Sormus ulkomailta?

Tyttönen86

Olen mennyt kihloihin avomieheni kanssa ja aiomme ostaa sormukset syksyllä. Ajattelimme käydä syksyllä tuossa naapurimaa Viron puolella ja tuli mieleen, että voisikohan Tallinnasta löytää hyvät ja edulliset kihlasormukset? Tai kannattaako ulkomailta ikinä ostaa mitään niin tärkeitä koruja? Toisethan ovat ostaneet kankaatkin hääpukuunsa ulkomailta.

Emme halua mitään kalliita timanttiunelmia. Ihan joku yksinkertainen kultainen sormus timanttileikkauksilla kävisi. Onko kellään siis kokemuksia sormusten ostosta Virosta tai muualta maailmalta? Entä onko muilla mielipiteitä? Jos mieleistä sormusta ei löydy niin ajattelimme ostaa sen sormuksen sitten kotimaahan palattuamme Helsingistä.

11

7504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muista tämä

      osta niin halpa että jos sua huijataan et ole surullinen.minä tunnen monta jota on huijattu.

    • timanttisormus(iso)

      Onko kukaan tilannut netin kautta esim USA:sta sormusta? Siellä näkyy olevan kauniita timanttisormuksia hyvin tarjolla ihan luotettavan näköisillä sivuilla. Onko kellään kokemusta, pitääkö maksaa Suomen tulliin verot? Ja voiko mistään tietää etukäteen onko ne timantit sitten aitoja......

    • lumihiutale

      me ostimme sulhasen kanssa kihlasormukset pietarista, ja minulle vihkisormuksen sieltä myös. Kihlasormukset, 18 k valkokultaa, sellaiset pyöreät tavalliset, maksoivat 47 e / kappale. Vihkisormukseni, 18 k valkokultaa ja siinä on kolme pientä timanttia tähtikuvioiden keskellä, maksoi 113 e. Melkein kannattaa sieltä ostaa, voin suositella. Pääkadulla Nevski prospektilla on paljon hyviä liikkeitä (jotkut tosi kalliitakin kyllä). Sellaisesta liikkeestä kuin "Juvelirtorg" me ostimme. Niitä on monta kaupungissa, mutta paras valikoima "Juvelirtorg birjooza" -nimisessä kaupassa. Sieltä löysin sen tähtisormukseni, mitä kauan etsin. Se on aivan metroasema majakovskajan vieressä.
      Puhuvat englantia, jos venäjää et osaa. En pelännyt että meitä olisi petetty, niin tasokas ja hieno paikka se oli, vartijat ja kaikki. Sormukset kuitenkin vielä tarkisti kultaseppä suomessa samalla kun kaiversi niihin nimemme, ja aitoja ne olivat. Kysy lisää jos kiinnostuit!

      • Ruusurubiini

        Osta lähimmältä KULTASEPÄLTÄ JOKA ITSE VALMISTAA SORMUKSIA.

        Vihkisormus ostetaan (useimmiten) vain kerran ja asiantuntemusta kannattaa käyttää jo ostovaiheessa. Kultaseppä kertoo millaisessa sormuksessa esim.kivet pysyvät kunnolla kiinni.

        Meneppä kyselemään ulkomailta takuuta sormuksellesi jos tulee ongelmia sen kanssa.
        EI ONNISTU.


      • sormukseen
        Ruusurubiini kirjoitti:

        Osta lähimmältä KULTASEPÄLTÄ JOKA ITSE VALMISTAA SORMUKSIA.

        Vihkisormus ostetaan (useimmiten) vain kerran ja asiantuntemusta kannattaa käyttää jo ostovaiheessa. Kultaseppä kertoo millaisessa sormuksessa esim.kivet pysyvät kunnolla kiinni.

        Meneppä kyselemään ulkomailta takuuta sormuksellesi jos tulee ongelmia sen kanssa.
        EI ONNISTU.

        minun sormuksellani on takuu ja vakuutus. Ainoa seikka on, että sinne täytyy mennä paikan päälle sitä hakemaan, mutta ainakin kaverilla on toiminut.

        p.s. Sormus siis on ulkomailta


      • Hei haloo
        sormukseen kirjoitti:

        minun sormuksellani on takuu ja vakuutus. Ainoa seikka on, että sinne täytyy mennä paikan päälle sitä hakemaan, mutta ainakin kaverilla on toiminut.

        p.s. Sormus siis on ulkomailta

        Sillä voi pyyhkiä perseensä. Vai matkustatko jenkkeihin muutaman satkun sormusta vaihtaan?


    • Keski-Amerikasta

      Minun vihkisormukseni on Keski-Amerikasta. Kallis se oli, mutta timatti on aivan uskomattoman ihana. Tuli aitoustodistuksen kanssa ja timanttiin on kaiverrettu koodi. Suomessa tutkitutin sormuksen ja aito on, sekä kulta että timantti. Ja Suomessa kuulemma huomattavasti kalliimpi.

      • Hei haloo

        Testaaminen muuten silmämääräistä kun ei saa testerilaiteisiin kiinni. Monet ei tätäkään tiedä. Kultakin oli aitoa, mutta mitä karaatia. Senkin tutkiminen hieman kinkkisempi juttu ja ei onnosti takuulla miltään gemologi/kultasepältä jollei tällä 28 000 euron laitteita noin bauttiarallaa.


    • Italiassa

      Me menimme kihloihin keväällä Italiassa. Sormukset (valkokultaa) ostettiin paikan päältä myös. Palvelu oli mielestäni asiantuntevaa. Sormuksessani ei ole aitoja timantteja vaan zirkoniaa. Aidot timantit saavat odottaa naimisiin menoamme.

      Itse en ehkä lähtisi ostamaan ulkomailta timantteja, tai ainakin sitä ennen kannattaa itse perehtyä asiaan huolella. Hyvä sivusto tähän tarkoitukseen on www.timantit.com.

    • Sormus1
    • sormuks

      Turkki ja Arabian niemimaa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe