Kyselisin teiltä muilta,onko ollut raskausaikana tällaista vaivaa,että tuntuu kuin häpyhuuliin kertyisi "painetta".Kuulostaa varmaan hassulta,mutta asia mietityttää kun ekassa raskaudessa tällaista ei ollut.Nyt rv 19 2 menossa.
Paineentunne alapäässä
9
16753
Vastaukset
- 20+2
ja lähinnä paine alamahassa jossain..
luulen ,että painaa virtsarakkoa ja johtuis siitä..
kokoajan kusella ja jos rakko täynnä,niin erittäin epämiellyttäviä tuntemuksia alkaa tulla..kaksinkerroin vessaan..=)
Jos jonkun matkaa jopa vain kävellessä alkaa alamahalla paine,että lumpsahtaako se pois sieltä..=/
mutta yitän muistella edellisiä raskauksia ja todeta ,että kai se tälläistä oli silloinkin.
Tiistain on rakenne ultra ja kysäisen josko olisin oikeilla jäljillä rakkoasian suhteen..
toisilla paine yläpäässä ja toisilla alapäässä..=)
kumpi parempi ?
=) - sepe4
Mulla on viikon-kaksi tuntunut painetta alavatsassa liikunnan yhteydessä, rv 28. En tiedä pitäiskö vähentää liikkumista, vai kuuluuko asiaan.
- 20+2
just kiva tietää.kun en itsekään uskalla hirveitä uurastuksia sen takia ottaa,kun alkaa pikkusen jännittään,että onko haitallista kun niin ilkeältä ainakin tuntuu.
Ja lenkit taas tuntuis oikein mukavilta =) - maisi
20+2 kirjoitti:
just kiva tietää.kun en itsekään uskalla hirveitä uurastuksia sen takia ottaa,kun alkaa pikkusen jännittään,että onko haitallista kun niin ilkeältä ainakin tuntuu.
Ja lenkit taas tuntuis oikein mukavilta =)Tarkentaakseni aloitustani,minullakin on tuota paineen tunnetta alaMASULLA,mutta tämä häpyhuulien "paine" on ihan uusi asia.. ESikoista odottaessani alamasun paine tulkittiin supistuksien tapaisiksi ja jouduin sairaslomalle jo rv 26.
- 20+2
maisi kirjoitti:
Tarkentaakseni aloitustani,minullakin on tuota paineen tunnetta alaMASULLA,mutta tämä häpyhuulien "paine" on ihan uusi asia.. ESikoista odottaessani alamasun paine tulkittiin supistuksien tapaisiksi ja jouduin sairaslomalle jo rv 26.
mulla on reilusti näitä harjoitus supistuksia päivittäin ja tosiaan herkästi liikkumisestakin alkaa...
ja edellisessä raskaudessa (josta tosin 10-vuotta),jouduin sairaalaan ja petiin loppuajaksi muistaaksen joskus 30 viikon tuntumassa..=/,
nimenomaan supistusten vuoksi..
kyllä kai nyt pitää kysäistä vielä tarkemmin tämä lääkäriltä,etten tee mitään tyhmyyksiä kun rehkin ja aiheutan hankaluuksia.. - täällä...
20+2 kirjoitti:
mulla on reilusti näitä harjoitus supistuksia päivittäin ja tosiaan herkästi liikkumisestakin alkaa...
ja edellisessä raskaudessa (josta tosin 10-vuotta),jouduin sairaalaan ja petiin loppuajaksi muistaaksen joskus 30 viikon tuntumassa..=/,
nimenomaan supistusten vuoksi..
kyllä kai nyt pitää kysäistä vielä tarkemmin tämä lääkäriltä,etten tee mitään tyhmyyksiä kun rehkin ja aiheutan hankaluuksia..Mulla on nyt rv 18 6, ja supistuksia ollut kohta yli viikon.
Viime keskiviikkona kävin neuvolassa ja neuvottiin juomaan nestetta vähintään 2,5 litraa ruokajuomien lisäksi!!!
En pysty juomaan kuin n.1,5 litraa, mutta tämä on vähän auttanut. Ei enää niin pienestä liikkumisesta ala supistelee.
Mulla loppuu loma 1.9. ja sijainen olisi tarkoitus ottaa vasta 1.10 ja kuukausi aika ajamaan sisään, sitten Marraskuun alusta äitiyslomalle... Saa nähä, pitää kai varoitella jos tämä jatkuu.
Harmi vain kun en uskalla "harrastaa liikuntaa" jota aina olen tehnyt...
Se olisi kamala asia, jos joutuu "peti potilaaksi" varsinkin sairaalaan!
Toivottavasti meille molemmille sujuu kuitenkin kaikki hyvin! Sulla ilmeisesti kuitenkin mennyt synnytys hyvin esikoisesi kanssa?
Aurinkoista kesää ! - 20+2
täällä... kirjoitti:
Mulla on nyt rv 18 6, ja supistuksia ollut kohta yli viikon.
Viime keskiviikkona kävin neuvolassa ja neuvottiin juomaan nestetta vähintään 2,5 litraa ruokajuomien lisäksi!!!
En pysty juomaan kuin n.1,5 litraa, mutta tämä on vähän auttanut. Ei enää niin pienestä liikkumisesta ala supistelee.
Mulla loppuu loma 1.9. ja sijainen olisi tarkoitus ottaa vasta 1.10 ja kuukausi aika ajamaan sisään, sitten Marraskuun alusta äitiyslomalle... Saa nähä, pitää kai varoitella jos tämä jatkuu.
Harmi vain kun en uskalla "harrastaa liikuntaa" jota aina olen tehnyt...
Se olisi kamala asia, jos joutuu "peti potilaaksi" varsinkin sairaalaan!
Toivottavasti meille molemmille sujuu kuitenkin kaikki hyvin! Sulla ilmeisesti kuitenkin mennyt synnytys hyvin esikoisesi kanssa?
Aurinkoista kesää !se oli toinen raskaus mistä puhuin,ja se meni vielä yli lasketun ajan 4 päivää.=D.
ensimmäinen tulikin jo taas 37 5 vkolla..,että ei niistä tiedä mitä ne meinaa,mutta ainakaan ei riskeerata parane,kuitenkin se toinen meinas tulla silloin aiemmin,oli avautunut kohdunsuu hieman ja kivuliaat ne supistukset..
...on välillä tuntunut painetta sekä häppäreissä että alavatsassa. Häppärit tuntuvat myös turvonneilta, mutta luulisin sen kuuluvan asiaan. Alavatsassa on tuon tuostakin, varsinkin liikkeelle lähtiessä, tuntunut juuri sellainen paine, että koko kohdu masumukeloineen päivineen pullahtaisi ulos. Ikävä tunne, mutta ainakin minulla menee kyllä ohitse eli oikeastaan tuntuu vain juuri esim. sohvalta noustessa ja liikkeelle lähtiessä.
Tuo on myös tuttu tunne tuo jatkuva pissillä ravaaminen. Nykyään tuntuu, ettei virtsarakossa tarvitse olla kuin pipetillinen virtsaa, niin olo on kuin olisi vähintään vuorokauden joutunut pidättelemään...! :) Olen myös ajatellut, että varmaan kohdu painaa jo rakkoa niin, ettei sinne paljoa pissaa enää mahdukaan.
Onnellista odotusta "paineesta" huolimatta! :)
Rv 29 (28 1)- .................
Minulla on myös painetta alapäässä ja jo edellisessä raskaudessa alapäähäni ilmestyi suonikohjuja, jotka katosivat sitten synnytyksen jälkeen.
Nyt käyn samaa uudelleen läpi. Viikkoja on koossa päälle kaksikymmentä. Käskettiin maata usein vaakatasoon, jotta paine pääsee helpottamaan. Muuta ei oikein voi tehdä. Ja makaaminen todellakin helpottaa painetta ihan yleisestikin, vaikkei siellä suonikohjuja olisikaan. Suositeltiin siis ettei seisoskella pitkiä aikoja tai istuta aloillaan liian pitkiä hetkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693