"Muumilaaksoon, muumilaaksoon"

Reija

Taas veli venäläinen on keksinyt jotain uutta. Eipä päivät ole samanlaisia kun ylittää rajan. Tänään kaikki suomiautot joutuivat jonoon ns. muumilaaksoon. Veli venäläiset sen kun ajelivat hienosti ohi. Muutaman auton päästivät aina kerralla menemään. Tullialueella ei ollut kuin n. 10 suomipoikaa ja tyttöä odottamassa. Kenellekköhän sitä piti näyttää, että homma toimii? Ei jonoja mukamas. Mitähän seuraavalla kerralla on odotettavissa. Jään mielenkiinnolla taas odottelemaan. Tämä oli Vaalimaalla. Mitenkähän muilla raja-asemilla?

13

2052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kabanzik

      Venäjä haluaa EU:n kanssa viisumivapauden. Nyt kun raakaöljyn hinta on korkea, musikalla on millä mällätä. Voi, miksi se idän naapurikansa tulee aina kärsimään johtajiensa takia. Taas historia tulee näyttämään...

    • Itäsuomalainen

      Ole ollut tuollainen jonotuskäytäntö jo pitkään ? Asiaan voi Vaalimaalla olla jopa ihan käytännönkin syitä. Suomalaiset jonottajat tukkivat tuontiautojen käyttämän reitin. Monihan on haikaillut Vaalimaan rajakameraa katsellessa, että näkyispä Venjän puolenkin jonot. Kohta näkyy. Samassa kamerassa.

      • Reija

        Eilen siinä suomiautojen jonon vieressä seisoivat myös tuontiautot. Niitä sitten poika lähetteli matkaan saman tahtiin kun meitäkin. Mut mites sitten kun rekat seisovat siinä samassa paikassa? Ohitus voi olla välillä hyvin vaarallista, etenkin sitten kun tulee talvi. Tie kapenee ja muuta sellaista. No, saas nähdä miten on huomenna kun menen Viipuriin, missä odotellaan. Vai jos kävisikin sellainen tuuri, että pääsisi suoraan tulliin :o)


      • Itäsuomalainen
        Reija kirjoitti:

        Eilen siinä suomiautojen jonon vieressä seisoivat myös tuontiautot. Niitä sitten poika lähetteli matkaan saman tahtiin kun meitäkin. Mut mites sitten kun rekat seisovat siinä samassa paikassa? Ohitus voi olla välillä hyvin vaarallista, etenkin sitten kun tulee talvi. Tie kapenee ja muuta sellaista. No, saas nähdä miten on huomenna kun menen Viipuriin, missä odotellaan. Vai jos kävisikin sellainen tuuri, että pääsisi suoraan tulliin :o)

        Oli jo viikonloppuna. Tultiin Vaalimaan kautta lauantaina takaisin ja jo silloin oli "tikkarimies" rautaportilla.

        No. Nythän voimme sitten jonottaessa käyttää Muumilaakson palveluita hyväksemme. Enää ei tarvitse kävellä vessaan, kun voi laskea siihen auton viereen. Myös elektronikkaromun ym. roskan kierrätyspisteet ovat käytettävissämme. Muistakaa lajitella roskat.


    • haittaako?

      Eikös se ole ihan sama missä jonottelee ? Jos se niin vetisti rassaa niin eikös sitä voi tankata Suomessa ?

      • Reija

        Ei rassaa. Kunhan vain melkein ääneen tässä ajattelin tätä asiaa. Mulla on ollut 3 v. viisumi ja se oli eka kerta mulle kun jouduin odotteleemaan siellä. Ja omasta mielestäni kirjoitin tänne palstalle ihan asiallisesti. Kiitos niille jotka ovat vastanneet siihen ihan mukavasti :o). Iloa ja lämmintä mieltä kaikille tankkaajille ja muille jotka asioivat rajan tuolla puolen. Itse en pelkästään käy tankilla. Ostelen kaikenlaista muuta naisille mukavaa tavaraa.


      • karhupaarin kikolo
        Reija kirjoitti:

        Ei rassaa. Kunhan vain melkein ääneen tässä ajattelin tätä asiaa. Mulla on ollut 3 v. viisumi ja se oli eka kerta mulle kun jouduin odotteleemaan siellä. Ja omasta mielestäni kirjoitin tänne palstalle ihan asiallisesti. Kiitos niille jotka ovat vastanneet siihen ihan mukavasti :o). Iloa ja lämmintä mieltä kaikille tankkaajille ja muille jotka asioivat rajan tuolla puolen. Itse en pelkästään käy tankilla. Ostelen kaikenlaista muuta naisille mukavaa tavaraa.

        kiva ettet pelkästään tankkaa, vaan osteletkin:-)


      • Oiva Mäskimäki

        Kyllä suomessakin tosiaan voi tankata. Mut kato, kun samalla reissulla on vielä päästävä selkään. Siksi tankkaus venäjällä. Bensa saa maksaa mitä vaan.


    • menee myös

      Suomeen tultaessa.
      Suomalaiset suoraan EU-linjaa ja venäläiset jonottavat omassaan.

      • Itäsuomalainen

        Silloin harvoin, kun EU-linja on auki, niin joka kolmas venäläinen vähintään änkeää sinne.


      • huhhuhh
        Itäsuomalainen kirjoitti:

        Silloin harvoin, kun EU-linja on auki, niin joka kolmas venäläinen vähintään änkeää sinne.

        ... survoa hittoon sieltä ;)


      • huhhuhh kirjoitti:

        ... survoa hittoon sieltä ;)

        ne pääse sieltä läpi!


      • Itäsuomalainen
        arvo-poika kirjoitti:

        ne pääse sieltä läpi!

        Hidastaa muitten matkantekoa, kun peruutteleevatten sitten takasin ja seisovat luukulla, kun ei jummarra....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe