OMC Vetolaite korjaus vai vaihto

Lotus

Mulla on -87 Bayliner 2150, kone 5.0 L 230 hv OMC. Vetolaite 5.7 L Cobra.
Vaihde eteenpäin ei mene päälle, pakki menee.
Vetolaite "kalkattaa" kun vaihdetta yrittää kytkeä...
Vaijeria on säädetty moneen kertaan ja ESA toimii.

Olen kuullut että olisi tarvikeperiä myytävänä ainakin Mercruiseriin, onkohan Cobraan?
Vai mitä suosittelisitte tehtävän kun ei viitti pelkällä pakilla ajella...

10

5387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R K-S

Stern Drive Engineering valmistaa ns. tarvikevetolaitetta Mercruiser Alpha-One yhteensopivana. Tämä SE vetolaite maksaa 2.300,-. Valitettavasti vastaavaa ole ei OMC Cobraan.
      OMC:en löytyy kyllä osia, mutta korjaus tulee usein aika kalliiksi. Multa löytyy yksi käytetty MC Cobran vetolaite. Saat edullisesti.

• Lotus

Laitatko tietoja siitä vetolaitteesta ja hintapyynnistä sähköpostiin.

[email protected]

• juha

Vieläkö sinulla olisi se Copran vetolaite myytävänä? Tarvetta olisi

• R K-S
        juha kirjoitti:

Vieläkö sinulla olisi se Copran vetolaite myytävänä? Tarvetta olisi

Anna yhteystiedot, niin tarjoan.

• Juha
        R K-S kirjoitti:

Anna yhteystiedot, niin tarjoan.

Mulla 5,7 Beikku OMS ja vetarista akseli vääntynyt, saan sen perän laitettua mutta kiinnostusta olisi millanen vetari sulla olisi. Laita tietoa [email protected]

• Nimetön

Kannattaa ensin tarkistaa mikä laitteessa oikein on vikana. Vaikuttaa siltä että vaihdevaijeri saattaa olla mennyt rikki.
      Meneekö moottorin päältä vetolaitteelle punainen vai musta vaijeri? Jos musta niin se on aikoinaan jätetty takuuna vaihtamatta.

Laitappa vaihde päälle siten että kone on sammuksissa ja joku pyörittää potkuria. Tämän jälkeen koita kädellä kääntää moottorin oikealla puolella olevaa olkavartta samaan suuntaan kuin mitä kaasu/vaihdekahvasta kääntämälläkin se kääntyi. Jos vaihde jää nyt kunnolla päälle niin silloin vaan kaapeli auki. Tyypillistä tälle vialle on juuri toi kun säätämälläkään ei saa vaihdetta paikalleen.
      Eihän vaihde ole hyppinyt ajossa pois paikaltaan...(kuuluu pieniä jysäyksiä veneen perästä)

Jos olet kyllästynyt omc:n kanssa pelaamaan niin sen tilalle sopii volvo-pentan SX vetolaite. Hiukan joutuu vaijereiden ja vesipumpun kanssa pelaamaan.
      Itse ostin aikoinaan SX vetarin kun meinasin että ei se omsikka kuitenkaan kauaa kestä kun moottorikin on huomattavasti alkuperäistä tehokkaampi. No neljä kesää mennyt ja omsikka pelaa ko unelma ;)

• Lotus

Vaihde hyppäsi 1. kerran pois päältä alkukiihdytyksessä n. 3000rpm kohdalla ja meno tyssäsi siihen, käytin pakilla ja sitten taas eteenpäin ja menoksi. Parin ajokerran jälkeen ei enää toimi eteenpäin ollenkaan.

Käykö SX vetolaite suoraan samoille kiinnityksille?
        Pääakselin boorit ja tiivistykset?
        Mitä säätöjä tarvitaan SX-vesipumppussa?
        Vai oletko vielä asentanut?

• Nimetön
        Lotus kirjoitti:

Vaihde hyppäsi 1. kerran pois päältä alkukiihdytyksessä n. 3000rpm kohdalla ja meno tyssäsi siihen, käytin pakilla ja sitten taas eteenpäin ja menoksi. Parin ajokerran jälkeen ei enää toimi eteenpäin ollenkaan.

Käykö SX vetolaite suoraan samoille kiinnityksille?
        Pääakselin boorit ja tiivistykset?
        Mitä säätöjä tarvitaan SX-vesipumppussa?
        Vai oletko vielä asentanut?

SX käy suoraan omc:n tilalle. Vaihdevaijerin joudut joko vaihtamaan tai tekemään sovitteen omsikan vaijeriin. Mutta todennäköisesti sun pitää vaihtaa vaijeri jokatapauksessa.
        SX:ssä ei ole vesipumppua vaan se vaatii ulkoisen pumpun joka mulla tulee kampiakselin päässä olevaan siivapyörään (dampperiin). Veden se kyllä imee ihan sitä alkuperäistä putkea pitkin joten ainoastaan hiukan letkujen kanssa joutuu pelaamaan.
        Ei tähän kuitenkaan pitäisi päivää enempää mennä.
        SX vetaria käytetään 330hv bensakoneissa ja dual proppina sitä on myös isoissa dieseleissä eli kyllä pitäis olla kestävä vetari. Vaihdehan siinä on aivan eri tekoa kuin omsikassa.

• omcc

sulla on silti ilmeisesti vaihde vaijerin kuori repeytynyt niin vaihde menee käsin päälle ja se pysyy jollet aja lujaa uusi vaijeri maksaa 160 euroa
      mulla on omc 235hv 5.8l ja kun laskun kuljetuksen ajan nostin vetolaitteen ylösasti niin vaijeri meni rikki se on kuulema omc vakio vika ei kannata trimmata vetolaitetta koskaan ylös asti vaijeri kyllä oli jo 13 vuotta vanha mikä edes auttoi rikkoutumista

• kakee

Olis Diiselöinnin vuoksi paketti myytävänä.ESIM:
      Vetolaite.puh.040-5799071

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5970
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5555
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3255
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1821
    Aihe