7,62x53r lataaminen

lataamaan

Tarkoitus olisi aloittaa ko. patruunan lataaminen itse. Kertokaa kokeneet millä välineistöllä olette latailleet juuri tuota patruunaa??Siis millä pärjää.

6

2803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pärjäileepi

vasarasarjalla pärjäileepi ihan mainiosti samoinkuin
      itse tekemällä ruutimitalla jonka voit valmistaa aseeseesi sopivasta hylsystä.

• culpa_luxurial

Vasarasarja tai latauspuristin holkkisarjoineen. Edullisimmat vasarasarjat tulevat varmaan halvemmaksi, mutta puristin on joutuisampi jos aiot latailla muutamia satoja patruunoita vuodessa. Muutama kymmenen/vuosi hoituu vasarasarjallakin.

Ruutivaaka on tärkeä, ellei kellään tutulla satu sellaista olemaan. Kuten edellinen mainitsikin, hylsystä saa ruutimitan. Ruutimitta käy kuitenkin vain samalle ruutilaatu/luoti/nalliyhdistelmälle. Suosittelen hankittavaksi ja maksanee muutamia kymppejä.

Tutustu latausohjeisiin ja noudata niitä!

• vasara sarjoja

• 66SM

Ei se oikein laatumerkki ole. Holkkisarjoissa olen todennut että supistaa aika rajusta sekä suun että hylsyn. Ulos tullessaan se pitäisi muokata hylsyn suun luodille sopivaksi, mutta avasi pari satasta liikaa.
        Supistus oli raju ja sen jälkeen tuleva avaus liian suuri. Aika rajua hommaa hylsylle ja lyhentää sen ikää. Jos ampuu samalla aseella kaikki latauksensa niin kannattaa käyttää pelkkää suunsupistajaa.

• reloader.
        66SM kirjoitti:

Ei se oikein laatumerkki ole. Holkkisarjoissa olen todennut että supistaa aika rajusta sekä suun että hylsyn. Ulos tullessaan se pitäisi muokata hylsyn suun luodille sopivaksi, mutta avasi pari satasta liikaa.
        Supistus oli raju ja sen jälkeen tuleva avaus liian suuri. Aika rajua hommaa hylsylle ja lyhentää sen ikää. Jos ampuu samalla aseella kaikki latauksensa niin kannattaa käyttää pelkkää suunsupistajaa.

Onko aseesi venäliänen Mosin Nagant. On horo patruunapesä. Ammu rynkyn 8g- tai D 166-luoteja. Voit vaihtaa nällinpoisto/kalibrointitapin tilalle 30-06 vastaavan. Tietysti voit hioa alkuperästä tappia ohuemmaksi.

• reloader

Ruutivaaka oltava. Vasarasarja ja ruutisirotin sekä nallitaskun puhdistustyökalu. Mieluummin prässi, holkkisarja, hylsynpidin, voiteluaine. Myöhemmin ruutiannostelija ja hylsytrimmeri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6348
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      355
      5865
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2833
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2268
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1958
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1754
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1633
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1300
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1108
    Aihe