Hondan 15 hp moottorin vika????

Mulla on ko, perämoottori. noin 15-vuotta vanha. Joka vuosi olen vaihtanut tulpat ja bensansuodattimen sekä peräöljyt.

Tänä kesänä kone alkoi oikkuilla seuraavasti: Kun sen laittaa (yrittää laittaa) käyntiin, niin tuntuu, että toinen pytty ei toimi. Kuuluu vain epätasaista röplätystä ihan, niinkuin se kävisi joko paksuna tai yhdellä pytyllä.

Menee noin kymmene minuuttia ja välillä sammuilee. Sit hyrähtää toinen pytty mukaan ja toimii kuin enkeli.

Käytin konetta huollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikaa??

Oli kuitenkin valtuutettu Hondan huoltaja. Siellä se peles altaassa ohan hyvin. Kaasarin huoltomies oli kuitenkin putsannut, mutta se oli ollut ohan ok.
Alemman sylinterin tulppa on joka vuosi ollut musta ja ylemmän ihan oikeen värinen (palaminen yläpytyssä on ollut hyvää, mutta alapytyssä tulpasta päätellen epätäydellistä).

Onka kellään tietoo ko. koneesta ja samanlaisista oireista????

Kiitos lisäkysymykistä ja asiallisista vastauksista.

6

1316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane

Elektr. BOXI rikki
      Olen korjannut niitä 5 kpl aina samat oireet.
      Uusi on kallis joten jos tarvit korjaus apua laita num mihin soitan .

• Onks Boxi vaikee korjata. Ymmärrän jotain koneen päälle. Oon purkanu ja kasaillu moottoripyörän koneita, muttä sähköpuoli ja niiden mittaukset on hebreaa...

Ei kai vaan taas pitäis irroittaa konetta veneestä?? On tosi kinkkinen homma, kun ei ole kunnon venevalkamaa. On vaan sellanen mutalikko.

• katsonu

puristukset, voi tehdä tuota jos toinen ei saa kunnon puristuksia aikaan kylmänä, minulla teki tuota yksi kone, ei ollu perämoottori, mutta kuitenki syy löyty.

• Luulis, että se huoltomies olis mitannu puristukset, mutta ei tullu kysyttyä. Oli sentään Hondan valtuuttama tyyppi.

Mut lämpimänä se vika ei tule. Nehän voi mitata onneks koneen ollessa paikallaan.
        Pitää vain ottaa mittari ljostain lainaan.

Mikä veis puristukset noin yhtä-äkkiä toisesta pytystä? Mitään sivuääniä ei kuulu ja tulpat on varmaan kierretty samalla momentilla kiinni.????

• katsonu
        TEERISS kirjoitti:

Luulis, että se huoltomies olis mitannu puristukset, mutta ei tullu kysyttyä. Oli sentään Hondan valtuuttama tyyppi.

Mut lämpimänä se vika ei tule. Nehän voi mitata onneks koneen ollessa paikallaan.
        Pitää vain ottaa mittari ljostain lainaan.

Mikä veis puristukset noin yhtä-äkkiä toisesta pytystä? Mitään sivuääniä ei kuulu ja tulpat on varmaan kierretty samalla momentilla kiinni.????

männän kylessä oli semmonen pieni hietymä, sitä en tiedä olisiko sen aiheuttanut joku vieras esine tai lämmähtänyt, männänrenkaan ura oli "litissä" ja rengas makasi uran pohjassa yhestä laitaa, puukolla raavin ja se alko pelaan, kannatte se kuitenkin tarkistaa niin taas viisastuu, voi se kyllä olla se puola vikakin, yritä saaha vehje pelaamaan, hyvää kesää

• katsonu kirjoitti:

männän kylessä oli semmonen pieni hietymä, sitä en tiedä olisiko sen aiheuttanut joku vieras esine tai lämmähtänyt, männänrenkaan ura oli "litissä" ja rengas makasi uran pohjassa yhestä laitaa, puukolla raavin ja se alko pelaan, kannatte se kuitenkin tarkistaa niin taas viisastuu, voi se kyllä olla se puola vikakin, yritä saaha vehje pelaamaan, hyvää kesää

Kiitos vinkeistä. Pitänee purkaa ja kattoa. Onneks sen voi tehä koneen ollessa kiinni veneessä.

(Kunhan ei tiputtele osia järveen). tosin harrastan sukellusta, ja vesi jossa kone on, on tosi kirkas....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7220
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2607
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      110
      2241
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1628
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1129
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      44
      1029
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      1009
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      961
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      763
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      763
    Aihe