Horrossaarnaaminen

ReaAalto

Joku sanoi, ettei horrossaarnaajia,eli transsisaarnaajia; joita myös unissasaarnaajiksi kutsutaan; enää ole olemassa, mutta siinä sinä erehdyt.Niitä on olemassa ja mainittakoon, että heitä on nykyisin enempi kuin koskaan ennen.

Merkillepantavaa on, että ne horrossaarnaajat jotka ovat jääneet historian lehdille olivat naisia. (miehistä ei ole erityistä mainintaa)
Tavallisesti he olivat jonkin sairauden runtelemia naisia ja jossakin sairautensa kriisivaiheessa he alkoivat saarnaamaan horroksissa, eli transsissa. Eräskin nainen vietiin kirkkoon sängyssä, jossa hän sitten
pitkä valkoinen yöpaita päällä kovalla äänellä saarnasi
monta tuntia, 3 -4 tuntia oli tavallista.

Huomion arvoista on että he saarnasivat Kristuksen haavoista ja ihmisten synneistä.Helena Konttisen

(Pirkko Jalovaaran mainostama horrossaarnaaja )
mainitaan olleen niin heikossa tilassa,
että vaahto tuli hänen suustaan,kun hän monta tuntia kerralla
lateli ihmisten syntejä, huutaen äänellä joka kuului kauas.

Ellen G.White on myös eräs tunnettu transsisaarnaaja. Hän vaipui unensekaiseen tilaan kesken puheensa, ja alkoi puhua tässä ”hengessä”. Hän kirjoitti paljon kirjoja automaattikirjoituksella, joka on myös eräs
väärien henkien ilmiö.

Horrossaarnaaminen on shamanismin eräs muoto.Ihminen kiihotetaan tilaan, jolloin kaikenlainen psyykkinen kontrolli menetetään, ylittämällä
minuuden rajat, joko hetkeksi (kaatumisilmiöt) tai pitemmäksi aikaa, jolloin myös pakonomaista saarnaamista ilmenee. Myös sairaiden paranemista ja muita ihmeitä voi ilmetä.

Shamanismi on vanha luonnonuskontoihin kuuluva uskonto jota vieläkin harjoitetaan,ja sitä on sekoitettu nykykarismaattisuuteen,joka on päässyt leviämään siunauksen nimikkeellä kätten päälle panemisen kautta.

Shamanismi on vainajahenkien palvomista, ja niitten kanssa touhuamista.

Vainaja henkien vaikutusta esiintyy kaatumisilmiöinä,jotka valheellisesti on selitetty Jumalan Hengen aikaansaamaksi siunaukseksi.
Samasta kontrollin menettämisestä on kysymys myös nauru -ja ääntelyilmiöissä tärinöissä ja vapinassa.Jotkut kokevat jopa lattiaan liimautumista ja kyvyttömyyttä hallita ja ruumiinsa reaktioita ja toimintaa.

Kukaan ei mene tähän olotilaan vahingossa, vaan tietoisella tasolla tehdään kontrollin menettämisen päätös.

Joko omasta totutusta sielullisten tarpeitten tyydytetyksi tulemisen pakosta, tai sitten tilanteen kiihottamana ja kyseisen hengen
painostamana, joka tulee yleensä karismaattisen johdon taholta jokaiselle.

Henkilö joka on joutunut vainajahenkien lumoukseen on kierteessä jossa kokemukset antavat ainoan sisällön uskonelämälle.
Niistä eletään ja niitä kaivataan lisää, enempi ja suurempia ja vieläkin suurempia ja erikoisia siunauksia ollaan jatkuvasti etsimässä; muka
motiivina Jumalan voiman ja Pyhän Hengen
kokeminen.

Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima. Jumala ei ole
mikään tunneilmiö eikä elämys, johon kristitty ihminen jää kiinni niin kuin
johonkin huumeeseen tai päihteeseen. Kristitty ihminen pystyy toimimaan
tasapainoisesti ja suhteellisuudentajuaan menettämättä jos on raittiista kristillisyydestä kysymys.

Hän ei myöskään ajaudu pakonomaiseen”kokemuskierteeseen”, josta eletään seuraavaan siunaustäräykseen saakka.
Raamattu sanoo että lopun aikana tulee näitä eksyttäjiä jotka eksyttävät
juuri ihmeillä ja kokemuksilla, ne ovat lopunajan eksytyksen tunnusmerkki.

En väitä etteikö Jumala tekisi ihmeitä.Kuten Sana sanoo ne seuraavat
evankeliumin julistusta - siellä missä Jeesusta Kristusta lihaksi tulleena
Jumalana saarnataan, ja missä Hänen Persoonaansa korostetaan yli kaikkien muitten. Ne ovat ihmeitä mitkä ilmenevät tavallisissa oloissa, eivätkä jonkinlaisina lumouksina joita ilman
ei muka voi elää.

Jos olet kokemuskierteessä,et ole oikealla tiellä.
Jeesus Kristus antaa syntisi anteeksi kun pyydät, ja sanoudut
irti eksytyksen lumouksesta.Pitäydy Raamatun sanaan,
äläkä kokemuksiin.

3.Mooseksen kirja:
19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

20:6 Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.

20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
.Kuningasten kirja:

21:6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja- ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

23:24 Myöskin vainaja- ja tietäjähenkien manaajat, kotijumalat ja kivijumalat ja kaikki iljetykset, joita oli nähty Juudan maassa ja Jerusalemissa, Joosia hävitti, täyttääkseen lain sanat, jotka olivat kirjoitettuina siinä kirjassa, minkä pappi Hilkia oli löytänyt Herran temppelistä

Aikakirja:
33:6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja- ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

Jesaja:
8:19 Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja- ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?

19:3 Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät epäjumalilta, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä.

44:25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
Jeremia:

29:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte.

48

2544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ReaAalto

Muutamia joita olen henkilökohtaisesti ollut kuulemassa:

Tauno Rantala
      Esa Suojala
      Niilo Yli-Vainio
      Pirkko Jalovaara
      Markku Koivisto
      Riku Rinne
      Terje Bernztsen
      Ulf Ekman
      Carlos Anacondia
      Peter Yongren
      Linda Bergling

• ReaAalto

Yonggi Cho
        Birger Skoglund
        Benny Hinn
        Rodney.H.Browne
        Kenneth Hagin
        Kenneth Copeland
        Cindy Jacobs

Sekä kaikki harhaoppiin perustetut "uusherätyksen nimellä kulkevat äärikarismaattiset seurakunnat kuten:
        City-seurakunnat
        Elämän sana
        Uskon sana
        Nokian herätys
        jne.

• auls
        ReaAalto kirjoitti:

Yonggi Cho
        Birger Skoglund
        Benny Hinn
        Rodney.H.Browne
        Kenneth Hagin
        Kenneth Copeland
        Cindy Jacobs

Sekä kaikki harhaoppiin perustetut "uusherätyksen nimellä kulkevat äärikarismaattiset seurakunnat kuten:
        City-seurakunnat
        Elämän sana
        Uskon sana
        Nokian herätys
        jne.

En laittaisi tuohon luetteloon edes Pirkko Jaovaaraa, joka niin mainostaa meedio Helena Konttisen kirjaa. En tiedä mistä lähteestä olet tämän ammentanut. Puhtaasta lähteestä tämä ei ole syntynyt. Siunausta kuitenkin!

• arkikalusto
        ReaAalto kirjoitti:

Yonggi Cho
        Birger Skoglund
        Benny Hinn
        Rodney.H.Browne
        Kenneth Hagin
        Kenneth Copeland
        Cindy Jacobs

City-seurakunnat
        Elämän sana
        Uskon sana
        Nokian herätys
        jne.

Horrossaarnaaminen onkin jo niin yleistä,
        ettei kukaan edes huomaa mitään outoa.
        Kun 95% on horrossaarnaa, niin
        se on jo ihme, jos löytyy tervettä
        oppia jostakin:=(

• juppip

tätini oli myös h- saarnaaja

• Anonyymi
        auls kirjoitti:

En laittaisi tuohon luetteloon edes Pirkko Jaovaaraa, joka niin mainostaa meedio Helena Konttisen kirjaa. En tiedä mistä lähteestä olet tämän ammentanut. Puhtaasta lähteestä tämä ei ole syntynyt. Siunausta kuitenkin!

Hihhiiii jalovaara kusettaja ja poliisit vei.

• sisko!

• ReaAalto

ja samoin sinulle:)

• Bergsjössä

näkynyt näitä horrosssaarnaajia?

• hellarineiti

Profeetta Muhammed? Siis islamilaisten profeetta. Hänkin sai näitä "kohtauksia" ja sitten Koraanin enkeli-ilmestyksessä. Koraanissa sitten keilletään moneen kertaan Jeesuksen jumaluus.

• vaan perataan.

Pitäydytään omassa piirissä ja tutkitaan puhdistaen oma pesä.

Aivan aiheellinen on kirjoitus.
        Sanon Realle ison AAAAMENEN.

Vai sanottaisko näin, kun yksi uskis sanoi radioDei, missä minä kohtaan jumalani, kun meen autoon ja käännän ne, mitkä jytky vehkeet täysille, kohtaan Jumalan.
        Onkohan tunne, vai oikea hengen yhteys.. ?!?!?

Tällaisia oman automme jytkyihmisä monesti olemme tavalla tahi toisella.

• on tuossa

kohtaa varsin todennäköisesti oikeassa: Jeesus oli tavallinen kuolevainen, mutta varmaan varsin karismaattinen saarnamies ja kansanvillitsijä.

• ReaAalto

Muhammed sai niitä enkeli-ilmestyksiä, aivan kuten nykyajan ns.Raamatun uudelleenkääntäjät saavat näkyjään ja ilmestyksiään.
        Ne sanomat vain eivät pidä yhtä Raamatun koko totuuden kanssa joten siitä voimme päätellä, mistä lähteestä sellaiset ilmestykset ovat.

Kaikki henget tulee koetella Jumalan omalla sanalla.

• Olet väärässä

...täyttyä oikein kunnolla Pyhällä Hengellä!!
      Samaa katkeraa valitusta ja harhaoppien levittämistä kuukaudesta toiseen.

• todellisuutta

Jonkun pitäisi itse päästä taas eroon niistä pyhistä hengistään. Tai oikeamminkin luulohengestään.

• -raamattua tutkinut teologi-

Minä en löydä Raamatusta -en myöskään hebrean tai kreikan alkukielillä- mitään puolustavaa sanaa horros/unissasaarnaamisen puolesta.

Kerro minulle se kohta Jumalan sanasta, joka puoltaa tätä neuvoasi ja neuvoasi, että "Rean olisi täytynyt oikein kunnolla täyttyä Pyhällä Hengellä".

• alp
        -raamattua tutkinut teologi- kirjoitti:

Minä en löydä Raamatusta -en myöskään hebrean tai kreikan alkukielillä- mitään puolustavaa sanaa horros/unissasaarnaamisen puolesta.

Kerro minulle se kohta Jumalan sanasta, joka puoltaa tätä neuvoasi ja neuvoasi, että "Rean olisi täytynyt oikein kunnolla täyttyä Pyhällä Hengellä".

Pilatus kysyi Jeesukselta mikä ontotuus.
        Sanassaan Jeesus sanoi: Älkää tuomitko ettei teitä tuomitaisi. (Joh 16:13) Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        (Joh 16:14) Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        (Rea ei koroita Jeesusta ,eikä pysy Kristuksen opissa)
        (Joh 16:15) Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        Jos REa olisi täyttynyt oikeasti Pyhällä hengellä niin hän puhuisi Jumalan sanoja.

• aiheesta

Ajattelemista antavaa on,kun Helena
      Konttisen suvussa oli horrossaarnaaminen
      periytyvänä sielullisena kykynä.

Yleensä suvuissa menevät perintönä
      yliluonnolliset kyvyt ja muutkin sielulliset
      taipumukset.

Kun ihminen uudestisyntyy
      Jeesuksen Kristuksen evankeliumin
      kautta, on hänen sanouduttava irti
      kaikista yliluonnollisista taipumuksistaan.

Kaikki mahdolliset tavarat ja kirjallisuus,
      mikä on liittynyt sielullisiin touhuihin, on
      hävitettävä. Ellei näin toimita, sielullinen
      toiminta jatkuu.

Ihminen ei voi palvella sielullisilla kyvyillään
      Jeesusta Kristusta, koska sielulliset kyvyt
      ovat luonnollisen /lihallisen ihmisen kykyjä.
      Jumalaa palvellaan hengessä ja totuudessa
      Raamatun Sanan viitoittamilla linjoilla.

Apostolien teot 19 luku:

19:13 Myöskin muutamat kuljeksivat
      juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan
      Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse,
      joissa oli pahoja henkiä, sanoen:
      "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta,
      jota Paavali julistaa."

19:14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät,
      oli myös erään juutalaisen ylipapin,
      Skeuaan, seitsemän poikaa;

19:15 mutta paha henki vastasi
      heille sanoen: "Jeesuksen minä
      tunnen, ja Paavalin minä tiedän,
      mutta keitä te olette?"

19:16 Ja se mies, jossa paha henki oli,
      karkasi heidän kimppuunsa,
      voitti heidät toisen toisensa perästä
      ja runteli heitä, niin että he alastomina
      ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.

19:17 Ja tämän saivat tietää kaikki
      Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että
      kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko,
      ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

19:18 Ja monet niistä, jotka olivat tulleet
      uskoon, menivät ja tunnustivat
      ja ilmoittivat tekonsa.

19:19 Ja useat niistä, jotka olivat taikuutta
      harjoittaneet, kantoivat kirjansa kokoon
      ja polttivat ne kaikkien nähden;
      ja kun niiden arvo laskettiin yhteen,
      huomattiin sen olevan viisikymmentä
      tuhatta hopearahaa.

Apostolien teot:

16:16 Ja tapahtui meidän mennessämme
      rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli
      eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki
      ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen
      ennustamisellaan

16:17 Hän seurasi Paavalia ja meitä
      ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat
      korkeimman Jumalan palvelijoita,
      jotka julistavat teille pelastuksen tien."

16:18 Ja tätä hän teki monta päivää.
      Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi
      ja sanoi hengelle: "Jeesuksen
      Kristuksen nimessä minä käsken sinun
      lähteä hänestä." Ja se lähti sillä hetkellä.

Kolossalaiskirje:

2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan,
      joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien
      palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään
      ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

Matteuksen evankeliumi:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen:
      'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. ¨

24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee,
      ja he eksyttävät monta.

24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä
      profeettoja nousee, ja he tekevät
      suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin
      että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Vielä

Sitäkin on kuultu, että pidetään yliluonnollisia
      kykyjä ennustamista ja selvännäkemistä ja
      muita sielullisia kykyjä ja taitoja, Jumalan
      antamina lahjoina. Näin ei kuitenkaan ole,
      koska lahjat ovat ihmisellä veren perintönä,
      ennen kuin Jumala on mitään lahjaa antanut.
      Jumalan Lahjat annetaan uudestisyntyneille
      Jumalan lapsille puhtaisiin astioihin.

Muitakin synnynnäisiä lahjoja on, kuten
      laulaminen puhujan taito, johtaminen ym.,
      mutta eivät nekään ole mitään, ellei niitä
      jalosteta ja alisteta Jumalan Hengen ja
      Raamatun Sanan ohjaukseen.

1.Korinttolaiskirje:
      15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet,
      ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa,
      eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

• j.h

Nyt minua ihmetyttää tämä vöyhötys näistä ns. armolahjoista... Monet ovat uskonelämässään niin varpaillaan ettei mitään saisi tapahtua... ja jos tapahtuu, niin heti ollaan leimaamassa harhaoppiseksi, tietäjähengeksi jne.

Onko tullut mieleen sellainen asia että jospa te tukahdutatte Jeesuksen toimintaa näillä "tuomioillanne"?

Jospa asia onkin niin että Hän todella käyttää näitä vajaita astioita osoittaakseen OLEVANSA todellinen, ja jos hän tekee sen osoittaakseen sen uskosta osattomille, eikä meille jotka jo olemme Kristuksen omat?

Evankeliumin voimahan ei ole sanoissa...
        Kristus hengellään vahvistaa kyllä Sanansa.

Jos nyt joku tulee uskoon jossain nokialla, tai toinen jonkun viittaamanne julistajan kokouksessa, niin eikö se ole Jumalan lahjaa?

Miksi sitä arvostelemaan...
        Minä henk.kohtaisesti olen saanut olla osallisena yhden ihmisen uskoontuloon, ja Jeesus todellakin toimi tässä nimenomaisessa tapauksessa, tehden näitä ihmeitä joista nyt täällä ollaan niin erimieltä.

En nyt tahdo pahoittaa kenenkään mieltä, enkä aiheuttaa kiistoja, mutta olen avoin ottamaan kritiikkiä vastaan kirjoituksistani.

Jos nyt joku huomaa minun menneen harhaan, niin pyydän että ohjaisitte oikealle tielle.

SIUNAUSTA!

• lienee
        j.h kirjoitti:

Nyt minua ihmetyttää tämä vöyhötys näistä ns. armolahjoista... Monet ovat uskonelämässään niin varpaillaan ettei mitään saisi tapahtua... ja jos tapahtuu, niin heti ollaan leimaamassa harhaoppiseksi, tietäjähengeksi jne.

Onko tullut mieleen sellainen asia että jospa te tukahdutatte Jeesuksen toimintaa näillä "tuomioillanne"?

Jospa asia onkin niin että Hän todella käyttää näitä vajaita astioita osoittaakseen OLEVANSA todellinen, ja jos hän tekee sen osoittaakseen sen uskosta osattomille, eikä meille jotka jo olemme Kristuksen omat?

Evankeliumin voimahan ei ole sanoissa...
        Kristus hengellään vahvistaa kyllä Sanansa.

Jos nyt joku tulee uskoon jossain nokialla, tai toinen jonkun viittaamanne julistajan kokouksessa, niin eikö se ole Jumalan lahjaa?

Miksi sitä arvostelemaan...
        Minä henk.kohtaisesti olen saanut olla osallisena yhden ihmisen uskoontuloon, ja Jeesus todellakin toimi tässä nimenomaisessa tapauksessa, tehden näitä ihmeitä joista nyt täällä ollaan niin erimieltä.

En nyt tahdo pahoittaa kenenkään mieltä, enkä aiheuttaa kiistoja, mutta olen avoin ottamaan kritiikkiä vastaan kirjoituksistani.

Jos nyt joku huomaa minun menneen harhaan, niin pyydän että ohjaisitte oikealle tielle.

SIUNAUSTA!

En vieläkään käsitä kuka on opettajasi, olisiko kuningas Aahabin profeetat olleet neuvon antajiasi
        Näyttää siltä kuin olisitkin omien lakiesi vanki. Luther etsi Jumalaa ja löysi armon. Olet kyllä etsinyt , löytämättä mitään . Katsotaanpa nyt tätä uutta laki viidakkoa: Ensiksi älä sana on muutettu et sanaksi. - toiseksi ellet ole saanut kasteen sakramenttiä et pääse taivaaseen. Ellet ole käynyt rippikoulua et pääse ehtoolliselle (homopappi voi kyllä sitä jakaa mutta , mutta) Ellet käy rippikoulua sinua ei siunata kristilliseen avioliittoon. Perverssi liittoja kyllä siunataan. Ellet saa ehtoollista et pääse taivaaseen. Näitä laki pykäliä on varmasti paljon enemmänkin, mutta jatkakoot muut tästä eteenpäin. Ihmetyttää kun on tietoisesti hyljännyt Jumalan lain tunteminen. Niiden tilalle on tullut raamatun vastaisia oppeja. Petri Hiltuset ja Koivistot on kyllä savustettu pois, Armolahjojen joukkoon on nostettu omat meedio saarnaajat. Näyttääkin, että Konttisesta kertova kirja onkin ollut oppaanasi. Toivotan kuitenkin hyvää jatkoa ja Jumalan siunausta.

• pilkkaamassa

Rean mielipuuhaa haukkua muita uskovia.
      Lappajärveä unohtamatta?

• hurmoksessa

Lestadiolaisilla meillä on myös ja bibliassa.
        Ei mitään väärää.

• arkikalusto

Monen kasvot näkyvät täällä peilistä! Sitä salattua vihaa Totuutta kohtaan on vaikea peitellä. Kun rakkaus puuttuu niin se puuttu, Totuutta rakastaviakin kohtaan. Harva täällä on, joka ei ihmispalvomista harrasta, olkoot he sitten tampereelta tai lappajärveltä tai torontosta.

• ReaAalto
        arkikalusto kirjoitti:

Monen kasvot näkyvät täällä peilistä! Sitä salattua vihaa Totuutta kohtaan on vaikea peitellä. Kun rakkaus puuttuu niin se puuttu, Totuutta rakastaviakin kohtaan. Harva täällä on, joka ei ihmispalvomista harrasta, olkoot he sitten tampereelta tai lappajärveltä tai torontosta.

Taas lukea viestisi!

• Amen
        arkikalusto kirjoitti:

Herran Henki kertoi minulle, että tuon kirjoitti Veli Saarikalle, Jumalan kansan eksyttäjä ja riivaaja. Kavahtakaa Saarikallea, hän on täynnä demoneja!

• *oikein kirjoitit asiasta*

Sulla on sadasta yksi/kaksi jotka ymmärtävät sanomasi. Nyt eletään aikaa, että haetaan väristyksiä ja kokemuksia ja Sut pannaan matalaksi, kun sanot, että "evankeliumi on Jumalan voima".

Mä kunnioitan sitä ryhtiä, minkä Jumala on antanut Sulle puolustaaksesi evankeliumin totuutta.

Synnit saadaan anteeksi uskomalla Herraan Jeesukseen ja siihen mitä hän on ristillä tehnyt. Mä uskon Jeesukseen joka on noussut kuolleista ja vaikka mulla on kokemuksiakin niin uskon häneen enkä kokemuksiini, jotka kyllä koen siunauksina, jos joskus niitä saan. Jeesus ei ole "sairaita tunnetiloja ja kokemuksia" vaan elävän Jumalan Poika. Jeesus on Hyvä Paimen ja tekee työtä sisimmässämme paljon syvemmällä kuin vain tunne- ja väristystiloina. Ihmisinä tunteemme vaihtelevat, mutta Jumala on sama eikä muutu.

Pidä huoli siitä, ettet katkeroidu kun niin paljon sua syytellään. Vastustajat eivät voi missään kohden vedota ja turvata Jumalan sanaan. Siksi ne pitävät kovaa ääntä, kun kirjoitat totuuksia.

PS. raamatunpaikat olivat todella hyviä.

• Tarkennusta

Olen samaa mieltä: Evankeliumi on Jumalalan Voima
        ja synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen.
        Joskus tuon Jumalan suunnaton voima sitten kohtaa heikkoa ihmistä niin, että ihminen kaatuu, ja jos hän on ollut surullinen, Jumala antaa iloa jne..
        Ei ne ole mitään sairaita tunnetiloja vaan iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. Eihän Isä skorpionia tai kääremettä anna, jos häneltä Pyhää Henkeä pyytää Jeesuksen nimessä. Kyllä minä enemmän raamattuun uskon tässä asiassa.

• eikä antanut

Riivattujen edes puhua. Nyt kirkko pitää karismaattista julistusta vääränä ja riivaajien julistusta oikeana. oiskohan euroviisu lordi jo viimeinkin päästetty vapaaksi.
        Act 16:16) Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
        Helenaa kuulemassa olleet tunnistivat edesmenneen rovastin äänen, Helenassa. Tämä tietäjä henki vaivasi ja orjuutti Helenaa. Transsi tilassa ollessa Helenaan sai pistellä neuloja. Silmien päälle tuli kuolleisiin tuleva kuolin kalvo. Sarlin kirjoitti, että ennen saarnaa nurkasta kuului ensin heikkoa supinaa. Jesaja kirjoitti Ja kunne sanovat teille. Kysykää vainaja ja tietäjä hengiltä, jotka supisevat ja mumisevat, niin eikö kansa kysyisi Jumalalta? Kuolleiltako elävien puolesta. Olisiko aika lukea ARMAS von BELLin kirja TOTUUS UNISSASAARNAAJISTA   
        (Act 16:17) Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
        Konttinen ei ollut Jumalan palvelija vaan vei ja vie vieläkin Ihmisiä pois Jumalan armosta lain alaiseen tilaan. Tähän sopii hyvin Paavalin varoitus sanat Galatalaisille.
        (Gal 1:9) Niin kuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        (Act 16:18) Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
        Jotkin tahot ovat sanoneet Sarlinin kirja on kuin taivaan lahja kirkolle. Raamatun sanaa Tarkastella kriittisesti. Mutta kirkon oppia ei saa arvostella.
        (Act 16:19) Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

• ReaAalto

Viestistäsi:)

Ps. enhän toki katkeroidu, ymmärrän toki miksi jotkut täällä jatkuvasti purkavat suuttumustaan!

• auls v viisi
        ReaAalto kirjoitti:

Viestistäsi:)

Ps. enhän toki katkeroidu, ymmärrän toki miksi jotkut täällä jatkuvasti purkavat suuttumustaan!

Helena oli saarnatessaan, kuin jonkun hindukultin tai Haitin voodoo papin kaltaisessa transsi tilassa oleva tsombi.Kai ReaAato on lukenut senverran isoa kirjaa, että tietää ja jopa muistaa mitä siellä sanotaan profeettain hengestä. Profeetan HENKI on PROFEETALLE alamainen eikä päinvastoin.

• mahdollista

,etta sinun kutsumiesi 'horros-saarnajien ' kautta
      sadat ihmiset tulee ja pysyy uskossa.[tietysti Jeesuksen Pyhan nimen kautta?]
      joku asia ontuu pahasti sinun 'teoriassasi', haluaisin tietaa mika?

• uppi.akko

ystävällisesti kertoa edes yhden sellaisen nimen? Tai oletko tavannut ketään sellaista?

• nimiä
        uppi.akko kirjoitti:

ystävällisesti kertoa edes yhden sellaisen nimen? Tai oletko tavannut ketään sellaista?

en halua tänne nettiin laittaa,eikä taida olla luvallistakaan.
        mutta eiko vainoamisen sijasta,voisi soveltaa raamatun sanaa:jos tuo ei ole Jumalasta- se häviää.katsottakoon,ettemme vain olisi itse esteenä Sanan eteenpäin menolle.
        silloin osamme ei tule olemaan helppo.

• alku ja juuri
        nimiä kirjoitti:

en halua tänne nettiin laittaa,eikä taida olla luvallistakaan.
        mutta eiko vainoamisen sijasta,voisi soveltaa raamatun sanaa:jos tuo ei ole Jumalasta- se häviää.katsottakoon,ettemme vain olisi itse esteenä Sanan eteenpäin menolle.
        silloin osamme ei tule olemaan helppo.

olen tavannut lainalaisessa tilassa olevia useitakin. Näille ei tunnu armon aurinko loistavan. Viliam Branhamille näytettiin eri kansojen hengellistä tilaa. Siinä eri kansat esiintyivät kansallispuvuissa ja lipuissa. ilmeisesti suomen kohdalla hän sanoi että erästä pohjoismaista kirkkoa johtaa noita>>>> ? Konttinenko

• kakefin

Se,että joku tulee uskoon tai jopa paranee ns epäterveen julistuksen kautta, on täysin mahdollista. Silti Jumala ei sillä todista julistajan olevan Hänen tahdossaan tai asialla, eikä kenenkään pitäisi lähteä sitä julistajaa seuraamaan. Jumala vain armossaan antaa Sanansa vaikuttaa, koska se on se, jossa se voima on, sanoihan Paavalikin, että kunhan vain Kristusta julistetaan, kuka mistäkin motiiveista. Niiden tuomio tulee sitten aikanaan jokaiselle.
        Ongelma tänään on se että moni julistaja perustaa itselleen "kuningaskunnan", saadakseen seuraajia itselleen.
        Vilpittömät ja sinisilmäiset eksytetään.
        Tervehenkinen julistaja ei karää seuraajia itselleen eikä ole heidän lahjoituksistaan riippuvainen.
        Hän julistaa sitä mitä ihmisten tarvii kuulla, ei sitä mitä he haluavat.

• Toivo

Hiukan täydentäisin ja antaisin lisätietoja aiheeseen, jos vain sopii : )

Miespuoliset horrossaarnaajat ovat melko harvinaisia, mutta kyllä heitäkin tunnetaan muutama.

Yksi tunnetumpi miespuolinen horrossaarnaaja oli Längelmäellä Syväjärven kylässä vuonna 1889 syntynyt Eino Oskari Teräs (Stälhammar vuoteen 1904 asti) joka oli Tampereella Lapinniemen puuvillakutomossa päällysmiehenä vuoden 1916 kevääseen asti, jolloin päätti antautua kokoaikaiseksi saarnamieheksi.

Myös Varkaudessa kerrotaan olleen miespuolinen horrossaarnaaja, jota Aarni Voipio koitti tavoittaa.

Heinäkuussa 1798 silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven-kylän Heikkilän ja Asikkalan talojen väki oli tekemässä heinää Telppäs-nimisellä ulkoniityllä jonkun voiman painaessa heidät maahan, niin että he näkivät näkyjä ja puhuivat kielillä. Samaan aikaan tuli Johan Martikainen, muuan järjeltään ja kristinuskon tiedoiltaan heikko mies, kuuluisaksi horrostiloistaan, koska hän tällöin kadotti tajunnan ja tunnon, mutta saarnasi valtavasti ja näki näkyjä.

Näistä kertovat M. Rosendahl Suomen Herännäisyyden historiassaan , Paavo Ruotsalainen Akianderin lähdekokoelmassa ja Jalmari Kauppala Helluntai-ilmiöitä Suomen Siionissa entisaikana
      kirjassaan.

Horrossaarnaajat olivat riivattuja ihmisparkoja, jotka tekivät sitä mihin henki heidät käski ja pakotti.

Toiset horrossaarnaajat vaipuivat musiikin ja voimakkaan liikkumisen avulla horrokseensa, toiset tuosta vain hengen niin tahtoessa. Yleensä useimpien horrossaarnaajien toiminta aika oli varsin lyhyt, ajautuivat moraalittomiin suhteisiin ja siten ihmiset menettivät kiinnostuksensa heihin eikä paha henki voinut heitä enää käyttää.

Myös torontolaisuudesta tunnetut manifestaatiot, vapinat ja tärinät, hyppimiset ja kaatumiset ja eläin ääntelyt olivat horrossaarnaamisen mukana aiheuttamassa hämmästystä.

Horrossaarnaajien ja nykyisten menestysteologien ja torontolaisten välinen yhteys on lähinnä se väärä henki mikä heissä vaikuttaa. Ehkä muinoin kun ihmiset olivat enemmän kiinnostuneita spiritismistä ja meedioista, tuollainen toiminta vastasi tarkoitustaan ja saavutti ihmisiä.

Nykyisin ihmisiä saavutetaan paremmin eksytyksen kataliin ansoihin muilla keinoin.

• ReaAalto

Lisäyksistä!

Niinhän se on että tämän päivän horros-eli transsisaarnaajat eivät aina vaivu maahan
        suu vaahdossa, kuten Helena Konttinen, mutta sama henki se on tänäkin päivänä, joka ihmisiä vie harhaan.
        Elämme suuren eksytyksen keskellä, ja se vain pahenee.
        Mutta me jotka Kristuksen armossa olemme, pitäkäämme kiinni siitä kallisarvoisimmasta, mitä ihminen voi saada-Jeesuksesta Kristuksesta!

Siunausta vain sinulle ja kaikille jotka kunnioittavat Jumalan sanaa, koko totuutta ja koko armoa!

• auls v viisi
        ReaAalto kirjoitti:

Lisäyksistä!

Niinhän se on että tämän päivän horros-eli transsisaarnaajat eivät aina vaivu maahan
        suu vaahdossa, kuten Helena Konttinen, mutta sama henki se on tänäkin päivänä, joka ihmisiä vie harhaan.
        Elämme suuren eksytyksen keskellä, ja se vain pahenee.
        Mutta me jotka Kristuksen armossa olemme, pitäkäämme kiinni siitä kallisarvoisimmasta, mitä ihminen voi saada-Jeesuksesta Kristuksesta!

Siunausta vain sinulle ja kaikille jotka kunnioittavat Jumalan sanaa, koko totuutta ja koko armoa!

Horrossaarnaajat olivat riivattuja ihmisparkoja, jotka tekivät sitä mihin henki heidät käski ja pakotti.

"Toiset horrossaarnaajat vaipuivat musiikin ja voimakkaan liikkumisen avulla horrokseensa, toiset tuosta vain hengen niin tahtoessa. Yleensä useimpien horrossaarnaajien toiminta aika oli varsin lyhyt, ajautuivat moraalittomiin suhteisiin ja siten ihmiset menettivät kiinnostuksensa heihin eikä paha henki voinut heitä enää käyttää." Mutta toisien saarnatava oli vaikka kuinka moraalittomaksi elämä muuttui. Lisään lainauksen Armas von Bellin kirjasta .Totuus uninssasaarnaajista. sivuilta 21-22. 16 vuotias Anja Heikkinen korpi Kainuun suuri sensaatio. Ennen saarnaamistaan . Hän oli repinyt puseronkin riekaleiksi, normaali tilassa sitten päivitteli puseron menetystä. Kokonainen mieslauma on pitänyt olla tyttöä taltuttamassa ennen saaratilannetta. Tästäkin tulee ilmi että nämä horrossaarnaajat on samanlaisia meedioita joita tavataan spiritistisissä istunnoissa.

• ...

elänyt joku hieman enemmän kuuluisuutta saanut horrossaarnaaja. Käyttäytyi kuulemma ihan riivatun lailla arjessaanja oli muutenkin tasapainoton ihminen. Jotkut havaitsivat unipuheissa selviä Raamatun vastaisia opetuksia ja valheita.

• Lex Rea

Onkohona Rea Aaltoa joku saarnaajanilkki kohdellut kaltoin, kun jaksaa vaivata palstalaisia vanhoilla jutuilla. On näköjään jäänyt paikalleen polkemaan, kuin Labradorin sorsa, joka polkemisellaan, nostaa pinnalle pieniä nilviäisiä, mistä sitten saa ravintonsa. Rean nilviäiset ovat vanhoja juttuja, joilla hän yrittää homehduttaa tämän päivänkin työntekijöitä.

Välillä on Wendeliniä, Niilo-vainaata ym, ym.

• laboratorion noutaja

• topi taas
        laboratorion noutaja kirjoitti:

Hah hahhah haa..."..kuin Labradorin sorsa, joka polkemisellaan, nostaa pinnalle pieniä nilviäisiä, mistä sitten saa ravintonsa...Hah hah haa.............

http://cityoftongues.files.wordpress.com/2009/11/labrador-duck.jpg

Onko sinulla koskaan mitään hyvää asiaa kenellekään?
        Varmaankaan miehesi ei sinua jaksa?

• voi kauheeta
        topi taas kirjoitti:

Onko sinulla koskaan mitään hyvää asiaa kenellekään?
        Varmaankaan miehesi ei sinua jaksa?

'horros kuuntelijasta' minä olen,kun joku alkoi kuorsaamaan kesken kokkouksen.

• Anonyymi

Ne on itse perkeleestä.

• Anonyymi

Aloittaja on ottanut esille vakavan ja ajankohtaisen aiheen.
      Ehkä olisi parempi puhua tietäjähengistä eikä vainajahengistä.
      Seurakunnissa vaikuttaa erilaisia vääriä henkivaltoja eivätkä nuo seurakunnat edes tiedä niistä tai haluakaan tietää.

• Anonyymi

Ja jos tietävät niin eivät osaa tehdä mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos tietävät niin eivät osaa tehdä mitään.

Tuo kertoo siitä, että elämä on poistunut seurakunnasta, jäljelle on jäänyt vain tyhjät kuoret.

• Osa "horrossaarnaajista" on vain hyviä näyttelijöitä, jotka osaavat luoda puitteet jossa kekkaloivat ja venkaloivat vähän sinne päin olevia raamatunlauseita silmät kierossa ja suu vaahossa samalla kun kuulijakunta sen kun aamentaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5485
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2789
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2561
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2419
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1964
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      237
      1626
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1263
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1153
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1125
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90