Hondan 15 hp moottorin vika????

Mulla on ko, perämoottori. noin 15-vuotta vanha. Joka vuosi olen vaihtanut tulpat ja bensansuodattimen sekä peräöljyt.

Tänä kesänä kone alkoi oikkuilla seuraavasti: Kun sen laittaa (yrittää laittaa) käyntiin, niin tuntuu, että toinen pytty ei toimi. Kuuluu vain epätasaista röplätystä ihan, niinkuin se kävisi joko paksuna tai yhdellä pytyllä.

Menee noin kymmene minuuttia ja välillä sammuilee. Sit hyrähtää toinen pytty mukaan ja toimii kuin enkeli.

Käytin konetta huollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikaa??

Oli kuitenkin valtuutettu Hondan huoltaja. Siellä se peles altaassa ohan hyvin. Kaasarin huoltomies oli kuitenkin putsannut, mutta se oli ollut ohan ok.
Alemman sylinterin tulppa on joka vuosi ollut musta ja ylemmän ihan oikeen värinen (palaminen yläpytyssä on ollut hyvää, mutta alapytyssä tulpasta päätellen epätäydellistä).


Onka kellään tietoo ko. koneesta ja samanlaisista oireista????

Kiitos lisäkysymykistä ja asiallisista vastauksista.

6

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane

      Elektr. BOXI rikki
      Olen korjannut niitä 5 kpl aina samat oireet.
      Uusi on kallis joten jos tarvit korjaus apua laita num mihin soitan .

      • Onks Boxi vaikee korjata. Ymmärrän jotain koneen päälle. Oon purkanu ja kasaillu moottoripyörän koneita, muttä sähköpuoli ja niiden mittaukset on hebreaa...

        Ei kai vaan taas pitäis irroittaa konetta veneestä?? On tosi kinkkinen homma, kun ei ole kunnon venevalkamaa. On vaan sellanen mutalikko.


    • katsonu

      puristukset, voi tehdä tuota jos toinen ei saa kunnon puristuksia aikaan kylmänä, minulla teki tuota yksi kone, ei ollu perämoottori, mutta kuitenki syy löyty.

      • Luulis, että se huoltomies olis mitannu puristukset, mutta ei tullu kysyttyä. Oli sentään Hondan valtuuttama tyyppi.

        Mut lämpimänä se vika ei tule. Nehän voi mitata onneks koneen ollessa paikallaan.
        Pitää vain ottaa mittari ljostain lainaan.

        Mikä veis puristukset noin yhtä-äkkiä toisesta pytystä? Mitään sivuääniä ei kuulu ja tulpat on varmaan kierretty samalla momentilla kiinni.????


      • katsonu
        TEERISS kirjoitti:

        Luulis, että se huoltomies olis mitannu puristukset, mutta ei tullu kysyttyä. Oli sentään Hondan valtuuttama tyyppi.

        Mut lämpimänä se vika ei tule. Nehän voi mitata onneks koneen ollessa paikallaan.
        Pitää vain ottaa mittari ljostain lainaan.

        Mikä veis puristukset noin yhtä-äkkiä toisesta pytystä? Mitään sivuääniä ei kuulu ja tulpat on varmaan kierretty samalla momentilla kiinni.????

        männän kylessä oli semmonen pieni hietymä, sitä en tiedä olisiko sen aiheuttanut joku vieras esine tai lämmähtänyt, männänrenkaan ura oli "litissä" ja rengas makasi uran pohjassa yhestä laitaa, puukolla raavin ja se alko pelaan, kannatte se kuitenkin tarkistaa niin taas viisastuu, voi se kyllä olla se puola vikakin, yritä saaha vehje pelaamaan, hyvää kesää


      • katsonu kirjoitti:

        männän kylessä oli semmonen pieni hietymä, sitä en tiedä olisiko sen aiheuttanut joku vieras esine tai lämmähtänyt, männänrenkaan ura oli "litissä" ja rengas makasi uran pohjassa yhestä laitaa, puukolla raavin ja se alko pelaan, kannatte se kuitenkin tarkistaa niin taas viisastuu, voi se kyllä olla se puola vikakin, yritä saaha vehje pelaamaan, hyvää kesää

        Kiitos vinkeistä. Pitänee purkaa ja kattoa. Onneks sen voi tehä koneen ollessa kiinni veneessä.

        (Kunhan ei tiputtele osia järveen). tosin harrastan sukellusta, ja vesi jossa kone on, on tosi kirkas....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      945
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe