Kokemuksia Matrixista?

Cuka

Vaimolle pitäisi saada pieni mutta tilava auto ja tuo Matrix houkuttelee ainakin hinnallaan ja tiloillaan. Mutta kun en tunne ketään Hyundain omistajaa niin ei oikein tiedä minkälaisia rasseja nuo on. Vaikuttaa aika lupaavalta kun lueskelee näitä keskusteluja muista Hyundaista mutta onkos täällä kenelläkään käyttökokemuksia tuosta Matrixista? Viat, puutteet, tms? Suunnitelmissa olisi 1.6 automaattina.

14

4220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takana ..

Nyt on reilut 70 tuhatta 1.6 manuaalilla.
      Vikoja:
      Aurinkolippa repsottaa välillä, uusi on tilattu takuuseen.
      Jokin ohjaustehostimen alumiininen putki vaihdettiin teräksiseen.

Muuten bensaa tankkiin ja huollot.
      Kulutus mitattuna (matkamittarivirhetta huomioimatta) suunnilleen ilmoitetun mukainen, ellei hieman alle.

• Matrix-utelu

Juuri tuollaista autoa olen aikeissa ostaa. Nyt minulla on 5-vuotias Scenic, jossa ei ole muuta vikaa kuin melu. Olen siihen tyytyväinen, mutta Matrix olisi paljon halvempi. - En tunne ketään, jolla olisi Hyundai.

• hyny 1.6
        Matrix-utelu kirjoitti:

Juuri tuollaista autoa olen aikeissa ostaa. Nyt minulla on 5-vuotias Scenic, jossa ei ole muuta vikaa kuin melu. Olen siihen tyytyväinen, mutta Matrix olisi paljon halvempi. - En tunne ketään, jolla olisi Hyundai.

Ei vikoja. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Edulliset huollot ja tilaa autossa vähintään riittävästi. Pikku miinus on kauko-ohjausen puuttuminen, mutta sekin on tulossa!

• Matrix-utelu
        hyny 1.6 kirjoitti:

Ei vikoja. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Edulliset huollot ja tilaa autossa vähintään riittävästi. Pikku miinus on kauko-ohjausen puuttuminen, mutta sekin on tulossa!

niin varmaan on muitakin. En ole viitsinyt koeajaa sitä, kun ei kukaan tuttuni tunne merkkiä.

Olen kuullut, että huolloissa on ollut ongelmia. Pitääkö paikkansa?

Toinen kysymys: Miten kauan jouduit odottamaan, että sait auton käyttöösi?

Aion maksaa käteisellä, joten odotan jonkinlaista käteisalennusta. Taitaa olla varminta kertoa, että olen koeajanut muitakin, kun hinnasta tulee puhe. (Vaihtoehtona ajattelen Citroënia.) Täkäläisen myyntifirman toimitusjohtaja on entinen työtoverini, mutta en kehtaa pyytää häneltä erikoiskohtelua tai -alennuksia.

• takana ..
        Matrix-utelu kirjoitti:

Olen osin tyytyväinen. Ja lapset ovat tykänneet, koska takapenkiltä näkee hyvin.
        Jos melu on ongelma, niin siinä vaihto Rellusta tuskin tuo parannusta.
        Varaosat saattavat kulkea kauan, viime kesänä huollossa huomautin sisustusosan toimimattomuudesta, saas nähdä, saanko takuuosan jo tänä kesänä? Siihen on saattanut vaikuttaa myös jälleenmyyjän vaihtuminen, en tiedä, keneltä sitä nyt pitäisi kysellä.
        Toisaalta toinen takuuseen vaihdettu osa tuli paljon nopeammin, liekö jokin häiriö.

• vääntänyt
        Matrix-utelu kirjoitti:

niin varmaan on muitakin. En ole viitsinyt koeajaa sitä, kun ei kukaan tuttuni tunne merkkiä.

Olen kuullut, että huolloissa on ollut ongelmia. Pitääkö paikkansa?

Toinen kysymys: Miten kauan jouduit odottamaan, että sait auton käyttöösi?

Aion maksaa käteisellä, joten odotan jonkinlaista käteisalennusta. Taitaa olla varminta kertoa, että olen koeajanut muitakin, kun hinnasta tulee puhe. (Vaihtoehtona ajattelen Citroënia.) Täkäläisen myyntifirman toimitusjohtaja on entinen työtoverini, mutta en kehtaa pyytää häneltä erikoiskohtelua tai -alennuksia.

Mikä helvetin käteisalennus??. Jos tuuppaat sen rellusi vaihdossa, niin se on väliraha mikä ratkaisee ja mitään käteisalennuksia et tule saamaan.

• Matrix-utelu
        vääntänyt kirjoitti:

Mikä helvetin käteisalennus??. Jos tuuppaat sen rellusi vaihdossa, niin se on väliraha mikä ratkaisee ja mitään käteisalennuksia et tule saamaan.

Jos ei mitään "helvetin" käteisalennusta saa, niin sitten täytyy katsoa eri liikkeitä ja eri vaihtoehtoja. En minä sen Matrixin perään niin kovasti hingu. Uusi auto vain pitäisi saada, kun entisen leasing loppuu, enkä aio ottaa uutta työsuhdeautoa.

• alennus
        vääntänyt kirjoitti:

Termit ovat joskus sekaisin.
        Käteisalennusta ei myönnetä, saattaahan autokauppa saada oman osuutensa rahoituskaupan koroista, ainakin jos rahoitusyhtiö on autofirman.
        Sensijaan suoran kaupan, eli ilman vaihtoautoa, alennus on käytössä. Siinähän autokaupalla ei ole vaihtoautosta aiheutuvaa riskiä. Suoran kaupan alennus on prosenteissa usein suurempi isoissa ja hintavissa autoissa, koska niissä vaihdossakin tulee usein isompi riski. Hinnat alkaen pikkuautoissa alenneus taitaa olla pieni.
        Ja suoralla kaupalla on helppo kilpailuttaa eri myyjät.

• Matrix-utelu
        alennus kirjoitti:

Termit ovat joskus sekaisin.
        Käteisalennusta ei myönnetä, saattaahan autokauppa saada oman osuutensa rahoituskaupan koroista, ainakin jos rahoitusyhtiö on autofirman.
        Sensijaan suoran kaupan, eli ilman vaihtoautoa, alennus on käytössä. Siinähän autokaupalla ei ole vaihtoautosta aiheutuvaa riskiä. Suoran kaupan alennus on prosenteissa usein suurempi isoissa ja hintavissa autoissa, koska niissä vaihdossakin tulee usein isompi riski. Hinnat alkaen pikkuautoissa alenneus taitaa olla pieni.
        Ja suoralla kaupalla on helppo kilpailuttaa eri myyjät.

En ole koskaan kuullut termiä "suorakauppa". En ole koskaan ostanut autoakaan, kun on ollut aina työsuhdeauto.

Minä ihmettelinkin sitä, miksei käteisellä maksava saa mitään alennusta. Työsuhdeautotkin aina kilpailutetaan.

Olen säästänyt vuosia, ja nyt on tarpeeksi koossa. - Tila-auto on mukava tällaiselle vanhahkolle, ja korkeammalla istuminen helpottaa liikenteen hahmottamista. En kaipaa glamouria, vaan auton, joka kestää. En tosin aja kovinkaan paljon enää, mutta asun paikassa, jossa auto on tarpeellinen.

• GLS

Täältä löytyy melkein 53tkm ajettu 1.8GLS manuaali vm.2004. Kokolailla tyytväinen olen autoon ollut. Mukavan kokoinen pyöriteltävä kaupungissa. Tavaraa mahtuu yllätävän paljon kyytiin, kun taittaa penkit. Edestä ja takaa löytyy myös mukavasti lokeroita kaikenlaiselle pikkusälälle.

Ajoasennon löytää hyvin pidempikin kuljettaja ja takapenkeille jää hyvin jalkatilaa vaikka etupenkit olisi tapissa.

Toistaiseksi ei ole tarvinnut korjaamolla seisottaa määräaikaishuoltojen lisäksi. Muutama polttimo on tullut itse vaihdeltua.

Huonoista puolista tulee mieleen puuttuva lämpömitari, joka kuuleman mukaan on uusissa malleissa. Kulutuslukemia kaipaisin myös ajotietokoneesta. Lisäksi moottoritienopeuksissa sisällä on aika kova meteli ja radiota saa pitää melko kovalla että kuulee jotain. Vakiorenkaat on alla. Itse tykkäisin myös että talvella TCS purisi herkemmin liukkaalla, nyt tuntuu että pyörän pitää pyöriä melko rivakasti jotta se kytkeytyy päälle.

Kulutus on ollut suurinpiirtein se mitä on luvattu.

Koeajolle vaan.

• auto se Matrix

Meillä on Matrix GLS (1,8 moottori)ja olemme siihen erittäin tyytyväisiä. Vaimo tykkää etenkin auton lyhyydestä (402 cm) ja korkeasta istumapaikasta; näkyvyys on mainio ja autoon on helppo mennä.

Takana 48000 km. Ei vikoja. Aika kova juttu edelliseen autoon eli Opeliin verrattuna. Se viihtyi korjaamolla heti uudesta alkaen. Hyundain huoltolaskut kohtuullisia.

Matrixin erikoisuus on, että jopa 190 cm pitkä poika mahtuu hyvin myös takapenkille. Autoja, joihin EI mahdu: Volvo V70 ja pienemmät, Citroen C5, Mercedes Benz (200 ?), Nissan Primera, Toyota Avensis, VW Passat sedan ja farmari, Renault Scenic ja Megane, Skoda Octavia sedan ja farmari jne.
      Muita keskihintaisia, joihin mahtuu: Nissan Maxima, Skodan isoin malli.

Ulkolämpötilan mittarin puute on miinus. Rengasmelu hävisi, kun vaihdoin Bridgestonet Nokian NRVi -renkaisiin. Vakiokoko on 195-55/15. Matrix etenee paksussa lumessa ja metsäautotiellä ällistyttävän hyvin.

Matrixille on leimallista perinteinen, koeteltu tekniikka. Meni jonkin aikaa, kun tottui taas avaaman ovet avaimella.

Suosittelen 1,6 mallin sijasta 1,8. Eroa on muitakin kuin moottori. Muun muassa kuljettajan istuimen säädöt. Vaimoni ei voinut ajaa 1,6:lla ollenkaan, koska korkeussäätö puuttui. 1,8:lla ei mitään ongelmia: 160-, 175-, ja 190-senttinen kuljettaja ajavat samalla korkeussäädöllä. Penkkiä vain liikutetaan eteen ja taakse. Poika kallistaa myös selkänojaa.

• xxxxx

Perheen toisena autona on 1.8GLS manuaali -04 ja mittarissa seisoo 45000. Ilman minkäänlaisia murheita on matka taittunut, yhtään ainoata vikaa ei ole vielä ollut. Siinä suhteessa tuota Matrixia edeltänyt A-mersu oli aivan toista luokkaa, vikoja oli niin paljon etten jaksa edes luetella. Sama juttu on omassa C-mersussani. Kun Mersu on korjaamolla niin sitten ajellaan Matrixilla, se ainakin toimii pomminvarmasti.

Ominaisuudet ei tietysti ihan noiden Mersujen tasolla ole mutta eipä ole isommin moittimistakaan. Ajettavuus on noinkin korkeaksi autoksi ihan OK, kulutus on pieni ja tilaa riittää joka suuntaan. Häiritsevä tekijä on rengasmelu ja varsinkin soratiellä todella kovana kuuluva kivien ropina. Muuten ei oikeastaan mitään sen suurempaa valittamista.

Matrix on uudeksi autoksi monin osin hieman vanhahtava mutta vastapainoksi se on jo hyväksi koetusta perustekniikasta johtuen todella varmatoiminen ajopeli. Hinta-laatusuhteeltaan aivan loistava auto.

• AriH

Perheessämme on maaliskuussa 2004 ostettu Matrix ja se on toiminut varmasti ja hyvin ja sillä on 35.000 km ajettu.

Huoltotoimenpiteitä ei ole ollut muuta kuin normaalit 15.000 ja 30.000 huollot. Muutoin vain lampunpolttimot on kerran vaihdettu.

Olen samaa mieltä 1.8 ja 1.6 osalta (1.8 on levyjarrut myös takana, mitä ohjekirja/esite ei kerro): kannattaa ottaa 1.8 säätöjen ja lisävarusteidenkin takia.

Rengasmelua on, muutoin ei mitään valittamista. Mitään varsinaisia ongelmia ei ole ollut.

Paljon puhutaan ulkolämpömittarista ja sen puutteesta. Itse asiassa se on hyvinkin helppo itse virittää radion alapuolella olevaan aukkoon. Joten sekin asia hoituu kyllä pienellä näppäryydellä. Tämä on vielä niitä harvinaisia autoja, joihin voi itse valita radion ja asentaa sen itse myös paikalleen sovitinliitintä käyttäen.

Olen vaihtanut autoja noin parin vuoden välein mutta nyt en ole edes harkinnut vaihtoa, koska auto toimii luotettavasti ja se on käyttöömme hyvin näppärä. Kokemusta on mm. Toytota, Mitsubitshi,MB,Fiat,BMW jne.

Perheessämme on myös toisena autona Renault Kangoo, joka on myös näpppärä tilava auto vaimosi käyttöön.

• Anonyymi

Ostin matrixin yli kymmenen vuotta sitten vaimolle. 2006-mallilla oli ajettu silloin rapiat 40000, nyt on mittarissa noin 156000. Olemme jarrupalat uusineet johonkin nurkkaan, yhdessä katsastuksessa jarrupaloja ja muuta siihen liittyen korjailtiin yli kahdellasataa. On ollut tosi hyvä ostos! Pääoma- ja remppakulut alle 7c/km. Emme luovu hetkiinkään. Hyvä käyttöpirssi näin alle 15000km vuodessa ajeleville. Lyhyehkö kuski näkee yllättävänkin pitkälle tällaisen korkeahkon auton penkiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe