Taas veli venäläinen on keksinyt jotain uutta. Eipä päivät ole samanlaisia kun ylittää rajan. Tänään kaikki suomiautot joutuivat jonoon ns. muumilaaksoon. Veli venäläiset sen kun ajelivat hienosti ohi. Muutaman auton päästivät aina kerralla menemään. Tullialueella ei ollut kuin n. 10 suomipoikaa ja tyttöä odottamassa. Kenellekköhän sitä piti näyttää, että homma toimii? Ei jonoja mukamas. Mitähän seuraavalla kerralla on odotettavissa. Jään mielenkiinnolla taas odottelemaan. Tämä oli Vaalimaalla. Mitenkähän muilla raja-asemilla?
"Muumilaaksoon, muumilaaksoon"
13
2052
Vastaukset
- kabanzik
Venäjä haluaa EU:n kanssa viisumivapauden. Nyt kun raakaöljyn hinta on korkea, musikalla on millä mällätä. Voi, miksi se idän naapurikansa tulee aina kärsimään johtajiensa takia. Taas historia tulee näyttämään...
- Itäsuomalainen
Ole ollut tuollainen jonotuskäytäntö jo pitkään ? Asiaan voi Vaalimaalla olla jopa ihan käytännönkin syitä. Suomalaiset jonottajat tukkivat tuontiautojen käyttämän reitin. Monihan on haikaillut Vaalimaan rajakameraa katsellessa, että näkyispä Venjän puolenkin jonot. Kohta näkyy. Samassa kamerassa.
- Reija
Eilen siinä suomiautojen jonon vieressä seisoivat myös tuontiautot. Niitä sitten poika lähetteli matkaan saman tahtiin kun meitäkin. Mut mites sitten kun rekat seisovat siinä samassa paikassa? Ohitus voi olla välillä hyvin vaarallista, etenkin sitten kun tulee talvi. Tie kapenee ja muuta sellaista. No, saas nähdä miten on huomenna kun menen Viipuriin, missä odotellaan. Vai jos kävisikin sellainen tuuri, että pääsisi suoraan tulliin :o)
- Itäsuomalainen
Reija kirjoitti:
Eilen siinä suomiautojen jonon vieressä seisoivat myös tuontiautot. Niitä sitten poika lähetteli matkaan saman tahtiin kun meitäkin. Mut mites sitten kun rekat seisovat siinä samassa paikassa? Ohitus voi olla välillä hyvin vaarallista, etenkin sitten kun tulee talvi. Tie kapenee ja muuta sellaista. No, saas nähdä miten on huomenna kun menen Viipuriin, missä odotellaan. Vai jos kävisikin sellainen tuuri, että pääsisi suoraan tulliin :o)
Oli jo viikonloppuna. Tultiin Vaalimaan kautta lauantaina takaisin ja jo silloin oli "tikkarimies" rautaportilla.
No. Nythän voimme sitten jonottaessa käyttää Muumilaakson palveluita hyväksemme. Enää ei tarvitse kävellä vessaan, kun voi laskea siihen auton viereen. Myös elektronikkaromun ym. roskan kierrätyspisteet ovat käytettävissämme. Muistakaa lajitella roskat.
- haittaako?
Eikös se ole ihan sama missä jonottelee ? Jos se niin vetisti rassaa niin eikös sitä voi tankata Suomessa ?
- Reija
Ei rassaa. Kunhan vain melkein ääneen tässä ajattelin tätä asiaa. Mulla on ollut 3 v. viisumi ja se oli eka kerta mulle kun jouduin odotteleemaan siellä. Ja omasta mielestäni kirjoitin tänne palstalle ihan asiallisesti. Kiitos niille jotka ovat vastanneet siihen ihan mukavasti :o). Iloa ja lämmintä mieltä kaikille tankkaajille ja muille jotka asioivat rajan tuolla puolen. Itse en pelkästään käy tankilla. Ostelen kaikenlaista muuta naisille mukavaa tavaraa.
- karhupaarin kikolo
Reija kirjoitti:
Ei rassaa. Kunhan vain melkein ääneen tässä ajattelin tätä asiaa. Mulla on ollut 3 v. viisumi ja se oli eka kerta mulle kun jouduin odotteleemaan siellä. Ja omasta mielestäni kirjoitin tänne palstalle ihan asiallisesti. Kiitos niille jotka ovat vastanneet siihen ihan mukavasti :o). Iloa ja lämmintä mieltä kaikille tankkaajille ja muille jotka asioivat rajan tuolla puolen. Itse en pelkästään käy tankilla. Ostelen kaikenlaista muuta naisille mukavaa tavaraa.
kiva ettet pelkästään tankkaa, vaan osteletkin:-)
- Oiva Mäskimäki
Kyllä suomessakin tosiaan voi tankata. Mut kato, kun samalla reissulla on vielä päästävä selkään. Siksi tankkaus venäjällä. Bensa saa maksaa mitä vaan.
- menee myös
Suomeen tultaessa.
Suomalaiset suoraan EU-linjaa ja venäläiset jonottavat omassaan.- Itäsuomalainen
Silloin harvoin, kun EU-linja on auki, niin joka kolmas venäläinen vähintään änkeää sinne.
- huhhuhh
Itäsuomalainen kirjoitti:
Silloin harvoin, kun EU-linja on auki, niin joka kolmas venäläinen vähintään änkeää sinne.
... survoa hittoon sieltä ;)
- Itäsuomalainen
arvo-poika kirjoitti:
ne pääse sieltä läpi!
Hidastaa muitten matkantekoa, kun peruutteleevatten sitten takasin ja seisovat luukulla, kun ei jummarra....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 64618
- 77608
- 104584
- 26532
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet91457