Eilen siivouksen jälkeen rupesi illalla tulemaan kipeitä supistuksia,ei ne kestänyt kun korkeintaan 30 sekunttia,mutta sattuivat.Sitten ne yhtäkkiä loppuivat.Pitäiskö tästä huolestua...ja soittaa neuvolaan vai odotanko jos niitä tulee muinakin päivinä?
Odotan kolmatta...mutta koskaan ei oo kipeitä supistuksia tullut kun ihan loppuajasta!
KIPEITÄ SUPISTUKSIA RV 18+5?
8
10481
Vastaukset
Mulla tuli noita kipeitä supistuksia jotain viikon 20 jälkeen ja kun sanoin siitä neuvolassa niin kyllä laittoi heti mut lääkärille...tai no seuraavaksi päiväksi sain ajan. Sanoi se terveydenhoitaja että ehdottomasti pitää tarkistaa kohdunsuun tilanne noilla viikoilla jos supistuksia tulee. Nyt olen sitten seurannassa että lähteekö kohdunsuun tilanne muuttumaan siitä. Vielä ei ollut supistukset aiheuttaneet mitään...
- Tarja=)
KUinka usein sulla tuli niitä supistuksia ja kestikö ne yleensä kauan?Tuliko niitä ihan noin vain,vai juuri jonkun raskaamman kotityön jälkeen?
Tarja=) kirjoitti:
KUinka usein sulla tuli niitä supistuksia ja kestikö ne yleensä kauan?Tuliko niitä ihan noin vain,vai juuri jonkun raskaamman kotityön jälkeen?
alkoi tulla ihan levossakin, tosin olivat kivuttomia supistuksia, mutta säännöllisiä jotain parin tunnin ajan, sitten alkoi nuo mahakivut vaivata sen jälkeen. Tilanne rauhottui hieman, ja tuli päivittäin ihan muutamia ja just jonkun raskaamman työn jälkeen...sitten kun lepäsin niin tuli taas mahakipuja ja niistä sitten neuvolassa sanoin niin oli sitä mieltä että tarkastettava on kun oli säännöllisiäkin kivuttomia supistuksia silloin aikaisemmin. Multa otettiin jotain tulehdusnäytteitä jotka oli kyllä ihan puhtaita että lääkäri vaan sit määräsi lepoa nytten (lepo on kyl nyt hieman vaikeaa kun on 10kk ikänen poika kotona). Kauaa ne supistukset ei kestäny kerralla. Nytten on lähinnä niitä mahan kovettumisia tullut päivittäin muutamia kertoja. Seuraava lääkäri aika on taas muutaman viikon päästä että tarkistellaan ihan vaan tota tilannetta että mihin suuntaan lähtee kehittymään. Mulla oli esikoista odottaessa kans noita supistuksia ennen 28 viikkoa ja silloin oli kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt, mutta poika syntyi kuitenkin 38 viikolla...
- taikina
miulla alkoi toista odottaessa supistella rv 16 paikkeilla ja jatkui ihan loppuun asti..esim. kun vähänkin tein jtn raskaampaa tai edes kävelin heti sain olla kaksin kerroin mahaa pitelemässä..noina aikoina kohdunsuukin pehmeni,mutta ei onneksi synnytys alkanut liian aikaisin:) Kävin itse tarkistuttaa kohdunsuun tilannetta aika tiuhaan,ei siitä haittaakaan oo:)
- kävit...
tarkistuttamassa kohdunsuun tilannetta?
Äitiyspolilla? Vai ihan neuvolalääkärillä?
Tunnusteliko käsin vai katsoiko ultralla? - taikina
kävit... kirjoitti:
tarkistuttamassa kohdunsuun tilannetta?
Äitiyspolilla? Vai ihan neuvolalääkärillä?
Tunnusteliko käsin vai katsoiko ultralla?ekaks aina valittelin supistuksia ja kipuja,siitä pistivät polille ja siellä ultrattiin:)
- joulumamma
Mulla alkoi kipeät supistukset rv17.
Ensin tehtiin kaikki tulehdus testit, etteivät johdu niistä, tulokset olivat neg. Lääkäri vaan totesi että oon niin hoikka ja tiukka että lihakset joutuvat koville ja myös herkkä supistelemaan.
Sitten käskettiin sairaslomalle, lepoa ja nesten saanti väh. 2,5 litraa päivässä ruokajuomien lisäksi! Lepo ja nestetankkaus auttaa vähän, mutta supistukset eivät ole kokonaan loppuneet. (minulla oli aluksi n.15 supistuksia/pv, josta puolet toodella kipeitä, nyt niitä on ehkä 10, josta kivuliaita on vain 2-3/pv) Jos käy vaikka 20min. kävelemässä, on heti kyykyssä. Neuvolassa sanottiin että "tuntuvat supistukset" ovat yleistä mutta ei saa käydä niin kipeää että joutuu kyykistelemään.
Tilannetta seurataan mutta eivät ole kuulemma niin vaarallista ellei ole verinen vuoto tai jos kohdunsuu pysyy sellaisenaan. Lepo on A ja Ö tällä hetkellä. Jollakin menee muutaman viikon päästä ohi, jos vaan maltaa olla kunnolla levossa sen aikaan.
Ensiviikolla on rakenneultra niin siinä voi vielä tarkistaa että kaikki on kunnossa :)
On vaan vähän tylsää kun olen aina liikkunut paljon ja nyt ei oikeastaan voi tehdä yhtään mitään. Jos tämä jatkuu loppu 5kk, kunto laskee ja aivotkin pehemenee!!! Mutta tärkeintä tässä vaiheessa on toki tämä pikkuinen, joka potkiskelee päivittäin :)
Jos sinulla on kahta pientä lastaa ympärillään, lepo saattaa olla vaikea, mutta toivottavasti supistukset menevät ohi :) - -HeikkoPeikko
Ehdottomasti kannattaa käydä lääkärissä jos supistelee kipeästi!!
Mulla oli supistuksia rv 19 5 ihan vaan muutama. Poika syntyi rv 20 2, eli kolme päivää myöhemmin. Synnytys alkoi kotona yöllä, kun päästiin lääkäriin oli jo toinen jalka ulkona kohdusta eikä mitään ollut tehtävissä. Verta alkoi vuotamaan vasta matkalla sairaalaan.
En mennyt lääkäriin tuolloin 19 5, koska olis ollut rakenne ultra rv 20 3 ja ajattelin odottaa sinne asti.. jäi rakenne ultrat ottamatta.
En missään nimessä halua pelotella tai aiheuttaa paniikkia, vaan kertoa että näinkin on mahdollista käydä!!
Kaikkea hyvää sinulle ja pidä pieni matkassa loppuun asti! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760