kaspinin potkut?

kekkula

potkitaanko kaspinissa ollenkaan?

27

3383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tippavaaran vanha isäntä

      Onko olemassa eläkeläisen lakaisu?

    • Jippo3

      ne kaspinisti ketkut potki alas?

    • Laulu keväälle

      Mikäli et löydä vastausta suomi24.netistä niin kannattaa kokeilla sivusta http://www.kaspin.net/
      Täältä voi löytyä parempia vastaajia.

    • Laulu keväälle

      Kävinpäs kaspin.netissä lukemassa artikkeleja tänään ja huomasin, että kyllä siellä puhutaan, että lajissa on potkuja.

      • jussi kk

        kiitos paljon. on aina ilo lukea vastauksiasi Laulu Keväälle, olet hyvä esimerkki tämän palstan henkilöille. (nostaa hattua)


      • Laulu keväälle
        jussi kk kirjoitti:

        kiitos paljon. on aina ilo lukea vastauksiasi Laulu Keväälle, olet hyvä esimerkki tämän palstan henkilöille. (nostaa hattua)

        Kiitos vain itsellesi, että jaksat lukea viestejäni.
        Liian moni täällä vääntää kättä lajien paremuudesta (minun isäni hakkaa sinun isäsi! :p) ja sitä lähinnä olen yrittänyt korjata ja siinä sivussa on tullut vähän omiakin mielipiteitä jaettua. :p
        Ei mielestäni se, että mitä harrastaa vaan miten sen sisäistää... ;) Ei kamppailulajien pitäisi eristää ihmisiä vaan yhdistää.

        Kaspinin potkuihin vielä lisäystä (pienikin tiedon muru toivottavasti mielyttää kysyjää), että olen saanut sellaisen käsityksen, että kyseisessä lajissa harrastetaan enemmänkin matalia potkuja, jolloin tasapaino ei mene niin vaakalaudalle kuin korkeissa potkuissa. www.kaspin.net sivustolta pystyy latamaan puukkotekniikka videoita, joissa myös näkyy muutama potku. ;) Mikäli olen saanut kyseisen lajin potkuista vääränkuvan ja osaat korjata, niin korjaa ihmeessä. :)


      • jussi kk
        Laulu keväälle kirjoitti:

        Kiitos vain itsellesi, että jaksat lukea viestejäni.
        Liian moni täällä vääntää kättä lajien paremuudesta (minun isäni hakkaa sinun isäsi! :p) ja sitä lähinnä olen yrittänyt korjata ja siinä sivussa on tullut vähän omiakin mielipiteitä jaettua. :p
        Ei mielestäni se, että mitä harrastaa vaan miten sen sisäistää... ;) Ei kamppailulajien pitäisi eristää ihmisiä vaan yhdistää.

        Kaspinin potkuihin vielä lisäystä (pienikin tiedon muru toivottavasti mielyttää kysyjää), että olen saanut sellaisen käsityksen, että kyseisessä lajissa harrastetaan enemmänkin matalia potkuja, jolloin tasapaino ei mene niin vaakalaudalle kuin korkeissa potkuissa. www.kaspin.net sivustolta pystyy latamaan puukkotekniikka videoita, joissa myös näkyy muutama potku. ;) Mikäli olen saanut kyseisen lajin potkuista vääränkuvan ja osaat korjata, niin korjaa ihmeessä. :)

        itsekin olen ajatellut että se valkosen kaarlo ei varmaankaan potki pään korkuudelle ja ku potkaisee potkun korkealle niin on helppo tukijalkakin potkaista alta


      • Laulu keväälle
        jussi kk kirjoitti:

        itsekin olen ajatellut että se valkosen kaarlo ei varmaankaan potki pään korkuudelle ja ku potkaisee potkun korkealle niin on helppo tukijalkakin potkaista alta

        Artikkeleita lukiessa, sain käsityksen ettei korkeita potkuja harrasteta lähinnä sen takia, kun Suomen olosuhteissa on epätasaista pintaa, suota ja liukastakin ajoittain niin tasapainon menettämisen riski korkeissa potkuissa on liian suuri.
        Tietenkin tämän lisäksi löytyy tuhat ja sata muutakin syytä korkeiden potkujen välttämiseen, mutta näitä ei tuotu joko tarkoituksella tai tilan puutteen takia esille artikkelissa... tai sitten ne eivät kuulu lajin periaatteisiin. :p


      • potkut
        Laulu keväälle kirjoitti:

        Artikkeleita lukiessa, sain käsityksen ettei korkeita potkuja harrasteta lähinnä sen takia, kun Suomen olosuhteissa on epätasaista pintaa, suota ja liukastakin ajoittain niin tasapainon menettämisen riski korkeissa potkuissa on liian suuri.
        Tietenkin tämän lisäksi löytyy tuhat ja sata muutakin syytä korkeiden potkujen välttämiseen, mutta näitä ei tuotu joko tarkoituksella tai tilan puutteen takia esille artikkelissa... tai sitten ne eivät kuulu lajin periaatteisiin. :p

        Olivatko korkeat potkut mukana silloin, kun Valkosen esi-isät kävivät kaspin- opeillaan luomassa pohjan kamppailulajeille Kiinassa? Vai ovatko kiinalaiset keksineet alkaa potkimaan korkealle ihan itse?

        Suolla ei kannata potkia edes matalia potkuja, tai toinen jalka uppoaa nivusia myöten lettoon. Tämä perustuu sukuni perimätietoon.


      • jussi kk
        potkut kirjoitti:

        Olivatko korkeat potkut mukana silloin, kun Valkosen esi-isät kävivät kaspin- opeillaan luomassa pohjan kamppailulajeille Kiinassa? Vai ovatko kiinalaiset keksineet alkaa potkimaan korkealle ihan itse?

        Suolla ei kannata potkia edes matalia potkuja, tai toinen jalka uppoaa nivusia myöten lettoon. Tämä perustuu sukuni perimätietoon.

        kung fu on ollut kyllä ennemmin kuin kaspin. ja kukapa nyt joutuu itsepuolustus tilanteeseen suolla, vuosisatoja sittenkään. senkin tyhmä provoilija


      • Isoo Antti
        potkut kirjoitti:

        Olivatko korkeat potkut mukana silloin, kun Valkosen esi-isät kävivät kaspin- opeillaan luomassa pohjan kamppailulajeille Kiinassa? Vai ovatko kiinalaiset keksineet alkaa potkimaan korkealle ihan itse?

        Suolla ei kannata potkia edes matalia potkuja, tai toinen jalka uppoaa nivusia myöten lettoon. Tämä perustuu sukuni perimätietoon.

        Joo justihin. Soon kyllä niin notta nivuset kyllä repiää, jos korvallen meinaa potkaasta. Tai ainaki molskihousut repiää. Solis maharottoman ilikiän näkööstä, ku pallit pursuaa sivusaumoosta tappelun nujakas.


      • jotta...
        Isoo Antti kirjoitti:

        Joo justihin. Soon kyllä niin notta nivuset kyllä repiää, jos korvallen meinaa potkaasta. Tai ainaki molskihousut repiää. Solis maharottoman ilikiän näkööstä, ku pallit pursuaa sivusaumoosta tappelun nujakas.

        pienet pallit ei näy kauas ja suuria ei tarvitte hävetä


      • Isoo Antti
        jotta... kirjoitti:

        pienet pallit ei näy kauas ja suuria ei tarvitte hävetä

        pallit voi jäärä saunan lauteiren välihin ja siitäkös kirmaasu syntyy. Pienimunaasena on elämä helepompaa.


      • Laulu keväälle
        jussi kk kirjoitti:

        kung fu on ollut kyllä ennemmin kuin kaspin. ja kukapa nyt joutuu itsepuolustus tilanteeseen suolla, vuosisatoja sittenkään. senkin tyhmä provoilija

        Muistaaksein Moskun elämänkertaa kertovassa kirjassa... tai jossakin muussa lähihistoriaan sijoittuvassa kirjassa oli juttua Suosta.
        Siinä mainittiin, että yleensä kun Suomalainen ja Venäläinen kohtasi, jompi kumpi katosi suon kätköihin. Muistieni mukaan se oli normaalia upottaa ihmisiä, joista ei tykkää suon silmäkkeeseen ihan vielä sata vuotta takaperin (jos niinkään pitkä aika).
        Eli ei olisi mitenkään ihmeellistä, mikäli ennenvanhaan olisi joutunut suolla taistelemaan hengestään. Näin muistelen asian olleen...
        Ihan asiaan kuulumattomana asiana tuli mieleeni, että onhan tässäkin lähistöllä heikinsuo ja muistelen kuulleeni ämmänsuosta... mistä lie nimet ovat lähtöisin? Sitä varmaan kukaan ei muista...


      • Väinämöinen
        Isoo Antti kirjoitti:

        pallit voi jäärä saunan lauteiren välihin ja siitäkös kirmaasu syntyy. Pienimunaasena on elämä helepompaa.

        Eikös sillä Kaspinilla ole juuret useassakin eri lajissa? Kaarlohan kävi aikoinaan monenkin lajin peruskurssin, ja keltaisia vöitä on vähintään muutama. Jokunen tosin taisi jäädä kesken, muttei niistä kannata sen enempää höpistä.


      • ...
        Väinämöinen kirjoitti:

        Eikös sillä Kaspinilla ole juuret useassakin eri lajissa? Kaarlohan kävi aikoinaan monenkin lajin peruskurssin, ja keltaisia vöitä on vähintään muutama. Jokunen tosin taisi jäädä kesken, muttei niistä kannata sen enempää höpistä.

        ... on oikeaa tietoa. ;-)


      • Höppäheikki
        Väinämöinen kirjoitti:

        Eikös sillä Kaspinilla ole juuret useassakin eri lajissa? Kaarlohan kävi aikoinaan monenkin lajin peruskurssin, ja keltaisia vöitä on vähintään muutama. Jokunen tosin taisi jäädä kesken, muttei niistä kannata sen enempää höpistä.

        Voidaan Kaspinin isää siis tituleerata (lähes) kaikkien Suomessa esiintyvien kamppailululajien keltavöiden ykkösmieheksi?


      • Sic transit Gloria mundi
        Höppäheikki kirjoitti:

        Voidaan Kaspinin isää siis tituleerata (lähes) kaikkien Suomessa esiintyvien kamppailululajien keltavöiden ykkösmieheksi?

        Huhu kertoo, että Kaarlo pyyteli harjoituskaveriaan usein ottamaan kevyemmin, kun ei oikein tykännyt liian hurjasta harjoittelusta ja sparrista varsinkaan. Näyttäisi tuokin siirtyneen Kaspiniin, jossa Kaarlo taitaa lähinnä puhumalla selostaa kuolettavia tekniikoitaan, vaikka kymmenen vuotta sitten hyppäsi kuulemma vielä aikuisen miehen yli.


      • Velliperse
        Sic transit Gloria mundi kirjoitti:

        Huhu kertoo, että Kaarlo pyyteli harjoituskaveriaan usein ottamaan kevyemmin, kun ei oikein tykännyt liian hurjasta harjoittelusta ja sparrista varsinkaan. Näyttäisi tuokin siirtyneen Kaspiniin, jossa Kaarlo taitaa lähinnä puhumalla selostaa kuolettavia tekniikoitaan, vaikka kymmenen vuotta sitten hyppäsi kuulemma vielä aikuisen miehen yli.

        Kyllähän se on niin, että mikäli harjoittelee tai on harjoitellut tosissaan, ei voi näyttää läskimahalta. Minua ei ainakaan kukaan pysty vakuuttamaan minkäänlaisilla tekniikoikoilla ja ylivertaisuuspuheilla, jos tekijä itse muistuttaa mätisäkkiä. "Joo,joo, mutta silloin nuorena" - puheet ovat täyttä potaskaa. Miehestä näkee ulospäin aina mitä on tullu tehtyä ja mitä ei. Ja ainakin keulakuvan tulee pitää itsensä niin hyvässä kuosissa, ettei tarvitse senkummemmin selitellä. Ainut poikkeus tästä on ns "entiset huiput" urheilun saralta, jotka ovat tehonsa jo näyttäneet.


      • Aaro
        Velliperse kirjoitti:

        Kyllähän se on niin, että mikäli harjoittelee tai on harjoitellut tosissaan, ei voi näyttää läskimahalta. Minua ei ainakaan kukaan pysty vakuuttamaan minkäänlaisilla tekniikoikoilla ja ylivertaisuuspuheilla, jos tekijä itse muistuttaa mätisäkkiä. "Joo,joo, mutta silloin nuorena" - puheet ovat täyttä potaskaa. Miehestä näkee ulospäin aina mitä on tullu tehtyä ja mitä ei. Ja ainakin keulakuvan tulee pitää itsensä niin hyvässä kuosissa, ettei tarvitse senkummemmin selitellä. Ainut poikkeus tästä on ns "entiset huiput" urheilun saralta, jotka ovat tehonsa jo näyttäneet.

        Kaspin ei tietääkseni ole urheilua, vaan kamppailu taito.
        Tämä pitää pitää mielessä. Tarkoituksena ei ole pomppia kehää ympäri ja ottaa pisteitä (kuten niin monessa urheilu kamppailussa) Silloin ei tarvitse omata atleetista vartaloa, vaan tuhota vastustaja muutamalla osumalla.

        Urheilu urheiluna ja kamppailu kamppailuna


      • Velliperse
        Aaro kirjoitti:

        Kaspin ei tietääkseni ole urheilua, vaan kamppailu taito.
        Tämä pitää pitää mielessä. Tarkoituksena ei ole pomppia kehää ympäri ja ottaa pisteitä (kuten niin monessa urheilu kamppailussa) Silloin ei tarvitse omata atleetista vartaloa, vaan tuhota vastustaja muutamalla osumalla.

        Urheilu urheiluna ja kamppailu kamppailuna

        sama asia. Taisteleminen on sitten toinen juttu.


      • Aaro
        Velliperse kirjoitti:

        sama asia. Taisteleminen on sitten toinen juttu.

        Urheiluksi kamppailu lajin tekee SÄÄNNÖT! Joten myös kaikki häkkimatsit ovat urheilua, ehkä rankempaa kuin joku suojia rakastavan lajin ottelut. Mutta silti urheilua. Oikeassa tilanteessa ja sitä harjoitellessa ei mietitä mikä on sallittua.


      • Velliperse
        Aaro kirjoitti:

        Urheiluksi kamppailu lajin tekee SÄÄNNÖT! Joten myös kaikki häkkimatsit ovat urheilua, ehkä rankempaa kuin joku suojia rakastavan lajin ottelut. Mutta silti urheilua. Oikeassa tilanteessa ja sitä harjoitellessa ei mietitä mikä on sallittua.

        Väärin. Molemmissa on säännöt. Kadulla sääntökokoelma on Suoemn lakikirja. Erona urehilun ja käytännön välillä on:
        - urheilusääntöjen puitteissa tuomari puuttuu peliin
        - katutilanteet rataksitaan käräjillä
        - urehilussa väärinkäyttäytynyt tunnistetaan
        - kadulla päällekarkaajaa ei välttämättä tavoiteta
        - mikäli rikkoo lajisääntöjä seuraa diskaus/ rangaistus etc tuomarin tämän nähdessä
        - mikäli rikkoo lakia kadulla on haalittava todistajia kasaan puolin ja toisin

        Eli kyllä sääntöjä on siellä sun täällä. Eri asia on rikkomuksen paljastuminen.


      • Velliperse
        Velliperse kirjoitti:

        Väärin. Molemmissa on säännöt. Kadulla sääntökokoelma on Suoemn lakikirja. Erona urehilun ja käytännön välillä on:
        - urheilusääntöjen puitteissa tuomari puuttuu peliin
        - katutilanteet rataksitaan käräjillä
        - urehilussa väärinkäyttäytynyt tunnistetaan
        - kadulla päällekarkaajaa ei välttämättä tavoiteta
        - mikäli rikkoo lajisääntöjä seuraa diskaus/ rangaistus etc tuomarin tämän nähdessä
        - mikäli rikkoo lakia kadulla on haalittava todistajia kasaan puolin ja toisin

        Eli kyllä sääntöjä on siellä sun täällä. Eri asia on rikkomuksen paljastuminen.

        Tulipa sohaistua panovirheitä. Eli vaikuttaako kamppailulajien harjoittelu negatiivisesti aivoihin ... kysyy hän?


    • ehkä tuolta.

      Kts. sivustolta -kenttä-. Käydään jo aika monennessa ketjussa keskustelua Kas-pinista.
      Eiköhän sinne yksi kysymys vielä sekaan mahdu.
      http://www.potku.net/forum/

      • ruisperkelesaatana

        Olen ymmärtänyt että kaspin tuntee ainakin tekniikan "näkymätön eläkeläinen potkaisee tyhjää".


      • Huuhaa2
        ruisperkelesaatana kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että kaspin tuntee ainakin tekniikan "näkymätön eläkeläinen potkaisee tyhjää".

        Hengen riemuvoitto materian kahleista. Eli suomeksi märkäpieru!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe