Hondan 15 hp moottorin vika????

Mulla on ko, perämoottori. noin 15-vuotta vanha. Joka vuosi olen vaihtanut tulpat ja bensansuodattimen sekä peräöljyt.

Tänä kesänä kone alkoi oikkuilla seuraavasti: Kun sen laittaa (yrittää laittaa) käyntiin, niin tuntuu, että toinen pytty ei toimi. Kuuluu vain epätasaista röplätystä ihan, niinkuin se kävisi joko paksuna tai yhdellä pytyllä.

Menee noin kymmene minuuttia ja välillä sammuilee. Sit hyrähtää toinen pytty mukaan ja toimii kuin enkeli.

Käytin konetta huollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikaa??

Oli kuitenkin valtuutettu Hondan huoltaja. Siellä se peles altaassa ohan hyvin. Kaasarin huoltomies oli kuitenkin putsannut, mutta se oli ollut ohan ok.
Alemman sylinterin tulppa on joka vuosi ollut musta ja ylemmän ihan oikeen värinen (palaminen yläpytyssä on ollut hyvää, mutta alapytyssä tulpasta päätellen epätäydellistä).

Onka kellään tietoo ko. koneesta ja samanlaisista oireista????

Kiitos lisäkysymykistä ja asiallisista vastauksista.

6

1406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane

Elektr. BOXI rikki
      Olen korjannut niitä 5 kpl aina samat oireet.
      Uusi on kallis joten jos tarvit korjaus apua laita num mihin soitan .

• Onks Boxi vaikee korjata. Ymmärrän jotain koneen päälle. Oon purkanu ja kasaillu moottoripyörän koneita, muttä sähköpuoli ja niiden mittaukset on hebreaa...

Ei kai vaan taas pitäis irroittaa konetta veneestä?? On tosi kinkkinen homma, kun ei ole kunnon venevalkamaa. On vaan sellanen mutalikko.

• katsonu

puristukset, voi tehdä tuota jos toinen ei saa kunnon puristuksia aikaan kylmänä, minulla teki tuota yksi kone, ei ollu perämoottori, mutta kuitenki syy löyty.

• Luulis, että se huoltomies olis mitannu puristukset, mutta ei tullu kysyttyä. Oli sentään Hondan valtuuttama tyyppi.

Mut lämpimänä se vika ei tule. Nehän voi mitata onneks koneen ollessa paikallaan.
        Pitää vain ottaa mittari ljostain lainaan.

Mikä veis puristukset noin yhtä-äkkiä toisesta pytystä? Mitään sivuääniä ei kuulu ja tulpat on varmaan kierretty samalla momentilla kiinni.????

• katsonu
        TEERISS kirjoitti:

Luulis, että se huoltomies olis mitannu puristukset, mutta ei tullu kysyttyä. Oli sentään Hondan valtuuttama tyyppi.

Mut lämpimänä se vika ei tule. Nehän voi mitata onneks koneen ollessa paikallaan.
        Pitää vain ottaa mittari ljostain lainaan.

Mikä veis puristukset noin yhtä-äkkiä toisesta pytystä? Mitään sivuääniä ei kuulu ja tulpat on varmaan kierretty samalla momentilla kiinni.????

männän kylessä oli semmonen pieni hietymä, sitä en tiedä olisiko sen aiheuttanut joku vieras esine tai lämmähtänyt, männänrenkaan ura oli "litissä" ja rengas makasi uran pohjassa yhestä laitaa, puukolla raavin ja se alko pelaan, kannatte se kuitenkin tarkistaa niin taas viisastuu, voi se kyllä olla se puola vikakin, yritä saaha vehje pelaamaan, hyvää kesää

• katsonu kirjoitti:

männän kylessä oli semmonen pieni hietymä, sitä en tiedä olisiko sen aiheuttanut joku vieras esine tai lämmähtänyt, männänrenkaan ura oli "litissä" ja rengas makasi uran pohjassa yhestä laitaa, puukolla raavin ja se alko pelaan, kannatte se kuitenkin tarkistaa niin taas viisastuu, voi se kyllä olla se puola vikakin, yritä saaha vehje pelaamaan, hyvää kesää

Kiitos vinkeistä. Pitänee purkaa ja kattoa. Onneks sen voi tehä koneen ollessa kiinni veneessä.

(Kunhan ei tiputtele osia järveen). tosin harrastan sukellusta, ja vesi jossa kone on, on tosi kirkas....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      32
      3867
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      143
      1629
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1491
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      75
      1142
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1121
    6. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1061
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      1017
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      991
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      950
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      925
    Aihe