaisella joka yö, mutta tavallisesti tuota tilaa ei huomaa kun sen aikana näkee unia. Joskus sitä herää kuitenkin kesken halvausvaiheen, ja paniikkihan siinä helposti tulee. Tuo on ikävää, mutta varsin harmitonta.

Hieman esoteerisempi selitys tuolle on myös, ja se kuuluu siten, että joka yö astraaliruumis irtoaa kehostas. Tuona aikana olet siis irti fyysisestä ruumiista, jolloin et sitä tietänkään voi liikuttaa kehoasi(kuski on ulkona ajoneuvosta). Tuossa tilassa sitten pystyy myös aistimaan eri henkiolentojen läsnäolon ja jostain syystä tuntuu, että lähellä on joku ikävä otus.

Tuo pahan läsnäolo on siis tämän tapahtuman jännin juttu. Voi olla että kyseessä todellakin on jonkin epämiellyttävän otuksen vierailu, johon sitten herää kesken tuon halvausvaiheen ja tuntee että lähellä on jotain ikävää. Homma on ohi heti kun tuossa pystyy liikahtamaan(jolloin siis olet takaisin ruumiissasi), mutta vaikeaa se on.

Eli mitään vaaraa noista ei ole. Varmaankin melkein jokainen kokee tuollaisen ainakin kerran elämässään.

-Pete

• Leona
        TheOneAndOnly kirjoitti:

Juu, noi on tuttuja mullekin. Ei ole ollut nyt pitkään aikaan, mutta sitten kun niitä tulee, niin näkyvät tulevan ryppäissä.

Lääkärit ei noista tiedä, muuta kuin että unen aikana aivot pistävät lihakset kiinni, jotta et heiluisi. Noita on siis jokaisella joka yö, mutta tavallisesti tuota tilaa ei huomaa kun sen aikana näkee unia. Joskus sitä herää kuitenkin kesken halvausvaiheen, ja paniikkihan siinä helposti tulee. Tuo on ikävää, mutta varsin harmitonta.

Hieman esoteerisempi selitys tuolle on myös, ja se kuuluu siten, että joka yö astraaliruumis irtoaa kehostas. Tuona aikana olet siis irti fyysisestä ruumiista, jolloin et sitä tietänkään voi liikuttaa kehoasi(kuski on ulkona ajoneuvosta). Tuossa tilassa sitten pystyy myös aistimaan eri henkiolentojen läsnäolon ja jostain syystä tuntuu, että lähellä on joku ikävä otus.

Tuo pahan läsnäolo on siis tämän tapahtuman jännin juttu. Voi olla että kyseessä todellakin on jonkin epämiellyttävän otuksen vierailu, johon sitten herää kesken tuon halvausvaiheen ja tuntee että lähellä on jotain ikävää. Homma on ohi heti kun tuossa pystyy liikahtamaan(jolloin siis olet takaisin ruumiissasi), mutta vaikeaa se on.

Eli mitään vaaraa noista ei ole. Varmaankin melkein jokainen kokee tuollaisen ainakin kerran elämässään.

-Pete

Olen huomannut jo ettei noista mitään vaaraa ole minulle, monta kertaa jo kokenut saman.

Yhden yhteisen tekijän olen löytänyt itselläni noista, olen joka kerta nukkunut selälläni kun olen saanut unihalvauksen. Yleensä nukun vatsallani, kun huomasin asian niin en ole enää selälläni nukkunut.

• antsukoo
        Leona kirjoitti:

Olen huomannut jo ettei noista mitään vaaraa ole minulle, monta kertaa jo kokenut saman.

Yhden yhteisen tekijän olen löytänyt itselläni noista, olen joka kerta nukkunut selälläni kun olen saanut unihalvauksen. Yleensä nukun vatsallani, kun huomasin asian niin en ole enää selälläni nukkunut.

...näitä halvauksia selällä makoillessani.
        minulla halvaukseen liittyy myös jonkinlainen imu ja surina mikä keskittyy johonkin otsan seudulle.

Kerrankin heräsin siihen kun ihmettelin, että miten ihmeessä yläkerta imuroi keskellä yötä kunnes tajusin, että ei se naapuri olekaan vaan tässä sitä taas ollaan menossa siihen unihalvaukseen. Tuntuu kuin joku iso imuri vetäisi minua jonnekin unen ja todellisuuden rajamaille enkä pysty liikkumaan kuin vaivoin.

Minustakin tuntuu, että taistelen aina jotain pahaa vastaan ja yritän kaikin voimin saada itseni hereille. Myös kaikki huoneessa olevat tavarat ja varjot tuntuvat uhkaavilta ja jotenkin voi aistia kuinka paha huohottaa niskaan.

Viimeksi painin itseni kimpussa ja väänsin itseäni oikein nenästä ja taoin nyrkillä ja huusin, että herää nyt ihmeessä siitä!! Vihdoinkin heräsin ja makasin taas selälläni.

Nousin sitten ylös ja laitoin joka puolelle valot ja telkkarin päälle. Olin ainakin tunnin hereillä ennen kuin uskalsin mennä uudestaan nukkumaan, sillä jos en kunnolla herätä itseäni siinä välissä, niin halvaus saattaa uusiutua saman yön aikana.

• TheOneAndOnly
        antsukoo kirjoitti:

minulla halvaukseen liittyy myös jonkinlainen imu ja surina mikä keskittyy johonkin otsan seudulle.

Kerrankin heräsin siihen kun ihmettelin, että miten ihmeessä yläkerta imuroi keskellä yötä kunnes tajusin, että ei se naapuri olekaan vaan tässä sitä taas ollaan menossa siihen unihalvaukseen. Tuntuu kuin joku iso imuri vetäisi minua jonnekin unen ja todellisuuden rajamaille enkä pysty liikkumaan kuin vaivoin.

Minustakin tuntuu, että taistelen aina jotain pahaa vastaan ja yritän kaikin voimin saada itseni hereille. Myös kaikki huoneessa olevat tavarat ja varjot tuntuvat uhkaavilta ja jotenkin voi aistia kuinka paha huohottaa niskaan.

Viimeksi painin itseni kimpussa ja väänsin itseäni oikein nenästä ja taoin nyrkillä ja huusin, että herää nyt ihmeessä siitä!! Vihdoinkin heräsin ja makasin taas selälläni.

Nousin sitten ylös ja laitoin joka puolelle valot ja telkkarin päälle. Olin ainakin tunnin hereillä ennen kuin uskalsin mennä uudestaan nukkumaan, sillä jos en kunnolla herätä itseäni siinä välissä, niin halvaus saattaa uusiutua saman yön aikana.

On minulle tullut kerran toi halvaus mahallaankin. Eikun on tainnut olla parikin kertaa..

Eli ei se mahdotonta ole. Taitaa vaan tulla herkemmin porukoille selällään. Vähän sama juttu näkyy olevan tuossa ruumiista irtautumisen treenaamisessa, juttuja olen kuullut että selällään onnistuu helpommin. Nuo kaksi ilmiötähän ovat hyvin läheisessä kytköksessä toisiinsa.

Niin se pahan läsnäolo..mitä olen aihetta tutkinut, niin näyttää vahvasti siltä, että on jotain henkiotuksia, jotka yrittää ihan tosissaan pelotella näitä obe-treenaajia.

Oliskohan ne niitä samoja, joiden läsnäolo tuntuu ikävältä tuossa halvausvaiheessa. Veljeni on treenannut tuota irtoilemista ja se näki kerran irrottuaan tuollaisen pelottelijan. Otus oli kuulema lähinnä smurffin kokoinen ja näköinen ja säikähti kun tajusi että hänet on huomattu. Karkuunhan se lähti, eli ilmeisesti ne kuitenkin pelkää meitä ja siksi yrittävät pelotella ettei me alettaisi irtoilemaan joka yö ja mentäisi heidän "alueelle" riehumaan.

-Pete

• Lady_Nocturna
        antsukoo kirjoitti:

Koen näitä "halvauksia" vähintään kerran viikossa. Useimmiten aikaisin aamulla kun olen nukahtamassa uudelleen.
        Itsekin tunnen aina voimakasta painetta otsan tai ohimoiden seudulla, ja tuohon paineen tunteeseen liittyy myös kovat äänet; erilaiset surinat, huminat ja kiljumista muistuttavat äänet. Joskus kuulen myös puhetta. Koko ruumis tuntuu olevan ainakin tonnin painoinen. ^_^
        Sen jälkeen tunnen leijailevani jonnekin kauas ja kovaa vauhtia. Joskus taas tunnen olevani ruumiini ulkopuolella, mutta eteneminen paikasta toiseen tuntuu äärimmäisen raskaalta.
        Tällaisten tapausten jälkeen herättyäni olen väsyneempi kuin nukkumaan mennessä. Aivan kuin kaikki energiat olisivat huvenneet kehostani.

Mitään pahaa tai pahan läsnäoloa en ole koskaan tuntenut näiden ilmiöiden yhteydessä. Ainoastaan uteliaisuutta.

• Nikki_N
        antsukoo kirjoitti:

En tiedä millä nimellä niitä kutsutaan mutta minulla on niitä silloin tällöin.. Siis tuntuu että olisin unen ja valveillaolon rajamailla, sydän jyskyttää mielettömän kovaa päässä asti, joskus todella kiivaaseenkin tahtiin, usein tämä tunne on vähän pelottava.. Joskus tuohon kokemukseen liittyi myös jotain visuaalista. Olen ajatellut sen omalla kohdallani niin, että ruumis herää väärässä kohdassa vaikka pitäisi nukkua.. tai en tiedä.

• Antsukoo
        Lady_Nocturna kirjoitti:

Koen näitä "halvauksia" vähintään kerran viikossa. Useimmiten aikaisin aamulla kun olen nukahtamassa uudelleen.
        Itsekin tunnen aina voimakasta painetta otsan tai ohimoiden seudulla, ja tuohon paineen tunteeseen liittyy myös kovat äänet; erilaiset surinat, huminat ja kiljumista muistuttavat äänet. Joskus kuulen myös puhetta. Koko ruumis tuntuu olevan ainakin tonnin painoinen. ^_^
        Sen jälkeen tunnen leijailevani jonnekin kauas ja kovaa vauhtia. Joskus taas tunnen olevani ruumiini ulkopuolella, mutta eteneminen paikasta toiseen tuntuu äärimmäisen raskaalta.
        Tällaisten tapausten jälkeen herättyäni olen väsyneempi kuin nukkumaan mennessä. Aivan kuin kaikki energiat olisivat huvenneet kehostani.

Mitään pahaa tai pahan läsnäoloa en ole koskaan tuntenut näiden ilmiöiden yhteydessä. Ainoastaan uteliaisuutta.

...onkin mielentilasta kiinni kokeeko välitilan ahdistavana vai ei.

Muistui nimittäin mieleeni, että muutamia vuosia sitten kun olin henkisesti oikein tasapainoisessa ja onnelisessa tilassa välitilan kokemukseni ei ollutkaan kovin pelottava.

Kun silloin kerran menin onnellisena päiväunille, heräsin taas surinaan otsassani. Silloin ajattelin, että kiva, nyt kokeilenkin mitä siellä välitilassa oikein on ja kun menin syvemmälle niin jouduin kaiken maailman radioselostajien sekaan ja kuuntelin huvittuneena kun ne höpötteli kaiken näköistä. Ihmettelin myös miten joku voi puhua noin nopeasti. Sitten havahduin hereille, mutta pakotin itseni välitilaan uudestaan. Taas surisi otsassa ja sitten eräs tiskijukka taas höpötteli kivoja juttuja ja laittoi soimaan jazzia.

Kuuntelin musiikkia onnellisena ja mietin, että mihin ihmeeseen oikein olen joutunut kun siellä oli niin ihanaa. Musiikki soi ihanasti ja oli kuin olisin ollut keskellä upeaa orkesteria. Heräsin sitten siihen kun upeaääninen tumma nainen alkoi laulaa. Hän lauloi niin kovaa, että ihan korviin otti.

Nousin sitten sängystä ja olin ihan hurmoksessa enkä tiennyt kenelle oikein olisin kertonut mitä juuri koin koska tuntuu, ettei kukaan voi tajuta miten ihmeellistä se oli vaikka kuinka selittäisin. Äidille siitä sitten kerroin ja hän tokaisi, että kyllä välillä näkee kivojakin unia :) Unta se vaan ei ollut.

Se oli todella ihana kokemus ja yritin päästä musiikin maailmaan uudestaankin, mutta enää toista kertaa se ei ole onnistunut :)

• Lady_Nocturna
        Antsukoo kirjoitti:

...onkin mielentilasta kiinni kokeeko välitilan ahdistavana vai ei.

Muistui nimittäin mieleeni, että muutamia vuosia sitten kun olin henkisesti oikein tasapainoisessa ja onnelisessa tilassa välitilan kokemukseni ei ollutkaan kovin pelottava.

Kun silloin kerran menin onnellisena päiväunille, heräsin taas surinaan otsassani. Silloin ajattelin, että kiva, nyt kokeilenkin mitä siellä välitilassa oikein on ja kun menin syvemmälle niin jouduin kaiken maailman radioselostajien sekaan ja kuuntelin huvittuneena kun ne höpötteli kaiken näköistä. Ihmettelin myös miten joku voi puhua noin nopeasti. Sitten havahduin hereille, mutta pakotin itseni välitilaan uudestaan. Taas surisi otsassa ja sitten eräs tiskijukka taas höpötteli kivoja juttuja ja laittoi soimaan jazzia.

Kuuntelin musiikkia onnellisena ja mietin, että mihin ihmeeseen oikein olen joutunut kun siellä oli niin ihanaa. Musiikki soi ihanasti ja oli kuin olisin ollut keskellä upeaa orkesteria. Heräsin sitten siihen kun upeaääninen tumma nainen alkoi laulaa. Hän lauloi niin kovaa, että ihan korviin otti.

Nousin sitten sängystä ja olin ihan hurmoksessa enkä tiennyt kenelle oikein olisin kertonut mitä juuri koin koska tuntuu, ettei kukaan voi tajuta miten ihmeellistä se oli vaikka kuinka selittäisin. Äidille siitä sitten kerroin ja hän tokaisi, että kyllä välillä näkee kivojakin unia :) Unta se vaan ei ollut.

Se oli todella ihana kokemus ja yritin päästä musiikin maailmaan uudestaankin, mutta enää toista kertaa se ei ole onnistunut :)

Tuossa "välitilassa" on kyllä todella helppo saada kaikkea pelottavaa tapahtumaan jos ottaa sen asenteen, että "HUI Kamalaa.." ^_^.
        Vähän niinkuin unessakin,,, Ne kaikista kauheimmat hirviöt ilmestyy hetkessä eteen jos niitä alkaa kuvittelemaan.

• Castaneda_

Ketä asia kiinnostaa niin kannattaa lukea Carlos Castanedan Unennäön taito. Suosittelen myös muita Castanedan kirjoja.

• Hilla-marjaana

tehtäisiin kunnolliset tutkimukset,itse olen kokenut ne aina jotenkin pelottavina.

Oppisiko niistä nauttimaan...en tiedä.

• se on se sellanen

paskahalvaus

• Kysymäsi unihalvauksesta tehty suomenkielinen gradu löytyy täältä:

Seikkala, Elena 2000. Öinen kauhu – kokemus ja selviytyminen unihalvauksesta kärsivillä. Pro gradu -työ. Psykologia. Tampere: Tampereen yliopisto.

http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00054.pdf

• kauhukopla

monta vuotta sitten 5 kuumepäivän jälkeen olin hiukan heikossa hapessa. ruoka ei ollut maittanut.

jotenkin sain unen päästä kiinni päivällä.kohosin sängystä ylös vaakatasossa kyvyttömänä liikkumaan, näin itseni sängyllä ja tajusin lentäväni, se oli sekunnin "cool" kunnes tajusin ettei kuulu mitään ääntä, ei linnun laulua, valoisuus oli kuin ilta, jotenkin ruskeaa ja elotonta ja sitten aloin liikkumaan.

jokin käsittämättömän paha veti minua wc:tä kohti jonka ovi oli raollaan ja se oli pimeä. taistelin vastaan mutta en voinut mitään.

kun olin aivan ovella annoin kaikkeni sitä vastaan ja heräsin huutaen sängystäni yltäpäältä hiessä ja tajuamatta missä olin.
      tyttöystävä kuuli huutoni ja tuli heti huoneeseen.
      sanoi ettei ole koskaan nähnyt minua sellaisessa tilassa.

tämä oli elämäni kauhein kokemus.

sen jälkeen sitä ei ole sattunut.

toinen tapaus kun olin sairaalassa, ja sain unilääkettä että saisin paremmin nukahdettua oudossa ympäristössä oli outo juttu.

heräsin kusihätään.tuumasin että miksi kaikki näyttää mustavalkoiselta.
      no. matkalla veskiin aivan kaikki oli mustavalkoista vaikka käytävässä oli valot koko matkalta ( yht noin 20m). vessan ovella "siristelin silmiäni" nähdäkseni paremmin.
      avasin silmäni ja värit palasivat.

olin kulkenut kaikista ovista ihan normaalisti, silmät kiinni oikeaan paikkaan.

ja paikka oli outo minulle jouduin etsiskelemään veskiä.

sama tapahtui joka kerta kun sain unilääkkeen.
      silmät kiinni pystyin silti näkemään,mutta mustavalkoisena ja tarpeeksi hyvin kulkeakseni minne vain.

onko muilla tuollaisia kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3597
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2637
    4. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2353
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      257
      2184
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1922
    8. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1491
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe