Alveoliitti vai astma

Homeherkkä

Kuten olette huomanneet olemme vääntäneet kättä nisuiisun kanssa siitä mikä on astma ja mikä on allerginen alveoliitti.

Näin kertoilee Keuhkosairaudet kirja:
ASTMA on KANSAINVÄLISEN lääketieteen määritelmän mukaan vuodesta 1995 lukien KEUHKOPUTKIEN limakalvojen tulehduksellinen (inflammatorinen) sairaus.
Se tarkoittaa, että keukoputkien tulehdusreaktion hillitsemiseen astmaa sairastava joutuu käyttämään astmalääkitystä PÄIVITTÄIN ja allergista astmaa sairastava joutuu antigeenialtistuksen seurauksena käyttämään lisäastmalääkitystä saadakseen keuhkoputkien tulehdusrekation jälleen kuriin.

ALLERGINEN ALVEOLIITTI on KEUHKORAKKULATULEHDUS (ALVEOLI = KEUHKORAKKULA) ja nuo keuhkorakkulat sijaitsevat keuhkoputkista haarautuvien yhä pienenevien ilmatiehyiden päissä. Keuhkojen rakenne löytyy googlelta.
Eli keuhkorakkulat eivät ole sama asia kuin keuhkoputket.
Keuhkosairaudet kirjan mukaan allerginen alveoliitti ON 3-6 kuukaudessa ja jossain tapauksissa 12:ssa kuukaudessa OHIMENEVÄ REAKTIO ANTIGEENIALTISTUKSEEN, olipa tuo antigeeni orgaaninen pöly (proteiini) tai vaikkapa liimojen, maalien, lakkojen kaasujen tai synteettisten pölyjen aiheuttama.

Keuhkosairaudet kirjan mukaan alveoliittipotilaan toipumisnopeus altistuksesta:
-Oireet: viikkoja
-Thorax-löydos: viikkoja tai kuukausia
-Valtimoveren happiosapaine FVC (nopea vitaalikapasiteetti) jopa vuosi
-Keuhkojen diffuusiokapasiteetti 2-10 vuotta.

Lääketieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että ASTMALÄÄKITYKSEN ei ole havaittu nopeuttavan yllämainittua toipumisnopeutta.
Antigeenialtistuksen seurauksena PELKÄSTÄÄN allergisen keuhkorakkulatulehduksen saavalle lääkäri ei edes määrää päivittäin käytettäviä antihistamiini-astmalääkkeitä, koska hän ei niitä tarvitse.

Väitän siis, että periaatteessa jokainen, joka olettaa sairastavansa allergista alveoliittia, voi jättää astma- ja antihistamiinilääkityksensä pois ja tarkkailla mitä siitä seuraa.

Toivon, että esitätte vastaväitteitä.

8

2987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkitys ei alevoliittiin auta

Voin omasta kokemuksesta sanoa, että minulta meni kaikenkaikkiaan toipumiseen yli 10 vuotta. Enkä koskaan toivu niin terveeksi, kuin ennen sairastumisiani kahdessa eri hometyöpaikassa. Jos aikoinani olisin tiennyt homealtistuskokeitten vaarallisuudesta, en niihin olisi mennyt ollenkaan. Jouduin siis hengittämään vertavuotaville keuhkojeni limakalvoille aspergillus fumigatus uutetta ja seurauksenhan siitä voit tietää. Keuhkoni olivat niin huonossa kunnossa vuosia ja ihme, että yleensä hengissä selvisin. Pakko minunkin oli käyttää kortisonia ja muuta astmalääkitystä. Lääkitys oli maksimaalinen monta vuotta, mutta koskaan eivät mitkään antihistamiinit ole auttaneet, joten ne lopetin sitten kokonaan. Nyt voin suhthyvin minimaalisen lääkityksen avulla, mutta varjele, jos joudun homeiseen paikkaan......siitä alkaa taas kierre muutamaksi kuukaudeksi. En koskaan voi jättää huomioimatta homeita ja niiden haittoja omalle terveydelleni, mikä on todella rajoittava elämäntekijä. Olisin mieluummin terve.
      Vointeja kaikille!

• alveoliitin oireisiin lääkkeistä auttaa minulle ainoastaan tablettikortisoni sekä hengitettävä kortisoni, suurilla annoksilla, jossain määrin. Tablettikortisoni tehoaa hyvin.

Lisäksi joudun käyttämään ajoittain myös betasalpaajia, ripulilääkkeitä ym. alveoliitin yleisoireisiin. Sekä kuume- ja särkylääkettä. Jos joku tietää alveoliitin oireisiin paremmin sopivan lääkityksen, olisin kiitollinen tiedosta. Pitkillä kortisonikuureilla on sivuvaikutuksia.

Muut astma- ja allergialääkkeet ovat kyllä minulla käytössä muihin astma- ja allergiaoireisiin, nenä on huonossa kunnossa ja silmätkin oireilevat ym. Rasitusastma on ja pysyy, keuhkoputket erittävät limaa ym.

Kuinka monella on vain ja ainoastaan alveoliitti?

• Nyt riitttää!

Ei kosteusvauriomikrobien itiöt keuhkoputkien limakalvolle jää. Ne matkaavat sinne mihin ilmavirtakin päätyy.

Alle 5 mikrometrin hiukkaset menevät keuhkorakkulihin:
      http://virtual.vtt.fi/polyverkko/dia_11_3.htm

Ei ole vielä ilmeisesti mennyt jakeluun ammatti-astman määritelmä?

Ja lue tämä nyt huolella:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000017876510

ja vielä huolellisemmin tämä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000017886523

Tätä asiaa on toitettu jo loputtomiin tällä palstalla. Tämä ei enää kyllä hyödytä meitä!

• hilkkaliisa

Molemmat - luultavasti.

Ilman astmalääkkeitä en tule toimeen.

Allergisen alveoliitin tutkimukset tehtiin väärään aikaan. Keuhkojeni inflammaatio kesti pisimmillään nelisen kuukautta ja söin koko ajan kortisonia. Inflammaatio toistui homeisella työpaikallani pari viikkoa sen jälkeen kun lopetin "suojaksi annetun" kortosonikuurin. Inflammaatio toistui AINA kun palasin sairauslomalta homeiselle työpaikalleni Oulun Yliopistolliseen sairaalaan (OYS).

Keuhkojen inflammaatio ei ole enää tullut kun pysyn ehdottomasti pois homeisista taloista ja hometalon hajuisten ihmisten läheltä.

Astmakohtaus tulee aina hometaloissa, hometalon hajuisista ihmisistä ja lisäksi hajusteista, hajuvesistä, tupakansavusta ja eläimistä, VAIKKA EI ELÄINALLERIGAA verikokeiden ja ihotestien mukaan ole todettu.

Miksi ei voida hyväksyä, että meitä "kummajaisia" on, joilla on "epätyypillinen astma"????

Joku "haamu" käskee lopettaa aiheesta kirjoittamisenkin.

Silti me astmaatikot olemme olemassa !

Olen kuin Ulla Nevalainen: alveoliittinen astma !

• nisuiisu

Eikö tämä mene kummallekin jakeluun?

Ote TYHOSAN julkilausumasta 30.8.2004

"Miten diagnostiikkaa voidaan tarkentaa?
        Uusintatutkimukset Työterveyslaitoksella ovat antaneet aihetta epäillä, että tutkimustulokset eivät todellisuudessa vastaa oikeaa diagnoosia, vaan uusinta kokeilla saadaankin tulokseksi ammatti - astma.
        Astmankaltaisista oireista kärsivät saattavat kuitenkin kehittää kliinisen astman parissa kolmessa vuodessa. Jos kliininen astma kehittyy, alkuperäinen ammattitautiepäily voi unohtua, varsinkin jos potilas jo on tutkittu ns. perusteellisesti ammattitautiepäilyn vuoksi (TTL ja ym.) ja tulokset ovat olleet negatiiviset".
        LAINAUS PÄÄTTYY

Ylläolevan lääketieteellisen osion on ihan varmasti laatinut joko keuhkolääkäri Matti Paananen tai sitten joku muu lääkäri johon tyhosasta on oltu yhteydessä. Minä olen jo miljoonat kerrat sanonut, että aluksi on alveoliitti ja lopulta on vaikka mitä, koska sairastuneen altistusta ei lopeteta terveysviranomaisten taholta. Teillä kahdella on jo se "vaikka mitä"!

Siinä on jopa suomen kielellä kirjoitettu "...saattavat kuitenkin kehittää kliinisen astman parissa kolmessa vuodessa. Jos kliininen astma ..."

Ei siinä mistään ammatti-astmasta puhuta!! Kosteusvauriokohteessa olevat itiöt tunkeutuvat keuhkorakkuloihin asti aiheuttaen alveoliitin, ei astmaa. Siinä puhutaan sisäsyntyisestä astmasta. Toki sekin alunperin johtuu alveoliitista ja siitä, että kosteusvauriomikrobien myrkylliset aineenvaihduntatuotteet ovat heikentäneet immuunipuolustusjärjestelmän jo siinä määrin, että kaikki tartuntataudit ovat mahdollisia.

Kaikkein herkimmin me sairastuneet reagoimme homeisiin ja niiden aineenvaihduntatuotteisiin nenän limakalvolla. Siis meillä on jopa nenässä tulehdus. Ei siitä ole vielä kukaan vouhottanut, että ei minulla mitään alveoliittia ole, vaan minulla on nenätulehdus.

Tästä löydätte ammatti-astman aiheuttajat (tämänkin linkin olen laittanut jo useamman kerran näkyviin):
        http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Tyoterveyshuolto/Tyoperaiset sairaudet/ammattiastma_taulukko.htm

Taulukossa mainitaan karjanhoitotyön kohdalla homeet. Se ei kuitenkaan tarkoita kosteusvauriohomeita.

Ammatti-astma on AINA Th2-lymfosyyttireittiä pitkin kulkeva IgE-välitteinen allergia. Ei tähän mitään vuoden 1995 kansainvälistä uutta astman määritystä tarvita! Kirjoitit sen vielä isoin kirjaimin. Kyllä minä sen määrityksen olen lukenut jo viisi vuotta sitten. Se on ikuisesti se mitä tähän kappaleeseen olen kirjoittanut.

Tämä terveysviranomaisten menettely tähtää siihen, että me kuollaan!!!! Me kosteusvauriomikrobeista sairastuneet olemme ongelmajätettä!

Minä en kertakaikkiaan voi teille kahdelle enää mitään!

Hyvästi!

PN

• Homeherkkä
        nisuiisu kirjoitti:

Uusintatutkimukset Työterveyslaitoksella ovat antaneet aihetta epäillä, että tutkimustulokset eivät todellisuudessa vastaa oikeaa diagnoosia, vaan uusinta kokeilla saadaankin tulokseksi ammatti - astma.
        Astmankaltaisista oireista kärsivät saattavat kuitenkin kehittää kliinisen astman parissa kolmessa vuodessa. Jos kliininen astma kehittyy, alkuperäinen ammattitautiepäily voi unohtua, varsinkin jos potilas jo on tutkittu ns. perusteellisesti ammattitautiepäilyn vuoksi (TTL ja ym.) ja tulokset ovat olleet negatiiviset".
        LAINAUS PÄÄTTYY

Ylläolevan lääketieteellisen osion on ihan varmasti laatinut joko keuhkolääkäri Matti Paananen tai sitten joku muu lääkäri johon tyhosasta on oltu yhteydessä. Minä olen jo miljoonat kerrat sanonut, että aluksi on alveoliitti ja lopulta on vaikka mitä, koska sairastuneen altistusta ei lopeteta terveysviranomaisten taholta. Teillä kahdella on jo se "vaikka mitä"!

Siinä on jopa suomen kielellä kirjoitettu "...saattavat kuitenkin kehittää kliinisen astman parissa kolmessa vuodessa. Jos kliininen astma ..."

Ei siinä mistään ammatti-astmasta puhuta!! Kosteusvauriokohteessa olevat itiöt tunkeutuvat keuhkorakkuloihin asti aiheuttaen alveoliitin, ei astmaa. Siinä puhutaan sisäsyntyisestä astmasta. Toki sekin alunperin johtuu alveoliitista ja siitä, että kosteusvauriomikrobien myrkylliset aineenvaihduntatuotteet ovat heikentäneet immuunipuolustusjärjestelmän jo siinä määrin, että kaikki tartuntataudit ovat mahdollisia.

Kaikkein herkimmin me sairastuneet reagoimme homeisiin ja niiden aineenvaihduntatuotteisiin nenän limakalvolla. Siis meillä on jopa nenässä tulehdus. Ei siitä ole vielä kukaan vouhottanut, että ei minulla mitään alveoliittia ole, vaan minulla on nenätulehdus.

Tästä löydätte ammatti-astman aiheuttajat (tämänkin linkin olen laittanut jo useamman kerran näkyviin):
        http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Tyoterveyshuolto/Tyoperaiset sairaudet/ammattiastma_taulukko.htm

Taulukossa mainitaan karjanhoitotyön kohdalla homeet. Se ei kuitenkaan tarkoita kosteusvauriohomeita.

Ammatti-astma on AINA Th2-lymfosyyttireittiä pitkin kulkeva IgE-välitteinen allergia. Ei tähän mitään vuoden 1995 kansainvälistä uutta astman määritystä tarvita! Kirjoitit sen vielä isoin kirjaimin. Kyllä minä sen määrityksen olen lukenut jo viisi vuotta sitten. Se on ikuisesti se mitä tähän kappaleeseen olen kirjoittanut.

Tämä terveysviranomaisten menettely tähtää siihen, että me kuollaan!!!! Me kosteusvauriomikrobeista sairastuneet olemme ongelmajätettä!

Hyvästi!

PN

Sinä olet sitä mieltä, että kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ALLERGISENA SAIRAUTENA vain alveoliittia, Eri lääkäreitten kirjoitusten mukaan kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ALLERGISENA SAIRAUTENA vain astmaa (KEUHKOPUTKISAIRAUS), koska he eivät puhu niiden yhteydessä mistään muusta kuin astmasta, eivät edes allergisesta keuhkoputkitulehduksesta.

Lääketieteen oppikirjojen mukaan keuhkorakkulat ovat vallan eri asia kuin keuhkoputket ja
        niiden välissä on vielä lukematon joukko pieniä ilmatiehyitä.

Kantapääni kautta koettuna keuhkoni ovat kolmesti tulehtuneet aina pieniä keuhkorakkuloita myöten. Ja kun keuhkorakkulani tulehtuivat siinähän oli helvetti irti.
        Samanaikaisesti myös KEUHKOPUTKENI olivat tulehtuneet kuin myös pienet keuhkotiehyeeni (uloshengityksen ilmalukko).

Kirjoituksistasi päätellen olet sitä mieltä, että kosteusvauriomikrobialtistus laukoo päälle AINA ja AINOASTAAN JA VAIN KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN (allerginen alveoliitti), koska ne pienuutensa perusteella pystyvät tunkeutumaan aina noihin rakkuloihin asti.
        Kun maanviljelijöille aiheutuu allerginen alveoliitti homeheinien ja rehujen käsittelystä, niin kysymys on jostain muusta kuin noiden mikrobien kokoluokasta.
        Tuossa äskettäin keskustelin erään maanviljelijän kanssa joka kertoi, että kun viime kesänä ei heiniä saanut tosikuivina pellolta pois, niin kumpikin hänen hevosensa sai kevättalvella pahan keuhkotulehduksen siksi, että hän kasteli heiniä vasta vietyään ne hevosten eteen ja ne olisi pitänyt kastella ennen hevosten eteen viemistä.
        No eipä tullut kysyttyä totesiko eläinlääkäri hevosilla keuhkoputki- vai keuhkorakkulatulehduksen vai sekä että, vai pelkästään ODTS-reaktion.
        No joka tapauksessa hevoset TERVEHTYIVÄT niin eläinlääkärin lääkityksellä kuin toisenlaisella heinän käsittelylläkin ja voivat hyvin.

Kosteuden yllättäessä rakennuksen, kyllä sinne ENSIVAIHEESSA rientää niin lahottaja- kuin sinistäjämikrobitkin (lajiluettelot löytyvät googlelta), joita mikrobeja on kaikkialla luonnossa ja joiden proteiinit ovat allergisoivia siinä missä muutkin proteiinit.

Ns. kosteusvauriomikrobiallergikkona, niiden HENGITETTY MÄÄRÄ (EI siis KOKO) on ratkaisevana tekijänä siihen saanko aikaiseksi VAIN KEUHKOPUKIEN LIMASOLUJEN AKTIVOIMISEN (menee ohi parissa kolmessa vuorokaudessa), KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN (kestää parisen viikkoa) ja JOPA KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN LISÄKSI KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN (kestoaika kolmisen kuukautta). Täsmää siis lääketieteen oppikirjojen kanssa.

Eli olen tuleva ASTMAA-sairastava NYKYASTMAKRITEERIEN mukaan siinä mielessä mikäli homealtistuksen laukaisema keuhkoputkitulehdus KROONISTUISI (T-lymfosyytit jämähtäisivät paikoilleen), jonka seurauksena joutuisin tuon tulehduksen aisoissapitämiseen käyttämään ASTMALÄÄKITYSTÄ.
        Käyttämällä hengityssuojaimia olen välttynyt niin keuhkoputkitulehduksilta kuin keuhkorakkulatulehduksiltakin. Nenä-, kurkku-, keuhkoputkilimasolujen aktivointia olen kyllä saanut aikaiseksi kuuden vuoden aikana parisensataa kertaa.

Kun TTL:n altistus laukoi päälle niin kurkunpää-, henkitorvi-, keuhkoputki-, kuin keuhkorakkulatulehduksenkin, niin nuo tulehdukset eivät ottaneet minussa VIELÄ KROONISTA MUOTOA.

Kertomasi mukaan sinulla on pari patologia todennut KROONISEN KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN, jonka aiheutti TTL:n pari kertaa suorittama Asbergillus fumigatus-keuhkoaltistus.

Kysyisinkin sinulta onko sinusta KROONINEN KEUHKOPUTKITULEHDUS sama asia kuin KEUHKORAKKULATULEHDUS?
        Ja jos on, niin esittäisitkö lääketieteellisiä perusteluja väitteesi tueksi?

• nisuiisu
        Homeherkkä kirjoitti:

Sinä olet sitä mieltä, että kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ALLERGISENA SAIRAUTENA vain alveoliittia, Eri lääkäreitten kirjoitusten mukaan kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ALLERGISENA SAIRAUTENA vain astmaa (KEUHKOPUTKISAIRAUS), koska he eivät puhu niiden yhteydessä mistään muusta kuin astmasta, eivät edes allergisesta keuhkoputkitulehduksesta.

Lääketieteen oppikirjojen mukaan keuhkorakkulat ovat vallan eri asia kuin keuhkoputket ja
        niiden välissä on vielä lukematon joukko pieniä ilmatiehyitä.

Kantapääni kautta koettuna keuhkoni ovat kolmesti tulehtuneet aina pieniä keuhkorakkuloita myöten. Ja kun keuhkorakkulani tulehtuivat siinähän oli helvetti irti.
        Samanaikaisesti myös KEUHKOPUTKENI olivat tulehtuneet kuin myös pienet keuhkotiehyeeni (uloshengityksen ilmalukko).

Kirjoituksistasi päätellen olet sitä mieltä, että kosteusvauriomikrobialtistus laukoo päälle AINA ja AINOASTAAN JA VAIN KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN (allerginen alveoliitti), koska ne pienuutensa perusteella pystyvät tunkeutumaan aina noihin rakkuloihin asti.
        Kun maanviljelijöille aiheutuu allerginen alveoliitti homeheinien ja rehujen käsittelystä, niin kysymys on jostain muusta kuin noiden mikrobien kokoluokasta.
        Tuossa äskettäin keskustelin erään maanviljelijän kanssa joka kertoi, että kun viime kesänä ei heiniä saanut tosikuivina pellolta pois, niin kumpikin hänen hevosensa sai kevättalvella pahan keuhkotulehduksen siksi, että hän kasteli heiniä vasta vietyään ne hevosten eteen ja ne olisi pitänyt kastella ennen hevosten eteen viemistä.
        No eipä tullut kysyttyä totesiko eläinlääkäri hevosilla keuhkoputki- vai keuhkorakkulatulehduksen vai sekä että, vai pelkästään ODTS-reaktion.
        No joka tapauksessa hevoset TERVEHTYIVÄT niin eläinlääkärin lääkityksellä kuin toisenlaisella heinän käsittelylläkin ja voivat hyvin.

Kosteuden yllättäessä rakennuksen, kyllä sinne ENSIVAIHEESSA rientää niin lahottaja- kuin sinistäjämikrobitkin (lajiluettelot löytyvät googlelta), joita mikrobeja on kaikkialla luonnossa ja joiden proteiinit ovat allergisoivia siinä missä muutkin proteiinit.

Ns. kosteusvauriomikrobiallergikkona, niiden HENGITETTY MÄÄRÄ (EI siis KOKO) on ratkaisevana tekijänä siihen saanko aikaiseksi VAIN KEUHKOPUKIEN LIMASOLUJEN AKTIVOIMISEN (menee ohi parissa kolmessa vuorokaudessa), KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN (kestää parisen viikkoa) ja JOPA KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN LISÄKSI KEUHKORAKKULATULEHDUKSEN (kestoaika kolmisen kuukautta). Täsmää siis lääketieteen oppikirjojen kanssa.

Eli olen tuleva ASTMAA-sairastava NYKYASTMAKRITEERIEN mukaan siinä mielessä mikäli homealtistuksen laukaisema keuhkoputkitulehdus KROONISTUISI (T-lymfosyytit jämähtäisivät paikoilleen), jonka seurauksena joutuisin tuon tulehduksen aisoissapitämiseen käyttämään ASTMALÄÄKITYSTÄ.
        Käyttämällä hengityssuojaimia olen välttynyt niin keuhkoputkitulehduksilta kuin keuhkorakkulatulehduksiltakin. Nenä-, kurkku-, keuhkoputkilimasolujen aktivointia olen kyllä saanut aikaiseksi kuuden vuoden aikana parisensataa kertaa.

Kun TTL:n altistus laukoi päälle niin kurkunpää-, henkitorvi-, keuhkoputki-, kuin keuhkorakkulatulehduksenkin, niin nuo tulehdukset eivät ottaneet minussa VIELÄ KROONISTA MUOTOA.

Kertomasi mukaan sinulla on pari patologia todennut KROONISEN KEUHKOPUTKITULEHDUKSEN, jonka aiheutti TTL:n pari kertaa suorittama Asbergillus fumigatus-keuhkoaltistus.

Kysyisinkin sinulta onko sinusta KROONINEN KEUHKOPUTKITULEHDUS sama asia kuin KEUHKORAKKULATULEHDUS?

Kysyit tätä:
        LAINAUS PÄÄTTYY

Ne eivät ole sama asia. Keuhkorakkulatulehdus on sama asia kuin allerginen alveoliitti. Sen siis aiheuttavat kosteusvauriohomeet ja aktinobakteerit (=sädesienet), koska ne kokonsa puolesta (alle 5 mikrometriä) pääsevät hengitysilman mukana "perille asti" eli keuhkorakkuloihin asti.

Minulle syntyi keuhkoputkitulehdus altistuskokeiden seurauksena. Ennen niitä minulla ei siis ollut keuhkoputkitulehdusta, koska TTL:n keuhkolääkäri olisi sen huomannut. Tämä sama keuhkolääkäri otti keuhkoputkestani KOEPALAN, josta patologi sitten totesi, että se on krooninen keuhkoputkitulehdus. Nyt tosiaan joku sitten tarttuu tohon "krooninen" sanaan ja sanoo, että kyllä sinulla oli se keuhkoputkitulehdus ennen altistuskokeita. Asia on nyt niin kertakaikkiaan, että tämä krooninen keuhkoputkitulehdus syntyi näiden neljän (4) altistuskokeen seurauksena, jotka tehtiin kaikki 11 päivän sisällä. Sitten on aivan ERI ASIA tämä alveoliitin toteaminen. Se siis todettiin BAL-tutkimuksessa, jossa keuhkorakkuloitani huuhdeltiin fysiologisella suolaliuoksella. Tämän liuoksen mukana tulivat sitten ulos keuhkorakkuloistani alveoliitin toteamiseen tarvittavat neutrofiilit ja lymfosyytit.

Kaikkein paras ja tarkin menetelmä tutkia alveoliitti on tutkia juuri tulehduspaikan solut eli keuhkorakkuloiden solut. Ei sitä ratkaise rgt-säteillä tehdyt läpivalaisut. Toiseksi paras menetelmä on tutkia nämä kyseiset tulehdussolut VERESTÄ, niin kuin esim. kanadalaiset tekevät, mutta Suomessa ei. Tutkimus maksaisi varmaan n. 10 €.

TOINEN LAINAUS
        Eri lääkäreitten kirjoitusten mukaan kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ALLERGISENA SAIRAUTENA vain astmaa (KEUHKOPUTKISAIRAUS), koska he eivät puhu niiden yhteydessä mistään muusta kuin astmasta, eivät edes allergisesta keuhkoputkitulehduksesta.
        LAINAUS PÄÄTTYY

Tähän lyhyt vastaus: He valehtelevat!

MUISTA NÄMÄ LAUSEET TYHOSAN JULKILAUSUMASTA:
        LAINAUS PÄÄTTYY

Se tulee ennen pitkää se astma, joten astma-lääkkeet auttavat silloin. Mutta ne eivät auta allergiseen alveoliittiin. Tämä on ns. sisäsyntyinen astma, ei siis ulkosyntyinen, jollainen ammatti-astma on. Ulkosyntyinen astma on Th2-reittiä etenevä IgE-välitteinen allergia. Sisäsyntyinen astma on ihan jotain muuta.

TTL:n altistuskokeiden tarkoituksena on synnyttää keuhkoputkitulehdus. Tässä vaiheesa monella on niissäkin jo niin paha tulehdus, että tiedän sellasiakin tapauksia, että jo pelkkä liuotinaineen hengittäminen tukkii keuhkoputken. Ei edes pysty puhaltamaan pef-härveliin. On erittäin todennäköistä, että Aspergillus-altistuksen tarkoitus on antaa se lopullinen "niitti", josta ei ole enää minkäänlaista paluuta. Keuhkorakkulamme voivat kyllä olla tälle allergisia, koska tämä aiheuttaa alveoliittia. Ne kaksi jota aikaisemmin käytettiin jämähtävät jo keuhkoputken limakalvolle niiden luonnolliseta ympäristöstä saatuna eli ulkoilmassa. Näille kahdelle ei kukaan ole allerginen. Näin ollen on typerää tutkia allergiaa sellaisilla allergeeneilla, joille ei ole allerginen. Täysin järjenvastaista.

PN

• hilkkaliisa
        nisuiisu kirjoitti:

LAINAUS PÄÄTTYY

Hyvästi!

PN

Vaikka laitat mitä Tyhosan lausuntoja tai muita ja väität ettei ole astmaa kenelläkään homesairaalla niin astmani ei parane.

Haluaisin, että se paranee ja en oireilisi niin herkästi. En jaksa aina istua kotona neljän seinän sisällä. Haluan tavata ihmisiä ja käyn joka päivä vanhaa äitiäni katsomassa. Oireilen bussissa, kaupassa, terveyskeskuksissa ja vaikka missä VÄLITTÖMILLÄ JA RAJUILLA ASTMAKOHTAUKSILLA.

Voi kun voisinkin parantua kun kerrot ettei minullakaan ole astmaa ! Voi kun voisin uskoa sen ja lopettaa yhtäkkia oireiluni.

Voi kun voisitkin parantaa minut !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58