Hei!
Onko joku ollut hiljattain Kristina Cruises-risteilyllä Brittein saarilla, Välimerellä tai Kanarian alueella? Kertokaa kokemuksistanne. Millainen laiva oli? Kuinka merenkäynnnin kanssa pärjäsi? Millainen oli laivan hintataso. millaiset olivat hytit ja yleiset tilat? Riittikö laivalla tekemistä?
Kiitollisena vastauksia odotellen...
Kristina Cruises- risteiljät huomio!
4
2528
Vastaukset
- moxu
Kristina Regina eli entinen "Nolla-Bore" on viimeinen oikea matkustajahöyrylaiva, joka ajoi Ruotsinliikenteessä ja vaikka se nykyään kulkeekin dieselmyllyillä, on tunnelma säilytetty. Todellinen herkku sisustuksessa on vanha I-luokan jalopuupintainen baari, mutta muutakin löytyy.
Matkustajamäärä on alle 300 ja palvelu sen mukainen. Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi ja ohjelma mielenkiintoista.
Tietysti Kristinan risteilyt ovat aika kalliita, mutta käsittääkseni ne elämyksinä ovat myös hintansa arvoisia. Reginahan ei ole mikään massaristeilijä, saati muovikitchinen autolautta...
Teknisesti Regina on yksi moderneimmista suomalaisista paateista, se hakkaa mm.Silja Europan, jonka ajojärjestelyt on trimmattu Turun ja Tukholman väliä ajatellen huippuunsa, mutta jolla tuskin sellaisenaan olisi valtamerille menemistä. Reginalla on. Alus kestää vakaajiensa ansiosta aika kovaakin keliä.- Aatupaatu
"Alus kestää vakaajiensa ansiosta aika kovaakin keliä."
Tuo ei sitten pidä paikkaansa koska siinä laivassa ei ole vakaajia eli lentokoneen siipiä muistuttavia sisäänvedettäviä tietokoneohjattuja eviä veden alla molemmilla sivuilla jotka liikkuu hydraulisesti keinuntaa vastaan vähentäen sitä. Painovesitankkeja sen sijaan on ja niillä saadaan laiva kulkemaan suoraan kovassa sivutuulessa mutta eivät ne keinuntaa vähennä. Islantiin menin ja yksi päivä meni oksentaessa kun tuuli 23m/s. Ja matkapahoinvointilääkkeet saavat vain aikaiseksi sen että muistuttaa Ozzy Osbornea ja kävelee ympäri kuin zombie. Ja oksentaa kuitenkin.
- horma
Koko ajan avomerellä merikipeänä oksentamassa Kanarialla
- hytti yhdelle pyöreällä ikkun
Hintataso laivalla vastaa pitkälti kotimaista ravintolatasoa, kevyesti voi syödä salaattia tai keittoa alle 7 e. Ruoka on hyvää ja palvelu ystävällistä. Päivällisbuffetia kokeilin kerran, mutta sitä ei jaksaisi monena iltana. Kannattaa syödä tilaisuuden tullen maissa esim. lounas ja ostaa jotain pientä mukaan illaksi, niin ei kyllästy laivan ruokiin ja kaikkiin kahteen ravintolaan.
Ohjelmana laivalla oli luentoja, joiden aiheet eivät hirveästi kiinnostaneet sekä vanhoja suomifilmejä. Ainoana meripäivänä olisi ollut tietokilpailu, karaoke ja päivätanssit. Eipä tullut mentyä, kun kannella oli kiva köllötellä auringossa. Yhtenä iltana oli yllätysohjelmaa kannella. Jotain samantapaista toistuu varmaan kaikilla risteilyillä, joten ei siitä sen enempää. Tietysti tanssiorkesteri soitti keulabaarissa joka ilta.
Päiväsaikaan laivalla ei ohjelmaa ollut, vaan kaikki keskittyi iltaan, tosin joskus oli aamuluento. Ohjelmaa ei hirveästi kaivannutkaan, sillä aamuisin tultiin aina uuteen satamaan. Kun päivän käytti tehokkaasti maissa, oli illalla jo aika poikki.
Iltaisin oli myös infotilaisuus seuraavasta kohteesta. Kartat saatiin, muuten tieto oli vaihtelevaa. Paljolti mainostettiin retkiä. Kannattaa ottaa itse etukäteen mahdollisimman paljon selvää kohteista. Ja laivalla esim. tarjoilijat tuntevat satamia, joten kannattaa kysellä heiltä vinkkejä.
Olin yksin matkalla, joten silloin täytyy ottaa yhden hengen hytti. E-luokan 8,5 m2 hytti kannella 2 osoittautui aivan oivaksi majapaikaksi. Suihku oli pieni koppi, mutta kuulemma kaikki suihkut ovat hyttiluokasta riippumatta yhtä pieniä. Käytinkin ahkerasti laivan ilmaista saunaa ja sen suihkuja. Ja ikkuna on aika mukava, itse en olisi viihtynyt sisähytissä viikkoa. Pyöreä ikkuna oli lähellä meren pintaa, laivan keinuessa olo oli välillä kuin sukellusveneessä.
Keinuntaa oli yhtenä yönä ja aamulla Bonifacion salmessa Sardinian ja Korsikan välissä sekä Korsikan länsirannikolla. Mahtavat aallot - silloin laiva kyllä keinuu! Alhaalla peräpään hytissä oli varsin hyvät oltavat. Keulan hyttien matkustajista osa ei voinut olla hyteissään, vaan heitä oli ollut käytävillä. Muuten Välimeri oli tyyni, delfiiniparvia näkyi.
Laiva on täysin suomalainen orkesteria myöten. Kannattaa käyttää mahdollisuuutta käydä komentosillalla maisemia katselemassa. Myös konehuoneeseen kannattaa varata tutustumisaika. Siellä vasta tajuaa, kuinka suuren tilan konehuone vie laivan keskeltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska573729- 1672327
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2122039Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1391924Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4021350- 791221
- 2351135
- 1361118
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari551040- 741000