Mistä tuhkakuppi parvekkeelle?

tupakoitsija

Pahoittelen palstanvalinnasta. Yritin jo "Parveke"-foorumilla, mutta siellä tuntuu olevan aika hiljaista. Jostain kumman syystä (?) tupakointi-aiheiset keskustelupalstat ovat nykyään kaikki keskittyneet tupakoinnin lopettamiseen, joten asiallista paikkaa en kysymykselleni löytänyt.

Siis: kierrellyt ja etsinyt, vaan en löytänyt. Kurkkupurkit parvekkeella ovat aika ikävän näköisiä ja "kukkaruukku"-tuhkikset epäkäytännöllisiä ja myös rumia. Mistä te tupakoitsijat olette löytäneet asiallisen näköisiä, toimivia (ei jää käryämään, tuhkat pysyy sisällä)ja kohtuullisen tilavia (mahtuu enemmän kuin 10 stumppia ennen tyhjennystä) tuhkakuppeja?

7

6118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina lasipurkki,

jossa pohjalla vettä. Taitaa tällä hetkellä olla käytössä jonkin ateriakastikkeen lasinen purkki. Kansi päälle, siellä pysyy hajut jne.

• Rööki

..tein nätin tuhka/tumppipurkin vanhasta (oliskohan ollu..) sillipurkista. Liimasin vaan siihen päälle ja kanteen nättejä kuvia vanhasta seinäkalenterista ja päällystin ne kontaktimuovilla, kestää sit sadettakin. Tulee nätti purkki ja sen saa sit tyhjennettyä esim. taloyhtiön roskikseen sen täytyttyä. Ja tottakai sinne voi laittaa vettä tumppaamisen helpottamiseksi!

• Vantaalla

Kesällä ostin sellaisen kromatun vähän tynnyrin näköisen tuhkakupin jonka alaosa on roskis. Kromattua peltiä joten kestänee muutamia vuosia ja ihan toimiva kampe. Maksoi jotain 15 ekeä.

Rautakaupassa oli pienenpi vastaavanlainen jossa oli lehmänkuvia. Se oli vähän kalliinpi. Rautakaupasta löytyy niitä kotimaisia putkimallisia rosteri tuhkiksiakin mutta ne maksavat ja aika paljon. Tosin tupakointi on senverran arvokasta puuhaa että jotenkin säälittävän näköistä kun ihmiset värjöttelevät räntäsateessa ja stumppaavat johonkin sillipurkkiin.

Lisäksi olen vastikään nähnyt sellaisen perinteisen jalallisen mallin jossa on se kippaava kansi.

Aikoihin ei ole ollutkaan kaupoissa tuhkiksia. Nyt niitä löytyy kaikenlaisista halpakaupoista, sellainen tuli nimenä mieleen kuin JYSK, sillähän liikkeitä ympäri maan.

• hinkuhenki

Ostin Tiimarista vuosia sitten savisia tuikkulyhtyjä, aluslautasen päällä on nostettava munanmuotinen kupu, jossa jouluaiheisia reikiä, tähtiä yms. Oikein mainio parveketuhkakupiksi. Maksoi 10 mummonmarkkaa. Kylmällä säällä ulkona tupakointi on epämiellyttävää, joten sisällä minulla on Tapio Wirkkalan lasituhkis.

Paras tuhkismalli on konttoritarvikeliikeistä vielä 90-luvullakin myyty erittäin ruma muovinen kapistus, jonka pohjaosassa on muovikuula. Tiivis kansi sulkee käryvänkin tumpin hengettömäksi nopeasti.

• niitä

kaikenlaisia kivan näköisiä kannellisia astioita ja purnukoita.
      Itselläni on parvekkeella vanha emalipinnoitettu vesipannu. on kaunis ja kansi pitää hajut sisällään. on myös tilava, ei täyty ihan hetkessä.

• kaunista

me ollaan käytetty tyhjiä mehukattipulloja,toimii eikä haise. senhän voi myös päälystää jos haluaa askarrella.

• :))

mun parvekkeellani on esim. suolakurkku -tai sillipurkista tehty hieno tuhkakuppi. liimasin purkin reunoihin ja kanteen kangasta. itselläni on paljon kukkia parvekkeellani, joten laitoin kukallista kangasta, joka sopeutuu hyvin parvekkeen "sisustukseen." mutta ostaa tai hankkii jostain vaan sellaista kangasta, joka omasta mielestään on hieoa, tai sopeutuu parvekkeen väreihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe