En tiedä mitä tehdä....!

kamu

Mun kaverini kiduttaa hevostaan!
Eikö niin että hevosen (talutettaessa) pitää kulkea vierissä eikä perässä roikkumassa?
kaveri joshevonen yrittää viereen,niin hän huitaisee
riimunnarulla ja pysähtyy äkkinäisesti.
jos hevonen säikähtää maastossa jotain (hän on yksin maastossa) ja ratsastaja putoaa,hänlyö hevosta puoli
tuntia ennen kuin menee selkään.Hän on sellaista tyyppiä etten uskalla sanoa koska muuten se rupeaa raivoamaan oikein kunnolla.Saako apua?Onko kohtalotovereita???

9

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unique2

      Juu kyllä...hevosen kuuluu kävellä ihmisen rinnalla. Näin nyrkki sääntönä, hevosen etujalkojen ja lavan kuuluu olla suunnilleen ihmisen jalkojen kohdalla.

      Onko kavrisi harrastanut hevosia jo kauankin? Onko hän miten kokenut ja tottunut maastoilia? Jos kaverisi on itse peloissaan putoamisista ja muista kommelluksista maastossa, saattaa hän alkaa korjaamaan tilannetta juuri tuolla lyömisellä vaikka varsinaista syytä ei olisikaan. Hevonen vaikuttaa ehkäpä liian vaikealta tapaukselta kaverillesi eikä saa ehkä vain hallittua sitä.

    • vapaaratsastelija

      ....ja piekse kaverias puoli tuntia, niin ei varmasti enää ala raivoomaan. Hevosta ei saa hakata, se muistaa sen lopun ikäänsä, ja sen huomaa kuka tahansa hevosmies(nainen), jos hevosta on joskus hakattu. Pikku napauksen saa antaa, jos tietää rajansa, mutta siinäkin pitää olla varovainen, ja tehdä se heti, eikä vasta jälkikäteen. Mieluummin voi rauhallisesti sanoo, jotta ei noin sovi tehdä.

    • lenemarlin

      Hevosen tulee kävellä sinun perässä, sillai hevonen kunnioittaa sinua. Jos hevonen yrittää tulla rinnalle niin tuo on juuri oikea tapa heilauttaa narua ja pysähtyä jos siltä tuntuu. Tuota hakkaamista en kyllä ymmärrä kannattaisi käydä tunneilla että pysyy seljäs jne.

      • Nimetön

        Tuosta tilanteesta voi tulla vaaralline jos hevonen kävelee takana!! Se voi hy6päyä pystyy ja potkaista sinua vaikka vain vahingossa!

        Järki käteen nyt hei!


    • Eza92

      Sano reilusti kaverillesi, että se on väärin.
      Hevonen on pakoeläin, se toimii aistiensa varassa. Se ei voi ymmärtää, miksi sitä torutaan tuollaisesta.

      Niin, ja varmasti siitä tulee säikky ja ihmiselle vaarallinen, jos sitä hakataan jatkuvasti.

      Jos puhuminen ei auta, voit pyytää esimerkiksi apua ja neuvoja Suomen Eläinsuojeluyhdistyksen eläinsuojeluvalvojalta- tai neuvojalta (yhteystiedot www.sey.fi), joka toimii yhteistyössä muiden eläinsuojeluviranomaisten kanssa.

      • limppu.

        sinun pitäisi kunnolla vaan sanoa että toi on väärin että ei ihme että hevonen temppuilee jos sitä piiskataan jne minulle on opetettu että hevonen kulkee sivulla ja kun mennään talliin/ karsinaan niin sä menet ensin hevonen tulee sillon perässä.. tollaselle ihmiselle hevonen ei edes kuuluisi! sille sun kaverilles siis ei kuuluisi hevosta!!!!!!!!!


    • dafghdasfgasd

      Mun mielestä hevonen on se, joka kulkee perässä, silleen se oppii kunnioittamaan ihmistä.
      Itekkin näpäytän riipunnarulla, jos yrittää vierelle tulla, tai ohi mennä.
      Hakkaaminen on sitten taas juttu ihan erikseen.
      Jos hevonen säikähtää, sille pitää yrittää tuoda turvan tunne, eikä säikyttää hakkaamalla.
      Hevonen on saaliseläin, eikä voi pakovietilleen mitään.
      Jos hevonen tahallaan temppuilee, niin on ookoo näpäyttää raipalla, mutta sekään ei saa mennä sellaseks huiskimiseks tai hakkaamiseks.
      Pitää olla napakka ja vahva, samaan aikaan myös hellä.

      • Nimetön

        olen käynyt hoitokurssin missä opeteltiin saamaan hevonen kunnioittamaan. hevosen on käveltävä vieressä ainakin niin että se pää on pääsi kohdalla. Mutta mieluiten lapa kohdallasi! Jos hevonen menee ohi niin että sen vata on kohdallasi, niin vasta silloin näpäytetään narulla!


    • yks vaan

      se tyyppi on aika hullu sit jos se tollane on. omistatko itse hevosta? mä omistan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe