esim. Nordea Selekta eläkesäästäminen ,onko kannatava ,en tiedä asiasta juuri mitään mutta kehuvat sitten 62v tulee hyvää lisäeläkettä onko näin .kuluja tuntuu olevan ,neuvokaa onko järkee vai ei t.epätietoinen
pankkien eläkesäästö
8
6159
Vastaukset
- Piruparka
Eläkesäästäminen pankin kautta on erittäin edullista pankille. Siksi ne sitä niin innokkaasti tarjoavatkin. Sinulle on pitkällä tähtäimellä kannattavinta hankkia perustiedot sijoittamisesta ja hoitaa asiasi itse. Miksi ruokkisit välikäsiä ja alistuisit noin korkeaan eläkeikään?
Ja lue tuosta alempaa kepulikonsti-otsikolla, mitä tapahtuu, kun tarvitset säästämiäsi rahoja jo aikaisemmin. Omia rahojasi!- rahat
hyviäneuvoja tarvitaan kipeästi
- Clausewitz
rahat kirjoitti:
hyviäneuvoja tarvitaan kipeästi
Itsellä Selekta ollut 5 vuotta. Tällä hetkellä sijoitukset ovat olleet onnistuneet. Mutta miltä tilanne näyttää noin 20 vuoden päästä niin.....
Tuotot olleet sijoituksissani toistaiseksi kuluja huomattavasti suuremmat. Kaikki kiinni tuurista ja taidosta valita oikeita sijoituskohteita :)
- sääst...
Kannattaa aloitaa nuorena eläkesäästäjäksi.
Yleensähän vain pienistä rahoista on kyse.
Jos laitat 50€ kk. niin verohelpotus onjo
14€ kk.Tavallisella palkan saajalla ei ole
varaa pelleillä millään osakesalkuilla.
Tässä tapauksessa saat korko hyödyn heti.- Ennemmin lykkäys
1. "Verohelpotus" on lähinnä veronmaksun myöhentämistä.
2. Mitenköhän taas käy, kun nyt suunnitellaan
sitä, että jatkossa säästöjä saa nostaa vain
oikeana eläkkeenä niin kauan kuin elää? Jos
kuolee nuorena rahat jää muille. - se on selvää
Ennemmin lykkäys kirjoitti:
1. "Verohelpotus" on lähinnä veronmaksun myöhentämistä.
2. Mitenköhän taas käy, kun nyt suunnitellaan
sitä, että jatkossa säästöjä saa nostaa vain
oikeana eläkkeenä niin kauan kuin elää? Jos
kuolee nuorena rahat jää muille.eli kun aianaan tulet saamaan sen eläkelisän jonka olet säästänyt, huomaat, että se on pikkuraha enää silloin sillä inflaatoi on tehnyt tehtävänsä.
- piutsku
se on selvää kirjoitti:
eli kun aianaan tulet saamaan sen eläkelisän jonka olet säästänyt, huomaat, että se on pikkuraha enää silloin sillä inflaatoi on tehnyt tehtävänsä.
Mua kosiskeltiin pankissa ottaan selekta eläkevakuutus,mutta en todellakaan uskalla ,kun kysyin itseeni viisaammilta vanhemmilta,niin sano että mun mummuni oli säästäny johkin tän tapaseen ja kun eläkeikä saapu,rahoja ei saanukkaan,kun oli menny konkkaan se paikka,ettei kannata sokeesti luottaa niihin.ehdotti,että ota tavallinen tili,missä on vähän parempi korko varmuuden vuoksi,kun sitä ei koskaan tiedä.
- nintsu
Tein itse 40 vuoden eläkerahastosopimuksen tapiolan kanssa mihin sijoitan joka toinen kuu 60€ ja 40 vuoden päästä siellä on 220 000 ennusteiden mukaan.
Aloitin myös itä-euroopan rahaston mihin sijoittanut 200€ ja olen häviöllä 90, niin sinne en sijoita enää yhtään
tilastoja voi seurata
https://www.tapiolarahastot.fi/arvonkehitys/today.asp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882