Onko jollain tietoa raskaaksi tulemisesta ja raskaana olemisesta homerakennuksessa työskennellessä ja/tai asuttaessa? Ovatko home ja mahdolliset rakennusmateriaalien kemikaalit vaikuttaneet raskaaksi tulemiseen tai hidastuttaneet sitä? Työskentelin rakennuksessa, jossa on homeongelma ja uusista rakennusmateriaaleista ja liimoista aiheutuvia kemikaaleja. Nyt mietityttää näiden vaikutus, kun suunnittelemme perheenlisäystä.
Raskaaksi tuleminen ja raskaana oleminen homerakennuksessa?
19
16910
Vastaukset
- peikko77
siitä, oletko itse oireillut hometiloissa.
Itse oireilin raskaana ollessani melko rajusti jatkuvilla poskiontelotulheduksilla ja lapseni oli ja on edelleen kahdenvuoden iässä todella allerginen - reaktiot ovat olleet viivästyneitä.
Ennen tuota hometyöpaikkaa en ole ollut itse allerginen enkä atoopikko.
Eräs tuttuni, joka myös oli samassa homeisessa työpaikassa, sai lapsen, jolla ei ollut lainkaan toimivaa immunijärjestelmää. Hän ei sitten elänytkään kuin puolentoista vuoden ikään. Ja suurimman osan siitäkin oli sairaalassa tyyliin eristyksissä. Siihen nähden olen ollut vielä onnellisessa asemassa, että olemme pärjänneet ja lapsi on voinut hyvin.
Toisaalta moni oireilematon tai lievästi oireillut on saanut terveitäkin lapsia.
Joku voi ajatella, että miksi se tämmöisiä kertoo ja pelottelee, mutta mielestäni asiat pitää sanoa niin kuin ne on.
Onnea yritykseen! - Homeherkkä
Homerakenuksessa työskentelyni aikana sain keskenmenon yrittäessämme toista lasta.
Eikä munasolun ja siittiön kohtaaminen raskaaksitulon merkeissä onnistunut sen jälkeen.
Sanoisin kuitenkin, että kun suunnitelette perhelisäystä, niin pankaa toimeksi.
Valitettavasti yksikään länsimaisista lääketiedeguruistamme ei ole aikaansaanut tutkimusta negatiivisen sisäilman suhteesta raskaaksituloon, kuin ei myöskään tuon negatiivisen sisäilman syy-yhteydestä lastemme allergisoitumiseen. - kokemuksiani
Omalla kohdallani epäilen lapsettomuutta homerakennuksen syyksi. Kävin itse jo tutkimuksissakin lapsettomuuden vuoksi. Pitempi poissaolo ko. rakennuksesta ja tulin raskaaksi. Lapset, joita odotin homerakennuksessa ovat erittäin allergisia ja oireilevat nyt homeille. Myöhemmin huomasin, että raskaaksi tulemisessa ei ole ollut vaikeuksia, mutta se on edellyttänyt pidempää poissaoloa homerakennuksesta. Lapsi, jota ei ole odotettu homerakennuksessa, vaaan hyvässä sisäilmassa ei ole lainkaan allerginen. Tämä kaikki on tietenkin seurausta siitä, että olen itse pahasti altistunut. Eli jos äiti oireilee on edellisen kaltainen mahdollista.
Tuttavapiiristäni olen huolestuneena kuunnellut tarinoita, kuinka homerakennuksessa odottavat äidit ( eli varmaan itsekin oireilevat) synnyttävät lapset pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Tapauksia on tietooni tullut jo niin monta, ettei se voi olla sattumaa. - peikko77
löysin googlella tällaisen jutun. Monesti raskauden jälkeen suositellaan kierukkaa - kannattaa siis harkita.
www.hus.fi/default.asp?path=1;32; 660;546;570;1159;1161;1940;2380;2758&print=1 - 9k - - Pappa-Smurffi
se on turvallista!
Kun MOLEMMAT vanhemmat ovat altistuneet kosteusvauriomikrobeille, vanhempien on lopetettava kosteusvauriomikrobeille altistuminen PYSYVÄSTI ja odotettava sen jälkeen useampi kuukausi (4kk) - yksi vuosi, jonka jälkeen vasta kannattaa harkita lapsen hankintaa.
Ja senkin jälkeen on vielä "tummia pilviä" lapsen tulevaisuudessa! Nimittäin lapsi kasvaa ja ennenkuin hääviin huomaatkaan hän on tarhaiässä, jossa voi altistua kosteusvauriomikrobeille. Sitten hän siirtyy leikkikouluun, jossa voi altistua kosteusvauriomikrobeille. Sitten hän siirtyy kouluun, jossa voi altistua kosteusvauriomikrobeille. Jne.
Ja huomioi että lapsesi katselee maailmaa lattian rajassa, jossa on eniten mm. toksiineja.
Toivottavasti kansan-edustajamme ymmärtävät palauttaa meille demokratian ja saamme päättäjiltämme tulevaisuudessa järkeviä päätöksiä! Toivotaan parasta lastemme puolesta!! - ............
Asun yhä samassa homerakennuksessa, muutamme n.
vuoden päästä pois. Asunto on korjattu, mutta oireet
jatkuvat.
Meillä on lapsettomuusongelma,mutta en tiedä, johtuuko se homeesta. Olen kaksi kertaa tullut raskaaksi,ja silloin olemme aina olleet matkoilla poissa kotoa.
Kummallakin kerralla sain hetimiten keskenmenon,
ja raskautta ei ole sittemmin edes kuulunut.
Raskaaksi tuleminen ja raskaana oleminen ei siis
ole homerakennuksessa onnistunut. Tosin naapureilla
näyttää onnistuvan, joten enpä tiedä, mistä johtuu.- ratkaisevinta
kuitenkin se, että jos on itse altistunut, niin sitten niitä ongelmia kasaantuu. Ehkä ne naapurit eivät oireilekaan... Itse huomasin, että ne raskaudet, jotka hometyöpaikassa ovat olleet, ovat aina menneet niin, että kovan selkäsäryn vuoksi olen joutunut jo varhain jäämään sairaslomalle. Ajattelinkin, että onpa minulla huono selkä, kunnes oli mahdollista kokea myös raskaus ilman sitä homerakennusta ja selässäni ei ollut mitään vikaa, eikä sitä koskenut koko raskausaikana ollenkaan. Ja syntyvä lapsi oli suurikokoisin koko katraasta.
- Pappa-Smurffi
vaan streptomyces-sädesienen (=maaperäbakteeri) erittämästä valinomysiini -nimisestä myrkystä, joka sian siittiöillä tehdyissä kokeissa lamautti välittömästi siittiöt. Em. bakteeri elää ja voi hyvin betonissa, johon se on joutunut betonin valmistuksen yhteydessä käytetyn pesemättömän hiekan mukana. Ainoa keino eliminoida teillä tuon valinomysiinin tuhotyöt on ottaa betonipinnat paljaaksi, hioa pinnat ja käsittelemällä pinnat lasittamalla, tai teräslevyllä pinnoittamalla. Nimittäin em. bakteeri/valinomysiini pystyy menemään diffuusiosuojaamattoman materiaalin läpi.
Se miksi raskaaksi tuleminen ei onnistu teillä, mutta onnistuu naapureilla johtuu tuosta streptomyces -bakteerin erittämästä valinomysiini myrkystä, eli naapurissa ei tuota valinomysiiniä todennäköisesti ole. Mutta niin kauan kun olette alttiina valinomysiinille ei pidä yrittääkään saada lasta. Kun pääsette valinomysiinistä eroon, niin sen jälkeen pitäkää vähintään 4kk.n varoaika ennenkuin vakavasti rupeatte hankkimaan lasta! - ToinenKuolema
Pappa-Smurffi kirjoitti:
vaan streptomyces-sädesienen (=maaperäbakteeri) erittämästä valinomysiini -nimisestä myrkystä, joka sian siittiöillä tehdyissä kokeissa lamautti välittömästi siittiöt. Em. bakteeri elää ja voi hyvin betonissa, johon se on joutunut betonin valmistuksen yhteydessä käytetyn pesemättömän hiekan mukana. Ainoa keino eliminoida teillä tuon valinomysiinin tuhotyöt on ottaa betonipinnat paljaaksi, hioa pinnat ja käsittelemällä pinnat lasittamalla, tai teräslevyllä pinnoittamalla. Nimittäin em. bakteeri/valinomysiini pystyy menemään diffuusiosuojaamattoman materiaalin läpi.
Se miksi raskaaksi tuleminen ei onnistu teillä, mutta onnistuu naapureilla johtuu tuosta streptomyces -bakteerin erittämästä valinomysiini myrkystä, eli naapurissa ei tuota valinomysiiniä todennäköisesti ole. Mutta niin kauan kun olette alttiina valinomysiinille ei pidä yrittääkään saada lasta. Kun pääsette valinomysiinistä eroon, niin sen jälkeen pitäkää vähintään 4kk.n varoaika ennenkuin vakavasti rupeatte hankkimaan lasta!Kolmannen lapsen saaminen/raskaaksi tulemisen yrittäminen oli aivan toivotonta puuhaa piilevän kosteusvaurion (sädesientä hirveät määrät) asunnossa ja odotusaika se vasta helvettiä oli hermosärkyineen sormissa ja käsissä, selässä. Hormonit ja kaikki syötiin.. Toistaiseksi: terve lapsi syntyi (nyt vähän yli vuoden ja uudessa asunnossa). Raskausajan väsymys oli suurta, samoin varsinaisen suojaamattoman remontin tuoma home- ja sädesienipöllytys, minkä keskellä elimme kolmisen viikkoa (koko ajan sisällä kaatoväsymyksen vuoksi) ja sitten asunto menikin jo asumiskieltoon. Tuossa asunnossa emme antaneet lapsen olla remontinkaan jälkeen lattialla, vasta uudessa asunnossa.
- Liisa/
Pappa-Smurffi kirjoitti:
Se miksi raskaaksi tuleminen ei onnistu teillä, mutta onnistuu naapureilla johtuu tuosta streptomyces -bakteerin erittämästä valinomysiini myrkystä, eli naapurissa ei tuota valinomysiiniä todennäköisesti ole. Mutta niin kauan kun olette alttiina valinomysiinille ei pidä yrittääkään saada lasta. Kun pääsette valinomysiinistä eroon, niin sen jälkeen pitäkää vähintään 4kk.n varoaika ennenkuin vakavasti rupeatte hankkimaan lasta!Toki monet homelajitkin ovat solutoksisia. Näitä siittiösoluja käytettiin vain myrkkymittareina eettisistä syistä aitojen ihmissolujen sijasta.
Sädesieniä kasvaa monissa eri materiaaleissa. - keskenmenoja
LAINAUS
Kohdun raskaudenaikainen immuunivaste on
Th2-painotteinen (Prescott ym. 1998 ja 1999).
Tämä lienee tärkeätä raskauden jatkumisen kannalta,
sillä Th1-vasteet ja erityisesti IFN-γ ovat
toksisia istukalle ja aiheuttavat herkästi raskauden
keskeytymisen (Wegmann ym. 1993).
LAINAUS PÄÄTTYY
Joku on sauhunnut tällä palstalla, että kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ns. Th1-vasteen! Muun muuassa astma on Th2-vastetta ja sitä eivät kosteusvauriomikrobit aiheuta.
LÄHDE:
Miten allerginen immuunivaste syntyy?
Johannes Savolainen, Mika Mäkelä ja Hanna Raitio
(Duodecim 2001;117:311–7) - edellisestä tiedosta!
keskenmenoja kirjoitti:
LAINAUS
Kohdun raskaudenaikainen immuunivaste on
Th2-painotteinen (Prescott ym. 1998 ja 1999).
Tämä lienee tärkeätä raskauden jatkumisen kannalta,
sillä Th1-vasteet ja erityisesti IFN-γ ovat
toksisia istukalle ja aiheuttavat herkästi raskauden
keskeytymisen (Wegmann ym. 1993).
LAINAUS PÄÄTTYY
Joku on sauhunnut tällä palstalla, että kosteusvauriomikrobit aiheuttavat ns. Th1-vasteen! Muun muuassa astma on Th2-vastetta ja sitä eivät kosteusvauriomikrobit aiheuta.
LÄHDE:
Miten allerginen immuunivaste syntyy?
Johannes Savolainen, Mika Mäkelä ja Hanna Raitio
(Duodecim 2001;117:311–7)Alanpa ymmärtää, miksi meilläkään ei tärpännyt. Olisipa ollut tätä tietoa silloin aikoinaan, niin olisi meidänkin perheessä asiat varmaan ihan toisin. Voihan rähmä!
Myöhemmin meille sitten tärppäsi, kun olin tarpeeksi kauan ollut pois homeisesta työpaikastani.
- Liisa/
Yksi merkittävä ongelma raskauden suhteen on varmaan se, että mykotoksiinit voivat estää solujen jakautumisen eli mitoosin. Mitoosi tarkoittaa sitä, että tuman kahdentuneiden kromosomien puoliskot erkanevat toisistaan ja muodostavat kaksi uutta tumaa.
Sinun kohdallasi tuskin kuitenkaan on mitään ongelmia, jos altistus on jo loppunut. - Onko tietoa?
Hei!
Kiitos vastauksistanne ja hyvästä keskustelusta! - minäää93
voiko muuten tulla raskaaksi vaikka ei ole harrastanu seksiä? :O kun mul on menkat myöhässä n. viikon enkä kyl oo ees tehny mitää... mut kuukautisten alusta on kyl vasta 1,5 vuotta.........??????????
- neropatti25cm
hmmm.. ootko kuullu creampie:sta
neropatti25cm kirjoitti:
hmmm.. ootko kuullu creampie:sta
"neropatti25cm"
- Sitä jo vähän arvelinkin, ettei kyseisen tasoista aivotyötä kovin kummoisella varustuksella tehdä. Liekö tipahtanut vallan haarusväliin kokonaan?- vlanka
Et voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540