Ajatuksena olisi ottaa tuliliskoja. Montako liskoa laittaisitte 70-litraiseen altaaseen? Voiko samaan laittaa kynsisammakoita? Tai onko muita suosituksia asukassuunnitelmaksi?
Onko kellään pk-seudulla tulossa liskonpoikasia? Mikäli on niin laittakaa sähköpostiosoitteet. Liskolan perustaminen on ajankohtaista n. kuukauden päästä, kun kalat saadaan isompaan akvaarioon.
Montako tuliliskoa
10
771
Vastaukset
- ,.............................
tuliliskot voi laittaa samaan altaaseen kuin kynsisammakot.70-litraiseen altaaseen menisi noin kuusi tuliliskoa tai sammakkoa minä pistäisin neljä niin niillä olisi paljon tilaa liikkua =) terkkuja
- homma
Kiitos! Suunnittelin tuollaista kolmea liskoa ja vaikkapa kolmea kääpiökynsisammakkoa, eli tilaa on niille sitten reilusti. Sormet syyhyävät, että pääsen sisustushommiin :)
Mites muuten tuo ruokapuoli, kun lajeja on kaksi?
- kellis
Ei 70l akvaarioon 6 liskoa! Eikä varsinkaan sekaan sammakoita. 70l akvaarioon menee hyvin 2-3 Cynops Orietalista eli kiinankääpiötuliliskoa. Jos esim, otat miekkahäntätuliliskoja pitää akvaarion olla mielellään vähintään 100 litrainen nämä kasvavat isommiksi.
Kannattaa käydä esim. www.sammakkolampi.net tai herppi.net sivuilla, sieltä löydät ohjeita ja vinkkejä.- sammakot
eivät käy liskojen kavereiksi? Näin vaan eläinkaupassa niitä yhdessä... Kiitos linkeistä :)
- Mii_
sammakot kirjoitti:
eivät käy liskojen kavereiksi? Näin vaan eläinkaupassa niitä yhdessä... Kiitos linkeistä :)
Liskoja ja sammakoita ei saa laittaa samaan.
Tuolla Joonaksen sammakkolammen sivuilla on sillekkin järkevät perustelut.
Eläinkaupat nyt laittavat samoihin tankkeihin ihan mitä vain!
Niiden toimintaan ja sanomisiin kannattaa aina suhtautua varauksella. - Nimetön
Mii_ kirjoitti:
Liskoja ja sammakoita ei saa laittaa samaan.
Tuolla Joonaksen sammakkolammen sivuilla on sillekkin järkevät perustelut.
Eläinkaupat nyt laittavat samoihin tankkeihin ihan mitä vain!
Niiden toimintaan ja sanomisiin kannattaa aina suhtautua varauksella.Järkytyin itsekkin tuosta 6 liskoa 70 litraan, onneksi asiantuntevia korjauksia on jo tullut, ja hyvät linkit lisäksi. Eli eri lajeja EI samaan altaaseen :)
- vastaan, jos kysyt
Laittaisin 2-3 liskoa. En laittaisi kynsisammakoita samaan, koska niiden ollessa pieniä liskot voivat syödä ne.
- vastaan, jos kysyt
Laittaisin 2-3 liskoa. En laittaisi kynsisammakoita samaan, koska niiden ollessa pieniä liskot voivat syödä ne.
- Draco
En oo mikään tulariasiantuntija, mutta oon hankkimassa ehkä tulareita nii oon lukenu.. Nii toi sammakot ja tularit -suhde kuulostaa vähän samalta kun kani-marsu juttu. Eli ei pitäis yhessä olla.. luin yhen jutun en muista missä siinä oli niiku oletettu et laitetaan dingot ja ihmiset samaan.. eli sillä lailla.
- liskovaa
Draco kirjoitti:
En oo mikään tulariasiantuntija, mutta oon hankkimassa ehkä tulareita nii oon lukenu.. Nii toi sammakot ja tularit -suhde kuulostaa vähän samalta kun kani-marsu juttu. Eli ei pitäis yhessä olla.. luin yhen jutun en muista missä siinä oli niiku oletettu et laitetaan dingot ja ihmiset samaan.. eli sillä lailla.
http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/yhdistaminen.html tuo osoite
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560