MB C180 Classic/Esprit/Elegance erot

Tietämätön

Kertokaapa minulle mersumiehet ja naiset mitä eroja on MB C180 Classic/Esprit/Elegance malleissa.
Kiitos

10

6658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo L.

Tarkoitatko W202 vai W203? Joka tapauksessa nuo ovat varustepaketteja, ja niissä on ero. Seuraava sepustus koskee W202:ta.

Esprit on lähimpänä Classicia (perus), erona mm. jalopuuviilutuksen puuttuminen, kirkkaammat (nuorekkaammat?) sisustusvärit ja madallettu alusta jo tehtaalta. Myös erilaiset pölykapselit ja "Esprit-only"-värejä.

Elegancessa mm. kromilista ympäri auton, pähkinäpuuviilutus (muistaakseni)myös kojelaudan yläreunassa (tosi siisti!), "simpukankuorialuvanteet". Olisikohan vielä ollut 4x sähkölasit.

Sportissa sportimmat alut, madallettu alusta, alumiinia jäljittelevä kojelautaverhous viilujen asemesta. Taisi olla valkoiset vilkut jo ihan -93 lähtien.

Tuossa muutamia pointteja mitä ulkomuistista löysin. Myyntiesitekin löytyy jossa kerrotaan eroista tarkemmin.

• ilkka

Mulla on Sveitsistä ostettu C180 Esprit -00. Verrattuna "tavalliseen" eli Classiciin niin siinä on tosiaan sisustusta tehty aika lailla kivamman näköiseksi, tosin ei jalopuulla mutta muuten, sitten alusta on matalampi ja jäykempi, etupyörien takana pieniä muovilisukkeita, jumalattoman leveät todella matalaprofiiliset renkaat jne. mitkä tekee sen et Saksan ja/tai Italian moottoriteillä se pysyy tiessä kiinni ihan toiseen malliin. Sit siinä on kaikenlaisia pikkulisukkeita (mm mitä hittoa kuski tekee meikkipeilillä ?? :-)

Kerta kaikkiaan mainio auto, paras mitä mulla on koskaan ollu. Mut yksi pikku hölmöys: takapenkkiä tai edes sen osaa ei saa kaadettua eli oikeen isoa kamaa ei saa kulkemaan.

• tt

muakin millaisia vastauksia tähän tulee. Ainut ero jonka olen huomannut on ollut penkkien ja ovien verhoilut, Espritissä sporttisen kirjavat, elegancessa hienostuneemmat kuosit. Kaikki muut varusteet saa ristiin ostettua, eli classic ei ole välttämättä se huonommilla varusteilla oleva, vaikka luulisi. Mulla oli -97 esprit vuosi sitten, siinä oli matalempi alusta ja sirot korisarjat, jotka ainakin kaverin elegancesta puuttuu.

• tt

muakin millaisia vastauksia tähän tulee. Ainut ero jonka olen huomannut on ollut penkkien ja ovien verhoilut, Espritissä sporttisen kirjavat, elegancessa hienostuneemmat kuosit. Kaikki muut varusteet saa ristiin ostettua, eli classic ei ole välttämättä se huonommilla varusteilla oleva, vaikka luulisi. Mulla oli -97 esprit vuosi sitten, siinä oli matalempi alusta ja sirot korisarjat, jotka ainakin kaverin elegancesta puuttuu.

• ilkka

Hmm.. Ainakaan mun sveitsiläinen "Swiss Integra" Esprit ei oo "sporttisen kirjava" vaan sisustuksen pääväri on musta. Ovet, penkit jne kaikki mustaa. Classiciin verrattuna myös tasopinnat esim keskikonsolissa muutettu melkein mustaksi (tumman grafiitinharmain kirjavoinnein). Ja tässä on sit kattoluukku, sähköllä lasinnostimet edessä, paremmat penkit, aluvanteet - kaikki noi puuttuu ainakin Sveitsissä Classicista.

• C-klass

Kaikki nuo mallit eroavat vain vähän, noista Classic ja Esprit ovat olleet saman hintaiset.Varusteiltaan eroavat sisustuksen väreissä, ja siinä että Classic on korkealla alustalla ja Esprit matalalla.Elegance oli jo ostettaessa n, 15 000 mk kalliimpi, ja varusteiltaan olevinaan hienostuneempi, autoa kiertää kromatut listat, ja saatavana sisustus väreillä joita ei saa Classiciin ja Espritiin.Elegancessa on myös sähkölasit, ja hieman, ja vain, hieman, jalopuuta, mitä ei Classicissa ja Espritissä ole.Classic on halvin "karvalakkimalli"

• PP

Hei!
        Itselläni on keltainen C180 Esprit 1994.
        Aj. 140 tkm. Auto on ollut minulla nyt
        kaksi vuotta ja ilman ongelmia. En ole muuta joutunut tehdä kuin viedä tarvittaviin huoltoihin merkkiliikkeeseen. Mikään ei ole ainakaan toistaiseksi hajonnut tai pitänyt meteliä.

Esprit varustepaketti on kuulemma kaikkein paras Sport paketin jälkeen mikäli aikoo ajaa paljon maantiellä. Muut varustepaketit vetävät kuulemma "sivuun" ajettaessa, tarkoittavat sillä että joutuu jatkuvasti ohjaamaan, ei voi kuulemma
        ajaa "normaalisti". Esprit mallissa on madallettu alusta sekä jäykennetty jousitusta. Hieman kuin Sport alusta. Sportissa kuppimaisemmat penkit. Ei mitkään huonot Espritissäkään. Classic on kyllä se karvalakkimalli johon ei pidä koskeakaan. Yleensä taksit ovat Classiceja.

Hyvää jatkoa

• shillinki1

Asiasta mitään mitään tietämättömät täälä huutelee

• Paavo Pesusieni

Kannattaa muistaa että kirjoittelu käytiin 12 vuotta sitten jolloin aihe taisi olla paljon aktuellempi. Nykyään asialla taitaa olla eniten merkitystä niille jotka harrastavat youngtimereita.

• ekku12345

mb w202 classic varusteet vaalea sisusta kuskilla sähköpenki ilmastointi 4*sähkölasit esb jarruassistenti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe