vanhentuneita elintarvikkeita edes alennushintaan????
saako
5
782
Vastaukset
- minä vain
myydä muistaakseni sinä päivänä kun on parasta ennen/viimeinen käyttö päivä. jotkut elintarvikkeet ovat syötäviä vielä viikonkin parhaan käyttöpäivän jälkeen
- -30%
Prismassamme on usein liha- ja einestuotteita -30% jo kaksi, kolme päivää ennen "parasta ennen" päivää.
Naapuri K-kauppa sitten myy normaalihintaan pari kolme päivää "parasta ennen" päivän jälkeen... - fun
-30% kirjoitti:
Prismassamme on usein liha- ja einestuotteita -30% jo kaksi, kolme päivää ennen "parasta ennen" päivää.
Naapuri K-kauppa sitten myy normaalihintaan pari kolme päivää "parasta ennen" päivän jälkeen...Ja tuohon en usko että K- kauppa myy parasta ennen päiväyksien jälkeen tuotteitaan millään hintaan!!Jos kuitenkin niin kerrohan mikä kauppa niin käyn sen ratsaamassa!
- nimetön1263
"Parasta ennen" -päivämäärän jälkeen elintarviketta voi myydä, mutta ei "Viimeinen käyttöpäivä" -merkinnän jälkeen.
- nimetön1263
nimetön1263 kirjoitti:
"Parasta ennen" -päivämäärän jälkeen elintarviketta voi myydä, mutta ei "Viimeinen käyttöpäivä" -merkinnän jälkeen.
VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ
Helposti pilaantuvista elintarvikkeista ilmoitetaan viimeinen käyttöpäivä. Näitä ovat maito ja kerma, tuorejuusto, munavalmisteet, tuore liha, elimet sekä veri, jauheliha ja muut kypsentämättömät lihavalmisteet, tuore, tuoresuolattu, savustettu ja hiillostettu kala, mäti, äyriäiset ja einekset, jälkiruoat sekä konditoriavalmisteet, joita ei ole kuumennettu. Elintarviketta ei saa myydä eikä käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen.
Parasta ennen -merkintä
PARASTA ENNEN merkintä tarkoittaa sitä ajankohtaa, johon asti elintarvike merkinnöissä mainituissa olosuhteissa säilytettynä säilyy tuoreen kaltaisena. Elintarvikkeen voi myydä ja sitä voi käyttää vielä "parasta ennen" päivämäärän jälkeen.
Lähde:
http://www.kuluttajaliitto.fi/ETpakkausmerkinnat kertovat.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634