Olen syönyt kolme antibioottikuuria pissitulehdukseen ja nyt on 3 vk antibioottien lopettamisesta.
Maha on aivan sekaisin ja kipeä, ja kipu heijastelee selän puolelle kun jännitän kipeää mahaa. Paksusuoli on ärtynyt, ja ulostetta tulee epäsäännöllisesti, välillä ripulia, välillä ummetusta ja röyhtäilyjä.
Miten ihmeessä tämmöistä mahaa hoidetaan, kun olen syönyt kolme viikkoa Gefilus-tuotteita ja maitohappokapseleita ja aloittanut aamuni puurolla, lisäksi kaikkea mietoa, kuten kalaa ja muusia ja kauraleipää.
Onko muilla kokemusta siitä, että tankat antibiootihoidot ovat sekoittaneeet mahan? Miten hoiditte mahan terveeksi? Lomakin on ja olisi kiva nauttia silloin tällöin siideriä tai viiniä, vaan ei uskalla...
Antibiootit ja mahavaivat
17
19706
Vastaukset
- auttanut
antibiotiit ovat siitä ikäviä että ne tappaa hyvät ja huonot bakteerit. pistä googleen acidophilus plus ja aloe vera plus,niilä saat varmasti suoliston tasapainoon. minä olen muuten nauttinut lomalla siideriä ja olen pöhöttynyt, eikä housut mahdu enään jalkaan.
- auttanut
puolukka on hyväksi kun vaivat ovat alkuvaiheessa ja tietenkin runsaasti vettä. wc saa käydä eikä turhaan silloin ei pöpöt ehdi "pesiytymään" .
- Tässä muutama vinkki.
Tässä muutama vinkki kaverilta, joka saa vatsansa kanssa temppuilla ja siksi on tullut aiheesta luettua ja otettua selvää.
Ota aamuin illoin maitohappobakteerikapseleita. Kysy vaikka apteekista, että mikä on sopiva valmiste. Käytä lisäksi jotain kuitua. Syö esim. pellavansiemen rouhetta päivittäin pakkauksen ohjeen mukaan (esim. Liinos - tietävät varmasti apteekissa tai terveyskaupassa).
Siitä se sitten varmasti hiljalleen lähtee parempaan suuntaan!
Jos tulevaisuudessa joudut antibioottikuurille, niin kysy apteekista, että mikä olisi sopiva maitohappobakteeri samaan aikaan nautittavaksi ja käytän antibioottihoidon aikana myös kyseistä maitohappobakteerivalmistetta.
Mukavaa kesää Sinulle! - mahavaivainen
Kokeilen noita mainitsemianne, koska keinot ovat jo vähissä.
Maitohappokapseleita (gefiluksen) olen syönyt jo pitkään, mutta eivät ainakaan täysillä tehoa. Jatkan silti.
Jotkut sanovat, että ei saisi syödä viljatuotteita, jotkut taas että ei maitotuotteita. Olen ihan eksyksissä ja ihmettelen, että lihaako vaan pitäisi syödä.. Toistaiseksi olen syönyt vain kalaa ja jotain kanaleikettä. Ja aamulla on pakko saada pari kuppia edes laihaa kahvia, jossa on joukossa kofeiinitonta jauhetta.
Ajattelen kauhulla sitä, jos taas joku kerta joudun antibioottikuurille. Mahani ei kyllä kestä enää, ja taidan pyytää antibiootit ruiskeena, jos mahdollista.- Äiti3
tehokkaita.Antibioottikuurin ajaksi pitää lopettaa kaikki maitovalmisteet ja SOKERI!Valitse kaura,riisi tai soijamaito,tai kalkki almisteita.Ne pitää ottaa eriaikaan kuin antibiootti.
- Äiti3
Äiti3 kirjoitti:
tehokkaita.Antibioottikuurin ajaksi pitää lopettaa kaikki maitovalmisteet ja SOKERI!Valitse kaura,riisi tai soijamaito,tai kalkki almisteita.Ne pitää ottaa eriaikaan kuin antibiootti.
pitää syödä säännöllisesti,auttaa virtsatietulehduksiin.Kumma kun lääkäri ei tätä kertonut.
- mahavaivainen
Äiti3 kirjoitti:
pitää syödä säännöllisesti,auttaa virtsatietulehduksiin.Kumma kun lääkäri ei tätä kertonut.
Sehän on vissiin osasyynä kipeään vatsaani nyt antibioottikuurin jälkeen, kun olen juonut litratolkulla = liikaa karpalomehua, sokeroimatta ja sokeroitua ja vielä tuoremehuna. Karpalo on hyvin hapokas marja, ja vaikka se ehkäisee virtsatulehdusta, se tuntuu minulla ainakin sekoittaneen antibioottien kanssa vatsan.
Minulla on ns. happovatsa, eli kärsin refluksista ja minulle on tehty refluksleikkaus, joka vei ne vaivat kokonaan, niin että olen pärjännyt ilman Nexiumia loistavasti. Nyt vain meni maha aivan tolkuttomaan kuntoon tästä antibiootti-karpalo-yhdistelmästä. - Äiti3
mahavaivainen kirjoitti:
Sehän on vissiin osasyynä kipeään vatsaani nyt antibioottikuurin jälkeen, kun olen juonut litratolkulla = liikaa karpalomehua, sokeroimatta ja sokeroitua ja vielä tuoremehuna. Karpalo on hyvin hapokas marja, ja vaikka se ehkäisee virtsatulehdusta, se tuntuu minulla ainakin sekoittaneen antibioottien kanssa vatsan.
Minulla on ns. happovatsa, eli kärsin refluksista ja minulle on tehty refluksleikkaus, joka vei ne vaivat kokonaan, niin että olen pärjännyt ilman Nexiumia loistavasti. Nyt vain meni maha aivan tolkuttomaan kuntoon tästä antibiootti-karpalo-yhdistelmästä.erilaisia karpalovalmisteita ,siis puristeena.Olisivatko ne hellempiä vatsallesi?
- mahavaivainen
Äiti3 kirjoitti:
erilaisia karpalovalmisteita ,siis puristeena.Olisivatko ne hellempiä vatsallesi?
Kiitos! Minäpä katson niitä ja luen tuoteselosteet, sillä todennäköisesti ovat mahalle parempia. Nyt juon laimennettua karpalomehua hieman vähemmän kuin ennen, kun join karpalomehua litroittain päivässä. Ehkä muutama lasillinen päivässä riittää?
- kohtalotoveri
auttoi probiootit. Oon syöny talven aikana monta lääkekuuria, kesäkuussa söin viimeisimmän. Se teki mahani tosi kipeäksi ja maha oli ihan sekaisin. Vaikka olin syöny Gefilus-maitohappobakteerikapseleita koko antibioottikuurin aikana samoin kuin muidenkin kuurien aikana.
Kävin ostamassa luontaistuotekaupasta probiootteja (siinä oli monta eri maitohappobakteeria samassa). Ja ne alkoi auttaa vatsaani. Söin niitä aika kauan (melkein tähän päivään asti).
Kannattaa kokeilla!- mahavaivaivinen
Löysin näitä probioottikapseleita kaupan hyllystä, ja kokeilen nyt näitä, koska Gefilus-kapselit ovat yhtä tyhjän kanssa, minulla ainakain.
- Tyyris tyllerö
Noin kolme päivää sitten kävi minulle että suolet meni sekaisin antib.jälkeen. Kuume,limaklöntit veripilkkuineen, ripuli, röyhtäily ja täydellinen hiljaisuus turvonneessa mahassa. Kirurgi määräsi tiputukseen ja peräsuolen huuhteluun mutta ei ollut sairaalassa kuin käytäväpaikkoja. Toinen lääkäri antoi reseptit ja sanoi että jaksanko kotona hoitaa. Sain suolensisältöä pehmittäviä litkuja. Nyt on maha sitten kunnolla ripulilla. Ne ei minulle kyllä sovi. Luulivat että mulla on paskaa suolet täynnä. Pikemminkin toksiinikaasuja. Tiedän ja lääkärikin sanoi että tämä on pseudomembranoottinen koliitti. Siihen määrätään antibioottia nimeltä metronidatsoli(vancomysiini liian vahva)mutta en saanut sitä. Aion huomenna vielä pyytää sitä kun lääkäri ilmoittaa uudet koetulokset. Lukekaapas netistä "pseudomembranoottinen koliitti", löytyy heti eka artikkelina. Tää on kurja tauti jos apuja ei tule! Kuka tätä jaksaa harrastuksenaan hoidella!??
- mahavaivainen
Jouduin nyt taas antibioottikuurille, ja menin yksityislääkärille, joka määräsi tavallisen antibiootin lisäksi paksunsuolen tulehdukseen auttavaa Trikolozia (sis. metrodinatsolia), koska minulla on ollut mahavaivoja niin pitkään ja runsaasti. Varsinaista tulehdusta ei kai ole, mutta hän sanoi heti, että mahan ärtymisen on lääkkeet. Olen tosi helpottunut, jos tuo metrodinatsol veisi mahavaivat pois!
- Nämä auttaa
mahavaivainen kirjoitti:
Jouduin nyt taas antibioottikuurille, ja menin yksityislääkärille, joka määräsi tavallisen antibiootin lisäksi paksunsuolen tulehdukseen auttavaa Trikolozia (sis. metrodinatsolia), koska minulla on ollut mahavaivoja niin pitkään ja runsaasti. Varsinaista tulehdusta ei kai ole, mutta hän sanoi heti, että mahan ärtymisen on lääkkeet. Olen tosi helpottunut, jos tuo metrodinatsol veisi mahavaivat pois!
syökö lisää myrkkyjä, nehän sen vatsan alunperin pilasivat! Nuodattakaa toisaalla jo kertomiani ohjeita niin maha paranee taatusti, ilman sivuoireita. Linkki tässä, en jaksa kirjoittaa uusiksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000017971914 - mahavaivainen
Nämä auttaa kirjoitti:
syökö lisää myrkkyjä, nehän sen vatsan alunperin pilasivat! Nuodattakaa toisaalla jo kertomiani ohjeita niin maha paranee taatusti, ilman sivuoireita. Linkki tässä, en jaksa kirjoittaa uusiksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000017971914Mutta kun sain taas virtsatulehduksen ja on pakko syödä antibioottikuuri ainakin siihen vaivaan, 7 pv Nitrofuria ja päälle kehotettiin jatkamaan estolääkistykseksi tätä Nitrofuria iltaisin 1 tabletti.
Lisäksi lääkäri kirjoitti tuon toisen antibiootin nimenomaan auttaman paksunsuolen tulehtumista tai ärtymistä, koska se estää pahojen bakteerien kasvun tehokkaasti, jolloin vatsa ei tule kipeäksi. Näin minä sen tajusin. Pakko jotain popsia kun rakkotulehdus on niin sitkeä.
Luen kyllä antamasi linkin ja uskon neuvojesi tehoon. Tahdon kuitenkin nyt päästä tulehduksesta eroon ja syön tuon kuurin ja lopetettuani sen siirryn noihin ehdottamiisi luontaistuotteisiin. Kiitos vaan vinkistä!
- Nämä auttaa
Osta probiotteja, suosittelen ensin 2-3 pussia Repleteä, sen jälkeen muutama kuuri Bio-acidophilusta. Sen jälkeen voit siirtyä DDS :n joka on halvempaa, ja aika hyvää. Lisäksi Iocidin Plussaa pari pakettia ohjeen mukaan, huonoja bakteereita tappamaan. HUOM! Vedä repletet tyhjään vatsaan väh. 2h. ennen aamiaista ja muutkin probiotit aterioiden välillä. Siis EI ruuan kanssa kuten yleisesti neuvotaan, ei toimi tarpeeksi.
Mitkään gefilukset ja muut paskat ei auta, osta kunnon tavaraa niin paranet. Kannattaa satsata kunnolla, ärtyneen suolen oireyhtymä on tod. v-mäinen tauti kun se pääsee vauhtiin. Vältä ainakin suklaata ja sianlihaa vähän aikaa, ne on pahimmat ärsyttäjät, muuten se on aika yksilöllistä. - replete intensive
edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä aloitukseen replete intensive pussit ja sen jälkeen ehdottomasti acidophilus forte joka on myös biomedin tuote. Näitä käyttävät myös monet syöpä potilaatkin.
http://www.rohdoskauppa.fi/antibioottien-tukihoito-c-366.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897