Montako tuliliskoa

ja muita?

Ajatuksena olisi ottaa tuliliskoja. Montako liskoa laittaisitte 70-litraiseen altaaseen? Voiko samaan laittaa kynsisammakoita? Tai onko muita suosituksia asukassuunnitelmaksi?
Onko kellään pk-seudulla tulossa liskonpoikasia? Mikäli on niin laittakaa sähköpostiosoitteet. Liskolan perustaminen on ajankohtaista n. kuukauden päästä, kun kalat saadaan isompaan akvaarioon.

10

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.............................

      tuliliskot voi laittaa samaan altaaseen kuin kynsisammakot.70-litraiseen altaaseen menisi noin kuusi tuliliskoa tai sammakkoa minä pistäisin neljä niin niillä olisi paljon tilaa liikkua =) terkkuja

      • homma

        Kiitos! Suunnittelin tuollaista kolmea liskoa ja vaikkapa kolmea kääpiökynsisammakkoa, eli tilaa on niille sitten reilusti. Sormet syyhyävät, että pääsen sisustushommiin :)
        Mites muuten tuo ruokapuoli, kun lajeja on kaksi?


    • kellis

      Ei 70l akvaarioon 6 liskoa! Eikä varsinkaan sekaan sammakoita. 70l akvaarioon menee hyvin 2-3 Cynops Orietalista eli kiinankääpiötuliliskoa. Jos esim, otat miekkahäntätuliliskoja pitää akvaarion olla mielellään vähintään 100 litrainen nämä kasvavat isommiksi.
      Kannattaa käydä esim. www.sammakkolampi.net tai herppi.net sivuilla, sieltä löydät ohjeita ja vinkkejä.

      • sammakot

        eivät käy liskojen kavereiksi? Näin vaan eläinkaupassa niitä yhdessä... Kiitos linkeistä :)


      • Mii_
        sammakot kirjoitti:

        eivät käy liskojen kavereiksi? Näin vaan eläinkaupassa niitä yhdessä... Kiitos linkeistä :)

        Liskoja ja sammakoita ei saa laittaa samaan.
        Tuolla Joonaksen sammakkolammen sivuilla on sillekkin järkevät perustelut.
        Eläinkaupat nyt laittavat samoihin tankkeihin ihan mitä vain!
        Niiden toimintaan ja sanomisiin kannattaa aina suhtautua varauksella.


      • Nimetön
        Mii_ kirjoitti:

        Liskoja ja sammakoita ei saa laittaa samaan.
        Tuolla Joonaksen sammakkolammen sivuilla on sillekkin järkevät perustelut.
        Eläinkaupat nyt laittavat samoihin tankkeihin ihan mitä vain!
        Niiden toimintaan ja sanomisiin kannattaa aina suhtautua varauksella.

        Järkytyin itsekkin tuosta 6 liskoa 70 litraan, onneksi asiantuntevia korjauksia on jo tullut, ja hyvät linkit lisäksi. Eli eri lajeja EI samaan altaaseen :)


    • vastaan, jos kysyt

      Laittaisin 2-3 liskoa. En laittaisi kynsisammakoita samaan, koska niiden ollessa pieniä liskot voivat syödä ne.

    • vastaan, jos kysyt

      Laittaisin 2-3 liskoa. En laittaisi kynsisammakoita samaan, koska niiden ollessa pieniä liskot voivat syödä ne.

      • Draco

        En oo mikään tulariasiantuntija, mutta oon hankkimassa ehkä tulareita nii oon lukenu.. Nii toi sammakot ja tularit -suhde kuulostaa vähän samalta kun kani-marsu juttu. Eli ei pitäis yhessä olla.. luin yhen jutun en muista missä siinä oli niiku oletettu et laitetaan dingot ja ihmiset samaan.. eli sillä lailla.


      • liskovaa
        Draco kirjoitti:

        En oo mikään tulariasiantuntija, mutta oon hankkimassa ehkä tulareita nii oon lukenu.. Nii toi sammakot ja tularit -suhde kuulostaa vähän samalta kun kani-marsu juttu. Eli ei pitäis yhessä olla.. luin yhen jutun en muista missä siinä oli niiku oletettu et laitetaan dingot ja ihmiset samaan.. eli sillä lailla.

        http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/yhdistaminen.html tuo osoite


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe