1,70e/l NYT LOPPUI AJO !

Törkeänkallis

Tämän aamun Turun sanomat uhkailee, että bensan hinta voi nousta loppukesällä 1,70 euroon!

Helvetti soikoon ja suurin osa hinnasta on valtion keräämiä veroja.

Jos ei tämä bensan hintaan kohdistuva sosialisointi ala vähitellen loppua, niin ajot kyllä loppuu. Siinäpä tulee sitten sosiaali-ihmisille töitä, kun koteihinsa jumiutuneet suomalaiset pimahtavat kertaheitolla mökkihöperöiksi!

246

107389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 s/km

      Heh hee. Olihan hyvä, että tuli hommattua aikoinaan pihi disel, kun kaverit hommasivat 2-litraisia syöppöjä GTI ottoja.

      Kulkee hyvin, kuluttaa hieman reilut 4 l/100 km ja dieseliä saa vielä alle euron litra. Halpaa lystiä. Niin halpaa, että tulee pyörittyä kartsalla vain ajamisen ilosta.

      • jee

        kyl sä saat ajella kyl paljon,ennen ku tulee voittoo.D-vero maksaa kumminki älyttömästi,et siihen se kyl jääkin sit,eikö?Olipahan sun kulkupelisi mikä tahansa sukkamehulla kulkeva.D-vero pois,sit vasta


      • jabadabaduuri
        jee kirjoitti:

        kyl sä saat ajella kyl paljon,ennen ku tulee voittoo.D-vero maksaa kumminki älyttömästi,et siihen se kyl jääkin sit,eikö?Olipahan sun kulkupelisi mikä tahansa sukkamehulla kulkeva.D-vero pois,sit vasta

        näillä gasoliinan hinnoilla ei tarvi paljon kiisseliveroa enää laskeskella.. on meinaan bensa niin monin verroin jo kalliimpaa.


      • juki
        jee kirjoitti:

        kyl sä saat ajella kyl paljon,ennen ku tulee voittoo.D-vero maksaa kumminki älyttömästi,et siihen se kyl jääkin sit,eikö?Olipahan sun kulkupelisi mikä tahansa sukkamehulla kulkeva.D-vero pois,sit vasta

        ostatko muka 500 eurolla paljon bensaa ja varsinkin paljonko sillä muka sinun mielestä ajaa laske vaikka keskikulutus 5-10 litraa nii et valehtele itelles.. pääset eteenpäin ajotavasta, paikasta riippuen... bensaa saat nykyhinnoilla 360 litraa eli 3600-7200 kilometrii eli ei paljoo mitää


      • köyhät kyykkyyn

        Kulje vain dieselillä rahojasi pihistellen. Minä ajan silti omalla autollani vain ajamisen ilosta, vaikka kuluttaa kaupunkiajossa parisenkymmentä litraa 98 sadalla, mutta eipä tuosta rahasta ole puutetta, joten ei paljon hetkauta noi hinnat...


      • kuli
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        Kulje vain dieselillä rahojasi pihistellen. Minä ajan silti omalla autollani vain ajamisen ilosta, vaikka kuluttaa kaupunkiajossa parisenkymmentä litraa 98 sadalla, mutta eipä tuosta rahasta ole puutetta, joten ei paljon hetkauta noi hinnat...

        jos aneeminen 4 litranen vie 20 sadalla,itsellä on 7,4 litranen moottori henkilöautossa ja menee alle 20/sadalla kaupumki ajossa


      • päättäjätkin
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        Kulje vain dieselillä rahojasi pihistellen. Minä ajan silti omalla autollani vain ajamisen ilosta, vaikka kuluttaa kaupunkiajossa parisenkymmentä litraa 98 sadalla, mutta eipä tuosta rahasta ole puutetta, joten ei paljon hetkauta noi hinnat...

        ajattelee ja se näkyy hinnoissa.


      • 2 dieselin omistaja
        jee kirjoitti:

        kyl sä saat ajella kyl paljon,ennen ku tulee voittoo.D-vero maksaa kumminki älyttömästi,et siihen se kyl jääkin sit,eikö?Olipahan sun kulkupelisi mikä tahansa sukkamehulla kulkeva.D-vero pois,sit vasta

        Ei sillä dieselillä tarvi ajaa vuodessa ku noin 35tkm ja vähän vähempikin rittää että se tulee edullisemmaks ku bensa auto.Itse olen ajanut molemmilla vaihtoehdoilla ja en kyllä vaihda enää koskaan bensaan.


      • tsobanstdruidruid

        Saahan sitä 2.8 litran vauhtihirmun kuristettua sellaiseksi että kaasu pohjassa ei vie kun 5l sadalla mutta kulku loppuu siihen. ja mitä tulee ekoautoihin,ne on ekoautoja niin kauan kun skootterin vauhtia ajetaan taajamassa ja jäädään jalkoihin,sitten kun vauhti nousee yli 80kmh hyppää kulutus pikkumoottorille vedätettäessa korkeaksi. No,alkaa pikkuhiljaa siirtymään teollisuus ulkomaille kun suomessa on diesel sen verran kallista, sitä mukaa työpaikat muuttaa ja työttömien määrä kasvaa hurjasti,se taas aiheuttaa pidemmän päälle taloudellisen laman josta ei enään nousta kuten 80 ja 90 luvun alussa. Itse en ainakaan lapsia haluaisi tähän tulevaan tulevaisuuteen mitä on odotettavissa. Eli..nautitaan viellä kun löpö on alle 3e/litra.


      • dieselin omistaja
        2 dieselin omistaja kirjoitti:

        Ei sillä dieselillä tarvi ajaa vuodessa ku noin 35tkm ja vähän vähempikin rittää että se tulee edullisemmaks ku bensa auto.Itse olen ajanut molemmilla vaihtoehdoilla ja en kyllä vaihda enää koskaan bensaan.

        Bensanhinnasta: pari vuotta sitten kauhisteltiin, kun se nousi ekan kerran 1,20€/l. Jos bensanhinta nyt saataisiin tippumaan tollaseen, niin se olis jo maailmanluokan IHME.

        Meikäläinen vaihto dieseliin sillon, kun ajoo oli vielä noin 30tkm. Nyt ajelen vuosittain pakosta 50tkm, joten en pysty edes laskemaan kuinka paljon halvemmaksi tulee nyt ajaa dieselillä. Varsinkin, kun bensanhinta on noin korkea.


      • juukeli kuukeli
        jee kirjoitti:

        kyl sä saat ajella kyl paljon,ennen ku tulee voittoo.D-vero maksaa kumminki älyttömästi,et siihen se kyl jääkin sit,eikö?Olipahan sun kulkupelisi mikä tahansa sukkamehulla kulkeva.D-vero pois,sit vasta

        Laskeskelin aikani kuluksi oman auton käyttöni, minulla on "vanha" 2,5 L turbo diesel pajero keskikulutus noin 9 litraa

        ajattelin suunnilleen näin tarvittavat:

        kilometri määrä = 13900
        Diselin määrä = 1251
        Hinta ero polttoaineiden välillä = noin 40 centtiä/l
        vero = noin 500
        säästääkseen rahaa tarvitaan = (0,40*1251litraa) 500,4 €uroa

        Elkkä mikäli haluaa omilleen on dieseliä tuhlattava 1251 litraa eli minun tapauksessani kyseinen litramäärä olisi noin 13900 km

        Mutta mitenkäs minä ajelenkaan

        työmatkoihini käytän noin 35km * 2 [ees/taas] * (12kk -1 loma kk) * 21 vrk per kk = 16170 Km

        Eli jo pelkät työmatkat riittävät vero kattamiseen ja ylikin, ja tässä ei ole huomioitu vielä muuta ajoa.

        viime vuonna kilometrejä tuli 28000
        eli säästöni 28000km/100km*9litraa = 2520 litraa per vuosi
        Jolloin säästö 0,4 centin erotuksella sekä noin 500€ verolla on 2520 * 0,4 -500 = 508

        Lopputulos: olen säästänyt rahaa 94,7 L&M maxi askin verran =)


        Laskiskelinkohan oikein, jos en niin ole ystävällinen ja korjaa. tai no ehkä en halua tietää, on niin kiva ajatella että polttamni tupakit ovat ~1/3 vuodesta ilmaisia =)


      • pahalta
        tsobanstdruidruid kirjoitti:

        Saahan sitä 2.8 litran vauhtihirmun kuristettua sellaiseksi että kaasu pohjassa ei vie kun 5l sadalla mutta kulku loppuu siihen. ja mitä tulee ekoautoihin,ne on ekoautoja niin kauan kun skootterin vauhtia ajetaan taajamassa ja jäädään jalkoihin,sitten kun vauhti nousee yli 80kmh hyppää kulutus pikkumoottorille vedätettäessa korkeaksi. No,alkaa pikkuhiljaa siirtymään teollisuus ulkomaille kun suomessa on diesel sen verran kallista, sitä mukaa työpaikat muuttaa ja työttömien määrä kasvaa hurjasti,se taas aiheuttaa pidemmän päälle taloudellisen laman josta ei enään nousta kuten 80 ja 90 luvun alussa. Itse en ainakaan lapsia haluaisi tähän tulevaan tulevaisuuteen mitä on odotettavissa. Eli..nautitaan viellä kun löpö on alle 3e/litra.

        näyttää kun ihmiset alkaa ajatteleen sitä kannattaako tänne hullunmyllyyn/oravanpyörään hommata jälkikasvua. Kansa on aikamoisen ikeen alla eu ym. Ja pahemmaksi vaan menee, tää homma alkaa karata käsistä. Ei sitä herrat tajua pilvilinnoissaan.


      • mutta
        juukeli kuukeli kirjoitti:

        Laskeskelin aikani kuluksi oman auton käyttöni, minulla on "vanha" 2,5 L turbo diesel pajero keskikulutus noin 9 litraa

        ajattelin suunnilleen näin tarvittavat:

        kilometri määrä = 13900
        Diselin määrä = 1251
        Hinta ero polttoaineiden välillä = noin 40 centtiä/l
        vero = noin 500
        säästääkseen rahaa tarvitaan = (0,40*1251litraa) 500,4 €uroa

        Elkkä mikäli haluaa omilleen on dieseliä tuhlattava 1251 litraa eli minun tapauksessani kyseinen litramäärä olisi noin 13900 km

        Mutta mitenkäs minä ajelenkaan

        työmatkoihini käytän noin 35km * 2 [ees/taas] * (12kk -1 loma kk) * 21 vrk per kk = 16170 Km

        Eli jo pelkät työmatkat riittävät vero kattamiseen ja ylikin, ja tässä ei ole huomioitu vielä muuta ajoa.

        viime vuonna kilometrejä tuli 28000
        eli säästöni 28000km/100km*9litraa = 2520 litraa per vuosi
        Jolloin säästö 0,4 centin erotuksella sekä noin 500€ verolla on 2520 * 0,4 -500 = 508

        Lopputulos: olen säästänyt rahaa 94,7 L&M maxi askin verran =)


        Laskiskelinkohan oikein, jos en niin ole ystävällinen ja korjaa. tai no ehkä en halua tietää, on niin kiva ajatella että polttamni tupakit ovat ~1/3 vuodesta ilmaisia =)

        Pitää ottaa myös huomioon auton kalliimpi hankintahinta ja mahdoliset erot huolloissa. Vähän on vaikea vertailla tarkasti ellei ole kahta saman merkkistä, ikäistä ja kuntoista autoa bensa-, sekä diesel-koneella.


      • CaC
        päättäjätkin kirjoitti:

        ajattelee ja se näkyy hinnoissa.

        Työväliautona 500 CID ts. 8,2 litrasella bensakoneella oleva kulkine ja hieman ajosta riippuen 25-40 L sataselle eikä edes haittaa...köyhät valittaa! Emännällä kauppakassina E38 740 Bimmeri, joka kulkee jo hajuilla -> 9,5-13 l/100km


      • Tippalukkoon
        dieselin omistaja kirjoitti:

        Bensanhinnasta: pari vuotta sitten kauhisteltiin, kun se nousi ekan kerran 1,20€/l. Jos bensanhinta nyt saataisiin tippumaan tollaseen, niin se olis jo maailmanluokan IHME.

        Meikäläinen vaihto dieseliin sillon, kun ajoo oli vielä noin 30tkm. Nyt ajelen vuosittain pakosta 50tkm, joten en pysty edes laskemaan kuinka paljon halvemmaksi tulee nyt ajaa dieselillä. Varsinkin, kun bensanhinta on noin korkea.

        Sitten loppuu meikäläiseltä autoilu kun hinta nousee 3 euroon.


      • 1/2 hintaan
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        Kulje vain dieselillä rahojasi pihistellen. Minä ajan silti omalla autollani vain ajamisen ilosta, vaikka kuluttaa kaupunkiajossa parisenkymmentä litraa 98 sadalla, mutta eipä tuosta rahasta ole puutetta, joten ei paljon hetkauta noi hinnat...

        Verojen osuus kiitos SDP:n on bensassa järkyttävä. Protestoikaa ensi eduskuntavaaleissa.


      • Macandron
        juukeli kuukeli kirjoitti:

        Laskeskelin aikani kuluksi oman auton käyttöni, minulla on "vanha" 2,5 L turbo diesel pajero keskikulutus noin 9 litraa

        ajattelin suunnilleen näin tarvittavat:

        kilometri määrä = 13900
        Diselin määrä = 1251
        Hinta ero polttoaineiden välillä = noin 40 centtiä/l
        vero = noin 500
        säästääkseen rahaa tarvitaan = (0,40*1251litraa) 500,4 €uroa

        Elkkä mikäli haluaa omilleen on dieseliä tuhlattava 1251 litraa eli minun tapauksessani kyseinen litramäärä olisi noin 13900 km

        Mutta mitenkäs minä ajelenkaan

        työmatkoihini käytän noin 35km * 2 [ees/taas] * (12kk -1 loma kk) * 21 vrk per kk = 16170 Km

        Eli jo pelkät työmatkat riittävät vero kattamiseen ja ylikin, ja tässä ei ole huomioitu vielä muuta ajoa.

        viime vuonna kilometrejä tuli 28000
        eli säästöni 28000km/100km*9litraa = 2520 litraa per vuosi
        Jolloin säästö 0,4 centin erotuksella sekä noin 500€ verolla on 2520 * 0,4 -500 = 508

        Lopputulos: olen säästänyt rahaa 94,7 L&M maxi askin verran =)


        Laskiskelinkohan oikein, jos en niin ole ystävällinen ja korjaa. tai no ehkä en halua tietää, on niin kiva ajatella että polttamni tupakit ovat ~1/3 vuodesta ilmaisia =)

        Mitä enemmän ajat, sitä enemmän sulla menee rahaa ajamiseen. Jos käytät jäljelle jäävän rahan tupakkaan, voi jee mikä etu.

        En haluais dissata laskelmias, mutta aika synkkää ajatella että sillä että saastuttaa luontoa enemmän, säästää rahaa jotta vois saastuttaa keuhkojaan enemmän. :/


      • varmasti
        CaC kirjoitti:

        Työväliautona 500 CID ts. 8,2 litrasella bensakoneella oleva kulkine ja hieman ajosta riippuen 25-40 L sataselle eikä edes haittaa...köyhät valittaa! Emännällä kauppakassina E38 740 Bimmeri, joka kulkee jo hajuilla -> 9,5-13 l/100km

        joo.....


      • diesel vero..??
        juukeli kuukeli kirjoitti:

        Laskeskelin aikani kuluksi oman auton käyttöni, minulla on "vanha" 2,5 L turbo diesel pajero keskikulutus noin 9 litraa

        ajattelin suunnilleen näin tarvittavat:

        kilometri määrä = 13900
        Diselin määrä = 1251
        Hinta ero polttoaineiden välillä = noin 40 centtiä/l
        vero = noin 500
        säästääkseen rahaa tarvitaan = (0,40*1251litraa) 500,4 €uroa

        Elkkä mikäli haluaa omilleen on dieseliä tuhlattava 1251 litraa eli minun tapauksessani kyseinen litramäärä olisi noin 13900 km

        Mutta mitenkäs minä ajelenkaan

        työmatkoihini käytän noin 35km * 2 [ees/taas] * (12kk -1 loma kk) * 21 vrk per kk = 16170 Km

        Eli jo pelkät työmatkat riittävät vero kattamiseen ja ylikin, ja tässä ei ole huomioitu vielä muuta ajoa.

        viime vuonna kilometrejä tuli 28000
        eli säästöni 28000km/100km*9litraa = 2520 litraa per vuosi
        Jolloin säästö 0,4 centin erotuksella sekä noin 500€ verolla on 2520 * 0,4 -500 = 508

        Lopputulos: olen säästänyt rahaa 94,7 L&M maxi askin verran =)


        Laskiskelinkohan oikein, jos en niin ole ystävällinen ja korjaa. tai no ehkä en halua tietää, on niin kiva ajatella että polttamni tupakit ovat ~1/3 vuodesta ilmaisia =)

        onko sun pajerossa muka vaan 500€ diesel vero...??


      • Bimmer 528i
        Tippalukkoon kirjoitti:

        Sitten loppuu meikäläiseltä autoilu kun hinta nousee 3 euroon.

        Niin kauan saapi meidän perheen suora kutonen 98e:tä maistella kun sitä vain tulee jostain hanasta...maksoi mitä maksoi!


      • Iso paska
        juukeli kuukeli kirjoitti:

        Laskeskelin aikani kuluksi oman auton käyttöni, minulla on "vanha" 2,5 L turbo diesel pajero keskikulutus noin 9 litraa

        ajattelin suunnilleen näin tarvittavat:

        kilometri määrä = 13900
        Diselin määrä = 1251
        Hinta ero polttoaineiden välillä = noin 40 centtiä/l
        vero = noin 500
        säästääkseen rahaa tarvitaan = (0,40*1251litraa) 500,4 €uroa

        Elkkä mikäli haluaa omilleen on dieseliä tuhlattava 1251 litraa eli minun tapauksessani kyseinen litramäärä olisi noin 13900 km

        Mutta mitenkäs minä ajelenkaan

        työmatkoihini käytän noin 35km * 2 [ees/taas] * (12kk -1 loma kk) * 21 vrk per kk = 16170 Km

        Eli jo pelkät työmatkat riittävät vero kattamiseen ja ylikin, ja tässä ei ole huomioitu vielä muuta ajoa.

        viime vuonna kilometrejä tuli 28000
        eli säästöni 28000km/100km*9litraa = 2520 litraa per vuosi
        Jolloin säästö 0,4 centin erotuksella sekä noin 500€ verolla on 2520 * 0,4 -500 = 508

        Lopputulos: olen säästänyt rahaa 94,7 L&M maxi askin verran =)


        Laskiskelinkohan oikein, jos en niin ole ystävällinen ja korjaa. tai no ehkä en halua tietää, on niin kiva ajatella että polttamni tupakit ovat ~1/3 vuodesta ilmaisia =)

        Et sä mitään ole säästänyt vaan päinvastoin kuluttanut koko ajan dieseliä/autoa/renkaita/maanteitä/ilmastoa/vettä ja itseäsi.

        Rupees vaan sääki ajelee ne "muut" ajot pyörällä ja sitte töihin vaan julkisilla, ja jos ei julkiset kulje niin pomolles vaatimaan yhteiskuljetuksia työnantajan piikkiin!!!


      • tex
        dieselin omistaja kirjoitti:

        Bensanhinnasta: pari vuotta sitten kauhisteltiin, kun se nousi ekan kerran 1,20€/l. Jos bensanhinta nyt saataisiin tippumaan tollaseen, niin se olis jo maailmanluokan IHME.

        Meikäläinen vaihto dieseliin sillon, kun ajoo oli vielä noin 30tkm. Nyt ajelen vuosittain pakosta 50tkm, joten en pysty edes laskemaan kuinka paljon halvemmaksi tulee nyt ajaa dieselillä. Varsinkin, kun bensanhinta on noin korkea.

        jeps, kohtahan se bensa maksaa 2 € litra ja diesel siinä samassa reilun euron,

        parashinta haarukka olisi bensalle eurosta - 1.20 ja diesel sen 80 centtiä...

        niin jäisipähän autoilijoiltamme ostovoimaa muuhunkin kuin pakollisiin auton käyttö menoiohin, ja pikkuhiljaa vanhat päästöautot uudistuisivat, jota on jo tapahtunutkin

        l semmoista


      • dran

        mistä saat diseliä näiden hintojen aikaa alle eurolla?


      • raksun raksun napu napu

        Ruotsissa diesel maksaa enemmän kuin bensiini, ja samaa vauhtia ottaa Suomen löpön hinta bensaa kiinni.


      • Dieselvero pois
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        Kulje vain dieselillä rahojasi pihistellen. Minä ajan silti omalla autollani vain ajamisen ilosta, vaikka kuluttaa kaupunkiajossa parisenkymmentä litraa 98 sadalla, mutta eipä tuosta rahasta ole puutetta, joten ei paljon hetkauta noi hinnat...

        Mahtava asenne! Kaikki jos ajattelis noin, vois veroprosenttiki vähän laskee ku valtion kassa pullistelis bensaveroista ;)..

        Ite hankin kuitenkin parilitrasen Baijerilaisen dieselinä vastikään. Vie sen 5 l/100km matkassa; ei paha. Eipähän tarvi seurata hintojen muutosta ja tulee melkein hyvä mieli miten ekoihminen sitä nyt on.

        Eduskunnassa on muuten ollut jo jonkin aikaa vireillä keskustelu dieselveron poistosta. Diesel-autot kuluttavat vähemmän ja saastetta tulee siitä johtuen vähemmän, joten se olis ihan perusteltuakin. Itse en vastustaisi lakia ;)


      • diesel kiellttävä
        juki kirjoitti:

        ostatko muka 500 eurolla paljon bensaa ja varsinkin paljonko sillä muka sinun mielestä ajaa laske vaikka keskikulutus 5-10 litraa nii et valehtele itelles.. pääset eteenpäin ajotavasta, paikasta riippuen... bensaa saat nykyhinnoilla 360 litraa eli 3600-7200 kilometrii eli ei paljoo mitää

        Tolla määrällä ajan toihin koko vuoden. Ei tarvitse kikkailla lämmittämisen kanssa eikä ala kädet haiseen työkoneelta.
        Vain köyhät ajaa dieselillä.


      • P . Erkele
        diesel kiellttävä kirjoitti:

        Tolla määrällä ajan toihin koko vuoden. Ei tarvitse kikkailla lämmittämisen kanssa eikä ala kädet haiseen työkoneelta.
        Vain köyhät ajaa dieselillä.

        ei kaikki asu missään kerros/rivitalo kolhooseissa eikä edes toisten taka / etupihoilla vaan oikeaa elämää maaseudulla omassa rauhassa jossa naapuri ei kyttää ihan ovessa kiinni. Mikäli diesel nousee 1.10€/l niin joku toinen saa ajaa mun puolesta niitä apinoita bussilla ympöri kaupunkia. Sit se 3500km tulee jo kuukaudess pelkkiä työmatkoja.

        ps. jos elämä on kolhoosi asumista ja jatkuvaa viranomais kotrollia niin ei se ole elämisen arvoista mitä kannattais jatkaa.


      • booknlkn

        8.2.2012

        Dieselin hinta 1,55eur/litra autoverot päälle. Mites TDI:n omistajan suu nyt pannaan :D:D


      • EKO123
        Dieselvero pois kirjoitti:

        Mahtava asenne! Kaikki jos ajattelis noin, vois veroprosenttiki vähän laskee ku valtion kassa pullistelis bensaveroista ;)..

        Ite hankin kuitenkin parilitrasen Baijerilaisen dieselinä vastikään. Vie sen 5 l/100km matkassa; ei paha. Eipähän tarvi seurata hintojen muutosta ja tulee melkein hyvä mieli miten ekoihminen sitä nyt on.

        Eduskunnassa on muuten ollut jo jonkin aikaa vireillä keskustelu dieselveron poistosta. Diesel-autot kuluttavat vähemmän ja saastetta tulee siitä johtuen vähemmän, joten se olis ihan perusteltuakin. Itse en vastustaisi lakia ;)

        Uskokokaa huviksenne että jos diesel vero poistuu sen tuottama lovi valtion kassaan paikataan sillä että dieselin hinta nousee ainakin 25-30 senttiä litralta!!! että se siitä ja mitä saasteisiintulee kyllä diesel enemmän saastuttaa koska sen energia sisältö litraakohden on suurenpi kuin bensiinin co2 päästö on suurenpi sekä erillaiset hiukkaspäästöt joita ei bensiinissä ole ollenkaan!!!!! Periaatteessa dieselin pitäisi olla kalliimpa kuin bensiinin koska sitä saadaan raaka oljy tynnrillisestä vähemmän kuin bensaa !!! mielestäni ympäristö ystävälliseksi ihmistä voi kutsua vasta kun vaihtaa auton polkupyörään ja lopettaa matkailun!!!!


    • juki

      bensan hinta on liian alhainen vieläkin koska omalla kaaralla ajamine edelleen halvempaa kuin esim julkiset, amiksillakin vara huristella ympäri toreja popin soidessa. semmoinen 3 euroa litra tekisi suomalaisiin hyvän vaikutuksen, loppuisipa ruikutus liika läskeistä kn pitäisi jo vihdoin ja viimein jaksaa kävellä se parisataa metriä kauppaa tai töihin.

      • JaniK

        Ihan samaa mieltä. Ihminen on siitä fiksu eläin että kyllä se lopettaa sen ajelemisen sitten kun se OIKEASTI on liian kallista.=) Minun puolesta saisi bensan hinta nousta vaikka 5€ litra tai enemmänkin. Jos haluaa ajella huvikseen niin kyllä siitä sitten jotain maksaakin. Ystäväpiiriini kuuluu paljon jenkkiautoharrastajia enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan bensan korkeasta hinnasta. ..ja noita amisrasseja joilla "köyhät opiskelijat" ajelee huvikseen illat läpeensä kaupunkia ympäri on jo nähty ihan tarpeeksi. Jos on ylimäärästä rahaa ja pappa betalar ni miksei niiltä kerättäis ylimääräsiä euroja pois??
        "No entäs työmatkat sitten ja kun on pakko ajaa??" -joku kysyy.
        Onhan noita yleisiä kulkuneuvoja! Linja-autot ja junat kulkevat kyllä. Tai vaihtakaa kävelyyn/polkupyörään/mopoautoon/dieseliin. Vaihtoehtoja kyllä löytyy. Hallitus alkaa sitten vasta suunnitella noita vaihtoehtoisia polttoaineita kun ihmiset lopettaa sen bensan ostamisen eli rahahanat tyrehtyy. Vain rahantulon lopettamisella saa ihiset toimimaan, niin tämä maailma pyörii. Ajatelkaa aivoillanne ihmiset hyvänen aika. Itse ostin juuri polkupyörän eikä isännöimässäni perheessä ole yhtäkään bensaa vievää vekotinta. =DD


      • JaniK kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä. Ihminen on siitä fiksu eläin että kyllä se lopettaa sen ajelemisen sitten kun se OIKEASTI on liian kallista.=) Minun puolesta saisi bensan hinta nousta vaikka 5€ litra tai enemmänkin. Jos haluaa ajella huvikseen niin kyllä siitä sitten jotain maksaakin. Ystäväpiiriini kuuluu paljon jenkkiautoharrastajia enkä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan bensan korkeasta hinnasta. ..ja noita amisrasseja joilla "köyhät opiskelijat" ajelee huvikseen illat läpeensä kaupunkia ympäri on jo nähty ihan tarpeeksi. Jos on ylimäärästä rahaa ja pappa betalar ni miksei niiltä kerättäis ylimääräsiä euroja pois??
        "No entäs työmatkat sitten ja kun on pakko ajaa??" -joku kysyy.
        Onhan noita yleisiä kulkuneuvoja! Linja-autot ja junat kulkevat kyllä. Tai vaihtakaa kävelyyn/polkupyörään/mopoautoon/dieseliin. Vaihtoehtoja kyllä löytyy. Hallitus alkaa sitten vasta suunnitella noita vaihtoehtoisia polttoaineita kun ihmiset lopettaa sen bensan ostamisen eli rahahanat tyrehtyy. Vain rahantulon lopettamisella saa ihiset toimimaan, niin tämä maailma pyörii. Ajatelkaa aivoillanne ihmiset hyvänen aika. Itse ostin juuri polkupyörän eikä isännöimässäni perheessä ole yhtäkään bensaa vievää vekotinta. =DD

        "onhan noita yleisiä kulkuneuvoja"!!!!Joo ku ei oo!!!Ja kun tekee kiertävää työtä niin siinähän rahtaat työvälineitä ja kyttäät kahta linjaautovuoroa.
        Totta on että monet pärjäisivät vähemmällä autoilulla,mutta ollaan niin mukavuuden haluisia.Pitäisi tehdä joku selvitys kuinka kipeästi autoa tarvitset ja verottaa käytöstä sen mukaan.Enemmän jos voisit yleisilläkin kulkea tai jos kaupat on vieressä.


      • koulou
        priestess kirjoitti:

        "onhan noita yleisiä kulkuneuvoja"!!!!Joo ku ei oo!!!Ja kun tekee kiertävää työtä niin siinähän rahtaat työvälineitä ja kyttäät kahta linjaautovuoroa.
        Totta on että monet pärjäisivät vähemmällä autoilulla,mutta ollaan niin mukavuuden haluisia.Pitäisi tehdä joku selvitys kuinka kipeästi autoa tarvitset ja verottaa käytöstä sen mukaan.Enemmän jos voisit yleisilläkin kulkea tai jos kaupat on vieressä.

        Mielelläni itsekkin laittaisin auton pois ja kulkisin julkisilla töihin, mutta vaikka matka ei ole 60km pidempi, niin minun pitäis vaihtaa neljä kertaa linjuria, jokaisen välissä lähes tunti odottelua, eli työmatka kestäisi silloin n.4h JOS sattuu vuoroja menemään (sillä aivan jokapäivä ei autot tätä väliä kulje). Että heti kun saadaan julkiset siihen malliin, että muuallakin kuin kaupunkien sisällä pystyy kuljeksimaan niillä, niin minä ainakin vaihdan auton pois samantien.


    • ....

      Että ilman autoilua en tule eikä tule moni muukaan toimeen. Valtion täytyisi keventää veroa mutta eihän se sitä tee.

      • juki

        onbhan täällä ennenkin pärjätty se on vain turhan läpinäkyvästi katosttu nuo sinun "tarpeelliset" ajot...


      • kellotin

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?


      • ddd)
        kellotin kirjoitti:

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?

        2 €/litra:

        kahdenkympin setelillä saat vain 10 litraa bensaa. ei tuolla hinnalla ajella kuin vain aivan välttämättömät ajot. 10 litraa bensaa riittää vain noin 100-150 kilometrin ajoon, riippuen autosta/ajotyylistä.


      • lumizombie
        kellotin kirjoitti:

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?

        Kyllä se auto on pakollinen minulle ainakin. päivässä tulee ajettua työmatkoja yli 60km ja vielä melkeen koko kehä1 päästä päähän.. ja siihen vielä omat matkat päälle, että kyllä sitä melkeen 500km tulee viikossa ajettua..

        Kohta pitää varmaan pyytää pomolta lisäkorvausta bensanhinnan nousun takia tai alkaa etsiä jostain halpaa diesel autoa. Eipä oo pahemmin varaa ostella ruuan ja vuokran jälkeen mitään erikoista jos bensa viel tosta kallistuu.

        eilen sai vielä kilon läheltä nihtisillantieltä sijaitsevalta shell expressiltä 95 1.359€. täytyy kiittää onnea et auto ei vie sitä 10 l/100km enempää..

        tekee vain hirveän loven lompakkoon tankata 65l kerralla. =/


      • ajoihin 2 euroa/litra
        kellotin kirjoitti:

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?

        Perheen käytössä pelkästään bensa-autoja, jotka kuluttavat n. 10l/100km muutama kilpa-auto, jotka kuluttavat parhaillaan moninverroin enemmän.

        Kyllä sitä rahaa huonompaankin menee.. kuka narisee viinan tai tupakan hinnasta?


      • Jess :)
        kellotin kirjoitti:

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?

        Mielestäni liikenteestä on jäänyt vähän ajavat tumpelot vähemmälle viimeaikoina, joten hintapolitiikka alkaa olla kohdallaan.

        "V8 se olla pitää"


      • svi
        kellotin kirjoitti:

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?

        Eihän 2e/l ole yhtään liikaa! Jotkut litran mehupurkitkin maksavat tuon 2e ja hedelmät sentään ovat uusiutava luonnon vara.

        Bensan hinta nousee mitä lähemmäksi öljyn lopumista mennään, mutta ei ihmekkään koska kun öljy loppuu se loppuu kokonaan. Miten sitten suut pannaan!?

        Maksetaan nyt vaan ihan mutisematta ns."ylihintaa" bensasta kun sitä vielä on, siis nauttikaamme!


      • BubbleGirl
        kellotin kirjoitti:

        On se vaan niin, että autot on välttämätön meidänkin perheessä. Mutta kyllä se turha ajaminen on jäänyt kokonaan pois. Työmatkat(10km sivu) menee joutuin pyörällä.

        Varsinkin pitkänmatkalaisilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta käyttää julkisia. Aikataulut ei sovi omiin mitenkään.

        Onko 2eur/litralta liikaa?

        Minä en ainakaan maksa bensasta niin paljoa. Nytkin se maksaa jo kahvin verran, ihan liian kallista. Bensan ja muiden kulujen vuoksi päätin, etten ota omaa autoa rekisteriin ainakaan vielä. Maksamme poikaystäväni kanssa kulut mielummin puoliksi ja hankin oman auton pakon edessä. Kallista hommaa. Pyörä on keksitty. Silä saa kilotkin kuriin.


      • Adolf
        svi kirjoitti:

        Eihän 2e/l ole yhtään liikaa! Jotkut litran mehupurkitkin maksavat tuon 2e ja hedelmät sentään ovat uusiutava luonnon vara.

        Bensan hinta nousee mitä lähemmäksi öljyn lopumista mennään, mutta ei ihmekkään koska kun öljy loppuu se loppuu kokonaan. Miten sitten suut pannaan!?

        Maksetaan nyt vaan ihan mutisematta ns."ylihintaa" bensasta kun sitä vielä on, siis nauttikaamme!

        Aina on tämä sama käsitys, että viimeiset öljypisarat ovat nyt käytössä. Mitenköhän saisi ihmiset uskomaan, että näin ei ole! Monta kymmentä vuotta sitten sanottiin jo, että öljyä riittää 50 vuotta. Kymmenen vuotta myöhemmin se oli edelleen 50 vuotta. Nyt 2000-luvulla on tehty tutkimuksia, jonka mukaan raakaöljy(erit. hyvälaatuinen) riittää vielä 30 vuotta. Sekään ei kuitenkaan ole mitenkään kirkossa kuulutettu. Ottakaa huomioon, että tekniikka kehittyy kuitenkin koko ajan. Siperiassakin on vielä lukemattomia ja lukemattomia esiintymiä, mutta niistä ei vain voi kuvitellakkaan porata öljyä. Liian vaikeata. Öljy on liian syvällä tai toistaiseksi pääsemättömillä paikoilla. Mutta kyllä se siitä, tekniikan kehittyessä.

        Kyllä se on vaan nuo kaikki lähi-idän kriisit ja sotatoimet, jotka öljynhintaa nostavat.


      • veijon essolta
        Adolf kirjoitti:

        Aina on tämä sama käsitys, että viimeiset öljypisarat ovat nyt käytössä. Mitenköhän saisi ihmiset uskomaan, että näin ei ole! Monta kymmentä vuotta sitten sanottiin jo, että öljyä riittää 50 vuotta. Kymmenen vuotta myöhemmin se oli edelleen 50 vuotta. Nyt 2000-luvulla on tehty tutkimuksia, jonka mukaan raakaöljy(erit. hyvälaatuinen) riittää vielä 30 vuotta. Sekään ei kuitenkaan ole mitenkään kirkossa kuulutettu. Ottakaa huomioon, että tekniikka kehittyy kuitenkin koko ajan. Siperiassakin on vielä lukemattomia ja lukemattomia esiintymiä, mutta niistä ei vain voi kuvitellakkaan porata öljyä. Liian vaikeata. Öljy on liian syvällä tai toistaiseksi pääsemättömillä paikoilla. Mutta kyllä se siitä, tekniikan kehittyessä.

        Kyllä se on vaan nuo kaikki lähi-idän kriisit ja sotatoimet, jotka öljynhintaa nostavat.

        Pikku pikku pienoinen pommi lähi-itään niin päästään noista kiihkoilijoista.Äläkä väitä että julma ajatus.Jo aikojen alusta ihmisiä on tapettu uskonnon vuoksi enemmän kuin muissa sodissa yhteensä.Mutta asiaan:Bensan ja sähkön hinnoissa aivan samat kuviot.Kun vähäsen risahtaa meillä hinnat heti nousee,mutta kun ns.tilanne ohi ei se hinta enää takaisin alemmas tule.


      • Pienpalkkainen
        svi kirjoitti:

        Eihän 2e/l ole yhtään liikaa! Jotkut litran mehupurkitkin maksavat tuon 2e ja hedelmät sentään ovat uusiutava luonnon vara.

        Bensan hinta nousee mitä lähemmäksi öljyn lopumista mennään, mutta ei ihmekkään koska kun öljy loppuu se loppuu kokonaan. Miten sitten suut pannaan!?

        Maksetaan nyt vaan ihan mutisematta ns."ylihintaa" bensasta kun sitä vielä on, siis nauttikaamme!

        Etpä taidakkaan tietää, miltä tuntuu elää alle tonni kuukaisupalkalla.. Laskut, vuokra, ruoka, ja sitten polttoaineet ajoneuvoon.. Eihän sitä jää edes juurikaan pakollisiin menoihin... Että REVI siitä...


      • xaxi
        Adolf kirjoitti:

        Aina on tämä sama käsitys, että viimeiset öljypisarat ovat nyt käytössä. Mitenköhän saisi ihmiset uskomaan, että näin ei ole! Monta kymmentä vuotta sitten sanottiin jo, että öljyä riittää 50 vuotta. Kymmenen vuotta myöhemmin se oli edelleen 50 vuotta. Nyt 2000-luvulla on tehty tutkimuksia, jonka mukaan raakaöljy(erit. hyvälaatuinen) riittää vielä 30 vuotta. Sekään ei kuitenkaan ole mitenkään kirkossa kuulutettu. Ottakaa huomioon, että tekniikka kehittyy kuitenkin koko ajan. Siperiassakin on vielä lukemattomia ja lukemattomia esiintymiä, mutta niistä ei vain voi kuvitellakkaan porata öljyä. Liian vaikeata. Öljy on liian syvällä tai toistaiseksi pääsemättömillä paikoilla. Mutta kyllä se siitä, tekniikan kehittyessä.

        Kyllä se on vaan nuo kaikki lähi-idän kriisit ja sotatoimet, jotka öljynhintaa nostavat.

        Kyllä se on niin että valtio verottaa 2/3 osaa


      • eläkeläinen
        Pienpalkkainen kirjoitti:

        Etpä taidakkaan tietää, miltä tuntuu elää alle tonni kuukaisupalkalla.. Laskut, vuokra, ruoka, ja sitten polttoaineet ajoneuvoon.. Eihän sitä jää edes juurikaan pakollisiin menoihin... Että REVI siitä...

        Koittakaapa elää 600€/kk eläkkeellä, mistä pitää maksaa pääkaupunkiseudun vuokra, lääkkeet, ruoka ja vaatteet ym. Ei paljon naurata, kun naapurin somalimies kehuu saavansa kaikkien elämis- ja asumiskulujen lisäksi verotonta käyttörahaa 1624€/kk ja vähän väliä lähetellään Kreikkaan miljardien tukia tai takuita. Meillä on akat ja vellihousumiehet vallassa. Tervettä järkeä ei tunnu olevan enää kellään päättäjällä ehkä muutamaa perussuomalaista lukuunottamatta.


    • s.lomalainen

      Tämä on nyt jo niin kallista, et miten eläkeläiset, lomautetut ja sairaslomalaiset pystyvät kulkemaan.
      Kuitenkin hinta sisältää veroa suurimmaksi osaksi.
      Sopiva hinta olis minusta 1 - 1.20 €
      Kulutus olisi huomattavasti suurempi kuin nyt.

      • juki

        oletko kuullut tuosta kolmikosta koskaan?


      • Jermu

        Johan loppuu turhan ajelut ja meikäläinen voi rauhassa kurvailla.


      • elmeri
        juki kirjoitti:

        oletko kuullut tuosta kolmikosta koskaan?

        Milläs talvella menet kun ei voi ajaa pyörällä, eikä olisi varaa 75€ seutulippuun joka kuukausi (Matka yhteen suuntaan 20km), ensi vuonna varmasti vielä enemmän. Kallis polttoaine heijastuu vähitellen kaikkiin hintoihin esim kuljetuskustannusten kautta. Mutta ei voi mitään, hallituksessa kukaan ei ole lukenut kansantalouden perusteita saatana.


      • Jermu kirjoitti:

        Johan loppuu turhan ajelut ja meikäläinen voi rauhassa kurvailla.

        ei tartte olla aina nostamassa ja saa nesteen ukot kunnon optiot.Mahtuisin minäkin liikenteeseen mukavasti ja olis parkkipaikkoja putiikkien edessä


      • kuinkas on mahdollista...
        elmeri kirjoitti:

        Milläs talvella menet kun ei voi ajaa pyörällä, eikä olisi varaa 75€ seutulippuun joka kuukausi (Matka yhteen suuntaan 20km), ensi vuonna varmasti vielä enemmän. Kallis polttoaine heijastuu vähitellen kaikkiin hintoihin esim kuljetuskustannusten kautta. Mutta ei voi mitään, hallituksessa kukaan ei ole lukenut kansantalouden perusteita saatana.

        ...et sulla on varaa tankata autoas matkojasi varten? Jos työmatkasi on 20km yhteen suuntaan, ajoa tulee päivässä 40km eli kuukaudessa noin 800km. Et mainitse mitään autosi kulutuksesta mutta jos lasketaan vaikka 8 litraa sataselle, tarvitset matkoihisi 64 litraa bensaa. Bensan hinta pyörii siinä 1,40€ tietämillä joten käytän sitä hintana 64x1,40=89,60. Hmm, 75€ kerralla seutulippuun vai 89,60€ ripottelemalla tankkauksiin kuukauden mittaan, kas siinäpä pulma...


      • auto on joillekin välttämätön
        juki kirjoitti:

        oletko kuullut tuosta kolmikosta koskaan?

        20km ja ei julkista liikennettä. Oletko kuullut maaseudun arjesta koskaan ?


      • huono tekosyy
        kuinkas on mahdollista... kirjoitti:

        ...et sulla on varaa tankata autoas matkojasi varten? Jos työmatkasi on 20km yhteen suuntaan, ajoa tulee päivässä 40km eli kuukaudessa noin 800km. Et mainitse mitään autosi kulutuksesta mutta jos lasketaan vaikka 8 litraa sataselle, tarvitset matkoihisi 64 litraa bensaa. Bensan hinta pyörii siinä 1,40€ tietämillä joten käytän sitä hintana 64x1,40=89,60. Hmm, 75€ kerralla seutulippuun vai 89,60€ ripottelemalla tankkauksiin kuukauden mittaan, kas siinäpä pulma...

        Eikä tuossa ole vielä otettu huomioon auton muita
        kuluja, kuten vara-osia, renkaita, vakuutusmaksuja,
        öljyjä jne. jne.

        Tuo "ei ole varaa 75€ lippuun" kuulostaa siis melko
        huonolta tekosyyltä.


      • Gee-mies
        juki kirjoitti:

        oletko kuullut tuosta kolmikosta koskaan?

        Onhan siinä kolmikko kerrakseen.

        Ajattelepa tilanne, jossa työmatkasi on 38km yhteen suuntaan ja asut paikassa, josta ei pääse minkäänlaisella julkisella kulkuvälineellä töihin ja takaisin.

        Villi arvaukseni on, että et varmastikaan kyseistä matkaa kävellen tai polkupyörällä lähde reuhtomaan. Vai olenko kenties väärässä?

        Ja on turha moittia tyyliin: "Mitäs asut keskellä korpea." Sillä tämän päivän asuntojen hinnoilla ei lapsiperhe kovin läheltä kaupunkia omistusasuntoa saa ostettua. Vuokrahinatkin ovat sitä luokkaa, että kyseinen ajatus on kokolailla mahdoton.

        Auto on perheelleni siis välttämätön, eikä kallis bensa ainakaan helpota tilannetta.


      • herätys pahvi
        elmeri kirjoitti:

        Milläs talvella menet kun ei voi ajaa pyörällä, eikä olisi varaa 75€ seutulippuun joka kuukausi (Matka yhteen suuntaan 20km), ensi vuonna varmasti vielä enemmän. Kallis polttoaine heijastuu vähitellen kaikkiin hintoihin esim kuljetuskustannusten kautta. Mutta ei voi mitään, hallituksessa kukaan ei ole lukenut kansantalouden perusteita saatana.

        75 euroa seutulipusta no paljos menee sitten bensaan kuukaudessa ja pyörään voi hankkia nasta renkaat niin turvallista ajaa.


      • siitä sitten
        juki kirjoitti:

        oletko kuullut tuosta kolmikosta koskaan?

        Täällä päin linja-autolla kulkeminen on niin kallista, että kannattaa jo tilata mieluummin taksi. :D


      • Jermu
        hessuliki kirjoitti:

        ei tartte olla aina nostamassa ja saa nesteen ukot kunnon optiot.Mahtuisin minäkin liikenteeseen mukavasti ja olis parkkipaikkoja putiikkien edessä

        Rientää ostaan lisää Eniroa ja yrittää vaikuttaa Nesteen osakkeiden myyntihintoihin....


      • Mimmi =(

        kohdelaan minä en kyllä turhaan ajele nyt kun olen ollut lomalla olen käynyt kaupassakin jonne on 20km pyörällä kun kauppaautokin on lopettanut kulun mutta minunkin on elättevä itseni ja lapseni kaikki ei vain tajua että työ matkaakin saattaa olla 20km ja sinne ei viiti lähteä talvella tai vesi sateessa sitten on vielä 2-vuorotyö miten sitten hoidetaan asiat bensan hintaa ei herrat huomaa kun eivät itse maksa kun on virka autot ja valtio maksaa EDUSKUNTA JA HERRAT ALAS ja niillekin pyörät lahjaksi


      • HALOO!
        juki kirjoitti:

        oletko kuullut tuosta kolmikosta koskaan?

        KAIKKI SUOMALAISET EI ASU KEHÄ 3 SISÄLLÄ


      • 13+12
        HALOO! kirjoitti:

        KAIKKI SUOMALAISET EI ASU KEHÄ 3 SISÄLLÄ

        Nyt heti caps lock pois päältä!!


    • nomex

      Suomessa voitaisiin tehdä turpeesta bensiiniä sekä dieseliä Saksalaisella fiscler-tropsch menetelmällä joka toisen maailmansodan aikan kehitettiin,esteenä tämän hienon keksinnön käytölle on ainoastaan Suomen itara hallitus ja liikenne ministeriö joka ei kansalaisten etua ajattele! turpeesta tehdyn bensiini litran hinta olisi noin 0.50snt litra ja samalla suot eivät menisi hukkaan koska ne joka tapauksessa haihtuvat ja aiheuttavat kasvihuone päästöjä syynä tähän kaikkeen on aikaoinaan Satu Hassin allekirjoittama kiotonn ilmasto sopimus joka estää Suomalaisia käyttämästä omia energia varojaan hyödyksi,ei meidän tarvitsisi ostaa enää yhtään tippaa poltto aineita ulkoa käsin:) syy on ainoastaan hallituksen kyvyttömyys toimia maan kansalaisten parhaaksi!!

      • öövini

        kova sana,olis aika tyly näky uuressa autossa häkäpömpeli perässä.


    • köyhiä..

      Bensan hinta koittelee vaan köyhiä.
      Pitääkö aina valittaa jostain,tällä hetkellä bensan hinnasta..
      Tässä nähdään nykyihmisten murheet..pienet on.

    • Jermu

      kun on vähemmän porukkaa moottoriteillä tien tukkona. Aina laitan tankin täyteen ja hintoja ei kerkee vilkuilla.

    • käydä töissä

      Maksakoon firma mun työmatkat, tai se on lopputili!

    • timanttimies

      sähkötrukin,sellasen laitosmallia 3-pyörää

    • polli

      nousta vaan,paperityöläisellä on varaa ostaa ja ajella

    • jiivee

      Suomi on hinta ja verohelvetti, eikä siitä miksikään muutu. Hinnat ja verot ovat huippuluokkaa, palkat ja ostovoima mutasarjaa.Vaikka autot alkaisivat kulkea ulkoilmalla, niille pistettäisiin sikamainen käyttömaksu. En ymmärrä mikä tästä hölmölästä tekee "hyvinvointivaltion".

      • rebel

        voi helvetin hyvin.


    • Nimetön

      vaihdoin 1.1.2005 työsuhdeauton omaan autoon jolloin bensan litrahinta oli 1,00 € nurkilla ja tein talouslaskelmat sen perusteella. Nyt 1,5 vuotta myöhemmin on bensan reaalihinta noussut n.40-50% ja palkkani 2 x 1,8%!!! Pitänee myydä auto pois (jos kukaan enää osta bensalla käyvää autoa)ja siirtyä taas työsuhdeautoilemaan..

    • äläkä vaan uhoa. Ei se pensa kallista ole ja verotuskohteenakin parempi kuin työn verotus.
      Katsokaas vaan miten isokulutuksisilla autoilla kansa painelee perjantaisin mökeilleen satoja kilometrejä ja sunnuntaina takasin. Mökillä odottaa 100 heppanen perämoottori, mönkijä ynnä erilaiset muut koneet joten pensaa palaa ja pärinää piisaa.
      Ei kai järkevä näin menettelis jos pensa olis kallista.

      • Nikkeli

        Toi sun kirjoitus osu ihan kohalleen. Todennäköisesti suurin osa tänkin palstan valittajista on just niitä jolla on kaikki härvelit suurimman mukaan ja ovat täysin kykenemättömiä elämään ilman härveleillään pullistelua ja niitten pärinästä saamaansa tyydytystä.

        ps. Kyllä muo eilen itketti ja nauratti yhtä aikaa, kun urheiluruudussa lanseerattiin uusi "hieno" moottoriurheilulaji; ns. luistossa (sladissa)ajo. Oli siinä reppavan näköisiä aikuisia "miehiä" harrastuksensa parissa, ei muuta ku tikkari suusta puuttu. (tämä kaikki rajallisten energiavarojen taustaa vasten katsottuna) Voiko turhempaa olla.


    • -virtaheboinen-

      Ihan oikein teille velttoperseille jospa sitten oppisitte käyttämään myös jalkojanne esim.. polkupyörällä..

    • DieselUkko

      Joo se on hyvä nostaa polttoaineen hinta korkealle ja sitten taas tiputtaa niin kansa on mielissään....mutta katsokaapa vaan niin kun hinta taas joskus tippuu niin muutama sentti jäi päälle nykyhinnan...näin sitä saadaan pikku hiljaa hilattua ylöspäin ja verotuloja kasvatettua...kyllä ne ketkut osaa....

    • Nikke Naputtaja

      Häkäpönttöilijät ovat kehuneet matalia polttoainekustannuksia. Hiukan laittoa se vaatii ja tankkaaminenkin aiheuttaa vaivaa, mutta lopputulos on toimiva ajopeli.

      • Öövini

        Vanhan kansan oppeja tarvitaan kohta.


    • Meno jatkuu

      Omalla kohdallani tilanne on se, että maalla asuessa on pakko käyttää omaa autoa. Minä olen ajatellut asian niin, että pudotan kulutusta muilla sektoreilla saadakseni saman bensamäärän.

      Ns. imellökset on jääneet jo lähes kokonaan pois, eli siis kohdallani tästä kärsii mm. makeis- ja jäätelöteollisuus. Samoin limpparit ovat jääneet pois. Se on "luonnonlaki", että jostakin nämä "tulonsiirrot" on tehtävä.

    • käsittämätöntö paskaa

      on toi kyl nii vitun törkeetä..suomessa on jo autoilu nii kallista hommaa muutenkin että ei tarvis tota bensan hintaa nostaa enään yhtään...katsastus maksut,käyttöverot ja sun muut helevetin verot...jeesus maksaa ittensä kipeeksi että saa ajaa yli verotetuilla autoilla...ja sit viel bensasta kehataan nyhtää vanha 10mk litralta, nii ois kyl jotain tehtävä...ku aattelee että bensa litra maksaa ku se tulee suomeen ennen verojen nyhtämistä about joku 50snt litra

      • Adolf

        Bensanhinnasta SUOMESSA 75% on veroa. Jos se hinta siis tohon 1,70€/l nousee, niin siitä 3/4 osaa on veroa, elikkä tässä tapauksessa 1,275 snt. Eli ennen verojen nyhtämistä bensa maksaa 42 ja puoli senttiä. ;) Siitä voi sitten päätellä mitä se löpö maksais jos veroa edes pikkuisen alennettaisiin.


      • kallista.

        sillon ku hommasin ensimmäisen autoni,100 markalla sai 25litraa pensaa,nyt saa 20 eurolla,eli120 markalla 15 litraa.on vähä hinnat pompsahtanu!!!!auttaskohan yleislakko??


    • dieselmersu

      Ei paljon vaikuta kun ajaa vähän kuluttavalla dieselillä, 1000 km tankillisella ja mun ajoilla alle 2 kertaa kuussa tarvii tankata

    • troiuoirt

      loppuupahan turhanpäiväinen pilluralli.
      polkupyörällä ajaminen kunniaan, saattaa kuntokin kohentua.

      • näreet

        Näilläkin kulmilla puhelinkioskin kokoiset perheenemännät ajelee chevrolet-tila-autoilla. Joka paikkaan mennään tollasella panssarivaunulla, jonka kulutus on varmasti toisella kymmenellä. Päikän piha kuhisee aamulla tilapanssarivaunuista ja välillä on jopa jonoa pihaan... Meikäläiset käyttää polkupyörää ja autokin pienemmästä päästä. Haittapuolena on se, että pidetään persaukisena. Ajelen kuitenkin 6-7 tkm pyörällä vuodessa vaikka naapurit nauraa.


    • Nimetön

      Kyllä tosiaan alkaa olemaan polttoaineen hinta jo niin kova että yksityisautoilu tulee varmasti vähenemään samalla kun hinta nousee mahd. yli 1,50e. Mutta kuinkas käy linja-autojen lippujen hinnoille? Heti tätä polttoaineen hinnan nousua ei voida siirtää lippujen hintoihin mutta jos valtio ei lisää tuntuvasti tukeaan joukkoliikeenteelle niin lipun hintaa on pakko korottaa viimeistään syksyn aikana jotta toiminta pysyisi edes jotenkin kannattavalla pohjalla! Mutta sekin on kyllä totta että kun polttoaineen hinta nousee kasvavat myös valtion verotulot joita voitaisiin ohjata joukkoliikenteen tukemiseen jolloin ala pysyisi kilpailukykyisenä ja lippu olisi niin halpa verrattuna oman auton käyttöön että ihmiset voisivat oikeasti jättää oman auton kotiin ja tehdä tämän päätöksen ihan puhtaasti taloudellisin perustein.

    • jonna.n

      haloo...

      onko oikeesti noin vaikeata hommata se pyörä ja lähteä sillä töihin tai kaupungille pyörimään, miten olisi paikallisliikenne?? oikeesti teijän ruikutuksia ei jaksa kukaan kuunnella!!ymmärrän 20km työmatkat mutta jestas sentään täällä turussa on ainakin mahtavat yhteydet joka paikkaan.
      nyt on kesä tehkää jotain, liikunta ei varmaan ole pahasta kenellekkään, minulle hyvä ja myös teille kaikille....kukaan ei pakota jäämään kotiin vaikka nyt bensa on kallista..=)

      • timanttimies

        mä oletin kuiteski puheesi prowoksi


      • hopla

        sama se mitä maksaa ite tankkaan aina 20kympillä


      • Öövini

        pitkän vitun haistamista.Ps.Liikun ittekin melkein aina pyörällä.


      • Urban
        hopla kirjoitti:

        sama se mitä maksaa ite tankkaan aina 20kympillä

        Joo mut eikö olis kivampi saada sillä 20 eurolla mieluummin 20 litraa kuin 10? Pösilö!


    • kYLLÄSTYNYT RYÖVÄYKSEEN!!

      Senkin lisäksi että maksamme kalliista bensasta, joudumme käyttäymään auton kalliilla hinnalla katsastuksessa sekä maksamaan turhanpäiväistä käyttöveroa! Eikö riitä että käytämme rahamme kalliiseen bensaa(josta suurinosa on veroa) ja maksamme kalliit vakuutukset sekä katsastuksen, mihin siis tarvitsemme vielä käyttöveroa? Eläminen yleensäkin on ihan mahdotonta nykyään, onko jälleen tulossa jonkin sortin lama? En kyllä mielellään haluaisi muutamassa vuodessa muuttaa roskikseen ja käydä leipäjonossa!!!

      • ajokortin

        hankkiminenkin on nykyään helvetin kallista. pelkän autokoulun(vähän yli 1000€ yhteensä) lisäksi 60€ poliisilaitokselle(ajokorttilupamaksu) ja kun sen (väliaikaisen) kortin hakee katsastuskonttorilta siitäkin pitää maksaa 27 euroa.mihin vittuun nekin rahat menee


    • JannuTwingo

      Kyllä luvataan kauniisti ennen vaaleja
      et tehdään jotain.. ja kaikki unohtuu heti
      ensimmäisessä istunnossa, voip plaakeli.
      Itse nafta ei maksa mittään.. vaa tämä
      helevetinmoinen verotus.. kyl meitä autoilijoita
      kusetetaan.. maksaisivat kansanedustajat
      itse autonsa ja bensansa.. no, onhan niil varaa..
      ja ilmaiset edut.. kyl liika on liikaa!!!!

    • "Onnellinen"

      Kyllä ruotsin serkut oli viisaita kun eivät euroon hurahtaneet. Olen parhaillaan naapurimaan puolella ja bensan hinta täällä on pyörinyt parhaillaan alle euron. Tällä hetkellä hinta taitaa olla tuossa 9.4 kruunun kantturoissa kun kurssi on n. 9.17.
      Myös autojen hinnat ovat inhimillisellä tasolla, joten kaikkeen muuhunkin elämiseen jää rahaa. Eihän meillä polttoaineen hinta voi laskea, muutoinhan energiayhtiöiden johtajien palkkiot tippuvat rajusti ja sehän ei käy. Ethän sinäkään alentaisi omaa palkkaasi :-)

    • vaan

      Ehkä sitten autoilu loppuisi/vähenisi huomattavasti jos bensan hinta nousisi päivässä vaikka eurolla ja jäisi siihen.
      Eihän tästä kauaa ole kun se "kipuraja" oli 1,30€. Kummasti niitä autoja tuolla liikenteessä on.

      Uskon, että bensan hinta saa mennä yli 2€/l ennenkuin tapahtuu mitään muutosta...

    • marjaana 47

      olen aivan samaa mieltä pensan hinnasta,onneksi kesä-heinäkuun vaihteessa oli pensa halvemmillaan Pohjois-Suomessa,olimme nääs Posion seutuvilla 2viikkoa,halvimmillaan 1,32,aina sanotaan,että matkakustannukset lisää hintaa,ovat tainneet "isot-herrat" erehtyä laskuissa,jätetään vaan autot talleihin 2viikoksi ja mennään sossun luukulle,kun ei ole varaa ostaa kallista meno-lientä,että päästäis töihin,sieltähän ne hakee monet muutkin "autorahansa".

    • Lauranen

      "Onko oikeesti noin vaikeata hommata se pyörä ja lähteä sillä töihin tai kaupungille pyörimään, miten olisi paikallisliikenne?"

      Eipä täällä maalla ole oikein vaihtoehtoja, lähteäkö sillä pyörällä vai paikallisliikenteellä. Bussit kulkee (jos kulkee) vaan yhteen suuntaan, pyörällä on paha lähteä n. 30 km päähän. Hyvähän siellä on rutista, kun kaikki on lähellä, toisin kuin täällä.

      "Nyt on kesä tehkää jotain, liikunta ei varmaan ole pahasta kenellekkään."

      Niin tosiaan, NYT on kesä. Suomessa on 4 vuodenaikaa, ellet ole sattunut tietämään. Aina ei ole kesä ja helle. Lähdepä itse 30 asteen pakkasella PYÖRÄLLÄ n. 30 km päähän. Väitätkö, ettei tule kylmä? Liikunta tekee hyvää, sitä en kiellä, mutta kohtuus kaikessa.

      • Toni85

        Niin tosiaan. Onkohan Jonna N:llä kaikki ihan kohdallaan, kun tuollaisia puhuu?


      • JannuTwingo

        Kyl se on hiton väärin.. ja ne vuodenajat,
        eipä sit talvella huvita lähtee fillaroimaan,
        ei perhana. Iteki asun parinkymmenen kilsan päässä keskustasta.. saa vähän täs miettiä et pitääkö
        kaupungin-onnelaan muuttaa... Tsemppistä!


      • pitkä matka?

        Ajelin tuollaista työmatkaa viitisen vuotta. Ajokausi oli maaliskuu - marraskuu. Olihan se kovaa hommaa, mutta kunto kohosi ja bensaa säästyi. Siitä viisastuneena en aio asua yli 15 km päässä työpaikasta enää ja ajelen läpi vuoden pyörällä. Öljy loppuu joskus ja hinta jatkaa nousemistaan. Ihmisiä on huijattu muuttamaan satelliittikuntiin "vain 30 minuutin ajomatkan päähän".


      • fillarilla töihin

        Kun olin kesätöissä 80-luvun lopussa Vallilassa Helsingissä, pyöräili työkaverini Porvoosta sinne jo päivä. Ajoi kuulemma myös talvisin. Matkaa kertyi yhteen suuntaa 50 km. Kaverilla oli rautainen kunto ja kroppa kunnossa. Hän oli aina iloinen ja piristi meitä kaikkia olemuksellaan.

        Hänen innoittamanaan aloin tekemään oman 25 km:n työmatkani myös fillarilla ja niin olen ajanut tuosta lähtien.

        30 km ei ole mikään este. Sen ajaa kesällä tunnissa, talvella menee puoli tuntia pidempään. Mieli on virkeä töissä ja illalla kotona.


      • minä vain
        Toni85 kirjoitti:

        Niin tosiaan. Onkohan Jonna N:llä kaikki ihan kohdallaan, kun tuollaisia puhuu?

        jonna olikin turuust ! hah ;D


      • EKO123
        fillarilla töihin kirjoitti:

        Kun olin kesätöissä 80-luvun lopussa Vallilassa Helsingissä, pyöräili työkaverini Porvoosta sinne jo päivä. Ajoi kuulemma myös talvisin. Matkaa kertyi yhteen suuntaa 50 km. Kaverilla oli rautainen kunto ja kroppa kunnossa. Hän oli aina iloinen ja piristi meitä kaikkia olemuksellaan.

        Hänen innoittamanaan aloin tekemään oman 25 km:n työmatkani myös fillarilla ja niin olen ajanut tuosta lähtien.

        30 km ei ole mikään este. Sen ajaa kesällä tunnissa, talvella menee puoli tuntia pidempään. Mieli on virkeä töissä ja illalla kotona.

        No ajappa kaikki työ matkasi polkupyörällä niin katotaan missä kunnossa on polvet ja nivelet 60 vuotiaana ja muka 50 kilometriä päivässä pyärällä kaikkee sitä kuulee itte oon ajanu 60km työmatkoja siis kahteen suuntaan autolla joka on vuodessa 14400km ja sen kun kertoo vaikka 30v tulee 432000km että on siinä polkemista se on noin 10.8 kertaa maailman ympäri että onnea yritykseen!!!!!!


    • 2 Autoa töidentakia ja mp h...

      minusta tuo bensan hinnan heittely ja nostaminen joka vuosi on täysin persestä eikö valtion pelleille ja öjlyjohtajille mikään riitä on ajoneuvoveroa dieselveroa pakollisia katsastuksia ja ei kun lisätään paskaa niskaan nostamalla bensanhintaa kun yritetään firmoissa palkkaa nostaa ni sanotaan ei käy nyt on niin tiukkaa ja muutetaan firmat ulkomaille halvan työvoiman perään samaan aikaan valtio perustelee että bensanhinta tuntuu korkealta mutta se on suhteessa palkkatasoon kuten ennenkin kaikki nousee samaa vautia ja paskat sanon minä herrat nostaa palkkaa potkii työväistöt kortistoon ajaa eläkeläiset ahtaammalle joka asiassa ..miksi ei kaikkialla mailmassa ole sama hinta bensalle? turha vetoo että kaikkialla ei ole sama palkkataso on niit perseaukisia suomessakin eräässä maassa maksaa 20 centtiä litra toises nousi nyt 70 centtiin ja ne poraa et nyt loppu autoilu perkeles ihmiset lopetetaan nöyristely suomen joka autoilia pitää vko:n ajokin tallis iha piruuttaan :) paljonkohan valtio ja öljypomot siitä noteeraisi kohtahan täällä ei aja ku herrat muil ei oo varaan ja sekin siit kiva et me maksetaan niiden työsuhdeautot ja taximatkat nöyryys hyvää mut jossain menee raja päättäjille saatava luu kurkkuun ni hintojen nousus bensiinin suhteen kun myös firmojen päästämisestä ulkomaille ja täten viemällä siltäkin osin suomi suohon

    • Räkä

      Koettakaa kestää. Ei polttoaine ainakaan halpene. Minä menen pumppaamaan polkupyörän renkaisiin ilmaa ja polkaisen rannalle. Pääsenkin ihan viereen kun autolliset joutuvat jättämään vähänmatkan päähän.

      Ja tässä vielä nauru autolliselle: HAH HAH HAA

      • Tumppi78

        Tuskinpa sua kauheesti naurattais jos joutuisit pyörällä sutkuttamaan KAUAS töihin, rahan perässä. Kaikilla ei oo varaa valita työpaikkaansa. Sitä on tehtävä, mitä pystyy.


      • vasta hokasin

        Sä laitoit Räkänaurut!


      • Räkä
        Tumppi78 kirjoitti:

        Tuskinpa sua kauheesti naurattais jos joutuisit pyörällä sutkuttamaan KAUAS töihin, rahan perässä. Kaikilla ei oo varaa valita työpaikkaansa. Sitä on tehtävä, mitä pystyy.

        Aivan vapaasti voi asua työpaikan vieressä tai pyörämatkan päässä. Yleisillä pääsee kohtuullisen lähelle melkein kaikille työpaikoille. Poikkeuksiakin on. Tiedän myös henkilöitä jotka haluavat asua hankalan matkan päässä voidakseen perustella auton. Sillekin alkaa tulla loppu.


    • kone leikkaa

      Eikös neste oilin jalostus marginaali usd/tynnyri
      nouse siinä suhteessa kuin raakaöljyn hinta

      Nyt marginaali taitaa olla 10 dollaria/tynnyri

      taitaa olla paineita nostaa marginaalia jotta osinkoa saadaan omille johtajille

      • Räkä

        Voin sanoa johdon ja henkilöstön olevan tulospalkkauksen alaisia. Osinkoa irtoaa etupäässä valtiolle.


    • poltttoöljy kunniaan

      Ei haittaa pätkääkään itse ajan sillen että tankkan puolet dieseliä ja puolet polttoöljyä ja oon tehny niin 10 vuotta ja tuun tekemäänkin niin aina.

      • Olet

        RIKOLLINEN,kun noin teet.Se on lievä veropetos.
        Toivottavasti Tulli nappaa sinut puuhistasi vielä jossain vaiheessa.


      • kysymys...

        Miksi ihmeessä panet sekaan puolet diisseliä? Jo pieni määrä polttoöljyä diisselin seassa värjää koko diisselin. Joten jos poliisi ottaa näytteen, niin jäät heti kiinni. Eikö olisi sama tankata pelkkää löpöä koko tankki täyteen???

        Eli mitä hyötyä katsot diisselistä siinä seassa olevan?


      • Puntsi3

        Hei onks polttoöljy just se kuuluisa "löpö"?


      • ei saa
        kysymys... kirjoitti:

        Miksi ihmeessä panet sekaan puolet diisseliä? Jo pieni määrä polttoöljyä diisselin seassa värjää koko diisselin. Joten jos poliisi ottaa näytteen, niin jäät heti kiinni. Eikö olisi sama tankata pelkkää löpöä koko tankki täyteen???

        Eli mitä hyötyä katsot diisselistä siinä seassa olevan?

        ottaa polttoaine näytettä suomen tiellä, sen saa ottaa vain tullissa. vasta kuulin tutulta joka asuu torniossa.täällä 'sisämaassa' saa siis ihan rauhassa ajella vaikka pelkällä polttoöljyllä


      • The Pretender
        ei saa kirjoitti:

        ottaa polttoaine näytettä suomen tiellä, sen saa ottaa vain tullissa. vasta kuulin tutulta joka asuu torniossa.täällä 'sisämaassa' saa siis ihan rauhassa ajella vaikka pelkällä polttoöljyllä

        Totta osittain, paitsi että poliisi ja tulli tekevät yhdessä näitä tarkastuksia, että vaikka asuisit missä, niin poliisi ja tulli voivat ratsata auton ja katsoa mitä se on syönyt. Että hyvä idea, muttei toimi :S

        -TP


    • MINÄ VAAN

      IHAN SAMA MITÄ SE MAKSAA,OLIS VAAN 2€/LITRA NIIN LOPPUIS SE TYHJÄN AJAMINEN AUTOLLA.VITTUAKO VALITATTE KALLIISTA BENSASTA VALTIOLLE VAAN LISÄÄ RAHAA JOTTA SAADAA VANHUSTENHUOLTO OIKEALLE MALLILLE. VALITTAKAA ENNEMMIN KORKEISTA ASUNTOJEN HINNOISTA ASUNTO ON IHMISELLE MILJOONA KERTAA TÄRKEÄMPI HANKINTA KUIN AUTO.....

      • Taas...

        Näitä ajattelijoita,jotka ovat valmiita rahastamaan autoilijoilla,että saadaan joku muu asia kuntoon.
        Eiköhän autoilijoilta ole jo tarpeeksi rahastettu.
        Ymmärrätkö,että kaikki kallistuu,kun kuljetus kustannukset nousevat.


      • torsken

        Mulla olisi käytännössä mahdollisuus luopua autolla ajosta. Ja olisi monella muullakin jos asuntoja rakennettaisiin enemmän sellaisiin paikkoihin jonne pääsee muullakin kuin autolla.


      • MINÄ VAAN
        Taas... kirjoitti:

        Näitä ajattelijoita,jotka ovat valmiita rahastamaan autoilijoilla,että saadaan joku muu asia kuntoon.
        Eiköhän autoilijoilta ole jo tarpeeksi rahastettu.
        Ymmärrätkö,että kaikki kallistuu,kun kuljetus kustannukset nousevat.

        SE ON IHAN TURHA VALITTAA,ETTÄ SE ON LIIAN KALLISTA. EDELLEENKÄÄN EI HAITTAA VAIKKA OLIS 2€LITRA...OLEN ENNEMMINKIN HUOLESTUNUT SIITÄ, ETTÄ KÄMPPIEN HINNAT OVAT NIIN VITUN KORKEITA... TÄHÄN MINUSTA SAIS VALTIOVALTA PUUTTUA..JA MITÄ BENSAN HINTAAN TULEE NIIN OLIS VAAN KORKEA NIIN LOPPUIS SE TURHAN AJAMINEN JA IHMISET RUPEIS KÄYTTÄMÄÄN ESIM JULKISIA KULKUVÄLINEITÄ TAI SITTEN PYÖRÄILEMÄÄN TÖIHIN.


      • Öövini
        MINÄ VAAN kirjoitti:

        SE ON IHAN TURHA VALITTAA,ETTÄ SE ON LIIAN KALLISTA. EDELLEENKÄÄN EI HAITTAA VAIKKA OLIS 2€LITRA...OLEN ENNEMMINKIN HUOLESTUNUT SIITÄ, ETTÄ KÄMPPIEN HINNAT OVAT NIIN VITUN KORKEITA... TÄHÄN MINUSTA SAIS VALTIOVALTA PUUTTUA..JA MITÄ BENSAN HINTAAN TULEE NIIN OLIS VAAN KORKEA NIIN LOPPUIS SE TURHAN AJAMINEN JA IHMISET RUPEIS KÄYTTÄMÄÄN ESIM JULKISIA KULKUVÄLINEITÄ TAI SITTEN PYÖRÄILEMÄÄN TÖIHIN.

        Ja lopeta se huutaminen.


    • Nimetön

      Onhan näitä konflikteja ja luonnonmullistuksia ollut maailmassa ennenkin, eikä bensan hinta ole siitä mihinkään noussut!
      Se on vaan nyt tekosyy nostaa sitä bensan hintaa, heti kun jossakin räjähtää tai tulee joku luonnonmullistus,koska ilmeisesti taitaa olla niin että raakaöljyvarat on käymässä vähiin, eikä siitä uskalleta kertoo maailmalle!Ja näillä hinnankorotuksilla yritetään hillitä öljyn kulutusta!!!!!

      • Öljyä

        On vielä ja paljon. Mutta pelko on siinä kun biopolttoaineet tekee tuloaan ja maailman markkinat menisivät sekaisin jos ne pääsevät voitoille. Esim: "Ruokaa-öjystä" hommat pääsee kuivumaan ja eihän hiekalla mikään kasva.


      • ihmettelevä

        On muuten aika ihmeellistä että hinnat nousevat aina heti tai ainakin parin päivän päästä, jos
        paikallisella huoltoasemalla on tankit täynnä niin
        eiväthän he ole maksaneet bensasta sitä hintaa mikä on uusi maailman tynnyrihinta, kuka kerää
        välistä voitot?


      • vaan...

        Menisitkö sinä tänäpäivänä jollain pikku palkalla hakemaan irakista öljyä meidän ajettavaksi???


    • Rane

      Ei haittaa. Ei tule lovea budjettiin..

    • Öövini

      olis sopiva hinta.

    • Öövini

      Kun Suamalaaset lopeettaa autoolun? Polkupyärän käyttövero,kenkävero?

      • niinitota...

        Mikkelissähän taitaa jo olla kenkävero!


    • vanhan auton omistaja

      jos valtio haluaisi et ihmiset ei valittais bensan hinnoista nii voisivat laittaa sellaset hinnat joita joku voi maksaakkin esim. 0.80€/l

    • SAA MAKSAA

      minusta se bensa saisi maksaa vaikka 3€ litra jos uusia autoja saisi esim. 5000€ kpl. olisi kiva ajaa uusilla autoilla ja ostaa polttoainetta kun rahaa jää sivuun kun auton saa edullisesti.

      Käytön verotus on oikein mutta auton oston verotus on minusta väärin!!

      • peltimaha

        Näyttää olevan suomenmaa porhoja täynnä, ko ei missää tunnu tommonen vaatimaton 1,40e/litra. Kyllä meikäläistä ottaa aikalailla pannuun nykyset bensanhinnat. Joku 1,20 pitäs olla ehdoton maksimiraja. Se hyvä puoli näissä jatkuvissa hinnannousuissa on että säästää ainaki ihan hyvin ko auto jää jatkuvasti pihalle ko ei viitti näillä hinnoilla enää ajella.


    • Heh Heh Hee

      Eikun marjamehua tankkiin dieselin omistajat !
      :-)

    • hinta

      voi nousta vaikka kuinka korkeaksi mutta suomalainen ei muuta kun jurputtaa.Ehdottaisin kapinaa mutta kun suomella on ne puolustusvoimat jotka tulee hätiin sitten kun poliisit on nujerrettu.

      • lapsellista rutinaa

        esimerkiksi junalla pääsee seinäjoelta vaasaan pikkasen päälle 4 euron ja matkaa noin 100 km ja kestää noin tunnin. miksi kulkea sitä autolla. te valitatte bensan hintaa ja ajatte autolla jopa omalle postilaatikolle jonka ehkä voisi jopa edes kerran viikossa hakea kävellen


      • teeagexkds

        no onnex mul o ihg uus derbi joka menee vakkarina about 80Km/H ja ei viä q 1.59L satasel ja siqq viel ottaa ne kuuluisat qrit pois ni menee sellast 100Km/H ja löpöö ei mee q 1L!


      • "Onnellinen"
        lapsellista rutinaa kirjoitti:

        esimerkiksi junalla pääsee seinäjoelta vaasaan pikkasen päälle 4 euron ja matkaa noin 100 km ja kestää noin tunnin. miksi kulkea sitä autolla. te valitatte bensan hintaa ja ajatte autolla jopa omalle postilaatikolle jonka ehkä voisi jopa edes kerran viikossa hakea kävellen

        Miten se sit voi olla mahdollista. Ite jouduin ajeleen kuukauden verran saman matkan tasan ja hinta oli VR:llä 19.90??


    • Juu on...

      siitä besasta en tiiä mut tytöllä hyvät tissit. ;P

      • samooin

        Kiva kun en yksin pervo ole. Bensa maksaa paljon juu mutta hyvät munkit!


      • huonoon aiheeseen

        Upea tyttö tisuineen kuvassa. Huomasin heti. Klikattuani kuvaa isommaksi jouduin tylsään keskusteluun bensiinin hinnasta. Jos joku oikeasti haluaa ajaa halvemmalla hankkii vain diesel auton. Polttoaineiden hintaerolla maksaa dieselveron 8000-20.000 km:n ajolla. Kokemusta on. Ja loput on säästöä.


    • Lauranen

      ..on vaivaiset 80 senttiä. Miksei siis täälläkin?

      • jeo jpe

        mikä virossa ei olisi halvempaa


    • Ehdottomasti.

      Bensan hintaa alemmas.

    • muitakin tapoja

      Minä kannatan hinnan nousua vaikken irakin sotaa kannatakkaan. Jos hinnan pompsahtelulla saadaan ainakin osa ajajista siirtymään polkupyöriin, julkisiin liikennevälineisiin ja kimppakyyteihin sekä välttämään turhia ajeluja, niin mielestäni hinnan nousu on on vaan voittoa meille kaikille ja meidän tulevaisuudelle. Pian meidän saastuttajien on oieasti pakko alkaa harkita muita energiamuotoja, kuten esim. sähkö-, vety- tai ruokaöljyautoja. Eikä se olis pahitteeksi kellekkään =). Bensan hinta ei tuu enää ikinä laskemaan ennalleen, joten alkaakaapa vaan hiljalleen harkita niitä toisia tapoja hyvillä mielin.

    • ihmetystä

      On muuten aika ihmeellistä että hinnat nousevat aina heti tai ainakin parin päivän päästä, jos
      paikallisella huoltoasemalla on tankit täynnä niin
      eiväthän he ole maksaneet bensasta sitä hintaa mikä on uusi maailman tynnyrihinta, kuka kerää
      välistä voitot?

      • gsjdo

        mielestäni te hivenen turhaan myllerrätte täällä.eikö se ole selvä asia että joka kesä heinäkuu on ollut kalliin bensan aikaa... kyllä se siitä vähän laskee elokuuksi... mut jos pitää valittaa muuttakaa venezuelaan maailman halvinta bensaa. 2 senttiä litra


    • tankkaaja

      minä käyn hakee venäjältä siellä maksaa 50 senttii 98e

      • eddie

        -erittäin heikkolaatuista-...kyllä se jossain saab-tai strömberi kaasutin järjestelimissä toimii-mutta sielläki huonosti-elkää vaan laittako -uusia ruiskutus-suuttimia pilalle.....!( ihan vaan vinkki )!!!!!!!!!!!!


      • joidenkin

        elämä kuluu halvan bensan etsinnässä ja haussa. Enpä ole typerämpää joukkoa nähnyt Venäjän tullijonon suomalaisjuntít(useina päivinä 8 tunnin jonot). Ja niitä on päljon. Koko elämän sisältö on tehdas ja halpa bensa !!!!!!


    • eddie

      -poltto-aine hinta koostuu ekanaki raakaöljystä..- mutta asiaan:MIKS MENITTE suomen-pahvi kansa EU:HUN????????...kaikki hinnat on noussu-ja päättäjät jota tekin ootte äänestäny-ne ajaa teidän vero markoilla-taxilla !..KAIKKI on noussu( paitsi viinan )..hintoineen..muistan ajan ku 30:llä mk:lla sai kymppi litran bensaa!PITÄS EKANA KAHTOO pitemmällä tähtäimellä -mihin liitytään ja ketä äänestetään....munki pitää painua ostaa kohta bensaa EU-BENSAA!!!!!!!---elämä on...!!!!!!

      • ajattele hiukan

        Olipa typerää tekstiä. Oletko koskaan kuullut sellaisesta
        ilmiöstä kuin inflaatio?

        Kyllä ne hinnat olisivat nousseet ilman EU:takin,
        nousivathan ne vuosi vuodelta ennen liittymistäkin.

        Ihan turha itkeä siitä miten asiat olivat joskus
        10v sitten. Maailma muuttuu.


      • eddie
        ajattele hiukan kirjoitti:

        Olipa typerää tekstiä. Oletko koskaan kuullut sellaisesta
        ilmiöstä kuin inflaatio?

        Kyllä ne hinnat olisivat nousseet ilman EU:takin,
        nousivathan ne vuosi vuodelta ennen liittymistäkin.

        Ihan turha itkeä siitä miten asiat olivat joskus
        10v sitten. Maailma muuttuu.

        -JOO-suomessa on vapaa sana-ja jos sinä/ te haluatte eu:ssa olla -onneksi olkoon -ku ollaan jo!..-mutta tämä palsta/aihe koskee tasan bensan hintoja-että lue sinä sitä eu:n passia-ja katotaan mitä ne seuraavaksi keksii meille vähäosasille.....ps:meinaatko olla ens vaaleissa ehokkaana?????


      • mutta
        ajattele hiukan kirjoitti:

        Olipa typerää tekstiä. Oletko koskaan kuullut sellaisesta
        ilmiöstä kuin inflaatio?

        Kyllä ne hinnat olisivat nousseet ilman EU:takin,
        nousivathan ne vuosi vuodelta ennen liittymistäkin.

        Ihan turha itkeä siitä miten asiat olivat joskus
        10v sitten. Maailma muuttuu.

        ILMAN EU:TA SUOMESSA VIINA OLISI KALLISTA; AUTOT myös ja todennäkösesti kaikki muukin, täältä ei edes pääsisi melkein minekkään pois, parempien palkkojen peään, ja palkat olisivat edelleen kv.vertailussa vielä enemminperseest ja niin edelleen


      • kjjkhjkhjk
        ajattele hiukan kirjoitti:

        Olipa typerää tekstiä. Oletko koskaan kuullut sellaisesta
        ilmiöstä kuin inflaatio?

        Kyllä ne hinnat olisivat nousseet ilman EU:takin,
        nousivathan ne vuosi vuodelta ennen liittymistäkin.

        Ihan turha itkeä siitä miten asiat olivat joskus
        10v sitten. Maailma muuttuu.

        Bensan kallistuminen ei johdu inflaatiosta, vaan inflaatio johtuu suurelta osin bensan kallistumisesta...


    • "törkeys huipussaan"

      Kun ei tiedetä mihin päin kumarella. Irak käyttää
      öljyä uskonnolliseen sotimiseen ( joka ei ole Jumalan tahto) länsi kumartelee ja mielistelee sinne, Suomelle on taas tärkeintä osakkeen omistajien kukkaro, ynnä valtion verot, muulla ei ole väliä. Tilanne ajaa taloutemme pahaan lamaan ennen pitkää, ellei uskalleta tehdä jotakin.

    • Giggs

      Bensalitrasata menee veroa 97 senttiä! On meillä mahtavat päättäjät täällä Suomessa, esim. USAssa litra bensaa kustantaa vain 0,5$.

    • YTK

      Kai se on nyt tiedetty jo energiakriisistä v.1973 asti, että bensa kallistuu ja loppuu aikoinaan kokonaan. Miten ihmiset voivat olla niin typeriä etteivät ne tätä osaa ajatella? Luulisi, että ihmiset olisivat niin fiksuja tässä "huippuosaajien maassa". Vaikka Suomessa ei olisi mitään veroja niin bensan käyttö loppuu joskus. Sveitsissä oli muuten viime syksynä 40 senttiä halvempi litrahinta kuin Suomessa, vaikka palkat ovat kolminkertaiset.

    • Öövini

      Tiet tukkoon Vain hälytys ajoneuvoille tilaa,tätä on ehrootettu jo aiemmin,toteuttamista vailla.

    • juusto_

      Siis veroja tossa pitäisi alentaa!!

    • tukihenkilö

      ihmetyttää taas median jankuttama sanonta "lähestyy kipukynnystä". Sitä nyt on jankutettu ainaski kakskyt´ vuotta ...kele! Oisko jossainpäin joku joka haluais eduskuntaan? Ei muuta ku perustamaan yhdenasian puolue jonka puolueohjelma ois sellanen et bensavero ois 35% ja niistäkin tuloutettais kunnille kolmannes! Uskoisin tarvittavat nimet perustamiseen löytyvän ja ainaski pari kolme edustajan paikkaa tulevan

    • maa

      kansalaisia voi kohdella miten lystää

    • teille kaikille!

      Täten haastan teidät kaikki keksimään uusia enregia- ja liikuntamuotoja bensan sijaan. Miten tehtäisiin Suomesta bensasta riippumaton maa?

      • Öövini

        Neljän poljettava katettu kinneri suunnittelun alle.Kulkoo ruisleiväällä ja piimällä,pieru haisoo.


      • LIMiTER

        Bensan hinnat ovat olleet nousussa ja tulevat olemaankin. Huvittavinta koko hommassa on se, että tuotanto ja kuljetus kulut ovat vakioita eli hinnan nousu on keksitty homma, tarkoitus on tehdä tuottavampaa bisnestä. Koska tulee raja vastaan? Sitä ei voi tietää, aina on "tyhmiä" tai rikkaita ihmisiä jotka bensaa ostavat Suomessakin. Vety moottoritkin on jo keksitty, niitä ei vain tuoda suuren yleisön markkinoille vielä koska bensaa on ja se myy, surullista mutta totta.

        Itseäni naurattaa eniten koko asiassa se, että ihmiset sokeina ostavat jotain jolla on keksitty, nouseva hinta, eivätkä tee asialle mitään. Jos jotain todella haluaa, sen eteen jaksaa myös tehdäkin, minua ei sinäänsä kiinnosta koko asia, sillä käytän joukkoliikenne kulkuneuvoja. Ja mitä saasteisiin tulee, niitä tulee olemaan aina ja tulevaisuudessa vielä enemmän, siitäkään emme voi ketään muuta syyttää kuin itseämme.


    • KivaKamu

      Öljyä ei ole edelleenkään loputtomiin. Milloin tajuatte sen ja ette kirjoita näinkin turhista asioista tänne.

      Jokataupauksessa bensan hinta tulee nousemaan, joten turha itkeä. Jos et halua ajaa autolla, koska bensa on kallista, niin elä aja. Myy auto, saat rahaa, kulje bussilla. hehe

      • kovempaa kovempaa.

        ajelkaa älkääkä valittako.


    • K.D

      no voi voi ompas teillä suuret murheet bensan hinta nousee iiik!!

    • ArPei

      Pakko ajaa!! Ruuasta ja vaatteista täytyy tinkiä tai ruveta eläkeläiseksi/ työttömäksi..

      • Köyhät tulloo

        Autohan on jo pitkään ollut statusta Suomessa, pakko alkaa polkemaan pyörällä urakalla töihin.. Jos suurin osa porukasta siirtyisi hyötymatka/julkiseen liikenteeseen, alkaisi tässäkin veroparatiisissa kassavajetta syntymään, jospa nämä meidän valitsemat kansanedustajat heräisivät tähän päivään. Toisaalta nämä mulkerot tienaavatkin niin paljon ettei hinnankorotus tunnu missään, ainahan nämä voivat mennä taksilla "töihin".


    • jetin kiljukaula

      Kyllä on mahtavaa ajella minillä...tankki täyteen n.26L ...pinta kaasulla koko viikon !

      • Xtreme R

        Ei kukaan haluais ostaa tota meiän 5litrasta Chevrolettiä. :E


    • näin alkuun

      Kaikki vaan puolueitten kotisivuille palautetta antamaan kansanedustajille, ei pelkkä keskustelupalstalla jurpattaminen riitä, se pitää saattaa päättäjien korviin. Sitten vaikka bensanhinta-adressia perustamaan ja sen saattaminen median tietoon (lordi-adressin tyyliin). Luulis että siihen nimiäkin alkais kertyä.

      • Lava-autoilija

        Sehän on selvää että bensa loppuu jossain vaiheessa ja tehtävä muita ratkaisuja liikenteeseen.Voisi suomessa ottaa jälleen kerran oppia ruotsalaisista.siellä on paljon jo käytössä muita vaihtoehtoja. Totuushan on se että suomen valtio ei anna periksi veroissa vaikka litra maksais 10e!!! Uskomatonta!! kuljetusyrittäjät lyövät hanskat tiskiin entistä hanakammin.Valtio saa kyllä kusettaa ja antaa katteettomia lupauksia saamatta rangaistusta!! Esim.Perintöverotetaan samasta omaisuudesta moneen kertaan.Oikeen odotan että joku hermostuu ja astelee haulikon kanssa eduskuntaan ja laittaa asiat uuteen järjestykseen!!Suomalainen on niin saatanan kiltti mutta aika tulee että valtion kusettajat saa nenilleen oikeen kunnolla!!Se ehdotus yleisestä liikenteen pysäyttämisestä olisi ihan asiaa.Oltaisi ensin viikko liikkumatta autoilla niin eiköhän ala asiat muuttuun kun loppuu ruoka yms..kaupoista.
        muistakaa että kun valtio riistää ihmisiä niin myös valtiolta saa varastaa ja esim.pimeitä töitä saa tehdä yhtälailla kuin virolaiset ja puolalaiset tulevat tänne tekemään ja varmasti jää verot maksamatta kotimaahan...sekin on valtion mielestä sallittua!!!!!!


    • laitetaan sellanen pystyyn.

      ei muuten mikään huono idea.!!!

    • kyllä

      Maksavat näemmä mitä herrat määräävät, ihan sama miten paljon hinta nousee herranpelkoiset fisat maksavat joka tapauksessa, ja vain turpaansa jupisevat kun eivät uskalla ilmoille ääntänsä päästää.

      Minä olen lopettanut autoilun jo yli 2 -vuotta sitten, noilla hinnoilla ei viitsi ajella, sillä paa-aaljon halvemmaksi tulee kulkea julkisilla.

      Hinta nousee Suomessa niin kauan kuin te maksatte siitä. Joten turha jurmuttaa kun kerran oikein kannustatte hinnanousua. Hyvä Suomalaiset niin sitä pitää!

      Täässä maassa kyllä menee kaikki läpi mitä vain herrat keksivät jotta saadaan EU:lle lisää voittoa, pienten maiden kustannuksella ja siinä kylkiäisinä kansanedustahjillemme paksumpi lompakko, voi helvetti soikoon.

      Huomaatteko edes miten teidät on ainopesty tottelemaan ja ottamaan kaikki paska jopa lapseksenne? tuskin myönnätte... edes he ketkä sen jo näkevät.

      Mikä tahasna ns. väliaikainen jää voimaan koska Suomalainen ei suutaan avaa eikä mieltään osoita, ei siis näytä tunteitaan kuin ehkä viinapoullon tuomalla rohkeudella sitten siellä himassa akallensa, perkele.

      Kas' sellainen on perus Suomalainen.

      Menkäämme itseemme ja alkakaamme vastarintaan, sinäkin jolla on asiat näennäisesti mallillaan ja pärjäät vielä nykyuisillä hinnoilla, vähän se kirpasee, mutta antaa tikun jäädä haavaan ja tulehduttaa. Onnea onnea onnea vaan.

      • YTK

        Jos vastaava tapahtuisi esim. Ranskassa niin siellä mellakoitaisiin kaduilla, mutta ei tietenkään Suomessa. Suomessa osoitetaan mieltä vain silloin kun se on sovittu ja johdettu jostain muualta. Tällaisiahan olivat 1980-luvun rauhankulkueet. Mutta tähän asiaan vielä, niin olisi hyvä, että autoilu vähenisi, sillä nyt on kauheat autoruuhkat kaduilla.


      • ranskassa
        YTK kirjoitti:

        Jos vastaava tapahtuisi esim. Ranskassa niin siellä mellakoitaisiin kaduilla, mutta ei tietenkään Suomessa. Suomessa osoitetaan mieltä vain silloin kun se on sovittu ja johdettu jostain muualta. Tällaisiahan olivat 1980-luvun rauhankulkueet. Mutta tähän asiaan vielä, niin olisi hyvä, että autoilu vähenisi, sillä nyt on kauheat autoruuhkat kaduilla.

        Mellakoijat olisivat maanviljelijöitä tai siirtolaisia... :)


      • Näin on näreet

        Suomalaiset on pelkureita. Ei koskaan uskalleta vastustaa mitään, vaikka joskus syytä olisi! Vaikka paskaa kaadettais päälle, ni hiljaa vaan jupistais itteksemme, mutta ei uskallettais tehdä asialle mitään. "Kaikki on ihan hyvin, kaikki on ihan hyvin..."


      • Tikru_84

        Kerrankin joku puhuu asiaa. Tosi on että niin kauan ku me maksetaan ja pysytään asioista hiljaa, ja hyväksytään kaikki herrain metkut niin HINNAT NOUSEE ja laskuunhan ne ei lähde, kun kerran kansa maksaa sen mitä pyydetään.
        Olen edelleenkin sitä mieltä, ja tulen aina olemaan, että asialle ON PAKKO TEHDÄ JOTAIN! Ei meidän tarivtse ihan kaikkea hyväksyä, ei todellakaan.
        Minä ainakin olen valmis lähtemään mukaan, jos saadaan kasaan joukko ihmisiä, jotka ovat valmiita "hyökkäykseen" hintojen nousuja ja muita hulluja päätöksia ym vastaan!


      • uiiuyui
        Tikru_84 kirjoitti:

        Kerrankin joku puhuu asiaa. Tosi on että niin kauan ku me maksetaan ja pysytään asioista hiljaa, ja hyväksytään kaikki herrain metkut niin HINNAT NOUSEE ja laskuunhan ne ei lähde, kun kerran kansa maksaa sen mitä pyydetään.
        Olen edelleenkin sitä mieltä, ja tulen aina olemaan, että asialle ON PAKKO TEHDÄ JOTAIN! Ei meidän tarivtse ihan kaikkea hyväksyä, ei todellakaan.
        Minä ainakin olen valmis lähtemään mukaan, jos saadaan kasaan joukko ihmisiä, jotka ovat valmiita "hyökkäykseen" hintojen nousuja ja muita hulluja päätöksia ym vastaan!

        Eduskuntavaalit on ensi keväänä. Silloin on oikein loistava tilaisuus "osoittaa mieltään", ja äänestää vaihteeksi jotain muita kuin niitä iänikuisia sossukommareita, jotka verottavat suomalaiset kyykkyyn. Näiden joukkoon kuuluu kaikki suuret puolueet, myös Kokoomus. Ja suurin osa pienistäkin.

        Liberaalit r.p. on yleispuolue, joka vastustaa kaikenlaista turhaa holhousta ja verotusta kautta linjan. Puolue sai viime vaaleissa vain 0,5% äänistä, joten kasvupotentiaalia on reilusti. Jos kansa tosiaan HALUAA muutosta, niin ensi keväänä on oiva tilaisuus näyttää se.

        Jos ette halua muutosta, niin äänestäkää toki niitä iänikuisia sossuilijoita.


      • Tikru_84
        uiiuyui kirjoitti:

        Eduskuntavaalit on ensi keväänä. Silloin on oikein loistava tilaisuus "osoittaa mieltään", ja äänestää vaihteeksi jotain muita kuin niitä iänikuisia sossukommareita, jotka verottavat suomalaiset kyykkyyn. Näiden joukkoon kuuluu kaikki suuret puolueet, myös Kokoomus. Ja suurin osa pienistäkin.

        Liberaalit r.p. on yleispuolue, joka vastustaa kaikenlaista turhaa holhousta ja verotusta kautta linjan. Puolue sai viime vaaleissa vain 0,5% äänistä, joten kasvupotentiaalia on reilusti. Jos kansa tosiaan HALUAA muutosta, niin ensi keväänä on oiva tilaisuus näyttää se.

        Jos ette halua muutosta, niin äänestäkää toki niitä iänikuisia sossuilijoita.

        Sillä ketä me äänestetään ole pitemmän päälle mitään merkitystä. Tottakai isommat puoleet saa enemmän aikaa, ja se myös näkyy enemmän ku pienempien puolueiden aikaansaannokset.
        Äänestämisellä on vain hyvin pieni vaikutus. Tarvitaan radikaaleja tekoja, mielenosoituksia, kansalaisvetoomuksia etc... Ja tuon bensanhinta-asian kanssa ei auttaisi odotella mitään vaaleja, sehän oehtii nousta 3euroon litra tällä vauhdilla, ja aivan varmasti se hinta nousee niin kauan ku kansa siitä mukisematta maksaa.
        Tai hei,äänestetää kaikki vihreitä, ni kohta tässä maassa ei kukaan aja autolla, ellei se toimi jollai bio-polttoaineella,eiks oliski jees?


    • mies45

      On se perskula kun noi hinnat vaan nousee ja nousee. Jatkuvasti on joku syy miksi nousee. Nouesee sen takia että amerikassa joku hirmumyrsky riehuu ja nouse sen takia että idässä on mellakoita tai sotia. Mutta vaikka ei olisikaan mitään hirmumyrskyjä ja sotia niin silloin besna nousee koska suomaliset kuluttaa niin paljon, jopa 15 % enemmän kesällä. Onneksi ajaan dieselillä joka on hieman halvempi. Mutta onhan siinäkin oman riesaansa toi dielselvero... Taidanpa laittaa autoni kesälomalla seisontaan!

    • VERONSIIRTOA

      Jo ennestään n.10-20% autoilijoiden maksamista veroista pystyttäisiin kustantamaan kaikki, aivan kaikki mitä tiet, liikenne ja autot uovat kuluja valtiolle. Eli jo ennestäänkin tulonsiirtoja on jo väh. 80%!

      Mihin ne menee - sinne mihin kaikki muukin Suomen verotus - eli 1/3 osaa koko kansasta on töissä joko valtiolla tai kunnalla. Ja näistä suurimmaksi osaksi keksityistä suojatyöpaikoista on n. 70-80% naisten työpaikkoja.

      Tulonsiirtoa lisää rappiofeminismin hyväksi.

      • yhä enemmän

        Veroistamme menee Eu:lle siine saadaan hymy suupielissä pulittaa vuosi vuodelta enmmän, enemmän kuin koskaan saadaan takaisin. Meidän ministerit sitten siinä sivussa saavat lisää valtaa ja paksumman lompakon. Maksakaa vain mutisematta mitä herrat keksivät niin saadaan taas "kansanedustaja- hah :)" Halmellekin lisää liksaa.


    • Diapam-Karhu

      Teidän mielestäkö pensan pitäisi olla ilmaista? Helevetti, fossiiliset kakka-polttoaineet vain saastuttavat ja haisevat perä-aukolle.

    • Tapsa Kansa

      Sopiva hinta bensalle on 3 €/l, niin tulisi vain kavereita vastaan kaduilla.

      • Eesau

        meidän ajatella myös köyhiä Fortumin johtajia :-)
        nälkäpalkalla siellä joutuvat pakertamaan...
        onneksi on sentään optiot :-)


    • puusilimä

      97€ litra niin loppuis turhat ajelut ja ilmanlaatu paranisi ja kansan kunto kohenisi ja kaikki vitun läskit sohvaperunat joutus kuntoilemaan kaikki matkansa;D

    • leffafani

      Nyt jo liian korkealla. Valtio vois vähän tulla vastaan joskus, mutta köyhää kyykytetään, niin kauan, kun se antaa siihen mahdollisuuden. Loppuupahan ajot, kun ei kannata töihinkään enää mennä.

      • Loiro

        Joo, bensa on jo kauan ollut aivan törkeen hintasta. Oikeampi hinta voisi jotain 0,90 €/L. Onneksi sain itse vaihdettua duunini lähemmäs kotia. Muuten ei perse kestäisi.


      • on kallis
        Loiro kirjoitti:

        Joo, bensa on jo kauan ollut aivan törkeen hintasta. Oikeampi hinta voisi jotain 0,90 €/L. Onneksi sain itse vaihdettua duunini lähemmäs kotia. Muuten ei perse kestäisi.

        Siellä mutistaan heti kun hinta nousee sentilläkin. Maassa jossa litrasta saa pulittaa muutaman senti jo nyt huh huh. Ei edes dollariin hinta nouse siellä koskaan ei lähellekään eikä ylitä puoltakaan siitä rahamäärästä.

        Maa joka saastuttai kaikilla osaalueilla eniten koko maailmasta, enemmän kuin Euroopan ja Aasianmaat yhteensä. Harva esim. suuryrityksistä ja valtiosta vieläkään edes myöntää sitä, ohittavat vaaralliset ilmastonmuutokset olan kohautuksella. Kaikki kun on lompakosta kiinni. Mikä olisikaan tärkeämpää kuin raha, ja sillä saatavat edut ja lieveisilmiöt kuten valta.


      • ajalen
        Loiro kirjoitti:

        Joo, bensa on jo kauan ollut aivan törkeen hintasta. Oikeampi hinta voisi jotain 0,90 €/L. Onneksi sain itse vaihdettua duunini lähemmäs kotia. Muuten ei perse kestäisi.

        kolmilitraisella tuliterällä Mersulla ja valtio maksaa bensiinin veron ja muut kiertävät kulut. Ryhdy sinäkin kansanedutajaksi niin ei tarvitse miettiä ja murehtia turhasta.

        Maksako perheesi omat ruoka ja vaateostoksensa? Niin mekin aika ajoin, mutta myös kortilla saa valtion piikkiin.

        Näin meillä hommat hoidetaan ja näin me voimme keskittyä teidän holhoamiseenne ja palvelemiseenne täysipainoisesti.

        Olisitte kiitollisia työstämme, sillä jostakin on tingittävä jotta valtio pyörii sillä resursillä jota se käyttää.
        Vaatiko kaiken resurssin, ei! mutta on hyvä että ns. varmentimia on välissä riittävästi, eli ammattitaitoista hekilökuntaa jotka lukevat ja hyväksyvät tärkeät asiakirjat ja jatkavat kiertoon seuraavalle, sitten palataan samaa tietä takaisin alkuun ja lyödään lopullinen leima. Näin se pyrokratia topimii ja siihen tarvitaan rahaa jota veroillamme maksetaan, myös bensiinin hinta on sidoksissa tähän.


    • vaihtuu

      Isolohkoon ku bensan hinta ylittää 2€/litra, sillon niitä saa halvalla. Mihinkään alle 2 litraseen nousevan auringon ihmeeseen en vaihda, seuraava halvempi kulkuneuvo on polkupyörä.

    • nainen ratissa

      Täällä lapissa on ainakin päästävä liikkumaan omalla autolla tai kimppakyyteillä. täällä kulkee muutenkin paikallisliikenne huonosti. Ja jo nyt bensan hinta on mielestäni liikaa.. mutta jos se nousee niin, en tiä mitä sitten.. se oiskin hyvä jos tuo auto kulkis pyhällä hengellä.. sitten ei enää lauletakaan että moottoritie on kuuma. tai bensaa tankillisen ostan jne...

    • fillaroiden ja höyläten

      Ha haaa haaa nouskoon vaikka 10 euroon litra ei paljoon paneta kun fillaroin niin kunto nousee ja ei saastuta luontoa.

      Onneksi nousee hinnat nniin loppuu ainakin tuo turha autoilu, saavatpahan ihrakasat liikkeelle niin kansakin alkaa voimaan paremmin ja hyvä raitis ulkoilma tekee hyvää kun ei tartte pakokaasuja haistella.

      Ps vaikka litra hinta olisi 10 euroa niin tämä kansa autoilee ja ei murise kuin neljän seinän sisällä asian eteen ei tee mitään joissakin maissa kun leivän hinta tuplaantui niin olivat barrikadeilla mutta ei Suomessa mistään asiasta.

    • tulee halvemmaksi

      Aloitin polttoöljyllä ajamisen silloin kun bensiini litra nousi yli viiden markan, on tullut polttoaine kustannuksissa pitkä säästö. Mutta pitää aina muistaa, että kiinni ei saa jäädä...

      • bensa auto

        Polttoöljyllä,.


    • onhan se joo

      Bensan hinta alkaa olemaan aikakallista.

    • vaikka

      5 euroa litra. Ei se mun välttämättömiä ajoja
      lopeta. Kun ajaa ne muut matkat esim. työ sellaiset
      fillarilla (itselläni 160 km viikko) pysyy kunnossa
      ja bensaa säästyy. Sitten voikin ajaa sen 100 km
      mikä mökki matkaan menee viikonloppuna oli hinta
      lähes mikä tahansa.

    • 123

      perkele ku bensaa enää saa muutama litra kympillä ennen sai just sen vajaa 10 litraa!

    • tulevaisuudessa

      on vain suurituloisten huvia kuten nyt tuo huvijahdeilla ajelu.

    • Politiikkaa

      Jo olisi aika poliitikkojen herätä. Nykyisenlainen köyhien nylkeminen polttoaineveroissa on saatava aisoihin. Kyllä kansa tietää.

      Eikö edes kokoomuksen poliitikot saa hallitusta korjaaman verotuksen epäsuhtaa.

      Nyt olisi tilaa saada kunnon keskustelu aikaan seuraavia vaaleja varten.

      • yuyiuuyi

        Kokoomus on sosialistipuolue. Sauli Niinistö oli valtionvarainministerinäkin, ja kynsin hampain piti kiinni kaikista mahdollisista, LAITTOMISTAKIN veroista, kuten tuontiautojen verotus EU-maista tuotatessa.

        Äänestäkää Liberaalit r.p:tä, se on ainoa todellinen vaihtoehto näille sossupuolueille.


    • VIRSUJALAT

      eikö olekin kivaa kun auto pörisee niin mukavasti ?! Ja ilmastointi pitää olla päällä aina, se kun on moternia. Onko sulla jo navikaattori ? Ai, minkä merkkinen ? miul on iltavuoro...paljo oll litra ?

    • jns_boy

      ostakaa venakko bensaa niin ei tuu liian kalliiks hinta on litraltaan alle euron et ei oo kallista

      • kaverini ja

        hankki sillä "bensalla" oikein "halvan" moottorirempan autoonsa.


    • perkelesa

      JOo ei. Sillon loppuu autolla ajelu.

      Hinta ois kohtuullinen 1,18

    • minä vain

      Voi himskutti ku bensan hinta nousoo.
      Laittaesivat bensan hinnan 3€/l nii loppuis marmatus ja liika ajelu.
      Pidän tärkeämpänä että on katto pään päällä ja että suap voita levän piäle.

    • jokin hinta ja

      vero oltava kun viinan verokin laski. Asiat on oltava tärkeysjärjestyksessä. Bensa ei ole niin välttämätön tavalliselle suomalaiselle kun taas oman kehon voitelu edullisesti on, ainakaan näköjään kansanedustajien mielestä.

    • tai loppuut

      työt. Työmatka 46 km suuntaan ja julkisella ei pääse seitsemäksi töihin. Autolla on mentävä jos töissä meinaa käydä. Rahaa jää vähemmän muuhun, mitä sitten, ei voi kun valittaa....

    • Miksuwz

      Ei kannata käydä enää kauaa töissä, työmatkat maksaa niin paljon ettei palkka kauaa riitä. Enemmän jää käteen kun on kotona ja ottaa työttömyyskorvaukset!!!

    • Scamander

      On se vaan kumma juttu tuo bensan hinta kun se vaan osaa nousta. Terävän huomioni tein vasta kun ajoin kortin viime syksynä.

      Ensimmäisellä kerralla tankatessani maksoin 1,356 litralta (kaikkea sitä mieleen jääkin). Sittemmin sama asema on pitänyt hintaa 1,369'ssä pitkän aikaa. Tämän kesän aikana hinta on noussut tappavan tasaisesti ja nyt hintataulukko näyttää 1,444! Aika murhaavaa. Minkähänlaisen haloon tämä nostaisi markoiksi muutettuna; aikoinaan kun 5mk/l oli paljon.

      Uuden työpaikan mukana tuli työmatkaa. Eukko kun käy koulua nykyisellä asuinpaikkakunnalla ei auta kuin ajaa n.100km työmatkat. Nykyisellä hinnalla suurin osa palkasta menee tankista alas. Saahan ne verotuksessa takaisin tulonhankkimiskustannuksina mutta juuri nyt olisi tuottavampaa olla työttömänä.

      Alkaisivat nyt saudit pumpata sitä öljyä kun "sitä riittää vaikka koko maailmalle" kuten itse ovat asian useasti ilmaisseet.

    • itkuiikat

      se periytyy näköjään isiltä pojille, junttius ja bensan hinnasta itkeminen. "Jos ei mies osaa muuta niin puukottaa, puukottaa ei osaa muutakaan..."

    • janivaa81

      heh ei se ajo nyt tohon lopu jos ei ole varaa ajaa.
      mä ajelen jenkillä mikä hörppää joku 20l/100km.
      et revi siittä.:D
      et ei se lopu jos tarvitsee autoa kokoajan.

    • Ajettava on jos mielii rahaa tienata.
      Kilometri korvaustenkin ois noustava aika lailla ensivuonna jotta jäisi muihinkin kuluihin rahaa.
      No tarpeeksi kun polttoaineitten hinnat nousee niin alkaa kalusto vanheta jos ei maksajaa löydy kohonneille poltoaine kuluille.
      Joten poltoaineita ostettava jotta ei tarvitse jumittua neljänseinän sisälle.

    • Toyota-mies

      Jos tätä menoa jatkuu, niin kalliiksi käy autoilu, vaikka kallistahan se on jo nytkin. Ei voi kun ihmetellä, että miten kallista on polttoaine. Tätä menoa autoilu vähenee ja väki siirtyy jalka/pyörämiehiksi ja naisiksi, sekä joukkoliikenteen käyttö lisääntyy. Taitaapa mennä niinkin, että bussilippujen hinnat nousevat vastaavasti niin, ettei tavallisella taplaajalla ole varaa matkustaa edes bussissa, vaan on käveltävä tai pojettava pyörällä pisteestä A pisteeseen B. Toisaalta hallitus on väläytellyt polttoaineveron alentamista, mutta missä ovat nekin lupaukset? Mikäli mainittu 1,70 €/litrahinnan ennustus toteutuu, on vääjäämättä edessä se, ettei autoilijoilla ole enää varaa ajella ja huoltamothan siinä kärsii loppujenlopuksi. Onko tämä nyt alkua Suomen alasajolle, vai mitä tämä enteilee?? Hyvät päättäjät !!!! Vetoan teihin: Tehkää jotakin, jotta tämä hintakurimus saataisiin aisoihin ja bensiini kohtuuhintoihin.

      • vikkelään

        korpikylästä on pakko lähteä omallansa jos meinaa hankkia muuta kuin siwan tai k-lähikaupan "monipuolisesta" tuotevalikoimasta kaappiinsa jotain.
        Tässä tutkailtiin joukkoliikenteen aikatauluja kun bensan hinta kohoaa vaan mutta...vr antoi sellaisen tarjouksen taas että 70 € "säästetään" kun lähdetään sukuloimaan omalla autolla...että suosi tässä sitten joukkoliikennettä!
        Kieltämättä hinta on tehnyt hyvääkin. Pyörällä tulee kuljettua nyt ne matkat mitä ennen laiskuuttaan istahti autoon. Katsotaan miten käy talvipakkasilla :D:D


      • Tikru_84

        Tässäpä on adressi korkeaa bensanhintaa vastaan,ja eikun kaikki vaan allekirjottamaan:
        http://www.adressit.com/kebazz

        Sivuilla on ymös paljon muita hyviä adresseja.


    • skootteristia.

      Ei paljon paina kun moposkootteri vie 2 litraa sadalla ja tankin täyttö maksaa 5e

      • keksittävä niin

        asuntojen hinnat keskustoissa tulevat nousemaan, mikä tietää hyvää kun on ostanut kämpän sieltä.
        Mutta oikeasti sapettaa tuo hinta. Itse olen opiskelija ja joudun käyttämään autoa kesätöissäni. Maksan käyttöverot, vakuutukset, huollot, tuon bensan hinnan jne autoilun maksut. Jää käteen kesän jälkeen aikas vähän, joka tarkoittaa sitä, että pitää käydä töissä opiskelun ohella--->opiskeluaika pitenee jne...
        Ei ole mukavaa tuo ei, varsinkin kun tietää, ettei se hinta kovinkaa paljoa alemmaksi enään tule.

        Mietinpä samalla miten sukulaiseni perhe mahtaa pärjätä, kun perheessä on 4 lasta ja 2 autoa. Nainen työtön ja mies matalapalkkaisella alalla. Sanotaanko, että valinta kysymys ? Kyllä tuo bensan hinnan nousu, kuten jo mainittiinkin, koskettaa eniten pienituloisia, jotka jo nyt ajavat vain pakolliset ajot !


      • autoa...
        keksittävä niin kirjoitti:

        asuntojen hinnat keskustoissa tulevat nousemaan, mikä tietää hyvää kun on ostanut kämpän sieltä.
        Mutta oikeasti sapettaa tuo hinta. Itse olen opiskelija ja joudun käyttämään autoa kesätöissäni. Maksan käyttöverot, vakuutukset, huollot, tuon bensan hinnan jne autoilun maksut. Jää käteen kesän jälkeen aikas vähän, joka tarkoittaa sitä, että pitää käydä töissä opiskelun ohella--->opiskeluaika pitenee jne...
        Ei ole mukavaa tuo ei, varsinkin kun tietää, ettei se hinta kovinkaa paljoa alemmaksi enään tule.

        Mietinpä samalla miten sukulaiseni perhe mahtaa pärjätä, kun perheessä on 4 lasta ja 2 autoa. Nainen työtön ja mies matalapalkkaisella alalla. Sanotaanko, että valinta kysymys ? Kyllä tuo bensan hinnan nousu, kuten jo mainittiinkin, koskettaa eniten pienituloisia, jotka jo nyt ajavat vain pakolliset ajot !

        Myykööt toisen auto! Ihan tervettä.


      • yuyiyui
        autoa... kirjoitti:

        Myykööt toisen auto! Ihan tervettä.

        Parempi idea olisi muuttaa ulkomaille... Jos toinen vanhemmista on työtön ja toisellakin huonopalkkainen työ, niin eipä ole paljon esteitä lähteä.

        Turha täällä Suomessa on kituutella, säätkin ovat paskat.


    • igor

      Vai pihi diesel ? laske verot(dieselvero) litrahintaan mukaan myös niin kallista tulee ,ja ne noki vasarat kyl huomaa noki pöllyää tiellä hyi! hyi! ja mitä gason hintaan niin, diesel on niin v..tun kallista yli euron litra suomessa. itse maksan 95okt bensasta noin 0,60sent /litra ja eikä mene verorahat ainakaan nesteen herrojen optioihin jes!

    • nousispa vielä enempikin.

      Mä oon iloinen aina kun bensan hinta nousee. Ihmiset oppii säästämään sitä.

      Kestävän kehityksen kannalta oikea hinta olisi 7e/litra.

    • enontekiölle tankkaamaan
      • Kohti 10 euroa / litra

        Joo, lisää nousua vaan. On niin mukavaa kun ympäristöä saastuttavat autoilijat saa maksaa kunnolla veroa, joilla voidaan sitten vaikkapa rakentaa meille lisää pyöräteitä!

        Pekkariselle terveisiä että nyt olisi sopiva hetki korottaa bensaveroa!


      • ei nimimerkii

        Niin, kumma juttu, et suurin osa raakaöljystä tulee venätän maasta ja jalostetaan tääl suomessa. kummassakaan maassa ei ole ollut mitään sodan taikka luonnon katasroofia, kaikki ollut ihan vakaata juttua.
        Miten perkeleessä, voi hintaan täällä vaikuttaa lähi-idän pommit ja myrskyt.
        Suomella on varaa viedä valmista bensiiniä amerikoihin, kun täällä on ylikapasiteetiä jalostamoissa.
        Ja vievät pilkka hinalla vielä...ristus vie!!!


    • uiiuyui

      Eduskuntavaalit on ensi keväänä. Silloin on oikein loistava tilaisuus "osoittaa mieltään", ja äänestää vaihteeksi jotain muita kuin niitä iänikuisia sossukommareita, jotka verottavat suomalaiset kyykkyyn. Näiden joukkoon kuuluu kaikki suuret puolueet, myös Kokoomus. Ja suurin osa pienistäkin.

      Liberaalit r.p. on yleispuolue, joka vastustaa kaikenlaista turhaa holhousta ja verotusta kautta linjan. Puolue sai viime vaaleissa vain 0,5% äänistä, joten kasvupotentiaalia on reilusti. Jos kansa tosiaan HALUAA muutosta, niin ensi keväänä on oiva tilaisuus näyttää se.

      Jos ette halua muutosta, niin äänestäkää toki niitä iänikuisia sossuilijoita.

    • sentään

      kaikille sama hinta!

    • Alkaavatpahan ihmiset miettiä miten sitä autoa käyttävät. Kannatan hinnan nousua. \o/

    • maksoi 1989 ?

      kun sain tuolloin kortin en muista!
      oliko se n 2,80 mk (95E)
      Olisiko missään tälläista bensanhinnan kehitys kuvaavaa taulukkoa?

      • Tanker_

        Kaveri sai kortin helmikuussa 87 ja silloin oli muutaman kerran mahdollisuus tankata alle 3 mk litrahinnalla mutta 89 ei mitään mahdollisuuksia tuohon hintaan. Arvaus vuoden 89 hinnasta: 3,50 mk / litra. Tosin Kostamuksessa 95 maksoi lauantaina 0,55 e/l.


    • Brummbär

      Parempi konsti on muuttaa bensa-auto kulkemaan maa-, biokaasulla. Minä olen ajellut jo kohta 3 vuotta ko. tavaralla ja hyvin toimii. Yhtä bensalitraa vastaava kaasumäärä maksaa tänään(27.9) 0,83 euroa Gasumilla. ST1 asemalla Mäntsälässä maksoi 0,72 euroa. Turun seudulla ei vielä kaasua saa, mutta sellainen firma siellä on, kuin Biovakka ja tekee jo kaasua, että eiköhän sitä kohta sielläkin jakeluun saada. Ei ajamista voi lopettaa, kyllä siihen keinot löytyy.

    • Vesi voitehistaah

      Minä rakensin tällaisen vehkeen:
      http://www.youtube.com/watch?v=a74uarqap2E

      Joutuu vaan katsastuksen ajaksi purkamaan ja laittaa bensatsydeemit takaisin.
      Ajan ilman vakuutusta ja autoveroa syrjäseudun teitä. Hyvin pelittää

    • bkjbkjbk

      Bensan/polttoöljyn hinta on törkeän korkealla, eikä valtio tee mitään. Nämä jotka öljybisnestä pyörittävät keräävät valtavia voittoja pitämällä bensan hintaa korkealla vaikka itse raakaineen hinta olisi välillä laskenutkin. He ovat mm. sopineet hinnoittelusta eikä sen takia 90-luvun tapaisia bensasotia enää ole ollut pitkiin aikoihin. Asiaan pitää puuttua ja siihen pitää voida vaikuttaa!

    • Elämä on

      Turha se on valittaa polttoaineiden hintoja. Ne on mitä ne on. eikä ne valittamalla halpene.

      Jos pitää ajaa halvalla, täytyy säästää vaikka auton pääomakuluissa. Pääomakulut ovat usein paljon merkittävämmät kuin polttoainekulut. Toisin sanoen monen auton arvo putoaa vuodessa enemmän kuin omistajalta kuluu polttoaineisiin.

      Ja jos asuu lähellä kaasuntankkauspistettä, voi ajaa 40-50 % bensaa edullisemmilla kaasumaisilla polttoaineilla....

    • seinäjoella 1989

      Oli ns.bensasota.92 maksoi halvimmillaan 2,54mk.On meinaan kuitti vielä tallella .

      • Pieksämäellä 1954

        Paljonko maksoi vuonna 1954?


    • kag/ka

      Os hyvä että bensan hinta nousee, tulee teille tilaa, nousisi oikein kunnolla esim 2,30/l niin ei tulisi vastaan muita kun kavereita. Onhan valtionkin saatava rahansa, jotta maahanmuuttajat saavat kelsiturkkinsa ja väri t:veen.

    • Framtid i tanken

      Maakaasu maksaa 85 senttiä ja biokaasu 92 senttiä per ekvivalenttilitra eli bensalitraa vastaava määrä kaasua. Siis kaasulla ajaa 40-50 % halvemmalla kuin bensalla.

      Moni on pelännyt verottajan tekevän kaasuautoilun kannattamattomaksi siitä lähtien kun metaanilla ajaminen tuli mahdolliseksi vuonna 2004. Voi olla, että se hinta nousee lähemmäs bensan hintaa jossain vaiheessa, mutta siihen mennessä minä ainakin olin säästänyt tuhansia euroja ajamalla puhtaimmalla mahdollisella liikennepolttoaineella.

      Kaasulaitteiden jälkiasennuksen kuittaat jo vuoden parin ajamisellai, jos et halua luopua tutusta autostasi.

      • 7+10

        1.1.2013 käyttövoimavero....


    • IsoManainen

      99 Power KOTKASSA yli 1,70.

      Ajan vuodessa noin 9000km, joten maksan heidän pyytämänsä hinnan.

      • 15

        1,70 on aika kova hinta puolitoista vuotta vanhasta bensasta.


    • Anonyymi

      Vieläkö jatkuu näillä nykyisillä hinnoilla ajaminen

    • Anonyymi

      Juu, työreissut on hoidettava, juuri lorotin 72 litraa diesel rouskuni tankkiin, 182 €

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe